15 buku terbaik oleh James Headley Chase

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Sejarah menunjukkan: Penulis Inggeris adalah pengarang terbaik kisah detektif yang menarik, James Heldy Chase tidak terkecuali dan, bersama dengan Agatha Criti, mengambil tempat terhormat dalam dana sastera dunia. Raymond Marshall, James Doherty, Ambrose Grant, James Heldy Chase – semua ini adalah nama samaran kreatif satu orang – bangsawan Inggeris Rene Brambazon Raymond. Kami menyampaikan penilaian 15 kisah detektif terbaik pengarang, mesti dibaca untuk peminat plot jenayah yang rumit.

Penilaian buku terbaik oleh James Headley Chase

Pencalonan sebuah tempat komposisi penilaian
Penilaian buku terbaik oleh James Headley Chase 1 Requiem untuk pembunuh 4.9
2 Keranda dari Hong Kong 4.9
3 Misi ke Siena 4.8
4 Anda akan bersendirian di kubur anda 4.8
5 Saya hilang dari tempat hentaman 4.8
6 Seluruh dunia di dalam poket anda 4.7
7 Pembunuhan bintang filem 4.7
8 Anda mati tanpa wang 4.7
9 Anda lebih baik tetap miskin 4.7
10 Bau emas 4.6
11 Letakkannya di antara teratai 4.5
12 Kad truf tambahan di lengan baju 4.5
13 Penyerahan berganda 4.5
14 Tidak akan ada saksi 4.4
15 Pembayaran tunai 4.4

Requiem untuk pembunuh

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.9

Requiem untuk pembunuh

Peringkat dibuka dengan novel 'Requiem for a Killer', terang dan menawan, termasuk dalam koleksi nama yang sama.

Watak utama Nick Baxter, yang atas namanya diceritakan, pergi ke rakannya George Calllywood di Los Angeles mengenai perkara penting. Tetapi setelah sampai di vila, dia tidak menemui rakannya yang masih hidup – dia dibunuh di biliknya sendiri sekurang-kurangnya tiga hari yang lalu, dan, berdasarkan ekspresi wajah mayat, sebelum kematian mengalami rasa ngeri yang nyata. Sementara itu, sebelum Baxter tiba di alamat yang tepat, dia sendiri hampir terbunuh ketika berjalan di jalan dengan suntikan berbahaya, jarumnya secara ajaib tersekat di lapisan pakaian yang padat.

Siapa yang terganggu oleh detektif 'kelas terendah', ketika dia menyebut dirinya sendiri, mengenai perniagaan penting apa yang ditinggalkan oleh rakannya yang mati memanggil Baxter dan mengapa dia sendiri terbunuh: James Headley Chase menjaga intrik hingga akhir novel, sambil tidak menyeret cerita dengan perihalan yang membosankan, dari mana hanya membaca karya lebih menarik.

Keranda dari Hong Kong

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.9

Keranda dari Hong Kong

Di tempat kedua adalah novel detektif yang keren, 'Coffin from Hong Kong', yang menceritakan kisah seorang detektif swasta Nelson Ryan, yang diminta oleh John Hardwicke tertentu untuk mengatur pengawasan profesional terhadap isterinya ketika dia berada di luar kota. Ini diikuti oleh peristiwa yang tidak dapat dijelaskan: setelah tiba di tempat itu, detektif mengetahui bahawa orang yang sama sekali berbeza tinggal di rumah di alamat yang ditentukan, menunggu 'objek' selama berjam-jam tidak memberikan hasil. Kembali ke pejabatnya, Nelson menjumpai mayat wanita Cina yang cantik di dalamnya. Sudah tentu, Ryan sendiri menjadi suspek pertama dalam pembunuhan itu.

Siapa yang membingkai detektif itu dan mengapa, dan yang paling penting – siapa pembunuh gadis Hong Kong itu? Chase telah mencipta novel detektif yang cemerlang dengan plot yang tidak dapat diramalkan.

Misi ke Siena

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.8

Misi ke Siena

“Misi ke Siena” adalah kisah penyiasatan pembunuhan rakan Don Micklem, di mana organisasi konspirasi yang sangat terlibat dalam pemerasan wang terlibat. Pemimpin syarikat itu, pihak berkuasa yang disebut Penyu, tidak melepaskan 'penghutang' yang menghadapi tuduhan tidak taat. Don Miklem tidak dapat meninggalkan keadaan dan bersama seorang rakan pergi untuk mengembalikan keadilan di Itali yang cerah.

Novel Mission to Siena tidak biasa untuk Chase, tetapi tidak kurang menarik dan memukau.

Anda akan bersendirian di kubur anda

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.8

Anda akan bersendirian di kubur anda

Yang keempat dalam novel peringkat “Anda akan sendirian di kubur anda” dalam edisi lama juga terdapat di bawah tajuk “Semua orang mati sendirian”, “Anda sendirian – jika anda sudah mati” atau “Jangan menggali lubang untuk yang lain …” – semua ini adalah ciri terjemahan. Ini adalah buku pertama dalam siri cerita mengenai detektif Vic Malloy.

Jutawan John Franklin Cerf, seorang janda beberapa tahun yang lalu, secara diam-diam mengahwini seorang wanita muda. Beberapa bulan selepas perkahwinan, dia mencurigai pasangan kleptomania yang baru dibuat, menjumpai beg pakaian dengan barang kemas di dalam bilik, tetapi detektif Vic Melloy menunjukkan bahawa ini boleh menjadi persediaan atau pemerasan. Atau mungkin ada yang mengikutinya? Kerana beg pakaian yang dijumpai, banyak kematian akan berlaku dan banyak rahsia keluarga Serf yang kotor akan terbongkar.

Novel ini dibaca dalam satu nafas; ia akan menjadi perendaman yang sangat menarik dalam kisah detektif.

Saya hilang dari tempat hentaman

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.8

Saya hilang dari tempat hentaman

'Kes pemukul' atau 'Dia hilang dari tempat yang dipukul' – ini adalah versi terjemahan novel detektif Chase yang berbeza.

Chester Scott berselingkuh dengan isteri bosnya dan membayarnya – mereka mula memerasnya dengan gambar pertemuan romantis. Di samping itu, dia menjadi satu-satunya suspek dalam perlanggaran maut anggota polis dengan keretanya sendiri. Scott tidak melakukan jenayah ini, oleh karena itu, untuk membuktikan tidak bersalah, dia berjanji untuk menyiasat kes itu secara bebas dari polis, tetapi mendapati banyak ketidakkonsistenan.

Seluruh dunia di dalam poket anda

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.7

Seluruh dunia di dalam poket anda

Seluruh dunia di dalam poket anda adalah kisah Frank Morgan, seorang pencinta wang yang besar dan mudah. Dia berkhidmat kali ini, tetapi walaupun dia dibebaskan, dia tidak kehilangan minat untuk memperoleh keuntungan tanpa usaha. Dia merancang untuk mencuri dana gaji bulanan organisasi ilmiah bersama rakan-rakannya, mengajak mereka berkongsi harta rampasan. Tetapi tidak begitu mudah untuk mencuri satu juta jika wang itu diangkut dengan kenderaan perisai bank. Syarikat ini sedang mengusahakan 'kemalangan tidak sengaja' di sepanjang jalan kereta perisai.

Filem adaptasi dari novel 'The World in Your Pocket' dipersembahkan oleh filem yang diarahkan oleh Alois Brench 'Mirage' pada tahun 1983.

Pembunuhan bintang filem

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.7

Pembunuhan bintang filem

Novel detektif 'Pembunuhan Bintang Filem' boleh dibaca dalam terjemahan ke dalam bahasa Rusia atau yang asli – bahasa pengarangnya senang dan senang difahami, seperti yang diperhatikan oleh pembaca.

Lucille Balue, bintang filem yang sedang meningkat naik, wanita yang cantik dan menyenangkan, adalah mangsa Jane Delaney, anak seorang pengarah terkenal. Dia menipu dia ke pangsapuri ayahnya untuk membunuhnya – pembalasan terhadap mangsa adalah eksperimen untuk minda muda, dia seharusnya menjadi semacam ujian keberanian dan ketahanan. Penulis menumpukan lebih daripada satu halaman untuk membalas, anda perlu bersedia untuk ini. Tetapi Jane tidak memperhitungkan semua faktor – di tangga saat ini, seorang wartawan yang bersenjatakan kamera sedang membuat rakaman bukti yang membahayakan keluarga Delania dan, tentu saja, pita kamera itu mengingati jejak kejahatan itu.

Anda mati tanpa wang

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.7

Anda mati tanpa wang

Yang seterusnya dalam penilaian simpati pembaca adalah novel Anda Mati Tanpa Wang. Kemalangan kereta mengubah rancangan dan kehidupan Don Elliot – dia kehilangan kontrak utama, masih berhutang dan bersedia melakukan apa sahaja untuk menampung kekurangan kewangan, khususnya, untuk mencuri tanda berharga yang ditugaskan oleh orang kuno yang kaya raya. Untuk pekerjaan yang sangat berdebu, Elliot akan menerima $ 250,000. Kemungkinan wang mudah menarik, tetapi Don memahami bahaya operasi yang akan datang, jadi nasib membawanya kepada orang yang sama memerlukan. Mereka bersedia membantunya menyelesaikan tugas.

Anda lebih baik tetap miskin

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.7

Anda lebih baik tetap miskin

'Lebih baik kekal miskin' atau 'Saya harap saya tetap miskin' adalah buku dengan plot ringkas tetapi berkesan, yang dibaca dalam satu nafas dan tidak meninggalkan emosi yang berat.

Novel ini mengisahkan tentang pengurus bank yang tidak mampu bayar, Dave Calvin, yang tidak dapat menerima kekurangan wang, dan kedudukannya tidak begitu sesuai dengannya. Dia, seperti banyak orang miskin, sedang menunggu kesempatan untuk menjadi kaya tanpa banyak usaha. Calvin tidak sendirian dalam mimpinya – Keith Loring, pemilik asrama, juga tidak enggan meningkatkan taraf hidup. Seperti klasik genre, cara terbaik untuk menjadi kaya adalah dengan merompak bank, dan pasangan itu sudah menyiapkan rancangan untuk mencuri dolar yang dihargai. Satu-satunya perkara yang tidak diramalkan oleh Dave adalah semangat rakannya untuk alkohol, yang akan mengecewakan mereka pada saat terakhir, ketika operasi bank tidak terkawal.

Bau emas

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.6

Bau emas

Buku 'The Smell of Gold' adalah sebahagian daripada kitaran novel mengenai Mark Ghirland, ejen CIA 'bebas', yang diakui oleh pembaca sebagai kisah terbaik dan paling terang dalam siri ini, kerana plotnya berpusing dari halaman pertama dan tidak melepaskannya, sukar untuk meramalkan hasilnya.

Oleh itu, dalam The Smell of Gold, Mark Ghirland membongkar kes pemerasan dan cubaan untuk menghapuskan calon presiden AS pertama Henry Sherman, yang meminta perlindungan kepada seorang teman mudanya, ketua pejabat CIA di Perancis, di mana pahlawan beberapa buku dari kitaran Chase berfungsi . Seperti yang anda ketahui, politik dikaitkan dengan wang dan rahsia besar yang menjadi penjelasan mengenai apa yang berlaku, khususnya, filem di mana puteri Sherman, Julia ditembak.

Bau Emas bukan hanya kisah detektif, tetapi novel tentang nilai-nilai kemanusiaan dalam keadaan kekayaan.

Letakkannya di antara teratai

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.5

Letakkannya di antara teratai

Tajuk novel lain ialah Rahsia Keluarga Crosby. Siasatan sedang dilakukan oleh detektif Vic Malloy, yang telah disebutkan dalam penilaian, yang bekerja di agensi Universal-Service yang sama, yang menyediakan berbagai layanan kepada orang.

Jennette Crosby menulis sepucuk surat kepada agensi tertentu yang menyatakan bahawa adik perempuannya, Marilyn, diperas oleh beberapa orang asing yang tidak dikenali. Tetapi sepucuk surat dari anak perempuan jutawan menangkap mata detektif hanya setahun kemudian, apabila ternyata Jennet tidak lagi hidup. Malloy mula menyiasat kematian gadis itu dan menimbulkan persoalan: mengapa Jennet yang rendah hati kehilangan nyawanya, dan bukan Marilyn, yang bahagiannya setelah kematian kakaknya menjadi kaya.

Kad truf tambahan di lengan baju

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.5

Kad truf tambahan di lengan baju

Mengenai pengembaraan seorang nymphomaniac dan isteri seorang hartawan utama Helga, Rolf James Heldy Chase menulis satu kitaran novel, yang merangkumi 'An Extra Trump in the Sleeve'. Kali ini, ketika berjalan di sekitar bandar Jerman, Helga bertemu dengan seorang lelaki yang sesuai dengannya sebagai anak lelaki. Dia menghadapi dilema: kehilangan harta benda dan keluar bersama kekasih baru atau tinggal bersama suami jutawan lama.

Sepanjang novel, penulis mengatur pelbagai ujian untuk Helge, dari memeras ugut seorang detektif tempatan hingga cubaan manipulasi oleh pengurus syarikat suami yang mencuri. Saya mesti katakan, wanita itu keluar dari semua masalah dengan maruah. Chase, serentak dengan penarikan plot, menunjukkan betapa kompleks dan seriusnya hal-hal yang dapat dilihat, menjadikan hidup lebih mudah meningkat, membuat keputusan yang tidak selalu jelas.

Penyerahan berganda

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.5

Penyerahan berganda

Dalam karya ini, detektif Steve Harms mengetuai penyelidikan.

Susan Gellert, seorang pelakon muda yang bercita-cita tinggi, membuat kontrak dengan sepuluh syarikat insurans untuk insurans nyawa terhadap kemalangan dengan jumlah yang agak kecil – hanya $ 100,000. Oleh itu, hidupnya bernilai 1 juta, yang kelihatan aneh dan mencurigakan seorang detektif di jabatan tuntutan satu syarikat. Untuk melindungi diri mereka dari pembayaran, syarikat insurans memasukkan dalam senarai banyak sebab yang tidak diharapkan pampasan insurans. Tetapi tidak ada kehilangan darah dalam daftar itu, dan dari dia Susan meninggal.

Steve Harms menjalankan perniagaan di sebuah syarikat dengan isterinya sendiri, yang merupakan wakil dari salah satu daripada sepuluh syarikat, yang kini harus membayar bahagiannya dari tanggungjawab di bawah kontrak. Ternyata, apa yang berlaku adalah penipuan yang dirancang dan dilaksanakan dengan teliti yang harus ditangani oleh detektif.

Tidak akan ada saksi

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.4

Tidak akan ada saksi

Novel Tidak Akan Ada Saksi juga muncul di bawah tajuk Kafan untuk Saksi.

Cerita detektif mengenai samseng dan anggota polis tidak begitu menarik dengan kesudahannya, kerana nama pembunuh itu diketahui dari halaman pertama, sejak awal plot. Tetapi intrik dalam novel ini bukan mengenai menyiasat jenayah, tetapi mengenai pembunuhan memburu seorang gadis muda yang secara tidak sengaja menyaksikan pembunuhan pelakon Hollywood June Arno. Polis berusaha menyelamatkannya sebagai saksi berharga. Sebaliknya, watak utamanya adalah mafia, yang penulis perkenalkan bukan hanya dari luar, tetapi juga dari dalam. Giliran yang tidak dijangka – kemunculan cinta di hati pembunuh untuk mangsa masa depan. Fakta ini dapat menyelamatkannya, jika tidak kerana pengkhianatan di barisan kepemimpinan pembela hak asasi manusia.

Pembayaran tunai

Pengarang Buku: James Heldy Chase

Penilaian: 4.4

Pembayaran tunai

Pada akhir penilaian, kami memaparkan novel detektif lain oleh James Chase 'Bayar tunai' atau 'Hanya untuk wang tunai'.

Kisah ini diceritakan oleh John Farrar, seorang lelaki sederhana dan bekas petinju yang mengimpikan perjalanan ke Miami sejak usia dini, tetapi tidak mempunyai peluang material untuknya. Sebabnya bukanlah keinginan untuk berehat, tetapi impian untuk bertemu dengan jutawan dan harapan akan hadiah dari nasib dalam bentuk banyak wang, yang akan bertahan seumur hidup anda.

Impian Johnny hampir dipenuhi – setelah mematahkan rahang juara tempatan di salah satu bar di Miami, dia menerima tawaran dari hartawan bayangan untuk menyertai pertandingan tinju dan bukannya atlet yang cedera yang mesti kalah, dia akan menerima wang untuk ini, jika tidak, dia akan dibunuh oleh peluru.

Karya ini penuh dengan bencana, pergaduhan, pengejaran, novel itu melibatkan mafia dan sindiket jenayah penyamun, pegawai rasuah, penganjur perniagaan perjudian dan watak-watak lain yang bersentuhan dengan wang mudah.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen