16 alat pencukur elektrik terbaik untuk lelaki

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Alat pencukur elektrik adalah kelas peranti yang berasingan untuk penjagaan kulit wajah dan ruji, yang merupakan alternatif terbaik untuk pisau cukur manual klasik. Tidak seperti yang terakhir, pencukur elektrik membolehkan anda merawat kawasan wajah yang agak besar, menghabiskan sedikit usaha dan tenaga. Sebagai kelebihan tambahan model seperti itu, selain kemudahan penggunaan, kecekapan dan keselamatan dapat diserlahkan, kerana semua bilah dan pisau terletak di bawah sarana perlindungan jarak jauh (cakera mesh atau segmen).

Dengan reka bentuk, semua alat pencukur elektrik boleh dibahagikan kepada dua kumpulan besar:

  1. putar – berdasarkan prinsip pergerakan putar unsur kerja – pisau. Sesuai untuk pokok yang tebal dan tebal, tetapi boleh menyebabkan kerengsaan sekiranya pengguna sensitif terhadap kulit;
  2. mesh – bilah, yang menjadikan pergerakan translasi bersama, bertindak sebagai elemen kerja. Sebagai alat pelindung, mereka menggunakan jerat di mana bulu bulu masuk ke zon pemotongan. Alat pencukur elektrik ini akan menjadi pilihan yang sangat baik untuk orang yang mempunyai kulit sensitif.

Pada masa ini, hanya ada empat syarikat di dunia yang boleh disebut sebagai pemimpin dalam segmen pencukur elektrik. Semua selebihnya adalah perusahaan kecil dan sering tempatan beroperasi secara eksklusif untuk pasaran negara mereka. Walaupun begitu, beratus-ratus pengguna – pemula dan juga pengguna berpengalaman – menghadapi masalah memilih produk ini setiap hari. Sebagai sedikit bantuan, pasukan projek, bersama sekumpulan pakar, telah mengumpulkan penilaian alat pencukur elektrik terbaik yang tersedia untuk pembelian di pasaran di negara kita. Ulasan pengguna diambil sebagai kriteria penilaian, dan juga faktor objektif untuk membandingkan ciri teknikal.

Penarafan pencukur elektrik lelaki terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Alat pencukur elektrik lelaki murah terbaik 1 Panasonic ES-6003 RUB 2,790
2 Braun 300s Siri 3 (2016) RUB 2,890
3 Philips S1100 Siri 1000 RUB 1,999
4 Berdsk 9 RUB 1,110
5 MOSER 3615-0050 915 RUB
Pencukur Elektrik Lelaki Rotary Terbaik 1 Philips S9711 Siri 9000 RUB 16 380
2 Philips S7370 Siri 7000 RUB 8,500
3 Philips S5330 Siri 5000 RUB 6 850
4 Remington XR1350 RUB 2,600
Pencukur elektrik lelaki terbaik 1 Panasonic ES-LV9Q RUB 20,448
2 Braun 9292cc Siri 9 RUB 22,442
3 Braun 7899cc Siri 7 RUB 15,000
4 Panasonic ES-LV6Q RUB 14,980
5 Braun 5147s Siri 5 RUB 9,295
6 Wahl 8164-116 RUB 7,590
7 Remington XF8705 RUB 7,387

Alat pencukur elektrik lelaki murah terbaik

Panasonic ES-6003

Penilaian: 4.7

Panasonic ES-6003

Pencukur elektrik Panasonic yang popular, tidak dapat dibezakan dengan penghalusan reka bentuk, tetapi sangat dipercayai dan berkesan dalam bekerja dengan kulit sensitif. Walaupun dengan kos rendah, ciri-cirinya dapat disebut optimum: sokongan untuk pencukuran kering dan basah, ditambah dengan 10 ribu putaran mesin per minit dan tiga elemen bahagian pencukur, mewujudkan semua syarat untuk penjagaan kulit wajah (bulu) yang paling halus dan lembut.

Kelebihan Panasonic ES-6003 adalah ergonomik yang tinggi, yang merangkumi pad yang tidak tergelincir pada pemegang, kehadiran berus untuk membersihkan pisau, fungsi pemangkas tambahan dan kehadiran penutup untuk pengangkutan di dalam kit. Pengguna menganggap kelemahan utama pencukur elektrik sebagai model bekalan kuasa yang ketinggalan zaman. Pencukur berfungsi secara autonomi, tetapi kapasiti bateri nikel-logam hidrida (NiMH) hampir tidak cukup selama 21 minit operasi, walaupun memerlukan masa sehingga 8 jam untuk mengecasnya sepenuhnya. Walau bagaimanapun, untuk harganya, ES-6003 masih hebat, dan dengan tepat menduduki barisan pertama dalam ranking terbaik.

Kelebihan

  • bentuk pemegang yang sangat selesa + pad anti slip;
  • fungsi perapi tambahan;
  • tiga elemen dalam unit pencukur;
  • Nilai wang dan kualiti yang sangat baik;
  • kehadiran petunjuk pengisian dan pemakaian.

keburukan

  • bukan bateri NiMH yang paling besar – cas penuh dirancang selama 21 minit bercukur.

Braun 300s Siri 3 (2016)

Penilaian: 4.6

Braun 300s Siri 3 (2016)

Peringkat kedua peringkat adalah pencukur elektrik lelaki 2016, yang tidak kehilangan kaitannya walaupun setelah tiga tahun. The Braun 300s Series 3 adalah alat pencukur foil harga murah dengan sejumlah kelebihan dan kemampuan yang lebih sederhana berbanding dengan Panasonic ES-6003. Pada kelajuan putaran motor yang sama (10 ribu putaran seminit), unit bergerak dengan dua kepala terapung bertanggungjawab untuk kebersihan mencukur, yang menambah kemudahan proses dan meningkatkan sifat ergonomik. Namun, kerana reka bentuk kepala yang bocor, model ini hanya menyokong pencukuran kering.

Secara keseluruhan, Braun 300s Series 3 tidak berbeza dengan pesaing utamanya dari segi bekalan kuasa. Operasi pencukur elektrik secara automatik disediakan oleh bateri hidrida logam nikel, yang direka untuk pengisian semula selama 8 jam dan operasi berterusan 21 minit. Di samping itu, alat ini merangkumi berus untuk membersihkan bilah, tetapi sebagai gantinya, pengeluar hanya menyediakan penutup pelindung. Dan jika terdapat nuansa kecil pada komponen ini, maka bahagian visual pisau cukur itu sempurna – kedua-dua skema warna hitam dan merah tidak terlepas dari estetika yang terdapat di seluruh rangkaian Braun.

Kelebihan

  • penampilan yang sangat cantik;
  • kehadiran dua kepala terapung dan unit pencukur bergerak;
  • petunjuk pengecasan;
  • harga rendah dengan kualiti binaan yang tinggi.

keburukan

  • kekurangan beg galas termasuk;
  • cas bateri (NiMH) berlangsung selama 21 minit.

Philips S1100 Siri 1000

Penilaian: 4.5

Philips S1100 Siri 1000

Tidak kalah di antara pelbagai pesaing dan Philips S1100 Series 1000 dengan sistem pencukur kering berputar, kelebihan utamanya ialah reka bentuk yang hebat ditambah dengan operasi yang sangat senyap dan bebas masalah. Yang terakhir ini, menurut keyakinan pengguna, berlaku secara eksklusif untuk pemasangan asal, tidak diberikan kepada China. Cukup kontroversi keputusan, tetapi fakta berkualiti tinggi terbukti.

Untuk proses pencukuran dalam model ini, tiga kepala putar bertanggungjawab, terpasang pada unit pencukur yang bergerak secara bebas antara satu sama lain. Mereka mengikuti kontur wajah dengan tepat, yang memungkinkan anda untuk mencukur yang paling berkesan walaupun pada batang tebal. Sebagai pakej untuk Philips S1100 Series 1000, pengeluar telah menyediakan berus yang berguna untuk pembersihan, dan juga penutup pelindung – alternatif yang hilang daripada sarung penuh. Dari fungsi pencukur lain, hanya kemampuan untuk menukar voltan bekalan dalam lingkungan dari 100 hingga 240 volt yang dapat dibezakan, tetapi ini wujud dalam semua model dalam penilaian ini. Kelemahan utama S1100 berbanding pesaingnya yang lebih tinggi adalah kemampuan untuk bekerja hanya dari rangkaian – mustahil untuk menggunakan model secara autonomi semasa dalam perjalanan.

Kelebihan

  • unit pencukur bergerak dengan tiga kepala putar terapung;
  • kualiti binaan yang tinggi;
  • pemegang yang selesa;
  • reka bentuk kes yang menarik.

keburukan

  • alat pencukur hanya berfungsi di sesalur elektrik.

Berdsk 9

Penilaian: 4.4

Berdsk 9

Model pencukur elektrik lelaki yang sederhana dan sangat popular di Rusia, yang kelebihannya adalah harga yang sangat rendah dan pencukur berkualiti tinggi. Pengilang sengaja membuat 'Berdsk 9' bukan hanya produk khusus yang murah, tetapi juga dengan fokus pada idea utama – keupayaan untuk mengangkut ketika melakukan perjalanan. Ya, ia tidak berfungsi secara autonomi, tetapi soket pada masa kini dapat dijumpai di mana sahaja talian kuasa melintas.

Kualiti terpenting pencukur elektrik ini dinyatakan dalam parameter kekompakan dan kesesuaian untuk pengangkutan. Ia dilengkapi dengan penutup khas, dan di tiga kepala putar mengambang fungsi mengasah pisau sendiri dan unit pencukur lipat (untuk pembersihan) direalisasikan. Kelajuan motor maksimum dalam kes 'Berdsk 9' adalah 3700 rpm – agak sederhana berbanding dengan tiga yang terkemuka, tetapi untuk pencukur berkualiti tinggi, julukan tebal sekalipun akan berlaku. Sentuhan terakhir dalam kelebihan model adalah jangka hayat, yang ditunjukkan oleh pengeluar sendiri tanpa keterlaluan. Menurut mereka, jangka hayat pencukur elektrik akan bertahan selama 1825 hari, yang merupakan petunjuk yang sangat baik kerana harganya yang rendah.

Kelebihan

  • alat pencukur elektrik padat dengan berat sebelah dalam kemampuan pengangkutan;
  • mempunyai fungsi pisau pengasah diri dan kemampuan memiringkan unit pencukur;
  • kes perjalanan termasuk;
  • hayat perkhidmatan lebih dari 5 tahun;
  • harga yang sangat rendah untuk model yang popular.

keburukan

  • hanya dapat berfungsi dari rangkaian – tanpa mod luar talian.

MOSER 3615-0050

Penilaian: 4.3

MOSER 3615-0050

Pencukur elektrik tahap rendah yang murah dengan sebilangan fungsi yang setanding dengan pemimpin yang dikenali di segmen pasaran ini. Tidak seperti 'Berdsk 9' domestik, MOSER 3615-0050 dibangunkan khusus untuk perjalanan dan pengangkutan, yang dinyatakan dalam kemungkinan operasi autonomi. Lebih-lebih lagi, kapasiti bateri kompak (sepertinya) cukup untuk operasi selama 45 minit, dan menurut petunjuk ini, tidak ada anggaran Braun dan Panasonic yang dapat dibandingkan dengannya. Di samping itu, penutup perjalanan khas yang dilengkapi dengan pengecas standard juga membincangkan kesesuaiannya untuk pengangkutan.

Dari kelemahan reka bentuk model, yang diperoleh sebagai hasil perbandingan dengan pesaing, adalah mungkin untuk memisahkan satu elemen pencukur yang membentuk kepala pencukur. Walau bagaimanapun, pada tahap tertentu, kecacatan ini dikompensasi oleh kelebihan ergonomik yang penting – MOSER 3615-0050 sangat mudah dibersihkan dari rambut yang terkumpul setelah bercukur. Ya, anda tidak boleh mengharapkan sesuatu yang luar biasa dari alat pencukur elektrik ini – agak sukar untuk mengatasi bulu tebal dan lebat, dan juga (kerana kedudukan blok dan pisau yang statik) tidak memberikan kualiti pencukur yang terbaik. Tetapi dia mengusahakan wangnya dengan fungsi yang ada sepenuhnya.

Kelebihan

  • kombinasi harga dan kualiti yang optimum;
  • sesuai untuk perjalanan dan perjalanan – hayat bateri adalah 45 minit;
  • kehadiran penutup untuk pengangkutan di dalam kit;
  • sangat mudah untuk menghilangkan rambut.

keburukan

  • bukan kualiti pencukur terbaik;
  • hanya satu bilah di unit pencukur.

Pencukur Elektrik Lelaki Rotary Terbaik

Philips S9711 Siri 9000

Penilaian: 4.9

Philips S9711 Siri 9000

Alat pencukur elektrik berputar untuk lelaki generasi baru Philips, menggabungkan semua perkembangan terbaik versi lama dan kemungkinan teknikal baru. Walaupun model 'lama' hanya menggunakan lampiran perapi, sistem putar Philips S9711 Series 9000 yang tidak biasa dilengkapi dengan alat pemotong rambut. Pemandangan yang menghiburkan, memandangkan blok bergerak mempunyai tiga kepala terapung yang bergerak di sepanjang kontur secara bebas antara satu sama lain.

Bateri lithium-ion dengan kapasiti yang cukup untuk pengoperasian model yang cekap selama 50 minit digunakan sebagai bateri. Masa pengecasan dikurangkan menjadi 1 jam, yang merupakan hasil yang sangat baik dari jurutera Belanda. Semua data mengenai keadaan pengisian, serta semua indikator Philips S9711 Series 9000 dikumpulkan pada paparan maklumat lampu latar yang disatukan ke bahagian depan casing. Pencukur elektrik dibekalkan dengan casing perjalanan khas dengan reka bentuk yang kaku (untuk mengecualikan kerosakan mekanikal pada produk), serta alat pengecas dan pembersih. Harga belian boleh menjadi faktor 'stres' kecil bagi pengguna, tetapi modelnya sepenuhnya sesuai dengan fungsi dan kualitinya.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;
  • petunjuk penuh mengenai keadaan pencukur (mengecas / melepaskan, tahap cas semasa, menukar pisau, dll.);
  • kapasiti bateri cukup untuk 50 minit bekerja;
  • tersedia dengan fungsi perapi dan alat khas untuk pemotongan rambut.

keburukan

  • selain semua kemungkinan, alat pengasah pisau dapat disediakan sendiri.

Philips S7370 Siri 7000

Penilaian: 4.8

Philips S7370 Siri 7000

Kami bergerak ke atas. Penjelmaan semula sebahagian dari pencukur elektrik siri kelima dari Philips adalah Seri 7000 – pada pendapat kami, mereka sedikit kehilangan dari segi penampilan, tetapi memperoleh kesempurnaan dari segi teknikal. S7370 adalah wakil yang menarik dari garis ini, beberapa kali diakui sebagai peneraju pendapat pengguna kerana jangka hayat bateri yang panjang dan kualiti pencukuran. Untuk yang terakhir, ia bertanggungjawab untuk tiga kepala pencukur terapung, yang terletak di blok bergerak yang tepat mengikuti kontur dan memastikan pencukuran bersih walaupun pada bulu lebat.

Perubahan spot dalam model ini juga mempengaruhi prinsip operasi autonomi. Khususnya, kapasiti bateri standard telah ditingkatkan, yang memberikan 5 minit tambahan untuk beroperasi sehubungan dengan Siri 5000. Tetapi kit telah mengalami sedikit pengurangan: lampiran styler janggut dan alat pemotong rambut khas (yang kemudian akan muncul dalam Siri 9000) telah dikeluarkan daripadanya. Fungsi pengecasan pantas (5 minit), serta adanya kes perjalanan sukar, kad perniagaan kit Philips, tidak berubah.

Kelebihan

  • peningkatan cas bateri (hayat bateri hingga 50 minit dan 1 jam untuk dicas sepenuhnya);
  • sistem unit pencukur yang tidak berubah untuk hasil pencukuran yang sangat baik;
  • kehadiran beg galas;
  • menyenangkan, walaupun prestasi visual yang agak tidak biasa.

keburukan

  • pengurangan yang ketara dalam kit dan oleh itu keupayaan pencukur berbanding dengan Seri 5000.

Philips S5330 Siri 5000

Penilaian: 4.7

Philips S5330 Siri 5000

Yang pertama dari tiga wakil Philips (mengikut urutan menaik) dalam kategori penarafan ini adalah S5330 Series 5000 – alat pencukur elektrik berputar dengan tiga kepala terapung, yang disukai oleh orang ramai kerana kualiti pencukuran dan keaslian bentuknya yang sangat baik. Sebenarnya, sejak itu, unit ini hanya mengalami peningkatan poin – jika tidak, siri ketujuh berikutnya, dan bahkan kesembilan, menerapkannya tanpa perubahan. Bateri model itu cukup untuk kerja autonomi selama 45 minit ketika mengecas dalam 1 jam, yang memberikannya kelebihan daya saing yang tidak dapat disangkal dalam perselisihan dengan jaringan Braun dan Panasonic.

Melihat bungkusannya, menjadi jelas bahawa pengeluar menghargai impian untuk menghasilkan peranti 'profil lebar' yang sebenar. Oleh itu, bersama dengan penutupnya, pengguna menerima pelekat styler janggut dengan pelaras panjang lima langkah, serta alat gunting rambut, yang sepertinya menjadi hak istimewa hanya mesin khusus. Walau bagaimanapun, Philips S5330 Series 5000 gagal dikongsi dan satu kelemahan yang ketara – ketidaksempurnaan dari segi teknikal dan multitasking hampir tidak memberikannya jangka hayat selama 3 tahun, yang sangat mengganggu pengguna (kerana kos yang agak tinggi) dan menakutkan sebilangan calon pembeli.

Kelebihan

  • pencukur yang sangat baik (3 kepala terapung di blok bergerak);
  • hayat bateri sehingga 45 minit;
  • penampilan yang menyenangkan secara visual;
  • banyak lampiran termasuk;
  • kes perjalanan khas untuk pengangkutan;
  • fungsi pengecasan pantas (5 minit).

keburukan

  • tempoh jaminan adalah 730 hari (dengan tempoh sebenar dalam 3 tahun).

Remington XR1350

Penilaian: 4.6

Remington XR1350

Penama keempat dalam ranking pencukur elektrik putar terbaik adalah pencukur elektrik Remington XR1350 yang cemerlang secara teknikal, yang telah menjadi pesaing serius bagi Philips dari segi prestasi dan kemampuan. Di belakang badan peranti yang dirancang dengan rapi terdapat bateri lithium-ion yang besar, cajnya cukup untuk satu jam bercukur tanpa gangguan dan cekap. Benar, tempoh pengisian penuh adalah 110 minit, tetapi hasil ini masih boleh dianggap sangat baik.

Untuk mencukur bersih di Remington XR1350, unit pencukur bergerak dengan tiga kepala bertanggung jawab, bagaimanapun, tanpa kemungkinan mengasah diri (bagaimanapun, seperti pada semua pemohon dari Belanda). Hanya indikator pengisian dan tahap pengisian yang tersisa dipaparkan di panel depan casing, yang secara organik sesuai dengan keseluruhan rancangan. Bersama dengan alat dalam set penghantaran, pengeluar melaporkan sikat pembersih khas, penutup unit pencukur plastik dan sarung pembawa, serta dudukan pengisian kompak. Walaupun semua ini kelihatan agak sederhana, dan hanya perapi yang menonjol dari fungsinya, tetapi dari segi kos, ini adalah pilihan terbaik dari yang sekarang.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • kualiti binaan dan kerja yang tinggi;
  • peralatan yang kaya dengan perkara kecil yang berguna;
  • Penggunaan tanpa wayar selama 60 minit dengan pilihan caj cepat 5 minit.

keburukan

  • satu set fungsi yang sederhana.

Pencukur elektrik lelaki terbaik

Panasonic ES-LV9Q

Penilaian: 4.9

Panasonic ES-LV9Q

Alat pencukur elektrik Panasonic ES-LV9Q dikembangkan sebagai analog pelbagai fungsi model Siri 9 dari Braun, dan tanpa disangka-sangka dapat memberi petunjuk kepada pendapat pengguna. Sama seperti pesaing utama, ciri utama model ini ialah 5 kepala pencukur dalam satu unit, yang memberikan pemotongan rambut berkualiti tinggi dan pencukuran yang paling mulus. Kedua-dua titik tersebut berasal dari kelajuan motor terbina dalam, yang memberikan sehingga 14 ribu putaran seminit.

Ciri ikonik Panasonic ES-LV9Q ialah pencukur elektrik ini menggunakan sistem 7 elemen yang mengandungi penggelek silikon terbina dalam. Ini memberi kesan positif terhadap kapasiti kerja dan syarat pengeluaran sumber kerja yang termasuk dalam unit. Paparan kecil, yang dibangun di bawah unit pencukur itu sendiri, bertanggung jawab atas kandungan maklumat, yang menampilkan petunjuk untuk mengecas / melepaskan, membersihkan, dan juga sisa tenaga. Secara keseluruhan, rakan niaga Braun yang sangat dekat mempunyai harga pembelian yang sedikit lebih tinggi sambil menawarkan jangka hayat yang berpotensi lebih lama. Pertukaran ini sama, jadi Panasonic masih menjadi peneraju penarafan, walaupun dengan sedikit kelebihan.

Kelebihan

  • hayat bateri sehingga 45 minit;
  • fungsi pengisian cepat 5 minit yang tersedia;
  • teknologi pemasangan yang lebih maju secara kualitatif (elemen tambahan yang mengurangkan beban pada bahagian struktur penting);
  • lima elemen pencukur pada blok tersebut.

keburukan

  • harga tinggi, tetapi pada masa yang sama jangka hayat yang lebih lama.

Braun 9292cc Siri 9

Penilaian: 4.8

Braun 9292cc Siri 9

Secara nominal, barisan kedua penarafan menuju pencukur elektrik siri kesembilan dari Braun, yang telah menjadi sejenis 'kapal' untuk menggabungkan dan mengintegrasikan semua perkembangan terkini syarikat dengan prinsip yang paling berjaya dari garis model masa lalu. Unit pencukur bergerak di sini mengandungi sebanyak lima elemen pencukur, dan juga menyokong penyesuaian mengikut kekuatan pergerakan. 9292cc dikuasakan oleh bateri lithium-ion, yang direka untuk menahan daya cukur yang berkesan selama 50 minit. Selain itu, jika terjadi pelepasan lengkap dan keperluan untuk menyegarkan penampilan, ada fungsi pengisian cepat, memaksa bateri dalam mod paksa untuk menyimpan pengisian untuk satu sesi.

Seperti yang diperhatikan oleh pengguna, kehadiran paparan digital di Braun 9292cc Series 9 adalah kelebihan yang besar, tetapi lokasinya (di panel depan, tepat di tempat genggaman tangan) tidak banyak yang diinginkan. Dan itu hanya menunjukkan proses pengisian dan pemakaian, tanpa fungsi menampilkan pembersihan. Untuk tindakan terakhir, omong-omong, sikat khas disediakan dalam alat cukur, ditambah beg perjalanan untuk dibawa. Kemegahan semacam itu agak mahal, tetapi masih menemui kompromi dengan pengguna di kawasan ini.

Kelebihan

  • pencukur berkualiti tinggi dan pemasangan teknikal am;
  • penampilan yang menyenangkan;
  • hayat bateri sehingga 50 minit;
  • nisbah harga-ke-hidup.

keburukan

  • tidak ada penyekat penyertaan semasa membawa kes;
  • lokasi paparan yang tidak selesa.

Braun 7899cc Siri 7

Penilaian: 4.7

Braun 7899cc Siri 7

Mungkin kelihatan aneh, tetapi Siri 7, menurut pengguna, adalah alat pencukur elektrik yang paling berjaya dari syarikat Jerman Braun. Model 7899cc adalah (dan masih) peneraju rangkaian model ini, baik dari segi idea reka bentuk dan keadaan teknikal. Sebenarnya, tidak ada yang revolusioner yang dapat dilihat di dalamnya: unit pencukur tetap yang ketat mempunyai dua kepala terapung yang mengambil semua kebimbangan mengenai penyingkiran rambut berkualiti tinggi dari wajah pada diri mereka sendiri. Bateri lithium-ion bertanggungjawab untuk bekalan kuasa, yang dirancang selama 45 minit operasi dengan pengisian penuh selama satu jam.

Pada masa itu, para jurutera Braun sedang menguji teknologi mengintegrasikan paparan digital khas ke dalam sistem, yang menampilkan semua indikator yang diperlukan. Satu dipasang pada 7890cc, tetapi tidak ada yang menjelaskan mengapa. By the way, ia hanya menunjukkan proses pengisian, muncul di badan seperti lampu isyarat besar. Keputusan itu paling tidak pelik dari sudut kegunaan teknikal, memberi kelebihan dalam reka bentuk luaran. Perkara yang paling menarik ialah terdapat banyak percanggahan dalam pencukur elektrik ini: ambil sekurang-kurangnya kos yang sama. Tetapi walaupun ini, ia tetap mendapat populariti di kalangan pengguna.

Kelebihan

  • cukur bersih yang disediakan oleh dua kepala terapung;
  • kualiti binaan yang tinggi;
  • persembahan visual yang hebat;
  • tahap kebolehpercayaan dan ketahanan yang tinggi (dengan penjagaan yang betul).

keburukan

  • sebilangan besar penyelesaian teknikal kontroversial;
  • harga tinggi.

Panasonic ES-LV6Q

Penilaian: 4.6

Panasonic ES-LV6Q

Selangkah lagi dari pencalonan, model termuda dari barisan alat cukur elektrik dari Panasonic, yang baru-baru ini tidak bersaing, berhenti. ES-LV6Q telah menyerap yang terbaik dari yang ada di gudang syarikat Korea, dan, dengan alasan sumber tenaga kerja yang sedikit kurang, menjatuhkan sekitar 20% harga dari model lama (ES-LV9Q yang mempesona).

Sebagai elemen unit pencukur, terdapat sebanyak lima kepala terapung, frekuensi operasi yang memadai untuk perawatan bulu tebal, dan untuk perawatan kulit sensitif yang halus. Bateri lithium-ion dinilai selama 45 minit penggunaan berterusan dan mengisi semula sepenuhnya hanya dalam 1 jam. Set lengkap, selain penutup dan sikat standard, pada asalnya disediakan untuk kehadiran minyak untuk pelinciran sebagai elemen untuk layan diri. Selebihnya, tidak ada yang istimewa yang dapat dibezakan, kecuali sistem ini mengandungi sebanyak 7 penggelek silikon terbina dalam, yang bertindak sebagai peredam dan meningkatkan jangka hayat mekanisme. Pada akhirnya, Panasonic ES-LV6Q adalah alternatif yang sangat baik untuk pesaing utamanya, dengan sejumlah ciri unik.

Kelebihan

  • reka bentuk hebat dalam gaya hitam;
  • Nilai wang dan kualiti yang sangat baik;
  • sistem unit pencukur maju;
  • peralatan asal.

keburukan

  • tidak ditemui.

Braun 5147s Siri 5

Penilaian: 4.5

Braun 5147s Siri 5

Melanjutkan senarai alat cukur elektrik Braun 5147s di segmen harga tengah siri kelima, yang menggabungkan blok laras yang boleh digerakkan dengan dua kepala terapung, serta reka bentuk badan unit kerja dan pemegang yang sangat baik. Segala-galanya dilakukan dalam gaya korporat syarikat Jerman – lapisan teknologi sama sekali tidak merosakkan, tetapi melengkapkan penampilan produk, yang menjadi perhatian kebanyakan pembeli. Perbarisan kelebihan diteruskan dengan kemungkinan jangka hayat bateri 50 minit dengan pengisian penuh hanya dalam 60 minit berikutnya.

Berkat perumahannya yang tertutup rapat, Braun 5147s dapat menyokong pencukur kering dan basah, tanpa rasa takut akan kerosakan peranti yang cepat. Sebagai penambahan yang berguna, hanya dapat dilihat perapi, dan adanya indikator pengisian dan tahapnya. Secara umum, model ini adalah versi bajet pisau cukur versi Braun yang tidak mempunyai ciri atau perbezaan yang unik, tetapi memberikan kualiti jenama yang mudah kepada orang lain. Ini, walaupun bukan atribut yang paling penting dari produk, sangat penting dalam konteks hubungan dengan harga. Dan dalam pesawat ini, tidak ada alternatif yang cukup untuk 5147s.

Kelebihan

  • pisau cukur berkualiti tinggi dari kelas menengah;
  • reka bentuk yang hebat;
  • 50 minit hayat bateri;
  • kualiti pencukuran yang sangat baik – sesuai untuk kulit sensitif.

keburukan

  • untuk tahap harganya – tidak dijumpai.

Wahl 8164-116

Penilaian: 4.4

Wahl 8164-116

Salah satu daripada dua wakil utama Jerman dalam segmen ini, ciri utamanya adalah jangka hayat bateri yang tidak normal. Wahl 8164-116 adalah penafsiran yang jelas tentang yang lama dilupakan, mesin yang dibuat dengan tradisi terbaik pencukur elektrik klasik. Set lengkap merangkumi hanya berus untuk membersihkan kawasan kerja, yang terdiri daripada dua kepala pencukur yang tetap. Sudah tentu, tidak perlu bercakap mengenai pencukur berkualiti tinggi dalam kes ini – semuanya bergantung pada pengalaman dan kemahiran pengguna.

Bagi ciri utama pencukur elektrik Wahl 8164-116, ia boleh berfungsi secara automatik selama 80 minit. Di samping itu, tanpa perlu melakukan perjalanan atau perjalanan, peranti ini dapat diaktifkan dari rangkaian, kerana ciri struktur dan sambungan berwayar dengan penyesuai memungkinkan ini. Secara umum, jika kita menganggap model ini sebagai model mudah alih, maka paket itu jelas tidak mempunyai penutup perjalanan. Walaupun ini adalah tugas yang mudah, tetapi pengeluar harus memperhatikan kemungkinan membuat pengguna sedikit lebih bahagia.

Kelebihan

  • reka bentuk yang boleh dipercayai dengan bilangan bahagian bergerak minimum;
  • hayat bateri sehingga 80 minit – hasil terbaik dalam keseluruhan penilaian;
  • harga rendah.

keburukan

  • ketiadaan peralatan yang hampir lengkap – hanya penyesuai dan berus untuk membersihkan bilah yang dibekalkan dengan pencukur.

Remington XF8705

Penilaian: 4.3

Remington XF8705

Alat cukur berkualiti tinggi di segmen harga tengah, yang memberi pengguna fungsi dan kebolehpercayaan yang baik pada harga yang relatif rendah. Remington XF8705 dipasarkan sebagai model pencukur elektrik mudah alih yang dapat anda bawa bersama dalam perjalanan atau perjalanan pendek. Baterinya tahan selama 60 minit hayat bateri, yang merupakan hasil yang baik walaupun mengikut piawaian pemimpin yang diiktiraf dalam kategori tersebut. Walau bagaimanapun, tempoh pengumpulan caj adalah 1 jam 50 minit, dan dalam hal ini, ia akan hilang dengan ketara (hampir 2 kali) kepada semua orang.

Ini memberikan model untuk pengangkutan dan fungsi kunci perjalanan, yang (tidak seperti alat cukur elektrik Braun premium, yang tidak mempunyai fungsi ini) disediakan untuk menjimatkan caj apabila butang daya ditekan secara tidak sengaja. Omong-omong, asas unit kerja di sini adalah unit pencukur bergerak dengan dua kepala terapung, yang jelas mengikuti kontur wajah. Bagi bahagian yang menyeronokkan, Remington XF8705 mempunyai paparan maklumat lampu latar yang berfungsi sepenuhnya. Ini adalah nilai tambah yang besar, memandangkan paparan pesaing adalah hak pilihan premium. Secara umum, tidak ada yang buruk yang dapat dikatakan mengenai model ini: secara luarannya kelihatan hebat, mempunyai fungsi dan kandungan yang baik, dan ia berfungsi dengan sangat andal dan berkesan, yang memberikan fokus nyata pada cinta pengguna.

Kelebihan

  • kualiti pencukur yang baik (kedua-dua blok dan kedua kepala boleh bergerak);
  • harga rendah ditambah dengan tahap kebolehpercayaan yang tinggi;
  • hayat bateri sehingga 60 minit;
  • petunjuk ergonomi yang baik;
  • kehadiran paparan dengan petunjuk;
  • fungsi dan peralatan kunci di jalan raya.

keburukan

  • tidak ditemui.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen