16 mentol H4 terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Peranti pencahayaan di dalam kereta adalah sifat yang sangat penting bukan hanya dari penampilan, tetapi juga keselamatan pemandu di jalan raya. Sebagai tambahan kepada peraturan operasi standard, banyak syarat dikenakan terhadapnya, yang utama adalah kebolehgunaan dan kebersihan ketika memandu di kawasan jalan yang gelap atau gelap.

Sudah tentu, peranan utama dalam peranti pencahayaan diberikan kepada lampu – tanpanya, lampu depan hanyalah perhiasan yang indah dengan sekumpulan reflektor dan pesongan. Pada tahap sekarang, penekanan utama adalah pada pengeluaran lampu dengan soket H7 dan H1 – untuk penyambung seperti itu, pengeluar meletakkan wayar kuasa. Walau bagaimanapun, masih terdapat sebilangan besar kereta lama di pasaran yang menggunakan elemen ringan di pangkalan H4. Oleh kerana kelaziman kereta dengan penyambung lampu yang serupa, majalah tersebut menduduki tempat 16 lampu H4 terbaik dalam lima pencalonan dan kategori. Peringkat tersebut berdasarkan ulasan pengguna dan pendapat pakar dalaman, berdasarkan ujian komprehensif bebas.

Penarafan lampu H4 terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Mentol halogen kecerahan standard terbaik 1 Philips Crystal Vision H4 RUB 1,115
2 Baris Asal Osram Allseason H4 RUB 350
3 Elektrik Umum H4 (50440U) 990 RUB
4 STANDARD NARVA H4 48881 135 RUB
Mentol H4 terbaik dengan peningkatan output cahaya 1 Clearlight Night Laser Vision + 200% Light, H4 base, 12V, 60 / 55W 840 RUB
2 VISI X-TREME PHILIPS H4 3700K + 130% RUB 1,090
3 Mitsumoro + 130%
4 Osram Night Breaker Laser (+ 130%) H4 RUB 1.650
5 Bosch H4 Gigalight + 120%, 12V, 60 / 55W RUB 1,060
Mentol H4 Terbaik dengan Umur Panjang 1 Osram Ultra Life H4 535 RUB
2 Philips LongLife EcoVision H4 305 RUB
3 Bosch Longlife Daytime H4 266 r
Mentol halogen H4 terbaik dengan kesan xenon 1 Papan putih Koito h4 RUB 1,535
2 Bosch Xenon Perak H4 1 105 gosok.
Lampu halida logam terbaik 1 SVS H4 4300K RUB 1,900
2 Standart Clearlight H4 4300K RUB 550

Mentol halogen kecerahan standard terbaik

Philips Crystal Vision H4

Penilaian: 4.9

Philips Crystal Vision H4

Baris pertama penarafan masuk ke lampu halogen Philips Crystal Vision, menurut pendapat banyak – model yang paling dipercayai dan tahan lama, yang sumbernya melebihi 500 jam. Dibekalkan dalam set berpasangan standard dengan kekuatan 55 dan 60 W, seperti yang mereka katakan, mengikut citarasa anda. Pilihan warna putih yang berjaya dengan kehangatan 4300 K dan intensiti 1100 lm membolehkan anda mencapai cahaya jarak jauh yang sangat baik – terutamanya pada jarak jauh, di mana hasilnya lebih tinggi daripada Osram, General Electric, dan NARVA klasik.

Apabila menggunakan lampu depan balok rendah, Philips Crystal Vision H4 kehilangan sedikit, mengekalkan keseimbangan yang hampir dengan pesaing utamanya. Rentang objek yang menonjol di jalan jelas tidak setara, tetapi sikap tidak hadir, dan bahkan dengan penalaan yang baik, memungkinkan anda melukis kontur semua lubang dan penyimpangan di jalan, serta 'melekat' di pinggir jalan. Sekiranya anda melihat kit dari segi prestasi, maka ia sebenarnya sesuai untuk kelasnya. Namun, jika kita menambahkan harga di sini, maka keunggulan keunggulan secara beransur-ansur diratakan.

Kelebihan

  • lebih daripada 500 jam perkhidmatan;
  • rasuk tinggi yang sangat baik;
  • keseimbangan optimum suhu cahaya dan intensiti fluks bercahaya;
  • pilihan ahli pertama.

keburukan

  • harga tinggi setiap set.

Baris Asal Osram Allseason H4

Penilaian: 4.8

Baris Asal Osram Allseason H4

Banyak yang membezakan Osram Original Line Allseason sebagai lampu yang paling 'dicekik' untuk bekerja dengan lampu depan balok tinggi, kata mereka, dari parameter jarak dan ketepatan, pengeluar telah memilih yang kedua. Tampaknya betul, kerana pada kereta dengan lampu depan tinggi dan penyesuaian tersuai yang betul, ternyata cukup baik. Lampu kekuningan, suhunya 3000 K.

Komponen terkuat dari Osram Original Line Allseason adalah prestasi cahaya rendahnya. Garis pemotongan yang mengagumkan, selesa untuk mata, walaupun pada waktu senja, sikap tidak sopan membolehkan anda melakukan manuver dengan cekap di antara penyelewengan dan kecacatan jalan raya. Leluconnya adalah bahawa dengan petunjuk prestasi yang jauh lebih signifikan, kos untuk satu lampu tersebut sepadan dengan kos pesaing sebelumnya dalam menghadapi General Electric dan NARVA. Sumbernya berkisar antara 350-400 jam, dan ini juga menguntungkan model.

Kelebihan

  • harga belian rendah;
  • sumber kerja yang cukup tinggi: 350-400 jam;
  • risiko minimum untuk mempesonakan pemandu kereta yang akan datang;
  • rasuk rendah yang sangat baik.

keburukan

  • rasuk tinggi yang tidak berkesan.

Elektrik Umum H4 (50440U)

Penilaian: 4.7

Elektrik Umum H4 (50440U)

Satu baris di atas adalah lampu dari syarikat yang paling tidak popular di Rusia, sangat mirip dengan model standard dengan pangkalan H4 dari NARVA. Tahap kos untuk kedua-dua lampu adalah hampir sama: memandangkan kenaikan harga produk secara sistematik, persamaan lengkap telah diperhatikan baru-baru ini. Suhu cahaya juga berada pada tahap: ia adalah 3200 K putih kusam, bukan yang paling sesuai untuk kerja lampu depan yang mengagumkan. Walaupun begitu, General Electric 50440U mencuba yang terbaik: peningkatan intensiti fluks bercahaya (1000-1100 lm) memberikan kontur yang baik dan garis pemotongan yang jelas. Tidak boleh dikatakan bahawa rasuk tinggi pada lampu ini sempurna, tetapi lebih baik daripada pada NARVA STANDARD 48881.

Penekanan utama dalam pengoperasian model lampu ini harus diletakkan pada lampu depan yang dicelupkan, kerana keseimbangan ciri teknikal memungkinkan anda mencapai aliran cahaya yang terang dan pekat. Satu-satunya kelemahan General Electric 50440U yang menjengkelkan adalah sumber pekerjaan yang berkurang: hampir tidak mencapai 300 jam, menurut kebanyakan sumber bebas.

Kelebihan

  • intensiti cahaya optimum;
  • harga belian rendah;
  • prestasi lampu hadapan pancaran rendah yang boleh diterima.

keburukan

  • kehidupan bekerja rendah.

STANDARD NARVA H4 48881

Penilaian: 4.6

STANDARD NARVA H4 48881

Lampu halogen Jerman dari NARVA dalam bentuk standardnya adalah lampu pengguna yang paling digemari – faktor harga rendah dan prestasi tidak buruk menyebabkan permintaan tinggi di pasaran. Keseronokan tidak reda hingga sekarang: baik putih yang sedikit (suhu cahaya adalah 3200 K), atau intensiti aliran, yang terasa tidak melebihi 900 lm, menghentikan peminat pembaikan anggaran.

Di jalan dalam mod pancaran rendah, NARVA H4 STANDARD 48881 menunjukkan hasil yang hampir sama dengan peneraju – Philips Crystal Vision. Lukisan kontur mana-mana penyelewengan kanvas adalah sepadan, serta rentang penonjolan mereka. Tetapi seseorang hanya perlu beralih ke lampu depan pancaran tinggi … dan paritasnya hilang. Pada waktu malam, keseimbangan intensiti dan kecerahan putih yang lemah memberikan tekanan yang kuat pada mata, sementara pada waktu senja muncul momen monoton mutlak dari apa yang berlaku di jalan raya. Kosnya adalah kos, tetapi ciri-ciri tersebut membolehkan anda menggunakan lampu ini dengan berkesan hanya pada waktu petang atau untuk waktu yang singkat pada waktu malam – jika tidak, semuanya berada dalam bahaya dan risiko anda sendiri.

Kelebihan

  • harga yang sangat rendah (150 rubel setiap lampu);
  • rasuk rendah yang baik (tidak lebih buruk daripada pemimpin penarafan);
  • kestabilan kerja sehingga permulaan keadaan had.

keburukan

  • keseimbangan suhu cahaya dan intensiti fluks nominal yang lemah;
  • bukan lampu depan balok tinggi terbaik dalam konfigurasi dengan lampu ini.

Mentol H4 terbaik dengan peningkatan output cahaya

Clearlight Night Laser Vision + 200% Light, H4 base, 12V, 60 / 55W

Penilaian: 4.9

Clearlight Night Laser Vision + 200% Light, H4 base, 12V, 60 / 55W

Keindahan lampu ini jauh dari peningkatan output cahaya, seperti yang biasa dipercayai dan apa yang diharapkan oleh banyak pengguna. Nilai sebenar mereka terletak pada pancaran cahaya putih – iaitu putih, tanpa memasukkan warna kuning dan warna yang menyertainya. Dalam perjalanan jauh di jalan yang tidak terang, mereka tidak menyebabkan keletihan mata yang teruk: dalam komponen ini, kedua-dua Philips dan Osram ketinggalan jauh.

Sekarang mari kita perhatikan faktor permulaan kategori penilaian ini. Benar-benar tidak cair, Clearlight Night Laser Vision menambah 200 peratus lagi pada output cahaya standard – ini adalah had kecerahan maksimum untuk digunakan di jalan awam. Mereka jauh lebih mahal daripada pesaing, tetapi pada masa yang sama mereka mempunyai petunjuk yang tidak dapat diakses oleh mereka. Sudah tentu, dalam sekumpulan faktor positif, keburukan dapat diasingkan. Terdapat satu perkara di sini, dan ini terletak pada masalah dengan tempoh operasi. Menurut ulasan pengguna, mungkin satu musim penuh atau beberapa bulan. Oleh itu, sama ada permainan bernilai lilin terpulang kepada anda.

Kelebihan

  • nilai tertinggi titik cahaya yang dibenarkan;
  • bahagian pemotongan yang jelas;
  • lampu depan pancaran tinggi yang sangat kuat – setanding dengan lampu LED yang baik;
  • pencahayaan yang sangat baik di tepi jalan ketika memandu dengan pancaran rendah.

keburukan

  • terdapat masalah dengan kestabilan operasi.

VISI X-TREME PHILIPS H4 3700K + 130%

Penilaian: 4.8

VISI X-TREME PHILIPS H4 3700K + 130%

Pada jarak langkah kecil dari kepemimpinan dalam peringkat, lampu halogen dari Philips berhenti, menunjukkan peningkatan kecerahan 130% dibandingkan dengan sampel standard. Hanya perkembangan luar biasa (dalam setiap hal) dari Clearlight yang mampu memecahkan rekod ini, yang, dengan latar belakang ini, mempunyai masalah kecil dengan sumber operasi.

Pada awal pelancarannya, X-TREME VISION juga menghadapi masalah masa penggunaan yang terhad. Ramai pengguna mengeluh bahawa lampu hampir tidak cukup untuk satu musim, dan bahawa apa yang hidup dan beroperasi dengan baik di iklim yang hangat tidak tahan sejuk. Dalam realiti semasa, lampu dengan tenang berpusing kembali selama beberapa musim, memberikan fluks bercahaya yang stabil dengan pengedaran yang baik di sepanjang jalan dan terus di jalan. Kontur cahaya berubah menjadi jelas, dan sinar tinggi bahkan dapat dihubungkan dengan lampu LED kuasa sederhana.

Kelebihan

  • tempoh operasi boleh berlangsung dari 2 musim;
  • cahaya kekuningan tetapi selesa (suhu sekitar 3700 K);
  • intensiti bercahaya yang sangat tinggi.

keburukan

  • tidak ditemui.

Mitsumoro + 130%

Penilaian: 4.7

Mitsumoro + 130%

Produk kos rendah dan sangat cair di pasaran runcit, bersumber terus dari Jepun. Kos satu lampu Mitsumoro dengan pangkalan H4 adalah kira-kira 380-420 rubel, bergantung pada wilayah – ini adalah petunjuk terendah dari semua perwakilan kategori ini. Nampaknya di suatu tempat terdapat tangkapan, yang disamar dengan teliti sebagai produk yang benar-benar beradab … tetapi tidak. Sampel bersinar lebih baik daripada lampu biasa, dan jujur ​​berjaya selama beberapa musim tanpa penurunan yang jelas.

Satu-satunya peringatan yang boleh anda buat ialah suhu cahaya yang dipancarkan. Menurut data rasmi, itu adalah 3900 K, tetapi pada kenyataannya dapat 300 K lebih rendah. Yaitu, ada kekuningan, dari mana, dalam perjalanan jauh dalam kegelapan, mata hanya letih. Adapun pandangannya, lekukan (tetapi ini terutama menyebar cahaya, hampir tidak menggariskan kontur) jatuh di bawah pengaruh mentol, tetapi aliran utama (sekitar 80%) diarahkan ke jalan.

Kelebihan

  • sampel yang sangat murah;
  • tidak ada masalah dengan ketahanan penggunaan;
  • pengagihan fluks bercahaya arah yang boleh diterima.

keburukan

  • warna kekuningan menyumbang kepada keletihan mata.

Osram Night Breaker Laser (+ 130%) H4

Penilaian: 4.6

Osram Night Breaker Laser (+ 130%) H4

Walaupun secara konseptual Osram Night Breaker Laser serupa dengan Bosch H4 Gigalight, banyak kelemahan model kompetitif tidak ada di sana. Ya, 130 peratus kecerahan secara praktikalnya tidak berbeza dengan cahaya 120-dan “Boshevsky”, tetapi cahaya itu lebih banyak menyebar dengan peningkatan jarak cahaya rata-rata 40 meter. Di samping itu, suhu cahaya juga meningkat 20 peratus – di sini adalah 3900 K, praktikal tanpa warna kuning.

Tetapi kelebihan utama Osram Night Breaker Laser terletak pada kesungguhan dan kejujuran Osram: maklumat pada pembungkusan menyatakan bahawa jangka hayat satu lampu tersebut mungkin lebih rendah daripada lampu halogen standard. Kelemahannya di sini ialah mereka (dengan cara yang pelik) tidak selalu sesuai dengan pelbagai jenis lampu depan. Pada akhirnya, pendapat di Internet dibahagi sama rata: beberapa lampu ini dimarahi, mengatakan bahawa sampel standard sering memberi cahaya yang lebih baik, sementara yang lain, sebaliknya, menganjurkannya.

Kelebihan

  • aliran cahaya yang lebih tersebar, yang diarahkan bukan hanya ke jalan raya, tetapi juga ke tepi jalan;
  • jarak jangkauan operasi meningkat sebanyak 40 meter;
  • harga yang boleh diterima.

keburukan

  • pendapat resonan mengenai kualiti cahaya yang dibekalkan. Nisbah berpuas hati dan tidak berpuas hati: 50/50;
  • jangka hayat berkurang.

Bosch H4 Gigalight + 120%, 12V, 60 / 55W

Penilaian: 4.5

Bosch H4 Gigalight

Tempat kelima Bosch H4 Gigalight disebabkan oleh dua faktor: pertama, janji-janji, yang begitu terkenal diberikan pada bungkusan, tidak sesuai dengan kenyataan, dan kedua, semua kehebatan ini memerlukan banyak wang, yang jelas (menurut pengguna) tidak layak. Tetapi pertama, mari kita bercakap mengenai kebaikan. Fokus cahaya pada mentol ini, mungkin, dapat dianggap salah satu yang terbaik dalam segmen ini pada asasnya – julat pencahayaan sangat tinggi dalam mod operasi dekat dan jauh. Kedua, Gigalight akan menarik bagi mereka yang suka berkuda di musim sejuk, kerana cahaya menonjol di latar belakang bersalji.

Sekarang mengenai titik sakit. Sehubungan dengan pemfokusan, tidak ada pertanyaan tentang penyebaran dan penyorotan lengkungan – tidak kira pengaturan lampu depan, hanya pantulan dari reflektor lampu depan yang berjaya disisipkan di sana sampai ke sana, memperluas zon jarak pandang tidak lebih dari 10 sentimeter di setiap sisi. Nuansa yang sama memberi kesan negatif terhadap keselesaan berada di jalan raya untuk lalulintas yang akan datang: walaupun lampu depan yang dicelupkan diambil sebagai balok tinggi, yang menyebabkan masalah dengan pemandu yang mempesona. Secara umum, mari kita simpulkan ini: jika kereta hanya digunakan untuk perjalanan di luar jalan raya, maka lampu seperti itu akan baik. Untuk memandu di lebuh raya pada waktu malam, masuk akal untuk menggunakannya hanya di dalam kereta dengan lampu depan yang terlalu tinggi.

Kelebihan

  • kualiti kerja yang tinggi;
  • model jarak jauh yang sangat tinggi.

keburukan

  • fluks kebocoran yang sangat rendah;
  • masalah dengan pemandu yang mempesonakan di lorong yang akan datang;
  • harga tinggi.

Mentol H4 Terbaik dengan Umur Panjang

Osram Ultra Life H4

Penilaian: 4.9

Osram Ultra Life H4

Kelebihan utama, dan bagi banyak, lampu Osram Ultra Life H4 terletak pada faktor harga rendah – pengeluar menyedari bahawa jika ia dinaikkan ke tahap pesaing, dia tidak akan dapat menahan sebarang perjuangan. Oleh itu, nampaknya, semuanya wajar: kos rendah dibenarkan oleh ciri-ciri prestasi 'untuk dipadankan', dan sumber daya 2000 jam.

Mungkin salah satu faktor yang paling menjengkelkan dalam pengoperasian Osram Ultra Life H4 adalah cahaya yang dipancarkan kuning – bukan sahaja ia dapat memuatkan mata secara besar-besaran, tetapi juga lampu harus berfungsi pada lampu depan yang agak lama dan sering ditutup, itulah sebabnya apa-apa jalan keluar di trek yang tidak menyala akan serupa dengan mengembara dalam kegelapan. Malangnya, lampu seperti itu tidak mempunyai alternatif yang layak – baik sumber daya kerja rendah, atau cahaya tidak tahan dengan kritikan. Oleh itu, kami akan memberikan mereka tempat ketiga, dan kami akan menjadikannya sebagai bahan habis pakai untuk pemanduan yang sangat tepat di jalan yang diterangi.

Kelebihan

  • 2000 jam bekerja;
  • seni bina berkualiti tinggi, sensitif hanya kepada penurunan voltan dalam rangkaian kapal;
  • agak rendah, bagi halogen dengan sumber yang meningkat, harganya.

keburukan

  • warna kuning cahaya dengan intensiti berkurang;
  • sangat berubah-ubah untuk peningkatan ketegangan yang kekal.

Philips LongLife EcoVision H4

Penilaian: 4.8

Philips LongLife EcoVision H4

Philips LongLife EcoVision H4 memperoleh kedudukan pertama penarafan semata-mata kerana pengedarannya yang luas di runcit – pengeluar Belanda mengambil proses untuk melengkapkan pasaran dengan lebih serius daripada Bosch. Seperti yang ditunjukkan oleh latihan, sumber dalam bentuk 3000 jam dinyatakan sangat sesuai untuk kedua-dua pemandu kereta dengan lampu larian siang hari yang khusus, dan tanpa mereka.

Keputusan yang agak kontroversial adalah menurunkan suhu cahaya Philips LongLife EcoVision H4 menjadi cahaya kekuningan: pada waktu senja dan jika tidak ada cahaya luar, mata mula bosan dengannya. Walaupun meningkatnya usia kerja, lampu depan yang dicelup cenderung kehilangan kecerahan, itulah sebabnya, setelah sepertiga dari potensi digulung, lampu ini mulai terus terang. Walau bagaimanapun, masalah ini biasa berlaku untuk semua halogen – untuk Bosch Longlife Daytime yang sama, ini berlaku, bagaimanapun, hanya setelah separuh pembangunan sumber yang diberikan. Tetapi tidak ada keluhan mengenai balok tinggi: biasanya bertahan hingga akhir operasi, walaupun tanpa sedikit pun duduk.

Kelebihan

  • tahap kos yang boleh diterima;
  • pengedaran cahaya yang baik;
  • intensiti fluks bercahaya tinggi;
  • kira-kira 3000 jam sumber yang diisytiharkan.

keburukan

  • lampu depan memancarkan kekuningan – bukan yang paling menyenangkan bagi mata, terutamanya pada masa mengurangkan kecerahan untuk pengeluaran.

Bosch Longlife Daytime H4

Penilaian: 4.7

Bosch Longlife Daytime H4

Bosch Longlife Daytime H4 benar-benar mengulangi kejayaan lampu serupa dengan alas H7, memberikan kelebihan kualiti tinggi kerana adanya dua filamen tungsten. Ketahanan di sini ternyata berada pada tahap 3000 jam – petunjuk yang sama mempunyai model dari Philips, yang terletak satu baris di atas. Secara umum, tempat kedua lampu ini hanya pantas oleh kelazimannya yang rendah di kedai runcit, dan pesanan dari gudang adalah pekerjaan yang sangat panjang, tetapi mungkin.

Prestasi pencahayaan jalan rendah dan tinggi yang tinggi menjadikan Bosch Longlife Daytime H4 sebagai alat pembelian yang hampir ideal. Pengguna melihat cahaya putih yang sangat selesa (kusam, tetapi bagi halogen ini adalah norma), serta penyesuaian bersedia untuk model bekalan cahaya.

Kelebihan

  • pengedaran cahaya yang optimum pada mod operasi yang panjang dan dekat;
  • sumber kerja yang sangat tinggi;
  • cahaya putih yang selesa.

keburukan

  • sangat jarang di runcit – hanya boleh dicari dalam katalog, mengikut pesanan.

Mentol halogen H4 terbaik dengan kesan xenon

Papan putih Koito h4

Penilaian: 4.9

Papan putih Koito h4

Tuduhan utama negatif dari lampu Kioto jatuh pada bungkusan – kerana pengguna domestik tidak begitu biasa dengan tulisan negara-negara Asia, meludah ke arah 'sampah Cina' sangat kerap didengar. Sebenarnya, Kioto Whitebeam adalah lampu halogen buatan Jepun yang hampir premium, yang entah mengapa mengabaikan pasaran Rusia dalam hal menerjemahkan maklumat pada label. Jadi, sebagai contoh, 125 / 135W yang ditunjukkan dalam jumlah besar bukanlah kekuatan nominal, tetapi setara, yang menunjukkan bahawa lampu ini bersinar seperti halogen 135 W.

Sekiranya kita mengabaikan semua masalah dengan terjemahan, anda akan dapati bahawa Koito Whitebeam H4 adalah salah satu daripada beberapa produk yang memberikan fluks bercahaya yang disahkan di kedua lampu depan dan rendah. Tidak ada jurang di sini: pengedaran aliran mempengaruhi jalan dan sebahagian jalan, seperti yang dituntut oleh akal sehat. 'Julat' tinggi, tetapi aliran tidak membutakan pemandu yang akan datang. Kosnya, sesuai dengan produk yang baik, tinggi, tetapi ketahanan juga terpasang padanya – lampu pasti akan bertahan lebih dari satu musim.

Kelebihan

  • ketahanan kerja;
  • cahaya dengan suhu 3700 K;
  • pengedaran fluks bercahaya yang kompeten.

keburukan

  • pembungkusan yang sangat tidak mesra pengguna domestik.

Bosch Xenon Perak H4

Penilaian: 4.8

Bosch Xenon Perak H4

Xenon Silver H4 adalah usaha yang berjaya oleh Bosch untuk membuat lampu halogen kesan xenon, di mana keseimbangan dan ketepatan ciri menjadi lebih tinggi daripada petunjuk daya tahan. Harga rendah lampu ini menyembunyikan kira-kira 400 jam pasport sebelum kenalan habis, yang menghilangkan sepenuhnya perbezaan dengan model Kioto yang jauh lebih kuat.

Kami telah mengetahui kekurangannya, tetapi bagaimana dengan kebaikannya? Karya yang sangat berkualiti tinggi untuk pemilihan dan pengimbangan suhu cahaya dapat dimasukkan ke dalam kategori ini – ia tidak hanya nyaman untuk mata, tetapi juga berbeda dari set ke set hanya oleh beberapa unit (sesuai dengan standar, mengeluarkan 4300 K). Di samping itu, adalah mungkin untuk melihat kajian reka bentuk yang sangat baik, kerana tidak ada jurang yang jelas dalam penonjolan bahagian jalan raya dan periferal, serta 'julat' yang tinggi, yang terkait dengan intensiti aliran cahaya yang diarahkan. Baiklah, berdasarkan kemasan lampu persaingan yang benar-benar tidak ramah, kami melihat kotak yang berorientasikan pasaran Rusia dengan maklumat dalam bahasa Rusia. Sedikit, tetapi bagus.

Kelebihan

  • kajian reka bentuk yang sangat baik, yang memberikan taburan rasuk rendah dan tinggi yang optimum di kawasan kerja lampu depan;
  • suhu cahaya yang disahkan dari set ke set – ketepatan yang luar biasa;
  • harga rendah untuk satu set di pasaran.

keburukan

  • kos rendah diimbangi oleh sumber tenaga kerja yang kecil.

Mentol Halida Logam H4 Terbaik

SVS H4 4300K

Penilaian: 4.9

SVS H4 4300K

Tempat pertama dalam penarafan menuju ke lampu SVS bi-xenon di pangkalan H4, yang mempunyai satu ciri penyesuaian manual yang sangat menarik. Ini terdiri daripada yang berikut: kedudukan standard dalam sarang membolehkan anda mencapai cahaya langsung – mod julat maksimum yang disebut. Putaran sedikit mengikut arah jam menyesuaikan keseimbangan rumit ini dengan menurunkan balok sedikit untuk mencapai pemotongan yang jelas.

Terdapat kelebihan lain dari lampu xenon dalam lampu, seperti pemanasan cepat dan mencapai daya pengenal, serta kesan kelipan yang dinetralkan. Suhu cahaya di dalamnya memenuhi standard yang diterima dan 4300 K – ini adalah cahaya putih semula jadi. Walaupun kualiti binaannya tinggi dan, seperti yang diperhatikan oleh pengguna, umur kerja yang panjang (sekitar 800 jam), lampu SVS H4 berharga satu set lampu halogen standard yang baik. Ini adalah kelebihan lain dalam model piggy bank dan kelebihan daya saing yang lain.

Kelebihan

  • kaedah unik untuk menyesuaikan jarak cahaya;
  • intensiti tinggi pancaran cahaya;
  • sehingga 800 jam kerja terjamin;
  • tiada kesan kerlipan dan pemanasan cepat.

keburukan

  • tidak ditemui.

Standart Clearlight H4 4300K

Penilaian: 4.8

Standart Clearlight H4 4300K

Sebenarnya, Clearlight H4 Standart adalah analog tepat dari SVS H4, yang suhu cahaya dan daya undiannya sama dengan pesaing: masing-masing 4300 K dan 35 W. Walau bagaimanapun, perbezaannya terletak pada selok-belok penalaan ketika dipasang di lampu depan: sementara sistem pengimbangan 'putar' yang menarik dilaksanakan di SVS, maka di Clearlight semuanya terikat dengan reflektifitas lensa dan lokasi pelindung lampu depan itu sendiri. Kami menurunkannya di bawah – kami memperoleh kontur yang jelas dan gambar jalan raya. Kami menaikkannya lebih tinggi dan menikmati pelbagai cahaya, sambil menyusahkan pemandu kereta yang akan datang (yang kami tidak mendesak anda melakukannya).

Dari segi parameter pelaksanaan, Clearlight H4 Standart berada pada tahap yang berbeza daripada pesaing utamanya dari segi penilaian. Kualiti binaan jelas lebih tinggi, yang disahkan oleh harga dan penampilan. Namun, walaupun dalam sistem yang kelihatan sangat ideal, satu ciri yang sangat mengejutkan masuk. Seperti yang ditunjukkan oleh latihan, dalam kerangka satu set, pengguna secara berkala menemui lampu dengan suhu cahaya yang berbeza: dari putih hangat dengan warna kekuningan hingga putih semula jadi. Nuansa menjengkelkan ini menjadi penghalang yang tidak membenarkan model ini mencapai kedudukan sebagai ketua kategori.

Kelebihan

  • kualiti binaan yang tinggi;
  • kehidupan kerja yang memuaskan (lebih daripada 800 jam);
  • beban rendah pada rangkaian on-board;
  • rasuk tinggi yang sangat baik.

keburukan

  • dalam rangka satu set, lampu dengan nilai suhu cahaya yang berbeza (dari 3900 hingga 4500 K) mungkin terserempak.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen