15 sirap batuk terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Selsema sering disertai dengan batuk. Ia diperhatikan pada trakeitis, bronkitis, radang paru-paru dan sejumlah patologi lain. Untuk rawatan batuk, bentuk dos cecair sangat popular: sirap atau ubat mujarab. Mereka lebih disukai dalam rawatan kanak-kanak dan orang dewasa.

Apabila memilih bentuk dos seperti itu, mereka dipandu oleh jenis batuk, penyebab penampilannya, kedalaman dan ciri-ciri lain. Terdapat 4 kumpulan utama sirap ubat:

  1. Antitussives – menekan refleks batuk, dan juga melembutkan kerengsaan mukosa. Sesuai untuk batuk kering yang menyakitkan.
  2. Mucolytic – menipis kahak, mengurangkan kelikatan rembesan, menyumbang kepada pembuangannya yang lebih baik dari saluran pernafasan. Rawat batuk yang basah tetapi tidak produktif.
  3. Expectorants – merangsang pembuangan aktif sputum dan membersihkan lumen bronkus. Mereka berfungsi dengan baik untuk batuk yang basah dan cukup produktif.
  4. Dana kompleks – mempunyai kesan berikut: mucolytic, expectorant, antispasmodic, anti-inflamasi dan lain-lain. Komposisi mereka biasanya digabungkan dan mereka sesuai untuk rawatan batuk produktif dengan kahak.

Pakar kami telah menjalankan penyelidikan dan memberi peringkat kepada sirap batuk terbaik untuk kategori pesakit dewasa dan kanak-kanak.

15 sirap batuk terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Sirap batuk terbaik untuk orang dewasa 1 Sinekod 224
2 Ambrobene 115
3 Sirap herba primrose 285
4 Ibu Dr. 192
5 Ascoril Expectorant 253
6 Libeksin Muko 494
7 Bronkoton 112
Sirap batuk terbaik untuk kanak-kanak 1 Gedelix 408
2 Sirap pisang Dr. 263
3 Lazolvan 204
4 Herbion dengan pisang 277
5 Fluditek 415
6 Linkas 160
7 Codelac Neo 190
8 Glikodin 108

Sirap batuk terbaik untuk orang dewasa

Mencari sirap batuk untuk orang dewasa jauh lebih mudah daripada pada kanak-kanak. Semasa memutuskan ubat mana yang akan dibeli, pertama sekali, mereka mengambil kira keanehan gejala batuk, serta pengeluar yang menghasilkan ubat ini. Banyak syarikat farmaseutikal yang dipercayai mengkhusus dalam pembuatan bentuk dos seperti itu.

Sinekod

Penilaian: 4.9

Sinekod

Yang pertama dalam ranking terbaik adalah sirap Switzerland Sinekod. Ia mengandungi bahan aktif – butamirate. Ia adalah agen antidussive yang bertindak secara berpusat yang tidak tergolong dalam alkaloid candu sama ada secara kimia atau farmakologi. Ini bertujuan untuk merawat batuk kering dari pelbagai asal usul.

Sirap ini diposisikan sebagai vanila, tetapi tidak terlalu dekat dengan rasa ini, tetapi sepenuhnya tanpa pewarna – telus. Ambil secara lisan sebelum makan hingga 4 kali sehari. Cap pengukur dipasang pada botol, jadi orang dewasa mengukur 15 ml untuk diri mereka sendiri tanpa masalah pada satu masa. Ia memerlukan sehingga 60 ml sirap setiap hari. Untuk rawatan yang lengkap, orang dewasa memerlukan 2 botol 200 ml.

Dalam ulasan tersebut, pesakit menyatakan bahawa sudah pada hari kedua menggunakan sirap Sinekod, dorongan untuk batuk menjadi lebih sedikit dan sudah mungkin tidur dengan tenang pada waktu malam. Dan setelah seminggu dengan batuk kering yang berlarutan, adalah mungkin untuk berpisah sepenuhnya. Sinekod semestinya termasuk dalam peringkat terbaik, kerana ia berkesan mengatasi batuk yang menggonggong dan tidak produktif. Agar tidak kecewa dengan ubat dan tidak memburukkan keadaan anda, penting untuk mengambilnya dengan ketat mengikut petunjuk.

Kelebihan

  • berkesan menekan batuk kering;
  • tidak mengandungi pewarna;
  • perlindungan botol daripada dibuka oleh kanak-kanak;
  • cawan ukur disertakan.

keburukan

  • perbelanjaan besar untuk orang dewasa.

Ambrobene

Penilaian: 4.8

AMBROBENE

Kedudukan peringkat kedua diberikan kepada sirap Ambrobene Jerman. Ia mengandungi ambroxol hidroklorida. Ejen ini dipasarkan sebagai ekspektoran dan mukolitik. Ia berkesan untuk batuk yang tidak produktif yang terjadi pada penyakit akut dan kronik saluran pernafasan, disertai dengan gangguan pembentukan dan pembuangan dahak.

Sirap Ambrobene telus, tidak mengandungi pewarna. Rasanya tidak begitu menyenangkan, tetapi anda dapat mendengar bau raspberry. Termasuk cawan penyukat. Dos dewasa 10 ml (2 cawan pengukur) pada satu masa. Dalam 2-3 hari pertama, ubat diambil 3 kali sehari selepas makan, dan berikut – 2 kali sehari. Untuk rawatan, orang dewasa memerlukan 2 botol 100 ml.

Menurut ulasan mereka yang menyembuhkan batuk dengan sirap Ambrobene, menjadi jelas bahawa ubat itu cukup berkesan. Tetapi anda boleh mencapai kecekapan yang lebih tinggi jika anda mengambil lebih banyak cecair semasa rawatan. Ambrobene dimasukkan oleh pakar kami dalam penilaian yang terbaik, kerana dalam beberapa hari ia menjadikan batuk yang produktif dari batuk yang tidak produktif dan pada masa yang sama secara praktikal tidak menyebabkan reaksi buruk.

Kelebihan

  • dengan cepat menukar batuk kering menjadi basah;
  • tidak mengandungi pewarna;
  • diterima dengan baik oleh pesakit.

keburukan

  • mungkin mempunyai kesan pencahar ringan kerana sorbitol.

Sirap herba primrose

Penilaian: 4.7

Sirap herba primrose

Sirap herba primrose dari syarikat farmasi Krka (Slovenia) mendapat tempat ketiga dalam ranking. Mengandungi bahan aktif: akar primrose dan thyme. Ia mempunyai kesan ekspektoran, anti-radang, antimikroba, membantu mengurangkan kelikatan dahak dan pembuangannya yang lebih baik.

Sirap berwarna coklat muda, agak cair dengan rasa herba manis yang menyenangkan. Untuk dos yang betul, botol itu dilengkapi dengan sudu pengukur. Orang dewasa mengambil 15 ml (3 sudu kecil) sekali gus 3-4 kali sehari selepas makan. Sepenuhnya rawatan mungkin memerlukan 2 botol 150 ml. Sekiranya tidak semua sirap dimakan, maka setelah dibukanya, ia boleh digunakan pada masa akan datang sepanjang jangka hayat.

Ulasan mengenai alat ini kebanyakannya positif. Pesakit menyukai rasa sirap ini dan fakta bahawa ia berfungsi dengan baik baik dengan batuk yang tersisa dan yang baru timbul, dan juga ketika berada dalam keadaan sakit. Sirap herba primrose kerana komposisi semula jadi dan kesan ringan pada tubuh pesakit semestinya berada dalam peringkat ubat batuk terbaik.

Kelebihan

  • ekspektoran herba yang berkesan;
  • sedap;
  • sudu pengukur termasuk;
  • disimpan lama setelah dibuka.

keburukan

  • perbelanjaan besar bagi orang dewasa.

Ibu Dr.

Penilaian: 4.6

Ibu Dr.

Kedudukan keempat dalam ranking tersebut diduduki oleh sirap India, Dr. Mom. Ia adalah ubat herba pelbagai komponen. Ia mengandungi ekstrak 10 tumbuhan, levomenthol dan komponen tambahan. Ia mempunyai kesan bronkodilator, mukolitik, ekspektoran dan anti-radang.

Sirap adalah cecair zamrud dengan rasa herba mentol yang manis. Orang dewasa mengambil ubat 5-10 ml 3 kali sehari. Dengan mengambil kira hakikat bahawa sirap Dr. Mom dibenarkan untuk diminum selama 2-3 minggu, pengambilan untuk orang dewasa akan sangat besar. Agar tidak keliru dengan dos, cawan pengukur dimasukkan ke dalam kit.

Ulasan ubat kebanyakannya bagus. Ibu telah banyak membantu menghilangkan batuk dengan dahak yang sukar kerana faringitis, laringitis, trakeitis atau bronkitis. Sirap ini termasuk dalam peringkat terbaik, kerana bukan sahaja membantu batuk, tetapi menjadi lebih mudah bernafas dengannya – edema hilang. Tetapi kerana komposisi tanaman multikomponen dan kandungan sukrosa yang tinggi, orang dengan saluran gastrousus dan diabetes yang bermasalah harus menggunakannya dengan berhati-hati.

Kelebihan

  • sebilangan besar ekstrak tumbuhan dalam komposisi;
  • warna zamrud yang indah;
  • bertindak dengan cepat;
  • memudahkan pernafasan, meningkatkan pembuangan dahak.

keburukan

  • pengilang tidak menyesal sukrosa;
  • selepas dibuka, sirapnya hanya baik selama 28 hari.

Ascoril Expectorant

Penilaian: 4.5

Ascoril Expectorant

Kelima dalam ranking terbaik adalah ubat India lain – Ascoril Expectorant. Ia mengandungi 3 bahan aktif: bromhexine, guaifenesin, salbutamol. Ia disyorkan untuk digunakan dalam penyakit broncho-pulmonari akut dan kronik dengan dahak yang likat, sukar dipisahkan.

Sirap adalah cecair likat oren dengan bau buah tertentu. Rasa manis tidak mengatasi kepahitan yang kuat – rasanya tidak menyenangkan. Wangian nanas dan kismis tidak terasa. Dengan batuk kering dan mengi di paru-paru, ubat ini bertindak sebagai pelajar yang cemerlang. Orang dewasa mengambil Ascoril Expectorant 10 ml 3 kali sehari. Jangka hayat sirap selepas membuka bungkusan tidak berkurang.

Menurut tinjauan pesakit, menjadi jelas bahawa sebagai sebahagian daripada terapi kompleks, ubat ini telah membuktikan dirinya dari pihak yang terbaik. Dia pantas muncul dalam peringkat terbaik, kerana dia mula bertindak dari 'topi pertama'. Tetapi pesakit harus bersedia untuk fakta bahawa pada hari-hari pertama rawatan, batuk akan meningkat. Dan apabila digunakan dalam dos yang tinggi, takikardia, mual, dan sakit perut mungkin berlaku.

Kelebihan

  • berkesan menghilangkan serangan batuk kering;
  • dari hari ke-3 penggunaan menjadikan batuk lembap;
  • boleh diterima dengan baik sekiranya dos diperhatikan.

keburukan

  • rasa yang tidak menyenangkan;
  • sekiranya dos melebihi, ia menyebabkan takikardia, sakit epigastrik.

Libeksin Muko

Penilaian: 4.4

Libeksin Muko

Kedudukan keenam dalam penilaian diberikan kepada sirap Perancis, Libexin Muco. Ia mengandungi carbocisteine, agen mucolytic yang mengurangkan kelikatan dan meningkatkan keanjalan rembesan. Ia berkesan dalam pelbagai penyakit bronkopulmonari akut dan kronik, disertai dengan pembentukan kahak yang sukar dipisahkan.

Sirap coklat muda dengan bahan tambahan aromatik – 'rum'. Versi murni dewasa ini, dan Libeksin Muko kanak-kanak berwarna merah jambu dengan rasa ceri dan raspberry. Satu cawan penyukat mengandungi 750 mg karbokistein. Ambil ubat dalam 1 cawan pengukur 3 kali sehari antara waktu makan. Kursus terapi maksimum adalah 8 hari.

Dalam ulasan tersebut, pesakit menyatakan bahawa Libeksin Muko sesuai dengan selera mereka, dan mereka juga menyukai keberkesanannya. Bersamanya, anda boleh mengucapkan selamat tinggal kepada batuk yang menyakitkan pada waktu malam. Ubat ini termasuk dalam peringkat terbaik, sejauh dalam waktu singkat ia mengubah batuk kering menjadi batuk basah, dan batuk berlaku seperti kerja jam. Tetapi harus diingat bahawa komposisi tersebut mengandungi etanol dan sukrosa.

Kelebihan

  • rasa 'dewasa' yang menyenangkan;
  • memudahkan batuk dari aplikasi pertama;
  • berkesan untuk pelbagai penyakit organ ENT.

keburukan

  • etanol dan sukrosa dalam komposisi;
  • boleh mencetuskan sakit perut, takikardia.

Bronkoton

Penilaian: 4.3

Bronkoton

Tempat ketujuh dalam penilaian diberikan kepada ubat Bulgaria Bronchoton. Ia mengandungi bahan aktif: ephedrine (merangsang pernafasan, mengembang bronkus), glaucine (menekan pusat batuk), minyak selasih (kesan antimikrob dan antispasmodik). Sirap ini berkesan untuk batuk kering yang berlaku dengan latar belakang bronkitis, tracheobronchitis, asma bronkial, batuk rejan.

Sirapnya cair, telus dengan rasa herba yang jelas. Orang dewasa mengambilnya 15 ml (1 sudu besar) 3-4 kali sehari. Tetapi penting untuk tidak melebihi dos semasa rawatan, jika tidak, sakit kepala dan mual dijamin. Tempoh rawatan ditentukan oleh doktor, tetapi rata-rata adalah 7 hari.

Menurut ulasan pesakit, Bronchoton membolehkan anda berasa lega setelah kali pertama digunakan. Ia berkesan mengurangkan keinginan untuk batuk. Selepas rawatan selama 3-4 hari, batuk berhenti tergesa-gesa dan bertukar menjadi basah. Di antara ubat-ubatan yang murah, ini adalah salah satu yang terbaik, jadi ia semestinya termasuk dalam penilaian kami.

Kelebihan

  • menekan refleks batuk;
  • memudahkan pernafasan, melegakan kesakitan;
  • kekurangan pewarna dalam komposisi.

keburukan

  • tidak ada sudu atau cawan pengukur;
  • senarai kontraindikasi yang mengagumkan.

Sirap batuk terbaik untuk kanak-kanak

Untuk rawatan batuk pada kanak-kanak, pakar pediatrik sering menetapkan sirap. Bentuk pelepasan ubat ini membolehkan anda menyelesaikan masalah apabila anak-anak enggan mengambil ubat tersebut. Sebilangan besar sirap dilengkapi dengan aroma dan rasa yang menyenangkan yang dapat menarik minat anak.

Gedelix

Penilaian: 4.9

Gedelix

German Gedelix adalah yang pertama dalam ranking sirap batuk kanak-kanak terbaik. Ini adalah penyediaan herba yang mengandungi ekstrak daun ivy. Ia kaya dengan saponin, oleh itu ia mempunyai kesan ekspektoran, mukolitik dan antispasmodik. Alat ini digunakan untuk merawat anak-anak sejak lahir dengan penyakit berjangkit dan radang pada saluran pernafasan atas dan bronkus, disertai dengan batuk dengan pembuangan dahak yang sukar.

Sirap adalah cecair pekat dan homogen dengan warna madu tanpa sedimen. Ia tidak pahit, berbuih dengan nota anise. Dos untuk kanak-kanak dari pelbagai peringkat umur adalah berbeza. Untuk bayi dan anak kecil, disyorkan untuk memberi sirup yang dicairkan dalam sedikit air. Tempoh purata rawatan adalah 7 hari.

Menurut ulasan ibu bapa, sirap ini berfungsi dengan baik dalam merawat batuk pada anak-anak. Ini termasuk dalam penilaian yang terbaik untuk keberkesanannya, serta ketiadaan gula dan alkohol dalam komposisi. Dengan ubat ini, dahak mula mengalir dengan baik setelah 2-3 hari penggunaan. Sekiranya rawatan dimulakan tepat pada waktunya, maka Gedelix melakukan pekerjaan yang sangat baik sebagai ubat solo.

Kelebihan

  • komposisi semula jadi;
  • tanpa gula dan alkohol;
  • walaupun untuk bayi baru lahir;
  • bertindak dengan cepat;
  • rasa yang menyenangkan;
  • setelah membuka pembungkusan utama ia disimpan selama 6 bulan.

keburukan

  • perkembangan reaksi alahan adalah mungkin.

Sirap pisang Dr.

Penilaian: 4.8

Sirap pisang Dr.

Tempat kedua dalam penilaian ditempati oleh sirap Jerman lain dari Dr Theiss. Ini adalah persediaan phyto berdasarkan ekstrak pisang pisang. Madu dan pudina terdapat sebagai komponen tambahan. Ia mempunyai kesan ekspektoran, anti-radang dan mukolitik.

Sirap adalah larutan coklat pekat dan bau dengan bau tertentu. Rasanya agak sedap dengan kepahitan, tetapi agak manis, sehingga anak-anak meminumnya tanpa masalah. Ia sesuai untuk merawat bayi dari usia 1 tahun. Tidak ada sudu pengukur atau cawan yang disertakan. Pengilang mencadangkan dos ubat dalam sudu teh.

Ibu bapa memberikan ulasan positif mengenai ubat ini. Sekiranya anda mula mengambil sirap ini pada batuk pertama, maka dengan cepat melegakan simptom dan mencegah penyakit daripada berkembang. Ini termasuk dalam penilaian terbaik oleh pakar kami, kerana ia telah membuktikan dirinya baik dalam rawatan kompleks dan terapi mono. Di antara kemungkinan dan kontraindikasi, dia hanya meningkatkan kepekaan individu.

Kelebihan

  • komposisi semula jadi;
  • rasa yang menyenangkan;
  • berkesan menyelesaikan masalah pemisahan dahak yang sukar.

keburukan

  • mengandungi sukrosa.

Lazolvan

Penilaian: 4.7

Lazolvan

Tempat ketiga dalam penilaian diambil oleh sirap Sepanyol untuk kanak-kanak Lazolvan. Bahan aktif di dalamnya adalah ambroxol. Ejen ekspektoran dan mukolitik ini secara aktif meningkatkan rembesan pada saluran pernafasan. Sirap ini sesuai untuk pelbagai penyakit akut dan kronik saluran pernafasan (bronkitis, radang paru-paru, asma bronkial), disertai dengan pelepasan dahak kental.

Sirapnya adalah cecair yang tidak berwarna dan sedikit likat dengan bau beri liar. Dilengkapi dengan cawan pengukur yang berguna. Ubat batuk ini bahkan boleh digunakan untuk merawat kanak-kanak di bawah usia dua tahun. Ambil ubat itu dari mulut, tanpa mengira makanan.

Ulasan mengenai ubat batuk ini kebanyakannya positif. Ada yang agak keliru dengan komposisi, tetapi sirap ini tidak dipasarkan sebagai phyto. Itu termasuk dalam penilaian yang terbaik, kerana ia membantu anak mengatasi batuk dengan baik. Dia cepat menghilangkan kahak, sehingga mengi hilang dan anak cepat sembuh.

Kelebihan

  • cepat mengatasi tugas;
  • tidak mengandungi gula;
  • cawan penyukat yang sesuai.

keburukan

  • jika anak minum sedikit cecair, ia boleh menyebabkan terkumpul kahak.

Herbion dengan pisang

Penilaian: 4.6

Herbion dengan pisang

Kedudukan keempat dalam penilaian itu adalah sirap Gerbion dengan pisang dari Krka (Slovenia). Ini berisi ekstrak cair dari daun pisang pisang dan bunga mallow, serta asam askorbat. Ia mendorong pembuangan kahak dan mempermudah proses ini, melegakan keradangan dan mempunyai kesan antimikroba.

Warna sirap berwarna coklat. Ia sangat manis dengan aroma herba tertentu. Dalam latihan kanak-kanak, mereka menggunakannya dari usia 2 tahun. Rejimen dos bergantung pada kategori umur. Ubat ini diambil secara lisan selepas makan. Dianjurkan untuk meminumnya dengan segelas teh atau air suam. Set ini merangkumi sudu pengukur, dan dispenser dipasang di leher botol.

Ibu bapa dalam ulasan mereka menyatakan bahawa ubat itu berkesan dan batuk hilang hanya dalam 2 hari. Sirap ini juga termasuk dalam peringkat terbaik kerana ciri rasanya. Walaupun sejumlah besar sukrosa dalam komposisi tidak membenarkan pesakit diabetes menggunakannya, sangat sedap dan kanak-kanak meminumnya dengan senang hati.

Kelebihan

  • ramuan herba dalam komposisi;
  • rasa yang menyenangkan;
  • kesan anti-radang dan antimikrob;
  • cepat melegakan batuk kering.

keburukan

  • perkembangan reaksi alahan adalah mungkin.

Fluditek

Penilaian: 4.5

Fluditek

Yang kelima dalam ranking adalah ubat batuk Perancis Fluditec. Ia mengandungi carbocisteine, agen mucolytic yang sesuai untuk pelbagai penyakit saluran pernafasan, disertai dengan pembebasan sejumlah besar lendir likat.

Sirapnya adalah cecair jernih berwarna kuning muda (tidak beracun) dengan rasa pisang yang jelas. Ia tidak mempunyai rasa pahit, jadi bayi dengan senang hati merawatnya. Sesuai untuk merawat kanak-kanak dari usia 2 tahun. Pakej ini mengandungi cawan pengukur yang membolehkan anda mengeluarkan ubat dengan mudah.

Menurut ulasan ibu bapa, menjadi jelas bahawa dengan ubat ini, anak-anak dengan cepat berhenti diseksa oleh batuk malam, mereka batuk lebih baik pada siang hari, dan setelah 3 hari rawatan, hanya sedikit batuk yang tersisa. Fluditec layak ditempatkan di antara yang terbaik kerana dapat menyembuhkan batuk basah dalam beberapa hari.

Kelebihan

  • bertindak dengan berkesan dan cepat;
  • isipadu – 125 ml (cukup untuk keseluruhan rawatan);
  • tidak meninggalkan rasa pahit.

keburukan

  • banyak sukrosa dan pewarna dalam komposisi.

Linkas

Penilaian: 4.4

Linkas

Kedudukan keenam dalam ranking tersebut dihuni oleh ubat gabungan Pakistan untuk batuk Linkas. Ia mengandungi 10 ekstrak tumbuhan perubatan. Menjadikan batuk kurang sengit dan lebih produktif. Ubat ini mencairkan kahak, meningkatkan evakuasi yang lebih baik, dan juga melegakan keradangan pada saluran pernafasan.

Sirap berwarna coklat gelap dengan konsistensi likat dan rasa licorice yang ketara. Diluluskan untuk digunakan oleh kanak-kanak dari 6 bulan. Untuk kemudahan dos, cawan pengukur dimasukkan ke dalam kit. Semasa menjalani kursus terapi, tidak digalakkan mengambil Linkas secara serentak dengan ubat antitussive, dan juga dengan ubat yang mengurangkan pembentukan dahak.

Ulasan mengenai Linkas kebanyakan bagus. Ibu bapa memperhatikan bahawa selepas penggunaan pertama, batuk menyalak hilang pada anak-anak. Kering cepat berubah menjadi basah dan kahak mudah dipisahkan. Linkas semestinya termasuk dalam penilaian terbaik oleh pakar kami, kerana jika terdapat sejumlah besar komponen tumbuhan, praktikalnya tidak menyebabkan reaksi alergi dan bertindak dengan sangat cepat.

Kelebihan

  • ekstrak tumbuhan ubat dalam komposisi;
  • dibenarkan dari 6 bulan;
  • tidak pahit;
  • menjadikan batuk produktif dan memudahkan sputum berlalu.

keburukan

  • dalam kes lanjut, ia tidak selalu berkesan.

Codelac Neo

Penilaian: 4.3

Codelac Neo

Kedudukan peringkat ketujuh ditempati oleh sirap Rusia Codelac Neo. Ia mengandungi bahan aktif – butamirate. Ia adalah agen antitussive yang bertindak secara berpusat. Ia mempunyai kesan ekspektoran, bronkodilasi sederhana, dan juga melegakan keradangan. Menghilangkan batuk kering yang menyertai selesema, jangkitan pernafasan akut, batuk rejan atau keadaan patologi lain.

Sirap sepenuhnya telus tanpa warna, mempunyai aroma vanila, sedikit kimia. Rasanya manis, tetapi dicampur dengan kepahitan. Botol dilengkapi dengan sudu dispenser dua sisi (5/3 ml) yang menarik. Ia juga dilengkapi dengan penutup kalis kanak-kanak. Codelac Neo digunakan untuk merawat kanak-kanak dari usia 3 tahun.

Ibu bapa memberikan ulasan positif mengenai ubat ini. Hanya dalam satu hari menggunakan sirup Codelac Neo, hasil pertama dapat dilihat. Ubat ini termasuk dalam peringkat terbaik, kerana menekan refleks batuk, tetapi pada masa yang sama secara perlahan mengubah batuk yang tidak produktif menjadi batuk basah. Setelah 3-5 hari penggunaan, disarankan untuk beralih ke terapi sirap herba.

Kelebihan

  • dengan cepat melegakan serangan batuk kering;
  • mempunyai kesan ekspektoran ringan;
  • dispenser sudu yang selesa;
  • kekurangan pewarna dalam komposisi.

keburukan

  • mengandungi etanol;
  • perkembangan reaksi alahan adalah mungkin.

Glikodin

Penilaian: 4.2

Glikodin

Melengkapkan penarafan Glycodin ubat India terbaik. Ia mengandungi: dextromethorphan (antitussive), terpinhydrate (expectorant), levomenthol (antispasmodik ringan). Sirap glikodin diresepkan untuk rawatan pelbagai jenis penyakit saluran pernafasan, yang disertai dengan batuk yang menjengkelkan kering.

Sirap berwarna kuning-coklat, likat dengan aroma khas dan rasa manis-manis karamel. Dalam latihan kanak-kanak, ia digunakan dari usia 4 tahun. Selepas pemberian oral, kelegaan muncul selepas 10-30 minit. Pada pesakit muda, kesan pada reseptor batuk berlangsung selama 6-9 jam.

Sebilangan, kerana kandungan dextromethorphan, takut memberikan sirap seperti itu kepada anak-anak. Tetapi dalam situasi kritikal, apabila batuk kering sangat menyakitkan sehingga menimbulkan refleks muntah, Glycodin menampakkan diri dengan sebaik mungkin, yang dicatat oleh ibu bapa dalam ulasan mereka.

Kelebihan

  • berkesan untuk batuk peretasan yang memprovokasi refleks muntah;
  • penggunaan ekonomi;
  • sudu pengukur disertakan.

keburukan

  • tanpa rasa;
  • tidak dijual tanpa resep di mana-mana.

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen