15 tempat & mercu tanda Barnaul terbaik – TripAdvisor

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Di hampir setiap jalan di Barnaul, anda boleh menemui mercu tanda yang asli. Terdapat banyak tempat di sini untuk seisi keluarga. Muzium di bandar ini menawarkan pameran unik yang berkaitan dengan sains, sastera, sejarah dan budaya. Penarafan kami akan memperkenalkan para tetamu Barnaul dengan tempat-tempat yang paling indah dan menarik untuk berjalan kaki, hiburan dan pembangunan umum.

Penarafan pemandangan paling menarik di Barnaul

Pencalonan sebuah tempat Penglihatan penilaian
Pemandangan seni bina yang paling menarik di Barnaul 1 Rumah peniaga Shchadrin 5.0
2 Tugu untuk peneroka di Altai 4.9
3 Bangunan Philharmonic 4.8
4 Rumah Nosovich 4.7
5 Peringatan Kemuliaan 4.6
Pemandangan budaya yang paling menarik di Barnaul 1 Altai Museum of Local Lore 5.0
2 Bandar Muzium 4.9
3 Teater Belia Altai 4.8
4 Teater Drama Wilayah Altai 4.7
Pemandangan agama yang paling menarik di Barnaul 1 Katedral Syafaat 5.0
2 Gereja St. John the Evangelist 4.9
3 Gereja Nikolskaya 4.8
Pemandangan hiburan yang paling menarik di Barnaul 1 Peternakan burung unta 5.0
2 Taman Zamrud 4.9
3 Zoo Barnaul 4.8

Pemandangan seni bina yang paling menarik di Barnaul

Dari segi jumlah dan pelbagai tarikan seni bina, Barnaul tidak kalah dengan banyak bandar Rusia. Bangunan dan monumen kota yang paling indah didirikan pada masa bersejarah yang berbeza.

Rumah peniaga Shchadrin

Peringkat tarikan (Barnaul): 5.0

RUMAH KUPTSOV SHADRIN

Peringkat dibuka oleh monumen seni bina unik abad ke-20. Rumah Shchadrins dianggap sebagai simbol Barnaul. Sebahagian bangunan musnah pada tahun 1976 akibat kebakaran. Semasa era Soviet, terdapat sebuah restoran di sini.

Para tetamu bandar gembira dengan reka bentuk kayu asli bangunan dengan lengkungan, corak gergaji dan fasad yang bergaya. Menara ini dimahkotai dengan khemah dan dihiasi dengan elemen hiasan. Bangunan ini kelihatan khusyuk dan ekspresif. Rumah Shchadrins terletak di Krasnoarmeisky Prospekt berhampiran Spartak Square. Mudah ke sini dari mana sahaja di bandar.

Tugu untuk peneroka di Altai

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.9

Tugu untuk peneroka di Altai

Tugu ini memuliakan kerja keras para petani. Tidak menghairankan bahawa monumen itu didirikan di Barnaul. Bandar ini dianggap peneraju pengeluaran produk pertanian. Tugu ini dibuka pada tahun 2012. Ini adalah komposisi patung yang merangkumi seorang petani berjanggut dengan seorang anak. Bulatan suria dengan awan dipasang di belakangnya.

Setiap perincian monumen mempunyai makna yang mendalam. Rumput yang rapi tumbuh di sekitarnya, di mana orang muda sering duduk, ada bangku untuk berehat. Tempatnya agak bising, terdapat persimpangan pengangkutan berdekatan. Tugu ini terletak di Dataran Oktober.

Bangunan Philharmonic

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.8

Bangunan Philharmonic

Institusi budaya Barnaul terletak di bangunan bersejarah, yang merupakan monumen seni bina abad ke-20. Ia pada asalnya adalah Rumah Orang. Bangunan ini didirikan pada tahun 1900. Setelah 5 tahun, ia rosak teruk oleh Black Hundred pogrom, pada tahun 1906 ia dipulihkan. Kerana kekurangan dana, idea arkitek Romet tidak dapat dilaksanakan sepenuhnya.

Gaya bangunan dibezakan oleh lajur berpintal yang dihiasi dengan kokoshniks. Hari ini bangunan telah dibina semula sepenuhnya. Bahagian dalamnya dilengkapi dengan marmar, lobi ditutup dengan lantai parket oak dan sofa kulit. Lantai kedua dan ketiga dihiasi dengan candelier kristal yang besar. Alamat: Polzunova, 35.

Rumah Nosovich

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.7

RUMAH NOSOVICH

Peringkat diteruskan dengan contoh seni bina kayu yang mengagumkan di Rusia. Rumah ini dibina pada tahun 1908. Bangunan ini direka oleh arkitek Nosovich. Semasa era Soviet, rumah itu kosong, dan pada tahun 80-an ia dirobohkan kerana pembinaan daerah baru. Pekerja seni Barnaul bersuara mempertahankan monumen seni bina. Akibatnya, rumah itu dibongkar menjadi balak dan dibangun kembali menurut gambar lama di Jalan Anatolia, mempertahankan penampilan aslinya.

Strukturnya dicirikan oleh ruang bawah tanah yang tinggi dan atap bersisik. Cornice, pediments dalam bentuk segitiga, platband bertindak sebagai elemen hiasan. Kesemuanya dihiasi dengan mewah dengan ukiran yang indah. Alamat: st. Anatolia, 106.

Peringatan Kemuliaan

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.6

MEMORIAL KEMULIAAN

Pada tahun 40-an, Barnaul menjadi sokongan kuat untuk tentera Rusia. Ribuan orang bekerja di kilang-kilang di bandar ini, menghasilkan bom tangan, kartrij, mesin tangki dan bahan untuk pakaian seragam. Lebih daripada 40 ribu penduduk Barnaul menuju ke hadapan, 16 ribu orang tidak kembali.

Pada 9 Mei 1971, Memorial Kemuliaan dibuka di dataran stesen. Ia merangkumi sebanyak 4 bangunan. Patung “Perpisahan” dan tugu dengan ketinggian 24 meter terbuka untuk orang yang lewat. Monumen ini menggambarkan sosok seorang ibu dan seorang anak lelaki pejuang. Di kedua-dua sisi pusat tema, terdapat sebidang tanah dari kota-kota pahlawan. Di tengah-tengah peringatan terdapat keraguan dalam bentuk cincin yang patah. Pada tahun 1995, sebuah bangunan peringatan dengan nama-nama penduduk Barnaul yang berperang semasa Perang Dunia Kedua muncul di sini. Pada awal tahun 2000-an, peringatan itu diubah suai, diwarnai, dan papaknya diperbaiki. Pengantin baru sering datang ke sini untuk difoto. Bunga diletakkan di monumen setiap tahun pada Hari Kemenangan. Peringatan ini terletak di Victory Square.

Pemandangan budaya yang paling menarik di Barnaul

Tetamu bandar pasti tidak akan bertanya kemana harus pergi untuk berkenalan dengan budaya Barnaul. Terdapat banyak muzium dan teater yang menarik di sini, yang patut diberi perhatian oleh setiap pelancong.

Altai Museum of Local Lore

Peringkat tarikan (Barnaul): 5.0

MUSEUM PENGAJIAN TEMPATAN ALTAI

Pencalonan dibuka oleh salah satu muzium tertua di Barnaul. Bangunannya tergolong dalam monumen seni bina pertengahan abad ke-19. Koleksi yang ada sejak awal muzium sangat dihargai. Terdapat buku-buku lama, batu, duit syiling, herbarium dan haiwan yang disumbat, pakaian dan alat.

Pemandu pelancongan memberitahu para tetamu mengenai pameran dan memastikan bahawa pengunjung tidak menyentuh objek dengan tangan mereka. Anak-anak kecil akan bosan di sini, lebih-lebih lagi, sukar bagi mereka untuk tidak menyentuh semua yang ada di sekitar. Orang dewasa menganggap pergi ke muzium sebagai hiburan yang menarik dan mendidik. Alamat: Polzunova, 46. Isnin – cuti.

Bandar Muzium

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.9

Bandar Muzium

Seterusnya dalam ranking adalah Museum Gorod, yang mempunyai sekitar 6 ribu pameran. Terdapat banyak lukisan, perhiasan, bahan fotografi, diploma. Perhatian khusus diberikan kepada barang, anugerah, pakaian dan senjata Perang Dunia Kedua. Lawatan bertujuan mengkaji sejarah asal usul dan perkembangan bandar.

Kanak-kanak dan remaja sangat menyukai dewan kosmonautik, di mana anda boleh menyentuh segalanya. Nilai tambah termasuk bilik yang luas, banyak pameran yang unik dan menarik. Alamat: Lev Tolstoy, 24. Mudah ke sini dengan pengangkutan awam.

Teater Belia Altai

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.8

Teater Belia Altai

Teater ini ditubuhkan pada tahun 1918. Kemudian pelakon itu adalah anggota Komsomol biasa. Status teater profesional diperoleh pada tahun 50-an. Sejak 2013, institusi ini diberi nama V. Zolotukhin. Rangkai teater ini merangkumi persembahan untuk kanak-kanak, remaja dan orang dewasa. Rombongan ini sentiasa diisi dengan kakitangan baru.

Sebagai hasil dari pembinaan semula bangunan, volumenya telah meningkat dengan ketara, panggung menjadi lebih luas, dan bufet telah muncul. Selepas pengubahsuaian, tempat ini kelihatan hebat. Semasa waktu rehat, penonton berjalan melalui dewan, menonton pameran mini mengenai sejarah teater. Mereka memuji pelakon berbakat, reka bentuk persembahan yang jelas, dan harga tiket yang mencukupi. Alamat: Kalinin Avenue, 2.

Teater Drama Wilayah Altai

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.7

Panggung DRAMA DAERAH ALTAI

Teater Drama Shukshin adalah salah satu yang tertua di Altai. Ia dianjurkan pada tahun 1921. Prinsip kreatifnya tetap tidak berubah: staginess persembahan, kedalaman imej panggung, profesionalisme pelakon. Repertoarnya sangat mencolok. Ini merangkumi drama dari semua masa, genre dan budaya.

Hari ini teater menawarkan tiket penonton untuk persembahan berdasarkan karya Ostrovsky, Chekhov, Shakespeare, Pushkin dan banyak pengarang terkenal lain. Institusi ini adalah peserta tetap dan pemenang pelbagai festival, bekerjasama secara aktif dengan pelakon dari daerah lain. Alamat: Belia, 15.

Pemandangan agama yang paling menarik di Barnaul

Pengunjung akan berminat untuk mengunjungi kuil dan gereja yang dipersembahkan dalam kategori seterusnya.

Katedral Syafaat

Peringkat tarikan (Barnaul): 5.0

KATEDIA POKROVSKY .

Kuil yang paling terkenal di Barnaul adalah Katedral Intercession. Penduduk bandar sering meletakkan tempat ini dan bercakap mesra tentangnya. Di sini anda dapat berdoa, membeli ikon, menyalakan lilin, melakukan upacara pengebumian untuk si mati, sampai ke upacara perkahwinan dan pembaptisan.

Katedral ditahbiskan pada tahun 1904. Pada separuh kedua abad ke-20, ia menjadi kuil yang paling banyak dikunjungi. Orang ramai datang ke sini dari bandar-bandar jiran. Bangunan ini mengagumkan keagungan dan keindahannya. Ia dibuat dalam gaya bata merah neo-Byzantine. Dia mempunyai 4 takhta secara keseluruhan. Bahagian dalamnya dihiasi dengan lukisan dengan tema keagamaan. Alamat: Nikitinskaya, 137.

Gereja St. John the Evangelist

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.9

Gereja St. John the Evangelist

Suatu ketika dahulu di laman gereja ini terdapat gurun kosong. Hari ini adalah kawasan maju dengan bangunan bertingkat. Kuil ini didirikan pada tahun 1997. Kehidupan paroki bermula di rumah-rumah sementara, tetapi tidak lama kemudian sekolah Ahad, sel-sel dan sebuah ruang makan muncul. Bilangan paroki meningkat selama bertahun-tahun, premis gereja harus diperluas.

Bangunan hari ini dibina dalam gaya seni bina Moscow awal. Dindingnya ditutup dengan cat putih, dan beberapa elemen terbuat dari tanah liat polimer hijau. Tetamu kota mengagumi hiasan kuil, hiasannya yang rapi, dan suasana yang nyaman. Lokasi: Shumakova, 25A.

Gereja Nikolskaya

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.8

Gereja Nikolskaya

Kedudukannya diteruskan dengan gereja, yang dibina pada awal abad ke-20. Sebelumnya ia dipanggil Soldier's. Perbarisan khidmat diadakan di dekat temboknya untuk menghormati seratus tahun kemenangan dalam perang dengan Perancis. Pada 30-an, gereja ditutup, menara lonceng hancur, dan ikon dicuri. Kuil-kuil itu belum ditemui.

Hari ini orang datang ke sini untuk menyembah gambar Perawan Maria yang diberkati pada abad ke-19. Paroki menganggap ikon itu ajaib. Lilin sentiasa menyala di hadapannya. Dilihat dari tinjauan, gereja mempunyai suasana yang sangat hangat, para menteri memperlakukan para paroki dengan ramah. Perkhidmatan diadakan di gereja setiap hari dari hari Isnin hingga Sabtu. Alamat: Lenin, 36.

Pemandangan hiburan yang paling menarik di Barnaul

Kategori terakhir merangkumi tarikan yang pasti disukai oleh kanak-kanak.

Peternakan burung unta

Peringkat tarikan (Barnaul): 5.0

PERINGKAT OSTRIK

Ladang burung unta mengundang para tamunya untuk mengagumi sebilangan besar ayam dan burung, burung guinea, burung unta. Wilayah ini terbahagi kepada dua halaman. Di salah satu daripadanya, anda boleh memberi makan dan memelihara haiwan. Kawasan ini merangkumi banyak gazebo dan bangku. Di sini anda boleh berehat dan menikmati makanan ringan. Terdapat kedai makanan dengan minuman ringan, ais krim dan makanan segera. Magnet haiwan kesayangan tersedia untuk dibeli.

Ulasan ladang kebanyakannya positif. Mereka memuji kebersihan dan reka bentuk peternakan yang indah, pelbagai jenis burung dan haiwan, harga yang berpatutan, dan ketersediaan tempat letak kereta. Sebilangan kandang tidak mempunyai maklumat haiwan kesayangan. Taman ini dibuka dari jam 10 pagi hingga 6 petang. Kanak-kanak di bawah umur 3 tahun adalah percuma. Tiket dewasa berharga 200 rubel.

Taman Zamrud

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.9

TAMAN EMERALD

Taman hijau yang besar menggembirakan pelancong dengan banyak tumbuh-tumbuhan. Terdapat jambatan dan tasik di mana anda dapat menunggang katamar, padang yoga, jaring bola tampar, dan dinding pendakian. Terdapat kelab paintball dan roda Ferris. Gazebo berhampiran air menambah keselesaan di taman.

Ini adalah tempat yang bagus untuk berjalan dengan seisi keluarga. Ia sentiasa tenang dan tenang di kedalaman taman. Mengecewakan bahawa tarikan di taman ini sudah lama bobrok dan perlu diganti. Penduduk Barnaul mengatakan bahawa dulu lebih cantik di sini. Alamat: Prospek Komsomolsky, 128.

Zoo Barnaul

Peringkat tarikan (Barnaul): 4.9

ZOO BARNAUL

Zoo Barnaul dengan wilayah yang luas melengkapkan penilaian. Tempat ini menyeronokkan dengan pelbagai haiwan, reka bentuk asli. Di wilayahnya terdapat sebuah taman di mana anda dapat menunggang korsel. Anda boleh tinggal di sini selagi anda suka. Anda tidak perlu membayar foto dan video.

Macan tutul, itik, rakun, emus, beruang, anak – ini bukan senarai keseluruhan haiwan di kebun binatang. Berdasarkan ulasan tersebut, banyak haiwan sedang tidur atau berada di sudut kandang, dari mana mereka sukar dilihat. Sebelum ini, kebun binatang lebih rapi, dan haiwan lebih aktif. Walau apa pun, keluarga dengan anak-anak akan menyukai tempat ini. Tiket dewasa berharga 200 rubel. Alamat: Entuziastov, 12.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen