15 jenis raspberi yang terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Istilah 'jarak jauh' merujuk kepada kemampuan tanaman untuk menghasilkan buah secara berterusan (sepanjang musim tumbuh). Tetapi dalam kes raspberi, maksudnya sedikit berbeza. Tidak perlu mengharapkan bekalan tanaman yang berterusan, tetapi raspberi yang masih ada mampu menghasilkan buah dalam satu musim pada tangkai dua tahun dan satu tahun.

Faedah raspberry remontant:

  1. kitaran pengembangan bahagian tanah adalah satu tahun;
  2. tidak ada masalah ketahanan musim sejuk (pucuk bercambah dipotong ke permukaan tanah);
  3. lebih tahan terhadap penyakit;
  4. tidak memerlukan rawatan kimia;
  5. buah segar tahan lebih lama.

Kepelbagaian sisa yang dipilih mempengaruhi hasil. Pemilih mengetahui lebih daripada dua ratus jenis budaya ini. Tukang kebun baru boleh menjadi bingung ketika memilih, jadi pakar kami telah mengumpulkan penilaian jenis varieti raspberi yang masih matang dan menghasilkan tinggi.

Penarafan varieti raspberi yang terbaik

Pencalonan sebuah tempat gred penilaian
Varieti raspberi semula jadi yang terbaik untuk pematangan awal 1 Pengawal Merah 5.0
2 Cemerlang 4.9
3 Hercules 4.8
4 Keajaiban Bryansk 4.7
5 Keajaiban oren 4.6
6 Atlant 4.5
7 Kalung Ruby 4.4
8 musim panas Indian 4.3
Varieti raspberi yang terbaik dengan hasil yang tinggi 1 Brusvyan 5.0
2 Yaroslavna 4.9
3 Polka 4.8
4 Penguin 4.7
5 Poliana 4.6
6 Aprikot 4.5
7 Gergasi kuning 4.4

Varieti raspberi semula jadi yang terbaik untuk pematangan awal

Sekiranya anda lebih memilih varieti raspberi yang sudah masak lebih awal, maka tidak ada risiko tanaman yang tidak matang pada saat permulaan selesema sejuk atau fros pertama.

Pengawal Merah

Penilaian: 5.0

PENJAGA MERAH

Pengawal awal raspberry Red Guard menduduki tempat pertama. Sudah pada akhir bulan Julai atau awal bulan Ogos, mereka mulai menuai, dan proses ini berakhir pada bulan Oktober. Kilangnya kuat, tegak. Ia mencapai ketinggian 1.6 m. Pucuk raspberry ditutup dengan duri kecil yang jarang terletak sangat dekat. Mereka tidak mengganggu merawat Pengawal Merah dan menuai dari mereka.

Setiap beri berukuran panjang 4-5 cm, dan beratnya 8-10 g. Kadang-kadang ada spesimen hingga 18 g. Buah-buahan berbentuk kerucut yang ideal. Warna mereka berwarna merah gelap dengan kilauan. Drupes kecil saling berkaitan erat. Raspberry Red Guard sangat aromatik, manis dan berair, tetapi cukup padat, yang memudahkan pengangkutan.

Pencinta Raspberry Red Guard memberikan ulasan hangat tentangnya dan menyebutnya sebagai salah satu varietas yang terbaik. Dia pantas memimpin penilaian, kerana buahnya cantik, homogen, agak besar, dan rasanya kaya dengan raspberry. Di samping itu, Pengawal Merah tahan terhadap penyakit utama budaya.

Kelebihan

  • penampilan buah beri;
  • ciri rasa;
  • penentangan terhadap penyakit utama;
  • pengangkutan yang baik;
  • produktiviti tinggi.

keburukan

  • komposisi tanah di tapak mempengaruhi jumlah penuaian.

Cemerlang

Penilaian: 4.9

CEMERLANG

Tempat kedua dalam penilaian masuk ke raspberry Brilliantovaya yang masih ada. Pelbagai bentuk semak yang cukup merebak, tingginya mencapai 1-1.2 m. Pucuk tahunan berwarna kemerahan, ditutup dengan mekar berlilin dan duri yang lemah. Tumbuh tahun kedua bertukar menjadi coklat muda dan juga ditutup dengan duri kecil.

Beri masing-masing mempunyai berat 4 g. Warnanya berwarna ungu kaya dengan ciri khas bersinar, yang berkat namanya pelbagai. Rasanya manis dengan sedikit masam. Raspberi tidak terlalu aromatik, tetapi baunya harum. Buburnya berair, tetapi tidak basah di tangan semasa menuai. Sekiranya semua syarat agroteknik dipenuhi, maka sehingga 3 kg beri dikeluarkan dari satu semak setiap musim.

Penduduk musim panas memuji pelbagai jenis Brilliantovaya dalam ulasan mereka kerana produktiviti yang tinggi dan buah yang banyak. Pakar kami memasukkannya ke dalam peringkat terbaik, kerana tanaman ini cukup tahan terhadap pengeringan dari tanah, dan juga tahan suhu tinggi dengan baik. Jumlah maksimum tanaman dituai pada awal bulan Ogos dan terus melakukannya hingga pertengahan Oktober.

Kelebihan

  • beri yang indah dengan kilauan yang ketara;
  • toleransi haba yang tinggi;
  • rintangan fros yang baik;
  • pelbagai disesuaikan untuk penyimpanan, pengangkutan.

keburukan

  • aroma kurang dinyatakan.

Hercules

Penilaian: 4.8

HERCULES

Varieti raspberi Hercules dari Rusia berada di tempat ketiga dalam penarafan. Tanaman mencapai ketinggian 1,5-2 m. Pembentukan tunas kurang dinyatakan – hanya 3-4 per musim, tetapi ini cukup untuk mengumpulkan hasil panen yang besar. Pucuk muda berwarna hijau, dan pada musim luruh mereka menjadi kemerahan. Mereka juga mempunyai lapisan lilin dan duri berduri ke bawah.

Buah-buahan berbentuk kerucut dan beratnya 5-7 g. Warnanya ruby ​​kaya. Drupes diikat dengan baik bersama, jangan hancur. Rasa secara organik menggabungkan rasa manis dan masam. Hercules mempunyai aroma raspberry yang ketara. Hingga 3.5 kg raspberry dikeluarkan dari satu semak.

Tukang kebun dalam ulasan menyatakan bahawa buah Hercules berair, padat, dan juga diangkut dengan baik. Ragamnya termasuk dalam peringkat yang terbaik, kerana menunjukkan ketahanan terhadap kebanyakan penyakit yang menjadi ciri tanaman ini. Hercules tidak takut dengan hujan yang berpanjangan. Raspberi dituai dari pertengahan Ogos hingga akhir musim luruh.

Kelebihan

  • berbuah yang banyak;
  • buah beri wangi dan enak;
  • penentangan terhadap penyakit, perosak;
  • terpelihara dan diangkut dengan baik.

keburukan

  • bagi sesetengah orang, beri kelihatan terlalu masam.

Keajaiban Bryansk

Penilaian: 4.7

BRYANSKOE DIVO

Tempat keempat dalam penarafan masuk ke variasi sisa Bryanskoe Divo. Ketinggian semak mencapai 1.5-1.8 m. Ia separa menyebar, tumbuh padat. Biasanya, tanaman mempunyai sehingga 7 cabang yang kuat. Batangnya ditutup dengan sebilangan kecil duri. Keajaiban Bryansk berbeza dengan varieti lain kerana 2 cabang buah tumbuh dari setiap simpul tunas.

Raspberry dari pelbagai warna merah tua ini. Setiap beri berukuran panjang 4 cm dan berat 5-6 g. Rasanya manis dengan sedikit masam. Hingga 3 kg buah beri yang berkualiti dikeluarkan dari satu semak setiap musim. Raspberry Bryanskoe Divo baik dalam pematangan, dan juga tidak kehilangan kualitinya semasa pengangkutan, oleh itu ia sesuai untuk tumbuh untuk dijual.

Menurut ulasan tukang kebun, menjadi jelas bahawa keajaiban Bryansk memberikan hasil yang tinggi. Tetapi daya tahan terhadap penyakit pada raspberry ini adalah sederhana, jadi tanaman mesti dijaga dengan baik. Ragamnya termasuk dalam peringkat terbaik, kerana mempunyai semak padat, tanaman ini tidak takut sejuk, kekeringan atau panas, dan buah beri terus tergantung di dahan tanpa jatuh atau reput hingga 5 hari.

Kelebihan

  • rasa manis dengan sedikit masam;
  • produktiviti tinggi;
  • pengangkutan yang baik;
  • raspberi masak tidak jatuh dari semak sehingga 5 hari.

keburukan

  • ketahanan relatif terhadap penyakit.

Keajaiban oren

Penilaian: 4.6

MIRACLE ORANGE

Varieti raspberry yang tersisa dengan warna beri unik Orange Miracle menempati kedudukan kelima dalam ranking. Kilangnya kuat, tinggi dengan ranting yang merebak. Pucuk pengganti di semak dibentuk oleh 6-7 keping. Batangnya ditutup dengan banyak duri, jadi penuaian agak bermasalah.

Semua buahnya berukuran besar dan sama saiz. Berat rata-rata masing-masing adalah 5-6 g. Walaupun kadang-kadang terdapat raksasa sebenar 10-12 g. Dalam bentuk, buah beri menyerupai kerucut memanjang. Warna mereka berkisar dari kuning keemasan hingga oren kaya. Mereka padat secara konsisten, tetapi sangat berair. Terasa sedikit halus pada sentuhan.

Dalam ulasan, para pecinta raspberry yang masih ada ini menyatakan bahawa ia mempunyai imuniti yang baik terhadap penyakit dan perosak, tetapi tidak bertolak ansur dengan fros atau panas yang teruk. Keajaiban oren layak berada di peringkat yang terbaik, kerana beri pelbagai jenis ini bukan sahaja sangat enak, rapi, tetapi juga tahan terhadap pematangan dan pengangkutan dengan baik.

Kelebihan

  • buah-buahan manis, besar;
  • pewarna yang menarik;
  • lama tidak pecah;
  • persembahan yang sangat baik;
  • sesuai untuk penggunaan segar atau pengetinan.

keburukan

  • tidak bertolak ansur dengan fros atau kekeringan yang teruk;
  • tanpa garter, semak pecah dari angin.

Atlant

Penilaian: 4.5

KEHADIRAN

Kedudukan keenam dalam penarafan dihuni oleh pelbagai jenis Atlant. Belukar raspberry ini sedikit merebak, mencapai ketinggian 1.6 m. Pucuk muda berwarna hijau dengan sedikit warna antacin. Mereka ditutup dengan lapisan lilin dan duri lembut dan tidak tajam yang terletak di bahagian bawah batang.

Raspberry Atlant mempunyai warna merah gelap yang mulia. Semua buahnya berbentuk kerucut dan memanjang. Setiap buah beri mencapai berat 5 g berat, padat, tetapi cukup berair. Semasa menuai, mereka dipisahkan dengan baik dari buah, jangan hancur. Rasa Atlanta pelbagai aspek. Ia menggabungkan keasidan yang menyegarkan dengan rasa manis.

Tukang kebun dalam ulasan menyatakan bahawa buah beri dari pelbagai jenis Atlant adalah bentuknya yang ideal dan mempunyai kombinasi asam dan rasa yang seimbang. Pakar kami telah memasukkan raspberry ini dalam penilaian, kerana buahnya berkualiti tinggi, sesuai untuk pengangkutan dan penyimpanan jangka panjang, bertolak ansur dengan sumur iklim kering, dan juga memberi respons yang baik terhadap pelbagai teknik pertanian.

Kelebihan

  • produktiviti tinggi;
  • raspberi cantik, enak;
  • buah-buahan tidak dipanggang di bawah sinar matahari;
  • tidak memerlukan makan yang kerap;
  • daya tahan tinggi terhadap penyakit atau perosak.

keburukan

  • dalam cahaya rendah semasa pematangan, raspberry menjadi masam.

Kalung Ruby

Penilaian: 4.4

RUBY NECKLACE

Kalung Ruby pelbagai awal-sederhana yang merangkul tempat ketujuh dalam penarafan. Tanaman ini bersaiz sederhana, sedikit menyebar, mencapai ketinggian 1,3-1,5 m. Pembentukan tunas rata-rata. Duri melengkung ke bawah terletak di seluruh batang. Cabang dengan buah-buahan terletak di sisi. Mereka ditutup dengan lapisan lilin.

Setiap kalung Ruby berry raspberry beratnya 4,5-5,5 g. Mereka mempunyai bentuk memanjang biasa. Warnanya ruby ​​cerah. Buburnya berair, rasanya seimbang dan menggabungkan rasa manis dengan masam. Raspberi ini diminum segar atau dibuat daripadanya pelbagai persediaan untuk musim sejuk. Setelah menuai, buah-buahan mengekalkan penyampaiannya untuk masa yang lama.

Tukang kebun dalam ulasan mereka menyatakan bahawa Kalung Ruby adalah pelbagai yang indah dengan buah beri yang lebat. Raspberry ini termasuk yang terbaik kerana tahan terhadap penyakit dan perosak utama. Sebagai tambahan, Ruby Necklace menunjukkan prestasi yang baik dalam meletakkan dan pengangkutan.

Kelebihan

  • produktiviti tinggi;
  • ciri rasa;
  • kekal segar untuk jangka masa panjang.

keburukan

  • dengan penyiraman yang jarang berlaku, buah beri menjadi lebih kecil.

musim panas Indian

Penilaian: 4.3

MUSIM PANAS INDIAN

Yang berikutnya dalam ranking terbaik adalah musim panas India yang pelbagai. Belukar yang luas, bersaiz sederhana. Ia mencapai ketinggian 1,8-2 m. Sudah pada awal musim panas, gelombang panen pertama muncul dan proses pematangan berterusan hingga pertengahan bulan Julai. Lebih dekat dengan awal September, pusingan buah beri yang baru bermula, berterusan hingga akhir musim luruh.

Buah Indian Summer berwarna merah tua. Mereka mempunyai ciri rasa yang baik, tetapi hampir tidak mempunyai aroma. Beri masing-masing mempunyai berat 3–3,5 g. Pulpa mereka sangat lembut. Rasa mengandungi rasa manis dan keasidan. Drupes kecil, seragam. 1-3 kg raspberry dituai dari satu pokok renek.

Tukang kebun dalam ulasan mereka menyatakan bahawa beri musim panas India, walaupun dengan hujan yang berpanjangan, tidak masam dan tidak kehilangan ciri rasa yang menyenangkan. Mereka memuji raspberry ini kerana rasa manis dan aromanya yang tidak mencolok, tetapi perhatikan bahawa varieti ini menuntut untuk dijaga, dan juga diangkut dengan buruk. Tetapi pakar kami tetap memasukkannya ke dalam penilaian, kerana ia tidak menjadi berasid dan tidak kehilangan bentuknya walaupun pada musim panas.

Kelebihan

  • berbuah berpanjangan;
  • beri kecil tetapi lazat;
  • bertolak ansur dengan suhu rendah dengan baik.

keburukan

  • terkena cendawan tepung.

Varieti raspberi yang terbaik dengan hasil yang tinggi

Ciri khas kebanyakan jenis raspberry yang masih ada adalah hasilnya yang tinggi. Tetapi bagi sebilangan wakil budaya, petunjuk ini sangat tinggi.

Brusvyan

Penilaian: 5.0

BRUSVYAN

Tempat pertama dalam penilaian diberikan kepada raspberry Brusvyan yang masih ada. Kadang-kadang disebut arboreal kerana pokok renek tumbuh kuat dan agak besar. Tinggi tanaman rata-rata adalah 2 m. Pembentukan sebilangan besar pucuk dan cabang pengganti adalah ciri khas Brusvyana. Dari sisi, pokok renek kelihatan sangat lebat.

Setiap buah beri cukup besar. Berat rata-rata mereka adalah 6-10 g. Buburnya tegas, mempunyai aroma raspberry khas dan rasa yang menyenangkan yang menggabungkan rasa manis dan masam. Varieti Brusvyana dibezakan oleh kepadatan buahnya yang tinggi, kerana strukturnya tidak hilang. Hasil rata-rata setiap tanaman ialah 4-6 kg, dan dengan perawatan yang tepat adalah mungkin untuk mengeluarkan hingga 8 kg raspberi.

Berdasarkan ulasan, semak raspberry ini tumbuh tinggi dan menyapu, jadi mereka harus diikat agar tidak pecah semasa cuaca berangin. Pakar kami meletakkan Brusvyanu dalam peringkat, kerana varietas ini memberikan hasil yang besar, diangkut dengan baik, dan juga tahan terhadap kebanyakan penyakit yang menjadi ciri tanaman ini.

Kelebihan

  • buahnya cantik dan besar;
  • mudah diangkut;
  • produktiviti tinggi;
  • tempoh berbuah panjang.

keburukan

  • kandungan gula rendah dalam raspberi.

Yaroslavna

Penilaian: 4.9

YAROSLAVNA

Yang berkaitan dengan kepelbagaian raspberry sebelumnya Yaroslavna menduduki tempat kedua dalam penilaian. Nama keduanya ialah Yellow Brusvyana. Pokok renek bersaiz sederhana. Mencapai ketinggian 1,7 m. Percabangan sedikit adalah ciri khas tumbuhan ini. Buah berterusan dari awal Ogos hingga akhir musim luruh.

Setiap buah beri berat 7-10 dan mempunyai ketumpatan yang ketara. Warna buah berubah ketika masak – dari kuning ke kuning dengan warna oren. Raspberry mempunyai rasa manis dengan sedikit rasa masam. Sehingga 4 kg buah dituai dari satu belukar. Raspberry ini digunakan secara universal.

Penanam beri profesional menyukai pelbagai jenis ini dan memujinya dalam ulasan mereka. Mereka perhatikan bahawa raspberry Yaroslavna memberikan hasil panen yang stabil, secara praktikalnya tidak jatuh sakit dan tergolong dalam buah beri yang dapat diangkut. Kami telah memasukkan remontant ini dalam penilaian, kerana buahnya dibezakan oleh rasa dan kebolehpasaran yang tinggi.

Kelebihan

  • warna raspberry yang menarik;
  • semak padat;
  • rasa yang menyenangkan;
  • produktiviti tinggi;
  • imuniti yang baik.

keburukan

  • lebih sesuai untuk wilayah selatan.

Polka

Penilaian: 4.8

POLKA

Tempat ketiga dalam penilaian diberikan kepada pelbagai jenis pencuci mulut dari raspberi yang masih ada – Polka. Tumbuhan ini mencapai ketinggian 1,5-1,8 m. Terdapat duri di batangnya, tetapi diekspresikan dengan lemah, oleh itu mereka tidak mengganggu penuaian. Polka membentuk hingga 10 pucuk dan beberapa keturunan basal. Setiap semak dituai hingga 4.5 kg setiap musim.

Berat setiap buah beri mencapai 5-7 g. Bentuknya, mereka menyerupai bidal. Daging mereka padat, warnanya merah terang, drupes kecil. Berus dengan 8-10 buah beri terletak di bawah daun yang melindungi mereka dari sinar matahari. Raspberry Polka mempunyai rasa yang sangat baik (rasa manis secara organik digabungkan dengan rasa masam) dan aroma kaya yang menyenangkan.

Ulasan pelbagai Polka kebanyakannya positif. Pakar kami memasukkannya ke dalam penilaian, kerana raspberry ini sangat produktif, diangkut dengan baik, dan kualiti beri sangat baik. Polka sesuai untuk penggunaan segar atau untuk pemprosesan. Tumbuhan ini tahan terhadap penyakit yang paling biasa.

Kelebihan

  • rasa raspberi tinggi;
  • berbuah berpanjangan;
  • duri besar tidak hadir;
  • universaliti aplikasi.

keburukan

  • rintangan kemarau yang lemah.

Penguin

Penilaian: 4.7

PENGUIN

Tempat keempat dalam pemeringkatan masuk ke pelbagai jenis Penguin raspberi. Ia mendapat namanya kerana ia adalah semak biasa. Pucuknya tegak, tanaman mencapai ketinggian hanya 1.4 m. Batangnya kuat, selang antara nod pendek. Mereka ditutup dengan sebilangan besar daun bersaiz sederhana dengan warna hijau yang kaya.

Setiap buah mencapai berat 4-6 g. Bentuknya berbentuk kerucut, bulat, dan warnanya berwarna merah gelap. Drupes kecil, seragam. Raspberi manis, masamnya hampir tidak dapat dilihat. Semasa pengumpulan, buah beri menjauh dari tangkai tanpa masalah. Mereka diangkut dengan baik dan tidak kehilangan daya tarikan, kerana padat dan elastik.

Tukang kebun memberikan ulasan yang baik mengenai pelbagai ini. Mereka mengagumi kenyataan bahawa dengan perawatan yang tepat adalah mungkin untuk menuai hingga 6 kg tanaman dari satu semak. Ragamnya ternyata berada di peringkat terbaik, kerana untuk semua kekompakannya sangat produktif, matang lebih awal dan menyenangkan dengan penuaian harum dalam jangka masa yang panjang.

Kelebihan

  • semak padat;
  • produktiviti tinggi;
  • buah-buahan besar;
  • penentangan terhadap penyakit dan perosak;
  • pengangkutan yang baik.

keburukan

  • memerlukan makan secara berkala.

Poliana

Penilaian: 4.6

POLYANA

Pembaikan pelbagai raspberry Polyana menempati kedudukan kelima dalam penarafan. Kilangnya kuat dan agak pendek (ketinggian tidak melebihi 1.2 m). Pokok renek menghasilkan sebilangan besar pucuk. Mereka tegak dan tidak bengkok walaupun dengan hasil panen yang banyak. Belukar raspberry terasa hebat tanpa sokongan atau trellis tambahan.

Glade beri berukuran sederhana. Berat mereka tidak melebihi 3-5 g. Bentuknya lebar kerucut. Warnanya ungu. Raspberry Polyana mempunyai rasa pencuci mulut yang sangat baik, padat, berkilat dan diangkut dengan sempurna. Tetapi pada akhir musim luruh, rasa agak merosot. Dengan perawatan yang betul, hingga 4 kg tanaman dikeluarkan dari satu semak.

Menurut tukang kebun, rasa raspberry Polyana masam. Buah beri biasanya lebih manis apabila cuaca cerah. Tetapi pada musim gugur, apabila sinar matahari jarang dilihat, ia menjadi kurang enak. Tidak semestinya rasberi dari varietas Polyana berada di peringkat terbaik, kerana dipercayai bahawa varieti ini sesuai untuk orang yang malas. Ia tidak memerlukan penyelenggaraan yang rapi, tetapi memberikan hasil yang sangat baik.

Kelebihan

  • pematangan cepat;
  • hasil yang tinggi;
  • beri masak tidak jatuh dari belukar untuk masa yang lama;
  • penentangan terhadap perosak dan penyakit;
  • pengangkutan yang mudah.

keburukan

  • rintangan pucuk lemah terhadap fros.

Aprikot

Penilaian: 4.5

APRIKOT

Raspberi buah-buahan kuning dari varieti Apricot mendapat tempat keenam dalam penilaian. Kilang ini sedikit merebak. Batangnya berwarna kuning air atau coklat muda. Mereka kuat dan tumbuh lurus. Di bawahnya terdapat lonjakan dalam jumlah kecil. Tetapi mereka kecil, bengkok ke bawah.

Bentuk buahnya berbentuk kerucut tumpul. Warna mereka berwarna aprikot keemasan, dan ada juga sedikit pubertas. Berat purata beri tidak melebihi 3 g. Pulpa raspberi masak sangat lembut. Rasanya manis dan masam. Aroma lemah. Buahnya sesuai untuk penggunaan segar atau untuk persediaan buatan sendiri.

Tukang kebun dalam ulasan mereka menyatakan bahawa raspberry Apricot memberikan hasil yang sangat baik. Dari pokok renek yang berasingan, 3 kg buah beri dikeluarkan. Pakar kami telah meletakkan variasi ini dalam penilaian, kerana raspberi seperti ini kelihatan menarik dan mempunyai ciri rasa yang sangat baik. Dan tanaman itu secara praktikal tidak jatuh sakit dan tidak rosak oleh serangga.

Kelebihan

  • raspberi masak sangat cantik;
  • rasa pencuci mulut yang sangat baik;
  • kilang padat;
  • produktiviti tinggi.

keburukan

  • buah beri tidak diangkut dengan baik.

Gergasi kuning

Penilaian: 4.4

RAKYAT KUNING

Melengkapkan penarafan varieti raspberi yang terbaik adalah gergasi Kuning. Dengan komposisi tanah yang baik, semak tumbuh hingga ketinggian 2 meter. Tumbuhan ini luas, dengan sistem akar yang berkembang dengan baik. Pada musim ini, 8-10 pucuk pengganti terbentuk. Batangnya tebal, tahan lasak, ditutup dengan daun beralun berwarna hijau gelap.

Buahnya cukup besar dan beratnya hingga 8 g. Bentuknya berbentuk kerucut, sedikit bulat. Pada mulanya, beri berwarna kuning, tetapi secara beransur-ansur menjadi kuning. Drupes bersaiz sederhana, tidak begitu ketara. Rasa raspberi raksasa Kuning raksasa tidak meninggalkan siapa pun. Buah beri manis, aromatik dengan rasa yang menyenangkan.

Menurut ulasan, beri pertama dapat dituai pada awal bulan Julai. Tanaman ini menghasilkan buah secara aktif hingga pertengahan Ogos. Raspberry semak Gergasi kuning menghiasi pondok musim panas dengan sempurna. Dan juga varieti ini terkenal dengan rasa yang kaya dan kemampuannya untuk bertahan lama di dahan setelah matang.

Kelebihan

  • buah beri yang cantik dan enak;
  • pelbagai bersahaja;
  • produktiviti tinggi;
  • ketahanan penyakit.

keburukan

  • diangkut dengan teruk.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen