15 jenis anggur terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Anggur dianggap sebagai budaya selatan, tetapi sering dijumpai di wilayah utara. Banyak varietas telah dibiakkan yang dapat ditanam tanpa masalah di wilayah Moscow. Lebih-lebih lagi, ciri rasa buah beri yang tumbuh di wilayah ini sama sekali tidak kalah dengan anggur dari selatan.

Tetapi agar hasilnya tidak mengecewakan, penting untuk memilih varieti yang tepat. Pakar kami telah menilai pelbagai jenis budaya ini dan memilih yang terbaik. Untuk kemudahan para penanam anggur baru, mereka telah mengumpulkan penilaian varietas yang sesuai untuk tumbuh di wilayah Moscow, selain membaginya menjadi awal dan pertengahan musim.

Penarafan varieti anggur terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk penilaian
Varieti anggur terbaik untuk wilayah Moscow 1 Victoria 5.0
2 Kelembutan 4.9
3 Transformasi 4.8
4 Tanah Pamah 4.7
5 Muscat Moskovsky 4.6
Varieti anggur awal terbaik 1 Ulang Tahun Novocherkassk 5.0
2 Tason 4.9
3 Muscat Musim Panas 4.8
4 Super Tambahan 4.7
5 Keindahan Utara 4.6
Varieti anggur pertengahan musim yang terbaik 1 Kishmish berseri 5.0
2 Rizamat tahan 4.9
3 Augustine 4.8
4 Lydia 4.7

Varieti anggur terbaik untuk wilayah Moscow

Anggur adalah budaya seperti itu, pelbagai jenisnya sangat mengagumkan. Tetapi wilayah Moscow tidak sesuai untuk menumbuhkan semuanya. Iklim di sini tidak selalu stabil. Tetapi berkat pemilihan varietas baru, wilayah ini kini dapat bersaing dengan tali pinggang selatan untuk menanam anggur.

Victoria

Penilaian: 5.0

VICTORIA

Tempat pertama dalam penilaian diberikan kepada varieti anggur kebun Victoria, yang dianggap salah satu yang paling enak. Belukar rendah ditutup dengan daun hijau gelap kecil, menyenangkan untuk disentuh. Tandan Victoria cukup besar – beratnya boleh mencapai 500-700 g. Untuk mengelakkan kacang polong yang kuat, jenis pendebungaan ditanam berdekatan.

Buah beri cukup besar (satu berat ialah 6-7 g), bujur. Warna mereka hampir dengan merah-merah. Sekiranya anda meneliti buah beri yang besar, maka jejaring yang hampir tidak dapat dilihat, melalui mana pulpa berdaging berair. Buah-buahan harum, nota pala terasa mengikut citarasa.

Penanam anggur dalam ulasan memuji varieti Victoria kerana hasilnya yang tinggi dan kepantasan buahnya (115-120 hari) Pakar kami memasukkannya ke dalam peringkat terbaik, kerana varietas ini mentolerir es hingga -27 ° C, dan juga mempunyai daya tahan rata-rata terhadap cendawan dan oidium. Anggur Victoria memberi tindak balas yang baik terhadap pelbagai amalan penanaman.

Kelebihan

  • buah beri besar, berair;
  • terdapat nota pala mengikut citarasa;
  • masak dalam 4 bulan;
  • rintangan fros;
  • produktiviti tinggi.

keburukan

  • cenderung menghasilkan buah beri kecil dengan kekurangan pendebungaan.

Kelembutan

Penilaian: 4.9

TENDER

Memasak sangat awal, varieti anggur Tenderness berada di tempat kedua dalam ranking. Belukarnya tumbuh dengan sangat aktif. Mereka ditutup dengan daun halus tanpa baligh, mempunyai 3 lobus. Bunga dari pelbagai ini adalah biseksual. Tandan terbentuk dari ukuran sederhana (maksimum – 370 g), mempunyai bentuk silinder-kerucut.

Setiap biji Kelembutan berwarna oval mencapai 7 g. Warnanya putih, hampir telus. Kulitnya nipis, anjal. Di bawahnya adalah pulpa lembut yang meleleh di mulut. Buahnya mempunyai rasa yang sangat harmoni. Hingga 7-9 kg hasil panen dikeluarkan dari satu semak. Anggur kelembutan tidak terlalu manis dan bagus untuk membuat anggur berkualiti.

Menurut penanam anggur, jenis Kelembutan tahan terhadap kebanyakan penyakit ladang dan kulat. Tawon dan perosak lain secara praktikal tidak menyerang. Kepelbagaian ini layak di peringkat terbaik, kerana dapat mentolerir fros dengan baik dan mengekalkan hasil panen penuh pada suhu -22 ° C. Walau bagaimanapun, untuk musim sejuk, Kelembutan memerlukan penebat wajib.

Kelebihan

  • pulpa lembut dengan rasa neutral yang menyenangkan;
  • sehingga 9 kg anggur dapat dikeluarkan dari satu belukar;
  • semak kelihatan harmoni di mana-mana laman web;
  • wain berkualiti tinggi yang dibuat dari Kelembutan;
  • hampir seratus peratus kekebalan terhadap cendawan.

keburukan

  • kemudahan pengangkutan rendah.

Transformasi

Penilaian: 4.8

TRANSFORMASI

Kedudukan peringkat ketiga diambil oleh calon varieti anggur – Transfigurasi. Pembiak Krainov mencipta bentuk hibrid ini. Belukar Transfigurasi tumbuh dengan kuat dan membentuk sebilangan besar anak tiri. Varieti ini diserbuki secara bebas, kerana bunga dari kedua-dua jantina terdapat di semak. Tandan berat terbentuk – dari 700 g hingga 1.5 kg.

Setiap buah beri cukup besar (berat 11 g), bujur memanjang. Anggur masak berwarna merah jambu. Terdapat lapisan lilin keputihan pada kulit. Dalam rasa Transfigurasi, rasa manis dilengkapi dengan rasa masam. Semasa menggigit buah beri, banyak jus mengalir keluar dan aroma yang menyenangkan dirasakan. Sehingga 20 kg beri dikeluarkan dari satu belukar.

Penanam anggur sangat memuji varieti hibrida ini dalam ulasan mereka kerana kemampuannya menghasilkan 2 penuaian penuh. Buah-buahan dituai dari pokok induk pada akhir bulan Ogos. Dan pada bulan Oktober adalah mungkin untuk memetik buah beri dari anak tiri. Pakar kami memasukkannya ke dalam penilaian, kerana varietas Preobrazhenie dapat disesuaikan dengan perubahan iklim. Pucuk buah tahan fros hingga -23 ° C. Tetapi parasit menyerang Transformasi dengan cukup aktif.

Kelebihan

  • tanaman dituai dua kali semusim;
  • tidak memerlukan pendebunga;
  • tidak memerlukan penjagaan khas;
  • rasa lembut dan aroma yang menyenangkan.

keburukan

  • tahap purata kerosakan akibat perosak dan penyakit.

Tanah Pamah

Penilaian: 4.7

LOWLAND

Kedudukan keempat dalam penilaian diberikan kepada variasi Nizin. Belukar mempunyai formasi khas, yang mempengaruhi tahap berbuah yang tinggi. Setiap batang menghasilkan 1-2 kelompok yang mengandungi hingga 35 biji anggur. Hingga 24 batang terbentuk di semak. Malah penanam baru dapat menuai sehingga 6 kg anggur dari satu belukar tanpa banyak usaha.

Beri sangat besar, bujur, tanpa biji atau tidak lebih dari dua keping. Warna mereka berwarna ungu-merah. Mereka diletakkan di atas berus dengan ketumpatan sederhana. Apabila cahaya matahari langsung jatuh pada buah-buahan, mereka memberikan cahaya yang indah. Anggur berwarna 2 minggu sebelum pematangan terakhir. Bubur berdaging mempunyai rasa manis dan harmoni.

Pecinta varieti anggur ini dalam ulasan menyatakan bahawa tandan mengekalkan persembahan yang baik untuk waktu yang lama, tahan terhadap pengangkutan dan mempunyai rasa yang tinggi. Pelbagai jenis Nizin termasuk dalam penilaian, kerana ia mentolerir suhu subzero dengan sempurna. Ia selalu diserbuki 100%, oleh kerana itu berbuah dengan stabil, dan anggurnya selalu besar.

Kelebihan

  • buah beri yang besar dan lazat, hampir tanpa biji;
  • pelbagai tidak memerlukan pendebunga;
  • sesuai dengan pengangkutan;
  • daya tahan penyakit yang baik.

keburukan

  • beri berwarna 2 minggu lebih awal daripada masak.

Muscat Moskovsky

Penilaian: 4.6

MUSKAT MOSCOW

Pelbagai anggur meja Muscat Moskovsky mendapat kedudukan kelima dalam penarafan tersebut. Belukar tumbuh dengan kuat. Lapisan ini ditutup dengan sebilangan besar kepingan besar, yang sangat dibedah, yang kekurangan pubertas. Kelompok silinder dengan berat mencapai 475 g. Rata-rata, sehingga 4.6 kg dikeluarkan dari satu belukar. Muscat Moskovsky memerlukan catuan hasil panen secara berkala.

Beri berwarna bujur, berwarna hijau muda. Mereka mempunyai ukuran rata-rata. Terdapat 2-3 tulang di dalamnya. Kulit tebal sederhana merangkumi daging berair. Buah beri mempunyai rasa halus dan aroma yang menyenangkan dengan nota pala. Dituai pada pertengahan musim luruh. Wain pencuci mulut berkualiti tinggi dibuat dari Muscat Moskovsky.

Penanam anggur memberikan ulasan positif mengenai pelbagai ini. Namun, mereka perhatikan bahawa Muscat Moskovsky mempunyai daya tahan yang lemah terhadap cendawan dan sangat dipengaruhi oleh cendawan dan anthracnose. Tetapi ia termasuk dalam peringkat terbaik kerana ketahanan fros hingga -25 ° C dan ciri rasanya.

Kelebihan

  • beri beraroma halus;
  • hasil yang baik;
  • ketahanan terhadap fros musim sejuk;
  • tidak takut musim sejuk.

keburukan

  • daya tahan rendah terhadap penyakit dan perosak.

Varieti anggur awal terbaik

Walaupun keadaan iklim di wilayah Moscow lebih baik daripada di utara, kawasan ini masih sangat tidak sesuai untuk menanam kebun anggur. Ini disebabkan oleh fakta bahawa bulan Jun dan setengah Julai biasanya panas di sini, dan bahagian kedua musim panas dan awal musim luruh adalah hujan. Ini menyebabkan anggur retak dan busuk. Untuk mengelakkan ini, lebih baik menanam varietas matang awal.

Ulang Tahun Novocherkassk

Penilaian: 5.0

NOVOCHERKASSKA TAHUNAN

Pelbagai anggur Yubiley Novocherkassk menduduki tempat pertama dalam penarafan. Ia memerlukan 110-120 hari untuk beri masak. Mereka menuai pada akhir musim panas. Belukar tumbuh dengan kuat dan secara aktif ditutup dengan daun besar. Berat tandan mencapai 0,8-1,6 kg, dan dalam kes yang jarang berlaku, hingga 3 kg.

Buah beri berwarna bujur, bujur, kuning dengan warna merah jambu. Mereka kelihatan sangat menarik. Di sebilangan semak mungkin berwarna putih dengan warna merah jambu atau beri merah jambu tulen. Daging berdaging ditutup dengan kulit yang agak lebat. Rasa anggurnya manis secara harmoni, tanpa perisa. Semakin masak buah beri, semakin manis.

Anggur dari pelbagai ini mempunyai banyak ulasan positif. Penanam perhatikan bahawa ia tahan fros (hingga -23 ° C). Dia tidak takut dengan penyakit kulat. Pakar kami memasukkannya ke dalam penilaian, kerana Ulang Tahun Novocherkassk membentuk kelompok besar dan padat. Dan anggur yang kuat diangkut dan disimpan dengan sempurna.

Kelebihan

  • kelompok besar;
  • rasa harmoni yang manis;
  • berbuah stabil;
  • beri diangkut tanpa masalah;
  • ketahanan penyakit yang baik;
  • rintangan fros.

keburukan

  • tawon suka menyerang pelbagai ini;
  • memerlukan normalisasi.

Tason

Penilaian: 4.9

TUJUAN

Tempat kedua dalam penilaian diberikan kepada variasi Tason. Ia masak dalam 100-110 hari di wilayah Moscow, dan di selatan ia dituai pada pertengahan musim panas. Belukar anggur Tason tumbuh dengan kuat. Ia ditutup dengan daun gelap, yang terbentuk dari 5 lobus dan mempunyai pembedahan yang kuat. Tandan agak besar (500-800 g), mempunyai bentuk silinder-kerucut.

Anggur berwarna bujur, putih dan merah jambu. Lebih-lebih lagi, di bawah sinar matahari langsung, warna cokelat muncul di atasnya, dan di tempat yang teduh mereka tetap tanpa noda. Di bawah sinar matahari, buah beri bersinar dan mempunyai warna ambar yang indah. Tulang sangat kecil sehingga praktikalnya tidak dirasakan. Kulit agak lebat dan sukar dirasakan semasa makan. Ia merangkumi daging yang rangup dan berair. Rasanya dikuasai oleh rasa manis, dan aroma mempunyai nota pala.

Penanam anggur dalam ulasan mereka menyatakan bahawa antara Tason yang masak awal adalah jenis yang paling sedap. Anggur ini layak digolongkan sebagai yang terbaik, kerana tahan terhadap busuk kelabu, tahan beku hingga -22 ° C, selalu memberikan buah yang besar dan diangkut dengan baik. Ia muncul di pasaran lebih awal daripada varieti lain.

Kelebihan

  • rasa manis, nota pala dalam aroma;
  • pematangan dinamik;
  • beri yang menarik;
  • diangkut dengan baik;
  • boleh tumbuh dalam keadaan iklim.

keburukan

  • rintangan fros tidak begitu tinggi.

Muscat Musim Panas

Penilaian: 4.8

RUMUSAN MUSKAT

Aneka anggur musim panas Muscat, milik ruang makan, berada di kedudukan ketiga dalam ranking. Ia memerlukan masa 110-125 hari untuk matang. Apabila tumbuh di wilayah Moscow, buahnya dapat dituai pada awal musim luruh. Belukar anggur ini tumbuh dengan kuat. Ada yang tingginya hingga 3 meter. Semua pucuk mempunyai buah.

Buah anggur musim panas Muscat berat dari 500 g hingga 1 kg. Bentuknya berbentuk silinder dengan susunan anggur yang longgar. Buah beri agak besar dan memanjang. Sekiranya buahnya masak di tempat teduh, buahnya akan berwarna putih kuning. Dan di sisi yang cerah, mereka memperoleh warna kuning cerah. Kulitnya agak lebat, tetapi sangat mungkin memakannya. Ia merangkumi daging berair dan berdaging.

Peminat pelbagai ini dalam ulasan mereka menyatakan bahawa semak terasa baik walaupun pada suhu -23 ° C, tetapi ia masih harus ditutup untuk musim sejuk. Ia cukup tahan terhadap penyakit. Varieti anggur musim panas Muscat ternyata berada di peringkat terbaik, kerana penjagaan yang bersahaja, menghiasi halaman dengan sempurna dan mempunyai kemudahan pengangkutan yang tinggi.

Kelebihan

  • rasa pala kaya istimewa;
  • bunga biseksual;
  • pokok anggur masak dengan baik;
  • berbuah dengan berkesan;
  • diangkut dengan baik.

keburukan

  • kulit pada buah beri agak lebat;
  • dipengaruhi oleh phylloxera akar.

Super Tambahan

Penilaian: 4.7

LUAR BIASA

Tempat keempat dalam penilaian diberikan kepada varieti anggur amatur – Super Extra (nama kedua adalah Citrine). Tuai pada awal bulan Ogos. Walaupun sebilangan kecil bulan yang hangat tidak menghalang buah anggur ini berbuah dengan baik. Lebar varieti Super Extra tumbuh dengan kuat. Setiap kumpulan mempunyai berat antara 500 g dan 1.5 kg.

Beri berwarna putih, berbentuk telur, agak besar (7-8 g). Kulit sederhana dan padat. Di bawahnya adalah bubur berair dan berdaging, yang mempunyai rasa yang sangat harmoni. Super Extra memiliki hasil yang tinggi, tetapi memiliki kecenderungan kacang polong, jadi teknik agronomi khusus tidak dapat diabaikan.

Penanam anggur dalam ulasan menyatakan bahawa varieti ini mempunyai ciri rasa yang sangat baik dan mempunyai hasil yang tinggi. Itu termasuk dalam penilaian terbaik kerana kulit buah beri yang kuat memudahkan pengangkutan tanaman dengan hampir tidak ada kerugian. Varieti ini bagus untuk penanam anggur pemula, kerana ia berakar dengan baik dan tidak memerlukan penjagaan khas. Super Extra dapat menahan suhu hingga -23 ° C.

Kelebihan

  • rasanya sedap, manis;
  • berbuah tinggi;
  • tidak kehilangan persembahan semasa pengangkutan;
  • peningkatan daya tahan terhadap penyakit.

keburukan

  • kecenderungan untuk kacang.

Keindahan Utara

Penilaian: 4.6

KECANTIKAN UTARA

Pelbagai anggur putih Krasa Severa mendapat tempat kelima dalam penilaian. Buah beri masak dalam 110 hari. Mereka mengandungi banyak asam folat, oleh itu Krasa Severa diposisikan sebagai anggur ubat. Belukar tumbuh dengan kuat. Pucuk masak dengan baik. Tandan itu cukup besar, berbentuk kerucut dan bercabang.

Buah beri paling kerap berwarna putih, tetapi ia mempunyai warna merah jambu. Mereka biasanya besar, berbentuk bujur. Kulitnya nipis di satu sisi, tetapi agak kuat. Terdapat rasa astringensi atau herba di dalamnya. Ia merangkumi daging yang berair dan berair. Rasa beri secara keseluruhan dapat digambarkan sederhana. Jus yang lazat disediakan dari Beauty of the North yang tidak memerlukan penambahan gula.

Peminat pelbagai ini dalam ulasan mereka menyatakan bahawa Krasa Severa mendapat permintaan berterusan di pasaran. Pakar kami memasukkannya ke dalam peringkat terbaik, kerana ia diangkut dengan baik dan mungkin tidak merosot dalam jangka masa yang lama setelah penuaian. Varietas ini dapat menahan embun beku hingga -24-25 ° C, dan Krasa Severa menunjukkan peningkatan daya tahan terhadap busuk kelabu.

Kelebihan

  • mengandungi banyak asid folik;
  • pada kelembapan yang tinggi, buah beri tidak membusuk pada waktu yang lama;
  • berbuah tinggi;
  • pengangkutan yang baik.

keburukan

  • di bawah hujan lebat, beri memberi keretakan.

Varieti anggur pertengahan musim yang terbaik

Beberapa jenis pertengahan musim juga sesuai untuk wilayah Moscow. Tetapi mereka harus dipilih dengan sangat teliti, kerana tidak setiap spesies akan mempunyai masa untuk matang sebelum musim pertama.

Kishmish berseri

Penilaian: 5.0

RADIANT KISHMISH

Tempat pertama dalam penilaian layak ditempati oleh varieti anggur – Radiant Kishmish. Buahnya masak dalam 125-130 hari. Belukar tumbuh sederhana, dan kadang-kadang sangat kuat. Berat rata-rata sekumpulan adalah 500 g. Mereka berbentuk seperti silinder atau kon. Ketumpatannya rata-rata, buah beri disusun secara longgar.

Buah beri tidak terlalu besar, bujur. Berat setiap anggur tidak melebihi 4-5 g. Warnanya berwarna merah jambu atau kemerahan. Buburnya tegap, berdaging, memberikan banyak jus. Rasanya manis dengan sedikit masam. Nota kasturi dapat dilihat dalam aroma. Pelbagai ini sesuai untuk penyimpanan jangka panjang. Radiant kishmish cukup menuntut untuk dijaga.

Penanam yang berpengalaman dan baru bercakap dengan baik mengenai pelbagai ini. Pakar kami memasukkannya ke dalam peringkat terbaik, kerana Kishmish yang bersinar secara konsisten menghasilkan banyak hasil panen. Klusternya kelihatan sangat menarik dan mengekalkan persembahannya untuk masa yang lama semasa penyimpanan. Ciri rasanya juga sangat baik. Tetapi Kishmish Radiant dapat menahan suhu rendah hanya dalam lingkungan -15-18 ° C.

Kelebihan

  • tandan cantik;
  • kekurangan biji dalam buah beri;
  • ciri rasa yang sangat baik;
  • pengangkutan yang baik.

keburukan

  • daya tahan yang rendah terhadap penurunan suhu dan penyakit.

Rizamat tahan

Penilaian: 4.9

RIZAMAT BERKESAN

Kedudukan peringkat kedua diambil oleh ragam stabil Rizamat. Tempoh pematangannya adalah awal pertengahan – akhir Ogos atau awal September. Ia tergolong dalam jenis kismis meja. Belukar Rizamata tumbuh dengan sangat dinamik dan memerlukan penjagaan yang berterusan. Bunga itu biseksual. Tandan cukup besar (800-1000 g). Ketumpatan buah beri rata-rata. Bentuknya berbentuk kerucut, bercabang.

Beri masing-masing seberat 14 g. Bentuknya berbentuk silinder. Warnanya berwarna merah jambu, dengan satu tong sentiasa lebih gelap. Beri ditutup dengan mekar lilin dengan kepadatan sederhana. Daging yang padat dan rangup ditutup dengan kulit yang nipis. Walaupun sudah masak sepenuhnya, tandan itu terus tergantung di dahan untuk jangka masa yang panjang, tanpa menumpahkan. Tengking juga tidak menyerang mereka.

Dalam ulasan mereka, para pecinta variasi ini menyatakan bahawa untuk mendapatkan hasil panen yang berkualiti tinggi, anggur Rizamat memerlukan mempertahankan latar belakang pertanian yang tinggi. Varietas ini digolongkan sebagai yang terbaik kerana rasa yang enak, warna beri dan persembahannya. Kismis berkualiti tinggi diperoleh dari varieti ini, yang kelihatan menarik dan mempunyai ciri rasa yang baik.

Kelebihan

  • buah beri sedap, rangup;
  • disimpan dengan baik dan diangkut;
  • ia menjadikan kismis yang sangat baik.

keburukan

  • dengan penurunan kelembapan, beri retak;
  • daya tahan rendah terhadap penyakit dan fros.

Augustine

Penilaian: 4.8

AUGUSTIN

Aneka anggur meja Augustine berada di tempat ketiga dalam ranking. Ia matang menjelang akhir bulan Ogos. Belukar Augustine tumbuh dengan kuat. Ia mengandungi bunga dari kedua-dua jantina. Ia melakukan pendebungaan dengan baik walaupun dalam cuaca buruk. Daunnya hampir bulat, lemah dibedah, mempunyai 3 cuping. Pokok anggur berwarna coklat kemerahan dan berbintik-bintik. Tandan berbentuk kerucut, beratnya 400-800 g.

Warna anggur berwarna kuning ambar. Mereka ditutup dengan lapisan lilin. Apabila cahaya matahari langsung memukul mereka, mereka kelihatan bersinar dari dalam. Bentuk mereka memanjang, bujur. Buburnya tegap, berdaging. Aroma anggurnya sedap, dan rasanya manis. Buah-buahan masak terus digantung di semak sehingga 14 hari.

Peminat Augustine dalam ulasan menyatakan bahawa ia bagus untuk penggunaan segar. Ia juga digunakan secara aktif untuk menghiasi laman web ini. Kami memasukkannya ke dalam peringkat terbaik, kerana dia telah meningkatkan daya tahan terhadap penyakit dan es. Dan pelbagai ini terkenal dengan penjagaan yang bersahaja. Ia mempunyai persembahan yang sangat baik dan diangkut dengan baik.

Kelebihan

  • penampilan cantik dari semak dan beri;
  • hasil tinggi yang stabil;
  • ketahanan terhadap penyakit dan fros;
  • pengangkutan yang baik;
  • tidak terdedah kepada kacang polong;
  • semak memerlukan penyelenggaraan minimum.

keburukan

  • selepas hujan lebat, buah beri retak.

Kerbau

Penilaian: 4.7

LYDIA

Di tempat keempat adalah varieti anggur sejagat – Kerbau. Ia akan matang pada separuh pertama bulan September. Belukar tumbuh dengan kuat. Daun varieti ini mempunyai kemaluan yang kuat. Belukar mengandungi bunga dari kedua-dua jantina. Tandan tidak terlalu besar – beratnya mencapai 200-500 g, bentuknya berbentuk kerucut dan buah beri yang longgar.

Buah beri berwarna kecil, bujur dan berwarna hitam. Di lelangit, terdapat nota strawberi. Mereka dimakan jus segar atau lazat dan kompot disediakan. Beri mengandungi banyak gula, dan keasidannya tidak terlalu tinggi, jadi varieti ini sangat bagus untuk membuat anggur.

Penanam anggur dalam ulasan menyatakan bahawa Buffalo tidak berhati-hati dalam penjagaan. Ia tidak memerlukan teknik agronomi khas untuk mengekalkan pertumbuhan atau pematangan. Ia juga dibezakan dengan persilangan yang baik dengan jenis budaya lain. Anggur kerbau digolongkan antara yang terbaik kerana ketahanan fros dan rasa asli.

Kelebihan

  • rasa strawberi asli dalam buah beri;
  • tidak memerlukan tempat perlindungan untuk musim sejuk;
  • sesuai untuk membuat jus dan wain.

keburukan

  • kulit kasar pada buah beri.

Lydia

Penilaian: 4.6

LYDIA

Varieti pertengahan musim Lydia menduduki tempat kelima dalam ranking. Ia memerlukan 150-160 hari untuk beri masak. Belukar tumbuh sederhana. Daunnya berwarna hijau, lemah. Kemaluan terasa pada bahagian belakang. Berus berukuran sederhana (100-110 g) dan tirus. Buah beri disusun secara longgar di atasnya.

Beri bulat bujur berwarna ungu-merah jambu. Mereka sangat aromatik. Rasa mereka manis dengan rasa strawberi yang ketara. Kulit agak lebat. Semakin lama gumpalan tergantung di semak, semakin baik rasa buah beri.

Pencinta Lydia memujinya dalam ulasan mereka kerana penjagaan yang tidak bersahaja. Mereka juga menyukai kenyataan bahawa dapat mengumpulkan hasil yang tinggi dari semak-semak secara konsisten. Anggur dari pelbagai ini sangat halus. Lydia juga dimakan segar, jus diperah atau kompot direbus. Dan pelbagai ini digunakan secara aktif untuk tujuan hiasan.

Kelebihan

  • kadar berbuah yang tinggi ;;
  • beri bertolak ansur dengan kelembapan tinggi dengan baik;
  • daya tahan tinggi terhadap penyakit;
  • bertolak ansur dengan fros dengan baik;
  • sesuai untuk pengangkutan.

keburukan

  • terjejas oleh phylloxera;
  • tanaman itu hancur jika tidak dituai tepat pada waktunya.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen