17 pisau dapur terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Pisau dapur adalah alat pemotong paling penting di mana-mana rumah. Ia digunakan untuk membersihkan produk, menghancurkannya, dan membuat hidangan yang unik. Bergantung pada tugas yang diberikan pada pisau, ia mesti mempunyai ciri-ciri tertentu. Dalam beberapa kes, pisau dapur kecil dan ringan dipilih, tetapi produk berat dengan pisau panjang sering diperlukan. Oleh itu, nyonya rumah yang prihatin atau tukang masak profesional mempunyai banyak senjata memotong dan menusuk di tangan. Hari ini terdapat banyak pengubahsuaian, yang dikelompokkan terutamanya oleh beberapa jenis produk. Tetapi apabila memilih salah satu daripadanya, para pakar mengesyorkan agar tetap mengikuti skema yang sama.

Kriteria utama untuk memilih pisau dapur

  1. Bahan. Pertama sekali, setiap pengguna ingin mendapatkan pisau tajam yang menyimpan harta terpenting ini untuk masa yang lama. Ini dicapai bukan hanya dengan penajaman berkualiti tinggi dari sudut pemotongan dan sudut yang betul, tetapi juga dengan pilihan keluli yang kompeten dan pemprosesannya. Banyak keluli aloi, yang mengandungi logam seperti kromium, vanadium, nikel, dan molibdenum, mempunyai ketahanan aus. Mereka boleh dikeraskan dengan rawatan haba.

  2. Kekerasan. Ramai pengguna benar-benar keliru dengan konsep kekerasan. Ia dapat diukur dengan banyak cara, tetapi yang paling sering digunakan adalah penyelidikan Rockwell. Untuk pisau berkualiti, julat kekerasan adalah 52 hingga 58 HRC. Melebihi had ini menjadikan keluli keras tetapi rapuh.

  3. Tuas. Bekerja dengan pisau dapur penuh dengan bahaya bagi manusia. Tetapi satu perkara hanya dengan memotong jari anda, dan jauh lebih berbahaya apabila tangan meluncur dari pegangan ke arah bilah. Oleh itu, adalah mustahak untuk memastikan bahawa sifat anti-slip pemegang dan kehadiran berhenti adalah penting.

Ulasan kami merangkumi pisau dapur terbaik. Semasa menyusun penilaian, parameter seperti tujuan instrumen, keselamatan, harga, pendapat pakar dan ulasan pengguna diambil kira.

Penarafan pisau dapur terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pisau dapur serba guna yang terbaik dan murah 1 Mayer & Boch 26846 225 RUB
2 Rondell Falkata RD-329 RUB 690
3 SAMURA Harakiri SHR-0023 890 RUB
4 TimA Classic CL 023 744 RUB
Pisau terbaik untuk memotong daging 1 OPINEL Parallele 120 RUB 1,790
2 Fiskars 1014204 RUB 1,029
3 BergHOFF Gourmet Line 1399607 RUB 2 450
4 Rondell Flamberg RD-681 460 RUB
5 Gipfel 6671 RUB 1,134
Pisau terbaik untuk tomato 1 Fissler 8803013 RUB 5,525
2 BergHOFF Leo 3950045 RUB 590
3 TESCOMA 880509 RUB 519
Pisau dapur terbaik untuk roti 1 SAMURA Harakiri SHR-0057 1 218 gosok.
2 Tefal K0770414 564 r
Pisau fillet terbaik 1 BergHOFF Everslice 1302104 RUB 2,260
2 Fiskars 1014200 RUB 1,029
3 Gipfel 6906 RUB 1,467

Pisau dapur serba guna yang terbaik dan murah

Mana-mana dapur mesti mempunyai pisau yang dapat menangani pelbagai tugas. Alat sejagat untuk setiap pengguna mempunyai parameternya sendiri. Perkara utama adalah bahawa mereka senang mengupas kentang, memotong roti dan sosej. Pakar telah memilih beberapa model yang menarik.

Mayer & Boch 26846

Penilaian: 4.8

Mayer & Boch 26846

Pisau Cina Mayer & Boch 26846 akan menjadi pembantu yang tidak dapat diganti di dapur. Ia dijual dengan harga yang paling berpatutan, walaupun para pakar mengetahui kualiti alat yang sangat baik. Pertama sekali, para koki membezakan bahagian pisau berbentuk baji, yang menyebabkan bahagian pemotongnya tetap tajam untuk jangka masa yang panjang. Ia juga senang dalam penyelenggaraan, permukaan pisau mudah dibersihkan, tidak menyerap bau makanan. Penggunaan keluli tahan karat telah menghalang pembentukan deposit karat.

Pisau dapur dengan panjang pisau 12.5 cm sesuai untuk memotong daging, ikan dan ayam, untuk mengupas dan memotong sayur-sayuran dan buah-buahan. Produk ini juga berjaya mendapat penarafan kerana pegangannya yang ergonomik, ia sesuai dengan selesa di mana-mana saiz dan tidak tergelincir ketika bekerja.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • pemeliharaan ketajaman jangka panjang;

  • keluli tahan karat berkualiti tinggi;

  • universaliti aplikasi.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Rondell Falkata RD-329

Penilaian: 4.8

Rondell Falkata RD-329

Pisau Jerman Rondell Falkata RD-329 hampir tidak kalah dengan pemenang penilaian. Tetapi kerana harga yang lebih tinggi, para pakar memberikan produk ini di tempat kedua. Alat pemotong dibuat untuk kedua tangan, ia mempunyai bentuk pegangan anatomi dan keseimbangan yang sangat baik. Untuk pembuatan pisau, pengeluar menggunakan keluli tahan karat aloi.

Para koki sangat menghargai pengasah pisau dua sisi, yang membolehkan mereka berjaya memotong daging, ayam dan ikan, serta mengupas dan memotong sayur dan buah dengan cepat. Pada masa yang sama, pemotongan yang lancar dan penyelenggaraan yang mudah diperhatikan. Permukaannya mudah dibersihkan dari serpihan minyak dan makanan di bawah air yang mengalir atau menggunakan bahan pencuci rumah. Tidak sukar bagi pemilik yang bersemangat untuk mengasah pisau.

Kelebihan

  • kebersihan dan penjagaan yang mudah;

  • pemotongan yang sempurna;

  • pemegang yang selesa.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

SAMURA Harakiri SHR-0023

Penilaian: 4.7

SAMURA Harakiri SHR-0023

Pisau Jepun SAMURA Harakiri SHR-0023 adalah antara tiga teratas. Untuk pisau dapur sejagat, harganya terlalu tinggi, yang tidak memungkinkan untuk menjadi pemenang. Pakar tidak mempunyai aduan khas mengenai kualiti. Panjang bilah (15 cm) cukup untuk menangani kebanyakan produk. Mengasah dengan canggih dengan sempurna membolehkan anda menyelesaikan pelbagai tugas di dapur. Namun, gerabak stesen tidak dirancang untuk mengendalikan potongan daging yang besar atau memotong tulang.

Gabungan kekuatan dan kemuluran pisau layak mendapat markah tinggi. Pisau dapur tidak takut dengan beban lateral yang besar, ketajaman pisau tetap lama. Dalam ulasan pengguna, bersama dengan kelebihannya, harga produk yang tinggi dan keperluan untuk penyelenggaraan tetap diperhatikan.

Kelebihan

  • bilah tajam;

  • keluli berkualiti tinggi;

  • mengasah dengan baik.

keburukan

  • harga tinggi;

  • keperluan untuk penyelenggaraan berkala.

TimA Classic CL 023

Penilaian: 4.6

TimA Classic CL 023

Syarikat domestik “TimA” adalah pesaing yang layak untuk pengeluar asing terkenal. Pisau dapur Classic CL 023 adalah alat pemotong serbaguna yang akan menjadi pembantu pembantu rumah. Pakar perhatikan keluli molibdenum-vanadium aloi, yang mempunyai kekerasan tinggi (55 HRC). Penambahan molibdenum memberikan ketegaran bilah, dan vanadium melindungi keluli dari kakisan. Dengan panjang bahagian kerja 15.2 cm, pisau dapat mengatasi banyak produk.

Pemegangnya sangat selesa di tangan, yang diperbuat daripada plastik Pakka yang dilaminasi. Ia mengandungi kayu dan resin fenolik yang berharga. Oleh itu, pisau tidak tergelincir di tangan.

Kelebihan

  • pisau keras;

  • ketahanan terhadap kakisan;

  • pemegang yang selesa.

keburukan

  • harga tinggi;

  • kerapuhan bilah.

Pisau dapur terbaik untuk memotong daging

Daging mentah adalah salah satu makanan yang paling sukar untuk dipotong. Pisau dapur memerlukan ketajaman, kekuatan, dan ketahanan lelasan yang luar biasa. Alat ini biasanya mempunyai bilah lebar dan pemegang kasar. Model berikut telah mendapat perhatian.

OPINEL Parallele 120

Penilaian: 4.9

OPINEL Parallele 120

Pemenang penarafan di antara pisau dapur untuk memotong daging adalah model OPINEL Parallele 120. Alat Perancis ini dapat memintas banyak pesaing terkenal kerana gabungan harga dan kualiti yang optimum. Bilah tajam dibuat dari Stainless Steel kelas khas Sandvik. Pakar menghargai kekerasan pisau, yang berada dalam lingkungan 56-58 HRC. Dengan ketebalan pisau 2 mm dan panjang pemotongan 16 cm, pisau sangat sesuai untuk memotong daging babi atau daging lembu.

Semasa bekerja dengan daging, pegangan menjadi bahagian penting pisau. Penggunaan beech dan polimer khas (polyoxymethylene) menjadikan pemegangnya tidak hanya selesa, tetapi juga tahan terhadap suhu tinggi. Pisau seberat 95 g, jadi tangan tidak akan letih walaupun setelah bekerja lama.

Kelebihan

  • harga yang boleh diterima;

  • saiz optimum;

  • kelebihan tajam;

  • cengkaman yang selamat dan selesa.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Fiskars 1014204

Penilaian: 4.8

Fiskars 1014204

Pisau dapur Cina Fiskars 1014204 mendapat ulasan baik dari pengguna. Alat ini boleh digunakan untuk pekerjaan yang berbeza, tetapi koki menasihatkan menggunakannya sebagai alat untuk memotong daging. Bilah tajam dan panjang (20 cm) membolehkan anda mengatasi daging babi atau daging sapi yang lembut dan daging lembu yang keras. Untuk pembuatan pisau, pengeluar menggunakan keluli tahan karat. Dari segi kekerasan, pisau kalah sedikit untuk pemenang (53 HRC), dan produknya berat kurang (85 g).

Pegangan pisau terbuat dari plastik, yang tidak tergelincir di tangan yang dilumurkan dengan minyak atau minyak. Sangat mudah untuk merawat alat ini; pengeluar membenarkannya dicuci di mesin basuh pinggan mangkuk.

Kelebihan

  • pisau panjang;

  • harga menarik;

  • pemegang ergonomik;

  • penjagaan yang mudah.

keburukan

  • terlalu ringan.

BergHOFF Gourmet Line 1399607

Penilaian: 4.7

BergHOFF Gourmet Line 1399607

Pengilang Belgium terkenal dengan alat pemotongnya. Pisau dapur untuk memotong BergHOFF Gourmet Line 1399607 setanding dengan pesaing dengan pisau palsu yang diperbuat daripada keluli krom-molibdenum-vanadium. Keluli tahan karat dikeraskan menggunakan teknologi khas menggunakan ais. Kekerasan tinggi digabungkan dengan kemuluran, yang menjadikan pisau kuat dan tahan lama. Ketajaman canggih kekal untuk masa yang lama, membolehkan anda memotong daging dengan cepat. Dengan panjang bilah 18 cm, mungkin untuk bekerja dengan kepingan besar.

Pisau dapur dilengkapi dengan pegangan yang selesa, pas di tangan dengan selesa, tanpa tergelincir ketika dibasahi. Tetapi pengguna dan pakar sama-sama memperhatikan pengendalian pegangan yang buruk, dan penampilan karat pada pisau juga diperhatikan.

Kelebihan

  • keluli palsu;

  • pengerasan inovatif;

  • bilah tajam.

keburukan

  • harga tinggi;

  • ketidakstabilan kepada kakisan.

Rondell Flamberg RD-681

Penilaian: 4.7

Rondell Flamberg RD-681

Pisau dapur Jerman-Cina Rondell Flamberg RD-681 jatuh sedikit daripada tiga besar. Salah satu kelebihan utama alat pemotong daging ini adalah harganya yang rendah. Ia lebih dari separuh harga pesaingnya. Secara amnya, pakar mencirikan pisau sebagai produk padat yang sesuai untuk koki amatur dan profesional.

Kelebihannya, pengguna membezakan pisau tajam yang diperbuat daripada keluli tahan karat aloi. Dengan kekerasan 52-55 HRC dan penajaman yang baik, unggas, daging babi atau daging lembu dapat disembelih untuk waktu yang lama tanpa proses tambahan. Pisau tidak tergelincir di tangan berkat pemegang getah, walaupun para pakar percaya bahan ini tidak mesra alam. Pengilang tidak mengesyorkan mencuci produk di mesin basuh pinggan mangkuk.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • bilah tajam;

  • pemegang yang selesa.

keburukan

  • bukan bahan pegangan yang mesra alam;

  • penjagaan yang sukar.

Gipfel 6671 1

Penilaian: 4.6

Gipfel 6671 1

Pisau dapur Gipfel 6671 mempunyai penampilan klasik.Produk dari jenama terkenal dari Jerman dibuat oleh orang Cina untuk kejayaan. Tetapi dari segi sebilangan petunjuk dan ulasan pengguna, pisau lebih rendah daripada pemimpin penarafan. Bagi sesetengah orang, model itu kehilangan harga, tetapi di suatu tempat kualitinya tidak mencapai yang ideal. Secara amnya, para pakar mengesyorkan pisau untuk memotong ayam, ikan dan daging di rumah. Bilah keluli tahan karat yang tajam tidak akan membiarkan nyonya rumah jatuh. Panjang bahagian kerja (20.3 cm) sudah cukup untuk memotong potongan daging yang besar.

Pemegang plastik merosakkan pisau berkualiti sedikit. Sekiranya lemak naik, pisau boleh tergelincir dari tangan, yang boleh membahayakan ketika memotong kepingan tulang.

Kelebihan

  • bilah tajam;

  • panjang optimum;

  • harga berpatutan.

keburukan

  • pemegang plastik;

  • bilah sering pecah.

Pisau terbaik untuk tomato

Pisau tomat mempunyai pisau yang panjang dan berkisar. Bahagian pemotongnya bergelombang, yang memungkinkan untuk mendapatkan kepingan yang rata walaupun bekerja dengan sayur-sayuran lembut. Pakar telah mengenal pasti beberapa produk berkualiti tinggi.

Fissler 8803013

Penilaian: 4.8

Fissler 8803013

Fissler 8803013 diakui sebagai pisau terbaik untuk bekerja dengan tomato. Model ini dibuat di Jerman, jadi kualitinya jelas dalam setiap elemen. Harga alat yang tinggi sedikit menjengkelkan, tetapi tidak ada alternatif untuk pisau untuk kerja yang anggun. Bilah tajam dan pisau yang digilap membolehkan anda memotong kepingan nipis walaupun menggunakan sayur-sayuran lembut. Bilahnya kuat dan tahan lama, dan ketajamannya tetap dalam bentuk asalnya untuk waktu yang lama.

Pemegang hitam menjadi kesinambungan pisau yang harmoni. Ia diperbuat daripada plastik khas dengan permukaan kasar yang mencegah tergelincir. Pengilang berjaya mencipta bentuk yang cantik sambil mengekalkan semua kualiti kerja terbaik.

Kelebihan

  • pisau digilap tajam;

  • kekuatan dan ketahanan;

  • pemegang yang selesa.

keburukan

  • harga tinggi.

BergHOFF Leo 3950045

Penilaian: 4.7

BergHOFF Leo 3950045

Pisau dapur yang bagus untuk tomato dicipta oleh jurutera Belgium. BergHOFF Leo 3950045 menempati barisan kedua penarafan kami. Mata pisau itu disukai oleh pengguna dan pakar. Bilah bergerigi yang unik membolehkan tomato lembut dipotong menjadi kepingan nipis. Lebih-lebih lagi, walaupun setelah digunakan dalam jangka masa yang lama, ketika ujungnya menjadi kusam, pisau itu tetap menyenangkan dengan potongan yang merata. Bilahnya diperbuat daripada keluli ditekan dengan lapisan tidak melekat. Ia juga melindungi pisau dari kakisan, tetapi faedah ini hilang apabila polimer itu tercalar.

Pemegang plastik kelihatan bergaya dan ergonomik. Ia senang dibersihkan, tidak tergelincir di tangan anda, tetapi hayat perkhidmatannya terhad kepada beberapa bulan.

Kelebihan

  • harga berpatutan;

  • kelebihan unik;

  • lapisan tidak melekat;

  • pemegang yang selesa.

keburukan

  • kerapuhan lapisan.

TESCOMA 880509

Penilaian: 4.7

TESCOMA 880509

Pisau Czech untuk tomato TESCOMA 880509 menutup tiga teratas. Pakar menganggap kad truf utamanya adalah harga rendah dan berkualiti. Pengilang menjamin pemeliharaan prestasi jika digunakan dengan betul selama 5 tahun. Bilahnya diperbuat daripada keluli tahan karat berkualiti tinggi. Berkat teknologi khas mengasah tepi bergerigi pemotongan, dapat mencapai hasil kerja jangka panjang yang maksimum. Panjang bilah 13 cm sudah cukup untuk membersihkan dan memotong sayur-sayuran.

Cengkaman bakelite hitam kelihatan sangat bergaya. Ia dilekatkan pada pisau dengan tiga keling.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • Waranti 5 tahun;

  • pemegang yang selesa.

keburukan

  • masalah pembersihan pisau di kawasan pemegang.

Pisau Roti Terbaik

Semua orang harus berurusan dengan roti lembut segar, ketika pisau dapur tidak memotong, tetapi menghancurkan produknya. Hanya pisau khas dengan tepi bergigi yang tajam yang dapat dengan cepat melewati kerak keras dan memotong daging secara merata. Beberapa model telah mendapat pujian dari para pakar.

SAMURA Harakiri SHR-0057

Penilaian: 4.9

SAMURA Harakiri SHR-0057

Ciri khas pisau dapur SAMURA Harakiri SHR-0057 adalah pisau panjang (18.5 cm) dengan lebar yang seragam. Bahagian pemotong bergerigi membolehkan anda memotong roti segar dengan sedikit usaha. Cengkih cepat melewati kerak yang sukar tanpa menghancurkan pulpa. Bilahnya diperbuat daripada keluli AUS-8 berkualiti, yang mempunyai kekerasan keras 58 HRC.

Untuk pembuatan pegangan, pengeluar menggunakan plastik ABS, berkat yang dapat mempertahankan harga yang berpatutan untuk pisau. Dengan sikap berhati-hati, pemegang plastik dapat digunakan selama bertahun-tahun. 2 keling digunakan untuk menghubungkan pemegang plastik ke bilah. Pisau terletak di tangan dengan selesa, ia dibeli bukan sahaja untuk kegunaan rumah, tetapi juga untuk aktiviti profesional.

Kelebihan

  • pisau bergerigi tajam;

  • pemegang yang selesa;

  • harga yang boleh diterima;

  • pemotongan yang sempurna.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Tefal K0770414

Penilaian: 4.8

Tefal K0770414

Harga yang berpatutan dan kualiti pisau dapur Tefal K0770414 yang baik adalah faktor utama untuk memasukkan model ke dalam penilaian kami. Alat pemotong Cina mempunyai panjang kerja 20 cm. Bilahnya diperbuat daripada keluli tahan karat, yang memberikan tahap ketahanan dan kebolehpercayaan yang diperlukan. Pisau dengan lebar yang sama mempunyai hujung pemotong bergerigi. Ia melepasi kerak roti keras dengan sempurna, sementara pemiliknya tidak perlu berusaha keras.

Pemegangnya diperbuat daripada plastik hitam dengan mudah. Ia tidak tergelincir di tangan, tidak takut tekanan mekanikal. Pengilang membenarkan mencuci pisau dapur di mesin basuh pinggan mangkuk, dalam penunjuk ini ia memenangkan pemimpinnya. Tetapi para pakar meletakkan model di tempat kedua kerana berat badannya yang tinggi.

Kelebihan

  • pisau bergerigi tajam;

  • penjagaan yang mudah;

  • harga rendah.

keburukan

  • berat badan yang besar.

Pisau fillet terbaik

Untuk memisahkan tulang dan kulit dari daging, pisau sempit dan panjang digunakan. Hidung runcing memungkinkan untuk menggali tisu otot dengan mudah, dan pengikat stang menjadikan kerja selamat. Inilah pemimpin di antara pisau fillet.

BergHOFF Everslice 1302104

Penilaian: 4.9

BergHOFF Everslice 1302104

Dalam pisau fillet BergHOFF Everslice 1302104, jurutera Belgium telah menggunakan sejumlah teknologi unik. Fakta ini tidak dapat disedari oleh pakar kami, yang memberi tempat pertama dalam penilaian untuk instrumen ini. Pengilang menggunakan keluli tahan karat dengan penambahan aloi X30Cr13 sebagai bahan utama. Lapisan titanium pvd digunakan pada permukaan keluli. Ia tidak hanya menjadikan penampilannya indah, tetapi juga melindungi logam dari persekitaran yang agresif. Terima kasih kepada bilah yang sempit dan panjang (23 cm), potongannya kemas dan sekata.

Untuk kemudahan penggunaan, pemegangnya diperbuat daripada polipropilena lembut dengan sisipan nilon. Kehadiran sisi pada pemegang mencegah tangan meluncur ke arah bilah, yang menjadikan kerja seaman mungkin.

Kelebihan

  • pisau tahan lama dan fleksibel;

  • keluli bersalut titanium;

  • pemegang selamat yang selesa;

  • penampilan yang luar biasa.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Fiskars 1014200

Penilaian: 4.8

Fiskars 1014200

Pisau Finland Fiskars 1014200 menjadi pesaing yang pantas untuk pemimpin itu. Ia agak ketinggalan di belakang pemenang dengan panjang bilah (20 cm) dan penggunaan keluli tahan karat konvensional. Walau bagaimanapun, bilah panjang yang tajam juga mengatasi tugasnya untuk memisahkan tulang dan kulit dari daging, ketajaman ujung pemotongan tetap lama kerana kekerasan tinggi keluli 53 HRC. Pisau tidak hanya keras dan tahan lama, tetapi agak fleksibel dan tipis. Oleh itu, kedua-dua pengguna biasa dan koki profesional bercakap tentang kualiti.

Pemegangnya diperbuat daripada plastik dengan cengkaman lembut lembut yang menghalang tangan daripada tergelincir. Bibir bawah di bahagian hadapan pemegang menjadikan pemotongan selamat. Pengilang membenarkan pisau dicuci di mesin basuh pinggan mangkuk.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • kekuatan dan kelenturan bilah;

  • pemegang anti slip.

keburukan

  • kesukaran mengasah pisau.

Gipfel 6906

Penilaian: 4.7

Gipfel 6906

Pisau fillet Gipfel 6906 menutup tiga besar. Kualiti Jerman sangat dihargai oleh pengguna dan koki profesional. Tetapi ada titik-titik tertentu dalam dirinya yang tidak membenarkannya naik lebih tinggi dalam ranking. Bilahnya diperbuat daripada keluli tahan karat berkualiti tinggi, pakar tidak mempunyai pertanyaan mengenai bentuk, kekerasan dan ketajaman. Pemegangnya agak membimbangkan. Untuk pembuatannya, pengeluar menggunakan keluli, dilengkapi dengan sisipan plastik anti slip. Walaupun terdapat penonjolan di bahagian bawah pegangan, jika lemak masuk ke permukaan, tangan boleh tergelincir ke arah bilah dalam perlanggaran tajam dengan tulang.

Produk ini mempunyai sifat teknikal yang hampir sama dengan model yang menduduki tempat kedua. Tetapi harga yang lebih tinggi tidak membenarkan pisau Jerman memintas pesaing.

Kelebihan

  • pisau berkualiti;

  • mengasah yang baik;

  • reka bentuk yang menakjubkan.

keburukan

  • pemegang keluli.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen