15 varieti pic terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Tidak lama dahulu, buah persik jarang terdapat di pondok musim panas mereka. Tetapi hari ini, banyak tukang kebun tidak melepaskan usaha mereka untuk menanam pelbagai jenis tanaman buah batu ini. Di wilayah Selatan, jauh lebih mudah untuk menghampiri buah persik lembut. Dan di kawasan jalur tengah dan utara, budaya termofilik ini memerlukan penjagaan khas dan pemilihan varieti yang sesuai dengan lebih berhati-hati.

Di pondok musim panas, bentuk pokok atau pokok renek tanaman buah ini sering ditanam. Biasanya mereka mencapai ketinggian 3-4 m, tetapi spesimen individu dapat tumbuh hingga 8-9 m. Beberapa spesies tumbuhan ini memerlukan penyerbuk. Jangka hayat buah-buahan ini biasanya tidak berbeza dalam jangka masa.

Buah-buahan segar dapat menggembirakan tukang kebun dari bulan Julai hingga akhir September, jika anda menanam pelbagai jenis (awal, sederhana, akhir) di petak kebun anda. Untuk menanam tanaman berkualiti tinggi, anda perlu memilih jenis tanaman yang tepat untuk wilayah anda, dengan mempertimbangkan komposisi tanah, iklim dan kriteria lain. Dalam ulasan ini, kami telah mengumpulkan varieti persik awal, pertengahan dan akhir terbaik.

Penarafan varieti pic terbaik

Pencalonan sebuah tempat Kepelbagaian penilaian
Varieti persik awal terbaik 1 Harrow Diamond 5.0
2 Emas Musim Semi 4.9
3 Mei yang kaya 4.8
4 Collins 4.7
5 Novoselkovsky 4.6
6 Masa Gula 4.5
Varieti pic sederhana dan terlambat terbaik 1 Earley Merah 5.0
2 Kemuliaan Diraja 4.9
3 Red Haven 4.8
4 Kardinal 4.7
5 Veteran 4.6
6 Kremlin 4.5
7 Aliblanca 4.4
8 Fleming Fury 4.3
9 Fros 4.2

Varieti persik awal terbaik

Buah pertama dari varieti buah persik awal dapat dirasakan seawal pertengahan bulan Jun. Dan penuaiannya akan matang sepenuhnya pada separuh kedua bulan Julai.

Harrow Diamond

Penilaian: 5.0

Harrow Diamond

Varieti buah persik Harrow Diamond yang matang awal adalah pilihan Kanada. Ini adalah pokok yang agak tinggi (3-4 m), tebal dan kuat. Dahan di bahagian atas tanaman merebak. Daunnya berbentuk pisau pembedah dan mempunyai gigi palsu di sepanjang pinggirnya. Bunga merah jambu terbentuk dari lima kelopak dan muncul sebelum daunnya terbuka. Harrow Diamond matang sepenuhnya pada bulan Julai. Tanaman boleh dituai pada tanaman berusia tiga tahun.

Buah Harrow Diamond berbentuk bujur, memanjang, agak simetris. Berat mereka boleh mencapai 90-150 g. Terdapat pemerah pipi kuning pada kulit merah. Terdapat alur di satu sisi buah. Masa puber kurang dinyatakan. Pulpa berwarna oren dengan urat merah. Ia berserat, sangat berair. Batu berwarna coklat, sukar, terpisah dari pulpa secara praktikal tanpa masalah. Harrow Diamond mempunyai rasa masam manis yang menyenangkan.

Tukang kebun menyukai pelbagai ini dan memujinya dalam ulasan mereka kerana dapat menahan beku yang teruk. Mereka juga suka bahawa buah persik Harrow Diamond tidak retak dalam kelembapan tinggi atau hujan lebat. Namun, buah-buahan tidak merosakkan penampilannya dengan segera setelah penuaian dan diangkut dengan baik. Harrow Diamond telah memenangi banyak pengikut kerana rasa seimbang.

Kelebihan

  • pematangan awal tanaman;
  • rasa seimbang;
  • tulang hampir sepenuhnya terpisah dari pulpa;
  • tidak retak pada kelembapan tinggi;
  • rintangan fros tinggi;
  • diangkut dengan baik.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Emas Musim Semi

Penilaian: 4.9

Emas Musim Semi

Spring Gold, varieti persik awal Amerika, bermula dari akhir bulan Jun, dan proses ini mengambil alih sebahagian bulan Julai. Pokok tumbuh agak tinggi dan mempunyai mahkota yang padat. Tumbuhan ini ditutup dengan bunga jenis merah jambu. Spring Gold dikelaskan sebagai industri. Memindahkan pengangkutan ke pasar tempatan dengan selamat. Persik ini mempunyai hasil yang tinggi.

Spring Gold mempunyai buah bersaiz sederhana (120-170 g). Bentuknya sedikit memanjang, dan warnanya berwarna merah terang. Secara luaran, buah-buahan ini kelihatan sangat menarik. Buburnya berdaging dan mempunyai warna kuning terang. Persik ini harum dan mempunyai rasa yang seimbang. Tulang secara praktikal tidak terpisah dari pulpa. Kulit berketumpatan dan tebal sederhana, dengan kemaluan baldu. Ia mudah dikeluarkan dari janin.

Menurut ulasan, dalam 6 tahun berbuah, sehingga 52 kg buah persik dapat dituai dari satu pokok Spring Gold. Kekerasan musim sejuk dan ketahanan kemarau varieti ini rata-rata, rintangan haba melebihi purata. Semasa berbunga, Spring Gold tahan terhadap musim sejuk. Tumbuhan ini mempunyai imuniti yang baik, tetapi masih terkena kerinting dan bintik hitam.

Kelebihan

  • kadar hasil yang tinggi;
  • pematangan awal;
  • ciri rasa;
  • toleransi yang baik terhadap fros dan kemarau;
  • selamat diangkut.

keburukan

  • tulang secara praktikalnya tidak terpisah dari pulpa.

Mei yang kaya

Penilaian: 4.8

Mei yang kaya

Peach Rich May tergolong dalam jenis awal pilihan Amerika. Pematangan bermula pada 20 Jun dengan peralihan ke awal Julai. Pokok tumbuh setinggi 3 m. Bahagian atas mereka berbentuk sfera. Kilang ini tumbuh kuat dan menghasilkan hasil panen yang banyak. Buah bermula dari tahun ke-2. Pelbagainya boleh ditanam untuk diri sendiri dan untuk dijual.

Rich May dibezakan dengan buah-buahan sfera yang sangat besar (220-300 g). Di samping itu, mereka bertahan lama setelah pengumpulan dan mengalami peningkatan imuniti terhadap penyakit utama. Buah-buahan masak berwarna maroon, dan dagingnya berwarna kuning. Buah-buahan ini mempunyai rasa dan aroma yang hebat. Rasa dikuasai oleh rasa manis dan mereka sangat berair. Apabila masak sepenuhnya, tulang bebas dipisahkan.

Tukang kebun dalam ulasan mengesyorkan menanam anak benih tanaman ini di kawasan yang cerah dan menyiramnya secara sederhana. Rich Mei mempunyai daya tahan fros dan daya tahan penyakit yang tinggi. Persik ini menghasilkan hasil panen yang stabil. Buahnya sangat laris dan sangat baik untuk pengangkutan jarak jauh. Varieti ini dapat ditanam dengan selesa di banyak wilayah.

Kelebihan

  • gred perindustrian hasil tinggi;
  • ciri rasa yang sangat baik;
  • tulang mudah jatuh di belakang pulpa;
  • rintangan fros tinggi;
  • imuniti yang baik terhadap penyakit budaya utama.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Collins

Penilaian: 4.7

Collins

Persik Amerika Collins adalah pelbagai pertengahan awal. Pokok tumbuh setinggi 3 m. Bahagian atas tanaman membentuk bentuk bola. Cawangan mempunyai jumlah daun rata-rata. Pada peringkat pemula, bunga berbentuk piala terbentuk. Mereka mempunyai 5 kelopak warna merah muda muda. Diameter rata-rata bunga yang mekar mencapai 2.8 cm. Tanaman ini subur sendiri (penyerbuk tidak diperlukan untuk mengatur tanaman).

Buah Collins bulat. Berat, mereka dapat mencapai 100-150 g. Persik mempunyai warna oren-kuning dengan pemerah pipi merah. Terdapat sedikit kemerahan pada kulit, dan ia sendiri mudah dipisahkan dari buah yang sudah masak. Bahagian tengahnya sangat lembut dan berair. Ia manis dan sangat aromatik. Untuk memisahkan tulang dari pulpa, anda perlu melakukan usaha yang sederhana.

Ulasan mengenai Collins kebanyakannya positif. Pengguna menyukai hasil yang tinggi dari buah persik ini dan fakta bahawa ia dapat diangkut dalam jarak jauh dengan pengangkutan yang berhati-hati. Pokok buah persik ini mempunyai ketahanan cendawan serbuk dan toleransi fros hingga -20 -C. Tetapi kekebalannya terhadap banyak penyakit agak lemah.

Kelebihan

  • produktiviti tinggi;
  • pic manis, aromatik;
  • bertolak ansur dengan pengangkutan;
  • pelbagai tidak memerlukan pendebunga;
  • bertolak ansur dengan kekeringan;
  • tidak takut cendawan serbuk.

keburukan

  • tulang dipisahkan dengan usaha;
  • imuniti yang lemah terhadap banyak penyakit.

Novoselkovsky

Penilaian: 4.6

Novoselkovsky

Pelbagai buah persik Novoselkovsky yang sederhana awal termasuk dalam jadual. Pokok tumbuh dengan teruk hingga sederhana. Ia mempunyai bahagian atas yang bulat. Tanaman pertama hanya dapat dituai 4-5 tahun selepas penanaman. Walaupun dalam beberapa spesimen, buah tunggal muncul sejak 2-3 tahun. Dengan adanya pendebunga, hasil yang tinggi dicapai.

Novoselkovsky diberi buah sederhana (50-60 g) mengikut berat. Persik bulat mempunyai alur pemisah. Kulit mereka berwarna putih berkrim, dengan pipi bergaris samar yang muncul di sisi menghadap matahari. Bubur halus dicirikan oleh rasa manis dengan sedikit rasa masam. Tulang bersaiz sederhana praktikal tidak ketinggalan pulpa.

Menurut ulasan, Novoselkovsky adalah wakil dari jenis musim sejuk yang tahan lasak. Ia pulih dengan baik walaupun selepas musim sejuk yang paling teruk. Varieti ini mempunyai daya tahan penyakit yang baik, terutama daun keriting. Novoselkovsky menyukai cahaya dan kehangatan. Persik ini bagus untuk penggunaan serba boleh.

Kelebihan

  • pendebunga meningkatkan hasil;
  • pulih dengan baik selepas pembekuan;
  • daya tahan yang baik terhadap penyakit;
  • pulpa sangat lembut dan manis.

keburukan

  • berbuah anda perlu menunggu 4-5 tahun;
  • tulang tidak terpisah dari pulpa.

Masa Gula

Penilaian: 4.5

Masa Gula

Pelbagai jenis peach awal pilihan Amerika Masa Gula (“Masa Gula”) akan bermula pada 25-30 Jun. Pokok ini tumbuh dengan kuat dan mempunyai produktiviti yang tinggi. Disarankan untuk penanaman di penanaman perindustrian, dan juga di ladang swasta. Waktu Gula dinilai untuk kebolehpasaran dan keselamatannya yang tinggi semasa pengangkutan.

Berat rata-rata buah-buahan Masa Gula ialah 170-240 g. Mereka bulat dan hampir sepenuhnya ditutup dengan pemerah pipi merah. Masa puber mereka minimum. Pulpa mempunyai tekstur yang agak padat dan warna kuning. Persik ini mempunyai aroma yang berbeza. Rasanya manis dengan nota madu. Masa Gula berbuah secara berterusan dan dalam jumlah yang banyak.

Tukang kebun bercakap dengan baik mengenai gula Masa. Mereka perhatikan bahawa anak pokok tanaman ini berakar dengan cepat dan mudah ditanam. Pelbagai jenis persik ini agak tahan terhadap penyakit kulat. Tumbuhan mempunyai ketahanan musim sejuk yang tinggi. Persik ini dapat diangkut dalam jarak jauh.

Kelebihan

  • masak lebih awal;
  • memberikan hasil yang stabil dan besar;
  • buah persik yang sedap dan beraroma;
  • diangkut dengan baik;
  • mempunyai ketahanan fros yang tinggi.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Varieti pic sederhana dan terlambat terbaik

Kemudian varieti buah persik ditanam oleh mereka yang ingin menuai dari separuh kedua musim panas hingga awal musim gugur.

Earley Merah

Penilaian: 5.0

Earley Merah

Varieti persik awal yang sederhana, Earley Red, mulai masak pada separuh pertama bulan Julai. Pokok tumbuh hingga ketinggian 3 m. Rumpunnya padat dan tergolong dalam tanaman tahunan. Mahkota berbentuk bulat rata dengan dedaunan sederhana. Daun bujur berwarna hijau dan mempunyai sempadan bergerigi. Bahkan sebelum pembubarannya, tanaman ini diliputi dengan bunga merah jambu.

Buah Airlie Red besar (dari 150 hingga 200 g). Warna mereka adalah carmine-burgundy. Buburnya berair dan lembut dengan serat yang ketara. Warnanya berwarna kuning dengan warna merah jambu. Kupasnya sedikit puber. Tulang mempunyai ciri alur dan lesung pipit. Ia berwarna coklat. Tulang ketinggalan pulpa tanpa banyak usaha. Tumbuhan ini mula berbuah pada tahun ke-3 setelah menanam.

Dari tinjauan tukang kebun, menjadi jelas bahawa Airlie Red mempunyai kekebalan yang baik terhadap penyakit utama budaya ini. Juga, varietas ini menunjukkan ketahanan fros yang baik, mempunyai hasil yang tinggi dan selamat diangkut dan disimpan. Varieti ini dapat ditanam untuk diri sendiri dan juga untuk industri.

Kelebihan

  • mula masak pada separuh pertama bulan Julai;
  • ciri rasa tinggi;
  • tulang mudah dipisahkan dari pulpa;
  • diangkut dengan baik;
  • mempunyai imuniti yang baik.

keburukan

  • berbuah hanya dari tahun ke-3.

Kemuliaan Diraja

Penilaian: 4.9

Kemuliaan Diraja

Wakil pilihan Floyd Seiger dari Amerika adalah Royal Glory peach. Tempoh pematangan berbeza pada tahun yang berbeza. Tetapi selalunya proses ini bermula pada 10-25 Julai. Pokok tumbuh agak tinggi (hingga 4.2 m). Mereka sedikit merebak. Pelbagainya subur sendiri. Penuaian mula memberi segera dan dalam kuantiti yang banyak.

Persik Royal Glory mencapai berat 150-200 g. Bentuknya bulat dan ditutup sepenuhnya dengan warna ungu-ceri. Lebih-lebih lagi, ia kelihatan tanpa mengira jumlah cahaya matahari langsung atau lokasi buah-buahan di atas pokok. Kupasnya sedikit puber. Pulpa berwarna oren. Dia mempunyai ketumpatan rata-rata. Ia berair dan wangi. Rasa dikuasai oleh rasa manis. Tulang sukar dipisahkan dari pulpa.

Menurut ulasan, persik Royal Glory tetap baik semasa pengangkutan. Ia boleh tinggal di dalam peti sejuk selama 7-10 hari, menjaga kualiti komersialnya. Ciri-ciri kegembiraannya tidak dapat dipuji. Persik ini mempunyai imuniti yang baik terhadap penyakit utama. Ia mempunyai hasil yang sangat tinggi jika pokok itu dijaga dan dipangkas tepat pada masanya.

Kelebihan

  • salah satu jenis terbaik dari segi rasa;
  • produktiviti tinggi;
  • diangkut dengan baik;
  • daya tahan tinggi terhadap penyakit;
  • sebahagiannya subur sendiri.

keburukan

  • tulang dipisahkan dengan sukar.

Red Haven

Penilaian: 4.8

Red Haven

Di antara pilihan Amerika, buah persik Red Haven menjadi tempat utama. Ia sederhana dari segi pematangan. Pokok mencapai ketinggian purata. Bahagian atasnya terbentuk dengan sempurna. Jangka hayat mereka panjang. Tumbuhan ini mekar pada bulan April dan boleh dituai pada separuh kedua bulan Julai. Buah aktif bermula pada tahun ke-4 kehidupan.

Di Red Haven, berat buah rata-rata mencapai 120-160 g. Dan jika kelembapan tanah mencukupi, maka angka ini mencapai 200 g. Pulpa menjadi berkrim dengan warna oren ketika buah persik mencapai kematangan biologi. Mereka manis dan berair. Aroma buah persik mereka terasa. Batu itu kecil, memanjang dan mempunyai hujung runcing. Tidak sukar untuk memisahkannya dari pulpa. Kulitnya lembut dengan warna raspberry yang terang.

Tukang kebun bercakap dengan baik mengenai persik Red Haven. Mereka menyukai kebolehpasaran dan kemampuan pengangkutan buah-buahan ini. Mereka boleh disimpan selama 5-7 hari tanpa kehilangan penampilan dan rasa yang menarik. Mereka juga mencatat hasil yang tinggi – hingga 40-50 kg buah persik dapat dikeluarkan dari satu pohon. Kilang ini mempunyai ketahanan fros yang baik.

Kelebihan

  • buah-buahan yang enak dan berair;
  • tidak memerlukan pendebunga;
  • toleransi yang baik terhadap suhu rendah;
  • kadar hasil yang tinggi;
  • diangkut dan disimpan dengan baik;
  • tulang mudah dipisahkan dari pulpa.

keburukan

  • mula membuahkan hasil pada tahun ke-4 kehidupan.

Kardinal

Penilaian: 4.7

Kardinal

Persik Cardinal yang lewat-lambat mula masak pada separuh kedua musim panas. Buah yang subur dari pelbagai ini membentuk pokok bersaiz sederhana. Bahagian atas tanaman sangat subur dan bulat. Pucuk muda tumbuh dengan cepat, jadi pokok perlu dipotong dengan kerap. Kardinal mula berbuah 2-3 tahun selepas penanaman. Menghasilkan penuaian yang baik secara konsisten.

Persik Kardinal yang bulat dan rata rata beratnya rata-rata 120-150 g. Kulit mereka mempunyai warna kuning dengan perona karmine bertitik. Buburnya berair dan berserat dengan warna berpasir ringan. Persik ini tidak bergula. Mereka manis dengan masam yang sesuai. Lebih-lebih lagi, Cardinal sangat aromatik. Tulang kecil sukar dipisahkan dari pulpa.

Tukang kebun perhatikan bahawa kardinal persik cukup bersahaja untuk dijaga. Untuk penanamannya yang berjaya, sudah cukup untuk mematuhi peraturan yang biasa berlaku untuk pokok buah-buahan. Kemudahan pengangkutan buah-buahan ini tinggi. Tumbuhan ini mempunyai daya tahan tinggi terhadap cendawan tepung. Walau bagaimanapun, kelengkungan Cardinal sering dilanda. Dia mempunyai ketahanan musim sejuk yang rata-rata.

Kelebihan

  • tanaman tidak berubah-ubah;
  • buahnya sedap dan cantik;
  • hasilnya stabil, tinggi;
  • pengangkutan yang baik;
  • tidak takut cendawan serbuk.

keburukan

  • tulang dari pulpa ketinggalan;
  • agak kerap ia dipengaruhi oleh rasa ingin tahu.

Veteran

Penilaian: 4.6

Veteran

Varietas persik Veteran Kanada lama masih popular. Pokoknya tidak melebihi 4 m. Bahagian atas tanaman menyerupai bola dalam bentuk. Mahkota sangat padat. Tanaman ini subur sendiri, tetapi kehadiran jenis pokok persik lain di dekatnya sedikit meningkatkan hasilnya. Tanaman utama dapat dituai mulai pertengahan Ogos. Adalah mungkin untuk menuai hingga 45-50 kg buah dari satu pokok matang.

Persik bulat veteran mencapai berat 160 g. Warnanya berwarna kuning cerah dengan pemerah pipi merah, yang meliputi hampir seluruh permukaan buah-buahan yang sudah masak. Daging mereka kekuningan. Ia cukup padat, berair dan sangat aromatik. Rasanya lebih manis, tetapi ada juga masamnya. Anda boleh menuai hasil tanaman pada tahun ketiga setelah menanam, tetapi lebih baik melakukannya selama 5-6 tahun, sehingga tanaman itu telah berkembang sepenuhnya.

Menurut ulasan, pokok persik Veteran tahan lasak, tetapi takut beku yang teruk. Mereka dapat menahan suhu serendah -20–22 ° C, tetapi kerusakan pada tunas, ovari bunga dan akar yang terletak di lapisan tanah atas mungkin terjadi. Tumbuhan ini mempunyai imuniti yang baik, tetapi diserang oleh kutu daun. Persik veteran diangkut dengan jarak jauh dan disimpan dengan baik.

Kelebihan

  • rasa pada tahap tinggi;
  • sehingga 50 kg buah dapat dituai dari satu pokok;
  • pendebungaan diri;
  • mempunyai imuniti yang baik;
  • diangkut dengan baik dalam jarak yang jauh.

keburukan

  • diserang oleh aphids;
  • disyorkan untuk menuai tanaman hanya selama 5-6 tahun.

Kremlin

Penilaian: 4.5

Kremlin

Varietas buah Kremlin tergolong dalam varieti yang lewat. Pokok tumbuh dengan kuat. Bahagian atasnya tersebar luas dan mempunyai bentuk bujur. Cabang tumbuh secara aktif, jadi penting untuk mengawal ketumpatannya tepat pada masanya dan memotongnya tepat pada waktunya. Semasa fros, tunas bunga dapat membeku. Anda boleh menuai buah persik dari jenis ini pada tahun ke-4. Buahnya masak pada akhir musim panas.

Persik kremlin mempunyai warna kuning yang kaya dengan pemerah karang di salah satu sisi. Mereka cukup manis dan lembut. Buburnya berketumpatan sederhana, agak berair, dengan aroma pic yang lembut. Berat buah mencapai 150-200 g. Terdapat sedikit kemerahan pada kulit. Ia lembut dan baldu. Batu itu sederhana, bujur.

Tukang kebun dalam ulasan mereka menyatakan bahawa mereka sangat menyukai rasa buah ini, tetapi mereka tidak bertolak ansur dengan pengangkutan. Satu pokok pic boleh dituai hingga 40 kg. Tetapi petunjuk tersebut tidak tetap dan bergantung pada keadaan iklim kawasan pertumbuhan dan keadaan cuaca semasa. Toleransi penyakit dalam pelbagai Kremlin melebihi purata.

Kelebihan

  • petunjuk hasil pada tahap tinggi;
  • buahnya agak besar;
  • buah-buahan yang agak berair dan lazat;
  • ketahanan penyakit melebihi purata.

keburukan

  • disimpan dan diangkut dengan teruk;
  • ketidakseimbangan berbuah.

Aliblanca

Penilaian: 4.4

Aliblanca

Persik Aliblanca tergolong dalam jenis pilihan Itali yang lewat. Ia adalah pokok dengan kadar pertumbuhan yang kuat. Buah stabil. Buah masak pada separuh pertama bulan September. Varieti ini sangat tahan terhadap banyak faktor buruk. Sangat mungkin untuk menanamnya di kawasan dengan iklim yang lebih sejuk.

Buah-buahan di Aliblanca berbentuk bulat, beratnya kira-kira 200 g. Rona merah terang menempati luas persik. Buburnya sedap. Ia mempunyai rasa manis dan keasidan yang seimbang. Ketumpatannya rata-rata. Ia berwarna putih, dan urat merah jambu kelihatan lebih dekat dengan tulang. Tulang tidak menyatu dengan pulpa. Buah mempunyai prestasi yang cukup baik semasa pematangan dan semasa pengangkutan.

Menurut ulasan, buah persik Aliblanca sangat pilih untuk dijaga. Namun, setelah menanam, tanaman memerlukan penyiraman wajib. Aliblanca mempunyai ketahanan yang baik terhadap rasa ingin tahu dan penyakit lain. Kilang ini mempunyai ketahanan fros yang baik. Ramai orang lebih suka buah persik ini kerana ia mempunyai rasa yang bagus dan mudah dipasarkan.

Kelebihan

  • tahan terhadap faktor buruk;
  • secara praktikal tidak jatuh sakit;
  • rasa hebat;
  • tulang berpisah dengan baik dari pulpa;
  • diangkut dengan baik.

keburukan

  • tidak dikenali.

Fleming Fury

Penilaian: 4.3

Fleming Fury

Varietas buah persik Fleming Fury yang diternak Amerika akhir menjelang awal musim luruh. Pokok tumbuh dengan banyak. Mereka dicirikan oleh peningkatan daya tahan terhadap fros. Bahagian atas tanaman merebak, sedikit lebar. Ragamnya sangat bersahaja untuk tumbuh. Sesuai untuk penanaman di pelbagai kawasan.

Buah-buahan dari pelbagai Fleming Fury cukup besar (berat purata – 200 g). Bentuknya bulat, warna oren. Rona merah tua menempati sebahagian besar permukaan buah. Pulpa mempunyai warna kuning-oren. Dia sangat berair dan lembut. Rasanya dinilai tinggi. Tulang tidak menyatu dengan pulpa. Tumbuhan ini mula berbuah dalam 3-4 tahun.

Tukang kebun menyatakan bahawa Fleming Fury mempunyai ketahanan musim sejuk di atas rata-rata. Dan hasilnya sangat tinggi. Buahnya boleh dibawa, berkualiti tinggi. Tumbuhan ini mempunyai daya tahan mutlak terhadap jangkitan daun. Fleming Fury dihargai kerana rasa dan penampilan buahnya yang tinggi.

Kelebihan

  • rasa buah persik pada tahap tinggi;
  • baik dalam keadaan rawan;
  • diangkut dengan jarak jauh;
  • tulang ketinggalan di belakang pulpa;
  • imuniti yang baik.

keburukan

  • berbuah berlaku dalam 3-4 tahun.

Fros

Penilaian: 4.2

Fros

Frost, yang matang pada akhir musim panas, adalah varieti sederhana-lewat. Pokok tumbuh sederhana. Buah bermula pada tahun kedua selepas penanaman. Dari segi rasa, praktikalnya tidak sama di dunia. Sesuai untuk penanaman di pelbagai kawasan. Tidak memerlukan pendebunga.

Buah besar (180-200 g) mempunyai warna merah yang kaya. Kemerahan sedikit terdapat pada kulit. Buahnya berbau sangat sedap. Sedikit rasa terasa dalam rasa, tetapi rasa manis mendominasi. Dalam konteks persik Frost berwarna kuning-oren. Daging mereka sangat berair dan lembut. Tulang tidak menyatu dengannya dan mudah dipisahkan darinya.

Menurut ulasan para pekebun, Frost peach dinyatakan tahan beku hingga -30 ºC, yang merupakan suhu kritikal untuk varieti lain. Kultivar mempunyai daya tahan yang baik terhadap cendawan serbuk dan jarang terkena jangkitan daun. Buah-buahan disimpan dengan baik (kerana kulitnya yang lebat) dan diangkut dengan bebas dari jarak jauh.

Kelebihan

  • salah satu jenis yang paling lazat;
  • tidak memerlukan pendebunga;
  • menunjukkan dirinya dengan baik semasa penyimpanan;
  • boleh diangkut dalam jarak jauh;
  • toleransi fros hingga -30 ºC;
  • tulang tidak menyatu dengan pulpa.

keburukan

  • tidak dikenali.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen