15 tikus komputer terbaik untuk bekerja

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Para editor telah menyiapkan anda untuk melihat tikus komputer terbaik pada tahun 2019 yang terbaik untuk tujuan kerja. Senarai model yang layak didasarkan pada analisis pasaran dan tinjauan pengguna yang sukar, yang dilakukan oleh pakar kami, dan juga hasil ujian bebas. Kami menekankan bahawa pasaran untuk aksesori sedemikian sangat besar, dan banyak model yang dicadangkan dalam tinjauan mungkin mempunyai alternatif yang baik dari pengeluar lain. Pakar kami dibimbing oleh model-model yang telah diuji secara praktik dalam praktik.

Cara memilih tetikus komputer untuk bekerja

Sebelum mempertimbangkan pemilihan model tertentu, mari kita ingat sebentar ciri utama tikus komputer, yang dapat mempengaruhi pilihan anda hingga tahap yang berbeza-beza.

Berwayar atau tanpa wayar

Soalan ini lebih kurang jelas dan intuitif. Jadi, untuk komputer riba mudah alih anda memerlukan pergerakan maksimum, oleh itu adalah logik untuk menjaga tetikus tanpa wayar. Untuk komputer pegun, masalah ini tidak lagi begitu serius, dan anda boleh dipandu oleh pilihan peribadi.

Satu-satunya titik teknikal yang jelas adalah tugas seorang pereka atau pereka, di mana ketepatan, resolusi dan kelajuan tindak balas yang sangat penting, tetikus tanpa wayar, bahkan yang berkualiti tinggi, boleh menyebabkan kelewatan. Dan ini akan sangat mempengaruhi keselesaan kerja atau juga hasilnya. Oleh itu, untuk pemprosesan foto, reka bentuk, kejuruteraan lebih baik memilih sesuatu daripada model berwayar.

LED atau laser

Sehingga baru-baru ini, perbezaan praktikal antara tikus LED dan laser sudah jelas. Yang pertama lebih murah, tetapi kurang tepat, dengan jarak liputan resolusi yang lebih kecil, dan bahkan memerlukan permaidani khas, dan di permukaan berkilat, kursor menjadi gila. Pada masa yang sama, tikus laser menunjukkan prestasi yang lebih baik beberapa kali dan pesanan yang besar, dan mereka sama sekali tidak memerlukan karpet – kursor bertindak balas dengan lancar pada pergerakan walaupun pada cermin.

Walau bagaimanapun, dari masa ke masa, kualiti tikus LED meningkat dengan stabil, dan tikus laser dengan cepat menjadi lebih murah. Kini kedua-dua teknologi ini hampir sama dengan ciri utama. Satu-satunya pengecualian adalah bekerja dalam profesion tertentu seperti reka bentuk dan kejuruteraan yang disebutkan di atas. Tikus laser dalam perbandingan murni masih lebih tepat daripada LED dan mempunyai kemungkinan yang lebih luas dari segi resolusi.

Resolusi

Untuk mempermudah, kita dapat mengatakan bahawa resolusi dalam konteks tetikus komputer untuk bekerja hanya bermaksud kelajuan kursor akan bergerak mengikuti pergerakan manipulator itu sendiri. Untuk lebih tepat, bukan kecepatan, tetapi jarak kursor akan bergerak setelah tetikus. Diukur dalam titik per inci – DPI. Semakin tinggi penunjuk ini, semakin perlahan tetikus bergerak, tetapi ini sekaligus bermaksud ketepatan yang lebih tinggi.

Sekiranya anda tidak berfungsi dengan grafik, resolusi tetikus tidak mungkin sangat penting bagi anda, kerana kelajuan pergerakan kursor dapat diubah secara programatik hanya dalam tetapan OS. Tetapi jika ketepatan itu penting, maka adalah wajar tetikus dengan mudah beralih ke mod resolusi yang berbeza dengan menekan butang fizikal pada badan: untuk bekerja dengan grafik – resolusi tinggi dengan kursor yang bergerak perlahan, untuk tugas rutin – resolusi yang lebih rendah dengan peningkatan kecepatan pergerakan kursor.

Ergonomi

Ini juga merupakan petunjuk yang sangat penting jika diharapkan penggunaan mouse secara intensif setiap hari. Bukan bentuk badan dengan selekohnya yang penting di sini, tetapi dimensi keseluruhannya, kerana ukuran telapak tangan orang berbeza-beza dalam had yang sangat luas.

Untuk tangan kiri yang jelas, anda perlu mencari model yang berbentuk simetri, kerana tikus, yang pada asalnya dirancang untuk digunakan dengan tangan kiri, praktikal tidak dijual.

Unsur-unsur dan ciri-ciri lain yang mungkin penting: kehadiran liputan sentuhan lembut dan di mana tempat, tatal roda dan responsif roda yang selesa, bunyi yang dihasilkan oleh kekunci dan roda, lokasi kunci tambahan (dari segi penekanan palsu).

Berfungsi

Tugas asas tetikus adalah menggerakkan kursor (pergerakan dalam bidang mendatar), mengaktifkan objek (klik kiri), memanggil menu konteks (klik kanan), menatal (menatal roda). Tugas tambahan dapat ditambahkan ke tugas ini jika tetikus berisi kunci yang sesuai. Kekunci tambahan direka untuk melaksanakan makro tersuai. Yang terakhir ini boleh menjadi standard (contohnya, untuk butang tambahan 'maju' dan 'belakang') atau dapat diprogram – pengguna sendiri, melalui perisian khas, dapat menetapkan tindakan yang diinginkan atau urutannya ke butang tambahan.

Penarafan tikus komputer terbaik untuk bekerja

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Tikus komputer bajet terbaik untuk bekerja 1 Logitech B100 Black USB 267 r
2 USB Hitam A4Tech N-70FX 447 r
3 Oklick 695MW Hitam-Perak RUB 250
4 A4Tech BT-630 Hitam Bluetooth RUB 690
Tikus komputer berwayar terbaik untuk pekerjaan ini 1 Logitech G G102 Prodigy Black USB RUB 1.499
2 ACME Aula Membunuh USB Hitam Jiwa RUB 1.650
3 SteelSeries Rival 500 USB Hitam 5 270 RUB
Tikus komputer tanpa wayar terbaik untuk pekerjaan ini 1 Xiaomi Mi USB Hitam Tetikus Tanpa Wayar 769 RUB
2 Logitech M170 Tetikus Tanpa Wayar Hitam-Kelabu USB 420 RUB
3 Logitech MX Vertical Ergonomic Mouse untuk Stress Injury Care USB Hitam RUB 5,369
Tikus komputer terbaik untuk pereka 1 Logitech MX Master 2S Black Bluetooth RUB 5,299
2 Razer DeathAdder Chroma RUB 2,293
3 Apple Tetikus Ajaib 2 RUB 5 389

Bahan kajian dibuat berdasarkan analisis data dari portal https://rankquality.com/mouse/.

Tikus komputer bajet terbaik untuk bekerja

Pada pilihan pertama, kami akan mempertimbangkan beberapa model – wakil segmen yang paling popular. Tikus yang murah dan bahkan terus terang, jika anda secara sadar menghampiri pilihan, sering kali ternyata berkualiti dan melayani tanpa gangguan selama bertahun-tahun. Fungsi penyelesaian seperti itu, sebagai peraturan, minimalis, tetapi cukup untuk tugas kerja seharian. Pilihan ini juga dapat berfungsi sebagai pengganti ekspres yang baik untuk tetikus yang berfungsi yang tiba-tiba keluar pada saat yang paling tidak sesuai.

Logitech B100 Black USB

Penilaian: 4.9

Logitech B100 Black USB

Mari mulakan ulasan kami dengan model yang sangat meluas sehingga sudah menjadi sejenis tikus komputer yang paling murah dan praktikal untuk kerja seharian. Ia sangat murah, dan dengan pendekatan yang tepat ia dapat bertahan selama bertahun-tahun.

Tetikus dibuat dalam gaya klasik – kotak plastik dengan bentuk yang kemas tanpa artifak yang tidak perlu. Permukaannya matte, bagus untuk menutupi cap jari. Dimensi peranti adalah 62x37x113mm. Warna badannya berwarna hitam, garisnya merangkumi model serupa yang terbuat dari plastik putih, tetapi pengubahsuaian seperti itu lebih jarang dijual. Reka bentuk dan bentuknya simetris – sama sesuai untuk kedua tangan kanan dan kiri.

Jenis sensor di sini adalah LED optik dengan resolusi 800dpi. Sambungan berwayar melalui USB melalui kabel panjang 1.8 meter. Kawalan – kekunci kanan dan kiri, ditambah roda tatal 'boleh diklik'.

Bagi kebolehpercayaan dan ketahanan, di sini ulasan pengguna sebenar boleh berbeza dengan yang berlainan secara diametrik, tetapi kebanyakannya sangat positif. Tetikus tidak takut jatuh, ia berfungsi untuk waktu yang lama dan tanpa gangguan. Walau bagaimanapun, terdapat peratusan maklum balas yang ketara, yang mengatakan bahawa setelah beberapa waktu (bulan atau tahun) roda mulai mengeluarkan suara pemotongan, dan / atau kunci mula memberi positif palsu secara berkala. Kecacatan seperti itu dapat dihilangkan dengan mudah walaupun untuk orang awam, dan hakikat bahawa kecacatan tersebut muncul tidak perlu dan secara langsung bergantung pada sifat operasi.

Jaminan rasmi untuk model ini adalah 730 hari.

Kelebihan

  • tidak dapat dibunuh;
  • dipercayai;
  • serba boleh dalam ergonomi;
  • kes tanpa tanda;
  • kabel panjang 1.8 meter.

keburukan

  • peratusan manifestasi awal kekurangan dapat dilihat (dibenarkan untuk pembetulan sederhana).

USB Hitam A4Tech N-70FX

Penilaian: 4.8

USB Hitam A4Tech N-70FX

Tetikus komputer berwayar lain untuk bekerja adalah produk A4Tech, pengeluar aksesori komputer yang tidak kurang terkenal dan terkenal daripada Logitech. Model ini dua kali lebih mahal daripada yang sebelumnya, tetapi nampak lebih terang dari segi ciri. Ia diposisikan sebagai tetikus yang berfungsi untuk komputer riba.

Bentuk badan tetikus juga simetris, seperti dalam kes sebelumnya, yang secara automatik mendorong sumber yang berlainan untuk meletakkannya sebagai 'untuk tangan kanan dan kiri'. Sebenarnya, ini hanya sebahagian benarnya, kerana lokasi butang tambahan memungkinkan untuk menggunakan semua kemampuan peranti hanya apabila dikendalikan dengan tangan kanan. Sekiranya butang tambahan tidak digunakan, tetikus boleh dianggap setara untuk kedua tangan.

Di sini kita mempunyai fungsi yang jauh lebih maju. Pertama, resolusi maksimum dua kali lebih tinggi daripada versi sebelumnya – 1600dpi, dan anda boleh menukar mod dalam tiga kedudukan – 600, 1000 dan 1600 dpi. Butang suis adalah mekanikal, sesuai dengan roda. Roda, dengan cara itu, menyokong tatal 4D.

Kedua, butang fungsi tambahan: 'maju', 'belakang', 'klik dua kali'. Butang klik dua kali terletak di sebelah kiri roda dan mempunyai warna oren yang jelas, jelas menonjol di latar belakang plastik hitam kotak itu.

Tetikus disambungkan ke komputer melalui kabel USB standard yang tidak boleh ditanggalkan sepanjang 0.6 meter. Waranti pengeluar – 12 bulan.

Pemilik jari panjang mungkin bingung dengan dimensi kompak peranti – 60x35x100mm, tetapi jangan lupa bahawa model ini tertumpu pada komputer riba, dan dimensi seperti itu lebih menjadi peraturan daripada pengecualian.

Kelebihan

  • kebolehpercayaan;
  • ketahanan;
  • ketepatan;
  • menukar resolusi;
  • butang tambahan;
  • Roda tatal 4D;
  • rekaan yang bijaksana tetapi comel.

keburukan

  • sebilangan pengguna tidak menyukai kekompakan.

Oklick 695MW Hitam-Perak

Penilaian: 4.7

OKLICK 695MW HITAM-SILVER

Sekarang mari kita beri perhatian kepada pembaca kita yang mencari tetikus tanpa wayar yang murah tetapi boleh dipercayai. Jenama China Oklick semakin menuntut bahagian pasaran aksesori komputer sejak kebelakangan ini, dan tetikus 695MW adalah salah satu produk syarikat yang paling berjaya.

Ia adalah tetikus ergonomik dengan bentuk yang selesa dan orientasi tangan kanan yang kuat, walaupun banyak sumber menyatakan bahawa ia sesuai untuk kedua tangan. Dimensinya 66x35x98mm, berat bersih – 53 g. Badan diperbuat daripada plastik yang kuat, skema warnanya berwarna hitam dan perak.

Alat kawalan di sini adalah asas – dua kekunci dan roda tatal. Jenis sensor – LED, resolusi – 1000dpi. Ia dihubungkan melalui saluran radio dengan jarak hingga 10 meter melalui penerima USB mini.

Peranti ini dikuasakan oleh satu bateri AA. Tempoh jaminan pengeluar adalah 12 bulan.

Kelebihan

  • dipercayai;
  • tepat;
  • tahan lama;
  • tanpa wayar.

keburukan

  • tidak ditemui.

A4Tech BT-630 Hitam Bluetooth

Penilaian: 4.6

A4Tech BT-630 Hitam Bluetooth

Melengkapkan pemilihan tetikus komputer bajet terbaik untuk bekerja mengikut versi adalah satu lagi pengembangan A4Tech untuk pengguna massa. Pakar kami memasukkan model ini dalam tinjauan untuk memenuhi permintaan pengguna yang tidak memasang tetikus tanpa wayar dengan pautan radio, namun ketiadaan wayar tetap penting. Ini adalah model termahal dalam pemilihan anggaran, tetapi yang terbaik dalam kategori ini, yang dengan sendirinya tidak terlalu banyak.

BT-630 menggunakan sambungan Bluetooth untuk berkomunikasi dengan komputer. Ini secara tidak langsung mengklasifikasikan model ini sebagai 'komputer riba', dan ukuran tetikus – 64x102x39mm – mengisyaratkan penggunaan yang optimum.

Fungsi tetikus ini minimalis – dua kunci utama dan roda tatal. Terdapat butang on / off mekanikal pada badan. Peranti memerlukan satu bateri AA. Senang apabila pemaju, walaupun menggunakan tetikus yang murah, memberikan penunjuk cas – fungsinya dilakukan oleh roda tatal lut itu sendiri.

Antara lain, terdapat empat tahap penjimatan tenaga. Namun, untuk benar-benar jujur, di sebalik semua usaha para jurutera, tidak mustahil tetikus ini benar-benar 'bermain lama'. Hayat bateri di sini sama sekali tidak menjadi rekod.

Tetikus dibekalkan dalam pakej dengan dimensi 22x17x9mm, berat dengan pakej – 0.229kg. Jaminan rasmi – 12 bulan.

Kelebihan

  • tepat dan boleh dipercayai;
  • padat;
  • sambungan tanpa wayar melalui Bluetooth;
  • penunjuk cas pada roda.

keburukan

  • penggunaan kuasa yang tinggi.

Tikus komputer berwayar terbaik untuk pekerjaan ini

Dalam koleksi kedua, kita akan melihat tiga contoh model tikus komputer berwayar terbaik untuk digunakan pada versi. Mereka sesuai untuk pengguna yang mempunyai alasan untuk tidak mempercayai teknologi tanpa wayar.

Logitech G G102 Prodigy Black USB

Penilaian: 4.9

USB LOGITECH G G102 PRODIGY HITAM

Pilihan dibuka dengan tetikus lain dari jenama Logitech, yang telah mendapat populariti meluas dan maklum balas pengguna yang paling positif. Ia jauh lebih mahal daripada yang disebutkan di atas, tetapi masih berpatutan.

Dimensi peranti – 62x38x117mm, berat bersih – 85g. Diperbuat daripada plastik tahan lama berkualiti tinggi dengan lapisan yang menyenangkan untuk disentuh. Fokus di sebelah kanan. Menyambung ke antara muka USB melalui kabel elastik bersalut getah yang fleksibel.

Model ini sudah menggunakan teknologi sensor laser untuk penentuan kedudukan, yang sudah lebih baik daripada LED. Resolusi sensor luar biasa – sehingga 8000dpi. Sebahagiannya disebabkan oleh indikator ini, pengeluar malah meletakkan model ini sebagai model permainan, walaupun walaupun dengan tikus permainan rata-rata, tetapi penuh, masih belum sepenuhnya betul untuk membandingkannya. Kadar pengundian juga berada pada tahap tinggi – 1000Hz.

Fungsinya ditunjukkan oleh sepasang kekunci utama, roda tatal, butang perubahan resolusi dan sepasang butang maju / mundur di sebelah kiri.

Tempoh jaminan pengeluar untuk model ini adalah 730 hari.

Kelebihan

  • kebolehpercayaan;
  • sensor laser;
  • resolusi tinggi;
  • kadar pengundian yang tinggi;
  • bentuk yang sesuai;
  • wayar fleksibel dengan lapisan getah.

keburukan

  • sebilangan pengguna tidak senang dengan klik kunci yang kuat (secara subjektif).

ACME Aula Killing The Soul Black USB

Penilaian: 4.8

ACME Aula Killing The Soul Black USB

Tetikus komputer buatan China mendapat markah yang sangat tinggi dari pakar kami, yang dengan semua ciri sekali lagi membuktikan kemampuan perusahaan China untuk melakukan perkara yang berkualiti.

Pengilang dengan jelas meletakkan model ini sebagai model permainan, tetapi, seperti yang dijelaskan di atas, ia masih tidak dapat bersaing dengan model jenama permainan yang benar-benar. Tetapi untuk pekerjaan itu, ini lebih daripada pilihan yang layak untuk harga yang berpatutan.

Dimensi peranti ialah 77x39x115mm. Bentuk dan susunan butang tambahan berorientasi pada penggunaan tangan kanan. Bahannya sangat berkualiti tinggi, pemasangannya juga sangat baik. Permukaan bahagian sisi mempunyai tekstur matte yang menyamarkan cap jari, terdapat bahagian plastik glossy di 'belakang', dan kunci utama ditutup dengan sentuhan lembut yang menyenangkan.

Kawalan dilakukan dengan sepasang kunci utama, roda, sepasang butang 'maju / belakang' tambahan di sebelah kiri, butang klik dua kali di sebelah kiri roda dan butang suis resolusi. Sensitiviti boleh disesuaikan dalam empat kedudukan: 800/1200/1600 / 2000dpi.

Pakar menekankan kelebihan penting model ini – ketahanan yang luar biasa tanpa mengorbankan kejelasan mekanikal dan ketepatan sensor. Walaupun dengan penggunaan yang paling intensif selama berjam-jam sehari setelah berbulan-bulan dan bahkan bertahun-tahun, tetikus tidak kehilangan ciri khas roda dan butang. Haus dengan sentuhan lembut adalah normal untuk pelapis yang serupa.

Jaminan rasmi untuk model ini adalah 24 bulan.

Kelebihan

  • mudah untuk digunakan;
  • ketepatan kedudukan;
  • sangat tahan lama tanpa kerugian dalam mekanik;
  • kabel panjang;
  • penampilan yang rapi;
  • jaminan dua tahun.

keburukan

  • Tidak semua orang menyukai pencahayaan logo biru terang.

SteelSeries Rival 500 USB Hitam

Penilaian: 4.8

STEELSERIES RIVAL 500 HITAM USB

Melengkapkan tiga tetikus komputer berwayar teratas untuk bekerja adalah model tanda dagangan SteelSeries yang pelbagai fungsi dan sangat mahal. Pengilangnya adalah syarikat Denmark dengan nama yang sama yang mengkhususkan diri dalam pengeluaran manipulator permainan. Ya, tetikus ini juga ditampilkan sebagai tetikus permainan, tetapi pakar kami mempunyai alasan untuk mengesyorkannya untuk tujuan kerja juga.

Dimensi tetikus adalah 78x43x119mm, dan beratnya sebanyak 130g, dan berat yang besar berkaitan dengan aksesori seperti itu sama sekali tidak merugikan, sebaliknya. Diperbuat daripada plastik hitam karbon berkualiti tinggi dalam reka bentuk sederhana dengan elemen pencahayaan yang menyenangkan. Menyambung ke komputer melalui kabel USB dua meter.

Model ini menggunakan teknologi sensor LED, tetapi sangat tepat – resolusi boleh dinaikkan hingga hampir 16000dpi. Kadar pengundian – 1000Hz. Sebagai tambahan kepada kekunci fungsi asas, terdapat juga satu set kunci tambahan. Terdapat 12 kunci secara keseluruhan, dan semuanya memberi peluang untuk memprogram semula dengan menggunakan perisian proprietari yang mudah difahami. Roda menyokong penggulungan mendatar.

Model ini direka untuk pengguna yang, untuk keperluan pekerjaan mereka, harus benar-benar memiliki sebanyak mungkin butang berfungsi yang melancarkan skrip khusus.

Jaminan rasmi untuk model ini adalah 24 bulan.

Kelebihan

  • kemudahan;
  • berat badan;
  • ketepatan sensor;
  • resolusi tinggi;
  • banyak butang;
  • reka bentuk dan pencahayaan;
  • perisian yang jelas dan berfungsi.

keburukan

  • harga tinggi.

Tikus komputer tanpa wayar terbaik untuk pekerjaan ini

Sekarang kami memberi perhatian kepada anda pilihan lain dari tiga model tetikus tanpa wayar. Dalam kategori ini, menurut pakar kami, tanda dagangan Logitech berkuasa dan mendominasi, oleh itu, hampir semua contoh pengeluaran syarikat khusus ini termasuk dalam bahagian tinjauan ini.

Xiaomi Mi USB Hitam Tetikus Tanpa Wayar

Penilaian: 4.9

Xiaomi Mi USB Hitam Tetikus Tanpa Wayar

Tetapi kita akan mulakan dengan produk syarikat lain, tidak kurang terkenal. Xiaomi telah lama terkenal bukan hanya untuk alat yang boleh dipakai yang murah dan pelbagai fungsi, tetapi juga untuk banyak jenis peralatan lain. Mi Wireless Mouse adalah sejenis tiruan aksesori komputer yang minimalis Apple, dan sebilangan besar pengguna sangat memikirkan model ini.

Dimensi peranti – 56x34x98mm, berat bersih – 82g. Ia dibuat, seperti yang telah disebutkan, dengan gaya yang sangat minimalis, tetapi reka bentuknya umumnya menyenangkan, dan walaupun tidak ada unsur ergonomi yang mengganggu, pengguna pada umumnya menghargai kemudahan penggunaannya.

Tetikus dikuasakan oleh satu bateri AA. Untuk mendapatkan akses ke bateri untuk penggantiannya, dan pada masa yang sama ke penerima, anda perlu menanggalkan penutup atas. Ini mudah kerana penutupnya dilekatkan secara magnetis ke badan.

Ia menggunakan teknologi sensor LED dengan kepekaan 1200dpi. Sambungan ke komputer atau komputer riba dilakukan melalui saluran radio melalui penerima USB dengan jarak tindakan yakin hingga 10 meter.

Perlu ditambah di sini bahawa dari segi keseluruhan ciri, model ini bukanlah sesuatu yang luar biasa. Walau bagaimanapun, ia dibuat dengan kualiti tinggi, tahan lama tanpa kecacatan yang ketara, murah dan dengan semua ini ia menikmati cinta yang luar biasa dari pengguna. Semua perkara lain sama, pakar kami memasukkannya dalam ulasan, dan bukan alternatif lain, kerana ini adalah 'Anugerah Penonton' yang tidak diragukan lagi.

Kelebihan

  • selesa;
  • tepat;
  • dipercayai dan tahan lama;
  • reka bentuk minimalis yang bagus;
  • harga berpatutan;
  • maklum balas pengguna yang paling positif;

keburukan

  • fungsi terhad.

Logitech M170 Tetikus Tanpa Wayar USB Hitam-Kelabu

Penilaian: 4.8

USB LOGITECH M170 WIRELESS MOUSE BLACK-GREY

Sekarang mari kita beralih kepada tetikus lain yang sangat popular dari Logitech. Ini praktikalnya adalah penyelesaian mudah yang sama seperti model sebelumnya, tetapi pakar kami menganggap kombinasi kelebihan layak dimasukkan dalam tinjauan.

Ini adalah tetikus padat dengan pengkhususan bersyarat – untuk komputer riba. Dimensinya 62x35x98mm. Dikuasakan oleh satu bateri AA. Badan berwarna kelabu plastik. Bentuk alat ini simetri, sesuai untuk kedua-dua tangan.

Alat kawalan disimpan minimum di sini – beberapa kunci utama dan roda tatal.

Model ini menggunakan teknologi sensor LED. Tetikus berkomunikasi dengan komputer melalui saluran radio melalui penerima USB.

Penyelesaian asas ini sangat popular kerana gabungan kualiti, kemudahan, ketahanan dan kebolehpercayaannya. Dan semua ini dengan harga yang rendah.

Tempoh jaminan rasmi untuk model ini adalah 12 bulan.

Kelebihan

  • kekompakan;
  • kebolehpercayaan;
  • ketahanan;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • terdapat kes kecacatan kilang.

Logitech MX Vertical Ergonomic Mouse untuk Stress Injury Care USB Hitam

Penilaian: 4.8

Logitech MX Vertical Ergonomic Mouse untuk Stress Injury Care USB Hitam

Menutup pemilihan tikus komputer tanpa wayar terbaik untuk bekerja pada tahun 2019 mengikut versi penyelesaian paling mahal dan paling luar biasa dalam segmen manipulator komputer genggam – tetikus ergonomik menegak yang dihasilkan oleh Logitech.

Pertama, beberapa perkataan bagi mereka yang tidak pernah menangani tikus menegak. Idea faktor bentuk tidak bertujuan untuk fungsi atau bahkan ergonomik, tetapi secara langsung untuk menyokong kesihatan pengguna. Sindrom carpal tunnel atau carpal tunnel, yang biasa berlaku di kalangan pekerja pejabat, adalah masalah besar, dan tikus komputer dengan bentuk yang tidak biasa ini dapat melegakan pengguna dari gejala yang menyakitkan atau mencegah perkembangan sindrom tersebut.

Dimensi peranti – 79x79x120mm, berat bersih – 135g. Badan hitam terbuat dari plastik dengan lapisan yang menyenangkan dan permukaan bergelombang di kawasan hubungan. Tetikus dikuasakan oleh bateri lithium-ion terbina dalam. Sesuai untuk tangan kanan sahaja.

Model ini menggunakan LED sebagai sensor. Resolusi lebih baik – 4000dpi. Fungsinya minimum – dua kunci asas, roda tatal dan satu butang tambahan. Tetikus berkomunikasi dengan komputer melalui saluran radio standard melalui penerima USB miniatur yang termasuk dalam set penghantaran.

Tempoh jaminan rasmi Logitech untuk model ini adalah 36 bulan. Secara amnya, tetikus ini meninggalkan pesaing jauh dari segi banyak ciri, tetapi banyak pembeli menganggap kosnya terlalu tinggi.

Kelebihan

  • bahan dan mutu kerja berkualiti tinggi;
  • ketepatan;
  • ergonomi;
  • reka bentuk;
  • bateri sendiri;
  • jaminan tiga tahun.

keburukan

  • harga tinggi.

Tikus komputer terbaik untuk pereka

Sekarang mari kita beralih ke kategori tikus komputer yang sangat penting untuk bekerja. Untuk tugas pejabat sehari-hari, dalam kebanyakan kes, tetikus cukup selesa, berfungsi dengan betul dan tidak pecah. Tetapi bagi sebilangan profesion, ini sahaja tidak mencukupi. Oleh itu, bagi pereka, penyunting foto dan video, pereka, keperluan agregat untuk tetikus berfungsi lebih tinggi.

Logitech MX Master 2S Black Bluetooth

Penilaian: 4.9

LOGITECH MX MASTER 2S HITAM BLU SELEPAS

Pertama, mari kita lihat tetikus profesional ergonomik dari Logitech, yang telah mendapat perhatian meluas sejak dilancarkan dan mendapat penilaian tertinggi dari pengulas teratas. Pakar kami secara peribadi yakin akan objektif kajian ini.

Dimensi peranti – 86x48x126mm, berat bersih – 145g. Reka bentuk ergonomik dengan orientasi tangan kanan yang jelas. Lokasi kawalan juga menunjukkan ini. Tetikus dikuasakan oleh bateri Li-Ion bersepadu sendiri. Bateri tidak perlu dikeluarkan dari casing untuk dicas. Menurut pengeluarnya, tetikus boleh berfungsi selama kira-kira 40 hari dengan sekali cas.

Teknologi sensor dalam model ini adalah LED dengan resolusi tinggi – 4000dpi, minimum – 200 dpi, boleh disesuaikan dengan kenaikan 50 dpi. Peranti disambungkan ke komputer melalui saluran Bluetooth dengan jarak hingga 10 meter. Jumlah kawalan adalah 7: sepasang kekunci utama, dua roda tatal, butang suis resolusi, butang tambahan.

Kit ini dibekalkan dalam kotak dengan ukuran 19.4x15x6.3mm dan berat keseluruhan 0.286 kg. Pakej ini juga termasuk kabel microUSB untuk pengisian, penerima Unifying, dan dokumentasi.

Tempoh jaminan pembuatan tetikus ini adalah 24 bulan.

Kelebihan

  • ketepatan yang luar biasa;
  • kebolehpercayaan;
  • reka bentuk;
  • bateri sendiri;
  • ergonomi tinggi – hampir 'tidak terasa';
  • Waranti 2 tahun.

keburukan

  • tidak bertanda.

Razer DeathAdder Chroma

Penilaian: 4.7

Razer DeathAdder Chroma

Sekarang mari kita pertimbangkan penyelesaian yang tidak standard, pada pandangan pertama. Tidak biasa kerana tetikus yang dicadangkan oleh pakar kami dihasilkan oleh pembekal alat permainan khas Razer yang terkenal. Ini bermaksud bahawa ia adalah tetikus permainan secara rasmi. Walaupun begitu, ciri gabungan membolehkannya berjaya digunakan untuk kerja reka bentuk.

Dimensi peranti – 70x43x127mm, berat – 105g bersih, 0.23 kg dalam satu bungkusan. Dicipta dengan gaya Razer yang ikonik – reka bentuk hitam, canggih, simbologi lampu latar hijau yang menyeramkan (disesuaikan lebih dari 16 juta warna), bahan dan mutu kerja yang sempurna.

Ini adalah tetikus berwayar, tidak seperti yang sebelumnya, jadi ia tidak memerlukan kuasa tambahan. Panjang kabel USB ialah 2.1 meter, palamnya berlapis emas.

Teknologi penentuan kedudukan yang lebih maju digunakan di sini – sensor laser dengan tindak balas 1 ms dan kadar pengambilan sampel 1000 Hz. Resolusi sensor – 6400dpi, terdapat pengubahsuaian hingga 10000dpi. Terdapat fungsi untuk menyesuaikan kepekaan dengan cepat.

Bentuk dan elemen model ini berorientasikan ke arah tangan kanan. Elemen kawalan diwakili oleh lima butang, semuanya dapat diprogramkan melalui perisian proprietari khas. Tetikus berfungsi dalam mod Selalu Hidup.

Purata prestasi umum: kelajuan hingga 200 inci sesaat dan pecutan hingga 50g. Data ini semata-mata ilustrasi untuk kejelasan, lebih mencerminkan pengalaman permainan.

Kelebihan

  • teknologi sensor laser;
  • jenama terkenal;
  • ketepatan;
  • resolusi tinggi;
  • maklum balas yang cepat;
  • kebolehpercayaan;
  • reka bentuk dan pencahayaan.

keburukan

  • tidak ditemui.

Apple Tetikus Ajaib 2

Penilaian: 4.7

MOUSE MAGIC APPLE 2

Komputer Apple secara sejarah dan bahkan evolusi selalu lebih berorientasikan grafik daripada PC yang serasi IBM. Itulah sebabnya pakar kami memasukkan tetikus yang dikeluarkan oleh syarikat Cupertin dalam ulasan. Ini bukan untuk mengatakan bahawa ia sekurang-kurangnya dengan cara ekspresif secara ekspresif, tetapi anda harus memahami bahawa semua peralatan Apple ada dalam satu cara atau 'pereka' yang lain, dan hari ini ia adalah tetikus terbaik dari jenama epal legenda.

Dimensi tetikus – 57x22x114mm, berat bersih – 99g. Bentuk dan reka bentuknya sangat dikenali – teknik Apple nampaknya sukar untuk dikelirukan dengan sesuatu. Teduh yang paling popular adalah warna putih, tetapi terdapat juga pilihan kelabu gelap. Kerana bentuk simetri, ia sesuai dengan kedua tangan. Dikuasakan oleh bateri proprietari.

Teknologi sensor di sini adalah laser. Sambungan dibuat melalui saluran Bluetooth. Selain kekunci utama, terdapat juga sentuhan tatal dari elemen kawalan.

Memandangkan fungsi yang sangat minimalis dengan latar belakang model-model yang dinyatakan di atas, mungkin pelik kerana kebiasaan pilihannya untuk bekerja dengan program penyuntingan dan reka bentuk. Walau bagaimanapun, model khusus ini direka dengan baik sehingga banyak profesional tidak memikirkan alternatif, walaupun ada – Logitech MX Master yang sama mempunyai sokongan pemandu dan perisian khusus untuk macOS.

Tempoh jaminan untuk tetikus adalah 12 bulan.

Kelebihan

  • kualiti yang luar biasa;
  • kemudahan penggunaan;
  • kebolehpercayaan;
  • ketepatan;
  • reka bentuk khas 'lapang' Apple;
  • sesuai untuk kedua-dua belah tangan.

keburukan

  • harga tinggi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen