16 gewang terbaik untuk berpusing

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Bagaimana memilih gewang berputar yang menarik?

Memilih gewang yang tepat untuk batang pemintal adalah proses yang mahir yang memerlukan pengetahuan mendalam tentang tingkah laku penanganan tertentu, serta pengalaman memancing peribadi selama bertahun-tahun. Pelbagai jenis kedai memancing sering menjadikan pilihan itu sangat sukar dan membingungkan, memaksa pengguna untuk mengambil sesuatu dengan tergesa-gesa 'dengan mata'. Untuk mengelakkan perkara ini berlaku, anda harus mendengar cadangan pakar dan memperhatikan aspek berikut:

Keadaan memancing. Tidak kira di mana tempat memancing berlangsung, selalu ingat tiga peraturan utama untuk mencari tempat yang menarik:

  1. Banyaknya bekalan makanan menjamin kehadiran ikan di tempat ini;

  2. Ikan (bahkan yang paling tidak bijaksana) suka berbaring di dasar;

  3. Kayu Drift dan rumput berumput adalah tempat penyergapan kegemaran untuk ikan pemangsa.

  4. Berdasarkan keterangan ini, anda dapat dengan mudah mencari tempat gigitan terbaik.

Jenis pikat. Secara tradisional, semua gewang berputar dibahagikan kepada:

  1. silikon. Martabat mereka dinyatakan dalam peniruan yang tepat dari pergerakan binatang kecil. Sebagai peraturan, mereka beraroma dan boleh dimakan;

  2. getah buih. Mereka hanya digunakan dengan kepala jig kerana berat badannya yang kecil. Mereka dicirikan oleh fakta bahawa ketika memperdalam mereka menaikkan 'ekor', menyerupai ikan yang diberi makan dari dasar.

  3. tukang gelung. Sekumpulan gewang besar dengan pelbagai kelas dan versi. Gewang paling menarik dan paling popular untuk pemancing di seluruh dunia. Anda boleh mengambil ikan untuk sebarang keadaan memancing.

  4. pemintal. Secara tradisional, umpan keras pertama, yang dicetak dengan lega (atau hanya warna) dari sisi ikan. Mereka dibahagikan kepada gewang berayun dan berputar. Digunakan terutamanya untuk menangkap pemangsa 'tradisional'.

Objek memancing. Apabila keadaan memancing dipilih, dan berbagai umpan telah dipelajari, sudah waktunya untuk mengetahui apa objek memancing di:

  1. Semasa 'memburu' pike, anda tidak boleh berhenti memilih umpan yang sempurna – pemangsa ini tidak memilih dan memilih sama ada dengan sudu, wobblers, atau silikon getaran ekor.

  2. Berbeza dengan pemangsa sebelumnya, pike hinggap lebih rentan terhadap gewang gewang (getah busa dan ikan silikon), serta sendok berayun. Semasa memancing pada waktu malam, ia dapat disambungkan ke wobblers air dangkal.

  3. Hinggap 'memakan' hampir semua yang ditawarkan kepadanya: tukang gelung kecil, pemintal, dan ekor getah silikon. Pada musim luruh, ia boleh diaktifkan pada alat penggetar kecil dan jig.

  4. Untuk memancing asp, pemancing berpengalaman menggunakan umpan berat: sudu atau wobblers (popper atau pejalan kaki).

  5. Dari semua 'pinggan' pikat, chub lebih suka memburu wobblers (seperti jangkrik dan engkol), pemintal dan sudu kecil.

  6. Trout. Ikan sedap dengan watak menjijikkan, yang tidak dapat diramalkan lebih awal daripada keinginan pemancing untuk menangkapnya. Selalunya bertindak balas terhadap penggetar mikro, kepala jig dan penggetar (minnow).

Penarafan gewang terbaik untuk berpusing

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Gewang terbaik untuk berpusing 1 Rublex orkla 182 r
2 'Atom' dan 'Atom-2' 260 RUB
3 Kuusamo Rasanen 330 RUB
4 Mepps COMET BLACK FURY 140 RUB
5 Mepps Aglia 110 RUB
6 Rubah biru super bou RUB 570
Wobblers terbaik untuk berpusing 1 ORBIT ZipBaits 110 SP, 11 cm, 16.5 g 1296 RUB
2 ZipBaits Khamsin 70 SP 1345 RUB
3 YO-ZURI L-Minnow 66 390 RUB
4 Pontoon 21 Greedy-Guts 99SP-SR 460 RUB
5 Tsuribito orang kecil yang sukar 429 r
6 Jackall Squad Minnow 80 SP 890 RUB
7 Megabass Vision Oneten 110 1350 RUB
8 Lucky Craft LC 2,5 DRS RUB 380
Gewang putaran lembut terbaik 1 Ekor Garpu Fox Rage 195 RUB
2 Tackle Industries Super D Swimbait RUB 550

Gewang terbaik untuk berpusing

Rublex orkla

Penilaian: 5.0

Rublex orkla

Siri gewang berayun yang terkenal, yang telah menjadi ciri khas Rublex. Ia menggunakan prinsip-prinsip geometri yang sama dengan pemintal domestik dari siri Atom – badannya mempunyai selekoh ganda, yang memungkinkan umpan membuat pergerakan yang dinamis, melompat, mirip dengan menguap ikan kecil.

Menurut pengeluarnya, siri Rublex Orkla mempunyai sepuluh pilihan cat yang berbeza. Beberapa skema warna begitu realistik sehingga sudu menyerupai ikan trout dan ikan tenggiri. Terdapat pilihan lain, di mana penekanan adalah pada daya tarikan yang dicapai oleh warna merah kepala. Kos iming-iming siri ini rendah, dan boleh digunakan di mana-mana sahaja, sama ada tasik, sungai atau laut terbuka.

Kelebihan

  • harga rendah ditambah dengan daya tarikan yang tinggi;

  • keupayaan untuk memilih antara sepuluh pilihan warna;

  • pergerakan melompat unik, meniru menguap goreng dengan ketepatan tinggi.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

'Atom' dan 'Atom-2'

Penilaian: 4.9

atom

Gewang berayun untuk berputar banyak diketahui di kalangan nelayan domestik, prototaipnya adalah stamping buatan sendiri dari logam lembaran. Versi pertama 'Atom' mempunyai bentuk badan yang memanjang, dua kali melengkung di seluruh perimeternya. Geometri ini membolehkan sudu tidak hanya menunjukkan permainan yang unik ketika menukar wayar, tetapi juga memancarkan bunyi frekuensi rendah yang menarik perhatian pemangsa dari jauh. Dengan perubahan generasi, ada sedikit perubahan menuju modernisasi, 'Atom-2' memperoleh tubuh yang dipendekkan, yang mengambil bentuk air mata dan pisau plastik kecil di tee.

Sejak model Atom pertama dihasilkan di Kesatuan Soviet, tingkah laku sudu di atas air telah lama berjaya dikaji oleh semua orang yang tidak acuh memancing. Kedua-dua wakil sungai kecil dan sampel piala sebenar menjadi mangsanya.

Kelebihan

  • pelbagai reka bentuk;

  • keupayaan untuk menangkap pemangsa piala;

  • kos rendah berbanding pesaing;

  • tingkah laku umpan yang dapat diramalkan semasa pengeposan.

keburukan

  • tidak ditemui.

Kuusamo Rasanen

Penilaian: 4.9

Kuusamo Rasanen

Umpan berayun untuk berputar Kuusamo Rasanen datang ke pasaran Rusia dalam dua variasi yang hampir sama. Dalam satu versi, mereka dilengkapi dengan cangkuk tanpa cangkuk, dan yang lain mereka menggunakan tee standard untuk memancing. Sekiranya semuanya lebih kurang jelas dengan had penggunaan kedua, maka cangkuk versi pertama digunakan pada takungan yang terlalu banyak, kemungkinan tersangkut yang terlalu besar.

Untuk penampilan, Kuusamo Rasanen memiliki banyak pilihan warna. Yang paling menarik, menurut pendapat nelayan, adalah alat penggetar dengan warna gelap (atau sederhana) yang berlaku, hampir meniru ikan kecil. Ditambah dengan harga yang rendah, set ini dari syarikat Finland menjadi wakil TOP yang terbaik.

Kelebihan

  • banyak pilihan pewarna;

  • kehadiran cetakan dalam bentuk serpihan yang memberikan silau (tidak pada semua model);

  • dilengkapi dengan tee atau bukan cangkuk;

  • kos pembelian rendah;

  • kemungkinan memancing untuk pemangsa piala.

keburukan

  • tidak dikenali.

Mepps COMET BLACK FURY

Penilaian: 4.8

Mepps COMET BLACK FURY

'Black Furia' adalah siri gewang lain dari Mepps, yang telah mendapat tempat dalam penarafan kerana daya tarikan yang tinggi dan kos pembelian yang rendah. Seperti halnya Aglia, kelopak pemintal berbentuk seperti titisan dengan warna hitam yang khas. Beberapa bulatan sepusat dan tulisan yang dibuat dengan warna kuning atau oren berfungsi sebagai elemen menarik dengan asas 'tanpa muka'. Pangkal umpan, seperti biasa, selesai dalam emas, dan berat paksi yang sama berperanan sebagai agen penimbang, alurnya dicat dengan warna kelopak. Mangsa utama Mepps COMET BLACK FURY adalah pike dan hinggap, tetapi dengan penjejakan yang lebih tenang, ada kemungkinan besar menangkap id atau chubs.

Kelebihan

  • kecekapan memancing yang tinggi di mana-mana air;

  • kelengkapan berkualiti tinggi dan boleh dipercayai;

  • penampilan yang menarik;

  • tahap kos rendah;

  • fleksibiliti dari segi pengeluaran.

keburukan

  • pilihan warna terhad;

  • pemboleh ubah kecil dalam pengagihan berat badan.

Mepps Aglia

Penilaian: 4.7

Mepps Aglia

Tempat seterusnya dalam penilaian adalah pemenang tee seri belanjawan yang murah, lebih tajam untuk menangkap pemangsa dengan pelbagai ukuran. Perlu diperhatikan bahawa kebolehubahan pemutar dalam garisan hanya dibatasi oleh perbezaan berat – parameter luaran, serta gaya memancing, hampir sama. Pangkal pemintal dilambangkan oleh badan yang dibuat dari emas dan kelopak berbentuk air mata dengan ciri tembaga, perak atau rona emas yang sama. Peranan agen pemberat dimainkan oleh berat paksi dengan ceruk kecil (atau penipisan) yang dirancang untuk mewujudkan getaran akustik tambahan di dalam air.

Bergantung pada berat badan, Mepps Aglia dapat menangkap perches kecil, redfins, ide (berat hingga 4.5-6.5 gram), serta pike, chub dan asp (berat lebih dari 6.5 gram). Ini adalah umpan yang sangat baik dengan tahap harga yang berpatutan untuk penggemar.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • kepelbagaian sudu mengikut berat;

  • fleksibiliti siri – keupayaan untuk memancing dari pelbagai saiz;

  • tee yang kuat dan boleh dipercayai.

keburukan

  • pilihan warna terhad.

Rubah biru super bou

Penilaian: 4.6

Rubah biru super bou

Batang pemintal standard dengan peralatan bukan standard, direka khas untuk memancing taimen dan pike. Ini mempunyai pelbagai faktor yang menjengkelkan, dari suara getaran kelopak hingga tepi cangkuk yang melimpah. Apabila basah, bulu mula meniru tubuh ikan kecil, mewujudkan getaran dan mikromotif khas. Kelopak bulat Blue Fox Super Bou, serta badan pikat, diperbuat daripada keluli tahan karat yang digilap. Ketika bergerak pada kedalaman cetek, pantulan cahaya dapat dilihat dengan jelas, hasil dari pantulan cahaya matahari dari permukaan umpan yang digilap. Menyebarkan ke dalam air, mereka menarik perhatian pemangsa sensitif, setelah itu mereka mulai memprovokasi mereka untuk menggigit dengan segala cara yang mungkin. Satu-satunya kelemahan umpan ini adalah harganya – hakikat inilah yang menentukan popularitinya yang rendah di kalangan amatur.

Kelebihan

  • mengasah untuk menangkap pemangsa yang besar (jumlah berat umpan adalah 24 gram);

  • penampilan yang luar biasa;

  • kehadiran tiga rangsangan ciri (tiruan pergerakan ikan, silau, getaran);

  • logam asas berkualiti tinggi.

keburukan

  • harga tinggi;

  • kerosakan bulu diperhatikan selepas memancing pertama.

Wobblers terbaik untuk berpusing

ORBIT ZipBaits 110 SP, 11 cm, 16.5 g

Penilaian: 5.0

ZipBaits ORBIT

Seorang lagi wakil kelas minnow, yang telah menjadikan dirinya sebagai 'pejuang' yang berpengalaman dengan ikan piala di mana-mana jenis badan air. Dengan panjang 110 milimeter, beratnya adalah 16.5 gram, yang sebahagian besarnya menentukan penggunaan wobbler sebagai penanganan untuk pemutus jarak jauh. Tetapi tanpa idea jurutera syarikat ZipBaits yang dilaksanakan, kualiti umpan dapat menyebabkan masalah besar. Bentuk ikan kecil yang memanjang, dengan beban tetap, memiliki layar – ia secara harfiah terbawa dari tempat jatuh yang dimaksudkan. Tetapi berkat sistem sinker magnet terapung, beralih ke ekor oleh inersia, ketepatan pemutus meningkat dengan ketara.

Bagi kos ZipBaits ORBIT 110 SP, tidak semua pemancing mampu membelinya. Wobbler ini diciptakan sebagai daya tarikan profesional sepenuhnya, yang mana ia diberikan tanda harga yang terlalu tinggi.

Kelebihan

  • sistem kargo yang difikirkan dengan baik;

  • ciri penerbangan yang baik;

  • pelbagai jenis ikan dalam pelbagai warna;

  • fokus untuk memancing pike pike dan pike hinggap.

keburukan

  • harga tinggi.

ZipBaits Khamsin 70 SP

Penilaian: 4.9

ZipBaits Khamsin

Bayangan pertama dan satu-satunya, termasuk dalam penilaian keseluruhan wobblers terbaik untuk berputar. Menampakkan diri dengan sempurna ketika memancing di kedalaman cetek, terutama di takungan air tawar. Tidak kalah secara kualitatif, ia 'membersihkan' air yang terlalu banyak, yang kaya dengan pemangsa yang berdiri di dalamnya, seperti pike besar, malas atau hinggap. Seperti semua bayang-bayang, ZipBaits Khamsin 70 SP dicirikan oleh pergerakan menyelam semasa pemanduan, serta bunyi ciri dari pisau yang memotong tiang air. Ia boleh digunakan untuk kedutan non-agresif dan pendawaian tanpa henti. Dengan panjang tujuh sentimeter, ia tepat untuk menggoreng, berkeliaran mencari tempat terpencil.

Apabila membandingkan ZipBaits Khamsin 70 SP dengan pesaing terdekatnya, menjadi jelas bahawa sama sekali tidak fokus pada pemain lama. Berat 9.5 gram jelas tidak akan cukup untuk membuat pemeran yang tepat … tetapi ketika ketinggalan, ia menunjukkan dirinya sebagai salah satu gewang terbaik di pasaran domestik.

Kelebihan

  • daya tangkapan yang tinggi apabila digunakan berhampiran kawasan yang terlalu banyak tumbuh dan di perairan terbuka;

  • prestasi memancing terbaik pada jarak dekat;

  • sederhana, tidak menakutkan pemangsa, warna;

  • prestasi keseluruhan yang optimum.

keburukan

  • mustahil untuk membuat pemeran yang tepat dan jauh;

  • harga tinggi.

YO-ZURI L-Minnow 66

Penilaian: 4.9

YO-ZURI L-Minnow

Minimum 16 gram reka bentuk yang dipendekkan dengan ciri penerbangan yang luar biasa. Walaupun panjangnya 66 milimeter, secara organik mengandung dua kancing untuk mengatur tee untuk memastikan kebarangkalian tersangkut lebih tinggi semasa posting yang digerakkan. Ia kelihatan sangat menantang – tidak ada satu reka bentuk terkendali di dasar warna. Walaupun begitu, “ledakan” kecerahan seperti ini tepat pada waktunya untuk penggerak, meningkatkan gigitan dengan ketara berbanding siri sebelumnya.

Bagi aplikasi praktikal YO-ZURI L-Minnow 66, perlu diperhatikan ciri penerbangan yang luar biasa, yang membolehkan pelakon jarak jauh yang tepat. Hasil tangkapan ikan yang menarik ini sering menjadi pemangsa piala, di mana kedua-dua amatur dan profesional memperlakukannya dengan hormat.

Kelebihan

  • ciri penerbangan yang baik;

  • harga rendah;

  • julatnya merangkumi warna yang menarik dan terang sahaja;

  • pengagihan berat badan yang baik dengan panjang badan yang pendek.

keburukan

  • tidak dikenali.

Pontoon 21 Greedy-Guts 99SP-SR

Penilaian: 4.8

Pontoon 21 Greedy-Guts 99SP-SR

Satu siri 99 mm ikan kecil dari syarikat Jepun Pontoon 21, yang dapat dikreditkan dengan sejumlah besar warna spektakuler (dan berkesan), serta parameter ergonomik berat badan yang sangat baik. Seperti halnya perwakilan penarafan lain, ikan seberat 15,4 gram mempunyai sistem pengimbang 'licik' yang bertujuan memberi getaran membujur dan lateral pada tubuh. Bilah seperti drop dan badan klasik, dihiasi dengan terang dan terang, memberikan ketangkasan dan kelembutan pada wobbler. Berkat sifat-sifat ini, nelayan berjaya 'mengayunkan' bahkan pemangsa paling malas yang terletak di buluh atau kawasan bawah takungan.

Sebenarnya, baik dari sisi dan dari bawah, Pontoon 21 Greedy-Guts 99SP-SR muncul dengan cara yang sangat berkesan. 'Mangsa' utama penggerak ini adalah pike dan ide, lebih jarang ia memerlukan chub dan bahkan bertengger. Gewang-gewang ini selalu dihargai kerana daya tarikan tinggi dan kos rendah mereka, yang mana mereka secara semula jadi memenangi tempat dalam penarafan wobblers terbaik.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • penyesuaian yang luar biasa;

  • provokasi pemangsa untuk menyerang diciptakan oleh gabungan tiga faktor: permainan, suara dan penampilan;

  • dimensi keseluruhan yang optimum.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Tsuribito orang kecil yang sukar

Penilaian: 4.8

Tsuribito orang kecil yang sukar

Tsuribito Hard Minnow adalah rangkaian umpan yang banyak, terdapat dalam model khusus dengan daya apung positif dan neutral. Tanpa terkecuali, semua dilengkapi dengan bilah bulat yang menghasilkan daya seretan tambahan semasa pendawaian dan memancarkan gelombang akustik yang khas. Pada badan, mengikut corak ikan kecil klasik, ada dua mata untuk threesome yang kuat. Ini mempunyai permainan aktif pada semua pilihan yang tidak bersantai, yang memprovokasi serangan bahkan pemangsa yang lambat dan lambat.

Kasta utama Tsuribito Hard Minnow diwakili oleh ikan seberat 16.2 gram dan panjang 9.5 sentimeter. Berkat dimensi seperti itu, ia dengan mudah menahan serangan dari pike besar, belum lagi potongan kecil dan hinggap.

Menurut pakar, cakrawala umpan berfungsi dalam jarak satu hingga dua meter. Sebarang penyimpangan dari nilai yang disyorkan dapat disertai dengan kemerosotan gigitan dan perubahan kualiti permainan menjadi lebih buruk.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • tingkah laku yang realistik di lajur air;

  • parameter keseluruhan optimum yang menjamin gigitan ikan besar dan kecil;

  • semua pilihan warna tersuai berfungsi dengan berkesan.

keburukan

  • kekurangan pilihan warna.

Jackall Squad Minnow 80 SP

Penilaian: 4.8

Jackall Squad Minnow 80 SP

Suspensi klasik lain, membingungkan cara hidup pemangsa sungai yang monoton. Berbeza dengan Megabass Vision Oneten 110, Jackall Squad Minnow 80 SP menarik minat pike dan perch persisten kecil. Perkataan 'minnow' pada nama plug menunjukkan kelembutan yang jelas: dari suspender ia hanya mengekalkan daya apung yang netral, sedangkan bentuk badannya lebih seperti 'ikan nipis'.

Sekiranya pesaing Jackall Squad Minnow 80 SP hanya ditujukan untuk pemancing profesional, maka daya tarikan ini ditujukan terutamanya kepada pemula dan amatur yang ingin menguasai memancing. Tidak dinafikan, ini adalah salah satu sampel paling berjaya di kelasnya, layak mendapat tempat dalam penilaian gabungan.

Kelebihan

  • harga yang boleh diterima;

  • hayat perkhidmatan yang panjang;

  • mengimbangkan pergerakan menegak dan mendatar;

  • memikat dengan dua kaedah: gelombang yaw dan akustik dari bilah.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Megabass Vision Oneten 110

Penilaian: 4.7

Megabass Vision Oneten

Mungkin salah satu siri gewang paling luas yang disajikan dalam ranking terbaik. Megabass Vision Oneten 110 tergolong dalam kelas gewang yang perlahan yang direka untuk pengambilan ketepatan tinggi ketika menangkap pemangsa yang berhati-hati. Sebagai suspender klasik, ia dibezakan dengan panjang badan yang besar (kira-kira 11 sentimeter), punggung melengkung dan keseimbangan depan dan ekor yang sempurna. Ia digunakan terutamanya oleh pemancing profesional, kerana amatur, sering kali, tidak mampu membeli pembelian yang mahal.

Oleh kerana pergerakan melengkung dengan pendakian yang perlahan dan pemantauan yang berselang, Megabass Vision Oneten 110 menimbulkan ilusi seekor ikan yang kehilangan kewaspadaan yang tidak dapat dilalui oleh pemangsa yang berbahaya. Tangkapan utama penggerak adalah pike – hinggap, sayangnya, gagal berayun pada ukuran umpan.

Kelebihan

  • banyak pilihan untuk skema warna (siri terbesar);

  • permainan khas yang mengingatkan akan aksi ikan 'tak kenal takut';

  • sistem pengimbang asal bergerak dalam arah mendatar dan menegak;

  • daya tarikan pike yang tinggi.

keburukan

  • harga tinggi;

  • fokus yang jelas pada pemancing profesional.

Lucky Craft LC 2,5 DRS

Penilaian: 4.7

Lucky Craft LC 2,5 DRS

Seperti semua keluarga 'wobblers' yang luas, Lucky Craft LC 2,5 DRS terkenal kerana menunjukkan permainan yang berbeza secara radikal daripada pesaing terdekatnya. Ikan berbentuk air mata dengan sisi rata dan pisau di bawah bahagian depan mampu menulis piruet, menyelam dan dengan segala cara memprovokasi pemangsa pada kedalaman apa pun, tanpa mengira jenis penangkapan ikan. Ini difasilitasi oleh kualiti terapungnya, setanding dengan umpan balsa.

Namun, berbeza dengan mereka, Lucky Craft LC 2,5 DRS lebih sesuai untuk serangan oleh pemangsa yang bergigi tajam, dan juga lebih tahan terhadap serangan yang tidak disengaja di dasar berbatu dan cangkuk pada kayu apung. Mangsa utama kren ini sering menjadi ikan putih sungai, tetapi trofi pike menunjukkan 'cinta' umpan yang paling besar.

Kelebihan

  • harga rendah setiap kelas;

  • kecekapan tinggi ketika memancing pike;

  • operasi jangka panjang, disokong oleh peningkatan kekuatan bahan;

  • banyak warna yang sesuai untuk menangkap perairan sungai.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Gewang putaran lembut terbaik

Ekor Garpu Fox Rage

Penilaian: 4.9

Ekor Garpu Fox Rage

Fox Rage Silicone Bait adalah pengembangan unik yang bergantung pada ikan untuk bergerak secara khusus ketika memancing. Perbezaan ciri antara Fork Tail dan siri lain adalah bentuk ekor yang halus dan bercabang, berkat ia berjaya mengulangi pergerakan goreng. Bergantung pada kelajuan pengambilan, kedalaman penangkapan ikan dan parameter keseluruhan, amplitud ayunan bahagian ekor berubah sangat banyak, yang mempunyai kesan memikat pada ikan besar.

Menurut pengguna, prestasi Fork Tail membolehkan ikan itu digunakan selama beberapa musim penuh, sehingga penyiksaannya sepenuhnya sepanjang keseluruhannya atau (lebih kerap) kehilangan ekor. Ini adalah daya tarikan yang sangat baik untuk memancing sungai dan tasik, yang lebih disukai oleh semua pemangsa yang bergigi tajam dan agresif (terutamanya pike dan walleye).

Kelebihan

  • bentuk adaptif yang mengubah julat pergerakan bergantung pada kelajuan pemacu;

  • kecekapan tinggi dalam air rendah;

  • banyak pilihan untuk warna luaran;

  • hayat perkhidmatan yang panjang.

keburukan

  • tidak dikenali.

Tackle Industries Super D Swimbait

Penilaian: 4.8

Tackle Industries Super D Swimbait

Swimbait yang lembut dan sangat tidak dapat diramalkan, yang telah mendapat tempat dalam penarafan kerana penampilannya yang tidak biasa dan daya tarikan yang tinggi di sungai. Pangkalan logam dengan berat gandar, dua mata tee dan satu cangkuk belakang sesuai dengan badan getah ikan kecil dengan ekor memanjang dan melengkung. Sebenarnya, elemen terakhir adalah faktor penarik utama – pita silikon spiral mempunyai keupayaan untuk mengubah kelajuan dan amplitud ayunan bergantung pada pendawaian.

Menurut pakar, Super D Swimbait paling sering digunakan sebagai umpan bergerak perlahan. Pemangsa, seperti pike besar, pike perch atau chub, hanya memerlukan satu jenis ikan yang dibuat dengan mahir untuk membuat keputusan untuk menyerang. Malangnya, kos umpan ini dapat menjangkau banyak amatur dan pemula, jadi ia tidak sering dilihat sebagai elemen koleksi perburuan.

Kelebihan

  • animasi ikan kecil yang boleh dipercayai;

  • kebolehubahan dalam pilihan warna;

  • tiga cangkuk di pangkal – dua tee dan satu tulang belakang.

keburukan

  • kos yang agak tinggi;

  • keretakan ekor lembut mungkin sudah ada di awal penangkapan ikan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen