15 jenis mawar teh hibrid terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Dengan melintasi bunga mawar dan mawar teh, kami memperoleh varieti teh hibrid. Mereka digunakan secara meluas dalam penanaman hiasan dan rumah hijau untuk mendapatkan keratan untuk tanaman bunga. Mawar teh hibrid terkenal dengan kualiti bunga yang tinggi dan berbunga panjang.

Terdapat banyak jenis bunga mawar seperti itu. Mereka boleh mempunyai ukuran, tinggi, bentuk dan warna bunga mawar yang berbeza. Tumbuhan ini agak murung dan memerlukan penjagaan yang betul. Agar penanam bunga pemula tidak keliru dalam pelbagai varietas dan memilih pilihan terbaik untuk diri mereka sendiri, pakar kami telah mengumpulkan penarafan mawar teh hibrid rendah dan tinggi terbaik.

Penarafan varieti mawar teh hibrid terbaik

Pencalonan sebuah tempat gred penilaian
Jenis bunga mawar teh hibrid yang terbaik 1 Ilmu hitam 5.0
2 Gala besar 4.9
3 Versilia 4.8
4 Nostalgie 4.7
5 Osiria 4.6
6 Maroussia 4.5
7 Talea 4.4
Jenis bunga mawar teh hibrida terbaik 1 Flamingo 5.0
2 Gloria dei 4.9
3 Doris tysterman 4.8
4 Christophe colomb 4.7
5 Keseronokan berganda 4.6
6 Pengukur mawar 4.5
7 Nil Bleu 4.4
8 Ungu besar 4.3

Jenis bunga mawar teh hibrid yang terbaik

Yang tumbuh rendah adalah semak yang agak rendah (dari 60 hingga 100 cm), tumbuh dengan padat. Warna dan tekstur kelopak bunga mawar teh hibrida ini sangat beragam.

Ilmu hitam

Penilaian: 5.0

ILMU HITAM

Tempat pertama dalam penarafan dihuni oleh pelbagai jenis mawar teh hibrid – Black Magic. Dengan bantuannya, kebun dihiasi secara aktif di seluruh dunia, dan beberapa kedai bunga menggunakannya untuk membuat karangan bunga dan karangan bunga. Belukar tumbuh dengan kuat. Dia memanjang, tegak. Batangnya ditutup dengan daun hijau tua yang tahan terhadap penyakit biasa.

Pucuknya berwarna sangat gelap sehingga kelihatan hampir hitam. Dengan mekar secara beransur-ansur, bunga-bunga gelap (merah berubah menjadi hitam), dan pusatnya lebih terang (berwarna merah tua). Ukuran bunga mawar rata-rata. Kelopak mereka dibengkokkan dengan indah. Mereka paling sering muncul satu demi satu, tetapi kadang-kadang di kuas boleh ada hingga 4 keping.

Ulasan mengenai Black Magic kebanyakannya positif. Pekebun memuji mawar teh hibrid ini kerana sesuai untuk dipotong dan boleh bertahan di dalam pasu sehingga 14 hari. Pakar kami telah memasukkan varieti ini dalam penilaian, kerana mawar ini tidak sesuai dengan keadaan, tidak pudar dan tidak berubah warna, tidak merosot di bawah hujan lebat, dan juga praktikal tidak menghadapi penyakit.

Kelebihan

  • mawar baldu dengan warna hitam;
  • berbunga yang banyak;
  • tidak berubah-ubah;
  • memegang bunga untuk masa yang lama;
  • kelihatan hebat di atas katil bunga dan sejambak.

keburukan

  • aroma lemah.

Gala besar

Penilaian: 4.9

GRAND GALA

Kepelbagaian mawar teh hibrida Grand Gala menduduki tempat kedua dalam ranking. Tanaman ini tidak berukuran – tingginya mencapai 70-90 cm. Pucuk tumbuh lurus dan ditutup dengan dedaunan hijau gelap, serta duri kecil, yang jarang terdapat. Grand Gala kelihatan bagus di latar belakang taman mawar. Kilang ini tahan terhadap hujan dan penyakit biasa.

Mawar berbentuk cawan. Diameter mereka kira-kira 10 cm, dan mereka terdiri daripada sekitar 40 kelopak. Warna tunas berwarna merah-burgundy. Pembungaan bermula pada pertengahan musim panas dan berterusan sehingga fros pertama. Di rimbunan bunga, Grand Gala tampak luar biasa dengan latar belakang bunga mawar berwarna terang yang lain. Ia mengekalkan penampilannya yang baik untuk masa yang lama setelah dipotong.

Tukang kebun dalam ulasan mereka menyatakan bahawa mawar Grand Gala kelihatan mengagumkan dan mempunyai daya tahan penyakit yang baik. Ini termasuk dalam peringkat kerana mekar dengan banyak dan untuk waktu yang lama, dan ada beberapa duri di pucuknya. Teh mawar hibrid ini digunakan secara aktif dalam reka bentuk landskap dan floristry.

Kelebihan

  • tunas merah dan burgundy yang indah;
  • kelopak tidak merosot dalam hujan;
  • ketahanan penyakit yang baik;
  • potong mawar tidak merosot untuk masa yang lama.

keburukan

  • praktikal tidak mempunyai aroma.

Versilia

Penilaian: 4.8

VERSILIA

Varieti teh hibrid Perancis Versilia berada di kedudukan ketiga. Belukar tumbuh lurus, tingginya 80-100 cm. Pada pucuk muda, duri tidak ada sepenuhnya, dan pada yang matang jarang berlaku. Batangnya ditutup dengan daun berkilat hijau gelap. Versilia mempunyai banyak berbunga dan berterusan hingga musim pertama. Varieti bertahan dengan baik pada musim sejuk.

Peduncle yang kuat mengandungi tunas piala yang agak besar. Mawar terry, apabila larut, diameternya mencapai 12 cm. Warnanya boleh menjadi krim atau oren-merah jambu yang kaya. Aroma Versilia cukup cerah. Cuaca panas atau hujan tidak mengganggu berbunga yang banyak. Bunga itu bertahan lama. Pelbagai menunjukkan dirinya dengan baik ketika dipotong.

Menurut ulasan penanam mawar, Versilia musim sejuk dengan baik dan praktikalnya tidak menghadapi penyakit. Pakar kami telah memasukkan kenaikan ini dalam peringkat terbaik, kerana tidak bersahaja, kelihatan sangat menarik dan mempunyai aroma yang cukup kuat. Bunga terkejut dengan ketegasannya, mereka tidak bertindak balas terhadap hujan, panas terik atau angin kering.

Kelebihan

  • berbunga yang banyak;
  • tunas yang menarik;
  • warna pic lembut;
  • ketahanan yang sangat baik terhadap hujan dan matahari.

keburukan

  • sakit pada tahun-tahun yang tidak menyenangkan.

Nostalgie

Penilaian: 4.7

NOSTA LG IE

Tempat keempat dalam ranking ditempati oleh pelbagai jenis teh hibrida Nostalgie. Belukar kelihatan cukup padat. Dia tidak terlalu tinggi, kemas. Batangnya ditutup dengan dedaunan berkilat gelap, tanpa tanda-tanda penyakit. Nostalgie berbunga semula jadi dengan baik. Mawar ini sangat sesuai untuk susunan di tempat tidur bunga. Nostalgie tidak merosot ketika hujan lebat dan bertoleransi dengan baik.

Mawar agak besar, cawan. Kelopak tengahnya berwarna putih dan berpusing, sementara kelopak di sekitarnya berwarna ceri terang atau merah. Tunas mekar secara beransur-ansur, berdiri lama setelah memotong dan menahan warnanya dengan baik. Kelopak memiliki pinggir yang sedikit bergelombang, jadi mawar teh hibrid ini kelihatan menarik pada tahap pembubaran mana pun.

Dalam ulasan, para pecinta pelbagai ini menyatakan bahawa Nostalgie tidak terlalu harum, tetapi dia dapat dimaafkan kerana kesihatan, kecantikan dan kekurangan perawatan yang tidak berubah-ubah. Teh mawar hibrida ini berada di peringkat terbaik, kerana ia adalah keindahan yang luar biasa. Dedaunan gelap menjadikan latar belakang bunga yang sempurna.

Kelebihan

  • semak kelihatan sangat menarik;
  • bunga berkualiti tinggi bertahan lama;
  • terdapat beberapa duri di batang;
  • tahan terhadap penyakit utama;
  • bertolak ansur dengan fros dan hujan dengan baik.

keburukan

  • bunga dengan cepat bertukar menjadi merah di bawah sinar matahari.

Osiria

Penilaian: 4.6

OSIRIA

Tempat kelima dalam ranking ditempati oleh pelbagai jenis teh mawar hibrida Jerman – Osiria. Belukar tumbuh lurus, tingginya mencapai 70-80 cm. Pucuk kadang-kadang terkulai di bawah berat tunas. Dedaunan yang menutupi batangnya adalah matte. Warnanya hijau sederhana. Mawar tidak pudar di bawah sinar matahari. Osiria musim sejuk dengan baik, tidak mudah diserang penyakit.

Roset berwarna luar biasa: kelopak berwarna merah cerah di dalamnya, dan putih keperakan di luar. Berukuran sangat tebal, berdiameter agak besar (9-10 cm). Osiria juga mempunyai aroma yang mengagumkan. Sebilangan orang membandingkannya dengan minyak wangi yang mahal, tetapi tidak menyolok dan tidak mengganggu. Berbunga panjang dan mawar mengekalkan bentuk klasiknya sepanjang masa.

Ulasan pelbagai Osiria kebanyakannya positif. Mawar teh hibrida ini dipuji kerana tetap cantik baik ketika sedang dan mekar penuh. Varieti ini layak berada di peringkat terbaik, kerana memiliki warna yang tidak biasa, aroma yang cantik dan daya tahan yang baik terhadap penyakit utama.

Kelebihan

  • bunga mawar yang besar;
  • warna yang tidak biasa;
  • aroma yang menyenangkan;
  • penentangan terhadap penyakit.

keburukan

  • bunga tidak terbuka ketika hujan.

Maroussia

Penilaian: 4.5

MAROUSSIA

Kedudukan keenam dalam ranking diduduki oleh pelbagai jenis bunga mawar teh hibrid Maroussia. Ketinggian semak adalah 80-100 cm. Tegak, dengan jumlah duri yang sederhana. Maroussia sangat sesuai untuk memotong atau menghias taman. Ini mungkin kerana Maroussia mempunyai kualiti hiasan yang tinggi, dan kembangnya panjang dan banyak.

Bentuk kuncupnya klasik. Berukuran dua kali ganda – beberapa spesimen mempunyai hingga 80 kelopak, tetapi rata-rata terdapat 50-55 daripadanya. Mawar berwarna putih terang dengan kelopak luar yang sedikit kehijauan. Aroma intensiti sederhana yang halus menambahkan daya tarikan istimewa kepada wakil kumpulan kacukan putih salji ini. Ia mengekalkan penampilannya yang sangat baik dalam cuaca apa pun.

Menurut ulasan, Maroussia memerlukan penyelenggaraan minimum. Potongan bunga tetap segar untuk jangka masa panjang. Pakar kami telah memasukkan varieti ini dalam penilaian, kerana mudah berakar, memberikan semak yang kuat dan tunas yang cantik dalam bentuk gelas. Mawar berwarna putih murni dan tidak berubah warna kerana keadaan cuaca.

Kelebihan

  • mawar besar putih tulen;
  • aroma yang menyenangkan;
  • berbunga yang banyak;
  • bertolak ansur dengan suhu rendah dengan baik.

keburukan

  • dalam tahun-tahun yang tidak menguntungkan, ia mengalami titik hitam.

Talea

Penilaian: 4.4

TALEA

Rose Talea menutup penarafan varieti teh hibrid yang tumbuh rendah. Ketinggian semak mencapai maksimum 100 cm. Mereka lurus dengan batang yang kuat, di mana satu tunas biasanya terbentuk. Walau bagaimanapun, adalah mungkin untuk membentuk berus 3-4 mawar. Dedaunan hijau gelap menyumbang kepada warna yang berbeza.

Tunas yang harmoni agak lebat. Diameter bunga mawar yang longgar adalah 10-12 cm. Mereka mekar perlahan, secara beransur-ansur menjadi dua kali ganda (17-25 kelopak). Satu bunga mawar menggabungkan warna merah jambu, gading, aprikot, warna. Semua kelopak cukup padat, matte, dengan tepi bergelombang.

Menurut ulasan, Talea cukup bersahaja, walaupun sangat canggih. Malah tukang kebun pemula dapat menumbuhkannya. Pelbagai jenis teh mawar hibrid ini sangat dihargai oleh penjual bunga, menggunakannya untuk membuat karangan bunga atau karangan bunga. Mawar pastel ini sangat sesuai dengan reka bentuk taman anda.

Kelebihan

  • tunas pastel yang indah;
  • aroma lembut, menyenangkan;
  • ketahanan musim sejuk yang baik;
  • bersahaja dalam penjagaan.

keburukan

  • dalam cuaca sejuk dan basah, tanda tetap ada di kelopak.

Jenis bunga mawar teh hibrida terbaik

Mawar teh hibrid yang tinggi bermaksud bunga yang tingginya melebihi 1 m.

Flamingo

Penilaian: 5.0

FLAMINGO

Tempat pertama dalam ranking ini ditempati oleh pelbagai jenis bunga teh hibrida Jerman, Flamingo. Belukar lurus, tumbuh dengan kuat, pucuk baru dengan bunga sentiasa muncul di atasnya. Ketinggian tanaman mencapai 100-125 cm. Batang ditutupi dengan daun berkulit hijau gelap, yang praktis tidak mudah diserang jamur. Pucuk juga ditutup dengan duri yang kerap dan besar. Semak mekar dengan banyak.

Bunganya berwarna merah jambu pucat dan menyerupai flamingo. Mawar berbunga agak besar (10-11 cm), mereka kelihatan elegan, mereka mempunyai hingga 25 kelopak. Aroma mereka lemah harum. Varieti ini pada awalnya diletakkan untuk memotong. Tetapi ternyata lebih banyak permintaan di kebun mawar.

Kedai bunga memuji pelbagai ini dalam ulasan mereka. Mereka perhatikan bahawa Flamingo baik di tempat tidur bunga dan dalam bentuk potong (ia berdiri lama di dalam pasu). Pucuk yang kemas ditutup perlahan-lahan. Bunganya berwarna merah jambu pucat dan cerah ketika pudar. Pakar kami memasukkannya ke dalam peringkat terbaik, kerana teh mawar hibrid ini kelihatan sangat menarik dan praktikal tidak jatuh sakit.

Kelebihan

  • berbunga yang banyak;
  • bunga ros dengan warna mulia dengan nada merah jambu lembut;
  • bunga baik dalam memotong;
  • tahan penyakit.

keburukan

  • pucuk yang sangat berduri.

Gloria dei

Penilaian: 4.9

GLORIA DEI

Gloria Dei, mawar teh hibrida yang harum dan terus mekar, berada di tempat kedua dalam ranking. Dahan semak kuat. Ia mencapai ketinggian 120 cm. Pada pucuk terdapat banyak daun berkilat berwarna hijau tua. Tumbuhan itu kelihatan baik walaupun tidak ada bunga di atasnya. Belukar bunga mawar ini ditanam satu per satu atau digabungkan dengan tanaman hiasan lain.

Bunga terry cukup besar – 15-19 cm. Warnanya mungkin kuning muda, dengan hijau muda atau kuning tua lebih dekat ke pusat. Semasa putik terbuka, warna merah jambu gelap muncul di tepi kelopak. Gloria Dei mekar secara berkala dari Mei hingga Oktober. Wakil kumpulan teh hibrid ini bertoleransi dengan suhu rendah dengan baik dan tidak mengalami hujan.

Dalam ulasan, penanam mawar menyatakan bahawa Gloria Dei adalah salah satu yang paling dipercayai, walaupun kadang-kadang dipengaruhi oleh bintik hitam. Ini termasuk dalam peringkat terbaik untuk penampilannya dan berbunga yang panjang dan melimpah walaupun dalam keadaan cuaca buruk. Pelbagai ini kelihatan hebat di kebun mawar.

Kelebihan

  • semak yang indah walaupun tanpa berbunga;
  • bunga ros yang agak besar;
  • aroma yang menyenangkan;
  • berbunga panjang.

keburukan

  • ragam yang agak menyakitkan.

Doris tysterman

Penilaian: 4.8

DORIS TYSTERMAN

Kedudukan ketiga peringkat tersebut diduduki oleh varieti teh kacukan Inggeris Doris Tysterman. Semak tumbuh tinggi dan kuat. Sekiranya tidak dipotong, mereka boleh mencapai 2 meter. Ia tumbuh lurus, batangnya ditutup dengan duri besar. Dedaunan berkilat gelap, tahan terhadap penyakit. Pucuk muda berwarna merah.

Bahagian luar kelopak berwarna kekuningan, dan bahagian dalam berwarna merah, tetapi apabila digabungkan, nampaknya mawar berwarna oren. Sebilangan tunas hampir dengan warna aprikot, tetapi tetap kelihatan menarik. Kelopak luarnya lebih besar, yang menyumbang kepada pembubaran yang indah.

Ulasan mengenai Doris Tysterman kebanyakannya positif. Pelbagai ini sangat dipuji kerana keindahan bunga mawar dalam pelepasan separuh. Pakar kami memasukkannya ke dalam peringkat terbaik, kerana bunga itu bertahan lama, dan belukar praktikalnya tidak terdedah kepada penyakit. Ia mekar hingga musim luruh, oleh itu ia aktif digunakan dalam reka bentuk landskap.

Kelebihan

  • mawar oren yang indah;
  • dedaunan menentang penyakit dengan baik;
  • berbunga panjang.

keburukan

  • aroma lemah.

Christophe colomb

Penilaian: 4.7

CHRISTOPHE COLOMB

Tempat keempat dalam ranking diduduki oleh varieti teh hibrid Perancis Christophe Colomb. Belukar sangat berduri, tumbuh dengan kuat. Sekiranya iklim sangat panas, maka ketinggiannya dapat mencapai 2 m. Batangnya ditutup dengan daun hijau tua yang besar. Tumbuhan ini mempunyai daya tahan yang tinggi terhadap penyakit biasa.

Bunganya mempunyai bentuk klasik, ciri kumpulan teh hibrid. Mereka membentuk berus masing-masing 3-7 mawar. Diameter mereka 11-13 cm. Warna kelopak berwarna merah, tetapi terdapat sorotan kuning di bahagian belakang. Kelopaknya cukup lebar, dan mereka juga mempunyai potongan yang menarik, agak dalam, mengingatkan pada daun semanggi.

Penanam mawar memberikan ulasan hangat mengenai pelbagai ini. Dia termasuk dalam penilaian kerana dia bertindak balas dengan baik untuk pergi. Christophe Colomb tumbuh semak yang kuat dan sihat. Ia dicirikan oleh 2 gelombang berbunga penuh. Satu tanaman berbunga pada masa yang sama dari 7 hingga 15 tunas. Warna bunga mawar sentiasa berubah sepanjang musim tumbuh.

Kelebihan

  • 2 gelombang mekar yang jelas;
  • keratan dengan baik;
  • tunas besar;
  • warna yang indah;
  • tidak pudar apabila terkena cahaya matahari langsung.

keburukan

  • terdapat banyak duri di semak.

Keseronokan berganda

Penilaian: 4.6

PENGHANTARAN BERGANDA

Teh hibrida Amerika Double Delight naik ke kedudukan kelima dalam ranking. Ketinggian semak boleh mencapai 90-150 cm. Ia cukup merebak. Terdapat sebilangan kecil duri pada pucuk. Bunga paling kerap muncul satu per satu. Mawar mempunyai aroma yang kaya (pedas-buah). Bunga pertama muncul pada awal bulan Jun, dan berbunga berterusan hingga akhir musim luruh.

Bunga terry cukup besar. Diameternya kira-kira 12 cm. Kelopak putih berkrim dibingkai oleh ceri sempadan ketika putiknya terbuka. Semua bunga di semak yang sama berbeza antara satu sama lain, kerana warnanya bergantung pada cahaya matahari langsung dan usia mawar tertentu.

Dalam ulasan, penanam mawar mengagumi pelbagai warna Double Delight. Anda tidak dapat menemui dua bunga mawar yang serupa di semak, kerana keadaan cuaca sentiasa berubah. Pakar kami memasukkan teh hibrid ini dalam peringkat kerana sangat senang ditanam. Walau bagaimanapun, kejadian penyakit biasa tidak dapat ditolak sepenuhnya.

Kelebihan

  • aroma berkekalan yang hebat;
  • bunga ros sangat besar;
  • warna kontras yang indah;
  • pandai memotong.

keburukan

  • terdedah kepada cendawan serbuk.

Pengukur mawar

Penilaian: 4.5

ROSE GAUJARD

Kedudukan keenam dalam ranking ditempati oleh varietas teh hibrida Rose Gaujard. Belukar tumbuh tinggi (100-125 cm), kuat, merebak. Dedaunannya berkulit, besar, berkilau dengan daya tahan penyakit yang baik. Varieti ini dicirikan oleh berbunga semula yang banyak. Selalunya bunga yang paling indah muncul hampir dengan musim luruh.

Satu bunga besar muncul pada setiap pucuk panjang. Warnanya berwarna merah jambu ceri, dan bahagian dalam kelopaknya hampir putih. Perbezaan ini menjadikan bunga mawar sangat menarik. Tunas dicirikan oleh bentuk piala klasik. Mereka adalah dua kali ganda (terdapat hingga 80 kelopak) dengan aroma halus yang menyenangkan.

Penanam mawar dalam ulasan mereka menyatakan bahawa Rose Gaujard bertahan musim sejuk dengan sempurna tanpa tempat tinggal khas, dipulihkan secara dinamik dengan kedatangan musim bunga dan berkembang pesat. Kepelbagaian ini layak dalam penilaian, kerana bunganya berkualiti tinggi dan mempunyai warna asli. Anak pokok dari pelbagai jenis mawar ini digunakan untuk pelbagai tujuan: mereka ditanam satu demi satu, secara berkumpulan atau memaksa untuk memotong lebih lanjut.

Kelebihan

  • dengan penjagaan yang berbeza, sedikit mengubah warna tunas;
  • berbunga yang banyak dan panjang;
  • ketahanan penyakit.

keburukan

  • dimanjakan oleh hujan lebat.

Nil Bleu

Penilaian: 4.4

NILAI BILU

Ragam teh hibrid Perancis Nil Bleu berada di kedudukan ketujuh. Belukar itu sukar, tumbuh lurus. Pucuk ditutup dengan daun hijau gelap dan banyak duri. Tingginya mencapai 150 cm. Teh hibrida ini dinikmati dengan bunga yang berulang-ulang dan berbunga melimpah sepanjang musim.

Untuk bunga besar dan padat berganda, Nil Bleu dicirikan oleh aroma yang menyenangkan dan pemeliharaan warna ungu sepanjang masa berbunga. Bentuk mereka sangat elegan. 2-3 bunga muncul pada setiap pucuk. Ukuran setiap mawar adalah 11-12 cm, dan dengan perawatan yang betul dalam pembubaran penuh, ia dapat mencapai hingga 20 cm.

Penanam mawar dalam ulasan mereka menyatakan bahawa bunga Nil Bleu yang berganda padat mempunyai bentuk yang cantik dan elegan. Ini adalah pilihan bunga mawar yang hebat dan juga pelbagai jenis teh hibrida untuk floristry. Nil Bleu pantas muncul dalam penilaian terbaik, kerana ia mengagumkan dengan penampilan dan aromanya.

Kelebihan

  • aroma yang ketara;
  • warna bunga ros yang cantik;
  • berbunga berterusan;
  • daya tahan penyakit yang baik.

keburukan

  • batang yang sangat berduri.

Ungu besar

Penilaian: 4.3

TUJUAN BESAR

Melengkapkan penilaian pelbagai jenis teh hibrid terbaik Big Purple. Belukar tumbuh cukup tinggi, hingga 1.4 m, dan lebarnya 75 cm. Semasa tumbuh, pucuk boleh menjadi sangat panjang, dan bahagian bawahnya telanjang. Batangnya ditutup dengan daun besar dengan warna kelabu-hijau.

Mawar Big Purple cukup besar, cantik, dan juga mempunyai aroma yang menyenangkan. Tunas tidak terbuka dengan cepat. Pada akhir setiap pucuk panjang, satu bunga muncul. Selepas pembubaran, diameternya 13 cm. Bentuknya sangat cantik. Biasanya bunga berwarna merah tua dengan warna ungu yang dominan.

Namun, para pekebun dalam ulasan menyatakan bahawa bunga yang menarik segera kehilangan keindahan warnanya dari masa ke masa. Untuk mengekalkan penampilan yang baik, bunga lama perlu dipotong dari semak. Walaupun varietasnya banyak masalah, ia masih termasuk dalam peringkat terbaik, kerana mempunyai warna yang mengagumkan dan sangat harum.

Kelebihan

  • mawar berganda besar;
  • sangat aromatik;
  • hanya bunga mawar yang sangat menarik.

keburukan

  • ragamnya menyakitkan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen