17 gewang terbaik untuk pike

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penarafan gewang terbaik untuk pike

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pemintal terbaik untuk pike 1 Rublex orkla 420 RUB
2 Mepps Aglia Long 140 RUB
3 Blue Fox Super Vibrax RUB 290
4 Guru Besar Kuusamo 3 370 RUB
5 Abu garcia toby RUB 220
6 Komet Mepps 121 RUB
Wobblers terbaik untuk pike 1 ZIPBAIT ORBIT 110 SP RUB 1,395
2 Yo-Zuri L-Minnow 391 RUB
3 Visi Megabass 110 1 350 gosok.
4 Jeragat RAPALA Husky 490 RUB
5 Jackall Smash Minnow 110 SP RUB 1,050
Vibrotail terbaik untuk pike 1 Lemak Ikan Gila VIBRO 230 RUB
2 Ekor Garpu Fox Rage 450 RUB
3 Samba Mann 170 RUB
Twister terbaik untuk pike 1 SIMPAN GEAR Monster Slug 20 650 RUB
2 MANN`S TWISTER 040 CH 450 RUB
3 Hightailer homunculures Pontoon 21 190 RUB

Pemintal terbaik untuk pike

Rublex orkla

Penilaian: 4.9

Rublex orkla

Daya tarikan yang menarik, yang secara konsisten mendapat peringkat tinggi dalam pelbagai penilaian dan ulasan, merupakan wakil model berayun klasik untuk memancing ikan. Sama seperti Abu garcia toby , Orkla mempunyai pelbagai dimensi, yang diwakili oleh enam modifikasi seberat 8 hingga 24 gram dan panjang yang sesuai antara 57 hingga 81 milimeter. Badan dibuat mengikut semua kanon pemutar jenis Scandinavia, iaitu. mempunyai bentuk-S. Konfigurasi seperti itu menjadikan pergerakan spasmodik, mengingatkan seekor goreng yang melayang jauh dari tempat itu, dan pasti memaksa pemangsa untuk mengikuti mangsa yang berpotensi. Pada fasa serangan, kelebihan utama ke arah pemintal diberikan oleh tee yang terpikat, yang mengekalkan keadaan asalnya untuk jangka waktu yang panjang (2-4 musim).

Sekiranya disarankan untuk menggunakan semua sudu yang muncul di peringkat hingga kedudukan ini sebagai yang utama, maka Rublex Orkla merasa cukup tenang sebagai umpan memancing semata-mata. Nampaknya panggilannya adalah untuk menentukan nada gigitan pemangsa besar dan sederhana. Benar, harga yang tinggi pasti akan menjauhkan nelayan berjimat dari membuat pembelian, jadi, sayangnya, ia tidak akan berfungsi untuk menyebutnya yang paling popular.

Kelebihan

  • kehadiran pengubahsuaian enam dimensi dalam siri ini;

  • reka bentuk sudu berkualiti tinggi dan menggoda;

  • kualiti kerja yang tinggi;

  • tee yang sangat terpikat;

  • penjara kerana memecah takungan.

keburukan

  • harga yang tidak berpatutan tinggi.

Mepps Aglia Long

Penilaian: 4.8

00 Mepps Aglia Panjang No.

Penciptaan syarikat Perancis Mepps yang luar biasa didasarkan pada prinsip minimalisme sejagat, yang berusaha semaksimum mungkin. Dengan beberapa keajaiban, kadar ini berjaya, dan yang murah (baik dari segi pengeluaran, bahkan lebih dari segi pembelian), umpan menjadi laris sebenar di kalangan nelayan domestik. Awalan 'Long' pada nama pemintal menunjukkan kelopak memanjang, penggunaannya disarankan ketika memancing arus. Konfigurasi ini memberikan daya tarikan yang baik semasa memandu dan menambah pergerakan ekspresif. Pada bahagian paksi dari Agila Long terdapat berat dan manik merah yang berfungsi sebagai tanda serangan.

Pelbagai jenis pemintal telah mendapat persetujuan khas dari pemancing, dengan 6 ukuran berbeza, disesuaikan untuk menangkap pemangsa dengan ukuran apa pun. Di samping itu, saya sangat gembira dengan kosnya, yang tidak mengalami satu perubahan sejak awal kenaikan harga yang meluas. Dianjurkan untuk memiliki sampel seperti itu dalam koleksi anda sendiri untuk setiap pencinta memancing yang produktif, terutamanya kerana pembelian tidak akan sama sekali terkena poket anda.

Kelebihan

  • reka bentuk yang sangat mudah dan boleh dipercayai;

  • pelbagai (model tersedia dari 2.5 hingga 29 gram berat);

  • penampilan yang menarik dan permainan aktif semasa pendawaian;

  • tahap kos yang sangat rendah.

keburukan

  • tidak ditemui.

Blue Fox Super Vibrax

Penilaian: 4.8

BLU E FOX Super Vibrax

Pemintal Blue Fox Super Vibrax yang ketara dan menarik adalah pengganti yang setara untuk umpan Mepps Agila Long yang sama keren, walaupun kalah dari yang terakhir dari segi populariti di Rusia. Sebagai penghormatan kepada klasik, daya tarikan sangat baik dalam menangkap perch (seberat 6-8 gram), tetapi ia tidak menghindar dari menyeret tombak yang sangat besar keluar dari air. Kelopak air mata Vybrax mempunyai kestabilan yang baik ketika memancing saat ini, serta bermain dengan kuat dan menarik di air yang bertakung walaupun dengan tarikan minimum. Silinder yang menyerupai kapsul yang diperkemas dengan satah kecil di bahagian atas digunakan sebagai beban pada umpan ini. Konfigurasi ini menghasilkan tarikan tambahan, seolah-olah memperlahankan sudu semasa pengambilan cepat, dan juga menimbulkan getaran frekuensi rendah yang khas.

Data penerbangan Blue Fox Super Vibrax disebabkan oleh penempatan rasional pusat graviti, yang membawa seluruh struktur bergerak oleh inersia. Hasil yang sangat baik dalam komponen ini ditunjukkan oleh model pemintal yang lebih tua (seberat 10-12 gram), sesuai untuk pancing, zander, trout sungai dan chub. Ini adalah salah satu gewang yang paling 'difahami' dan sangat disarankan bagi pemancing yang tidak berpengalaman untuk mengasah kerajinan mereka.

Kelebihan

  • jarak penerbangan yang memuaskan semasa melakukan casting;

  • empat ukuran gewang dalam siri (dari 6 hingga 12 gram);

  • model yang sangat ketara dan 'live';

  • kemungkinan memancing pike, pike hinggap, hinggap, trout dan chub;

  • harga menarik.

keburukan

  • tidak ditemui.

Guru Besar Kuusamo 3

Penilaian: 4.7

Guru Besar Kuusamo

'Profesor' sejati di antara mereka, siri pemintal ini terkenal sebagai salah satu yang paling menarik yang pernah ada di tanah Rusia. Namanya mengandungi sedikit kelebihan, prestasi luar biasa dan prestasi virtuoso, yang sangat kekurangan pesaing terdekatnya. Walaupun dibatasi oleh dua modifikasi bersiri (dengan panjang yang sama 75 milimeter dan berat 9 dan 12 gram) Profesor 3 merangkumi semua keperluan pemancing dalam umpan untuk memancing kawasan berumput dan air bersih. Fleksibiliti pemintal seperti itu dibenarkan oleh adanya tendil logam yang melindungi cangkuk (tunggal atau berganda) dari cangkuk dan patah yang tidak disengajakan.

Dari sudut pandang visual, Profesor Kuusamo 3 kelihatan lebih disukai daripada sebilangan pesaingnya yang dinilai tinggi. Hakikatnya ialah pengeluar menawarkan sebanyak 20 pilihan warna untuk perhiasan – baik yang memprovokasi dan hampir dengan warna semula jadi. Dari segi harga, umpan bukanlah yang paling murah, tetapi harganya dibenarkan sepenuhnya secara konstruktif dan produktif. Pengocok ini tidak diminati oleh pemancing baru, tetapi amatir menganggapnya sangat rela.

Kelebihan

  • kemungkinan memancing di air jernih dan di kawasan berumput;

  • ketegaran pemadan keselamatan yang sesuai secara optimum;

  • lapisan berkualiti tinggi yang tidak pudar dan lelasan untuk masa yang lama;

  • nisbah harga-kualiti yang baik.

keburukan

  • tidak ditemui.

Abu garcia toby

Penilaian: 4.6

Abu garcia toby

Model ikonik lain untuk industri perikanan, yang dikembangkan oleh tukang Sweden dari Abu Garcia, tidak dapat melewati peringkat yang terbaik. Toby adalah pemegang bentuk asli sudu berayun, yang telah menyerap selekoh betis yang tidak khas dan kehadiran sayap runcing di bahagian atas pangkal. Yang terakhir ini diperlukan untuk meningkatkan goyangan lateral semasa pelaksanaan pemacu pada pelbagai tahap intensiti. Dalam kes-kes yang paling 'diabaikan', pergerakan umpan mulai menyerupai corkscrew – hantaran menjadi begitu besar.

Pengilang memutuskan untuk mencapai peningkatan kesan memikat dengan memperkenalkan warna ganda, hanya meninggalkan sebahagian kecil warna monokromatik dalam siri ini. Julat saiz Abu Garcia Toby juga senang dengan kebolehubahannya. Terdapat sebilangan besar 5 daripadanya, beratnya antara 7 hingga 30 gram. Namun, semuanya, dalam satu atau lain cara, sesuai untuk menangkap pike, kadang-kadang 'terganggu' dengan menangkap pemangsa lain.

Kelebihan

  • harga pembelian rendah (berbanding dengan model serupa);

  • tahap daya tangkapan yang tinggi;

  • lima pilihan saiz dan banyak skema warna;

  • pergerakan bukan sepele yang berubah apabila intensiti pendawaian berubah.

keburukan

  • tidak ditemui.

Komet Mepps

Penilaian: 4.5

Komet Mepps

Satu siri umpan berputar dari pengeluar Perancis Mepps dikembangkan dengan memancing prioriti untuk bertengger, tetapi menjadi luas untuk memancing pemangsa bergigi besar. Orang Perancis tidak mencipta sesuatu yang unik, lebih memilih bentuk kelopak sejagat, yang bermula dengan kecepatan rendah dan stabil ketika memancing arus. Dari segi julat ukuran, siri Komet juga optimum. Yang terkecil dalam keluarganya adalah model PTS 2, yang beratnya tidak lebih daripada 4.5 gram. Seterusnya adalah PTS 3 dan 4 yang lebih besar, dengan pengendalian binaan dan pike yang serupa.

Keupayaan memikat daya tarikan ini didasarkan pada aksi ganda dari kelopak: putaran frekuensi tinggi dan kesan visual yang disertakan yang dihasilkan oleh kerlipan titik terang pada latar belakang padat (emas atau perak). Puncak keunggulan Komet berbanding persaingan adalah kos model yang sangat rendah, pemerolehannya tidak asing lagi malah profesional perikanan kelas tinggi.

Kelebihan

  • kelopak mata memikat berganda (dinamik dan visual);

  • operasi stabil di air bertakung dan dengan arus sederhana-lemah;

  • permulaan putaran sejurus selepas rendaman di dalam air;

  • mutu kerja yang sangat baik dan harga pembelian yang rendah.

keburukan

  • tidak ditemui.

Wobblers terbaik untuk pike

ZIPBAIT ORBIT 110 SP

Penilaian: 4.9

ZipBaits Orbit 110 SP

Wakil terkemuka syarikat ZipBaits mengambil kedudukan teratas kerana geometri badan yang disatukan, yang memberikan aspek tingkah laku baru yang kecil. Penyimpangan dari tampilan kanonik terletak pada peningkatan bonggol di bahagian punggung, yang menyumbang kepada berlakunya pergerakan menegak di samping penggerak bergulir dari sisi ke sisi. Di samping itu, suspender Orbit 110mm mudah dikawal di atas air, dapat digunakan untuk pelbagai petunjuk dan terbang agak jauh ketika membuang (kerana adanya pengimbang terapung). Mengenai data luaran, di sini juga, penggerak dapat berjaya dengan cemerlang. Ketahanan lapisan pernis telah berulang kali diperhatikan oleh nelayan domestik yang telah menggunakan umpan ini selama beberapa musim memancing. Selain itu, warnanya juga berbeza – terdapat kira-kira 50 daripadanya dalam pelbagai barisan.

Walaupun terdapat gambaran yang sempurna, ZipBaits Orbit 110 SP menghadapi masalah imej serius yang secara tidak sengaja mengurangkan jumlah peminat siri ini. Sebabnya di sini terletak pada kenyataan bahawa pertumbuhan populariti penggerak dan kos yang agak tinggi telah menyebabkan gelombang pemalsuan, ciri teknikal yang tidak dapat dibandingkan dengan yang asli.

Kelebihan

  • prestasi keseluruhan optimum (panjang 110 milimeter. Berat 16.5 gram);

  • jarak pemutus yang baik;

  • keupayaan untuk bekerja di ufuk pengebumian dari 80 hingga 100 sentimeter;

  • 48 warna dalam pelbagai barisan;

  • fleksibiliti dari segi penggunaan tulisan.

keburukan

  • ketersediaan tiruan berkualiti rendah di pasaran.

Yo-Zuri L-Minnow

Penilaian: 4.8

YO-ZURI L-Minnow

Salah satu siri wobblers yang paling berjaya berhenti selangkah lagi dari kedudukan utama dan keseluruhan sejarah segmen pasaran ini. L-Minnow dari Yo-Zuri adalah percubaan yang berjaya untuk membuat umpan yang mempunyai tekstur dan warna badan yang sama persis dengan penampilan goreng sebenar. Sudah pasti bahawa konsep minnow ini terdiri daripada 4 pilihan panjang dalam satu baris, tetapi hari ini (terutamanya kerana populariti hebat) di pasaran, anda hanya dapat mencari model dengan ukuran 44 dan 66 milimeter. Walaupun demikian, walaupun ukuran yang sederhana seperti itu tidak menghalang L-Minnow kecil untuk menunjukkan hasil yang sangat baik dalam menangkap ikan besar – mangsa utama daya tarikan penggerak adalah pike dan perching yang ternganga.

Permainan perwakilan dari barisan ini dibezakan oleh intensiti tinggi, deskripsi yang terbaik digambarkan oleh perkataan 'kelipan'. Walaupun dengan pengesanan yang seragam, ikan kecil menunjukkan peningkatan berkedut, yang segera menangkap mata ikan yang penuh perhatian dan memprovokasi yang terakhir untuk menyerang. Akibatnya, dalam pertandingan ini, penggerak hampir selalu menang, yang membolehkan pengunduran diri hanya dalam 2-3% kes.

Kelebihan

  • pengawalan pengawal yang baik dengan gaya pendawaian yang berbeza;

  • daya tarikan tinggi dari pike dan hinggap;

  • pelbagai warna dalam garis;

  • kemungkinan memancing ikan ragut, tanggul berbatu dan lokasi berumput.

keburukan

  • harga tinggi.

Visi Megabass 110

Penilaian: 4.8

Visi Megabass 110

Satu lagi syarikat utama Megabass yang bersuara lantang, pengembangannya dilakukan dengan tujuan kerja yang produktif di takungan untuk menangkap bass. Mempunyai beberapa penyimpangan dari bentuk klasik ikan minnow (peningkatan bonggol di bahagian punggung), Vision memiliki badan 110 mm, disesuaikan untuk memancing terutama di lapisan atas takungan (dengan kedalaman 1 meter). Sebagai pengimbang, ia menerapkan sistem berat terapung, yang peranannya diambil alih oleh silinder tungsten. Semasa membuang, pusat graviti beralih ke ekor, memberikan umpan kepada dorongan untuk meningkatkan jarak penerbangan. Setelah tenggelam, berat secara beransur-ansur beralih ke kepala penggerak, yang secara positif mempengaruhi dinamika pergerakannya (tidak hanya mendatar, tetapi juga bergoyang menegak) semasa pendawaian.

Faktor utama dalam memilih Megabass Vision 110 adalah kemampuan untuk melakukan pendawaian dari tahap intensiti apa pun, sama ada lulus seragam, langkah jig atau kedutan agresif. Wobbler menunjukkan dirinya dengan sempurna dalam semua cara memancing ini, membuka aspek baru untuk pemancing. Satu-satunya kelemahan model ini adalah tahap harga yang tinggi, yang hanya dapat dilakukan oleh penggemar memancing yang kuat (dalam rangka perbelanjaan sasaran yang munasabah).

Kelebihan

  • populariti umpan di pasaran domestik;

  • keserasian penuh dengan pelbagai gaya memancing;

  • kualiti optimum;

  • data penerbangan yang baik;

  • melaksanakan sistem pengimbang terapung.

keburukan

  • tahap kos yang tinggi.

Jeragat RAPALA Husky

Penilaian: 4.7

Rapala serak

Minnow klasik yang kompetitif dari syarikat Finland Rapala masuk ke peringkat kerana populariti yang melampau di kalangan pemancing yang lebih memilih gewang serba boleh untuk menangkap pelbagai pemangsa. Huky Jerk dalam hal ini tidak dapat ditandingi: turun hingga 120-240 sentimeter, ia tidak hanya menangkap pike, tetapi juga pike hinggap, trout coklat, hinggap, serta trout sungai dan salmon. Teknik utama untuk memancing dengan penggerak ini adalah membuat eyeliner yang sangat tepat ke kawanan goreng – perkara utama dalam situasi seperti ini adalah memilih warna yang tepat. Kehidupan goreng yang huru-hara ketika pemangsa muncul akan menimbulkan kekeliruan yang diperlukan, dan jika anda memberi umpan ini dorongan kecil untuk bergerak, pasti akan menjadi 'mangsa' serangan itu.

Bagi parameter dimensi Jerk Husky, terdapat sebanyak 5 daripadanya dalam garis – dari 60 hingga 140 milimeter setiap 20 unit panjang. Pada masa yang sama, berat badan mereka bervariasi antara 3 hingga 18 gram, menyebabkan munculnya data penerbangan yang baik dalam model yang lebih besar. Satu-satunya kelemahan model yang lebih serius boleh disebut parameter harga, tetapi ketika melihat kualitinya, nampaknya tidak terlalu mahal.

Kelebihan

  • kualiti kerja yang tinggi;

  • kehadiran lima ukuran standard dalam satu siri (dari 60 hingga 140 milimeter);

  • data penerbangan yang baik dari wobblers 'lebih tua';

  • penampilan yang realistik;

  • banyak warna semula jadi.

keburukan

  • harga yang cukup tinggi.

Jackall Smash Minnow 110 SP

Penilaian: 4.6

Jackall Smash Minnow 110 SP

Umpan, yang dibuat dalam tradisi penyesuaian terbaik untuk goreng ikan sebenar, berjaya bersaing dengan barisan L-Minnow yang terkenal dari Yo-Zuri. Murni konservatif dari segi warna (pada masa ini, pengeluar hanya menyiapkan 6), Smash Minnow terus menikmati kemasukan umpan yang paling provokatif, memaksa pemangsa untuk menyerang. Salah satu ciri khas wobbler ini adalah penyeimbangan asal, yang memberi wobbler kecenderungan meningkat ke tepi sisi semasa pemanduan. Gerakan bergoyang seperti itu tidak boleh mengabaikan perhatian ikan, dan umpan itu menyedari bahawa provokasi berjaya.

Dengan panjang 110 milimeter, suspensi Smash Minnow seberat 19 gram. Dimensi yang begitu mengagumkan membolehkan pemancing memancing dengan pengayun dari garis pantai tanpa banyak kesukaran. Mengenai cakrawala yang mendalam, secara umum, ia tidak begitu hebat. Dengan pengeposan aktif, ikan kecil masuk ke dalam air tidak lebih dari 80 sentimeter, di mana ia dapat menangkap pike besar, asp dan pike perch (lebih dekat ke senja).

Kelebihan

  • daya tarikan pike yang sangat baik;

  • pembiakan semula tekstur badan ikan yang sebenar dengan tepat;

  • dimensi keseluruhan yang optimum, menyumbang kepada kemungkinan membuang dari pantai;

  • penyesuaian larutan warna terutamanya untuk warna semula jadi ikan.

keburukan

  • nilai runcit yang tinggi.

Vibrotail terbaik untuk pike

Lemak Ikan Gila VIBRO

Penilaian: 4.9

Lemak Vibro Ikan Gila

Garis utama penarafan diduduki oleh getaran getaran yang boleh dipercayai, kelebihan utamanya dinyatakan dalam pemerhatian yang jelas mengenai keseimbangan dalam komponen kelembutan / kekakuan. Sebenarnya, fakta ini menjadikan ciri-ciri penting lain, seperti kekuatan, kebolehpanjangan dan kemampuan untuk menyerap daya tarikan, menjadi optimum. Yang terakhir dalam siri ini, sebanyak 6 – mulai dari aroma minyak ikan standard, dan diakhiri dengan bau kerang dan krustasea tertentu.

Adapun variasi dimensi, dalam garis Lemak Vibro, itu terletak pada jarak 71-120 milimeter, memberikan pelbagai amplitud ayunan ekor dengan tumit besar. Dari segi ketahanan penggunaan, silikon ini tidak dapat ditandingi, menunjukkan hasil yang baik dalam komponen pemeliharaan dan nisbah harga. Vibro Fat semestinya mendapat perhatian pemancing domestik sebagai getaran terbaik untuk memancing pike.

Kelebihan

  • banyak pilihan warna (padat, komponen dan dengan pengenalan berkilau);

  • pengimbangan bahan yang sangat baik dari segi kelembutan / kekerasan;

  • kehadiran daya tarikan dalam bentuk asas;

  • tahap 'daya tahan' ekor yang tinggi;

  • tiga ukuran standard dalam satu baris (70, 100 dan 125 milimeter).

keburukan

  • tidak ditemui.

Ekor Garpu Fox Rage

Penilaian: 4.8

Ekor Garpu Fox Rage

Menurut pendapat sebilangan besar pemancing, gewang silikon berbentuk V adalah antara kepelbagaian spesies yang paling tidak bernilai. Walau bagaimanapun, kedatangan Fox Rage Fork Tail ke pasaran telah berjaya mengubah keadaan dan mengembalikan keyakinan pelanggan yang tidak biasa. Secara luaran sangat mirip dengan goreng ikan, silikon ini mempunyai tekstur kasar (bersisik), cukup realistik untuk meyakinkan pemangsa 'keaktifan'.

Fork Tail diedarkan dalam tiga ukuran standard: 100, 135 dan 180 milimeter, masing-masing sesuai untuk memancing pike. Semua kerja menarik perhatiannya dilakukan oleh ekor berbentuk V yang sensitif, yang berfungsi dengan bebas dengan kedua-dua cangkuk mengimbangi dan kepala jig. Untuk meningkatkan kesan memikat, pemancing mengesyorkan menggunakan silikon ini dengan bahan penarik yang mengandungi ekstrak minyak ikan. Langkah sedemikian akan menghilangkan keraguan pemangsa dan memprovokasi dia untuk menyerang mata kail segera.

Kelebihan

  • keadaan memikat yang sangat baik;

  • variasi tiga dimensi dalam satu siri;

  • nilai wang yang baik;

  • kemungkinan impregnasi dengan daya tarikan;

  • penampilan yang realistik.

keburukan

  • ekor nipis mudah terputus apabila dicangkuk.

Samba Mann

Penilaian: 4.7

Samba Mann

Konsep asli getaran getah dari syarikat Mann sesuai dengan keinginan peminat domestik untuk menangkap pemangsa yang suka bermain gigi. Bentuk Samba yang unik mengandungi potongan tiga ke bawah dari badan ke ekor, yang membolehkan silikon membuat pergerakan pelbagai arah yang kompleks di sepanjang wayar. Gewang ini hanya memiliki satu ukuran standard dalam seri (panjang 80 mm), yang sama-sama sesuai untuk menangkap ikan bersaiz sederhana dan untuk menarik piala sebenar dari air.

Kepelbagaian warna dan reka bentuk menjadikan Mann's Samba salah satu gewang paling serba boleh yang dapat digunakan untuk sebarang keadaan memancing. Antara kelebihan lain dari getaran getar ini dapat dibezakan kaedah pengagihan dan kos yang sangat rendah – 5 keping dalam satu pek. Ini adalah daya tarikan yang baik untuk pemula untuk menggunakan teknik jigging anda.

Kelebihan

  • banyak kekurangan dan unsur peralihan yang memberi kesan positif terhadap permainan umpan;

  • banyak variasi warna (kira-kira 23 keping);

  • bahan pembuatan yang tahan lama;

  • kemampuan menangkap pemangsa dari pelbagai ukuran (dari kecil hingga besar).

keburukan

  • tidak ditemui.

Twister terbaik untuk pike

SIMPAN GEAR Monster Slug 20

Penilaian: 4.9

SIMPAN GEAR Monster Slug 20

Pemimpin penarafan yang tidak dijangka adalah SAVAGE GEAR Monster Slug 20 yang unik, yang merupakan twister tidak standard dengan garis besar badan ikan yang lengkap. Ekor tipis, dibuat dalam bentuk dua antena kecil, bertindak sebagai elemen yang memikat di sini. Semasa menavigasi, arus menghasilkan getaran yang sangat kuat pada bahagian ekor, yang menimbulkan ilusi goreng yang cepat terapung. Ini dengan banyak cara memprovokasi pemangsa untuk menyerang, memaksanya untuk terburu-buru setelah umpan yang dilaksanakan dengan mahir.

Walaupun SAVAGE GEAR Monster Slug 20 adalah umpan laut, nelayan domestik telah menyesuaikannya dengan baik untuk memancing di perairan kecil. Kekhususan ukuran (panjang 200 milimeter dan berat 30 gram) melakukan fungsi menyaring ikan kecil, menjamin gigitan piala sebenar. Oleh itu, semasa menggunakan twister ini, anda harus sentiasa berjaga-jaga – tersentak secara tiba-tiba dapat mematahkan semangat pemancing yang paling berpengalaman.

Kelebihan

  • keseimbangan harga dan kualiti yang optimum;

  • dimensi keseluruhan yang besar, memungkinkan untuk memancing di laut;

  • permainan split-tail yang menarik;

  • beberapa pilihan warna asas (5 keping).

keburukan

  • tidak ditemui.

MANN`S TWISTER 040 CH

Penilaian: 4.8

MANN`S TWISTER 040 CH

Klasik klasik dari syarikat Mann benar-benar berakar di takungan domestik, yang mana ia mendapat tempat yang layak dalam ranking terbaik. Titik kuatnya adalah keserbagunaannya, yang memungkinkan untuk menangkap ikan kecil untuk microjig, dan saat berikutnya berayun menyeret pemangsa trofi. Dualitas ini difasilitasi oleh gabungan panjang yang baik (120 milimeter) dan berat badan rendah, yang memerlukan penambahan elemen pemuatan ke sistem umpan.

Segala-galanya dari pergerakan ekor hingga kekaburan badan tertakluk pada adab klasik. Perlu diperhatikan bahawa koleksi koleksi cat MANN`S TWISTER yang paling menarik adalah warna lemon kaya 040 CH. Pada masa yang sama, tidak boleh dikatakan bahawa pilihan lain menunjukkan diri mereka jauh lebih buruk, tetapi ini pada asalnya ditubuhkan. Tetapi faktor utama membeli umpan ini ialah apabila dibungkus dalam 10 keping, harganya sangat sedikit dan, lebih-lebih lagi, mempunyai petunjuk kekuatan yang baik. Hasilnya: satu beg penuh dapat cukup dengan mudah selama 5 musim memancing.

Kelebihan

  • fleksibiliti dari segi posting yang berkenaan;

  • dimensi optimum untuk memancing pike besar;

  • populariti tinggi di kalangan nelayan domestik;

  • harga berpatutan untuk satu set (10 helai).

keburukan

  • tidak ditemui.

Hightailer homunculures Pontoon 21

Penilaian: 4.7

Hightailer homunculures Pontoon 21

Pesaing ketiga penilaian twister adalah silikon klasik dengan badan memanjang, permainannya dibezakan oleh intensiti tinggi dan menarik bagi refleks tanpa akal dari pemangsa gigi. Pontoon 21 Homunculures Hightailer tersedia dalam dua saiz (70 dan 83 milimeter), perbezaan antara yang hampir tidak dapat dilihat. Model yang lebih kecil mempunyai pergerakan yang sedikit lebih tajam, yang dipimpin tidak hanya oleh pikes, tetapi juga oleh pemangsa yang lebih kecil (seperti chub, perch dan ide). Sebagai gantinya, model besar berfungsi untuk ekspresi, memberikan semacam klik ketika memandu di ekor.

Sebagai tambahan kepada kekhasan pergerakan, Pontoon 21 Homunculures Hightailer dibezakan dengan banyaknya warna untuk apa jua keadaan takungan penangkapan ikan. Seperti yang dinyatakan dalam ulasan, kaedah pembungkusan, yang memperuntukkan penjualan twister dalam satu set 5 atau 6 keping (bergantung pada ukurannya), memberikan kelebihan pada umpan ini.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • beberapa pilihan saiz dalam barisan;

  • lebih daripada 15 pilihan warna;

  • kemungkinan menggunakan silikon dengan cangkuk tunggal dan ganda.

keburukan

  • kekuatan ekor rendah – rehat seketika dari jari kaki tidak biasa.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen