15 buku terbaik oleh Howard Phillips Lovecraft

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penulis terkenal Howard Lovecraft dipuja dengan suasana unik karya dan pemandangan alam semesta yang luar biasa. Dia memberikan sumbangan besar untuk kemajuan genre seram. Tidak mudah bagi kami untuk menilai karya terbaik pengarang, kerana masing-masing karya itu indah dengan caranya sendiri. Banyak pendapat pembaca membantu dalam hal ini.

Penilaian buku terbaik oleh Howard Lovecraft

Pencalonan sebuah tempat komposisi penilaian
Penilaian buku terbaik oleh Howard Lovecraft 1 Panggilan Cthulhu 4.9
2 Mengejek Innsmouth 4.8
3 Ridges of Madness 4.8
4 Berbisik dalam kegelapan 4.7
5 Dagon 4.7
6 Kuil 4.7
7 Kisah Charles Dexter Ward 4.6
8 Di luar masa 4.6
9 Mengintai keganasan 4.5
10 Keluar 4.5
11 Seram di muzium 4.5
12 Seram Dunwich 4.5
13 Impian di Rumah Penyihir 4.5
14 Warna dari dunia lain 4.4
15 Kucing Ultara 4.4

Panggilan Cthulhu

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.9

CALL KTULHU.jpg

Membuka penilaian karya yang paling popular di Internet dengan latar belakang buku Lovecraft yang lain. Dalam kisah itu, Francis Thurston menyelidiki kultus misteri Cthulhu, mempelajari bahan-bahan yang dikumpulkan oleh kerabatnya. Dia menemui bukti adanya mazhab mengerikan yang tujuannya adalah menyembah dewa laut dari dasar lautan.

Karya itu menawan dengan suasananya. Dia boleh dipanggil standard seram Lovecraft. Pembaca gembira dengan pergerakan menarik, komponen mistik, misteri dan terang keterangannya. Ia adalah pilihan yang tepat untuk semua peminat seram dan peminat penulis.

Mengejek Innsmouth

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.8

Mengejek Innsmouth

Cerita seterusnya mempunyai beberapa tajuk sekaligus mengikut terjemahan lain, misalnya, 'Shadow over Innsmouth'. Ia diterbitkan hanya lima tahun selepas ia ditulis. Buku ini adalah mengenai bandar pelabuhan kecil Innsmouth, yang penduduknya tidak menyukai orang asing. Tiba-tiba, seorang pemuda datang ke sini dan mengetahui rahsia yang mengerikan, selepas itu hidupnya berubah sepenuhnya. Peranan khas dalam cerita ini ditugaskan untuk perlumbaan Deep Ones – makhluk dari laut.

Berdasarkan karya ini, mereka menulis skrip, menyusun lagu dan bahkan mengembangkan permainan video. Pembaca mengatakan bahawa mereka sangat kagum setelah membaca buku tersebut. Tidak ada saat-saat yang sangat menakutkan dalam dirinya, tetapi dia terus curiga hingga akhir. Koleksi ini dinasihatkan kepada semua pencinta mistik.

Ridges of Madness

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.8

RIDGE OF MADNESS.jpg

Kami tidak dapat membantu tetapi memasukkan dalam penilaian kisah “Ridges of Madness”, yang dipersembahkan kepada dunia pada tahun 1936. Ini adalah salah satu karya penulis yang paling bernilai, yang menggabungkan seram dan fantasi dengan unsur sains. Seperti karya penulis yang lain, sudut pandang naratif dilakukan atas nama pahlawan itu sendiri. Dia menggambarkan bandar Startsev yang terbengkalai, jurang yang sangat tinggi. Membaca sejarah peradaban kuno, anda secara tidak sengaja dibawa ke tempat itu.

Koleksi dengan nama yang sama merangkumi 18 kisah yang mengilhami ketakutan dan ketakutan yang mengerikan. Buku ini ditulis dengan cara yang menarik dan intelektual. Karya ini adalah seluruh dunia yang penuh dengan ketidakpastian. Peminat seram dan fiksyen sains akan menghargai karya pengarangnya. Buku ini akan menjadi meja bagi mereka.

Berbisik dalam kegelapan

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.7

Berbisik dalam kegelapan

Seterusnya, kita akan memfokuskan pada kisah yang ditulis oleh H.F. Lovecraft pada tahun 1930. Karya berbeza kerana perlumbaan alien baru Mi-Go muncul di dalamnya. Menurut plot, watak utama, pakar dalam cerita rakyat di Amerika, mula berhubungan dengan Henry Ely, yang tinggal di pergunungan Vermont. Yang terakhir mendakwa bahawa makhluk dengan sayap tinggal di tempat ini, dan bersedia untuk memberikan bukti. Akibatnya, pahlawan buku itu memutuskan untuk mengunjungi pertapa dan menemui di rumah sunyi yang ternyata jauh lebih dahsyat daripada makhluk aneh.

Pembaca gembira dengan kisah atmosfera. Selepas itu, seseorang tidak dapat tidak menjadi penggemar kengerian kosmik pengarang. Itulah sebabnya penerbitan tersebut mendapat tempat keempat terhormat dalam penilaian kami.

Dagon

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.7

DAGON.jpg

Lebih jauh dalam peringkat adalah cerpen 'Dagon', yang sangat ideal sebagai pengantar karya penulis. Karya ini dinamakan sempena dewa lautan bawah laut. Menurut plot, kapal itu terhempas ketika ribut. Pemuda yang sedang tidur itu bertemu dengan Dogon. Adakah dia tidak akan kehilangan akal dari apa yang dilihatnya?

Membaca cerita bukanlah hiburan rekreasi. Ini adalah karya yang gelap dan spesifik yang akan menarik minat semua peminat karya penulis. Pembaca gembira dengan suasana yang tidak menyenangkan dan menyedihkan. Orang yang terkesan sangat bimbang dan bahkan ketakutan. Walaupun kisah itu diceritakan bagi pihak si mati, ini tidak menghalang anda untuk mendapat sebahagian daripada emosi yang tidak dapat dilukiskan.

Kuil

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.7

TEMPLE.jpg

Buku Temple sedikit lebih besar dan lebih serius daripada Dagon. Inilah tahap fiksyen yang sama sekali berbeza, walaupun sudah hampir dua tahun berlalu di antara ciptaan mereka. Kisah di 'Kuil' juga dijalankan dari perspektif watak si mati. Penulis memberi peluang untuk berkenalan dengan kisah yang diceritakan oleh kapten kapal selam sebelum kematiannya. Berdasarkan maklumat dari buku log, Jerman menenggelamkan kapal Amerika, dan kemudian secara tidak sengaja menangkap salah seorang yang mati, dengan patung dalam bentuk seorang lelaki muda. Apa yang berlaku seterusnya adalah menakutkan dan mengejutkan.

Pembaca mendapat kegembiraan setelah membaca. Mereka mengesyorkan buku ini kepada semua peminat karya Bulgakov dan King.

Kisah Charles Dexter Ward

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.6

KISAH CHARLES DEXTER WARD.jpg

Novel ini menjadi kegemaran ramai peminat penulis genius. Ini adalah salah satu karya terbesar penyair popular, bersama dengan Ridges of Madness. Buku ini diterbitkan pada tahun 1941, walaupun ditulis pada tahun 1927. Karya ini mempunyai segalanya – penyihir licik, sumur suram dengan raksasa, bergerak ke masa lain, penjara bawah tanah misteri.

Pembaca mencatat bahasa karya yang megah dan sedikit rumit, yang menyampaikan suasananya dengan sempurna. Sebelum kita muncul sekaligus 10 kisah indah dari genre seram dan fantasi. Buku ini disyorkan untuk mereka yang belum mengetahui karya Lovecraft.

Di luar masa

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.6

SELEPAS MASA.jpg

Seterusnya dalam peringkat adalah buku dari karya penulis kemudian. Anda boleh mendapatkan nama lain, misalnya, 'Shadow from timelessness'. Novella itu diterbitkan di sebuah majalah Amerika pada tahun 1936. Menurut plot, saintis Peasley mempunyai memori yang luput, dan sejak sekian lama dia tidak menyedari siapa dirinya. Namun, wira itu terus menjalani kehidupan yang aktif, mengembara dan belajar buku. Tidak lama kemudian dia sembuh dari amnesia dan mula mengingat perkara-perkara yang pada dasarnya tidak dapat dia ketahui. Dia memahami pasti bahawa berjuta-juta tahun yang lalu perlumbaan Great Yit tinggal di planet ini. Saintis itu berusaha mencapai kebenaran, yang akan membantah orang yang terkejut.

Penasihat kengerian kosmik dengan bersemangat membincangkan karya Lovecraft dan menasihati semua pencinta mistik untuk membacanya. Bagi sebilangan pembaca, pengakhirannya tampak kusut, tetapi mereka gembira dengan perasaan teka-teki yang berterusan dan suasana yang disebarkan.

Mengintai keganasan

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.5

Mengintai keganasan

Mereka yang gemar filem seram dan cinta, buku-buku genre ini harus membaca karya berikut. Pengagum segala-galanya paranormal dan luar biasa akan menghargai koleksi cerita 'Lurking Horror'. Ketidakpastian menyebabkan ketakutan, membuat anda menyentuh yang megah dan misteri. Buku ini disarankan untuk dibaca bagi mereka yang bosan dengan kehidupan seharian dan ingin terjun ke dunia yang memukau dan indah yang diciptakan oleh penulis hebat.

Pembaca akan menemui kekuatan semula jadi, semakin dekat dengan yang menakjubkan. Dilihat dari ulasan, kisah 'Lurking Horror' mahu kembali berulang-ulang.

Keluar

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.5

Keluar.jpg

Seterusnya dalam ranking adalah buku cerdas The Outcast. Kelewatan dari awal hingga akhir. Karya dibaca dalam satu nafas, ini membuat anda banyak berfikir. Peminat karya gembira dengan corak bahasa dan pertuturan yang asli. Cerita ini menggabungkan fiksyen gothic, seram dan mistik. Ada tema kesepian dan kehidupan setelah mati di dalamnya. Ia akan menjadi milik pahlawan yang tinggal di runtuhan istana dan sudah lama tidak berkomunikasi dengan orang. Dia mendapat semua pengetahuan tentang dunia dari buku. Suatu hari dia menemui jalan masuk ke dunia lain, di mana dia bertemu dengan raksasa yang mengerikan.

Karya ini telah mendapat banyak penghargaan dari pengkritik dan sejarawan seram. Ramai pembaca menganggap karya ini salah satu yang terbaik antara kisah penulis yang lain. Ini adalah pilihan bagi mereka yang ingin mengungkap misteri kehidupan akhirat pada tahap psikologi.

Seram di muzium

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.5

Kengerian DI MUSEUM.jpg

Koleksi 'Horror in the Museum' menarik dari halaman pertama sehingga seseorang tidak dapat melepaskan dirinya dari itu. Kisah dengan nama yang sama memberi tumpuan kepada penjaga muzium lilin. Dia sentiasa mendengar langkah dan gemerisik. Dia duduk bersendirian di waktu senja di antara orang-orang yang lilin. Jiwanya, seperti emosi pembaca, tidak tahan lagi …

Pembaca mendapati plotnya menarik, menarik dan misteri. Kesudahannya menimbulkan ribut emosi. Goosebumps melintasi badan semasa membaca. Ini adalah pilihan terbaik bagi seseorang yang suka menggelitik saraf, menyukai kisah Lovecraft. Peminat karya Stephen King juga akan menyukai penerbitannya. Perlu diingat bahawa kata-kata yang tidak dikenali terdapat dalam teks dan anda mesti membaca nota kaki. Ini tidak menghairankan, kerana bagi Lovecraft inilah yang biasa.

Seram Dunwich

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.5

DANVICH HORROR.jpg

Salah satu karya yang paling berkesan adalah buku terkenal The Dunwich Horror, yang diterbitkan pada tahun 1928. Dunwich adalah petempatan dengan reputasi buruk. Penduduknya Lavinia dengan nama Whateley melahirkan seorang anak lelaki, yang ayahnya sedikit diketahui. Anak lelaki itu cepat matang dan tertarik dengan ilmu ghaib. Tidak lama kemudian, dia membuka pintu kepada Orang-orang Tua Besar, dan setelah itu dia mati dengan tragis. Di Dunwich, serangan makhluk halus mula berlaku …

Cerita ini mempunyai jalan cerita yang asli dan menawan. Ada akhir yang baik, momen berlarutan, dan suasana yang menakutkan mengejutkan. Ini adalah buku untuk mereka yang ingin terjun ke kegelapan. Semua peminat karya penulis mesti membacanya. Penerbitan tidak memerlukan banyak masa dan terjun ke dalam pengembaraan yang tidak dapat dilupakan, di mana terdapat tempat seram dan putus asa.

Impian di Rumah Penyihir

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.5

Impian di Rumah Penyihir

Dalam ceritanya, seorang pelajar muda bergerak ke sebuah bilik mengenai kisah-kisah menyeramkan yang diceritakan. Dia mula melihat mimpi yang berubah menjadi kenyataan. Kisah ini mungkin kelihatan tidak sesuai, tetapi perlu dipertimbangkan bahawa ia ditulis pada awal abad ke-20. Teks itu menakutkan dan mengambil alih fikiran. Ini adalah seluruh dunia dari mana anda tidak dapat merobek diri sendiri.

Cerita ini telah menjadi idea untuk plot banyak filem sinematik. Sebuah pita Amerika tahun 2013 difilemkan di atasnya. Karya itu dengan sempurna menyampaikan semangat masa itu. Ini adalah pilihan terbaik bagi pencinta mistik. Dilihat dari ulasan, 'mimpi di rumah Penyihir' Saya mahu membaca semula berulang kali. Lebih menarik untuk dibaca mengikut urutan yang ditunjukkan dalam koleksi.

Warna dari dunia lain

Pengarang Buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.4

Warna dari dunia lain

Sebuah meteorit dijumpai di sebuah bandar kecil di Amerika. Tidak lama kemudian, perkara yang tidak dapat difikirkan mula berlaku kepada pemilik tanah tempat dia jatuh. Plot menangkap dari halaman pertama. Karya ini agak mengingatkan pada edisi King. Pembaca gembira dengan gaya penulisan dan bahasa.

Penulis dengan mahir menyampaikan semua ngeri yang menembusi bidang kehidupan seharian. Ada yang menganggap latar belakang ilmiah dan logik plot sangat lemah. Ini adalah pilihan yang bagus untuk peminat genre. Kisah ini memang mampu membangkitkan perasaan yang kuat dan kekal dalam ingatan untuk masa yang lama. Oleh itu, dia akan mengejutkan mereka yang sudah biasa dengan karya Lovecraft.

Kucing Ultara

Pengarang buku: Howard Lovecraft

Penilaian: 4.4

ULTARA CATS.jpg

Pada tahun 1920, kisah baru dari kitaran Dreams menyaksikan cahaya hari, yang melengkapkan penilaian kami. Peristiwa berlaku di Ultar. Ada pasangan tua di kota yang membenci kucing dan membunuhnya. Sebaik sahaja kafilah tiba di tempat ini, di mana terdapat seorang budak lelaki dengan anak kucing hitam. Tidak lama kemudian, binatang peliharaannya yang berbulu itu hilang, dan tuannya meminta Tuhan untuk membalas dendam terhadap orang yang bersalah.

Ini adalah edisi yang cukup pendek yang mengajar kita untuk menghormati adik-adik. Ia boleh disebut kisah dongeng untuk orang dewasa dan dibaca pada waktu malam. Tidak ada yang perlu ditakutkan. Semasa membaca, fantasi itu sendiri menggunakan semua perinciannya, disemai dengan rasa simpati terhadap makhluk yang sombong dan gebu itu. Ini adalah pelajaran yang penuh pengajaran tetapi kejam tentang tidak menyakiti orang yang lemah.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen