15 tempat terbaik untuk menginap di Crimea

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pelancong memilih Crimea kerana keadaan iklimnya yang ringan, alam yang indah, laut yang hangat dan pantai yang nyaman. Sudah tiba masanya untuk memutuskan tempat untuk percutian musim panas dan mengenali bandar-bandar peranginan di semenanjung. Peringkat yang disusun oleh pakar kami akan membantu dalam hal ini.

Penilaian tempat terbaik untuk menginap di Crimea

Pencalonan sebuah tempat nama penilaian
Tempat terbaik untuk percutian pantai di Crimea 1 Pantai emas Feodosia 4.9
2 Pantai Jasper 4.8
3 Pantai Tsar di Dunia Baru 4.7
4 Pantai Cape Tarkhankut 4.6
5 Teluk Cossack 4.5
Tempat terbaik untuk rekreasi aktif di Crimea 1 Stesen melayari SevenWinds di Kerch 4.9
2 KSK 'Golden Horseshoe' di Alushta 4.8
3 Aerostat.club di Feodosia 4.8
4 Lapangan terbang Yukharina Balka di Sevastopol 4.7
5 Kelab nelayan 'Red Stone' di Yalta 4.6
Tempat terbaik untuk tinggal di Crimea dengan anak-anak 1 Evpatoria 4.9
2 Yalta 4.8
3 Alushta 4.7
4 Zander 4.6
5 Sevastopol 4.5

Tempat terbaik untuk percutian pantai di Crimea

Pelancong boleh memilih antara pantai berpasir, berbatu dan bercampur. Sebahagian daripadanya terletak di teluk kecil, yang lain di bandar besar. Terdapat juga tempat-tempat liar untuk rekreasi di semenanjung, serta pantai dengan semua kemudahan. Setiap pelancong akan mencari pilihan yang sesuai untuk dirinya sendiri.

Pantai emas Feodosia

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.9

PANTAI EMAS THEODOSIA.jpg

Pencalonan dibuka oleh tempat untuk berehat dan mandi dengan jarak 15 km. Garis pantai berkilau dengan pasir keemasan, yang dianggap salah satu yang paling bersih di bumi. Penduduk tempatan mengatakan bahawa ia mempunyai sifat penyembuhan. Sebaiknya berjalan lebih kerap di permukaan berpasir untuk meningkatkan fungsi organ dalaman. Pasangan dengan anak-anak dan belia berehat di sini. Kanak-kanak kecil suka air suam, ketiadaan batu di bahagian bawah dan pintu masuk yang lembut. Mereka membina istana pasir dan menunggang sukan air. Disko diadakan di sini pada waktu malam.

Di wilayah ini terdapat banyak kafe, restoran, taman permainan untuk sukan dan tarikan aktif, pancuran mandian dan tandas. Pantai selalu bersih, dan airnya dijelajahi oleh penyelam. Pintu masuk adalah percuma. Ulasan mengenai tempat ini kebanyakannya positif. Pusat bandar terletak lebih dari 7 km. Pantai ini terletak di lebuh raya Kerch.

Pantai Jasper

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.8

PANTAI JASPER.jpg

Tidak jauh dari Sevastopol, di Cape Fiolent, terdapat pantai Yashmovy. Ini adalah tempat yang sangat indah dengan kerikil kecil di pantai. Pengunjung gembira dengan Batu Salib dan air kristal, yang dibandingkan dengan laut di Mesir. Foto sangat bagus kerana kawasan yang indah. Terdapat sebilangan besar orang di sini pada waktu siang. Terdapat tandas dan kafe di pantai. Anda boleh menaiki pisang dan jet ski.

Masuk ke laut adalah mudah, kedalaman meningkat dengan mendadak. Untuk sampai ke tepi laut, anda harus menaiki tangga 788 anak tangga. Pendakian memakan masa sehingga 30 minit. Terdapat pilihan lain – untuk meninggalkan Balaklava dengan kapal.

Pantai Tsar di Dunia Baru

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.7

PANTAI TSARSKY DI SIGHT BARU.jpg

Berhampiran kampung Novy Svet terdapat pantai Crimean yang indah yang disebut Tsarsky. Ia terletak di Teluk Golubaya, di sebelah Kazachya. Tempat ini dianggap sebagai kawasan terlindung dan terkenal dengan araknya yang enak. Anda boleh sampai ke pantai dari laut terbuka. Untuk melakukan ini, anda perlu mendaftar untuk lawatan. Pantai Tsarskoe dikelilingi oleh batu. Cormorant tinggal di sini. Airnya memiliki warna kebiruan, dan pantai ditutup dengan batu-batu kecil. Pasir jarang berlaku.

Beberapa pelancong berenang di tempat liar di mana terdapat banyak batu dan dasar yang tidak rata. Walau bagaimanapun, ini tidak wajar dilakukan. Berbanding dengan peserta sebelumnya dalam penilaian, terdapat lebih sedikit orang di sini. Tempat ini akan menarik bagi mereka yang ingin bersara dan berenang di mana Maharaja Nicholas II sendiri berlayar.

Pantai Cape Tarkhankut

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.6

PANTAI CAPE TARKHANKUT.jpg

Seterusnya dalam ranking adalah Cape Tarkhankut dengan pemandangannya yang paling indah. Ia terletak di sebelah barat semenanjung dan dicirikan oleh kawasan berbatu dan tumbuh-tumbuhan yang jarang. Kelebihan pantai adalah air jernih dengan suhu yang boleh diterima. Penyelam memuja tempat-tempat ini. Tidak semua orang menyukai permukaan pantai yang berkerikil, tetapi jangan takut terluka ketika berenang, kerana dasar berbatu jelas terlihat di air jernih.

Musim dibuka pada awal bulan musim bunga ketiga. Tarhankut adalah tempat yang sangat romantis dengan kolam laut yang disebut 'Cup of Love'. Tidak ada perusahaan besar dan lebuh raya berhampiran tanjung, jadi udara selalu bersih di sini. Sayang sekali bahawa tidak ada jalan langsung dari kota. Sekiranya anda pergi dengan bas, maka anda perlu turun di Olenevka.

Teluk Cossack

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.5

KAZACH'YA BUKHTA.jpg

Perasaan dan kenangan yang tidak dapat diluahkan akan memberikan pelancong berehat di Cossack Bay of Sevastopol. Ia terletak di Cape Chersonesos. Mengagumkan adalah pemandangan yang indah, laut yang hangat dengan air jernih. Pelancong kagum dengan tarikan tempatan dan melakukan perjalanan dari seluruh negara untuk melihat rumah api Chersonesos, kuil St. Vladimir. Pantai Cossack Bay dipilih untuk kesempatan berenang di kedalaman dan menyewa kapal layar. Menyelam dengan topeng adalah keseronokan sebenar.

Pelancong memuji fauna tempatan, di sini anda dapat melihat haiwan eksotik. Ulasan mengenai tempat ini bercampur-campur. Sebilangan pelancong lebih suka pemandangan Blue Bay, dan merasa terlalu lama untuk sampai ke pantai.

Tempat terbaik untuk rekreasi aktif di Crimea

Setiap orang yang suka aktiviti luar pasti akan menemui sesuatu yang menarik di Crimea. Hanya tinggal memilih tempat bergantung pada hobi dan kemampuan kewangan anda.

Stesen melayari SevenWinds di Kerch

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.9

TUJUH PEMBANGKANG SURF DI KERCH.jpg

Kategori penarafan ini dibuka oleh sekolah luncur angin di bandar Kerch. Pusat sukan terletak di pantai berpasir. Di sini anda dapat mewujudkan impian anda dan belajar menunggang papan di atas air. Kelas diajar oleh tenaga pengajar yang berpengalaman. Mereka memilih peralatan dan mengajar keselamatan. SevenWinds akan menjadikan percutian anda aktif dan tidak dapat dilupakan. Had umur adalah dari 9 tahun.

Stesen luncur dibuka dari awal Mei hingga Oktober. Pertandingan 'Strait Cup' diadakan di sini. Untuk satu jam kerja pengajar dan penyewaan peralatan selancar angin, anda perlu membayar 2000 rubel. Untuk latihan memotong papan dengan profesional, anda perlu membayar 2500 rubel. Pusat ini terletak di jalan Arshintsevskaya meludah di wilayah pusat rekreasi 'Selat'.

KSK 'Golden Horseshoe' di Alushta

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.8

KSK 'Golden Horseshoe' di Alushta

Berhampiran Alushta, perjalanan dilakukan dengan kuda, jip dan ATV. Panorama yang sangat baik dapat dilihat dari kawasan pergunungan. Ini adalah pilihan yang baik untuk pencinta ekstrem. Masih perlu memilih lawatan berbilang hari atau satu jam. Perlu diingat tentang pakaian terlebih dahulu, ia tidak boleh menjadi jenama dan berlengan panjang, sehingga semasa perjalanan tidak tergores di semak-semak.

Kelab pelancongan berkuda menawarkan para pengunjungnya sauna dengan kolam renang, bar-kafe, hotel mini, dan penganjuran acara. Satu laluan untuk kuda berharga 1000 rubel, dengan keldai – 800 rubel. Harga untuk perjalanan dengan UAZ adalah dari 2000 rubel. Enam orang masuk ke dalam kereta.

Aerostat.club di Feodosia

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.8

AEROSTAT.CLUB DI FEODOSIA.jpg

Lapangan terbang Kara-Goz, yang terletak di antara Koktebel dan Feodosia, dianggap tempat yang popular di kalangan auronaut dan balon. Sepanjang tahun, mereka mengatur penerbangan ke langit dengan belon udara panas. Ini adalah pilihan yang bagus untuk berjalan-jalan romantis di awan. Dari pandangan mata burung anda dapat melihat Laut Hitam dan Laut Azov, gunung berapi Kara-Deg, rentang Uzun-Syrt dan Tepe-Oba. Penerbangan memerlukan persiapan. Lebih baik memohon selama beberapa hari.

Sebagai tambahan kepada tenaga pengajar, bakul itu boleh memuatkan enam orang. Ulasan mengenai lawatan biasanya positif. Lawatan ini tidak menimbulkan rasa takut, hanya minat dan kekaguman terhadap keindahan alam semula jadi. Penerbangan belon eksplorasi berkumpulan untuk satu orang berharga 6-7 ribu rubel.

Lapangan terbang Yukharina Balka di Sevastopol

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.7

AERODROME YUKHARIN BALKA DI SEVASTOPOL.jpg

Semua orang yang ingin melakukan terjun payung terjun harus mengunjungi lapangan terbang Yukharina Balka. Di sini mereka mengadakan latihan darat, memberi pengetahuan tentang semua selok-belok sukan ini, membincangkan teknik membuka, mendarat dan teknik keselamatan. Perlu merasakan perasaan hebat terbang sekurang-kurangnya sekali. Pemandangan teluk Sevastopol yang indah dari atas.

Lapangan terbang dalam perjalanan ke Cape Fiolent. Berdasarkan ulasan, tenaga pengajar yang berpengalaman dan teliti bekerja di sini. Lapangan terbang senang dicari oleh navigator. Satu lompatan dengan insurans berharga 4800 rubel.

Kelab nelayan 'Red Stone' di Yalta

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.6

KELAB IKAN BATU MERAH DI YALTA.jpg

Di perkampungan bandar Krasnokamenka, yang terletak di pantai selatan semenanjung Crimean, ada sebuah kelab nelayan yang disebut 'Batu Merah'. Asfalt diletakkan di wilayahnya. Pemula dan pemancing berpengalaman datang ke sini untuk menangkap ikan dari keluarga ikan mas. Mereka yang tidak berminat dengan hobi seperti itu boleh menikmati berjalan-jalan, pemandangan indah dan berkelah di rumput. Terdapat gazebo kayu dan jambatan berhampiran kolam. Titik pengeluaran inventori dan peralatan terbuka.

Pelancong gembira dengan memancing yang menarik. Mereka memasak mangsa yang ditangkap di panggangan. Ini adalah pilihan terbaik untuk percutian keluarga atau pesta korporat. Landskap santai dan damai. Pintu masuk dibayar. Sewa tasik adalah 3500 rubel. Gazebo untuk 10-12 tempat duduk bersama dengan peralatan memancing berharga 9500 rubel.

Tempat terbaik untuk tinggal di Crimea dengan anak-anak

Lebih daripada 70 peratus pelancong datang ke semenanjung yang cerah dengan anak-anak dari pelbagai usia. Di bandar dan bandar, keadaan khas telah dibuat yang sesuai untuk anak-anak dan ibu bapa mereka. Senarai tempat-tempat popular patut disemak.

Evpatoria

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.9

Evpatoria

Ini adalah salah satu resort terbaik untuk pelancong muda. Terdapat segalanya untuk kanak-kanak – kompleks di atas air, pertunjukan dengan lumba-lumba terlatih, taman hiburan, muzium dan lawatan. Pada waktu malam, anak-anak dihiburkan oleh animator yang bertenaga dengan kostum watak kartun, ilusi dan orang kuat yang tampil, dan pertunjukan api diadakan. Pantai berpasir dengan dasar rata yang sempurna. Kedalaman meningkat secara beransur-ansur. Tidak ada batu tajam di sini. Kanak-kanak dengan tenang memasuki air. Suhu pada bulan Julai ialah 23-27 darjah.

Untuk harga perumahan, di Evpatoria anda boleh mencari rumah dengan sebarang anggaran. Terdapat banyak hotel dan rumah tumpangan di bandar yang mengkhususkan diri dalam rekreasi kanak-kanak. Pelancong memilih tempat ini untuk udara dan jalan yang bersih. Sayang sekali terdapat beberapa gunung yang indah di sini. Mereka sampai di sini dari Simferopol.

Yalta

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.8

YALTA.jpg

Pelancong datang ke ibu kota peranginan Crimea sepanjang tahun. Mereka tertarik dengan pemandangan yang indah, udara bersih dan pergunungan yang indah. Setiap kanak-kanak akan mendapat hiburan mengikut keinginan mereka. Terdapat banyak taman dan dataran, taman dengan binatang, taman botani dan padang rumput dongeng. Bagi yang termuda, pemandu menawarkan tunggangan kuda dan keldai. Kad perniagaan utama kota yang cerah adalah istana Alexander III dan Swallow's Nest.

Pantainya dipenuhi dengan kerikil. Kerusi dan payung disewa. Persimpangan jalan yang baik menyenangkan. Pengunjung tidak menyukai pantai yang sempit, di mana terdapat banyak pelancong. Berbanding dengan peserta lain dalam ranking, harga bilik, makanan dan waktu lapang adalah yang tertinggi di sini.

Alushta

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.7

Alushta

Lebih jauh di peringkat adalah kota peranginan kecil dekat Yalta. Kelebihan utamanya termasuk tanggul yang indah, kompleks hiburan dengan gelongsor air, taman hiburan dan kolam renang dengan lumba-lumba terlatih. Pasar, farmasi, pasar dan hospital berada dalam jarak yang optimum. Kelemahannya termasuk pantai kecil dengan sejumlah besar pelancong. Perlu diingat bahawa dasar laut jauh di sini. Batu batu dirasakan di bawah kaki. Tetapi harga di resort ini cukup mencukupi.

Sebahagian besar hotel direka untuk keluarga dengan anak-anak. Untuk bayi di bawah tiga tahun, tempat di dalam bilik tidak dibayar. Anak-anak disajikan dengan skuter dengan basikal. Terdapat menu kanak-kanak khas. Di taman berbayar, anda boleh meninggalkan anak anda selama lima jam untuk melakukan perkara lain. Anda boleh pergi sebagai sebahagian daripada lawatan ke mana-mana sudut semenanjung. Dapatkan ke Alushta dari Simferopol dengan bas atau teksi biasa.

Zander

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.6

SUDAK.jpg

Anggota penarafan seterusnya akan menarik minat peminat Zaman Pertengahan. Pelancong ditawarkan untuk menyaksikan kejohanan ksatria dan juga mengambil bahagian di dalamnya. Para tetamu dengan senang hati menembak dari senjata logam dan mencuba baju besi. Semua peristiwa ini berlaku di sebuah kubu yang dibina oleh orang Genoa.

Terdapat taman air yang bagus di Sudak, lawatan lawatan ke Dunia Baru memang popular. Resort ini dipilih untuk pantai kerikilnya yang rapi, air jernih, berbagai tempat penginapan, jalan-jalan mewah dan banyak kedai. Satu-satunya perkara yang menyedihkan adalah jalan sukar ke bandar. Anda sering harus terjebak dalam kesesakan lalu lintas. Ramai yang takut memandu di sepanjang serpentine. Sampai di Sudak dari pusat semenanjung Crimea dengan menaiki bas. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 3 jam.

Sevastopol

Penilaian tempat peranginan di Crimea: 4.5

SEVASTOPOL.jpg

Penarafan itu diselesaikan oleh sebuah bandar pahlawan dengan sejarah yang kaya, yang terletak di barat daya semenanjung Crimean. Tidak seperti tempat peranginan lain, terdapat sebilangan besar muzium yang dikhaskan untuk eksploitasi mereka yang memperjuangkan Tanah Air mereka semasa Perang Dunia Kedua. Di wilayah resort, anda boleh menemui taman air, dataran, perusahaan perdagangan, kereta, kantin dan kelab malam, teater dan dolphinarium.

Tetamu Sevastopol gembira dengan jalan raya berkualiti tinggi, infrastruktur yang dibangunkan dengan baik, halaman bersih dan sebilangan besar tempat tidur bunga. Selalu ada tempat untuk berehat di pantai berbatu. Lebih baik memilih tempat di Orlovka dan Kach. Benar, memerlukan masa yang lama untuk sampai ke mereka. Perjalanan dengan bas dari Simferopol ke Sevastopol akan memakan masa lebih dari satu jam.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen