15 buku terbaik oleh Sergey Lukyanenko

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Sukar untuk mengatakan buku manakah dari Sergey Lukyanenko yang terbaik. Semuanya kagum dengan keaslian plot, hasil yang tidak dijangka dan perincian yang luar biasa. Kami telah mengumpulkan penilaian karya penulis terkenal, di mana kami telah memilih penerbitan paling popular yang mendapat persetujuan pembaca dan pengkritik.

Penilaian buku terbaik oleh Sergei Lukyanenko

Pencalonan sebuah tempat tajuk karya penilaian
Penilaian buku terbaik oleh Sergei Lukyanenko 1 Labirin pantulan 4.9
2 Julat 4.9
3 Draf 4.8
4 Jam malam 4.8
5 Kedalaman 4.8
6 KELAYAKAN PULAU FORTY 4.7
7 Jam Tangan 4.7
8 Cermin palsu 4.7
9 Jam Tangan Twilight 4.6
10 Bintang adalah mainan sejuk 4.5
11 Talian Impian 4.5
12 Menari di salji 4.5
13 Budak dan Kegelapan 4.5
14 Jam Tangan Terakhir 4.4
15 Genom 4.4

Labirin pantulan

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.9

Labirin pantulan

Di tempat pertama dalam penilaian adalah buku 'Labyrinth of Reflections', yang diakui sebagai buku kultus. Ia ditulis pada tahun 1996 dan masih relevan hingga kini. Halaman boleh dibaca semula tanpa henti. Plot ini berlaku di dua dunia sekaligus. Peranan utama ditugaskan ke bandar maya Deeptown. Di sini anda akan dapati semua yang anda perlukan – kedai, bank, kasino, taman, dan lain-lain. Program khas membenamkan seseorang dalam kebajikan. Benar, tidak semua orang boleh keluar dari situ. Fikiran bawah sedar menganggap realiti komputer menjadi nyata. Watak utama Leonid adalah penyelam. Dia dapat keluar dari kebajikan sesuka hati. Dia harus menyelamatkan salah seorang pengguna dari Deeptown.

Pembaca menyukai plotnya sendiri, perincian dan perihalan lokasi, watak, pemikiran penulis. Beberapa istilah kelihatan tidak dapat difahami oleh mereka; pembaca moden memerlukan penjelasan. Jika tidak, karya tersebut tidak mempunyai kekurangan serius. Buku ini mesti dibaca untuk semua peminat penerbitan Lukyanenko dan peminat sastera fanatik.

Julat

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.9

SPECTRUM.jpg

Seterusnya dalam ranking adalah buku yang cukup besar. Walaupun begitu, ia cepat membaca. Halaman secara harfiah 'ditelan'. Cerita ini akan tertumpu pada seorang detektif swasta Martin, yang sedang mencari gadis berusia 17 tahun yang hilang di dunia lain. Anda boleh sampai ke sana melalui Gerbang, dijaga oleh penjaga kunci. Pintu masuk terletak di tempat yang berlainan di seluruh dunia. Ternyata gadis itu mempunyai tujuh salinan. Tugas detektif menjadi lebih sukar.

Pembaca mengatakan bahawa halaman tidak boleh dirobek. Mereka kagum dengan fantasi penulis. Terdapat subteks falsafah dalam plot, ada sesuatu yang perlu difikirkan. Setiap dunia mengajar seseorang sesuatu yang baru. Karya itu menjelaskan sejauh mana Lukyanenko adalah pengarang yang kuat, dan mengapa dia begitu popular. Setiap peminat fiksyen sains yang menghormati diri harus membacanya.

Draf

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.8

Draf

Buku 'Draf' mempunyai idea yang menarik. Menurut plot, sesiapa sahaja yang mengetahui lokasi portal boleh memasuki dunia yang selari. Perkhidmatan ini digunakan terutamanya oleh individu kaya. Watak utama Cyril memutuskan untuk memulakan kehidupan baru dan menjadi pegawai kastam. Tugasnya adalah membiarkan orang berlalu ke dunia lain dan menanggungnya. Dan setiap hari pintu baru untuk paralelisme terbuka. Pembaca harus mengetahui apa yang ada di belakangnya.

Buku ini ditetapkan pada tahun 2004. Oleh itu, tidak menghairankan bahawa beberapa perkara tidak lagi relevan. Pembaca mendakwa bahawa mereka secara berkala membaca buku dan setiap kali mereka mengalami emosi yang tidak dapat dilukiskan. Ini adalah pilihan yang baik untuk bersantai dan hiburan yang menarik. Membawa buku semasa perjalanan adalah pilihan terbaik.

Jam malam

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.8

MENONTON MALAM.jpg

Siri Watch dibuat pada tahun 1998. The Night Watch adalah novel pertama kitaran sihir. Watak utama adalah Anton Gorodetsky, seorang penyihir putih yang merupakan sebahagian daripada Light Ones. Dia melindungi kedamaian di seluruh bumi dan menolong orang biasa dengan masalah mereka. Ini adalah bagaimana dia mendapat tenaga. Buku ini melibatkan pembaca dengan plot asli, perjuangan antara kebaikan dan kejahatan, gabungan pelbagai gerakan.

Filem Timur Bekmambetov dengan nama yang sama sedikit berbeza dengan buku ini. Oleh itu, untuk semua peminat karya Lukyanko, karya 'Night Watch' mesti dibaca. Bagaimanapun, filem itu tidak dapat menyampaikan keseluruhan suasana realiti yang digambarkan oleh pengarang. Pembaca mencatat suku kata ringan yang menarik dan plot karya yang menarik. Mereka gembira dengan muslihat sihir dan pemikiran berguna. Buku ini akan menarik minat semua peminat fiksyen sains.

Kedalaman

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.8

JABATAN.jpg

Peserta seterusnya dalam penilaian dibezakan oleh idea cantik dan plot asli. Mungkin, karya seperti ini belum ditulis di mana-mana negara. Intinya adalah bahawa terdapat realiti maya yang disebut Depth. Orang tenggelam di dalamnya untuk pelbagai tujuan. Ada yang bersenang-senang, yang lain mengalami masalah, yang lain mencari diri. Banyak yang tertarik oleh Kedalaman dengan kuat sehingga mereka tidak lagi berada di padang rumput untuk sampai ke permukaan tanpa bantuan siapa pun. Di sini penyelam datang untuk menyelamatkan. Watak utama adalah salah satunya. Dia mempunyai hubungan sendiri dengan Kedalaman.

Buku ini memberikan kesan yang tidak dapat dilupakan. Pembaca tidak menyesal dengan masa yang dihabiskan. Mereka menandakan bahasa yang mudah diakses, jalan cerita yang menarik. Hampir tidak ada ulasan negatif mengenai penerbitan tersebut. Dianjurkan kepada mereka yang ingin mencari dunia baru.

Ksatria dari empat puluh pulau

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.7

KELAYAKAN PULAU FORTY.jpg

Seorang remaja biasa tiba-tiba mendapati dirinya berada di kepulauan, yang terdiri daripada empat puluh pulau. Kesemuanya dihubungkan ke jambatan tetangga. Kanak-kanak berumur 8 hingga 18 tahun tinggal di sini. Mereka dikumpulkan demi percubaan. Untuk pulang, anda mesti saling bertengkar dan menundukkan seluruh Nusantara. Pembaca harus mengetahui siapa dan mengapa menganjurkan permainan kejam seperti itu.

Terdapat dalam buku ini cinta dan kebencian dengan pengkhianatan. Ia sesuai bukan sahaja untuk remaja, tetapi juga untuk orang dewasa. Teks dibaca dengan mudah dan dalam satu nafas. Tidak ada ulasan negatif mengenai kerja tersebut. Ini adalah karya yang bagus untuk mereka yang ingin bersenang-senang. Sayang sekali cerita ini tidak mempunyai sekuel. Buku ini kelihatan pendek dan sedikit kejam bagi banyak orang.

Jam Tangan

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.7

MENONTON HARI.jpg

Seterusnya dalam ranking adalah Novel Day Watch yang popular. Plot di dalamnya 'tumbuh' agak dinamik. Terdapat beberapa baris yang ditulis dalam sejarah, berkembang dengan cara yang tidak dapat diramalkan. Semasa membaca, anda berasa ragu-ragu, saya ingin tahu lebih awal bagaimana semuanya akan berakhir. Buku ini membincangkan pertembungan Patrols seterusnya. Kekuatan jahat menghantar penyihir Alice ke dunia kita, kerana mereka memerlukan tenaga anak-anak. Pasukan Cahaya menghantar penyihir mereka, dan konfrontasi bermula.

Peranan utama dalam novel diberikan kepada cinta. Perasaan hangat muncul antara penyihir cahaya dan penyihir gelap. Sayang sekali bahawa para kekasih tidak dapat bersetuju. Pembaca gembira dengan hasil yang tidak dijangka. Mereka dengan senang hati membaca semula buku ini dan menasihati semua peminat genre ini untuk memperolehnya.

Cermin palsu

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.7

FAKE MIRRORS.jpg

Novel ini berlaku di dua dunia. Seseorang dapat hidup dalam realiti maya berkat teknologi komputer baru. Pahlawan utama buku ini adalah penyelam, penggodam dan penghuni Kedalaman. Tindakan itu bermula dengan kenyataan bahawa seseorang mati di dunia maya dan perkara yang sama berlaku dalam kenyataan.

Teks ditulis dalam bahasa lisan yang sederhana. Terdapat humor yang boleh diterima, dialog watak yang bijak, plot yang menarik. Novel ini tidak mempunyai kekurangan tertentu. Sebilangan teknologi yang dijelaskan sudah ketinggalan zaman. Ini menjadikan buku ini bernubuat. Ia pasti akan menarik minat peminat fiksyen sains klasik dan pencinta permainan komputer.

Jam Tangan Twilight

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.6

MALAM.jpg

Seterusnya dalam ranking adalah buku ketiga dari siri Watch. Peristiwa berlaku di sini lebih dinamik daripada buku sebelumnya. Pahlawan terkenal menghadapi kesukaran baru dan percubaan yang tidak dijangka. Kedua-dua sisi Cahaya dan Gelap terpaksa menghadapi watak baru. Lebih tinggi Orang lain terlibat dalam perkara itu, mengekalkan keseimbangan kuasa.

Pembaca gembira dengan suku kata yang ringan, penerangan yang jelas, corak pertuturan yang dapat difahami. Mereka mengagumi eksploitasi, usaha dan usaha pahlawan. Plot tidak dilukiskan, teksnya dibaca dalam satu nafas. Terdapat tempat di dalamnya untuk perasaan hangat. Keghairahan nafsu membuat anda dalam ketegangan hingga akhir. Anda boleh membaca buku di luar siri ini, tetapi lebih baik anda berkenalan dengan keseluruhan koleksi secara keseluruhan.

Bintang adalah mainan sejuk

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.5

BINTANG DINGIN BINTANG.jpg

Peserta seterusnya dalam penilaian bukan sekadar karya yang hebat. Terdapat banyak topik falsafah dalam buku yang akan menjadi sebab pemikiran yang sangat baik. Watak utama membuat keputusan untuk umat manusia dan bangsa lain. Wira dapat dinilai dan disokong. Dia bertanggungjawab untuk nasib orang lain.

Semua orang akan menemui sesuatu yang baru dalam buku ini. Jalan cerita terungkap tanpa disangka. Novel ini membuat anda berada dalam suasana serius, membuat anda berfikir. Terdapat adegan aksi, idea berani dan sejarah persahabatan. Bahan bacaan mendapat banyak ulasan positif. Dianjurkan untuk tidak membaca buku ini dan berkenalan dengan dilogi lengkap, yang juga merangkumi karya 'Star Shadow'.

Talian Impian

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.5

LINE IMPIAN.jpg

Buku 'Dream Line' memberi kesan besar kepada pembaca. Dia memperkenalkan masyarakat kepada dunia baru di mana kaum wujud bersama. Entiti mempunyai bentuk dan kesedaran yang berbeza. Dunia ini abadi, dan masa dan ruang tidak begitu penting. Semua boleh dibeli. Masih perlu memahami apa lagi yang diinginkan, jika semuanya ada. Novel ini bermula dengan kematian watak utama. Semasa anda membaca, wira tidak menimbulkan rasa simpati. Hanya setelah mengetahui intinya dan dunia batinnya, seseorang dipenuhi dengan perasaan yang mendalam.

Karya dibaca dengan penuh minat. Saya tidak dapat menangguhkan pembacaan, saya mahu mengetahui semuanya hingga akhir. Apabila anda sampai ke halaman terakhir, anda sedih kerana kisahnya sudah berakhir. Ini adalah pilihan yang bagus untuk peminat sci-fi. Penerbitan ini akan membuatkan segelintir orang tidak peduli.

Menari di salji

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.5

Tarian DALAM SNOW.jpg

Peserta seterusnya dalam penilaian dimasukkan dalam kitaran 'Genome'. Plotnya tidak berkaitan dengan buku lain. Kerajaan Intergalaktik yang ada menyatukan mereka dengan orang yang diubah suai. Terdapat planet yang sesuai untuk kehidupan, dan ada titik khas untuk pengambilan sumber. Watak utama adalah Tikkirei yang berusia 14 tahun. Dia berusaha untuk melepaskan diri dari kehidupan di mana dia berada dan mencari tempat yang sesuai untuk hidup. Imejnya disampaikan dengan sangat halus. Ia terang dan meriah, dunia dalaman terungkap dengan sempurna. Terdapat kesalahan bodoh dan kenaifan remaja dalam tingkah lakunya.

Pembaca gembira dengan plot yang dinamis, petualangan menarik dan wataknya sendiri, yang berusaha untuk kebaikan dan keadilan. Buku ini tidak hanya menarik perhatian orang dewasa, tetapi juga kanak-kanak.

Budak dan Kegelapan

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.5

LELAKI DAN KELEMAHAN.jpg

Seterusnya dalam peringkat adalah buku dengan plot yang tidak dijangka dan gaya persembahan yang mudah. Ia akan menumpukan perhatian pada anak lelaki Danka, yang bertemu dengan anak kucing Sunny. Permainan yang tidak berbahaya membawanya ke dunia kegelapan yang tidak berkesudahan. Bagaimana mencari jalan keluar jika anda tidak melihat dan memahami apa-apa? Pembaca harus melalui watak utama sesuatu yang tidak dapat dilakukan oleh orang dewasa.

Edisi ini sesuai untuk kanak-kanak berumur 10-14 tahun. Dia mempunyai banyak peminat di kalangan pembaca dewasa. Mereka bimbang tentang watak utama, menyaksikan bagaimana dia semakin kuat dan matang, menyelesaikan teka-teki dan menyelamatkan rakan-rakannya. Kemuncak utama adalah ikatan budak lelaki dengan makhluk yang tidak biasa. Buku ini disarankan kepada semua orang, terutama mereka yang sudah biasa dengan karya pengarangnya.

Jam Tangan Terakhir

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.4

Jam Tangan Terakhir

Buku seterusnya melengkapkan siri Tontonan. Pembaca mendapati plotnya menarik, tetapi agak lemah berbanding buku-buku lain dalam kitaran ini. Pengakhirannya tidak dijangka, tetapi kurang spesifik dan sedikit kabur. Semua watak disukai dan dikenali dari cerita sebelumnya. Setiap daripada mereka mempunyai persembahan dan cara komunikasi tersendiri. Buku ini mudah dibaca dan membuat anda terjun ke dunia lain, mengalihkan perhatian anda dari urusan seharian.

Karya itu mempunyai makna tertentu. Penulis menyelesaikan tugasnya dan menjawab soalan utama 'apa yang akan terjadi kepada kita?'. Ulasan penerbitan kebanyakannya positif. Dianjurkan untuk membacanya bersama bahagian lain dari siri ini mengenai Jam Tangan.

Genom

Pengarang buku: Sergey Lukyanenko

Penilaian: 4.4

GENOM.jpg

Peringkat tidak akan lengkap tanpa karya 'Genome'. Di dalamnya, penulis menyentuh topik yang menarik dan relevan. Hari ini, banyak eksperimen dengan gen sedang dilakukan di dunia, yang berusaha menguasai planet baru. Oleh itu, tidak menghairankan bahawa pembaca mula mempercayai pembahagian kemanusiaan menjadi manusia biasa dan diubahsuai secara genetik. Ini adalah buku mengenai pengembaraan seorang budak lelaki yang tahu menghargai persahabatan, dikurniakan keadilan dan kebaikan, kepahlawanan dan tidak mementingkan diri sendiri. Inti dari plot adalah bahawa kita masing-masing harus tetap manusia, nilai-nilai sebenar tidak dapat digantikan oleh kekayaan.

Satu-satunya kelemahan buku ini ialah adanya pemandangan lucah. Mereka kelihatan berlebihan kepada pembaca. Nampaknya, begitulah pengarang ingin memberikan kenyataan yang berlaku. Tetapi di sini suasana perjalanan angkasa telah dibuat dengan mahir, butiran teknikal dan perihalan dunia dinyatakan dengan jelas, yang menimbulkan minat besar di kalangan peminat genre sastera ini.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen