15 maxiskuteers terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Kemudahan operasi dan kekuatan yang baik adalah sebab utama populariti pengguna maxiscuers. Motosikal ini memberikan pergerakan yang selesa di bandar dan di lebuh raya. Ramai penunggang motosikal mengambil langkah pertama menggunakan skuter besar. Mereka mudah dikendalikan, terima kasih kepada variator, anda tidak perlu memikirkan memilih gear. Yang tinggal hanyalah menumpukan perhatian sepenuhnya pada pemanduan. Banyak model yang berbeza dijual di Rusia, yang berbeza dari segi harga, daya, dan kapasiti. Cadangan pakar kami akan membantu anda memilih pilihan terbaik.

Cadangan pemilihan

Nombor tempat duduk. Sebilangan besar maxiskuteers tersedia dengan 1 atau 2 tempat duduk.

  1. Untuk perjalanan ke tempat kerja atau memancing sendiri, cukup untuk membeli basikal tunggal. Ia akan sekecil mungkin, bermanuver dan menjimatkan.
  2. Sekiranya perjalanan biasa dirancang untuk dua orang, maka anda perlu memilih skuter dengan tempat duduk panjang. Dengan kenderaan bermotor seperti itu, anda bukan sahaja dapat bergerak di sekitar bandar, tetapi juga melakukan perjalanan berkelah di negara ini.

Kapasiti bagasi. Semasa memilih maxiscopter, penting untuk mempertimbangkan jumlah bagasi. Seseorang hanya mahu menyembunyikan topi keledar motosikal di bawah pelana, sementara seseorang akan mengangkut khemah, beg tidur dan tilam kembung. Anda juga harus memperhatikan kehadiran ruang sarung tangan. Adalah senang untuk mengangkut barang-barang kecil di dalamnya.

Kelajuan dan dinamik pecutan. Banyak maxiscooters mempunyai kelajuan permulaan yang baik, meninggalkan aliran kereta di lampu isyarat. Tetapi setiap penunggang motosikal mempunyai konsep kepantasannya sendiri.

  1. Basikal dengan motor kecil mempunyai kelajuan maksimum yang terhad (hingga 130 km / jam), mereka menunjukkan percepatan perlahan hingga 100 km / jam (sekurang-kurangnya 8 s).
  2. Bagi peminat pemanduan sukan, pengguna komputer riba yang hebat diberi perhatian. Kelajuan maksimum mereka mencapai 200 km / jam, dan dinamika pecutan (5-7 s) kelihatan luar biasa.
  3. Keuntungan Ramai pembeli berpotensi berminat dengan penggunaan bahan bakar. Dan betul. Terdapat model yang hanya menggunakan 2-3 liter petrol dalam mod campuran. Bagi pengguna komputer riba yang berkuasa, penggunaannya hampir dengan kereta subkompak (5-7 liter).

Kebolehpercayaan. Semasa memilih komputer riba, penting untuk mengetahui ulasan pemilik sebenar.

  1. Yang paling dipercayai adalah basikal Jepun. Tetapi mereka memerlukan penyelenggaraan berkala dan petrol berkualiti. Tetapi pembaikan boleh memukul dompet anda dengan kuat.
  2. Kenderaan bermotor Eropah tidak kalah dengan daya tahan. Lebih mudah untuk melayani penduduk wilayah barat Rusia. Bahagian dan barang habis pakai, harga untuk beberapa model berpatutan.
  3. Semakin banyak mesin maxiscoers China dijumpai di jalan raya negara ini. Mereka menarik dengan harga yang berpatutan. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, kualiti pengerjaan meningkat, mereka sedikit lebih rendah dari segi kebolehpercayaan dan ketahanannya berbanding pesaing Jepun dan Eropah.

Kami telah memilih 15 komputer riba terbaik untuk semakan kami. Kesemua mereka telah lulus ujian di jalan raya Rusia. Semasa memperuntukkan tempat duduk, dewan editorial majalah itu bergantung pada pendapat masyarakat ahli, dengan mengambil kira ulasan penunggang motosikal domestik.

Penarafan maxiscuters terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Maxiscuters terbaik dengan kapasiti enjin hingga 450 cc. 1 BMW DENGAN 400 GT RUB 577,000
2 Aprilia SR Max 300
3 SUZUKI BURGMAN 400 ABS RUB 499,000
4 PIAGGIO MP3 YOURBAN 300 SPORT LT E4 RUB 639,000
5 Yamaha NMAX 15 0 RUB 269,000
6 Honda PCX-150 RUB 285,000
7 CFMoto 250 Jetmax RUB 199,000
8 SYM Joymax (GTS 300I) RUB 314,000
Maxiscuters terbaik dengan anjakan enjin melebihi 450 cc 1 BMW C 650 GT RUB 840,000
2 Aprilia SRV 850 ABS / ATC
3 Yamaha TMAX DX RUB 936,000
4 Gilera GP800
5 Suzuki SkyWave 650 Burgman
6 ABS SYM MAXSYM 600I RUB 489,900

Maxiscuters terbaik dengan kapasiti enjin hingga 450 cc.

Maxiscuters anjakan kecil (hingga 450 cc) ringan dan dapat dikendalikan. Mereka dibezakan dengan harga yang berpatutan dan kemudahan penggunaan. Para pakar telah memilih beberapa model yang menarik.

BMW DENGAN 400 GT

Penilaian: 5.0

BMW DENGAN 400 GT

Dalam perjalanan jauh, anda boleh menggunakan maxiscopter Jerman BMW dengan 400 GT. Pakar mencatat kombinasi keselamatan, keselesaan dan dinamisme yang berjaya. Keyakinan memandu ditingkatkan dengan sistem elektronik dan multimedia yang maju. Malah peralatan standardnya mengungguli banyak motosikal. Dari penampilan teknik ini, menjadi jelas bahawa model tersebut ditujukan kepada orang yang dihormati. Maxiskuter berjaya digunakan untuk perjalanan harian. Basikal memecut hingga 100 km / jam dalam 9.5 saat, mengembangkan kelajuan tertinggi 139 km / j. Teknik Bavaria memenangkan penentuan kami.

Penunggang motosikal Rusia memuji skuter kerana pemasangan berkualiti tinggi, kebolehpercayaan, dinamika yang baik dan penggantungan yang selesa. Kelemahan model adalah kekurangan ruang di bawah tempat duduk.

Kelebihan

  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • kebolehpercayaan;
  • dinamisme;
  • keselamatan.

keburukan

  • sedikit ruang di bawah tempat duduk.

Aprilia SR Max 300

Penilaian: 4.9

Aprilia SR Max 300

Aprilia SR Max 300 mempunyai penampilan yang agresif. Motosikal menunjukkan dinamika yang baik, kelajuan maksimum terhad kepada 145 km / j. Enjin silinder tunggal dengan kapasiti 21.7 liter. dari. menggunakan sehingga 5 liter petrol dalam mod campuran. Menurut pakar, skuter ini lebih sesuai untuk lelaki, kesimpulan ini menunjukkan dirinya setelah menganalisis keseluruhan dimensi tempat duduk, dan juga lokasi tapak kaki. Pengilang memilih skema warna merah dan hitam untuk produknya, papan pemuka dilengkapi dengan tachometer analog dan speedometer, skrin LCD menampilkan penggunaan bahan bakar, kelajuan tertinggi dan parameter operasi lain.

Pemiliknya menyukai ruangan yang luas di bawah pelana, di mana anda boleh menyembunyikan topi keledar dan peruntukan sederhana. Mereka menganggap optik kepala adalah sisi lemah model.

Kelebihan

  • dinamik cemerlang;
  • batang lapang;
  • penggantungan lembut;
  • kaki yang dipanaskan.

keburukan

  • cahaya lemah.

SUZUKI BURGMAN 400 ABS

Penilaian: 4.8

SUZUKI BURGMAN 400 ABS

Pada tahun 2015, pengeluar Jepun yang terkenal menyampaikan kepada peminat maxiscooters versi terkini basikal SUZUKI BURGMAN 400 yang popular. Ramai pengguna menyukai peningkatan tersebut, mereka melihat penampilan yang sejuk, selesa, pengendalian yang sangat baik, brek yang boleh dipercayai. Pakar menyukai batang yang diperbesar; bersama dengan 3 ruang sarung tangan, anda boleh membawa banyak barang berguna. Pemiliknya tidak akan menghadapi masalah dengan penyelenggaraan dan pembaikan, kerana terdapat banyak alat ganti dan barang habis pakai di kedai. Model ini mengambil kedudukan alas gangsa.

Pemiliknya juga menghadapi beberapa kekurangan dari komputer riba. Bahagian plastik sangat mahal, jadi pengendalian basikal perlu dilakukan dengan teliti.

Kelebihan

  • penampilan yang sejuk;
  • batang lapang;
  • banyak alat ganti dan barang habis pakai;
  • pengendalian yang sangat baik.

keburukan

  • bahagian plastik yang mahal.

PIAGGIO MP3 YOURBAN 300 SPORT LT E4

Penilaian: 4.7

PIAGGIO MP3 YOURBAN 300 SPORT LT E4

Skuter tiga roda Itali PIAGGIO MP3 YOURBAN 300 SPORT LT E4 terkenal dengan reka bentuknya yang tidak biasa. Model ini mempunyai dua roda di depan dan hanya satu di bahagian belakang. Motosikal itu mengagumkan para pakar dengan pengendaliannya yang sangat baik, penggantungan intensif tenaga dan kebolehpercayaan. Walaupun beratnya berat (212 kg), maxiscooter mampu memecut hingga 120 km / j. Adalah senang untuk menempuh jarak jauh dengan kenderaan, berdiri di lampu isyarat tanpa menyentuh jalan raya dengan kaki anda. Basikalnya berbeza daripada rakan-rakan roda dua dalam kestabilannya di jalan basah. Hanya populariti rendah di Rusia yang tidak membenarkan teknik ini meningkat lebih tinggi dalam ulasan kami.

Antara kelemahannya, pengguna mencatat suspensi depan yang berat dan cermin depan yang rendah. Tetapi pemilik dan basikal selalu menonjol di jalan raya.

Kelebihan

  • kestabilan yang sangat baik;
  • pengendalian yang baik;
  • kemudahan pengurusan;
  • kebolehpercayaan.

keburukan

  • penggantungan depan berat;
  • cermin depan rendah.

Yamaha NMAX 150

Penilaian: 4.6

Yamaha NMAX 15

Maxiscooter Yamaha NMAX 150 akan menjadikan perjalanan harian anda berwarna-warni dan kaya. Motosikal sukan ini dibangunkan khas untuk digunakan dalam keadaan bandar. Enjinnya tidak terlalu kuat (11.1 liter. Dari.), Tetapi penggunaan bahan bakar akan menggembirakan pemiliknya (2.4 l / 100 km). Para pakar menyukai reka bentuk yang pantas, tempat duduk yang selesa dan ruang simpanan yang luas. Pengilang telah melengkapkan otaknya dengan optik LED yang terang. Sistem ABS bertanggungjawab untuk keselamatan memandu.

Pengguna Rusia memperhatikan kelebihan komputer riba seperti percepatan yang kuat hingga 40 km / jam, kemudahan kawalan, dan kecekapan pengereman. Titik lemah model ini dianggap sebagai suspensi belakang brooding, kekurangan daya ketika memandu pada pendakian yang curam.

Kelebihan

  • Optik LED;
  • penggunaan ekonomi;
  • reka bentuk sporty;
  • batang lapang.

keburukan

  • penggantungan belakang brooding;
  • kuasa terhad.

Honda PCX-150

Penilaian: 4.5

Honda PCX-150

Maxiscooter Jepun Honda PCX-150 sangat popular di Eropah. Pembeli berpotensi dari Rusia menunjukkan minat yang semakin meningkat. Motosikal mempunyai semua yang anda perlukan untuk perjalanan bandar yang selesa atau perjalanan hujung minggu yang pendek. Model ini dilengkapi dengan enjin 2-silinder ekonomik yang mengagumkan para pakar dengan operasinya yang tenang. Penunggang motosikal menganggap unit kuasa adalah yang paling tahan lama dan bersahaja di kelasnya. Penggunaan bahan api rendah (2,25 l / 100 km) disediakan melalui suntikan elektronik. Permulaan elektrik menghidupkan enjin dengan mudah.

Peralatan yang lemah tidak membenarkan basikal mengambil tempat yang lebih tinggi. Pengguna mesti membeli cermin depan dan pelindung kaki. Pemilik mempunyai aduan mengenai keberkesanan penangguhan.

Kelebihan

  • dinamisme;
  • permulaan yang mudah;
  • kepraktisan;
  • keuntungan.

keburukan

  • penggantungan yang buruk;
  • peralatan yang lemah.

CFMoto 250 Jetmax

Penilaian: 4.4

CFMoto 250 Jetmax

Model Cina CFMoto 250 Jetmax adalah pesaing serius untuk kenderaan bermotor Jepun di kelas maxiscooter. Basikal berkinerja baik di jalan-jalan bandar yang sibuk, menunjukkan pecutan pantas dan kemampuan bergerak yang tinggi. Para pakar menghargai kemudahan operasi, keselamatan dan keselesaan. Maxiskuter dilengkapi dengan enjin 250 cc yang ekonomik. cm dengan kapasiti 22 liter. dari. Mototeknik menggabungkan kesederhanaan reka bentuk dan peralatan yang baik. Dari pilihannya, perlu diperhatikan sistem audio dengan 4 pembesar suara, penyesuaian bekalan udara hangat.

Pemilik basikal China memperhatikan kelebihan model seperti reka bentuk bergaya, harga berpatutan, dinamisme. Kelemahannya termasuk suspensi yang kaku dan palam pencucuh jangka pendek.

Kelebihan

  • dinamisme;
  • harga berpatutan;
  • kemampuan bergerak yang tinggi;
  • reka bentuk yang bergaya.

keburukan

  • penggantungan tegar;
  • palam pencucuh terbakar dengan cepat.

SYM Joymax (GTS 300I)

Penilaian: 4.3

SYM Joymax (GTS 300I)

Maxiscooter SYM Joymax (GTS 300I) mempunyai kesan yang memukau pada peminat basikal. Optik moden dengan lampu kabut, panel instrumen maklumat, reka bentuk moden sangat menarik. Pakar telah menonjolkan batang yang luas di mana anda dapat menyembunyikan dua helmet dengan mudah. Walaupun basikal itu bukan milik model sukan, ia dapat memecut dengan cepat hingga 140 km / j dengan mudah. Diperlukan masa sekitar 7-8 saat untuk mencapai ratus yang dihargai untuk komputer riba. Teknik ini pantas mendapat pujian kerana ketangkasan dan keselamatannya.

Pemilik kenderaan bermotor Taiwan memuji skuter kerana penampilannya yang moden, harga yang berpatutan, peralatan yang baik, dinamisme dan bagasi yang luas. Dari kekurangan itu, mereka membezakan penggantungan yang kaku dan pengendalian yang biasa-biasa saja.

Kelebihan

  • reka bentuk moden;
  • kemas maklumat;
  • batang lapang;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • penggantungan tegar;
  • pengendalian biasa-biasa sahaja.

Maxiscuters terbaik dengan anjakan enjin melebihi 450 cc

Pemacu maksimum dari perjalanan diberikan kepada pemilik komputer riba dengan enjin lebih dari 450 cc. Lihat Mereka mempercepat dengan cepat, mempunyai batang yang lapang dan pelbagai pilihan moden yang baik. Pakar menyukai basikal berikut.

BMW C 650 GT

Penilaian: 4.9

BMW C 650 GT

Maxiscooter BMW C 650 GT membuat banyak kebisingan pada tahun 2012. Pereka Bavaria mengambil yang terbaik dari skuter asal Jepun dan Eropah. Mereka telah menambahkan identiti jenama, mengerjakan pembinaan dan keselesaan, dan memasang banyak pilihan moden. Motosikal ini mula dijual pada tahun 2016, kekuatan pendorong di belakang motosikal adalah enjin dua silinder 60 hp. dari. Pakar menyukai percepatan dinamik namun lancar, yang selamat untuk pemandu. Basikal Bavaria juga terasa hebat di trek, menempuh jarak jauh dalam satu perjalanan. Aset model harus merangkumi penyesuaian elektrik kaca depan, pemegang dan tempat duduk yang dipanaskan.

Pengguna memuji maxiscooter kerana dinamisme, reka bentuk yang dapat dikenali, peralatan dan keselesaan yang kaya. Daripada minus, hanya harga tinggi yang disebutkan.

Kelebihan

  • kuasa tinggi;
  • dinamik yang baik;
  • peralatan yang kaya;
  • batang lapang.

keburukan

  • harga tinggi.

Aprilia SRV 850 ABS / ATC

Penilaian: 4.8

Aprilia SRV 850

Model Aprilia SRV 850 ABS / ATC mendakwa gelaran maxiscounter paling berkuasa di dunia. Ini berdasarkan pendahulunya, Gilery GP 800, yang tidak menjadi buku terlaris. Basikal ini dilengkapi dengan enjin dua silinder 850 cc. lihat Dari itu anda boleh memerah 76 liter. dengan., yang lebih banyak daripada beberapa kereta. Skuter besar bermula dengan sangat cepat, ia mempercepat hingga 100 km / j dalam masa 5.7 saat. Dan kelajuan maksimum dinyatakan sekitar 194 km / j. Tidak memerlukan banyak masa untuk membiasakan diri dengan kenderaan bermotor, transmisi berubah terus menjadikan pemanduan lebih mudah. Suspensi yang kaku membolehkan basikal sporty melewati selekoh yang ketat tanpa mengubah lintasan penunggang.

Di negara kita, masih terdapat sedikit pemilik komputer riba Itali. Salah satu sebab populariti rendah adalah harga yang tinggi.

Kelebihan

  • kuasa tinggi;
  • dinamik cemerlang;
  • penggantungan sukan;
  • pemanduan yang selesa.

keburukan

  • harga tinggi.

Yamaha TMAX DX

Penilaian: 4.7

Yamaha TMAX DX

Di seluruh pelosok dunia, penunggang motosikal mengenali Maxiscooter Yamaha TMAX DX Jepun. Pakar menjelaskan populariti tinggi model dengan memperkenalkan penyelesaian inovatif yang dipinjam dari dunia sukan permotoran. Selama 20 tahun, skuter ini melalui banyak kemas kini, generasi terbaru dilengkapi dengan enjin dua silinder (530 cc) dengan tork 53 Nm. Walaupun jumlahnya kecil, basikal menunjukkan dinamika yang sangat baik, pengeluar berjaya mencapai permulaan yang cepat dengan memasang suntikan bahan bakar elektronik. Pada masa yang sama, penggunaan petrol dalam kitaran gabungan adalah 4.3 liter per 100 km. Maxiscuter menerima gangsa ulasan kami.

Pemiliknya menganggap penggantungan yang lemah dan penyelenggaraan yang mahal sebagai kelemahan basikal. Kenderaan bermotor dipuji kerana kebolehpercayaan dan kestabilannya di jalan raya.

Kelebihan

  • dinamik cemerlang;
  • keuntungan;
  • kepraktisan;
  • pemasangan berkualiti tinggi.

keburukan

  • penangguhan yang lemah;
  • penyelenggaraan yang mahal.

Gilera GP800

Penilaian: 4.6

Gilera GP800

Kelajuan tertinggi tinggi (193 km / j) dan pecutan pantas (5.7 s) ditunjukkan oleh maxiscooter Itali Gilera GP800 yang lain. Model ini menarik bakal pembeli dengan harga yang berpatutan. Motor berkuasa memberikan tork 73 Nm. Ia dihantar ke roda melalui variator dan pemacu rantai. Pakar menganggap basikal itu adalah mainan lelaki semata-mata, kerana berat kenderaan bermotor, bergantung pada muatan, bervariasi antara 202-450 kg. Tidak semua penunggang motosikal berjaya “pelana” kuda Itali dengan segera. Pusat graviti dipindahkan ke atas dan sukar untuk mengekalkan keseimbangan ketika berhenti.

Motosikal itu tidak berjaya memintas pemimpin kerana beratnya yang rendah, kekurangan ruang sarung tangan dan trunk yang sempit. Tetapi semua kekurangan dikompensasikan oleh kuasa dan dinamisme.

Kelebihan

  • dinamik cemerlang;
  • kuasa;
  • tingkah laku yang stabil di landasan;
  • perjalanan yang selesa.

keburukan

  • berat berat;
  • batang yang ketat.

Suzuki SkyWave 650 Burgman

Penilaian: 4.5

Suzuki SkyWave 650 Burgman

Pakar dan penunggang motosikal bercakap dengan hormat mengenai SkyWave 650 Burgman Suzuki. Di kelasnya dia dipanggil guru. Ciri khas model adalah ergonomik dan selesa. Pereka Jepun telah menyempurnakan enjin dua silinder dan memodenkan transmisi. Hasilnya, enjinnya menggunakan petrol 15% lebih sedikit daripada pendahulunya. Penunjuk ECO yang terletak di rapi membantu pengendara basikal pemula menjimatkan bahan bakar. Sekiranya dikehendaki, pemandu boleh memilih pilihan kawalan transmisi SECVT automatik dan mekanikal.

Tidak kekurangan skuter dan kekurangan. Pemilik mengeluh tentang pelaburan wang yang berterusan. Ini berlaku bukan hanya untuk penyelenggaraan biasa, tetapi juga untuk perbaikan transmisi yang mahal.

Kelebihan

  • keuntungan;
  • keselesaan;
  • ergonomi;
  • cermin lipat.

keburukan

  • penyelenggaraan dan pembaikan yang mahal.

ABS SYM MAXSYM 600I

Penilaian: 4.4

ABS SYM MAXSYM 600I

Maxiscooter Taiwan SYM MAXSYM 600I ABS akan sesuai dengan penyokong pemanduan yang diukur. Walaupun modelnya mempunyai enjin yang kuat (45 hp) dan kelajuan tertinggi (180 km / j), duduk di belakang roda tidak mahu memutarnya ke had. Pada masa yang sama, basikal ini membolehkan anda menghabiskan masa dengan rakan atau orang tersayang dengan senang hati, setelah memasukkan ruang bagasi ke bola mata. Dinamika tetap sama. Untuk perjalanan jauh dalam kenderaan bermotor terdapat lampu depan yang baik, kemampuan memasang bagasi almari pakaian dan cermin depan yang boleh dipercayai. Dari segi penggunaan bahan bakar, dalam mod campuran basikal menggunakan 5 liter petrol per 100 kilometer. Para pakar memuji pengeluar kerana sistem pengeremannya yang cekap.

Mengenai kelemahannya, pertama-tama pemilik menyebutkan berat badan yang tinggi (224 kg). Terdapat kegagalan dalam operasi variator.

Kelebihan

  • harga berpatutan;
  • kekuatan yang baik;
  • daya tarikan;
  • batang lapang.

keburukan

  • berat berat;
  • kerosakan varian.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen