16 jigsaw terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Jigsaw menjadi alat yang sangat diperlukan semasa melakukan kerja penamat atau memasang struktur bangunan dan perabot. Walaupun pengkhususan peranti yang sempit, ia mempunyai kualiti universal. Dengan jigsaw, anda boleh memotong dan memotong bahan yang pelbagai seperti logam dan kayu, plastik dan drywall, seramik dan kulit. Pada masa yang sama, alat padat menyelesaikan tugas dengan cepat dan tepat. Pelbagai produk dari pelbagai pengeluar disajikan di pasaran domestik. Mereka berbeza dari segi harga dan kemampuan teknikal. Agar tidak membuat kesilapan ketika membeli, ada baiknya Anda mengetahui cadangan pakar.

Cara memilih jigsaw

  1. Pilihannya harus dimulakan dengan perlantikan jigsaw. Untuk keperluan isi rumah, anda boleh memilih pilihan anggaran, ia dapat menahan beban rendah dengan mudah semasa pembaikan atau pemasangan perabot. Pengrajin profesional yang menghabiskan sebahagian besar masa dengan jigsaw di tangan mereka mesti menentukan jenis makanan. Sekiranya tidak ada rangkaian elektrik, model bateri akan membantu.
  2. Prestasi jigsaw secara langsung bergantung pada kuasa enjin. Peranti 500 watt sudah cukup untuk bekerja dengan kosong kayu nipis. Dan memotong besi dengan ketebalan 8-10 mm hanya boleh dilakukan dengan peranti dengan kekuatan lebih dari 600 W.
  3. Salah satu kelemahan dalam jigsaw Cina yang murah adalah benang gergaji. Oleh itu, dengan penggantian pisau yang kerap, gilirannya dipotong. Node model bajet ini mesti diperiksa dengan teliti. Dalam hal ini, pengikat pelepas cepat kelihatan lebih menguntungkan.
  4. Seharusnya tidak ada tindak balas dalam mekanisme pemacu. Jika tidak, seseorang hanya boleh memimpikan ketepatan memotong.
  5. Untuk kerja jangka panjang dengan jigsaw, sistem anti getaran akan menjadi pilihan yang berguna. Fungsi soft start membolehkan anda memanjangkan hayat alat yang hebat.
  6. Bagi berat badan, di satu pihak lebih senang bekerja dengan alat ringan, tetapi sisi belakang koin akan menjadi daya minimum. Oleh itu, setiap pembeli mesti mencari baki yang boleh diterima secara bebas.

Jigsaw terbaik termasuk dalam ulasan kami. Semasa menyusun penilaian, kriteria berikut diambil kira:

  1. tujuan alat;
  2. spesifikasi;
  3. peralatan dan kelengkapan;
  4. harga;
  5. pendapat pakar;
  6. ulasan pengguna.

Penarafan

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Jigsaw murah terbaik 1 ZUBR L-710-80 2 110 gosok.
2 Tukul LZK650L RUB 2,204
3 Interskol MP-55 / 500E RUB 1,832
Jigsaw terbaik dari segi nisbah harga-kualiti 1 Metabo STEB 80 Pantas RUB 6,389
2 BOSCH PST 900 PEL RUB 5,980
3 Makita JV0600K RUB 6 914
4 Hitachi CJ90VST RUB 3,759
Jigsaw profesional terbaik 1 DeWALT DW333K RUB 12 619
2 BOSCH GST 160 BCE L-BOXX RUB 18,049
3 Hitachi CJ160V RUB 13 310
4 Kes Metabo STE 140 Plus RUB 13 107
5 Makita 4350CT RUB 9,890
Jigsaw tanpa wayar terbaik 1 Kotak BOSCH GST 18 V-LI B 0 RUB 15 199
2 Sarung Metabo STAB 18 LTX 100 5.2Ah х2 RUB 26,699
3 Hitachi CJ18DSL RUB 17 889
4 Makita DJV181Z 0 kotak RUB 14,960
Bilah jigsaw terbaik 1 Set Fail Jigsaw BOSCH Robust Line 873 r
2 Set universal Makita A-86898 339 r

Jigsaw murah terbaik

Untuk sebilangan kecil kerja yang melibatkan pemotongan kayu, logam dan besi bukan besi, jigsaw anggaran sesuai. Para pakar mengenali jigsaw berikut sebagai model rumah tangga terbaik.

ZUBR L-710-80

Penilaian: 4.8

ZUBR L-710-80

Jigsaw yang paling hebat dan produktif dari model kelas bajet adalah ZUBR L-710-80. Berkat motor (710 W), mesin dengan mudah dapat mengatasi kayu setebal 80 mm atau tebal hingga 10 mm logam. Pukulan pendulum gergaji dapat disesuaikan dengan jarak antara 1 hingga 300 pukulan seminit. Malah berat alat ini (2.1 kg), jika dibandingkan dengan pesaing, tidak menghalang jigsaw mengambil tempat pertama dalam ranking. Pengilang telah melengkapkan jigsaw dengan kaca pelindung dari serutan, pemegang anti-slip, penyesuai untuk menyambungkan pembersih vakum.

Pengguna mencatatkan kabel kuasa yang sekata, lembut dan panjang (2 m). Terdapat getaran yang baik semasa operasi, jadi kerja jangka panjang tidak akan selesa. Memandangkan harga yang berpatutan dan kualiti yang baik, jigsaw menjadi pembantu yang boleh dipercayai untuk tukang rumah.

Kelebihan

  • kuasa tinggi;

  • kualiti binaan yang baik;

  • harga rendah;

  • malah dipotong;

keburukan

  • getaran.

Tukul LZK650L

Penilaian: 4.7

Tukul LZK650L

Hammer LZK650L telah menjadi jigsaw isi rumah yang popular di negara kita. Model ini menggabungkan kekuatan dan fungsi. Motor elektrik (650 W) mengembangkan tork yang tinggi, yang membolehkan kayu menggergaji setebal 75 mm dan keluli hingga 8 mm. Para pakar memberi alat ini peringkat kedua untuk kehadiran fungsi berguna seperti permulaan lembut, mengekalkan kadar pukulan berterusan, sistem anti getaran. Pengilang menjaga keselamatan jigsaw dengan melengkapkan peranti ini dengan sistem penebat berganda.

Pengguna tidak mempunyai aduan mengenai peranti ini. Jigsaw memotong dengan lancar, sesuai di tangan, mempunyai berat badan yang rendah (1.95 kg). Hanya apabila bekerja dengan bahan tebal barulah gergaji melayang ke sisi, yang memberi kesan negatif terhadap kualiti kerja.

Kelebihan

  • set fungsi yang kaya;

  • pelarasan elektronik kadar strok;

  • pemegang ergonomik;

  • harga berpatutan;

keburukan

  • menarik bilah ke tepi semasa memotong bahan tebal.

Interskol MP-55 / 500E

Penilaian: 4.

Interskol MP-55

Jigsaw domestik Interskol MP-55 / 500E ditawarkan kepada DIYers dengan harga yang paling menarik. Ringan (1.6 kg) juga akan menjadi kelebihan model yang tidak diragukan daripada pesaingnya. Salah satu sebab berat badan rendah adalah motor yang kurang berkuasa (500 W). Oleh itu, jigsaw lebih rendah daripada pemimpin dalam prestasi. Jadi, kayu boleh dipotong hingga 55 mm, dan dalam hal logam, hadnya adalah 6 mm. Peralatannya dilengkapi dengan baik, ia mempunyai pelindung pelindung lipat, pad getah di pemegang, dan tapak lebar. Terdapat kemungkinan penyesuaian 4 langkah sudut pemotongan bergantung pada kekerasan logam.

Pengrajin rumah tidak mempunyai aduan serius mengenai jigsaw tersebut. Seseorang tidak berpuas hati dengan penjepit pisau kunci, yang lain tidak dapat menyesuaikan potongan rata.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • ketersediaan pilihan berguna;

  • ringan dan padat;

keburukan

  • kekurangan beg pakaian;

  • pengapit bilah kunci.

Jigsaw terbaik dari segi nisbah harga-kualiti

Sebilangan kerja pemasangan atau pembaikan memerlukan bantuan jigsaw. Agar alat ini tidak gagal pada saat penting, lebih baik memperoleh model berkualiti tinggi dengan harga yang berpatutan. Berikut adalah beberapa pilihan yang menarik.

Metabo STEB 80 Pantas

Penilaian: 4.9

Metabo STEB 80 Pantas

Wakil yang layak dari kategori “petani tengah” adalah jigsaw Metabo STEB 80 Quick. Peranti seimbang dalam semua petunjuk utama, dari harga hingga prestasi. Walaupun model ini tidak dilengkapi dengan motor paling kuat (590 W), ia dapat mengendalikan papan 80 mm atau plat keluli 8 mm. Pengilang telah menyediakan penyesuaian stroke pendulum 4 peringkat, penghembusan habuk papan, dan kemampuan untuk menghubungkan pembersih vakum. Kekerapan pergerakan gergaji dapat disesuaikan dari 900 hingga 3300 pukulan seminit. Tapak keluli yang dicap boleh dipusingkan 45 darjah.

Pengguna memperhatikan kemudahan bekerja dengan jigsaw. Ia sesuai dengan tangan di tangan berkat pemegang staple karet, dan pengikat pelepas cepat membolehkan anda menukar bilah dengan cepat.

Kelebihan

  • harga berpatutan;

  • kemudahan penggunaan;

  • fungsi yang luas;

  • persembahan bagus;

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

BOSCH PST 900 PEL

Penilaian: 4.8

BOSCH PST 900 PEL

Dalam kumpulan terkemuka, tidak menghairankan bahawa jigsaw pengeluar terkenal BOSCH PST 900 PEL hadir. Model ini mempunyai sebilangan parameter khas instrumen kelas atas. Motor elektrik kuat yang baik membantu memotong kayu setebal 90 mm dan tebal logam hingga 8 mm. Dari fungsinya, perlu diserlahkan sistem soft start, kehadiran penyesuai untuk menyambungkan pembersih vakum. Sistem anti getaran memastikan kerja yang selesa untuk jangka masa panjang. Pencahayaan di kawasan kerja menambah kemudahan, jadi alat ini dapat digunakan walaupun dalam keadaan penglihatan terhad.

Sekiranya dalam prestasi dan fungsi jigsaw tidak kalah dengan pemenang, maka harga dan berat model sedikit lebih tinggi. Selain itu, pengguna menunjukkan sejumlah kekurangan, kejutan yang sangat tidak menyenangkan adalah pergeseran kanvas ke sisi.

Kelebihan

  • getaran rendah;

  • pencahayaan kawasan kerja;

  • pertukaran fail dengan cepat;

keburukan

  • menggerakkan kanvas ke sisi.

Makita JV0600K

Penilaian: 4.7

Makita JV0600K

Jigsaw Makita JV0600K berupaya dengan potongan lurus dan melengkung. Berkat motor 650 W yang kuat, alat ini dapat memotong kayu setebal 90 mm dan besi hingga 10 mm. Model ini terletak dengan baik di tangan kerana pemegang berbentuk D.; penstabilan elektronik dari tahap strok memudahkan kerja. Pengilang telah memberikan kemampuan untuk memutar sol pada sudut 45 darjah, serta sistem pengudaraan ruang dalaman yang berkesan. Pakar memperhatikan pemasangan jigsaw berkualiti tinggi, penggunaan bahan berkualiti tinggi.

Alat ini membangkitkan emosi positif yang positif di kalangan pengguna. Titik kuat peranti termasuk klip fail yang mudah digunakan, tanpa getaran, dan tali panjang.

Kelebihan

  • pemasangan berkualiti tinggi;

  • kerja yang tenang;

  • kemudahan penggunaan;

keburukan

  • tidak ada permulaan yang lancar;

  • tiada pencahayaan kawasan kerja.

Hitachi CJ90VST

Penilaian: 4.7

Hitachi CJ90VST

Jigsaw Hitachi CJ90VST mempunyai kekuatan tertinggi (705 W) pada harga terendah. Alat ini tidak kalah dengan pemimpin dalam kedalaman pemotongan kayu (90 mm) dan keluli (8 mm). Sol aluminium berlapis nikel memberikan sokongan yang boleh dipercayai. Kemudahan jigsaw semasa bekerja tidak menimbulkan rungutan dari pakar. Pengilang telah melengkapkan jigsaw dengan pemegang getah yang mengurangkan getaran. Dan pisau diubah tanpa menggunakan kunci.

Pemilik jigsaw berpuas hati dengan kehebatan peranti; dalam hal ini, ia mengatasi banyak pesaing. Juga, pengguna mencatat jangka hayat yang panjang jika ditangani dengan betul. Kabel pendek yang keras dan kekurangan lampu latar merosakkan kesan sedikit.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • ketahanan;

  • kuasa;

keburukan

  • tidak ada lampu latar;

  • skrin pelindung yang tidak berkesan;

  • bau plastik tahan lama;

Jigsaw profesional terbaik

Apabila sebahagian besar masa bekerja dihabiskan di syarikat dengan menggunakan jigsaw, kebolehpercayaan dan ketahanan alat ini muncul. Model prestasi dibezakan dengan kualiti binaan yang tinggi dan harga yang sepadan. Sampel berikut mendapat pujian khas.

DeWALT DW333K

Penilaian: 4.9

DeWALT DW333K

Sekiranya karya anda memerlukan jigsaw ergonomik dan pelbagai fungsi dengan harga yang berpatutan, para pakar mengesyorkan memberi perhatian kepada model DeWALT DW333K. Alat ini dilengkapi dengan motor yang kuat (701 W), yang memberikan kedalaman pemotongan hingga 135 mm kayu dan benda kerja keluli hingga 12 mm. Kebolehpercayaan jigsaw dijamin oleh badan yang padat, dan kerja yang selesa dimungkinkan oleh pemegang berbentuk jamur dengan sisipan getah. Sistem permulaan lembut membantu memanjangkan jangka hayat struktur. Di samping itu, ia mencegah pemakaian pisau yang dipercepat dan tarikannya ke sisi pada permulaannya. Anda boleh memusingkan tapak ke kanan dan kiri hingga sudut 45 darjah.

Model ini dilengkapi dengan pelbagai pilihan. Ia juga mempunyai peniup habuk papan, pengawal kelajuan elektronik, dan penyesuai untuk menyambungkan pembersih vakum.

Kelebihan

  • pelbagai fungsi;

  • permulaan yang lancar;

  • ergonomi;

  • kebolehpercayaan dan ketahanan;

keburukan

  • tiada lampu latar.

BOSCH GST 160 BCE L-BOXX

Penilaian: 4.8

BOSCH GST 160 BCE L-BOXX

Harga tinggi dan warna biru alat ini menunjukkan bahawa BOSCH GST 160 BCE L-BOXX adalah jigsaw profesional. Motor 800 W yang kuat memastikan pemotongan kayu tebal 160 mm tanpa masalah. Untuk mengelakkan bilah bergerak semasa operasi, reka bentuknya mempunyai tuas roller berganda. Penyelesaian ini memungkinkan untuk memperoleh ketepatan pemotongan yang tinggi. Sistem pengimbangan meminimumkan getaran, dan pemegang pegangan kecil membolehkan anda memandu gergaji dengan mudah dan tepat. Sekiranya penglihatan terganggu, lampu LED disediakan, dan perubahan pisau cepat dapat dilakukan berkat sistem SDS.

Harga yang tinggi tidak membenarkan instrumen menjadi pemenang penarafan. Daripada kekurangan kecil, pengguna mencatat butang kuasa yang tidak selesa.

Kelebihan

  • kuasa dan prestasi;

  • permulaan yang lancar;

  • Lampu LED;

  • ketepatan pemotongan;

keburukan

  • harga tinggi.

Hitachi CJ160V

Penilaian: 4.8

Hitachi CJ160V

Jigsaw Hitachi CJ160V kelihatan pantas dengan latar belakang pesaing terkenal. Mesin ini dilengkapi dengan motor yang kuat (800 W), yang membantu memotong bahan kerja tebal dari kayu (hingga 160 mm) atau keluli (10 mm). Pakar menyebut model ini sebagai alat serba boleh yang boleh anda gunakan untuk pelbagai pekerjaan. Jigsaw sedikit lebih rendah daripada pemimpin penarafan kerana peralatan berfungsi yang lebih sederhana. Pengilang menjimatkan pilihan berguna seperti permulaan lembut dan mengekalkan kadar pukulan berterusan.

Dalam ulasan, pengguna memuji jigsaw kerana tahap getarannya yang rendah, kekompakan model dan kekuatan casingnya. Keprihatinan pengeluar untuk keselesaan semasa bekerja adalah terpuji. Pemilihan kelajuan adalah automatik, dan pisau dapat diubah tanpa alat khas.

Kelebihan

  • kuasa tinggi;

  • terdapat muncung untuk pemotongan yang tepat;

  • badan tahan lama;

  • saiz padat;

keburukan

  • fungsi sederhana.

Kes Metabo STE 140 Plus

Penilaian: 4.7

Kes Metabo STE 140 Plus

Jigsaw elektrik Metabo STE 140 Plus dengan pemegang cendawan adalah analog model STEB 140 Plus yang popular dengan pemegang berbentuk D. Kerana ketebalan minimum, alat ini sesuai di tangan dengan selesa dan tidak menyebabkan keletihan operator semasa kerja berpanjangan. Pengilang telah melengkapkan model dengan motor yang kuat (750 W), yang memungkinkan memotong kayu setebal 140 mm atau keluli hingga 10 mm. Untuk memilih mod pemotongan yang optimum bergantung pada ketumpatan bahan, frekuensi menggergaji dapat disesuaikan.

Jigsaw ini dilengkapi dengan baik dan berfungsi. Pisau berubah dengan cepat berkat sistem Pantas, percepatan pemula secara automatik ketika mencengkam, menyalakan pencahayaan kawasan kerja ketika bersentuhan dengan bahan. Pengguna menganggap kekurangan sistem anti getaran dan aliran udara yang lemah di sekitar habuk papan sebagai titik lemah.

Kelebihan

  • pemegang yang selesa;

  • peralatan yang kaya;

  • motor yang kuat;

keburukan

  • sarung berdinding nipis;

  • tiada sistem anti getaran.

Makita 4350CT

Penilaian: 4.6

Makita 4350CT

Banyak kata-kata memuji dari profesional datang ke alamat jigsaw Makita 4350CT. Kekuatan alat ini adalah harga yang berpatutan dan kemampuan teknikal yang baik. Berkat motor 720 W yang kuat, kedalaman pemotongan adalah 135 mm untuk kayu dan 10 mm untuk keluli. Untuk membuat potongan setepat mungkin, ada fungsi permulaan yang lembut. Pakar sangat menghargai kualiti binaan, acuan yang stabil. Muncung plastik membantu membuat potongan bahan kotor yang kemas.

Beberapa perkara kecil menghalang jigsaw naik lebih tinggi dalam penilaian. Pengguna tidak berpuas hati dengan kecondongan sol, tuas pengunci plastik dan sarung tipis.

Kelebihan

  • pemasangan berkualiti tinggi;

  • mekanisme gergaji pengapit cepat;

  • sol cor halus;

  • kuasa dan prestasi;

keburukan

  • sudut tapak boleh disesuaikan dengan kekunci;

  • tidak ada penyesuai untuk menyambungkan pembersih vakum.

Jigsaw tanpa wayar terbaik

Sekiranya anda harus bekerja jauh dari steker, maka anda tidak boleh melakukan tanpa jigsaw bateri. Jigsaw tanpa wayar hanya dapat memotong bahan untuk masa yang lama dengan bateri yang baik. Lebih baik apabila anda mempunyai stok bateri yang dicas. Pakar mengesyorkan model berikut.

Kotak BOSCH GST 18 V-LI B 0

Penilaian: 4.9

Kotak BOSCH GST 18 V-LI B 0

Faktor utama berikut memastikan kemenangan dalam penilaian untuk jigsaw tanpa wayar BOSCH GST 18 V-LI B 0. Pertama sekali, model ini menggabungkan prestasi dan ketahanan dengan sempurna. Pada masa yang sama, jigsaw ini dijual dengan harga yang paling menarik, yang sangat dihargai oleh pengguna domestik. Kelebihan lain yang ketara dari model ini ialah bateri BOSCH standard, yang sesuai untuk peranti lain. Jigsaw tidak dapat membanggakan kedalaman pemotongan catatan dalam kayu (90 mm) dan keluli (8 mm). Tetapi pengeluar telah melengkapkan alat ini dengan pilihan yang berguna sebagai permulaan yang lembut.

Pengrajin memuji prestasi, ketahanan dan kualiti pembinaan. Tidak ada kekurangan tertentu yang dijumpai, kecuali bahawa lampu latar menyala dengan tidak selesa.

Kelebihan

  • prestasi tinggi;

  • permulaan yang lancar;

  • harga berpatutan;

  • bunyi dan getaran rendah;

  • pemasangan berkualiti tinggi;

keburukan

  • lampu latar menyala dengan tidak selesa.

Sarung Metabo STAB 18 LTX 100 5.2Ah х2

Penilaian: 4.8

Sarung Metabo STAB 18 LTX 100 5.2Ah х2

Jigsaw tanpa wayar Metabo STAB 18 LTX 100 mempunyai satu set ciri dan pilihan yang baik. Model ini dilengkapi dengan bateri berkuasa (5.2 Ah), terdapat bateri ganti dalam set. Jigsaw elektrik direka untuk memotong kayu lurus atau melengkung setebal hingga 100 mm, keluli (10 mm), plastik, dll. Skrin pelindung memastikan keselamatan semasa operasi. Daripada pilihan tersebut, perlu diperhatikan adanya penghembusan habuk papan, penyesuai untuk menyambungkan pembersih vakum, dan sarung simpanan.

Model ini semestinya berada pada baris kedua penarafan, memberikan kepada pemenang dalam parameter seperti tahap kebisingan (95 dB), harga tinggi, kekurangan permulaan yang lancar. Pengguna tidak mempunyai aduan mengenai kualiti binaan atau pemotongan.

Kelebihan

  • dua bateri;

  • pemegang ergonomik;

  • kes simpanan;

  • prestasi tinggi;

keburukan

  • harga tinggi;

  • tidak ada permulaan yang lembut.

Hitachi CJ18DSL

Penilaian: 4.7

Hitachi CJ18DSL

Jigsaw profesional Hitachi CJ18DSL dikuasakan oleh bateri lithium-ion jenis slaid. Berkat reka bentuk ini, bateri gelangsar dari peranti Hitachi lain dapat disambungkan ke instrumen. Pakar perhatikan serbaguna jigsaw, ia membuat pemotongan tanpa masalah pada kayu dengan kedalaman 135 mm atau dalam keluli besi setebal 10 mm. Untuk memudahkan pengendali bekerja, pengeluar melengkapkan peranti dengan lampu latar LED, menyekat suis daripada menekan secara tidak sengaja. Susunan bateri yang difikirkan dengan baik mempunyai kesan yang baik dalam mengimbangi.

Jigsaw kelihatan lebih sederhana berbanding dengan pemimpin dalam penilaian dari segi peralatan. Hanya ada satu bateri dengan kapasiti 3 Ah. Profesional tidak mempunyai pilihan permulaan yang lembut.

Kelebihan

  • ringan dan padat;

  • bateri gelangsar;

  • universaliti aplikasi;

keburukan

  • peralatan sederhana;

  • harga tinggi.

Makita DJV181Z 0 kotak

Penilaian: 4.6

Makita DJV181Z 0 kotak

Jigsaw tanpa wayar Makita DJV181Z dianggap oleh profesional sebagai alat khas. Model ini dilengkapi dengan sistem kawalan yang dipikirkan dengan baik, dengan bantuan yang memungkinkan untuk memilih keadaan pemotongan yang optimum. Potongan pelbagai konfigurasi sangat tepat, dan ketumpatan bahan tidak menjadi masalah. Prestasi jigsaw tidak diragukan lagi, kedalaman pemotongan kayu mencapai 135 mm, dan keluli – 10 mm. Jigsaw juga boleh disesuaikan untuk operasi tertentu. Terdapat suis untuk ini yang boleh diatur ke pemotongan lurus atau bulat.

Kandungan fungsional sederhana tidak membenarkan instrumen masuk ke dalam tiga peringkat teratas. Daripada pilihannya, hanya ada kemampuan untuk menyambungkan pembersih vakum.

Kelebihan

  • harga berpatutan;

  • kebolehpercayaan dan ketahanan;

  • kekerapan pergerakan fail yang tinggi (3500 pukulan / min);

keburukan

  • pemegang yang tidak selesa;

  • fungsi sederhana;

Bilah jigsaw terbaik

Jigsaw biasanya dilengkapi dengan satu atau dua fail. Ini sering tidak mencukupi untuk pelbagai pekerjaan. Semasa memilih sekumpulan fail, anda harus memperhatikan bukan hanya kuantiti mereka, tetapi juga kualiti baja yang digunakan. Peringkat termasuk set lukisan yang diuji oleh masa dan tuan.

Set Fail Jigsaw BOSCH Robust Line

Penilaian: 4.9

Set Fail Jigsaw BOSCH Robust Line

Set fail jigsaw German BOSCH Robust Line terdiri daripada 10 bilah. Masing-masing dirancang untuk memotong bahan dengan sifat tertentu. Gergaji T 101 BF tersedia untuk bekerja dengan kayu, tetapi bilah T 101 BIF lebih baik ketika meletakkan lamina. Apabila anda harus memotong papan drywall, gentian kaca atau gentian gentian, lebih baik memasang alat dengan sebutan T 141 HM di jigsaw. Gergaji T 101 A direka untuk polikarbonat, dan pisau T 113 A akan membantu memotong kulit, getah, kadbod atau permaidani dengan tepat. Pengilang juga menjaga pemotongan bahan keras seperti seramik (T 130 RIFF), keluli tahan karat (T 118 AHM) dan lain-lain. logam (T 118 AF, T 123 X, T 227 D).

Pengguna memperhatikan fleksibiliti set, kualiti fail yang tinggi, ketepatan dan ketepatan potongan, dan operasi jangka panjang.

Kelebihan

  • serba boleh;

  • ketahanan;

  • potongan tepat dan tepat;

  • pembuatan berkualiti tinggi;

keburukan

  • harga tinggi.

Set universal Makita A-86898

Penilaian: 4.8

Set universal Makita A-86898

Banyak kata-kata baik dari pengguna mengatakan mengenai set pisau jigsaw Makita A-86898. Tidak seperti pemenang peringkat, set itu mengandungi lebih sedikit kanvas (5 keping), tetapi mereka dapat memenuhi keperluan kebanyakan tuan. Sebilangan besar peralatan digunakan untuk pemprosesan kayu. Potongan bersih akan membuat bilah B-10S, dan potongan cepat dan kasar dibuat dengan gergaji B-16. Model B-13 dianggap paling serba boleh, dengan pertolongannya anda dapat melihat kayu dan bahan pelbagai lapisan dengan kasar. Sekiranya kayu mengandungi kemasukan logam atau plastik, maka jigsaw harus dilengkapi dengan gergaji B-23. Untuk mengatasi bilet keluli nipis atau logam bukan ferus, bilah B-22 memungkinkan.

Pakar perhatikan serbaguna perkakas, keluli alat yang kuat dan tahan lama. Gergaji boleh berfungsi untuk waktu yang lama tanpa mengasah.

Kelebihan

  • keluli alat berkualiti tinggi;

  • ketahanan operasi;

  • fleksibiliti kanvas;

keburukan

  • pemilihan fail kecil.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen