15 jenis bunga ros terbaik untuk Siberia

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pencinta mawar menanamnya walaupun di kawasan dengan iklim yang keras. Dengan pembiakan varieti musim sejuk dan tahan lasak, penanaman tanaman ini menjadi mungkin di kebun Siberia. Di kawasan yang tidak menguntungkan ini, tukang kebun mesti mengetahui dan mengikuti peraturan teknologi pertanian, serta memilih varieti musim sejuk yang tahan lasak.

Seluruh jenis mawar dibahagikan kepada pelbagai jenis, termasuk pelbagai jenis dan kacukan. Pakar kami melakukan kajian dan menyusun penilaian perwakilan teh floribunda, pendakian dan teh hibrida terbaik dari kebun kebun ini, yang dirancang untuk memudahkan pilihan penanam pemula.

Penarafan jenis bunga ros terbaik untuk Siberia

Pencalonan sebuah tempat pelbagai mawar untuk siberia penilaian
Pelbagai jenis bunga ros floribunda terbaik untuk Siberia 1 Solero 5.0
2 Sarkas 4.9
3 Lemon Rokoko 4.8
Mawar pendakian terbaik untuk Siberia 1 John Cabot 5.0
2 Melati (Jasmina) 4.9
3 Tasik Swan 4.8
4 J.P. Connell 4.7
5 Rosarium Uetersen 4.6
6 Simpati 4.5
Mawar teh hibrid terbaik untuk Siberia 1 Ashram 5.0
2 Chippendale 4.9
3 Dejavu 4.8
4 Ungu Besar 4.7
5 Beruang putih 4.6
6 Osiana 4.5

Pelbagai jenis bunga ros floribunda terbaik untuk Siberia

Mawar kumpulan ini menyerupai teh hibrid dalam bentuk dan keindahan bunga, tetapi berbeza dari mereka kerana mekar lebih banyak dan praktikal tanpa gangguan. Mereka dicirikan oleh ketahanan fros yang baik, dan mereka juga mempunyai imuniti yang baik terhadap perosak atau penyakit.

Solero

Penilaian: 5.0

SOLERO

Varieti Jerman Solero layak mendahului peringkat bunga ros terbaik untuk Siberia. Ini adalah floribunda yang sangat indah pada setiap tahap pembubaran. Belukar tumbuh tegak. Ketinggiannya mencapai 70 cm, dan lebarnya 50 cm. Rosa Solero merujuk kepada mekar semula. Dedaunan semi-matte padat. Warnanya berwarna hijau tua. Ia mempunyai daya tahan yang baik terhadap penyakit kulat.

Mawar solero berganda padat (75-78 kelopak). Bentuknya dipotong dan diameternya mencapai 7-8 cm. Warna Solero membezakannya dengan bunga ros kuning yang lain. Ia adalah lemon lembut, dan lebih kuat di bahagian tengahnya. Pokok reneknya tidak tinggi, tetapi sepanjang musim panas diliputi dengan banyak bunga.

Dalam ulasan tersebut, penanam bunga menyatakan bahawa lebih baik menanam Solero di pinggir tempat tidur bunga, kerana semaknya agak luas. Pakar kami telah memasukkan varieti ini dalam penilaian, kerana ia mempunyai ketahanan fros yang baik. Mawar solero juga menahan hujan dan cahaya matahari yang terang. Mawar ini sama sekali tidak takut akan bintik hitam atau cendawan.

Kelebihan

  • mekar dengan banyak;
  • warna kuning-lemon yang indah;
  • sihat dan tahan lasak;
  • ketahanan musim sejuk yang baik.

keburukan

  • aromanya hampir tidak dapat dilihat.

Sarkas

Penilaian: 4.9

PEKELILING

Tempat kedua diberikan kepada kegemaran penanam mawar – floribunda Circus. Belukar tebal yang tegak mencapai ketinggian 80 cm dan ditutup dengan dedaunan berkulit besar. Ia berwarna hijau tua dengan lapisan gangsa dan kelihatan sihat. Pembungaan berlaku pada berus. Warna bunga sentiasa berubah. Ini biasanya disebabkan oleh keadaan cuaca.

Tunas memanjang, runcing. Mawar berwarna kuning tembaga di tengahnya, dan salmon-pink di sepanjang tepinya. Apabila pudar, rona menjadi merah pekat. Bunganya berganda (37-40 kelopak) dan agak besar (diameter 7-8 cm). Peduncle panjang (50-60 cm) mengandungi perbungaan yang mengandungi dari 3 hingga 10 mawar.

Penanam mawar memberi respons yang sangat positif dalam ulasan mereka mengenai varieti Circus. Mereka perhatikan bahawa daya tahannya terhadap fros dan penyakit di atas rata-rata. Ini layak mendapat tempat dalam peringkat karena mekar dengan banyak, menjaga hujan dengan baik dan tidak takut dengan sinar matahari yang cerah. Mawar cantik di semua peringkat pembubaran. Ia mempunyai aroma yang agak kuat yang mengingatkan pada ceri.

Kelebihan

  • bunga terang;
  • belukar rendah, anggun;
  • menjaga hujan dengan baik;
  • aroma yang menyenangkan;
  • rintangan fros melebihi purata.

keburukan

  • kemungkinan perkembangan belukar yang lemah.

Lemon Rokoko

Penilaian: 4.8

LEMON ROKOKO

Lemon Rococo floribunda Jerman berada di kedudukan ketiga. Belukar tumbuh tegak dan mempunyai banyak cabang. Tingginya 70-100 cm, dan lebarnya 50 cm.Pokok renek ditutup dengan daun hijau gelap berkilat. Lemon Rococo mekar ke ombak. Mawar tidak merosot di bawah pengaruh keadaan cuaca buruk dan dipotong lama.

Bunga kehijauan putih atau berkrim berganda dan mempunyai 41 kelopak. Mereka dikumpulkan dalam perbungaan. Sepenuhnya mekar, mereka menyerupai bunga mawar tua. Setiap peduncle mempunyai hingga 3-5 mawar. Tunas sudah lama dalam tahap pembubaran. Lemon Rokoko mempunyai aroma yang lemah.

Menurut ulasan, semak Lemon Rococo kelihatan sangat mengagumkan. Berus terdiri daripada pom-pom pada pelbagai peringkat pembubaran. Varieti ini termasuk dalam penarafan terbaik untuk penanaman di Siberia, kerana tahan dengan beku dengan baik dan, dengan perawatan yang betul, tumbuh dengan baik di wilayah ini. Selain itu, varietas ini mempunyai ketahanan yang tinggi terhadap cendawan dan curah hujan.

Kelebihan

  • bunga yang indah dalam separuh pelepasan;
  • toleransi luluhawa yang baik;
  • rintangan fros yang baik;
  • bunga tidak merosot untuk masa yang lama setelah memotong;
  • semak mempunyai imuniti yang baik.

keburukan

  • semasa hujan, berus lebat memerlukan sokongan.

Mawar pendakian terbaik untuk Siberia

Walaupun di Siberia, banyak tukang kebun memutuskan untuk menanam bunga mawar. Tetapi mereka berusaha meletakkannya di kebun agar tanaman lain tidak membuat bayangan lebat di atasnya.

John Cabot

Penilaian: 5.0

JOHN CABOT

John Cabot, varietas mawar pendaki tahan fros, menempati posisi pertama dalam ranking. Pokok renek tumbuh dengan kuat. Ketinggiannya ialah 1.2-1.8 m jika tanaman ditanam tanpa sokongan. Dan jika John Cabot diposisikan sebagai mawar pendakian, maka ketinggian semak dapat 2 m. Pucuk arkuate ditutup rapat dengan duri dan dedaunan berkilat hijau muda.

Mawar terry mempunyai bentuk berbentuk cawan yang lebar. Mereka berwarna merah jambu pekat atau merah jambu keunguan. Benang sari bunga berwarna kuning terang. Mawar cukup rata. Agak pelik, tapi menarik. Dengan pembubaran bunga sepenuhnya dari semak, mustahil untuk melelapkan mata. Gambaran keseluruhannya hanya dimanjakan oleh kekurangan aroma.

Tukang kebun Siberia sangat memuji pelbagai jenis ini. Bunga mawar itu tahan lama dan mengalami sebarang keadaan cuaca buruk. Namun, mereka perhatikan bahawa tanaman membeku di atas permukaan salji, jadi ketika menggunakannya sebagai bunga naik, perlu membungkuk dan menutupi cambuk. Oleh kerana mawar ini dapat menahan suhu serendah -35 ° C, ia layak mendapat tempat dalam ranking.

Kelebihan

  • berbunga yang banyak;
  • imuniti yang baik;
  • bentuk semak yang indah;
  • penyebaran mudah dengan keratan;
  • rintangan fros.

keburukan

  • kekurangan aroma.

Melati (Jasmina)

Penilaian: 4.9

JASMINA (JASMINA)

Tempat kedua dalam ranking diduduki oleh varieti Jasmine. Bergantung pada keadaan dan iklim yang tumbuh, semak dapat mencapai satu setengah meter di Barat Laut dan Siberia, atau 3 meter atau lebih di wilayah selatan. Pucuk ditutup dengan sebilangan besar duri, keras, enggan membengkok. Dedaunan bersaiz sederhana dan sedikit berkilat menutupi pucuk.

Mawar berwarna ungu-pink. Mereka berbentuk cawan. Setiap sikat mempunyai 10-15 bunga. Mereka mempunyai aroma wangi dan manis. Pucuk baru sentiasa tumbuh, yang ditutup dengan tunas baru. Pembungaan pertama berlangsung selama sebulan. Yang kedua mendekati musim luruh, tetapi tidak begitu banyak. Berus berasingan mekar di antara mereka.

Menurut ulasan, semuanya baik dalam varieti ini, kecuali bentuk semak dan bulu mata yang bermasalah untuk musim sejuk. Namun, pakar kami memasukkan bunga melur dalam peringkat terbaik, kerana ia dapat bertahan dengan sempurna dalam keadaan Siberia yang keras, menyenangkan dengan berbunga berulang kali dan mempunyai aroma yang menyenangkan yang mengingatkan pada epal hijau. Tumbuhan ini adalah keratan yang baik, membentuk semak besar dalam waktu sesingkat mungkin dan praktikalnya tidak terkena penyakit.

Kelebihan

  • secara aktif mekar untuk masa yang lama;
  • aroma yang menyenangkan;
  • imuniti yang baik;
  • rintangan fros.

keburukan

  • bentuk semak.

Tasik Swan

Penilaian: 4.8

PANTAI SWAN

Swan Lake Climbing Rose berada di kedudukan berikutnya. Kilangnya kuat – tingginya mencapai 1,8-3,5 m, dan lebarnya 1,9 m. Pucuk tegak, kuat, ditutup dengan sebilangan besar duri. Daun separa berkilat bulat. Warna mereka berwarna hijau tua.

Bunga berganda (40-50 kelopak) berdiameter 7-9 cm. Mawar separuh terbuka di tengahnya mempunyai warna merah jambu berkrim. Bentuk bunga berubah ketika mekar – pada mulanya berbentuk kerucut, dan kemudian menjadi cawan. Bunga tumbuh satu demi satu atau perbungaan longgar dari 4 tunas. Swan Lake mempunyai aroma yang menyenangkan.

Tukang kebun dalam ulasan mereka menyatakan bahawa Tasik Swan kelihatan sangat menarik pada peringkat pelepasan separuh. Tidak kurang menarik adalah bunga yang mekar sepenuhnya, yang memiliki bentuk yang canggih, yang mengingatkan pada patah sayap angsa di kelopak bawah putih. Walaupun bunga mawar ini tidak dapat membanggakan ketahanan fros yang tinggi, ia naik dalam peringkat kerana fakta bahawa dengan perawatan yang tepat dapat ditanam di Siberia.

Kelebihan

  • semak tumbuh dengan baik;
  • kelopaknya berwarna halus;
  • berbunga yang banyak;
  • pucuk mudah dipandu pada sokongan.

keburukan

  • semak berduri.

J.P. Connell

Penilaian: 4.7

J.P. CONNELL

Tempat keempat dihuni oleh varieti J.P. Connell. Belukar tumbuh tegak. Ia ditutup dengan sebilangan besar daun mewah yang berwarna hijau terang. Pucuk agak sukar dan berwarna kuning-hijau. Belukar tidak tumbuh dengan sangat dinamik. Memerlukan beberapa tahun untuk mencapai ukuran maksimumnya.

Mawar berwarna kuning atau kuning lemon. Di bawah pengaruh cahaya matahari langsung, mereka memudar menjadi krim, tetapi di tengahnya juga tetap kuning. Mereka muncul satu demi satu atau membentuk berus 7 keping. Bentuk mereka cawan. Tunas berisi sebilangan besar kelopak, dan di tengahnya terdapat benang sari merah.

Menurut ulasan, pada tahun pertama, bunga ros mengalami kemerosotan teruk. Tetapi pada tahun berikutnya mereka memperoleh warna kuning berkrim yang kaya. Pakar kami memasukkan J.P. Connell naik dalam penilaian, kerana dianggap tidak tahan lasak dan agak tahan terhadap penyakit mawar utama.

Kelebihan

  • bunga kuning lemon halus;
  • rintangan fros tinggi;
  • kekurangan duri.

keburukan

  • tidak menahan hujan dengan baik.

Rosarium Uetersen

Penilaian: 4.6

ROSARIUM UETERSEN

Tempat kelima dalam ranking diduduki oleh varieti Rosarium Utersen. Panjat naik ini tergolong dalam kumpulan pendaki. Pokok renek dibentuk oleh pucuk lurus dan kuat. Belukar tumbuh selebar 1.5 m. Mereka ditutup dengan sebilangan besar daun berkilat, yang memiliki warna hijau yang kaya. Belukar tumbuh hingga 3.5 m, tetapi juga tahan pemangkasan 2 m atau kurang.

Mawarnya cukup besar, terbahagi kepada empat segmen. Setiap bunga mempunyai hingga 100 kelopak. Mawar tumbuh satu demi satu atau dikumpulkan bersama dalam 5-6 keping. Ketika kuncupnya terbuka, kelopak menjadi keperakan. Mawar matang terbuka dengan kuat, menjadi seperti roset rata (diameter – 10-12 cm).

Menurut ulasan, Rosarium Utersen mempunyai aroma halus yang menyenangkan dengan nota epal yang manis. Varieti ini termasuk dalam peringkat terbaik, kerana ia dibezakan dengan berbunga yang banyak. Mawar tahan terhadap keadaan cuaca yang melampau, tidak rosak akibat hujan atau angin. Varieti ini mempunyai ketahanan musim sejuk yang sangat baik, oleh itu sangat sesuai untuk tumbuh di Siberia.

Kelebihan

  • kualiti hiasan;
  • aroma yang menyenangkan;
  • daya tahan dengan kesilapan dalam penjagaan;
  • rintangan fros yang baik;
  • toleransi untuk pemangkasan.

keburukan

  • pucuk sukar dibengkokkan untuk ditutup.

Simpati

Penilaian: 4.5

GEJALA

Ragam Sympathy menutup penarafan bunga ros pendakian terbaik untuk Siberia. Belukar tumbuh dengan kuat dan mempunyai banyak cabang. Pucuk setinggi 3-3.5 m dan lebar 2 m. Mereka ditutup dengan sebilangan besar daun hijau terang dan berkilat yang tahan terhadap penyakit. Sympathie menggabungkan ketahanan musim sejuk yang sangat baik dan bentuk yang elegan.

Mawar terry dengan daun lipat. Warna mereka berwarna merah terang dengan warna baldu gelap. Setiap sikat mengandungi 3 hingga 10 bunga. Variasi Simpati dicirikan oleh berbunga bergelombang. Mawar menahan angin dan hujan berpanjangan dengan baik.

Tukang kebun dalam ulasan mereka memuji pelbagai Simpati kerana keindahan dan kelangsungan berbunga. Pakar kami dalam bidang hortikultura telah memasukkannya ke dalam peringkat yang terbaik, kerana mempunyai ketahanan terhadap embun beku yang tinggi, bertolak ansur dengan aliran air semasa hujan yang berpanjangan, dan juga praktiknya tidak dijangkiti penyakit utama mawar.

Kelebihan

  • hiasan hiasan pada tahap tinggi;
  • menjaga hujan dan angin dengan baik;
  • imuniti yang baik terhadap penyakit.

keburukan

  • perlu dihiasi 'kaki'.

Mawar teh hibrid terbaik untuk Siberia

Mawar teh hibrid sering disebut bunga mawar pada orang biasa. Mereka juga popular di Siberia.

Ashram

Penilaian: 5.0

ASHRAM

Tempat pertama dalam ranking diberikan kepada teh hijau hibrida Ashram. Ketinggian semak tidak melebihi 80-120 cm, tetapi pada masa yang sama mereka cukup kuat. Dedaunan tumbuhan sihat. Tukang kebun memperhatikan bahawa varietas tumbuh dengan baik walaupun dari anak benih yang lemah. Dia digambarkan sebagai tahan lasak dan kuat. Ashram pandai memotong.

Bunga-bunga besar dan harum menjadikan varieti ini sangat indah. Warnanya termasuk warna coklat madu terang atau oren. Dan ketika mekar dan terbakar, bunga mawar menjadi semakin terang. Memandangkan bahawa tunas tidak mekar pada masa yang sama, semak dengan bunga mawar dengan warna yang berbeza kelihatan sangat terang dan indah.

Menurut tukang kebun, bunga di semak kering sedikit dan kekal dalam bentuk ini untuk waktu yang lama. Varieti ini layak di peringkat terbaik, kerana mempunyai ketahanan es yang sangat baik. Dan juga penanam mawar memperhatikan daya tahan tinggi mawar Ashram terhadap penyakit utama dan banyaknya hujan.

Kelebihan

  • warna bunga ros yang tidak biasa;
  • semak yang indah;
  • mengekalkan warna sehingga 2 minggu;
  • ketahanan musim sejuk yang tinggi.

keburukan

  • kekurangan aroma.

Chippendale

Penilaian: 4.9

Chippendale

Ragam teh hibrid Chippendale menempati kedudukan kedua dalam ranking. Tumbuhan tumbuh dengan kuat. Tingginya dapat mencapai 80-120 cm, dan lebar – 1 m. Belukar ditutup dengan sebilangan besar daun berkilat warna hijau gelap. Pucuknya tegak dan ditutup dengan banyak duri. Dengan penjagaan yang betul, kilang itu kelihatan padat dan kemas.

Setiap batang mempunyai hingga 3 tunas. Mereka berbentuk bulat ovoid, berganda padat (hingga 100 kelopak). Pada mulanya, warnanya berwarna jingga gelap, tetapi pada peringkat berbunga yang berbeza, warna itu berubah. Hanya apabila mereka mekar, mereka mempunyai warna merah jambu, berubah menjadi salmon lebih dekat ke tengah. Ketika mekar dan di bawah pengaruh matahari, kelopak memperoleh warna persik yang lembut.

Menurut ulasan, aroma bunga ros Chippendale diucapkan. Ia merangkumi nota buah dan rempah oriental. Pakar kami telah memasukkan kenaikan ini dalam peringkat yang terbaik, kerana cukup tahan fros, mempunyai imuniti yang baik dan tidak merosot ketika hujan berpanjangan.

Kelebihan

  • semak yang menarik secara luaran;
  • Ia tidak memerlukan penjagaan khas;
  • bunga wangi;
  • tidak takut hujan atau fros.

keburukan

  • banyak duri.

Dejavu

Penilaian: 4.8

DEJAVU

Tempat ketiga dihuni oleh varieti Deja vu. Tanaman tumbuh dengan kuat, tetapi pada masa yang sama tetap padat (ketinggian – 80-120 cm, lebar bahagian atas tanaman – 65 cm). Pucuk tumbuh lurus dan ditutup dengan sebilangan besar daun bersaiz sederhana, berwarna hijau gelap.

Setiap perbungaan mengandungi 3-5 tunas. Mereka padat, berganda (30-35 kelopak), piala, lebarnya 11 cm. Apabila larut sepenuhnya, diameter bunga 12-14 cm. Kelopak menggabungkan warna kuning dengan sempadan oren-merah jambu. Mawar Deja vu tidak wangi.

Menurut ulasan, Deja Vu mekar dengan hebat dan hebat sepanjang musim. Varietas ini termasuk yang terbaik, kerana tanaman ini menahan penurunan suhu yang tajam dan tidak takut akan perosak atau penyakit utama tanaman ini. Perbungaan juga tahan terhadap hujan lebat.

Kelebihan

  • bunga bicolor yang indah;
  • sesuai untuk memotong;
  • daya tahan tinggi terhadap fros dan penyakit.

keburukan

  • aroma tidak selalu diucapkan.

Ungu Besar

Penilaian: 4.7

TUJUAN BESAR

Tempat keempat dalam penilaian diberikan kepada varieti Big Purple. Ini adalah semak dengan ukuran yang mengagumkan dengan batang yang berdiri tegak. Ketinggiannya boleh bervariasi dari 1.2 m hingga 3 m. Lingkaran tanaman jarang melebihi 1 m. Di dasar Big Pearl, pucuknya berkabut, tetapi kebanyakan batang ditutupi dengan daun kelabu-hijau.

Bunga besar (diameter 13 cm), berganda (hingga 45 kelopak). Mawar berwarna merah tua dengan warna ungu yang dominan. Yang paling cantik adalah tunas yang baru dibuka, tetapi lama-kelamaan warnanya menjadi kurang menarik. Aroma mereka terasa kuat.

Tukang kebun dalam ulasan mereka menyatakan bahawa mawar berdiri dengan baik ketika dipotong. Mereka berada di dalam air untuk waktu yang lama, hampir tidak berubah. Pakar kami memasukkan Big Purple dalam ranking terbaik, kerana varietasnya cukup tahan terhadap fros dan penyakit biasa. Namun, dengan cuaca hujan yang berpanjangan, bunga mawar Big Purple kehilangan bentuk dan keindahan warnanya.

Kelebihan

  • penampilan yang menarik;
  • aroma yang indah;
  • daya tahan tinggi terhadap selesema dan penyakit;
  • mawar pandai memotong.

keburukan

  • bertindak balas terhadap kelembapan berlebihan.

Beruang putih

Penilaian: 4.6

BERUANG PUTIH

Ragam polar Bear chano-hybrid naik kedudukan kelima dalam penarafan. Ini adalah semak kuat hingga tinggi 1 m. Pucuk halus cukup kuat dan lurus. Mereka ditutup dengan dedaunan hijau gelap berkilat. Tunas besar yang muncul pada pucuk dicirikan oleh bentuk piala klasik.

Setelah pembubaran mawar lengkap, mereka akan menjadi dua kali ganda dengan warna putih abu. Dalam ketebalan, mereka mencapai 14-16 cm. Varieti Polar Bear mempunyai aroma yang kaya. Kelopak yang membentuk bunga mempunyai dasar kuning. Bahagian tengah perbungaan mempunyai warna cerah berkrim. Terdapat 1-3 mawar di batangnya dan ia terus berada di semak untuk jangka masa yang panjang.

Menurut ulasan, Beruang Kutub mempersonifikasikan mawar tua Rusia. Ia termasuk dalam penilaian kerana mempunyai ketahanan musim sejuk yang baik, daya tahan yang tinggi terhadap penyakit kulat dan curah hujan yang berpanjangan. Namun, tanpa tempat tinggal, budaya ini sering mati, oleh itu, musim sejuk harus didekati secara kompeten.

Kelebihan

  • mekar dengan mewah dan mewah;
  • selaras dengan bunga mawar lain di bunga;
  • mempunyai daya tahan tinggi terhadap fros dan penyakit.

keburukan

  • pokok renek boleh runtuh.

Osiana

Penilaian: 4.5

OSIANA (OSIANA)

Variasi Osiana menutup penarafan mawar teh hibrid terbaik untuk Siberia. Belukar yang padat dan kuat mencapai ketinggian 1.5 m dan lebar 1 m. Pucuk tumbuh lurus. Mereka ditutup dengan sedikit duri. Dedaunan berkilat agak besar dan berwarna hijau. Pelbagai Osian ditanam untuk memotong atau hiasan taman.

Pucuknya berbentuk kerucut dan terbuka dengan rapat. Mereka biasanya tumbuh satu demi satu. Pembungaan yang banyak. Bunga ganda berdiameter 12 cm. Kelopaknya kebanyakan berkrim, tetapi warna gading, sampanye atau kuning air kelihatan. Mawar tinggal di semak untuk waktu yang lama, dan dalam keratan hingga 20 hari. Osiana mempunyai aroma halus yang menyenangkan.

Tukang kebun dalam ulasan mereka menyatakan bahawa Osiana tidak pernah jatuh sakit dengan apa-apa. Belukar mencapai tiga meter, mekar hampir sepanjang masa dengan bunga besar sebagai piring dalam jumlah besar. Kelopak dan batang dengan daun tebal dan kuat. Pelbagainya tahan terhadap keadaan buruk. Satu-satunya negatif adalah kaki panjang, dan di tingkat atas terdapat sejambak besar.

Kelebihan

  • bunga mawar yang elegan;
  • memegang bunga untuk masa yang lama;
  • tahan fros;
  • imuniti yang baik;
  • lemah lembut.

keburukan

  • kaki panjang.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen