15 pengeluar penapis minyak terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Cara memilih penapis minyak

Pemilihan penapis minyak, walaupun kesederhanaan reka bentuknya, merangkumi banyak ciri dan kehalusan yang mesti diambil kira. Jurnal mengesyorkan memberi perhatian khusus kepada aspek berikut:

Jenis penapis. Terdapat tiga jenis penapis minyak:

  1. aliran penuh – memasukkan injap pintas yang mengatur tekanan minyak dalam sistem pelinciran. Ia melindungi meterai dan gasket antara blok dari kerosakan dan pecah, melewati tekanan yang berlebihan dari engkol mesin. Sekiranya berlaku kehabisan sumber penapis (penyumbatan), untuk mengelakkan kebuluran oli, injap memastikan aliran minyak yang tercemar agar tidak membawa enjin ke keadaan terlalu panas.
  2. aliran separa – memberikan penapisan yang lebih halus daripada model aliran penuh, dan oleh itu memerlukan lebih banyak masa untuk proses pembersihan. Walau bagaimanapun, prinsip operasi ini mengelakkan penurunan tekanan sekiranya berlaku penapis yang tersumbat atau pelekat injap pintas secara tidak sengaja.
  3. digabungkan – penapis untuk pemurnian minyak yang sangat halus, menggabungkan kelebihan dua jenis pertama dan menghilangkan kekurangan ciri mereka. Mereka lebih mahal daripada yang lain, tetapi mereka dapat meningkatkan sumber kerja pasangan gosok dengan ketara dan disyorkan untuk digunakan pada mesin yang sangat berat.

Kebolehkesanan injap pintasan. Aspek ini agak sukar untuk diperiksa ketika membeli penapis, namun, jika ada kesempatan seperti itu, pastikan untuk memastikan bahawa tekanan bukaan injap sedikit lebih tinggi (secara harfiah 0,1 bar) daripada had atas tekanan sistem yang relevan. Dalam kes ini, anda pasti akan melindungi mesin daripada masuknya minyak yang tidak ditapis dengan kandungan zarah kasar yang tinggi. Demikian juga, untuk mengatur pemeriksaan injap berhenti terbalik untuk sesak penutupan untuk mengecualikan kebocoran minyak semasa mesin berhenti.

Ketebalan kertas turas. Parameter ini secara langsung mempengaruhi nilai hayat kerja penapis. Kerentanan terhadap penyumbatan dan penipisan penuh semakin tinggi, semakin tebal lapisan kertas. Di samping itu, anda harus mengambil kira momen yang berkaitan dengan suhu pemanasan maksimum minyak di dalam enjin. Pastikan untuk mengetahui berapa suhu operasi penapis minyak yang dibenarkan, agar tidak mencetuskan kehabisan kertas semasa operasi mesin normal.

Keutuhan kes. Petunjuk kepentingan sekunder, yang dapat mempengaruhi prestasi penapis dengan ketara. Sebelum membeli, pastikan untuk memastikan bahawa tidak ada kerosakan luaran pada perumahan, injap, dan juga integriti kertas turas.

Pengilang. Dalam kes ini, nilai produk berjenama jelas, kerana pemalsuan sering kali mengalami kegagalan yang cepat, dan juga boleh menyebabkan sejumlah kerosakan yang lebih kritikal. Sehubungan dengan itu, kami sangat mengesyorkan agar anda menghubungi pembelian produk dari jenama terkenal yang mempunyai sijil pematuhan dengan standard kualiti moden.

Penarafan pengeluar penapis minyak terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk penilaian
Penapis minyak murah terbaik 1 Muhibah 4.7
2 Sakura 4.6
3 BelMag 4.5
4 Unit automatik 4.5
5 Penapis BESAR 4.4
Pengilang minyak penapis terbaik dari segi nisbah harga-kualiti 1 Bosch 4.9
2 Hengst 4.8
3 Fram 4.8
4 Nitto 4.7
5 Hyundai / KIA 4.6
6 SCT 4.5
Pengilang terbaik penapis minyak premium 1 Mahle 4.9
2 Purflux 4.8
3 Mann 4.8
4 Kesatuan 4.7

Penapis minyak murah terbaik

Muhibah

Penilaian: 4.7

Muhibah

Muhibah mewakili jenis pengeluar yang jarang berlaku, yang pelbagai mengandungi filter segmen belanjawan, sederhana dan harga premium. Kualiti produk dalam semua variasi sangat baik, dan sumbernya sangat bergantung pada mod pemanduan yang dipilih pengguna, kekerapan penyelenggaraan kereta dan keadaan teknikalnya.

Menurut para pakar, keadaan operasi penapis minyak GoodWill mungkin cukup untuk 15-20 ribu kilometer, bahkan mungkin dengan sisa sumber. Bagi pengguna, mereka, secara umum, mengomentari produk dengan cara yang saling melengkapi, dengan memperhatikan pilihannya yang besar di pasar runcit. Mereka yang memesan saringan melalui pusat servis yang terletak di wilayah negara mengadu kelambatan perkhidmatan dan ketidakcekapan kakitangan, tetapi pada masa ini masalah ini dapat diatasi secara praktikal.

Kelebihan

  • meluas di pasaran runcit;
  • penapisan berkualiti tinggi;
  • sumber yang dijanjikan cukup untuk 15-20 ribu kilometer;
  • pergantungan tinggi operasi penapis pada operasi.

keburukan

  • tidak ditemui.

Sakura

Penilaian: 4.6

Sakura

Fenomena ini di pasaran jauh dari yang baru dan hingga sekarang sangat situasional, Sakura adalah hasil kerja yang dilakukan dengan baik untuk memberikan penapis kualiti yang diperlukan dengan kos minimum untuk pemerolehan berikutnya. Mematuhi kecenderungan gaya Jepun, semua barang pembuatan menjalani kawalan ketat pada operasi yang paling penting, tidak termasuk langkah kedua dari teknologi pembuatan.

Hasil manipulasi semacam itu lebih hebat: kadar sekerap hampir mencapai 4%, dan anggaran sumber kerja bervariasi dalam jarak 10 ribu kilometer. Walau bagaimanapun, sebilangan ujian bebas menunjukkan beberapa kekurangan yang berkaitan dengan kerja dalam keadaan panas yang terlalu panas, tetapi sebenarnya, tingkah laku seperti itu tidak dapat dikaitkan dengan kekurangan. Maklum balas dari pengguna, seterusnya, mengesahkan kualiti produk yang baik dalam keadaan operasi nominal, merujuk kepada operasi mesin yang stabil dan mudah semasa operasi. Ini disokong oleh reputasi yang baik dan harga yang sangat rendah, hampir sama seperti dalam kes penapis yang dihasilkan dalam negeri.

Kelebihan

  • kos pengeluaran yang sangat rendah;
  • sumber kerja satu penapis cukup untuk 10 ribu kilometer;
  • tahap penolakan rendah yang berkaitan dengan kawalan pengeluaran yang ketat;
  • meluas di bandar-bandar Rusia;
  • kualiti penapisan yang boleh diterima.

keburukan

  • tidak ditemui.

BelMag

Penilaian: 4.5

BelMag

Pembuat penapis minyak anggaran Magnitogorsk, dihidupkan semula setelah penghentian pengeluaran sepenuhnya kerana kekurangan dana dan permintaan rendah terhadap produk. Pengeluaran dalam talian BelMag dilancarkan pada tahun 1996, ketika tong minyak sangat diperlukan untuk penghantar industri automotif domestik. Menemukan dirinya sangat bergantung pada satu-satunya pelanggan (sebenarnya), syarikat itu tidak dapat bertahan dari penurunan dalam niche pengeluaran automatik dan kemasukan syarikat baru ke pasaran, mengumumkan penutupannya sendiri.

Satu kejayaan baru dalam sejarah BelMag diletakan dengan kedatangan keprihatinan bersama Renault-Nissan, yang menyimpulkan kontrak lain untuk penghantaran penapis minyak untuk penghantar domestik. Pada mulanya biasa-biasa saja, kualiti produk mulai berkembang secara beransur-ansur dengan peningkatan kapasiti, dan hari ini telah mencapai batas dalam segmen anggaran, mengejar gergasi yang diakui.

Kelebihan

  • penapis minyak yang ada untuk VAZ, Renault dan Nissan;
  • berkualiti tinggi dalam segmen;
  • harga rendah kerana pemilihan bahan yang murah;
  • meluas di runcit.

keburukan

  • tidak ditemui.

Unit automatik

Penilaian: 4.5

Unit automatik

Pengilang Rusia, berada di antara yang terbaik berkat pengeluaran penapis minyak bukan sahaja untuk kereta, tetapi juga untuk trak, yang menyediakan produk ke seluruh wilayah CIS. Yang terakhir ini hanya dapat dilakukan kerana fakta bahawa sudah pada tahap pembentukan syarikat dapat memberikan kualiti elemen penapis yang memuaskan. Kemudian, perkembangan kita sendiri diperkuat oleh teknologi asing untuk menyediakan 'peminang minyak' dengan tahap kepatuhan yang lebih besar lagi dengan standar kualiti yang diterima.

Walaupun kos penapis rendah dari 'Avtoagregat', sering kali mustahil untuk mencarinya secara runcit. Hakikatnya adalah bahawa asas kerja syarikat bergantung pada keperluan untuk membuat pesanan, membekalkan produk terus ke saluran penghantar kilang VAZ, KamAZ, Ural, dan lain-lain. Sehubungan itu, hanya sebahagian kecil barang habis pakai (tidak lebih daripada 10-15%) yang dijual ke runcit penjualan, yang merupakan kualiti jenama yang paling negatif dari sudut pandangan pengguna.

Kelebihan

  • berusaha melengkapkan penghantar kilang kenderaan pasaran domestik dan asing;
  • produk berkualiti tinggi nominal, pematuhan dengan standard kualiti dan keselamatan antarabangsa;
  • harga rendah.

keburukan

  • hanya sebilangan kecil penapis minyak yang tersedia untuk jualan runcit.

Penapis BESAR

Penilaian: 4.4

Penapis BESAR

Tanpa keterlaluan, pengeluar penapis utama kereta, terlibat dalam pengembangan produk murah untuk pasaran alat ganti domestik dan asing. Kelebihan dan ciri utama jenama ini adalah adanya kontrak untuk membekalkan barang habis pakai ke kilang Volkswagen yang terletak di Rusia.

Menurut para pakar, nilai 'BIG Filter' terletak pada pelbagai jenis filter minyak yang dihasilkan: julat model merangkumi lebih dari 100 jenis produk yang telah lulus pemeriksaan multi-tahap untuk mematuhi standard kualiti. Khususnya, perhatian khusus tertumpu pada memastikan pengoperasian injap pemutus yang betul untuk mengelakkan kebocoran minyak semasa mesin dimatikan. Bagi pengguna, banyak orang lebih suka memasang penapis dari BIG daripada yang standard pada tahap menurunkan sumber kerja, dan, secara umum, berpuas hati dengan kualiti kerja mesin. Perlu diperhatikan bahawa syarikat sentiasa berusaha untuk memperbarui rangkaian produk, dan baru-baru ini telah menjual semakin banyak produk teknologi.

Kelebihan

  • pengembangan elemen penapis untuk perusahaan yang berkaitan dengan kenderaan domestik dan asing;
  • tahap pengiktirafan produk yang tinggi (ciri warna hijau kes);
  • mutu kerja yang betul;
  • tanda harga yang boleh diterima untuk keseluruhan julat.

keburukan

  • tidak ditemui.

Pengilang minyak penapis terbaik dari segi nisbah harga-kualiti

Bosch

Penilaian: 4.9

Bosch

Mungkin pengeluar penapis minyak yang paling rajin dalam segmen harga hampir anggaran, menunjukkan hasil yang sangat baik dari segi kualiti produk. Sebenarnya, kualiti penapisan minyak dari kekotoran pada penapis Bosch dapat disebut penanda aras pada semua pemotongan pengembangan sumber daya: baik injap pintas atau kartrij mengalami masalah dengan memastikan fungsi pada tahap operasi kemudian.

Menurut para pakar, satu-satunya masalah yang menimpa sebahagian bahagian penapis minyak Bosch adalah kerana terlalu tinggi syarat operasi biasa, yang menyebabkan gelombang kebencian dan salah faham di fikiran kebanyakan pengguna. Ini dijelaskan secara sederhana: apabila syarikat itu memfokuskan diri pada pengeluaran pelbagai produk (dari alat kuasa hingga bahan habis pakai lain dari alat ganti kenderaan), sangat sukar untuk mengawal proses penyimpanan dan pengangkutan. Hanya kos produk yang tidak signifikan yang dapat meningkatkan faktor ini, yang mendorong pemilik kereta untuk membuat pembelian.

Kelebihan

  • kos rendah hampir keseluruhan rangkaian penapis minyak;
  • pemurnian minyak berkualiti tinggi dari kekotoran;
  • bekalan yang banyak di runcit;
  • kadar sekerap rendah.

keburukan

  • beberapa penapis kehabisan jangka hayat lebih awal daripada tarikh yang dinyatakan pengeluar.

Hengst

Penilaian: 4.8

Hengst

Menurut jaminan pakar dunia, Hengst adalah salah satu pemimpin segmen dari segi jumlah hubungan kerjasama dengan pengeluar kereta terkenal. Perlu lebih dari 50 tahun untuk menjalin hubungan dan menjadi jenama seperti sekarang, tetapi status yang diperoleh pasti berbaloi. Kerja yang bersungguh-sungguh mengakibatkan penandatanganan kontrak untuk pembekalan penapis minyak ke penghantar Ford, Mercedes – Benz, Isuzu, BMW dan banyak lagi yang lain, setelah yang membawa kemasyhuran kepada syarikat yang paling dituntut di ceruknya.

Seperti yang diperhatikan oleh pengguna, elemen lengkap dalam sistem pembersihan minyak dari kekotoran mempunyai kesan positif terhadap keselamatan mesin, mewujudkan keadaan yang sangat baik untuk pengoperasiannya yang stabil sepanjang hayat perkhidmatan penapis. Sekiranya kita membicarakan skala pengeluaran Hengst, maka selama ini ia menghasilkan kira-kira 5 ribu modul penapis yang berbeza, yang selalu menjadi kompetitif walaupun dibandingkan dengan model premium.

Kelebihan

  • sebilangan besar kontrak untuk pembekalan produk secara langsung untuk pemasangan kereta penghantar;
  • lebih daripada 5 ribu penapis minyak dibangunkan sepanjang sejarah syarikat;
  • sumber daya kerja yang tinggi, sangat dibatasi oleh gaya pemanduan pemilik kereta;
  • harga yang mencukupi dan nisbah yang sangat baik daripadanya terhadap kualiti.

keburukan

  • tidak ditemui.

Fram

Penilaian: 4.8

Fram

Seperti Purflux, Fram adalah ahli kumpulan syarikat Sogefi, nama yang berkaitan dengan kualiti dan ketahanan. Tidak seperti rakan premiumnya, jenama ini hanya tertumpu pada penjualan runcit pasaran sekunder, dengan tujuan untuk melengkapkan kereta terpakai yang kebanyakannya menggunakan penapis minyak.

Pilihan khalayak sasaran tertentu tidak sengaja, dan pengiraan di sini difokuskan pada watak massa pengguna. Hasilnya, angka penjualan yang tinggi dengan tanda harga rata-rata, ribuan pelanggan yang berpuas hati dan tempat yang tinggi dalam semua jenis penilaian yang terbaik. Di samping itu, kelebihan utama cap dagang Fram bagi para pakar adalah memperhatikan keramahan alam sekitar (dinyatakan dalam pembuatan penapis versi 'ringan') dan fokus pada pengembangan rangkaian yang berterusan. Memandangkan skala kegiatannya, jenama ini jelas tidak dapat dilalui oleh ketiga-tiga calon tersebut.

Kelebihan

  • memberi tumpuan kepada pasaran sekunder secara amnya dan kereta terpakai khususnya;
  • pengembangan versi penapis 'ringan', yang dicirikan oleh sampah yang kurang mencemari sambil mengekalkan prestasi;
  • pengembangan julat berterusan;
  • tahap harga purata.

keburukan

  • tidak ditemui.

Nitto

Penilaian: 4.7

Nitto

Sebuah syarikat elemen penapis Jepun yang ditubuhkan pada tahun 1959 di Prefektur Ibaraki, di mana kompleks pengeluaran utama berada. Menurut data rasmi kajian yang dilakukan pada tahun 2017, ia adalah pemain terbesar di segmen ini (melebihi Kesatuan dalam penunjuk ini), yang menyumbang lebih dari 20% pasaran Jepun dalam negeri.

Kelebihan utama syarikat Nitto terletak pada fokus pada kepatuhan kepada kawalan ketat dalam semua aspek pengeluaran: dari pemilihan bahan mentah hingga tahap mengisi penapis ke dalam bungkusan. Pendekatan perniagaan ini, bersama dengan pematuhan terhadap keperluan piawaian antarabangsa ISO 9001 dan ISO 14001, yang menyetujui pengenalan inovasi, memungkinkan untuk meningkatkan tahap sumber daya kerja dengan ketara (hingga 30-40 ribu kilometer dalam keadaan operasi kereta biasa), sambil tetap cukup setia kepada pengguna kerangka harga.

Kelebihan

  • markah tinggi dari majlis pakar dunia dan pengguna berpengalaman;
  • berusaha untuk memperkenalkan inovasi dalam teknologi pembuatan penapis;
  • lebih daripada 15 tahun pengalaman dalam pasaran Rusia domestik;
  • peningkatan jangka hayat produk.

keburukan

  • tidak ditemui.

Hyundai / KIA

Penilaian: 4.6

Hyundai - KIA

Penapis minyak buatan Korea yang sangat khusus yang direka untuk pemasangan di kereta dengan nama yang sama. Sejak awal, pembuatannya populariti rendah di kalangan pengguna, walaupun ia bertujuan untuk dipasang di pusat servis dengan jaminan. Sebabnya adalah kualiti kerja yang sangat tidak stabil, disertai dengan pengembangan sumber yang cepat dan keperluan untuk mengganti elemen dengan cepat dengan yang baru.

Seiring waktu, keadaan bertambah baik, terutama disebabkan oleh pembukaan biro penyelidikan yang lengkap untuk menguji prototaip yang ada dan yang ada. Jurutera Korea berjaya mengenal pasti titik paling lemah dalam reka bentuk penapis minyak, selepas itu kerja keras mula menghilangkannya selama beberapa tahun. Pada peringkat sekarang, produk berjenama Hyundai / KIA lebih gemar berbanding pesaing dari Nitto, Sakura atau Kesatuan yang lebih terkenal.

Kelebihan

  • sumber kerja yang tinggi;
  • keupayaan untuk membuat pesanan melalui pusat perkhidmatan syarikat dan, sebagai hasilnya, perkhidmatan yang baik;
  • harga purata untuk produk asal.

keburukan

  • kehadiran sisa 'luka' yang perlu dibetulkan dengan cepat.

SCT

Penilaian: 4.5

SCT

Syarikat Jerman SCT diposisikan oleh banyak pakar sebagai pesaing penuh untuk Mann, tetapi dengan skop yang jauh lebih kecil dari segi pembiayaan dan jumlah output. 'Titik' utama penjualan penapis minyak untuknya adalah negara-negara CIS, yang utama, tentu saja, adalah Rusia. Pengguna domestik biasa dengan produk ini secara langsung, dan membincangkannya dengan baik. Ya, dalam kumpulan besar ada tempat untuk perwakilan yang tidak begitu berjaya, tetapi ini lebih merupakan pengecualian dari peraturan daripada pola yang telah ditetapkan.

Seperti halnya Mahle, kelebihan utama SCT terletak pada dasar harga yang mencukupi yang menjaga keseimbangan antara kos dan prestasi. Menurut pemilik kenderaan yang berpengalaman, ini adalah pilihan yang bagus untuk membeli di segmen harga pertengahan, terutama untuk kereta dengan formasi lama.

Kelebihan

  • kombinasi parameter harga dan prestasi yang optimum;
  • penggunaan produk secara meluas di Rusia;
  • penapisan pelincir berkualiti tinggi;
  • tahap kecacatan dan palsu yang rendah di pasaran sekunder.

keburukan

  • beberapa model penapis mempunyai jangka hayat yang sangat pendek.

Pengilang terbaik penapis minyak premium

Mahle

Penilaian: 4.9

Mahle

Seperti Mann, Mahle adalah wakil kumpulan pengeluar Jerman untuk penapis minyak. Tetapi tidak seperti pesaingnya, ia memberi perhatian lebih kepada pasaran sekunder, sekaligus menghantar 'tin minyak' kepada penghantar kenderaan automatik yang tidak kurang hebatnya di negara mereka (yang hanya bernilai kerjasama dengan BMW dan Mercedes – Benz ). Antara lain, Mahle adalah pembangun aktif bahan habis-habisan mahal untuk kereta VAZ – secara kebetulan, ini dapat dilihat pada Prior yang kini dilepaskan dari barisan pemasangan.

Menurut pengeluar itu sendiri, sumber satu penapis minyak cukup untuk jarak tempuh 50 ribu kilometer. Para pakar, secara amnya, menyokong pernyataan ini, tetapi mereka hampir tidak percaya pada angka yang terlalu tinggi, menyatukan 30 ribu larian yang jauh lebih membingungkan. Bagi pengguna, tempat pertama adalah parameter penapisan yang baik, berkat enjinnya yang berfungsi sangat 'bersih'. Mengingat semua perkara di atas, walaupun dengan sedikit pembetulan untuk kata-kata besar, pelaburan untuk membeli produk dari Mahle akan cukup wajar.

Kelebihan

  • jangka hayat penapis minyak yang dinyatakan mencapai 50 ribu kilometer;
  • ketersediaan kawalan operasi yang ketat, serta pemilihan bahan dan bahan mentah yang teliti untuk peringkat awal pengeluaran;
  • konsep memperkenalkan injap yang diperbuat daripada getah tahan panas berkekuatan tinggi;
  • kepekatan besar produk asal di pasaran selepasnya.

keburukan

  • harga tinggi.

Purflux

Penilaian: 4.8

Purflux

Tanda dagang kumpulan syarikat Sogefi, di bawah logo yang mana penapis yang boleh dipercayai dan dinilai dengan tepat untuk membersihkan minyak engkol dari kekotoran dihasilkan. Dengan mengatakan “dinilai cukup”, kita bermaksud legalitas dari kualitas kualiti kerja yang telah ditetapkan, pelanggaran yang kadang-kadang “berdosa” oleh pesaing yang tidak kurang hebatnya.

Menurut tradisi perwakilan segmen premium, Sogefi (baca, Purflux) menerapkan kebijakan menyeluruh untuk menyediakan pengguna dengan produk berkualiti tinggi, yang dinyatakan dalam penciptaan keseluruhan kompleks penyelidikan (walaupun tidak mempunyai ruang lingkup yang sama dengan Kesatuan ). Menurut pengguna, perbandingan yang teliti terhadap parameter operasi penapis minyak ini dengan yang lain sering menunjukkan keuntungan kecil untuk Purflux dari segi nilai atau reka bentuk rasional, yang merupakan nilai tambah besar bagi piggy bank jenama itu. Selari dengan ini, para pakar menyoroti bentuk kertas saring yang asli (dilapisi dengan tulang hering), yang tidak masuk akal kecuali kesukaran untuk menempa. Untuk siri kehalusan kecil dan dasar harga yang sangat kompeten, jenama ini layak mendapat barisan kedua penarafan.

Kelebihan

  • dasar harga setia terhadap pengguna;
  • elemen penapis berkualiti tinggi;
  • 'muslihat' bentuk komponen individu kartrij, sehingga sukar dipalsukan;
  • kehadiran pusat penyelidikan.

keburukan

  • tidak ditemui.

Mann

Penilaian: 4.8

Mann

Mann adalah produk penggabungan dua pengeluar alat ganti kereta tertua Jerman (Filterwerk Mann dan Hummel GmbH), yang telah berkembang menjadi syarikat operasi utama di seluruh Eropah. Ia terkenal dengan pendekatan yang sangat sukar untuk mengawal kualiti produknya, yang memberi kesan positif terhadap peratusan kecacatan (kurang dari 2% dari jumlah keseluruhan). Pengawalan pengeluaran di sini bermula dari peringkat penyediaan bahan mentah, yang memungkinkan untuk mengecualikan sedikit pun penyimpangan dari input nominal ketika penciptaan produk berlangsung.

Menurut pengguna, kualiti penapis minyak Mann ditunjukkan bukan hanya pada tahap penyaringan, tetapi juga peningkatan usia perkhidmatan yang terkenal. Bagi para pakar, mereka memperhatikan kaedah yang sangat berisiko, tetapi sangat berkesan untuk membekalkan produk yang baru dikembangkan terus ke rangkaian penghantar pengeluar kereta terkenal, yang merangkumi keseluruhan kumpulan VAG, serta sebilangan jenama yang terkenal di Rusia (Nissan, Peugeot dan dan lain-lain.). Juga perlu diperhatikan fokus pengeluar pada pengeluaran produk untuk pasaran runcit dalam jumlah yang mencukupi untuk memenuhi keperluan pemilik kereta.

Kelebihan

  • wakil terbesar pengeluar penapis minyak Eropah, yang merupakan tajuk pembekal sebilangan besar pengeluar kereta dunia;
  • perhatian diberikan kepada pengeluaran elemen penapis untuk kereta domestik;
  • berusaha untuk mengawal kualiti di semua peringkat pengembangan produk.

keburukan

  • kehadiran sejumlah besar barang palsu di runcit.

Union

Penilaian: 4.7

Union

Pengilang penapis minyak premium terkenal dari Asia, terkenal dengan reputasi yang sangat baik di segmen pengguna. Ia mempunyai perjanjian umum dengan sebahagian besar pembuat kenderaan di Jepun, Korea dan China mengenai pembekalan konveyor dengan penapis minyak: ia dapat dijumpai di dalam kereta buatan jenama Lexus, Toyota, Hyundai, jenama Kia, dll.

Menurut para pakar, kelebihan utama Union adalah inovasi dan pencarian berterusan untuk penyelesaian teknologi terbaik. Menurut petunjuk ini, tidak ada pesaing yang dapat membandingkannya dengan syarikat Jepun yang berani: setiap tahun, hampir satu pertiga dari jumlah pendapatan jenama itu pergi ke penyelidikan dalam bidang penapisan minyak dan meningkatkan jangka hayat elemen individu (termasuk enjin pembakaran dalaman). Langkah ini, di satu pihak, membolehkan seluruh kawasan pasaran bergerak maju, dan di sisi lain, menghalang syarikat daripada kehilangan kaitannya dalam keadaan moden.

Kelebihan

  • inovasi dalam pembangunan penyelesaian teknikal dan teknologi baru, penyelenggaraan pusat penyelidikannya sendiri;
  • pematuhan standard kualiti dunia dengan teliti;
  • penapisan minyak berkualiti tinggi;
  • kadar sekerap yang sangat rendah dicapai dengan kawalan operasi yang ketat;
  • sokongan besar dari pasaran runcit dengan melepaskan sebahagian produk pembuatan untuk dijual.

keburukan

  • harga yang sangat tinggi untuk produk asal.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen