17 kamera pandangan belakang terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Kamera pandangan belakang kereta adalah alternatif lengkap untuk sensor tempat letak kereta dengan kemampuan untuk menilai keadaan di jalan raya di belakang kereta. Mereka adalah alat penyiaran miniatur yang disambungkan ke sistem multimedia on-board atau skrin dan tablet yang terbina dalam set lengkap. Ia dibahagikan kepada beberapa kelas yang berbeza:

  1. kamera mortise – kamera dipasang seperti sensor tempat letak kereta, memotong lubang pada bumper atau (yang lebih jarang berlaku) pada logam badan. Secara teknikal, yang paling sukar untuk dipasang, kerana untuk fungsi normal kamera seperti itu, perlu memikirkan terlebih dahulu mengenai lokasi pemasangan dan mempertimbangkan sudut pandangan.
  2. kamera overhead diletakkan pada dudukan khas yang dipasang (dengan menggunakan skru pasangan atau skru) ke permukaan mana pun. Sekiranya anda perlu meninjau keadaan dari belakang, lokasi yang paling biasa untuk model tersebut adalah berhampiran lampu plat. Di sini terdapat beberapa kebolehubahan dalam pengaturan sudut tontonan, akibatnya kamera diklasifikasikan sebagai universal.
  3. kamera pada bingkai plat adalah sistem, pemasangannya boleh dianggap paling mudah dari semua pilihan yang dicadangkan. Mereka mewakili bingkai logam atau plastik dengan kamera terpasang, yang terpasang di tempat sub-bingkai standard. Walau bagaimanapun, ketika memilihnya, perlu dipertimbangkan beberapa nuansa penting, seperti dimensi keseluruhan utama dan konfigurasi lubang pemasangan.
  4. kamera di pemegang trunk adalah peralatan standard sejumlah model kereta baru. Mereka mewakili pemegang batang siap pakai dengan kamera terpasang, yang terpasang dan bukan yang standard.
  5. kamera di lampu plat – adalah sistem hibrid di mana, selain kamera, sumber lampu plat juga dipasang. Kerana kenyataan bahawa penutup lampu standard dibuat secara individu untuk setiap model kereta, kamera pandangan belakang seperti itu dibuat standard.

Oleh kerana sebilangan besar syarikat pembuatan dan sebilangan besar kamera, memilih peranti telah menjadi masalah sebenar bagi pengguna. Majalah itu, bersama dengan pakar bebas dalam segmen ini, menjalankan penyelidikan pasarannya sendiri, yang menghasilkan penilaian kamera pandangan belakang terbaik dalam empat kategori tematik. Kriteria pemilihan utama adalah ulasan pengguna, dan juga ciri teknikal produk terpilih.

Penarafan kamera pandangan belakang terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kamera Pandangan Belakang Overhead Terbaik 1 Alpine HCE-C257FD RUB 17,870
2 GARMIN BC 30 RUB 23,790
3 Avis 985 CMOS RUB 2,490
4 Blackview IC-01 Lebar RUB 1,681
5 Sho-Me CA-9030D 745 RUB
Kamera Pandangan Belakang Mortise Terbaik 1 AVIS AVS311CPR (185 CCD) RUB 2,900
2 Incar VDC-002 RUB 3,490
3 Swat VDC-002 RUB 1,740
4 AutoExpert VC-206 RUB 1 720
5 Digma DCV-210 RUB 1,090
Kamera terbaik untuk dipasang pada bingkai plat 1 Incar VDC-006S RUB 4 490
2 Blackview UC-77 RUB 1,900
3 Rolsen RRV-200 RUB 1.400
4 Swat VDC-006 3 230
5 SHO-ME CA-6184LED 1 280 RUB
Kamera pandangan belakang terbaik dengan pemasangan di pemegang batang 1 AVIS AVS326CPR-003 RUB 4,900
2 Incar VDC-065 RUB 4,200

Kamera Pandangan Belakang Overhead Terbaik

Alpine HCE-C257FD

Penilaian: 4.9

ALPINE HCE-C257FD.jpg

Satu lagi wakil kamera formasi baru, menggunakan sambungan tanpa wayar, jauh lebih baik daripada pesaing utama dari segi penilaian gabungan. Alpine HCE-C257FD adalah contoh kejayaan jurutera Jepun yang melengkapkan peranti ini dengan keupayaan untuk merakam video pada resolusi HD (1280×720 piksel). Lebih-lebih lagi, mereka melakukannya dengan cara yang tidak 'membuli' harga produk jadi terlalu banyak. Akibatnya, kamera pandangan belakang ternyata sangat seimbang dari segi ciri, memperoleh sejumlah tetapan yang diinginkan, serta penampilan yang menyenangkan, yang penting.

Fungsi utama Alpine HCE-C257FD adalah kemampuan untuk menyesuaikan keseimbangan putih dan pendedahan secara automatik dengan mengubah kelajuan rana dan nilai apertur. Satu nuansa di sini hanya untuk mendapatkan gambar yang dapat dibezakan, pencahayaan di wilayah 1,5 lux diperlukan, sementara model kamera anggaran paling lemah (dari segmen lain) dapat beroperasi pada 0,1-0,2 lux. Sudut pandang kamera adalah 180 °, dan oleh itu pemandu berpeluang untuk memerhatikan keadaan di belakang kereta dengan lebih lengkap, tanpa bintik buta. Secara amnya, peranti ini berkinerja sangat baik, dan satu-satunya syarat untuk penggunaan jangka panjangnya adalah tidak tenggelam dalam air dalam keadaan apa pun, kerana pelindung kelembapan di sini dibuat hanya untuk pertunjukan.

Kelebihan

  • sambungkan ke paparan main balik melalui sambungan tanpa wayar;
  • merakam video dalam resolusi HD (1280×720 piksel);
  • memberikan pandangan 180 °;
  • Nisbah harga dan kualiti yang optimum.

keburukan

  • perlindungan kelembapan biasa-biasa saja (mungkin gagal apabila direndam sepenuhnya di dalam air).

GARMIN BC 30

Penilaian: 4.8

GARMIN BC 30

Sistem premium untuk mengkaji keadaan di belakang kereta, yang merangkumi modul wi-fi jarak jauh dan kamera secara langsung untuk menangkap gambar. Ia sangat mahal, tetapi melambangkan pusingan baru pembangunan sistem pengesanan yang telah beralih dari sambungan berwayar ke antara muka tanpa wayar yang lebih maju (walaupun tidak selalu lebih dipercayai). GARMIN BC 30 mempunyai resolusi 640×220 piksel, memaparkan gambar dalam orientasi landskap yang jelas. Laju bingkai telah dikurangkan menjadi 15 sesaat untuk kemungkinan hubungan yang lancar dengan penerima, yang pada awalnya memberi kesulitan tertentu terhadap persepsi video oleh pemandu. Oleh itu, tidak ada pertanyaan mengenai unjuran tanda ketika meletak kenderaan, kerana sistem ini tidak dapat memberikan anggaran yang dapat dipercayai mengenai jarak ke rintangan.

Apa yang benar-benar sesuai dalam model ini adalah sebanyak empat port untuk menerima isyarat dan, dengan itu, kemampuan untuk memasang empat kamera sekaligus untuk mengesan di semua sisi kereta. Julat modul dan sambungan tanpa wayar adalah 13.7 meter, dan oleh itu tidak seharusnya ada keadaan dengan sambungan yang lemah. Pada akhirnya, kamera belakang GARMIN BC 30 menjadi mangsa keadaan kerana ia kelihatan agak lembap dengan harganya sekarang. Sekiranya anda mengurangkan kos menjadi separuh, anda akan mendapat peranti yang sempurna, tetapi setakat ini – hanya tempat kedua yang menjengkelkan dalam penilaian.

Kelebihan

  • sistem penghantaran isyarat tanpa wayar, tidak perlu meletakkan kabel melalui seluruh bahagian dalam kereta;
  • julat isyarat terhad kepada 13.7 meter;
  • keupayaan untuk menyambungkan hingga empat kamera ke satu unit penerima;
  • prestasi kamera dan penerima berkualiti tinggi.

keburukan

  • kadar bingkai berkurang (15 fps), di mana tindakan dalam masa nyata lebih sukar untuk dilihat;
  • harga yang sangat tinggi.

Avis 985 CMOS

Penilaian: 4.8

AVIS 985 CMOS.jpg

Kamera pandangan belakang yang murah dan serba boleh yang dapat dipasang sama ada pada lampu / plat lesen atau pada pendakap, atau melalui overlay standard. Ini masuk ke peringkat kerana usaha pengeluar untuk membuat model yang boleh dipercayai dengan banyak fungsi pelindung. Seperti menutup casing sesuai dengan kehendak standard IP67, perlindungan terhadap kabus, dan juga terhadap penyumbatan 'pengisian' dan alur kotak dengan debu. Di samping itu, walaupun menggunakan matriks CMOS, gambar yang dihasilkan tidak memutarbelitkan butiran: pemancar inframerah bertanggungjawab untuk menerangi bingkai, yang membolehkan pemandu menavigasi data kamera dengan mudah dalam gelap.

Salah satu fungsi asas, namun penting dari CMOS Avis 985 adalah adanya unjuran garis letak kereta. Mereka tidak dibuat untuk pertunjukan, tetapi sangat membantu pengguna untuk menentukan jarak ke halangan yang dapat dilihat, sehingga mencegah kemungkinan kerosakan pada kenderaan. Resolusi gambar TV adalah 550 baris, dan ini adalah petunjuk penyiaran terbaik di antara semua calon sebelumnya dalam penilaian. Secara umum, model ke-985 dapat dengan mudah menuntut tempat yang lebih tinggi, tetapi dikecewakan oleh dua fakta penting. Pertama, komunikasi dengan paparan dibuat melalui sambungan berwayar. Kedua, julat suhu operasi tidak memberikan kemungkinan menggunakan kamera di semua wilayah di Rusia (dari -20 hingga +50 darjah Celsius). Walau bagaimanapun, para pakar sangat yakin bahawa pengeluar akan memperbaiki nuansa menjengkelkan ini dari masa ke masa.

Kelebihan

  • penyiaran definisi tinggi melalui saluran TV;
  • unjuran tanda letak kereta terbina dalam;
  • kehadiran pencahayaan inframerah untuk memberikan gambaran yang jelas dalam gelap;
  • Nisbah harga dan kualiti yang optimum.

keburukan

  • julat suhu operasi 'sederhana';
  • kaedah sambungan berwayar yang ketinggalan zaman untuk peranti tahap ini.

Blackview IC-01 Lebar

Penilaian: 4.7

BLACKVIEW IC-01 WIDE.jpg

Cukup pesaing organik untuk mendapat tempat yang tinggi dalam ranking terbaik, memberikan pemandangan sudut yang hampir melebar (178 ° secara menyerong). Ia berbeza dengan Sho-Me CA-9030D dalam transmisi gambar yang lebih berkualiti (765×504 piksel), termasuk pada saluran TV (520 baris). Daripada matriks CMOS, Blackview IC-01 Wide menggunakan CCD 1/3 inci yang lebih moden, yang memungkinkan untuk mengambil gambar dengan lebih jelas walaupun dalam keadaan cahaya rendah – hingga 0.1 lux.

'Cip' tambahan kamera pandang belakang ini mematuhi standard perlindungan kelembapan IP68 tertinggi, yang menurutnya dapat terus tenggelam di dalam air, serta adanya jalur parkir yang diproyeksikan, dibuat sesuai dengan semua kanun sensor parkir mengisi minyak. Kegemilangan model ini disempurnakan oleh fakta bahawa harganya hanya sepeser pun – anda tidak mungkin dapat mencari sesuatu yang lebih berharga untuk 690-900 rubel yang sama.

Kelebihan

  • resolusi tinggi gambar yang dihantar (765×504 piksel);
  • kelas prestasi IP68 – ukuran perlindungan tertinggi terhadap kelembapan;
  • CCD-matriks definisi tinggi;
  • unjuran tanda letak kereta untuk memudahkan proses meletak kenderaan.

keburukan

  • untuk harganya – tidak didedahkan.

Sho-Me CA-9030D

Penilaian: 4.6

SHO-ME CA-9030D.jpg

Versi anggaran kamera overhead, ciri utamanya adalah harga yang sangat rendah. Ia mempunyai sudut pandang mendatar dan menegak 170 dan 105 °, masing-masing, praktikalnya tidak kalah dengan pesaing langsungnya. Namun, tidak memaparkan garis letak kereta, mereka menghantar gambar tanpa herotan (dalam gambar cermin), dengan itu membolehkan anda mengira momen berhenti dan mengawal jarak dengan tepat. Mereka tidak membenarkan anda menyesuaikan lensa, sebab itulah anda harus membuat penyesuaian tepat pada masa pemasangan.

Resolusi gambar siaran adalah 656×492 piksel, tetapi kualitinya sangat bergantung pada masa pengambilan gambar. Matriks CMOS di Sho-Me CA-9030D menghasilkan kebisingan dalam keadaan cahaya rendah, yang menjadikannya mustahil untuk menggunakan kamera dalam gelap. Tetapi semasa pembuatannya, pengeluar mempertimbangkan kemungkinan mencelupkan alat ini ke dalam air, dan, dengan itu, mengurus penyegel kantung (sesuai dengan standard IP67). Tetapi di sini penunjuk suhu sedikit naik, yang mana mustahil untuk menggunakan model ini pada musim sejuk Siberia yang keras, kerana -20 darjah Celsius di sini adalah mod standard. Jika tidak, ia adalah pilihan yang wajar bagi mereka yang tidak mahu menghabiskan banyak perbelanjaan dan tidak mengharapkan fungsi setinggi langit dari kamera.

Kelebihan

  • harga yang sangat rendah;
  • resolusi yang cukup tinggi (656×492 piksel);
  • kerja yang boleh diterima (badan yang kuat + elemen tahan lama);
  • sudut pandangan secara menegak dan mendatar (170 dan 105 °).

keburukan

  • fungsi yang agak sederhana (tanpa garis letak kereta, dll.);
  • bukan rejim suhu yang paling optimum yang dibenarkan.

Kamera Pandangan Belakang Mortise Terbaik

AVIS AVS311CPR (185 CCD)

Penilaian: 4.9

AVIS AVS311CPR (185 CCD) .jpg

Lubang kamera dengan mekanisme yang lebih baik untuk memasang kamera di soket, menggunakan matriks versi yang lebih baik secara asasnya untuk menangkap gambar. Pengilang sengaja meninggalkan matriks CMOS, memilih CCD. Terdapat banyak tren positif dari penyelesaian seperti itu: mulai dari menghilangkan kebisingan (yang sangat ketara ketika mengambil gambar pada waktu malam) hingga kepekaan cahaya yang seragam setiap piksel individu. Oleh itu, walaupun pada resolusi 512×492, peningkatan kualiti yang ketara diperhatikan, yang, dalam kerangka penilaian, tidak dapat diabaikan.

Pencahayaan minimum yang diperlukan AVIS AVS311CPR (185 CCD) untuk mendapatkan gambar yang dapat dibezakan kekal pada 0.1 lux – peliknya, setelah memutuskan untuk menaik taraf dengan mengganti matriks, pengeluar tidak berfikir untuk melengkapkan kamera dengan lampu latar. Bagaimanapun, ini sama sekali tidak mempengaruhi tahap kerjanya yang tinggi. Dari yang lain menonjol kalis air IP68, unjuran tanda untuk memudahkan orientasi semasa tempat letak kereta, serta satu set pelekap yang disertakan (standard) dengan kamera itu sendiri.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;
  • kualiti tinggi gambar yang dihasilkan;
  • ketersediaan unjuran tanda letak kereta;
  • menggunakan matriks CCD yang lebih maju;
  • kunci kamera yang boleh dipercayai di tempat duduk.

keburukan

  • tidak ditemui.

Incar VDC-002

Penilaian: 4.8

Incar VDC-002

Dari sudut pandang visual semata-mata, Incar VDC-002 adalah analog lengkap dari penama sebelumnya, dengan satu-satunya perbezaan bahawa 'tanduk' pemasangan di sini dibuat dengan cara yang jauh lebih dipercayai. Di dalam kamera terdapat matriks CMOS 1/3 inci yang sama, format warna yang sama (PAL, NTSC), resolusi TVL yang sama (480 baris), tetapi gambar yang lebih 'persegi' ditangkap oleh kamera (628×582 piksel).

Tidak ada perbezaan yang mencolok antara Incar dan Swat, bahkan dalam bidang fungsional. Di sini, seperti pada pesaing, terdapat unjuran tanda letak kereta, penilaian kalis air IP67, dan juga gambar cermin gambar. Dan hanya pencahayaan yang diperlukan (0.1 lux) yang menetapkan nada untuk beberapa kehalusan yang berlaku. Terhadap latar belakang perubahan kecil itu, kenaikan kos, walaupun sesen pun, tidak kelihatan dengan cara terbaik … sehinggalah kepada kekakuan pemasangan dan momen-momen yang menyertainya. Kelopak yang disebutkan di atas yang memasang kamera di soket diperbuat daripada aloi logam elastik yang tidak membenarkan ubah bentuk plastik dan, dengan itu, kelemahan pemasangan. Dalam hubungan ini, pemisahan dan perpindahan kamera menjadi hampir mustahil, berbeza dengan kes dengan Swat VDC-002.

Kelebihan

  • kelopak pemasangan tegar dalam struktur kamera;
  • pembuatan kamera berkualiti tinggi;
  • resolusi 628×582 piksel;
  • 0.1 lux diperlukan pencahayaan untuk pembentukan gambar.

keburukan

  • hampir keseluruhan analog pesaing.

Swat VDC-002

Penilaian: 4.8

SWAT VDC-002.jpg

Mata pengesanan lain dari segmen anggaran tanpa kemampuan untuk menyesuaikan kecondongan dan lokasi pandangan, tetapi dengan sejumlah fungsi berguna lain. Swat VDC-002 nampaknya merupakan analog yang lebih lemah dari AutoExpert VC-206, satu-satunya fungsi unggul yang terletak pada resolusi penyiaran melalui saluran TV (480 piksel). Dalam mod normal, video dirakam dengan resolusi 648×488 piksel dengan menangkap sensor CMOS 1/3 inci. Nasib baik, mod warna yang disokong membolehkan kamera berfungsi dengan lancar dengan perakam PAL dan NTSC, memberikan sekurang-kurangnya beberapa kepelbagaian dan kepelbagaian.

Untuk fungsi tambahan, di sini Swat VDC-002 dapat menawarkan perlindungan kelembapan dan debu yang optimum sesuai dengan IP67, unjuran tanda tempat letak kereta, serta menampilkan gambar dalam bentuk cermin. Dari yang lain, hanya 0,2 lux dari pencahayaan yang diperlukan untuk mendapatkan gambar yang menonjol, serta rangkaian sambungan lengkap, yang terdiri daripada dua saluran sepaksi.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • ketersediaan label tempat letak kenderaan;
  • perlindungan habuk dan kelembapan yang baik;
  • pendedahan berkualiti tinggi dari segi pembuatan peralatan kamera dan pembuatan bahagian badan;
  • resolusi yang sangat baik (648×488 piksel).

keburukan

  • bukan prestasi luaran terbaik.

AutoExpert VC-206

Penilaian: 4.7

AUTOEXPERT VC-206.jpg

Kamera pandangan belakang serbaguna yang dapat dipasang pada braket, tripod atau di soket, memberikan kemampuan pemandu untuk menyesuaikan kemiringan dan, dengan demikian, sudut pandang dengan sudut 170 °. Walaupun harganya murah, ia memiliki kemampuan untuk memproyeksikan jalur parkir maya ke layar untuk memudahkan proses parkir. Resolusi gambar yang diberikan ke perekam pita radio adalah 648×488 piksel, dan ada kemungkinan pengambilan gambar pada waktu malam, kerana matriks kamera hanya memerlukan 0,1 lux pencahayaan untuk membentuk gambar yang dapat dibezakan dengan jelas.

Sebagai perbezaan yang menguntungkan dari kebanyakan calon yang disajikan di sini, AutoExpert VC-206 mempunyai tahap perlindungan tertinggi terhadap kelembapan: IP68. Berkat ini, kamera tidak takut merendam sepenuhnya ke kedalaman lebih dari 1 meter, serta penurunan tekanan secara tiba-tiba kerana pembentukan aliran bergelora dan laminar di kawasan air yang dapat dilalui. Terutama kerana ini dan bukan penampilan yang paling estetik, kamera ini sangat dipilih oleh pemilik crossover besar dan SUV yang tidak enggan meninggalkan bandar di jalan raya.

Kelebihan

  • tahap perlindungan kelembapan tertinggi (IP68);
  • perlindungan kerja terhadap kabus dan habuk;
  • pelarasan kecondongan kamera, sudut pandangan yang baik;
  • pencahayaan yang diperlukan sangat rendah untuk pembentukan gambar yang dapat dibezakan (0.1 lux);
  • kehadiran tanda letak kereta yang diunjurkan.

keburukan

  • penampilan bukan karangan.

Digma DCV-210

Penilaian: 4.6

DIGMA DCV-210.jpg

Potongan 'lubang intip' dari syarikat Digma adalah penyelesaian paling bajet dan menarik untuk masalah melihat keadaan di belakang kereta, memberikan gambaran kualiti yang mencukupi walaupun pada waktu malam. DCV-210 ini banyak berhutang dengan pencahayaan inframerah, yang menyala ketika kamera diatur ke mod malam. Resolusi gambar asal adalah 640×480 piksel, yang merupakan hasil yang memuaskan walaupun dengan standard model yang mahal.

Daripada ciri tambahan Digma DCV-210, kami dapat menonjolkan keberadaan pelindung kelembapan sekiranya pemasangannya dilakukan pada bahan bumper belakang agar sesuai dengan sensor sensor parkir. Walau bagaimanapun, walaupun terdapat tanda IP67, tidak dianjurkan untuk membanjiri mereka dan memaksa mereka untuk bekerja dengan sengaja di bawah air: kemurungan unsur-unsur badan individu dapat mengatasi peranti tanpa diduga. Jika tidak, kamera pandangan belakang menunjukkan dirinya dengan sempurna, yang secara semula jadi dinyatakan sebagai populariti tinggi di kalangan pemilik kereta.

Kelebihan

  • harga yang sangat rendah;
  • resolusi yang baik (640×480 piksel);
  • reka bentuk yang bagus dan klip kamera plastik yang boleh dipercayai di sarang;
  • kemungkinan penggambaran malam menggunakan pencahayaan IR.

keburukan

  • perlindungan kelembapan kurang baik.

Kamera terbaik untuk dipasang pada bingkai plat

Incar VDC-006S

Penilaian: 4.9

INCAR VDC-006S.jpg

Kebetulan bahawa Incar VDC-006S adalah yang paling mahal dan pada masa yang sama kamera bingkai paling kuat di segmen ini, yang telah menunjukkan dirinya yang terbaik dalam ujian pakar. Pertama, saya ingin perhatikan yang tidak ketara, tetapi terdapat di sini, petunjuk kebolehpercayaan, baik dari segi 'bahagian dalam' kamera dan kekuatan bingkai itu sendiri. Kedua, perlu diperhatikan resolusi tertinggi (628×582 piksel) dan lebih banyak gambar 'persegi' pada output kamera, terkait dengan penggunaan matriks CMOS 1/3 inci.

Momen berikutnya dan terakhir dari perbezaan mencolok Incar VDC-006S dari pesaingnya terdapat dalam bidang pencahayaan minimum yang diperlukan untuk kemungkinan penghantaran gambar. Ini adalah 0.1 lux, dan membolehkan anda menggunakan kamera dengan tahap kecekapan yang lebih tinggi dalam gelap. Yang menjadi perhatian khas ialah adanya tanda letak kenderaan, serta perlindungan kelembapan pada tahap IP67, yang mana 'pemadat' sensitif tidak takut banjir dan tekanan lapisan air satu meter.

Kelebihan

  • tahap kebolehpercayaan yang tinggi;
  • pengisian kamera berkualiti tinggi;
  • resolusi tinggi (622×582);
  • kehadiran perlindungan kelembapan dan sistem unjuran untuk arka letak kereta;
  • pencahayaan minimum hanya 0.1 lux.

keburukan

  • harga tinggi.

Blackview UC-77

Penilaian: 4.8

BLACKVIEW UC-77.jpg

Sekiranya dengan model kamera bingkai dari Rolsen seseorang dapat merasakan sedikit bajet walaupun dari segi fungsinya, maka dengan Blackview UC-77 tidak semuanya mudah. Peranti yang sedikit lebih mahal adalah contoh bagaimana kualiti menjadi turunan populariti utama di kalangan pengguna semua peringkat kewangan. Berdasarkan matriks CMOS, kamera pandangan belakang ini mempunyai resolusi 648×488 piksel, atau 420 baris ketika mengeluarkan melalui saluran TV. Menyokong format warna PAL dan NTSC, sehingga dapat dihubungkan dengan sebilangan besar peralatan multimedia moden di dalam kereta.

Tetapi, mungkin, ciri utama Blackview UC-77 adalah adanya tanda letak kenderaan. Sekiranya wakil segmen sebelumnya hanya memberikan penentuan visual mengenai jarak ke halangan yang diduga, maka di sini pemandu berhak dipandu oleh tanda standard yang menunjukkan jarak yang sangat spesifik ke objek. Semua ini ditambah dengan kemampuan untuk bekerja dalam mod paparan gambar langsung dan cermin, serta sudut tontonan 170 °. Untuk harganya, peranti itu lebih bernilai.

Kelebihan

  • kehadiran tanda letak kenderaan yang mempermudah proses meletak kenderaan;
  • resolusi 648×488 piksel;
  • keupayaan untuk bekerja dalam warna PAL dan NTSC;
  • Nilai wang dan kualiti yang sangat baik.

keburukan

  • tidak ditemui.

Rolsen RRV-200

Penilaian: 4.7

rolsen_rrv-200_1.jpg

Kelebihan utama pesaing kepemimpinan syarikat Rolsen adalah harga yang sangat rendah, yang sangat berkaitan dengan sebilangan 'cip' yang terdapat dalam struktur kamera. Rolsen RRV-200 menggunakan sensor CMOS но-inci, yang anggaran tetapi sangat pantas dalam pemprosesan gambar. Dalam keadaan ini, resolusi standard 640×480 piksel kelihatan seperti hasil yang sangat baik.

Mengenai kebolehpercayaan gambar yang dipaparkan pada paparan radio, ternyata cerminan, yang khas untuk semua alat anggaran. Atas dasar ini, RRV-200 tidak berbeza dengan calon sebelumnya, sama seperti tidak kalah dengan mereka dari segi ketahanan kelembapan. IP67 adalah nilai minimum yang dihargai oleh semua produk kategori ini yang berminat untuk bertempur. Terutama kerana harga yang rendah dan 'kemerosotan' yang sebenarnya di dalam air, kamera bingkai dari Rolsen telah menjadi objek permintaan ramai dari pemandu SUV yang suka melakukan perjalanan yang kerap di luar had bandar.

Kelebihan

  • harga yang sangat rendah;
  • resolusi yang baik dari gambar yang dihasilkan (640×480);
  • rintangan kelembapan optimum dan ketahanan suhu, menjadikan kamera sebagai kegemaran di kalangan pemandu SUV;
  • sarung bingkai berkualiti tinggi.

keburukan

  • kekurangan penentukuran keseimbangan putih dan tetapan mod automatik yang lain.

Swat VDC-006

Penilaian: 4.6

SWAT VDC-006.jpg

Kerangka tahap prestasi yang lebih tinggi, yang mempunyai petunjuk perlindungan yang sesuai terhadap kelembapan dan penembusan debu, serta penyesuaian keseimbangan putih automatik untuk memindahkan gambar berkualiti yang sama pada bila-bila masa sepanjang hari. Ini mempunyai resolusi 648×488 piksel, dan dari segi penunjuk ini, praktikalnya melebihi kamera bingkai yang dibuat oleh SHO-ME. Walau bagaimanapun, harganya hampir tiga kali lebih banyak daripada yang disebutkan, sambil memberikan banyak sifat positif yang lain.

Khususnya, perlu diserlahkan isyarat yang lebih stabil pada tahap 48 dB, serta pencahayaan 0.2 lux, minimum yang diperlukan untuk memastikan pengambilan dan persembahan gambar yang dapat dibezakan ke paparan. Direka untuk memenuhi syarat kelas IP67, Swat VDC-006 menjamin operasi yang stabil di bawah air pada kedalaman hingga 1.5 meter. Juga perlu diperhatikan bahawa julat suhu yang dibenarkan bervariasi antara -30 dan +70 darjah Celsius, menjadikan kamera sesuai untuk digunakan di sebagian besar wilayah Rusia.

Kelebihan

  • satu set lengkap menghubungkan kamera ke penerima (satu set kabel sepaksi);
  • ketahanan kelembapan dan suhu yang sangat baik;
  • sudut pandangan yang boleh diterima (170 °);
  • pembinaan berkualiti tinggi.

keburukan

  • harga yang tinggi, namun dikompensasi oleh sekumpulan sifat dan ciri yang baik.

SHO-ME CA-6184LED

Penilaian: 4.5

SHO-ME CA-6184LED.jpg

Menurut pengguna, SHO-ME CA-6184LED adalah kamera jenis bingkai teladan yang sama sekali tidak mempunyai kekurangan dari segi fungsi dari segi kosnya yang sederhana. Dilengkapi dengan sensor CMOS 1/3-inci untuk pemprosesan gambar yang cepat dan kebisingan minimum, walaupun ketika mengambil gambar pada waktu senja. Resolusi gambar yang dihasilkan adalah 512×492 piksel, yang juga menyumbang pada persepsi yang memadai mengenai situasi di belakang kereta ketika meletak kenderaan atau bermanuver di ruang terbatas.

Ciri terkenal SHO-ME CA-6184LED adalah kelas prestasinya. Ketahanan terhadap habuk dan kelembapan peranti mematuhi standard IP67, menurut tafsiran yang mana ia dapat direndam pada kedalaman lebih dari 1 meter tanpa takut akan kebolehoperasian dan integriti. Oleh itu, model ini akan menjadi pilihan yang sangat baik untuk satu set kenderaan off-road yang lengkap, yang sering dipilih di jalan raya dan berjalan melalui kawasan berlumpur, serta mengharungi perairan cetek. Harga masalahnya, seperti yang disebutkan di atas, adalah minimum, tetapi kualitinya berada pada tahap kamera yang lebih menuntut.

Kelebihan

  • kelas prestasi IP67 – perlindungan kelembapan yang boleh dipercayai dengan keupayaan untuk bekerja dengan betul di bawah air pada kedalaman lebih dari 1 meter;
  • pemasangan pepejal;
  • kualiti gambar yang memuaskan;
  • kit sambungan kamera penuh.

keburukan

  • tidak dikenali.

Kamera pandangan belakang terbaik dengan pemasangan di pemegang batang

AVIS AVS326CPR-003

Penilaian: 4.9

AVIS AVS326CPR-003.jpg

Kamera pandangan belakang AVIS AVS326CPR-003, sesuai untuk satu model kereta tunggal (tetapi yang mana) Porsche 2010 Cayenne II, tidak dapat melepasi penilaian. Dalam banyak hal, dialah yang mendapat ulasan yang paling komplen dari para pakar, karena menggabungkan bukan hanya parameter pengambilan gambar dinamis yang memuaskan, tetapi juga sejumlah sistem yang memudahkan proses parkir dan memperbaiki gambar yang diterima.

Pertama, perlu diperhatikan kehadiran tanda letak kenderaan dinamik (dan statik) dengan penentukuran jarak yang sangat tepat dari jarak ke halangan yang dimaksudkan. Terdapat kawalan kawalan automatik AGC, pemampas cahaya terpantul dan keseimbangan putih automatik. Sudut pandang, seperti dalam kasus Incar VDC-065, adalah 170 °, memungkinkan pemandu mendapatkan gambaran lengkap mengenai keadaan jalan dari belakang. Seperti yang ditunjukkan oleh praktik, pengguna jarang memilih untuk membeli kamera ini, lebih memilih model yang lebih universal. Sebab di sini terletak pada perlunya kos tambahan untuk mengganti pegangan dan meletakkan wayar sesentuh, yang sama sekali tidak diperlukan dalam kereta kelas ini.

Kelebihan

  • kos rendah (mereka yang mampu membeli Cayenne boleh membeli kamera dengan harga 4.7-5 ribu rubel);
  • banyak penyesuaian automatik pada kamera;
  • kaji pada sudut 170 °;
  • kehadiran tanda dinamik untuk tempat letak kereta.

keburukan

  • sesuai untuk hanya satu model kereta tertentu.

Incar VDC-065

Penilaian: 4.8

INCAR VDC-065.jpg

Kamera membalikkan tempat letak kenderaan untuk kenderaan Audi dan Volkswagen dinilai untuk penglihatan yang sangat baik. Menghantar ke perekam pita radio gambar dengan resolusi 628×582 piksel, kualitinya cukup untuk menilai keadaan di belakang kereta. Pencahayaan maksimum di mana kamera mampu menghantar gambar adalah 0.1 lux, dan oleh itu ia akan berguna sekiranya terdapat sumber cahaya yang minimum (baca, pada waktu malam).

Sudut pandang Incar VDC-065 adalah 170 °, dan dalam indikator ini, kamera jauh lebih tinggi daripada pesaing dalam kategori ini. Tahap perlindungan kelembapan, sesuai dengan tahap prestasi IP66, juga berbeza secara positif. Suhu operasi peranti juga dirancang dengan jelas untuk fleksibiliti dari segi zon operasi iklim, berfungsi dengan baik pada suhu dari -40 hingga +65 darjah Celsius. Seperti yang diperhatikan pengguna, kos kamera berbanding dengan pelbagai jenis aksesori untuk jenama kereta Jerman sangat, sangat sederhana: untuk peranti tahap ini, anda perlu membayar sedikit dari 4 ribu rubel dari poket anda. Bersama dengan kualiti dan kebolehpercayaan yang tinggi, tanda harga seperti itu memberikan nilai tambah yang sesuai dengan popularitas, menyebabkan permintaan tinggi dari pengguna domestik.

Kelebihan

  • sesuai untuk lebih daripada lapan kereta jenama Audi (A4, A5, Q3 dan Q5) dan Volkswagen (Touareg, Jetta, Tiguan, Passat);
  • petunjuk kualiti dan kebolehpercayaan yang tinggi;
  • kos yang boleh diterima;
  • sudut pandangan sama dengan 170 °.

keburukan

  • tidak ditemui.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen