16 pemanas garaj terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Garaj membantu melindungi kenderaan anda daripada hujan, kecurian atau vandalisme. Tidak kira sama ada dipanaskan atau tidak. Tetapi apabila anda perlu 'menggali lebih dalam' di dalam kereta, jari dengan cepat membeku daripada bersentuhan dengan logam sejuk, dan kemudian timbul persoalan pemanasan sementara. Kami telah mengumpulkan senarai pemanas garaj terbaik berdasarkan analisis prestasi dan maklum balas pemilik. Ini akan membantu anda membeli barang untuk kawasan tertentu dan keadaan operasi lain, serta tidak menyesal dengan wang yang dibelanjakan.

Cara memilih pemanas garaj

Mari fikirkan bagaimana memilih pemanas garaj, dengan mengingat beberapa parameter utama:

  1. Kuasa dan kawasan yang dikira. Keluaran tenaga haba bergantung pada penggunaan tenaga. 100 W memanaskan 1 m², oleh itu, untuk ruangan seluas 15 m², diperlukan sekurang-kurangnya 1500 W.
  2. Jenis pemasangan. Pemasangan pemanas boleh menjadi lantai, dinding atau siling. Ini mempengaruhi zon pemanasan (misalnya, siling memanaskan dari atas, jadi akan menjadi sejuk ketika bekerja di lubang) dan kemudahan lokasi (lantai lebih mudah dipindahkan ke tempat yang betul, tetapi ia menghalangi kaki anda).
  3. Kehadiran termostat. Blok membantu mengekalkan suhu yang ditetapkan. Anda tidak perlu menghidupkan dan mematikan perapian secara berkala, yang penting semasa tangan anda menggunakan minyak bakar. Elemen ini juga menjimatkan penggunaan tenaga.
  4. Dimensi dan berat. Berat pemanas mempengaruhi mudah alih. Dimensi hanya berperanan dalam keadaan apabila garaj sangat berantakan (alat ganti, barang lama, perabot), dan kemudian anda perlu mencari tahu di mana meletakkannya.
  5. Penting untuk mempertimbangkan prinsip operasi ketika memilih pemanas untuk garaj. Beberapa model mula memanaskan badan setelah dihidupkan, yang lain selepas 30 minit. Sekiranya anda perlu mengganti roda atau bola lampu di optik di garaj, maka versi pemanasan panjang tidak akan mempunyai masa untuk berguna atau mereka harus dihidupkan terlebih dahulu.

Sekarang kita akan melihat senarai peralatan garaj terbaik, dibahagikan tepat mengikut prinsip peralatan. Ulasan dibuat berdasarkan analisis ciri teknikal pemanas di https://rankquality.com/radiators/.

Penilaian pemanas garaj terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pemanas garaj inframerah terbaik 1 Ballu BIH-LM-1.5 2 109 gosok.
2 Almac IK8 RUB 2,990
Pemanas kipas terbaik untuk garaj 1 RESANTA TVK-2 RUB 1 189
2 Quattro Elementi QE-2000C 1 303 RUB
Pemanas gas terbaik untuk garaj 1 Ballu BIGH-55 RUB 5 490
2 Timberk TGH 4200 SM1 RUB 3,770
3 PELANCONG MINI AFRIKA RUB 1,765
GUN PANAS TERBAIK UNTUK GARAGE 1 Sibrtech GH-10 (10 kW) RUB 4,475
2 Ballu BHDP-10 (10 kW) RUB 14,489
3 Ballu BKX-3 (2 kW) RUB 1,577
4 Wester TV-2 / 3ST (2 kW) RUB 1,768
5 RESANTA TEPK-2000K (2 kW) RUB 1,859
Pemanas Minyak Terbaik untuk Garaj 1 Timberk TOR 31.1606 QT 2 384 RUB
2 Hyundai H-HO9-05-UI846 1 705 RUB
3 RESANTA OMM-7N RUB 1,671
KURTIN PANAS TERBAIK UNTUK GARAGE 1 Timberk THC WS2 2,5M AERO RUB 2,749

Pemanas garaj inframerah terbaik

Di sini, sumber pemanasan adalah lampu halogen, tiub kuarza atau panel mikratermik yang memancarkan sinaran inframerah. Panas dihasilkan sebaik sahaja dihidupkan, yang membolehkan anda mula bekerja di garaj tanpa berlengah.

Ballu BIH-LM-1.5

Penilaian: 4.9

Ballu BIH-LM-1.5

Di tempat pertama adalah pemanas kompak dalam kotak segi empat dengan tiga lampu kuarza. Reflektor yang digilap dengan baik mempromosikan sebaran sinar inframerah yang merata di seluruh garaj. Kekuatan peranti ialah 1500 W. Modelnya beratnya hanya 3.5 kg. Terdapat tiga suis togol di bahagian belakang badan, yang membolehkan anda menghidupkan satu, dua atau tiga lampu sekaligus. Slot di panel atas membolehkan udara yang dipanaskan keluar dan mencetuskan perolakan cahaya. Apabila terbalik, sistem pelindung akan berfungsi dan elemen pemanasan akan mati secara automatik.

Dalam ulasan, produk ini disukai oleh pemilik garaj kerana pergerakannya. Oleh kerana pegangan, ia dapat disusun kembali ke tempat mana pun (ketika bekerja di ruang mesin, di bawah kereta, di sisi badan), mewujudkan aliran panas yang diarahkan. Pegangan tebal dengan selamat melindungi dari luka bakar ketika bersentuhan dengan badan logam panas.

Kelebihan

  • alas getah pada kaki mengelakkan tergelincir;
  • berfungsi dengan sinar inframerah dan perolakan;
  • dimensi padat 35x46x31 cm;
  • badan keluli dengan selamat melindungi lampu kuarza daripada kerosakan.

keburukan

  • menyebarkan habuk di sekitar garaj sedikit;
  • pemanas tidak dilindungi dari air.

Almac IK8

Penilaian: 4.8

Almac IK8

Ini adalah pemanas siling yang boleh dipasang di garaj di atas ruang enjin untuk membuat penyelenggaraan atau pembaikan lebih selesa. Kekuatan peranti ialah 800 W, tetapi pengeluar memastikan bahawa haba yang dirasakan adalah dua kali ganda penggunaan voltan nominal, jadi produk ini sesuai untuk garaj dengan luas 16 m². Perapian terdapat dalam warna emas, perak, hitam dan putih. Ketinggian pemasangan dibenarkan sehingga 3.5 m, oleh itu unit ini sesuai untuk garaj dengan bentuk bumbung segi tiga dan tanpa loteng. Pembeli dalam ulasan berkongsi bahawa pemanas memanaskan ruang konkrit dengan sempurna, walaupun terdapat draf kecil.

Model garaj ini diketengahkan oleh pakar sebagai yang terbaik kerana beratnya. Sebilangan besar pemanas siling beratnya 4-9 kg, yang memerlukan pemasangan yang selamat dan tidak sesuai dengan semua jenis lantai. Di sini, beratnya 2,3 kg, dengan panjang pemanas 98 cm. Ini dicapai melalui penggunaan selongsong yang terbuat dari aluminium, dan bukan keluli, seperti pada kebanyakan pesaing. Anda boleh memasangnya ke siling garaj, walaupun ia diperbuat daripada papan beralun nipis.

Kelebihan

  • tidak 'mencuri' ruang berguna di garaj;
  • hanya menggunakan 0.8 kW sejam;
  • kurungan disertakan;
  • badan tahan lama.

keburukan

  • tiada termostat;
  • pemasangan tripod tidak disediakan;
  • terdapat jurang besar antara elemen pemanasan dan selongsong (jurang teknologi untuk pengembangan haba).

Pemanas kipas terbaik untuk garaj

Pemanas kategori ini juga berbeza dalam akses seketika ke suhu operasi. Di tengah-tengah reka bentuk adalah elemen pemanasan (spiral, corugation, panel seramik) dan kipas. Tetapi peranti ini mengeluarkan sedikit bunyi dan secara aktif mengeluarkan habuk.

RESANTA TVK-2

Penilaian: 4.9

RESANTA TVK-2

Di tempat pertama adalah pemanas kipas kompak dengan pemasangan lantai menegak. Terdapat dua suis di bahagian atas – mod pemanasan dan kelajuan kipas. Ini membolehkan anda menyesuaikan operasi peralatan dengan cara yang diinginkan, bergantung pada keadaan suhu di garaj. Dalam model tersebut, anda boleh memulakan pengudaraan yang menjalankan pemanasan, jadi alat ini akan berguna walaupun dalam cuaca panas untuk menerapkan aliran udara ke wajah yang basah. Daya pemanas 1800 W, sesuai untuk kawasan seluas 18 m². Termostat terbina dalam secara automatik mematikan elemen pemanasan apabila suhu yang ditetapkan dicapai. Pengguna dalam ulasan seperti itu bahawa elemen pemanasan produk adalah seramik, sehingga tahan sehingga 10 tahun dan tidak terbakar. Ini difasilitasi oleh perlindungan overheating terbina dalam.

Pakar menyatakan produk itu sebagai yang paling berpatutan untuk memanaskan garaj. Walaupun kosnya rendah, pemanas mempunyai antara muka yang mesra pengguna, beberapa mod operasi dan reka bentuk yang bagus.

Kelebihan

  • perlindungan terlalu panas;
  • termostat terbina dalam;
  • senang dipindahkan;
  • reka bentuk yang cantik dengan pemegang.

keburukan

  • pangkalan yang tidak stabil – mudah dijatuhkan dengan kaki anda;
  • klik yang lebih sejuk semasa berpusing;
  • Jangan melindungi mesh pada panel depan jika bolt atau sepana jatuh.

Quattro Elementi QE-2000C

Penilaian: 4.8

4Quattro Elementi QE-2000C

Pemanas kipas dengan kekuatan 2000 W sesuai untuk garaj dengan keluasan hingga 20 m². Pemanas mempunyai elemen pemanasan seramik yang dilindungi oleh mesh keluli. Badan silinder boleh diarahkan ke atas atau ke samping berkat sudut kecondongan yang boleh disesuaikan di pangkalan. Unit ini mempunyai berat 1.7 kg dan direka untuk pendirian lantai. Ia mempunyai termostat yang mengawal suhu bilik secara bebas. Pemegang plastik tidak menjadi panas semasa operasi dan pemanas kipas boleh diposisikan semula pada bila-bila masa untuk pemanasan tempatan. Pengguna dalam ulasan menyukai kerja peranti bukan sahaja untuk memanaskan garaj, tetapi juga untuk pengudaraan pada musim panas. Aliran udara keluar dengan kelajuan 130 m³, yang membolehkan anda tidak banyak berpeluh semasa bekerja dengan kereta dalam jangka masa yang lama.

Pakar kami memilih pemanas sebagai yang terbaik dari segi ketahanan. Di luar, ia adalah logam sepenuhnya (kecuali pemegangnya), yang membolehkan anda mengekalkan integriti jika anda secara tidak sengaja menendangnya dengan kaki anda. Ini adalah model yang paling kuat untuk keadaan operasi yang sukar di garaj.

Kelebihan

  • pangkalan yang stabil;
  • pelarasan sudut kecondongan;
  • pemegang plastik untuk penyusunan semula dalam keadaan kerja;
  • termostat terbina dalam.

keburukan

  • mengeringkan udara;
  • membuat banyak bunyi;
  • tidak ada pad getah di kaki untuk mengelakkan tergelincir (contohnya, jika anda meletakkan kereta di tudung).

Pemanas gas terbaik untuk garaj

Pemanas boleh disambungkan ke silinder atau paip gas. Ini praktikal untuk garaj di mana tidak ada elektrik. Peranti sedemikian juga dibezakan oleh peningkatan daya, yang dirancang untuk kawasan seluas 20-60 m².

Ballu BIGH-55

Penilaian: 4.9

Ballu BIGH-55

Di tempat pertama dalam kategori adalah produk dari Ballu. Pemanas BIGH-55 mempunyai reka bentuk menegak dengan kastor dalam selongsong tertutup. Panel depan menyediakan saluran keluar untuk elemen keramik pemanasan, ditutup dengan parutan tahan karat. Pemanas mampu beroperasi dari silinder yang dipasang di belakang dan juga paip gas. Di sisi, ada dua pegangan, jika anda perlu mengangkat peranti untuk bergerak di ambang atau tangga. Pemilik ulasan menyukai kenyataan bahawa apabila pemanas jatuh, bekalan gas mati secara automatik, melindungi garaj dari kebakaran. Pemanas membakar hanya 300 g gas setiap jam.

Pakar mendapati pemanas menjadi yang terbaik untuk garaj berbilang kereta besar dengan keluasan 60 m². Sekiranya unit diletakkan di tengah, keseluruhan bangunan akan menjadi hangat. Kawalan mekanikal dengan termostat membolehkan anda mengatur operasi automatik dengan peraturan kuasa dari 1.5 hingga 4.2 kW.

Kelebihan

  • pencucuhan yang selesa dengan butang;
  • penampilan estetik;
  • sistem pelindung dicetuskan ketika terbalik atau kebocoran gas;
  • tidak bergantung pada bekalan kuasa.

keburukan

  • dimensi besar 36x42x72 cm;
  • berat tanpa silinder 8.4 kg;
  • semasa memasang silinder, anda perlu berhati-hati agar tidak merobek tiub sensor.

Timberk TGH 4200 SM1

Penilaian: 4.8

TIMBERK TGH 4200 SM1

Pemanas jenis gas Timberk mempunyai dimensi 30x38x55 cm dan bergerak pada empat roda. Pada panel depan terdapat saluran keluar untuk elemen pemanasan seramik yang dilindungi oleh parutan keluli. Alat kawalan terletak di atas. Anda boleh memanaskan garaj dalam salah satu daripada tiga mod dengan kuasa 1.4-4.2 kW. Selama satu jam beroperasi, pemanas membakar 310 g gas, jadi silinder 27 liter cukup untuk 80 jam operasi berterusan. Sekiranya perlu, unit boleh diangkat dengan pegangan dan dibawa. Dalam kes ini, belon tidak akan jatuh, kerana diikat dengan klip keluli. Saya suka pemanas dalam ulasan dengan permulaan yang mudah – untuk menyalakannya, anda perlu menghidupkan injap pada silinder dan tekan butang pencucuhan piezo.

Pemanas gas ini menonjol dengan adanya pengurang yang disertakan. Untuk memanaskan garaj, yang tinggal hanyalah membeli dan mengisi silinder gas.

Kelebihan

  • roda untuk penyusunan semula;
  • penggunaan ekonomi 310 g / j;
  • penutupan rollover;
  • sesuai untuk kegunaan komersial semasa memanaskan garaj;
  • kebocoran gas dan kawalan pelepasan CO2.

keburukan

  • harga tinggi;
  • berat 6.3 kg;
  • berbau sedikit gas semasa dihidupkan.

PELANCONG MINI AFRIKA

Penilaian: 4.7

PELANCONG MINI AFRIKA

Model ringkas dari Tourist melengkapkan kategori pemanas garaj jenis gas. Namanya “Mini Africa” ​​benar – beberapa minit selepas dihidupkan, bilik dengan luas 12 m² akan menjadi hangat. Unit ini dikuasakan oleh kaleng 220 ml mudah alih, dipasang di bahagian belakang casing. Di luar, tidak ada selang untuk disambungkan, yang disukai pelanggan dalam ulasan. Kawalan mekanikal kuasa pembakaran disediakan dengan kadar pelepasan haba maksimum 1.2 kW. Elemen pemanasan dimulakan dengan menekan suis togol piezo. Kaki plastik tidak tergelincir pada besi atau jubin, dan juga menghalang pemindahan haba ke bahan lantai.

Pakar menyatakan pemanas ini sebagai yang paling kompak dan menjimatkan dalam kategori. Dimensinya hanya 13x13x26 cm, jadi mudah untuk meletakkannya walaupun di ruang penumpang ketika bekerja dengan juruelektrik. Selama satu jam beroperasi, pemanas membakar 100 g gas. Pengilang mendakwa bahawa jika anda menetapkan mod ekonomi, maka dari kaleng 220 g, peranti akan berfungsi berterusan selama 5-6 jam.

Kelebihan

  • pemancar seramik tahan lama;
  • kaki anti slip;
  • beberapa mod pemanasan;
  • beratnya 1.5 kg.

keburukan

  • bahagian badan yang diperbuat daripada plastik;
  • terdapat sedikit bau gas;
  • pemegang keluli memotong ke kulit.

Senapang panas terbaik untuk garaj

Kategori peralatan diwakili oleh turbin yang secara aktif mengepam udara panas melalui kipas yang kuat. Sesuai untuk memanaskan garaj besar, tetapi membuat banyak bunyi.

Sibrtech GH-10 (10 kW)

Penilaian: 4.9

Sibrtech GH-10 (10 kW)

Di tempat pertama adalah senapang panas dari jenama domestik Sibirtech. GH-10 memberikan tenaga terma 10,000 W, yang cukup untuk memanaskan garaj dengan luas hingga 180 m². Ini mungkin berlaku kerana operasi pemanas gabungan, di mana haba dihasilkan oleh pembakar gas dan diedarkan oleh kipas elektrik. Untuk menggunakan, anda memerlukan rangkaian 220 V, serta silinder gas cecair, yang dihubungkan melalui pemasangan pada panel belakang. Anda boleh mengarahkan aliran panas semasa pembakaran muncung dengan memutar badan dengan pemegang terlindung. Pembeli dalam ulasan memuji produk kerana selang fleksibel lembut yang disertakan dalam kit.

Pakar kami menganggap produk tersebut adalah yang terbaik untuk memanaskan garaj besar di mana trak / kenderaan komersial sedang diperbaiki atau disimpan. Dengan bantuan senapang panas seperti itu, adalah mungkin untuk memanaskan hangar dengan 10 minibus jenis Mercedes Sprinter. Ini akan menghangatkan kotak dengan cepat pada waktu pagi, ketika kereta berlepas dan pemandu perlu memeriksa semuanya. Apabila beberapa kereta sedang diperbaiki, keadaan iklim yang selesa juga dapat dilakukan.

Kelebihan

  • selang gas lembut termasuk;
  • pertukaran udara 300 m³ / jam;
  • pencucuhan piezo yang selesa;
  • terlalu panas, tersandung, ditutup.

keburukan

  • wayar rangkaian pendek;
  • alat gas bergantung pada elektrik;
  • kos serentak untuk gas dan elektrik (menggunakan 500 W / j).

Ballu BHDP-10 (10 kW)

Penilaian: 4.8

BALLU BHDP-10 (10 KW)

Dan inilah pemanas kuat lain dalam bentuk senapang panas, sangat sesuai untuk kotak dan garaj yang luas. Prestasi termal elemen pemanasan di sini sama dengan pemanas sebelumnya dan 10 kW. Tetapi prinsip operasi peralatan adalah berbeza. BHDP-10 menggunakan bahan bakar diesel. Untuk ini, tangki disediakan di bahagian bawah, yang berfungsi sebagai pangkalan. Dari itu, bahan bakar diesel dibekalkan ke muncung dan dibakar di ruang. Kipas menyebarkan panas di sekitar bilik. Peranti ini mudah digunakan kerana tidak memerlukan selang dan botol tambahan – semuanya dimasukkan ke dalam badan. Tetapi pemasangan sedemikian beratnya 10 kg. Pemegang tebal disediakan untuk menggerakkannya. Pengguna dalam ulasan menyukai termostat dengan darjah terpakai, yang memudahkan untuk menetapkan suhu yang diinginkan.

Menurut editor majalah, pemanas adalah yang terbaik dari segi prestasi. Dengan kekuatan 10 kW yang sama dengan model sebelumnya, ia menjadikan pertukaran udara 590 m³, praktikalnya tiada tandingannya. Ini memungkinkan untuk digunakan di garaj yang lebih besar (200-250 m²) atau untuk memanaskan ruang dengan lebih cepat.

Kelebihan

  • kehangatan dirasakan setelah beberapa minit selepas bermula;
  • anda boleh menyesuaikan suhu;
  • dimensi yang agak padat 28x40x68 cm;
  • mati apabila terlalu panas.

keburukan

  • berat 10 kg;
  • peranti tidak menentu;
  • tidak sesuai untuk garaj tanpa pengudaraan (asap);
  • secara berkala memerlukan penggantian penapis udara.

Ballu BKX-3 (2 kW)

Penilaian: 4.7

BALLU BKX-3 (2 KW)

Pistol panas dengan kekuatan 2000 W, yang sesuai untuk bilik seluas 20-25 m². Elemen pemanasannya terdiri daripada banyak jalur logam bergelombang, ditutup dengan seramik, yang meningkatkan luas elemen pemanasan. Di bahagian belakang, kipas kuat dengan pertukaran udara maksimum 120 m³ / j menyebarkan panas. Terdapat butang kuasa dengan penutup karet yang melindungi dari kelembapan. Roda termostat membolehkan anda menetapkan ambang suhu, setelah mencapai pemanas yang akan dimatikan. Dimensi produk berukuran 17x17x19 cm dan berat peranti 1.7 kg.

Kami menilai pemanas sebagai yang terbaik untuk 'tidak dapat dihancurkan'. Ia diperbuat sepenuhnya dari logam dan dapat menahan titisan serta kejutan sesekali yang boleh berlaku di garaj. Alat kawalan 'tersembunyi' di bawah penutup, sehingga tidak putus ketika disentuh oleh benda berat. Panel depan ditutup dengan pemanggang keluli tebal yang tebal, dan tidak akan membiarkan bolt atau mur yang longgar merosakkan kipas.

Kelebihan

  • kunci permulaan getah;
  • terdapat termostat;
  • rangka dan badan keluli tegar;
  • Elemen pemanasan dengan struktur sarang lebah.

keburukan

  • jika berada di luar -15 darjah, ia akan dapat memanaskan garaj hingga maksimum 0 … + 2º С;
  • terasa kering udara.

Wester TV-2 / 3ST (2 kW)

Penilaian: 4.6

Wester TV-2 / 3ST (2 kW)

Pistol haba ringan dan padat dengan kuasa 2000 watt. Sesuai untuk garaj sehingga 15 m². Melakukan pertukaran udara 140 m³ / j. Apabila terlalu panas, perlindungan dicetuskan. Dengan berat 3.4 kg dan pegangan bertebat tebal, pemanas dapat ditempatkan semula untuk membuat pemanasan tempatan tambahan. Perumahan menyediakan kawalan mekanikal dengan dua mod dan termostat. Dalam ulasan tersebut, pemilik berpuas hati dengan kabel kuasa yang panjang, yang membolehkan peranti ini dikendalikan tanpa kabel sambungan.

Pistol panas ini dicirikan oleh peningkatan daya tahan pada permukaan licin (jubin, logam). Dia juga mempunyai cerun saluran bekalan udara panas yang berubah-ubah. Kami mengesyorkan agar anda memperhatikan pemanas bagi mereka yang mengecat kereta di garaj. Dengan alat sedemikian, mungkin mengalirkan aliran ke bahagian yang dicat dan mengeringkan varnis dengan cepat sehingga habuk tidak melekat padanya. Tetapi kerana adanya kipas angin, ruangan mesti dijaga bersih, jika tidak, mikropartikel mungkin diselingi pada permukaan yang dicat.

Kelebihan

  • terdapat mod pengudaraan tanpa pemanasan;
  • boleh dihidupkan dengan kuasa penuh atau separuh;
  • suis mekanikal dengan petunjuk suhu hingga +40 darjah;
  • bahagian keluli bersalut serbuk yang boleh dipercayai.

keburukan

  • gril luar yang lemah merangkumi elemen pemanasan;
  • secara berkala mungkin perlu memperbaiki (mengganti) galas kipas.

RESANTA TEPK-2000K (2 kW)

Penilaian: 4.5

RESANTA TEPK-2000K (2 KW)

Pemanas dalam bentuk silinder yang dipendekkan dengan elemen pemanasan seramik. Pistol haba menggunakan 2 kW sejam dan memanaskan hingga 20 m². Yang lebih sejuk menjadikan pertukaran udara dalam jumlah 120 m³ dalam 60 minit. Peranti diletakkan di atas pelengkung dengan pad getah. Alat kawalan dalam bentuk termostat dan suis mod diletakkan di bawah pemegang. Dalam ulasan, pemilik berpuas hati dengan kekompakan dan ringan pemanas (1.5 kg). Pembeli menasihatkan, setelah mematikan elemen pemanasan, hidupkan kipas selama 20-30 saat lagi untuk menyejukkan panel pemanasan dengan cepat. Ini membolehkan anda menurunkan suhu ke tahap yang selamat dan meninggalkan garaj di mana petrol dan minyak disimpan dengan 'ketenangan fikiran'.

Pemanas ini adalah yang terbaik dari segi nisbah harga dan kualiti. Elemen pemanasannya diperbuat daripada seramik dan praktikalnya tidak mempunyai had umur perkhidmatan. Membeli alat sedemikian untuk garaj, anda akan menghabiskannya sekali dan mendapatkan pemanas seumur hidup dengan kos yang berpatutan.

Kelebihan

  • beberapa mod pemanasan;
  • operasi kipas berasingan;
  • kawalan suhu oleh termostat;
  • petunjuk kemasukan cahaya.

keburukan

  • di -15 darjah di luar, di garaj tidak berkesan;
  • membuat banyak bunyi;
  • kadang-kadang bilah boleh menyentuh selongsong;
  • kord kuasa pendek.

Pemanas Minyak Terbaik untuk Garaj

Pemanas ini menggunakan skema pemindahan haba empat peringkat. Pertama, elektrik memanaskan elemen pemanasan, yang kemudian memanaskan minyak. Sudah dari itu, suhu diterima oleh sarung logam dan udara sekitarnya. Ini memperlahankan pemanasan awal bilik, tetapi pemanas ini telah meningkatkan inersia dan lebih menjimatkan penggunaan tenaga.

Timberk TOR 31.1606 QT

Penilaian: 4.9

Timberk TOR 31.1606 QT

Di tempat pertama, para pakar meletakkan pemanas minyak 1600 W dari Timberk. Radiator mempunyai enam bahagian dan berukuran 23x62x31 cm. Peranti seberat 7.3 kg. Ia sesuai untuk garaj seluas 15 m². Untuk pemasangan lantai, dua pendakap disediakan, di mana rel dengan roda dipasang, menjadikannya lebih mudah untuk bergerak. Bahagian atasnya mempunyai pemegang plastik bertebat untuk mencegah luka bakar. Pemanas boleh beroperasi dalam tiga mod, masing-masing dikendalikan secara termostatik. Sekiranya berlaku kepanasan yang berlebihan, fungsi pelindung dipicu untuk memutuskan daya. Berdasarkan ulasan, haba masih dipancarkan dari radiator, 30 minit setelah dimatikan.

Pemanas ini terkenal dengan kehadiran kipas. Bilah berputar di petak sisi, di bawah panel kawalan, dan mempercepat pengembalian udara hangat dari bahagian minyak. Dari segi kadar pemindahan haba, model ini adalah yang terbaik dalam kategori.

Kelebihan

  • terdapat petak untuk kord;
  • roda untuk pergerakan mudah;
  • termostat terbina dalam;
  • petunjuk kemasukan cahaya;
  • perlindungan overheating diaktifkan.

keburukan

  • badan putih sangat mudah kotor;
  • kerja bising.

Hyundai H-HO9-05-UI846

Penilaian: 4.8

HYUNDAI H-HO9-05-UI846

Pemanas minyak boleh didapati dalam warna hitam dan putih. Radiator terdiri daripada lima bahagian. Pemasangan lantai dilakukan di pangkalannya sendiri dengan roda. Peranti ini menghasilkan kuasa 1000 W dan sesuai untuk garaj kecil 10 m². Perapian selalu beroperasi dalam satu mod maksimum, tetapi berkat termostat, anda dapat menyesuaikan frekuensi permulaan dan jangka masa berhenti sementara. Petunjuk cahaya memberitahu anda keadaan keadaan peranti sekarang. Untuk penyimpanan dan pengangkutan, kabel kuasa boleh dililit pada birai khas. Dalam ulasan tersebut, pengguna menyukai kes yang ketat – dengan penggunaan sehari-hari, minyak tidak akan bocor di mana sahaja.

Kami mendapati pemanas menegak adalah kompak terbaik dalam kategorinya. Sekiranya terdapat sedikit ruang di garaj, tetapi diperlukan pemanasan jangka panjang dengan penggunaan tenaga ekonomi, maka peranti ini adalah pilihan terbaik. Dimensi hanya 24x62x25 cm dan tidak mengganggu laluan. Kesan perapian akan memberikan pemanasan yang lembut tanpa bising, yang membolehkan anda memperbaiki kereta pada bila-bila masa sepanjang tahun.

Kelebihan

  • petunjuk kemasukan cahaya;
  • menjimatkan elektrik secara ekonomi;
  • berat ringan 4.2 kg;
  • keupayaan untuk menyesuaikan suhu.

keburukan

  • hanya satu mod;
  • tiada perlindungan jatuh;
  • tidak ada pegangan untuk bergerak;
  • pelesapan haba yang rendah kerana luas permukaan yang kecil.

RESANTA OMM-7N

Penilaian: 4.7

RESANTA OMM-7N

Dan inilah pemanas minyak kecil dari jenama Resanta, yang hanya menggunakan 700 watt. Kekuatan ini memungkinkan untuk digunakan hanya di garaj 7 m² di mana motosikal atau skuter disimpan. Di bilik yang lebih besar, kehadirannya tidak dapat dilihat. Peranti ini mempunyai satu mod operasi dan termostat. Yang terakhir ini bertindak sebagai butang pengaktifan dan kawalan suhu. Radiator terdiri daripada 7 bahagian yang dipasang pada kaki penebat. Pemegang disediakan untuk dibawa dalam keadaan panas. Berdasarkan ulasan, bateri panas dengan baik, tetapi pengguna kekurangan panjang kabel kuasa, iaitu 140 cm.

Pakar menyoroti pemanas minyak ini kerana ketinggian badan 37 cm, yang hampir dua kali lebih rendah daripada model lain dalam senarai (62-65 cm). Ini membolehkannya dipasang di rak tanpa mengambil ruang lantai. Dengan cara ini, pemanas akan kurang kusut dan tahan lebih lama.

Kelebihan

  • pemegang terlindung;
  • lampu penunjuk;
  • termostat terbina dalam;
  • kaki stabil.

keburukan

  • hanya untuk garaj yang sangat kecil;
  • kes putih yang mudah kotor;
  • pemegang termostat licin;
  • tiada roda.

Langsir termal terbaik untuk garaj

Tirai termal diletakkan di atas pintu, di sisinya atau di lantai (bergantung pada konfigurasi). Mereka menyekat penembusan sejuk ke dalam bilik, mewujudkan aliran udara panas yang kuat.

Timberk THC WS2 2,5M AERO

Penilaian: 4.9

TIMBERK THC WS2 2,5M AERO

Tirai termal dengan pemanas jarum, kuasa 2500 W. Ia memiliki panel berlubang lebar, dari mana aliran udara yang kuat dibekalkan dengan pertukaran udara 240 m³ / jam. Pemanas dikendalikan secara mekanikal dengan termostat. Pengudaraan boleh dimulakan secara berasingan dari elemen pemanasan. Tirai dipasang pada pintu di mana ketinggian maksimum yang disarankan adalah 2,2 m. Sekiranya terlalu panas, perlindungan dipicu. Pemanas beratnya hanya 4 kg. Pengilang menjanjikan 7 tahun operasi unit tanpa kerosakan. Pembeli dalam ulasan menyatakan bahawa pemanas dapat bekerja 22 jam sehari, berehat hanya 2 jam.

Menurut para pakar, produk ini adalah yang terbaik untuk stesen servis, yang sering dikunjungi pelanggan pada waktu siang. Lebar 48 cm sesuai dengan selempang sempit di pintu gerbang dan dengan pasti memotong aliran udara sejuk dari jalan ketika pintu dibuka. Dengan reka bentuk, ini adalah pemanas sederhana dan boleh dipercayai yang akan bertahan selama bertahun-tahun beroperasi.

Kelebihan

  • membina yang baik;
  • model padat;
  • dapat bekerja hampir tanpa henti;
  • ada fungsi pelindung.

keburukan

  • tidak boleh menjadi sumber pemanasan utama;
  • habuk berkumpul di dalam.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen