15 program antivirus terbaik untuk Android

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Virus komputer telah lama dibuat bukan untuk sabotaj semata-mata, tetapi untuk tujuan pragmatik yang sangat khusus – pencurian data peribadi dan maklumat sulit, menyekat akses dengan pemerasan seterusnya, iklan yang menjengkelkan, menggunakan stesen kerja sebagai 'zombie' di ladang bot, dan banyak lagi. Telefon pintar moden cukup kuat dan cukup kaya dengan ciri yang sama atau lebih besar minat penulis virus daripada komputer meja dan komputer riba.

Para editor majalah dalam talian memberi anda gambaran umum mengenai antivirus terbaik untuk sistem operasi mudah alih pada awal tahun 2020 Android. Pakar kami membuat kesimpulan berdasarkan perbandingan pengalaman mereka sendiri, maklum balas pengguna dan penyelidikan bebas dari organisasi ternama seperti AV-Comparatives.

Cara memilih antivirus terbaik

Ulasan yang dibentangkan akan berfungsi sebagai panduan berkualiti tinggi dan boleh dipercayai dalam pelbagai antivirus berguna dan tidak mudah alih. Tetapi walaupun antara program yang paling layak ini, anda perlu membuat pilihan, kerana anda tidak dapat memasang semua 15 aplikasi yang dijelaskan pada telefon pintar. Untuk melakukan ini, anda hanya perlu meluangkan sedikit masa untuk membandingkan ciri-ciri setiap antivirus tertentu yang dijelaskan dalam gambaran keseluruhan dengan keperluan dan / atau idea anda mengenai tahap keselamatan. Mari kita pertimbangkan secara ringkas kriteria pemilihan utama.

Keupayaan untuk mengesan ancaman yang jelas dan berpotensi

Dalam bahasa profesional, parameter ini disebut 'kadar pengesanan' dan merupakan parameter terpenting dalam aplikasi anti-virus mana pun.

Inti dari kadar pengesanan adalah menunjukkan dari segi peratusan kemampuan antivirus untuk mengesan ancaman sebenar dan berpotensi. Ini bukan hanya untuk mengesan fail yang dijangkiti yang sudah ada di dalam sistem itu sendiri, tetapi juga mengenai kemampuan untuk mengelakkan fail seperti itu bocor dari mana saja – dari Internet dalam talian, melalui e-mel, dari pemacu kilat orang lain atau sendiri, dll.

Anda dapat mengetahui angka ini dalam hasil ujian yang diterbitkan oleh organisasi khusus seperti AV-Comparatives yang disebutkan di atas. Perkara yang sama berlaku untuk parameter penting lain, yang akan dibincangkan di bawah.

Positif yang salah

Parameter penting lain yang secara langsung mencirikan prestasi dan tahap profesional antivirus. Faktanya adalah bahawa pengesanan virus dan perisian jahat lain yang menggunakan tandatangan yang diketahui tidak tepat semalam, tetapi ini pasti tidak mencukupi untuk perlindungan penuh. Antivirus mesti dapat mengenali virus, Trojan, worm dan “roh jahat” lain dengan tanda-tanda tertentu dan, sekurang-kurangnya, memberi isyarat kecurigaan kepada pengguna.

Kemampuan ini mempunyai kelemahan – positif palsu, apabila antivirus 'menetapkan' aplikasi yang sama sekali tidak berbahaya sebagai berbahaya. Sebabnya mungkin berbeza, tetapi inisiatif berlebihan ban antivirus, kadang-kadang menyakitkan, dan tentu saja tidak menambah kelebihan objektif untuk itu. Oleh itu, semakin sedikit positif palsu, semakin baik, tetapi tidak menjejaskan pengesanan ancaman sebenar.

Persembahan

Dalam konteks antivirus, istilah ini bermaksud beberapa perkara sekaligus: kelajuan operasi, penggunaan sumber elektronik (masa pemproses, memori), bahagian dalam penggunaan tenaga. Ringkasnya, sangat diinginkan agar antivirus berfungsi dengan cepat, menggunakan kuasa bateri sesedikit mungkin, dan tidak membebani sistem.

Kekurangan peluang seperti itu masih dapat dialami jika anda menjalankan antivirus dari semasa ke semasa. Tetapi dalam realiti moden, untuk perlindungan normal perlu antivirus berjalan di latar belakang sepanjang masa. Itulah sebabnya keperluan yang disenaraikan muncul.

Berfungsi

Ini adalah kriteria sekunder, tetapi jika ada pilihan antara dua antivirus dengan peratusan pengesanan yang sama, maka dalam kebanyakan kes, yang mempunyai fungsi berguna tambahan akan lebih disukai. Ini boleh menjadi apa-apa: fungsi 'Anti-pencurian' untuk menyekat telefon pintar yang dicuri dan / atau memusnahkan maklumat di dalamnya; menyekat panggilan dan mesej yang tidak diingini dari spammer; sandaran; penyulitan; kawalan ibu bapa dan banyak lagi.

Dibayar atau percuma

Akhirnya, persoalan kekal ialah adakah antivirus percuma dapat memberikan perlindungan yang mencukupi untuk telefon pintar. Di sini jawapannya, seperti yang sering berlaku, adalah samar – ia bergantung kepada pengguna. Ini bermaksud dalam arti luas – dari intensiti melayari web pada telefon pintar, topik halaman yang dikunjungi, kesedaran mengenai topik keselamatan maklumat itu sendiri, secara umum, pada prinsipnya, tahap literasi komputer, tanggungjawab peribadi, dll.

Jadi, sebagai contoh, jika anda menggunakan telefon pintar anda beberapa kali seminggu untuk mengakses Internet untuk melihat berita dan ramalan cuaca di laman web yang sudah biasa bertahun-tahun, antivirus percuma yang baik mungkin sudah mencukupi. Sekiranya beberapa lusin aplikasi mudah alih dengan akses Internet dipasang pada telefon pintar anda, dan anda tidak tahu asal usul separuh daripadanya, maka anda perlu memasang antivirus berbayar yang kuat atau mempertimbangkan semula sikap anda terhadap ruang peribadi.

Penarafan antivirus terbaik untuk Android

Pencalonan sebuah tempat nama penilaian
Antivirus Komersial Terbaik Untuk Android 1 Keselamatan Internet Kaspersky 5.0
2 Dr.Web 4.9
3 AVL Pro Antivirus & Keselamatan 4.8
4 Keselamatan Bergerak Bitdefender & Antivirus 4.7
5 Keselamatan Mudah Alih McAfee 4.6
6 Keselamatan Mudah Alih ESET & Antivirus 4.5
7 Keselamatan Mudah Alih Norton 4.4
8 Keselamatan Mudah Alih Data G 4.3
9 F-Selamat SELAMAT 4.2
10 Keselamatan Mudah Alih Mikro Trend 4.1
Program antivirus percuma terbaik untuk Android 1 AVG AntiVirus PERCUMA 5.0
2 Keselamatan Antivirus Avira 4.9
3 Keselamatan Mudah Alih Avast 4.8
4 Master Keselamatan CM 4.7
5 Sophos Intercept X untuk Mudah Alih (Android) 4.6

Antivirus Komersial Terbaik Untuk Android

Pilihan pertama dan paling luas dalam tinjauan antivirus terbaik untuk Android menurut versi mewakili aplikasi yang diedarkan secara komersil, dengan mudah – berbayar. Walau bagaimanapun, banyak antivirus berbayar mempunyai versi percuma dan beberapa antivirus mungkin cukup untuk pengguna yang cukup luas. Kami secara khusus akan menunjukkan ketersediaan versi percuma yang lebih kurang berfungsi sebagai sebahagian daripada analisis setiap aplikasi.

Keselamatan Internet Kaspersky

Penilaian: 5.0

Keselamatan Internet Kaspersky

Mari kita mulakan dengan antivirus buatan Rusia yang paling dikenali, sangat berkesan dan pelbagai fungsi, yang terkenal dan dihormati bukan sahaja di Rusia, tetapi juga di banyak negara lain di dunia. Aplikasi mudah alih Kaspersky Internet Security menawarkan dua jenis lesen – Percuma dan Premium. Yang pertama, seperti yang anda duga, adalah percuma, tetapi pada masa yang sama ia adalah yang paling berfungsi jika dibandingkan dengan studio antivirus yang lain. Perbezaan mendasar, sebenarnya, hanya satu – program percuma mesti dilancarkan secara manual, sementara program berbayar penuh berjalan di latar belakang dan memantau semua ancaman secara berterusan.

Program lengkap, di mana tidak ada batasan, merangkumi modul dan fungsi kerja asas berikut:

  1. perlindungan berterusan terhadap virus dan ancaman di latar belakang;
  2. refleksi pelbagai serangan Internet;
  3. kompleks fungsi “Anti-kecurian”;
  4. perlindungan kata laluan untuk aplikasi tertentu;
  5. menyekat panggilan suara dan mesej teks yang tidak diingini.
  6. Dalam lesen percuma, perlindungan Internet dan penyekat aplikasi dilumpuhkan, dan aplikasi itu sendiri tidak berfungsi di latar belakang. Semua fungsi lain tersedia sepenuhnya.

Untuk mengesan ancaman, aplikasi mengambil dasar semua pangkalan data virus dan malware yang tersedia, menggunakan algoritma yang canggih, termasuk eksklusif, untuk menentukan potensi ancaman dari aplikasi dan modul yang tidak terdapat dalam pangkalan data.

Ciri tambahan yang menarik dan berguna adalah 'Anti-pencurian'. Dengan bantuannya, anda dapat menyekat alat yang boleh dipakai dari jauh dengan Kaspersky Internet Security terpasang, menentukan lokasinya, mengambil gambar dan menghantarnya ke alamat e-mel yang telah ditetapkan, atau bahkan menghidupkan siren melalui pembesar suara jika tiba-tiba ternyata oleh GPS bahawa telefon pintar atau tablet masih ada di suatu tempat di sebelah.

Selain kemampuannya yang luar biasa untuk mengesan ancaman yang diketahui dan berpotensi, KIS juga dicirikan oleh pengoptimuman yang sangat baik, yang sangat menentukan prestasi program. Ada kalanya Kaspersky Anti-Virus sinonim dengan beban yang terlalu tinggi pada semua sistem dan kekenyangan yang berkaitan dari segi elektrik. Tetapi hari-hari itu sudah berakhir, dan ini tentu tidak berlaku untuk Kaspersky Internet Security untuk Android. Program ini berfungsi dengan bijak dan tidak mengganggu kerja aplikasi lain.

Dalam penilaian terbaru antivirus terbaik menurut versi organisasi, AV-Test memperoleh skor tertinggi 6.0 dalam ketiga kriteria utama: pengesanan ancaman, positif palsu, dan prestasi.

Kelebihan

  • perlindungan yang boleh dipercayai;
  • prestasi tinggi;
  • Harga yang berpatutan untuk langganan premium tahunan;
  • versi percuma yang berfungsi dan boleh dilaksanakan;
  • markah tertinggi AV-Test;
  • komuniti besar;
  • Pembangunan Rusia, dengan mengambil kira spesifik negara-negara CIS;
  • reaksi segera studio terhadap kemunculan ancaman baru – kemas kini dalam beberapa jam atau hari.

keburukan

  • tidak signifikan dengan latar belakang kebajikan.

Dr.Web

Penilaian: 4.9

Dr.Web

Isu kedua ialah versi mudah alih antivirus yang paling popular dan berkesan sekali kedua. Hal ini sangat diketahui oleh perwakilan 'sekolah lama', yang serius melawan virus walaupun tidak ada telefon pintar.

Dr.Web Mobile Security untuk Android tidak lagi begitu menarik bagi pengulas asing, jadi ia bahkan tidak termasuk dalam penilaian Ujian AV yang sama. Tetapi ini tidak bermaksud bahawa program ini tidak baik, tetapi ia lebih dekat dengan pengguna domestik. Dan di sini kita akan menekankan, seperti dalam kes Kaspersky Internet Security, bahawa asal Rusia dalam kes ini adalah kelebihan, bukan keburukan. Program ini mengambil kira banyak nuansa seperti tahap literasi komputer pengguna elektronik Rusia, harapan khusus, bahkan mentaliti.

Perlindungan komprehensif Android sistem anti-virus Dr.Web Mobile Security merangkumi sekumpulan modul fungsional: anti-virus itu sendiri; tembok api; kawalan ibu bapa; tapis panggilan dan mesej SMS yang tidak diingini; Penapis URL fungsi 'Anti-kecurian'; juruaudit keselamatan.

Sebelum pemasangan aplikasi pertama, pemasang akan menawarkan untuk mengimbas telefon pintar terlebih dahulu untuk mendapatkan luka dan potensi ancaman yang ada. Ini dilakukan, antara lain, untuk melindungi antivirus itu sendiri, kerana diketahui bahawa malware 'maju' dapat meneutralkan antivirus, atau bahkan menghancurkannya sama sekali.

Asas fungsional anti-virus adalah program latar belakang SpIDer Guard. Dialah yang bekerja secara berterusan di latar belakang dan memantau semua kejadian dan proses yang mencurigakan, serta-merta membuat keputusan yang tepat. Semua fungsi dan mod lain tersedia dalam menu yang ringkas dan intuitif.

Dr.Web dengan yakin bersaing dengan Kaspersky Lab dalam mengumpulkan dan mengatur data mengenai virus baru dan program jahat lain dalam satu pangkalan data. Terdapat beribu-ribu kemas kini bulanan ke pangkalan data, jadi antivirus tidak pernah ketinggalan dengan keadaan semasa di ruang Internet.

Di gudang pengembang terdapat aplikasi percuma 'Dr.Web Anti-virus Light', dan ini juga merupakan alat pelindung yang sangat kuat. Tidak seperti lesen percuma Kaspersky Internet Security, Dr.Web Light berjalan di latar belakang dan memberikan perlindungan yang lebih luas dan lengkap. Tetapi fungsi maksimum boleh didapati dalam versi berbayar penuh – Dr.Web Mobile Security untuk Android.

Kelebihan

  • Pembangunan Rusia dengan kelebihan yang sepadan;
  • pra-imbasan sebelum pemasangan;
  • banyak alat tambahan yang berguna;
  • perlindungan Android TV;
  • pelbagai fungsi versi percuma;
  • kawalan yang mudah dan senang;
  • kos yang berpatutan;
  • salah satu pangkalan data virus yang paling lengkap dan terkini.

keburukan

  • penutupan program spontan mungkin berlaku;
  • menuntut sumber – dapat memuatkan sistem dengan ketara.

AVL Pro Antivirus & Keselamatan

Penilaian: 4.8

AVL Pro Antivirus & Security

Penarafan diteruskan dengan produk antivirus yang sangat terang, hebat dan berfungsi dari AVL Team studio. Ia menarik dan menjanjikan kerana kontroversial. Dan kekaburan ini ditunjukkan dalam kenyataan bahawa pasukan pembangunan tidak selalu bersusah payah untuk menggilap kemas kini seterusnya. Akibatnya, pendapat mengenai program ini sering kali bersifat polar – dari seruan yang penuh semangat hingga kemarahan yang lengkap. Dan pendapat ini boleh berubah menjadi sebaliknya dari pembaharuan ke pembaharuan.

Dengan satu cara atau yang lain, menurut hasil ujian yang dilakukan oleh AV-Test, program ini mendapat markah tertinggi 6.0 pada ketiga-tiga kriteria penting, dan ini sangat bernilai. Antivirus mendapat kemas kini terakhir secara harfiah 'semalam' – pada Januari 2020, dan kesimpulan awal pakar umumnya positif.

AVL Pro Antivirus & Keselamatan tidak membuat parasit pada enjin orang lain, tetapi menggunakan pengembangannya yang benar-benar asli. Ia adalah mesin asli yang dianugerahkan sejumlah penghargaan dari organisasi dan penerbitan khusus, sebagai salah satu 'radar' anti-virus berkualiti tinggi, stabil dan boleh dipercayai untuk sistem mudah alih. Sesungguhnya, kekuatan AVL adalah kemampuannya untuk melakukan analisis mendalam terhadap sistem dan naik ke sudut yang paling tersembunyi, mencari 'ranjau' yang paling tersembunyi.

Penjelasan mendalam seperti ini mempunyai kekurangan yang sangat menyenangkan. Selalunya terdapat situasi ketika mesin mengesan sejumlah ancaman, mengenal pasti dengan betul dan tepat, tetapi tidak dapat menghapuskannya. Mungkin ada sebab objektif untuk ini, atau mungkin ada beberapa kekurangan dalam AVL Team itu sendiri, dan masalahnya diselesaikan dalam kemas kini berikutnya.

AVL Pro Antivirus & Keselamatan boleh dipuji untuk antara muka yang mudah difahami yang tidak terlalu banyak dan tidak mempunyai daya tarikan estetik. Program ini membolehkan anda memeriksa secara terpisah setiap aplikasi dengan penyediaan laporan terperinci mengenai semua 'seluk beluk'. Selain itu, bukan sahaja aplikasi pihak ketiga dapat dianalisis, tetapi juga aplikasi sistem. Laporan itu akan menunjukkan segalanya, termasuk kehadiran unit iklan.

Aplikasi ini memiliki struktur modular, yang mana ia menyokong pemasangan add-on dan plugin yang mudah. Plugin baru dikeluarkan secara berkala – pembersih aplikasi, pengimbas rootkit, pengurus tugas sendiri, dan banyak lagi.

Kelebihan

  • enjin yang kuat;
  • Imbasan dalam;
  • struktur modular;
  • keupayaan untuk menyambungkan sambungan dan pemalam;
  • antara muka sederhana dengan reka bentuk yang bergaya;
  • menggunakan sumber secara sederhana;
  • ada versi percuma yang bagus.

keburukan

  • kemas kini terlalu kasar sering dikeluarkan;
  • kes ketidakupayaan untuk menghilangkan ancaman yang dikesan.

Keselamatan Bergerak Bitdefender & Antivirus

Penilaian: 4.7

Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Ulasan ini diteruskan oleh pemenang utama lain dari penilaian AV-Test, yang mendapat markah tertinggi – antivirus Bitdefender Mobile Security. Dari segi kemampuannya, praktikalnya tidak ketinggalan dengan 'rakan sekerja di kedai' yang terkenal, sementara mempunyai kelebihan yang ketara – intensiti sumber minimum.

Aplikasi ini adalah toolkit komprehensif yang merangkumi modul fungsional yang bertujuan untuk melindungi data pengguna sulit, menjaga subsistem perisian, mencegah loker ransomware mengambil alih kawalan peranti, dan banyak lagi. Di sini juga kita melihat subseksyen dengan fungsi tambahan. Ciri-ciri yang paling dituntut sebahagian besarnya bertepatan dengan fungsi pemimpin antivirus lain di pasaran perisian untuk Android.

Bitdefender Mobile Security melakukan imbasan terperinci bagi setiap aplikasi yang dipasang, bukan setelah pemasangan, tetapi dalam prosesnya. Ini membolehkan anda mengenal pasti sedikit pun percubaan pengenalan iklan yang tidak dibenarkan dan elemen spyware lain yang dapat berfungsi sebagai lubang keselamatan yang berpotensi. Semua fungsi yang berkaitan dengan perlindungan kebocoran data ditugaskan ke modul yang terpisah – Privacy Protector.

Pengimbas antivirus dapat berjalan di latar belakang, dan anda juga dapat menjalankannya secara manual dari semasa ke semasa. Pengiktirafan ancaman berkesan berdasarkan teknologi cloud.

Ciri antivirus tambahan termasuk Anti-Pencurian, Audit Sistem Komprehensif, Kit Keselamatan Internet, Penyekat Aplikasi Buatan Dalam. Yang terakhir adalah penyelesaian yang cukup popular dan dituntut yang membolehkan anda menyekat kemampuan untuk melancarkan aplikasi terpilih dengan menetapkan kata laluan pelancaran. Agar ciri ini berfungsi, proses Keselamatan Mudah Alih Bitdefender mesti selalu berada di latar belakang dan tidak dilumpuhkan.

Ciri Anti Pencurian hampir berfungsi seperti aplikasi yang diterangkan di atas. Satu-satunya perkara yang lebih rendah adalah ketidakmampuan untuk membuat foto wajib dengan menghantar ke alamat e-mel. Selebihnya ciri Anti Pencurian khas ada.

Pengguna Bitdefender Mobile Security kebanyakannya berpuas hati, dan satu-satunya maklum balas negatif yang sistematik yang mereka terima adalah prestasi sokongan yang buruk.

Kelebihan

  • perlindungan besar-besaran dan berkesan terhadap virus;
  • pengiktirafan ancaman berasaskan awan;
  • fungsi tambahan yang kaya;
  • penyekat aplikasi;
  • kawalan ibu bapa;
  • beban minimum pada sistem dan bateri;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • sokongan teknikal 'tidak berbalas' walaupun untuk pengguna berlesen.

Keselamatan Mudah Alih McAfee

Penilaian: 4.6

Keselamatan Mudah Alih McAfee

Item seterusnya dalam pilihan luas antivirus terbaik untuk Android menurut versi tersebut adalah versi mudah alih kompleks keselamatan terkenal dari tanda dagangan McAfee, yang mendapat namanya dari nama penciptanya sendiri John McAfee.

Menariknya, aplikasi McAfee Mobile Security diposisikan terutamanya bukan sebagai antivirus, tetapi sebagai 'aplikasi keselamatan peranti mudah alih', dan antivirus itu sendiri tidak berada di tempat pertama dalam senarai fungsi. Ini nampaknya “sekunder” tidak menghalang aplikasi daripada menerima markah tertinggi dalam ujian terakhir oleh studio AV-Test. Ujian silang yang dilakukan oleh pakar mengesahkan keputusan yang tinggi.

Pakej perisian disediakan dalam tiga versi – Percuma, Standard, Plus. Pilihan yang paling pantas dari sudut perlindungan anti-virus dan kos minimum adalah Standard. Sebagai sebahagian daripada pakej, pengguna menerima perlindungan web yang boleh dipercayai dari virus dan program yang tidak diingini yang dapat sampai ke komputer dari Internet.

Selain memeriksa kandungan dengan cepat, McAfee Mobile Security membolehkan anda memeriksa sistem untuk virus yang 'diselesaikan', membersihkan ketika dikesan, menjalin sambungan selamat menggunakan VPN bawaan. Para pembangun memberi perhatian khusus kepada keselamatan sambungan tanpa wayar – fungsi tambahan pengimbas WiFi, kawalan keselamatan sambungan WiFi, perlindungan terhadap pancingan data dan fungsi lain.

Selain melindungi secara langsung dari virus, McAfee Mobile Security menawarkan toolkit yang kaya untuk cara lain untuk melindungi data. Jadi, sekiranya telefon pintar dicuri, McAfee Mobile Security akan mengurus penyekat akses, mengambil gambar penceroboh setelah percubaan akses yang tidak dibenarkan, dan menghapus semua data sulit atas permintaan pemiliknya. McAfee Mobile Security dapat diuruskan dari jauh dari portal web rasmi.

Apa yang lebih menarik mengenai produk ini ialah prestasinya. Artikel ini mendapat skor Uji AV tertinggi kerana satu sebab. Program ini tidak hanya tidak terlalu rakus dari segi penggunaan sumber sistem, tetapi juga memberikan pengguna satu set alat dan alat untuk mengoptimumkan sistem, termasuk penggunaan bateri, dan meningkatkan prestasi telefon pintar atau tablet secara keseluruhan.

Kelebihan

  • melayari laman web yang selamat;
  • pengesanan dan penyingkiran segera dengan satu klik;
  • VPN dengan penyulitan 256-bit;
  • perlindungan sambungan tanpa wayar;
  • satu set alat untuk pengoptimuman sistem.

keburukan

  • bagaimanapun, ia hilang dari segi fungsi anti-virus daripada penyelesaian yang dijelaskan di atas.

Keselamatan Mudah Alih ESET & Antivirus

Penilaian: 4.5

ESET Mobile Security & Antivirus

Kajian ini diteruskan dengan perwujudan mudah alih kompleks antivirus ESET yang sangat popular, yang muncul di pasaran dengan nama NOD32, dan pasaran ini benar-benar terpegun dengan kecekapan, pendekatan progresif, kestabilan dan pengoptimuman yang sangat baik.

Aplikasi ini diramal dikeluarkan dalam dua versi – berbayar dan percuma. Versi percuma sangat terhad kemampuannya, tetapi hanya jika dibandingkan dengan versi berbayar penuh. Dalam bentuknya yang murni, ia cukup dapat dilaksanakan, dengan teliti mengimbas sistem untuk semua ancaman yang diketahui, dan memberikan keselamatan sepenuhnya untuk melayari Internet.

Untuk versi berbayar, banyak kemungkinan yang lebih luas telah dibuka di sini – 'pemusnah' loker ransomware, alat untuk membuang pelacak iklan, program pancingan data dan elemen lain yang tidak diingini telah ditambahkan.

Kaedah pemeriksaan klasik, iaitu mengimbas, dilakukan dalam tiga mod yang mungkin – pengimbasan pantas, mendalam dan cerdas. Yang terakhir adalah yang paling selamat, tetapi pilihan paling lambat, dan juga dipasang secara lalai. Sekiranya dikehendaki, anda boleh menetapkan tahap yang anda mahukan dengan mudah.

Sebagai tambahan kepada fungsi anti-virus, ESET Mobile Security & Antivirus menerapkan semua yang disediakan oleh sistem keselamatan yang dinyatakan di atas. Ini juga berlaku untuk fungsi 'Anti-pencurian', yang disebut di sini dengan cara yang sama seperti sistem keselamatan yang lain, dan intinya adalah sama – untuk membolehkan pengguna melalui portal web mengawal alat yang hilang dari jauh hingga memotret persekitaran dan mengirim gambar 'di mana ia mengatakan'.

Kita harus memberi penghormatan kepada pencipta ESET Mobile Security & Antivirus dalam arti bahawa dengan meningkatkan perkembangan mereka ke sistem operasi mudah alih, mereka tidak mengubah prinsipnya dalam hal pengoptimuman maksimum. Seperti versi desktop, program di sini mengejutkan dengan saiz minimum, kelajuan kerja yang tinggi, keperluan sistem minimum dan penggunaan sumber yang minimum.

Akhirnya, kebolehgunaan mendapat pujian istimewa, lebih-lebih lagi, dalam pengertian yang luas. Antaramuka aplikasi dipikirkan dengan baik, logik dan intuitif, dengan reka bentuk yang menarik. Penyetempatan Rusia yang sangat baik.

Kelebihan

  • perwujudan mudah alih berkualiti tinggi antivirus terkenal untuk PC;
  • jumlah minimum;
  • penggunaan sumber yang minimum;
  • kelajuan kerja yang tinggi;
  • versi percuma yang cukup berfungsi;
  • menu logik dan jelas;
  • reka bentuk antara muka yang bagus.

keburukan

  • tidak ada kelemahan mendasar terhadap latar belakang jasa yang dinyatakan.

Keselamatan Mudah Alih Norton

Penilaian: 4.4

Keselamatan Mudah Alih Norton

Selanjutnya dalam tinjauan antivirus terbaik untuk Android, menurut versi, mengikuti pemasa lama industri yang sebenarnya, atau lebih tepatnya perwujudan mudah alihnya. Norton Antivirus biasa dengan sysadmin Rusia lama, tetapi selalu lebih popular di AS. Kini produk dari jenama dagang yang dikemas kini mendapat penonton yang semakin meningkat di Rusia berkat antivirus mudah alih.

Ini adalah aplikasi komersial, tetapi mempunyai versi percuma, dan cukup berfungsi jika tidak memerlukan perlindungan berterusan yang komprehensif, tetapi hanya imbasan sistem berkala dengan penghapusan unsur jahat yang dikesan sudah cukup. Bahkan ada fungsi asas untuk melindungi daripada pencurian maklumat – kemampuan untuk mengunci peranti yang hilang dari jauh. Dan ada juga fungsi menentukan tahap keselamatan setiap laman web yang anda lawati. Lebih banyak peluang dibuka dalam versi program berbayar.

Oleh itu, versi lengkap menambahkan keupayaan untuk menentukan keselamatan rangkaian Wi-Fi secara automatik ke semua yang dijelaskan – program ini akan memberitahu anda mengenai kemungkinan penjejakan. Juga, ketika melayari Internet, memasang aplikasi, membuka e-mel dan membaca kod QR, ia akan melakukan kawalan dari hujung ke ujung dan pencegahan pancingan data. Komponen yang terpisah dirancang untuk menyekat nombor telefon yang tidak diingini (termasuk tanpa nama) kerana menerima panggilan suara dan menerima mesej SMS.

Modul yang berasingan – Penasihat Aplikasi – memberikan perlindungan proaktif peranti daripada jenis virus “klasik”, loker tebusan, iklan menjengkelkan yang tidak diingini dalam pelbagai bentuk, kebocoran data sulit. Penasihat menggunakan seluruh pengetahuan Symantec selama bertahun-tahun, termasuk inovasi unik yang dipatenkan.

Menurut hasil ujian komprehensif oleh AV-Test, aplikasi mudah alih Norton Mobile Security mendapat markah tertinggi dari segi parameter penilaian utama, dan setahun sebelumnya ia dianugerahkan penghargaan 'Perlindungan Terbaik Android 2018'.

Sejauh ini hanya ada satu saat dalam program ini. Kemas kini terakhir pada bulan Januari 2020 ini membawa kejutan yang tidak menyenangkan dalam bentuk penghapusan beberapa fungsi yang berguna. Pengguna masih berharap agar pembangun mempertimbangkan semula keputusan mereka dalam kemas kini seterusnya.

Kelebihan

  • perlindungan antivirus berkualiti tinggi;
  • perlindungan yang boleh dipercayai terhadap pancingan data;
  • penasihat aplikasi yang berkesan;
  • teknologi perlindungan dipatenkan eksklusif;
  • perlindungan menyeluruh terhadap kebocoran data peribadi;
  • versi percuma yang baik;
  • pengoptimuman yang baik dari segi penggunaan sumber.

keburukan

  • penghapusan beberapa ciri berguna dalam kemas kini Januari 2020.

Keselamatan Mudah Alih Data G

Penilaian: 4.3

Keselamatan Mudah Alih Data G

Satu lagi pemenang tertinggi penilaian AV-Test yang berwibawa adalah G Data Mobile Security. Program ini, walaupun tidak begitu terkenal dengan nama 'bintang' yang dijelaskan di atas, tetapi layak mendapat markah tertinggi 6.0.

Objektiviti kajian ini disahkan oleh ujian silang yang dilakukan oleh pakar, kecuali satu – beban pada sistem. Dan jika OS itu sendiri Android tidak 'memuatkan' aplikasi terlalu ketara, maka sumber bateri akan habis dengan banyak. Pemilik alat yang boleh dipakai dengan bateri berkapasiti dapat mengabaikan saat ini. Bagi mereka yang kekurangan bateri, lebih baik memperhatikan produk lain.

G Data Mobile Security memberikan perlindungan sistem yang komprehensif terhadap pelbagai program berbahaya, pancingan data, iklan yang tidak diingini mengganggu, kebocoran data peribadi sekiranya kehilangan alat atau kecurian yang boleh dipakai, kawalan ibu bapa.

Perlindungan web dan anti-phishing dalam aplikasi dilakukan dengan menggunakan teknologi cloud, yang memungkinkan untuk melacak jenis malware dan metode serangan terbaru dan paling tidak dikaji.

Kumpulan tindakan sekiranya kehilangan alat dilaksanakan dengan baik. Oleh itu, dengan menggunakan fungsi dalam talian yang ada, pengguna dapat mengesan lokasi peranti dan, jika dikehendaki, menghancurkan data sulit dengan menghantar SMS perkhidmatan khas dari nombor telefon lain. Perkara lain yang berguna adalah penyekat sistem sekiranya penggantian kad SIM tidak dibenarkan.

Kawalan ibu bapa dalam G Data Mobile Security layak mendapat markah tinggi. Oleh itu, ibu bapa boleh menetapkan kebenaran atau larangan penggunaan aplikasi tertentu, melarang pembelian dalam talian atau secara umum memuat turun kandungan berbayar, termasuk dari gedung Google Play. Fungsi yang berasingan adalah penyemak imbas kanak-kanak. Ini menyiratkan penggunaan halaman permulaan khusus dalam reka bentuk tematik, senarai laman hitam dan putih, mesin carian khas dengan kandungan eksklusif pedagogik dalam hasil carian.

Semua kelebihan ini digabungkan secara harmoni dengan antara muka intuitif mesra pengguna yang sangat mudah dipelajari.

Kelebihan

  • fungsi yang luas;
  • kemudahan penggunaan;
  • perlindungan yang boleh dipercayai daripada virus dan pancingan data;
  • menyekat sekiranya penggantian kad SIM tidak dibenarkan;
  • pengesanan lokasi;
  • pemusnahan data dengan menghantar SMS perkhidmatan;
  • kawalan ibu bapa yang berkualiti tinggi dan mendalam.

keburukan

  • menghabiskan banyak tenaga bateri.

F-Selamat SELAMAT

Penilaian: 4.2

F-Selamat SELAMAT

Sekarang mari kita lihat penyelesaian lain yang sangat menarik, yang bahkan sedikit merosakkan templat dengan kombinasi kesederhanaan yang sangat hebat, kecekapan 'larangan' dan prestasi yang hampir memecahkan rekod.

Pertama, mengenai kemungkinan. F-Secure SAFE dirancang dari bawah ke atas untuk memberikan perlindungan berterusan terhadap virus dalam masa nyata. Ia akan mempunyai tetapan seperti itu secara lalai setelah pemasangan. Secara berasingan, anda boleh menjalankan alat DeepGuard untuk pemeriksaan mendalam dan terperinci semua subsistem, fail, aplikasi. Komponen ini menggunakan teknologi pemantauan tingkah laku yang berkesan dan pada masa yang sama menghasilkan senarai folder untuk kawalan yang dipertingkatkan.

Akses ke pengguna tertentu ke folder tertentu boleh dibuka atau ditolak – semua ini mudah disesuaikan dalam tetapannya. Anda boleh melakukan perkara yang sama dengan aplikasi, termasuk menggunakan senarai putih untuk aplikasi selamat yang dijamin.

Terdapat fungsi pengimbasan terperinci fail yang dimuat turun dari Internet. F-Secure SAFE mempunyai penjadual acara sendiri untuk melakukan pelbagai tindakan tambahan secara berkala.

Sebagai tambahan kepada semua yang dijelaskan, program ini menyediakan salah satu set alat kawalan ibu bapa yang terbaik. Mengkonfigurasi semua parameter mudah dilakukan melalui Panel Web F-Secure. Ini membolehkan anda menyesuaikan peraturan dan masa dengan mudah untuk menerapkan sekatan yang sesuai. Ini adalah salah satu penyelesaian yang paling bijaksana dan harmoni bagi mereka yang mempunyai ahli keluarga yang berbeza menggunakan alat yang sama. Penyemak imbas 'kanak-kanak' yang terpisah tidak diperlukan – program, bergantung pada set mod, akan menentukan jenis kandungan yang dibenarkan dalam hasil carian dan yang tidak.

F-Secure SAFE adalah salah satu yang paling mudah untuk mengurus, mengkonfigurasi dan mengendalikan perisian antivirus untuk sistem mudah alih. Antaramuka sangat minimalis, dan ini adalah salah satu faktor penting dalam kelajuan aplikasi dan 'tidak dapat dilihat' untuk sumber pemproses, memori dan kuasa bateri.

Pembangun memberikan dokumentasi terperinci, arahan, jawapan untuk soalan yang sering diajukan, tetapi, sayangnya, hanya dalam bahasa Inggeris. Tetapi jika tidak ada halangan bahasa yang sukar, anda harus mencuba sekurang-kurangnya 30 hari percubaan percuma.

Kelebihan

  • perlindungan yang berkesan dan menyeluruh;
  • pengimbasan mendalam;
  • kawalan akses pengguna;
  • pengoptimuman maksimum;
  • kelajuan kerja;
  • antara muka asas sederhana dan intuitif;
  • fungsi tambahan yang berguna.

keburukan

  • tidak ada bahasa Rusia.

Keselamatan Mudah Alih Mikro Trend

Penilaian: 4.1

Keselamatan Mudah Alih Mikro Trend

Menyelesaikan pemilihan semakan antivirus terbaik untuk Android adalah pemenang maksimum penarafan AV-Test – Mobile Security yang lain, tetapi dari studio lain – Trend Micro. Syarikat ini ditubuhkan oleh pakar berbakat Cina pada tahun 1988, dan sekarang ia terkenal dengan produk utamanya – antivirus dengan nama yang sama. Dan ini bukan hanya antivirus, tetapi juga sistem kawalan telus terpusat dalam persekitaran korporat.

Produk perisian ini sangat berbeza dengan banyak perkara di atas dalam konsepnya. Tujuan utamanya adalah jelas – untuk melindungi sistem daripada serangan luaran, pencerobohan berbahaya, kebocoran maklumat, penembusan perisian hasad yang disengajakan atau tidak sengaja. Tetapi semua tindakan ini, menurut pendekatan para pencipta program, dilakukan dalam rangka infrastruktur bersatu yang disatukan.

Ketelusan dan pemantauan kesihatan dari hujung ke hujung alat yang boleh dipakai adalah kunci utama Trend Micro Mobile Security. Inilah yang memungkinkan pengurus atasan syarikat IT memperkenalkan konsep progresif BYOD, yang mana para pakar digalakkan untuk menggunakan alat yang boleh dipakai sendiri untuk pekerjaan mereka.

Keupayaan kuat Trend Micro Mobile Security berpunca langsung dari amalan terbaik yang terdapat dalam reka bentuknya. Sebagai contoh, untuk mengesan ancaman, termasuk potensi kebocoran data sulit, virus 'klasik', Trojan, serangan pancingan data, loker perisian tebusan, teknik pembelajaran mesin paling moden digunakan. Pendekatan inovatif seperti itu tidak memberi peluang kepada objek mencurigakan yang paling baru dan belum diterokai sepenuhnya.

Tahap profesional yang tinggi dari kompleks perisian juga terbukti dalam kenyataan bahawa para pembangun telah menjaga integrasi aplikasi yang harmoni dan sangat betul ke dalam infrastruktur pengurusan OfficeScan. Berkat pemusatan berkualiti tinggi, yang juga cukup fleksibel, pentadbir syarikat pelanggan dapat menerima maklumat lengkap mengenai aktiviti peranti pekerja dan menerapkan dasar korporat yang sesuai.

Semua perkara di atas dan format artikel yang tidak memungkinkan kita katakan, memastikan bukan sahaja keselamatan maklumat, tetapi juga dengan cara yang paling langsung dapat mengurangkan kos keseluruhan, menjimatkan masa kerja perkhidmatan IT, dan meminimumkan risiko sekunder.

Kelebihan

  • tahap profesional yang tinggi;
  • tahap perlindungan yang luar biasa;
  • fokus korporat;
  • pengenalan teknik yang paling maju;
  • integrasi yang ketat dengan suite OfficeScan;
  • tersedia, untuk produk korporat, harga.

keburukan

  • kelemahan asas dan objektif tidak dinyatakan.

Program antivirus percuma terbaik untuk Android

Pilihan kedua dan terakhir dalam tinjauan antivirus terbaik untuk sistem mudah alih berdasarkan OS Android mewakili kategori aplikasi antivirus mudah alih yang terpisah – diedarkan secara percuma. Dan di sini kita akan membincangkan program-program yang kurang lebih lengkap dan bukan tambahan pemasaran paksa ke versi berbayar utama yang lengkap, seperti yang kita lihat dalam tinjauan hampir semua penyelesaian di atas.

Terdapat beberapa peringatan di sini. Kebebasan program hanya boleh dilakukan secara langsung, dan secara tidak langsung, pengguna masih boleh 'membayar' dengan melihat panji iklan atau mesej secara paksa. Sebagai tambahan, antivirus percuma dapat tiba-tiba dan “tanpa pengisytiharan perang” dibayar, seperti yang pernah terjadi dengan Panda. Akhirnya, status percuma sering menjadi faktor kecekapan yang tidak terlalu tinggi berbanding dengan penyelesaian komersial yang sangat murah.

AVG AntiVirus PERCUMA

Penilaian: 5.0

AVG AntiVirus PERCUMA

Mari kita mulakan dengan salah satu antivirus percuma yang paling terkenal – AVG AntiVirus PERCUMA. Produk lain juga dikeluarkan di bawah jenama AVG, termasuk antivirus untuk PC, termasuk yang berbayar. Perbezaannya ialah AVG AntiVirus PERCUMA bukan AVG AntiVirus Pro yang dilucutkan – ia adalah produk yang berasingan, malah pengeluar sendiri meletakkannya secara berasingan. Ini tidak sukar dilakukan, kerana pada tahun 2016 AVG dibeli oleh Avast, dan pihak pengurusan atasan sudah mempunyai pengalaman dalam memisahkan produk perisian.

Versi percuma menawarkan fungsi asas dan tambahan untuknya. Pada masa yang sama, fungsi asas itu sendiri sudah lebih menarik daripada versi percuma Kaspersky Internet Security. Tidak hanya mengimbas folder memori dan fail, tetapi juga kerja berterusan di latar belakang. Oleh itu, antivirus akan berhenti secara terbuka berniat jahat atau hanya fail yang mencurigakan sebelum dimuat sepenuhnya, apalagi dilancarkan. Latar belakang aplikasi menggunakan sumber daya secara sederhana dan tidak mempengaruhi kelajuan keseluruhan alat atau pengosongan bateri.

Seperti semua produk studio lain, AVG AntiVirus Free mengandungi modul pengurusan terpusat AVG Zen terpasang. Melaluinya, anda dapat mengurus proses dengan mudah dan telus dan memantau tahap keselamatan bukan sahaja Android peranti, tetapi juga komputer dan alat lain dalam bidang pengaruh pengguna tertentu (PC rumah, komputer riba, tablet, dll.) AVG Zen – bukan penyelesaian unik, 'portal' terpusat yang serupa terdapat di antivirus McAfee dan produk perisian lain yang serupa. Walau bagaimanapun, AVG berjaya menerapkan idea ini dengan cara yang sangat elegan.

Sebagai tambahan kepada ciri perlindungan asas, AVG AntiVirus Percuma menawarkan sedikit tambahan. Ini adalah imbasan paksa, termasuk secara mendalam; sekatan telefon jarak jauh apabila hilang; memindahkan data ke kad memori atau ke awan dengan penyingkiran dari peranti. Yang menarik perhatian adalah fungsi mengimbas sistem untuk mengesan potensi faktor penurunan prestasi dan kemudian menghapuskannya.

AVG AntiVirus PERCUMA mendapat markah tertinggi 6.0 dalam ketiga-tiga kategori utama dalam ujian terbaru oleh organisasi AV-Test yang terkenal. Versi semasa, bagaimanapun, lemah dari segi pencegahan pancingan data, tetapi ada kemungkinan cacat ini akan segera diperbaiki.

Kelebihan

  • perlindungan masa nyata yang berterusan di latar belakang;
  • penggunaan sumber yang sederhana;
  • antara muka yang selesa dan menyenangkan;
  • kawalan dan pengurusan terpusat melalui AVG Zen;
  • fungsi tambahan 'Anti-pencurian' dan lain-lain;
  • imbas dan optimumkan sistem anda untuk peningkatan prestasi.

keburukan

  • perlindungan lemah terhadap pancingan data.

Keselamatan Antivirus Avira

Penilaian: 4.9

Keselamatan Antivirus Avira

Sebagai masalah kedua, pertimbangkan antivirus lain dengan nama yang terkenal, yang berkait rapat dengan pengedaran percuma. Sebenarnya, Avira Antivirus Security bukan hanya antivirus, tetapi kompleks kecil untuk Android, mampu melindungi sistem dan data peribadi dari berbagai ancaman. Sama seperti penyelesaian sebelumnya, aplikasi percuma ini adalah sebahagian daripada keseluruhan ekosistem produk Avira untuk pelbagai platform.

Kompleks ini terdiri daripada modul anti-virus, blok anti-kecurian, dan blok perlindungan panggilan. Semuanya lebih kurang jelas di sini: bahagian aplikasi anti-virus sentiasa memantau keadaan sistem dan kandungan apa yang melalui saluran komunikasi dan melalui memori peranti pada suatu masa tertentu. Anda boleh menjalankan imbasan berasingan.

Fungsi yang serupa dengan 'Anti-pencurian' – seperti kebanyakan aplikasi yang dijelaskan, dapat mencari telefon pintar yang hilang dan melakukan tindakan tertentu dari jauh untuk melindungi data – menyekat, jika hilang tanpa kunci, hancurkan data sulit jika seseorang secara tidak sah mengambilnya.

Perlindungan panggilan menyediakan pengurusan senarai hitam nombor telefon dengan mudah dengan menyekat panggilan suara dan mesej teks yang masuk.

Avira Antivirus Security juga dapat mengesan jenis ancaman lain, tidak semestinya viral. Program ini dengan berkesan mengesan dan menghilangkan perisian intip, dengan jelas “membawa ke permukaan” aplikasi yang nampaknya tidak berbahaya yang mengumpulkan data terlalu dalam; jika pemiliknya menghendaki, ia dapat menyekat kamera, mikrofon, atau bahkan sembang dengan akses kata laluan.

Pakej perisian ini sangat ringan, dipasang dengan cepat, berfungsi dengan pantas dan bebas ralat, tidak membebani sumber sistem.

Secara keseluruhan, ini sebenarnya adalah salah satu antivirus percuma terbaik untuk Android – sistem pada Februari 2020. Dia juga mendapat markah teratas dari AV-Test, serta dari sejumlah organisasi pakar industri lain. Versi semasa sangat dihargai kerana kesalahannya dalam mengesan ancaman. Mengenai fungsi selebihnya, ini cukup minimalis di sini, dan anda perlu bersiap sedia untuk ini.

Kelebihan

  • kecekapan tinggi dalam mengesan ancaman virus;
  • penghapusan perisian intip secara berkesan;
  • kawalan terhadap tingkah laku aplikasi;
  • perlindungan panggilan;
  • alat kawalan jauh sekiranya kehilangan alat;
  • kelajuan kerja;
  • intensiti sumber minimum.

keburukan

  • fungsi masih lemah.

Keselamatan Mudah Alih Avast

Penilaian: 4.8

Keselamatan Mudah Alih Avast

Fungsi yang lebih luas dan tambahan ditambahkan kepada pengguna oleh antivirus percuma lain dengan nama yang sama dikenali – Avast Mobile Security untuk Android. Program ini pada mulanya dikembangkan secara percuma dengan pelbagai kaedah perlindungan dan langkah pencegahan untuk melindungi data peribadi.

Fungsi pelindung asas Avast Mobile Security adalah sama dengan antivirus mudah alih berbayar dan percuma – pengimbasan berkala atau paksa sistem operasi, sistem fail, aplikasi yang ada dan penyimpanan data, dalaman dan luaran. Sebilangan besar fungsi pengesanan aktiviti adalah automatik dan tidak mengalihkan perhatian pengguna. Antivirus mula mengganggu pesan hanya ketika berhadapan dengan ancaman yang mengharuskan pengguna membuat keputusan, misalnya, untuk menghapus file yang dijangkiti secara kekal.

Sebagai tambahan kepada fungsi langsung ini, Avast Mobile Security memiliki persenjataan yang sama untuk menyekat panggilan dan SMS yang tidak diingini, mengurus peranti yang hilang dari jauh, mengimbas rangkaian Wi-Fi yang tersedia untuk keselamatan dan potensi spyware.

Avast Mobile Security mempunyai pangkalan data yang besar dengan lebih dari 8 juta sampel kod yang mewakili ancaman langsung atau berpotensi. Pangkalan data dikemas kini dengan tandatangan baru dan 'pemain' setiap hari. Pada waktu puncak, kedatangan baru ke pangkalan data boleh berjumlah ribuan sehari. Setiap bulan, menurut laporan, antivirus mudah alih yang dipasang menggambarkan rata-rata kira-kira dua juta serangan pada peranti pelanggan.

Dengan maklumat dan sokongan intelektual yang hebat, Avast Mobile Security dapat dengan mudah mengesan dan memusnahkan program jahat, komponennya yang tersembunyi, serta 'produk buangan', tidak lebih buruk daripada antivirus berbayar yang berbayar. Dia dapat menangani loker, router, Trojan perbankan, Trojan SMS, clicker, dan bahkan aplikasi palsu.

Aplikasi ini ditulis dengan kualiti tinggi, pengoptimuman dibawa hampir sempurna, sehingga Avast Mobile Security secara harfiah “terbang” tanpa memuatkan pemproses dan memori, dengan berhati-hati menghabiskan tenaga bateri.

Kelebihan

  • pangkalan data yang besar;
  • penambahan berterusan ke pangkalan data dengan kemas kini seterusnya;
  • pengesanan ancaman yang berkesan;
  • Pengimbas rangkaian Wi-Fi;
  • minimum positif palsu;
  • kelajuan kerja;
  • tahap pengoptimuman.

keburukan

  • tidak asas.

Master Keselamatan CM

Penilaian: 4.7

Master Keselamatan CM

Sekarang mari kita perhatikan produk perisian lain yang luar biasa untuk Android dari Cheetah Mobile studio, yang mampu memberikan perlindungan menyeluruh untuk peranti Android dari virus, pencerobohan haram dan aktiviti luaran berbahaya yang lain.

Aplikasi CM Security Master ringan dan pantas, sangat efisien dan tidak terlalu menuntut sumber perkakasan alat. Di sini anda dapat melihat perwujudan yang terbaik dari pengalaman bertahun-tahun pembangun yang diakui sebagai yang paling dipercayai di dunia Android – pengoptimum Clean Master.

Berkenaan dengan ciri dan fungsi, program ini mempunyai banyak kesamaan dengan penyelesaian di atas. Oleh itu, kita tidak akan mengulangi diri kita sekali lagi, tetapi akan menggambarkan yang paling luar biasa.

Jadi, antivirus ini menggunakan salah satu enjin paling maju – Kingsoft. Versi ini menggunakan versi dwi-premis dan awannya. Sejarah pengembangan dan maklum balas 16 tahun dari 200 juta pengguna di seluruh dunia pasti mendapat manfaat daripada penjelmaan berikutnya dalam aplikasi antivirus CM Security Master. Program ini mendapat markah tertinggi dari AV-Test dan AV-Comparatives secara berterusan dan tidak meninggalkan penilaian selama bertahun-tahun berturut-turut.

Aplikasi ini memberikan perlindungan multifaktorial: pemantauan masa nyata memori dan muat turun dari Web; memeriksa setiap aplikasi yang baru dipasang dan, yang penting, setiap kemas kini setiap aplikasi. Sistem fail dan kandungan laman web yang dikunjungi juga diperiksa secara berkala.

Terhadap latar belakang kecekapan, kelajuan antivirus lebih menggembirakan. Pada perkakasan yang lebih kurang, pengimbasan pantas berlaku dalam beberapa saat. Ukuran fail apk juga minimum, jadi program ini sama sekali tidak akan digunakan.

Bonus untuk semua yang dinyatakan dalam CM Security Master adalah fungsi membersihkan sistem dari sampah dan pengoptimuman. Oleh itu, ada kemungkinan program ini bukan sahaja memperlambat kerja Android, tetapi juga akan mempercepatnya.

Kelebihan

  • salah satu enjin antivirus terbaik;
  • perlindungan bertingkat;
  • kelajuan kerja;
  • kemudahan penggunaan;
  • pemeriksaan mendalam aplikasi dan juga setiap kemas kini;
  • modul pengoptimuman sistem.

keburukan

  • banyak iklan dalam versi terkini;
  • beberapa ciri telah dibayar.

Sophos Intercept X untuk Mudah Alih (Android)

Penilaian: 4.6

Sophos Intercept X untuk Mudah Alih (Android)

Ulasan antivirus mudah alih terbaik untuk Android diakhiri dengan penyelesaian terbaik, mungkin, terbaik, lengkap, berkesan dan serba boleh dari studio Britain yang terkenal. Dari segi fungsi, pendekatan progresif, inovasi dan komponen intelektual secara umum, Sophos Intercept X for Mobile meninggalkan pesaing terdekatnya.

Perkara pertama yang memerintahkan penghormatan setelah berkenalan dengan program ini adalah ketiadaan iklan, iaitu antivirus adalah percuma dan dalam semua aspek. Kesan 'wow' ditingkatkan apabila fungsi lain dinyatakan. Kumpulan fungsi asasnya jelas, tetapi kami akan mengulangi sebentar: pengimbasan penyimpanan fail, memori, sistem dan aplikasi sendiri; penapis web menyekat halaman berbahaya dan mencurigakan; perlindungan kata laluan aplikasi; mengimbas rangkaian tanpa wayar untuk ancaman seperti MITM (Lelaki di tengah).

Terdapat sejumlah fungsi dan modul dalam program ini yang tidak ada di antivirus percuma lain, dan juga di banyak yang berbayar. Ia adalah penasihat privasi dan keselamatan, pengimbas kod QR selamat, pengurus kata laluan, pengesah, alat kawalan jauh.

Yang menarik perhatian adalah ciri 'Intelligent Mobile Threat Defense (MTD)'. Untuk menggunakannya, anda perlu menyambungkan akaun Intune Microsoft, maka anda akan mempunyai akses ke kawalan fleksibel terhadap akses ke peranti dan data korporat, yang tahapnya akan ditentukan oleh status keserasian. Anda juga memerlukan perisian Sophos Central yang berdekatan.

Kelebihan

  • perlindungan berkesan terhadap ancaman virus dan yang serupa;
  • pengimbasan aplikasi yang mendalam;
  • memeriksa rangkaian untuk kemungkinan ancaman seperti MITM;
  • perlindungan ancaman mudah alih pintar;
  • penasihat keselamatan dan privasi;
  • tahap profesional;
  • kebolehgunaan korporat;
  • tiada iklan.

keburukan

  • diabaikan dengan latar belakang kelebihan dan kelebihan langsung.

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen