15 buku terbaik mengenai pasca kiamat

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pasca kiamat adalah salah satu genre yang paling popular pada masa kini. Fiksyen ilmiah menggambarkan ketakutan orang moden dan merangkumi pelbagai tema, sama ada pemberontakan mesin, serangan zombie, atau penyebaran virus yang mematikan. Peminat kesusasteraan seperti itu semestinya berkenalan dengan penilaian buku terbaik mengenai pasca kiamat, yang disusun oleh pakar kami berdasarkan ulasan pembaca dan pendapat pengkritik.

Penarafan buku terbaik mengenai pasca-kiamat

Pencalonan sebuah tempat komposisi penilaian
Buku-buku terbaik mengenai pasca kiamat penulis asing 1 Bunker Hugh Howie. Ilusi ' 4.9
2 Richard Matheson 'Saya Lagenda' 4.8
3 Stephen King 'Konfrontasi' 4.7
4 Cormac McCarthy 'Jalan' 4.7
5 Mira Memberi 'Suapan' 4.7
6 Matthew Mather 'Cyberstorm' 4.6
7 David Mitchell 'Awan Atlas' 4.5
8 Max Brooks “Perang Dunia Z” 4.5
Buku-buku terbaik mengenai pasca kiamat penulis Rusia 1 Metro Dmitry Glukhovsky 2033 4.9
2 Andrew Cruz Zaman Orang Mati 4.8
3 Berkelah di tepi jalan bersaudara Strugatsky 4.7
4 Yana Wagner 'Orang Hidup' 4.6
5 Boris Gromov 'Keistimewaan Wahyu' 4.5
6 Alexander Shakilov 'Zaman Zombi' 4.4
7 Alexander Kontorovich 'The Fugitive' 4.3

Buku-buku terbaik mengenai pasca kiamat penulis asing

Pencalonan ini dibuat untuk peminat Stephen King dan mereka yang ingin melihat perkara-perkara biasa dari sudut yang tidak standard. Sastera asing memperkenalkan pembaca kepada dunia yang menyeramkan, makhluk asing yang hebat dan pahlawan berani yang bertahan dalam keadaan tidak berperikemanusiaan.

Bunker Hugh Howie. Ilusi '

Penilaian: 4.9

HEW HOWEY BUNKER.  ILMU.jpg

Penciptaan Hugh Howie membuka penilaian. Banyak pengkritik sastera telah memanggilnya raja pasca kiamat. Intipati buku ini adalah bahawa setelah berlakunya bencana yang dahsyat, orang-orang yang tinggal tinggal di sebuah bunker besar di bawah tanah. Mereka mematuhi peraturan ketat yang diperlukan untuk menjaga keselamatan. Suatu hari Sheriff Halston melanggar syarat utama dan datang ke permukaan.

Pembaca memperhatikan kemudahan membaca dan gambar watak yang tidak dapat dilupakan. Bagi sebilangan orang, plotnya nampak jelas. Setelah buku itu diberi penjelasan, para pembaca mengharapkan lebih banyak. Namun, ada intrik dalam cerita, memaksa menyelesaikan teka-teki satu demi satu.

Richard Matheson 'Saya Lagenda'

Penilaian: 4.8

RICHARD MATESON SAYA ADALAH LEGEND.jpg

Watak utama adalah satu-satunya orang yang belum diatasi oleh virus yang mengerikan. Dia tinggal di sebuah rumah dengan perlindungan khas dan siang dan malam mencari penawar penyakit yang mengubah orang menjadi vampir. Setiap malam, orang yang masih hidup bersiap sedia untuk melawan makhluk yang mengerikan.

Keunikan karya itu terdapat dalam bab tersusunnya dan penyampaian cerita yang asal dari masa lalu. Akhir buku ini sangat menggembirakan dan sedikit mengecewakan. Pembaca berpuas hati dengan karya tersebut dan mengatakan bahawa itu membuat anda berfikir tentang realiti moden dan makna kehidupan. Teks ditulis dengan gaya yang menyenangkan dan mudah diakses. Berdasarkan plot buku, sebuah filem ditembak dengan Will Smith dalam peranan utama. Dia membuat kesan yang tidak terkira pada penonton. Harus diingat bahawa buku ini dipuji lebih banyak daripada gambar bergerak.

Stephen King 'Konfrontasi'

Penilaian: 4.7

KONFRONTASI STEVEN KING.jpg

Seterusnya dalam ranking adalah salah satu buku terbesar dan terpanjang oleh Stephen King. Bagi pembaca biasa, ini menimbulkan kebingungan, dan bagi peminat penulis Amerika, kegembiraan. Konfrontasi membuat anda mahu membaca berulang kali. Plot itu kelihatan remeh pada pandangan pertama. Virus telah dibocorkan dari kemudahan tentera tertutup. Hasilnya, kemanusiaan telah menyusut lebih dari 90 peratus. Mereka yang selamat berpecah menjadi dua kem. Konfrontasi itu sendiri akan berlaku di bahagian kedua buku ini.

Kelantangan karya dapat menakutkan mereka yang tidak biasa dengan karya penulis. Oleh itu, saya mengesyorkan 'Konfrontasi' kepada peminat genre dan cerita tertentu dengan kecenderungan agama, watak yang tidak menyenangkan.

Cormac McCarthy 'Jalan'

Penilaian: 4.7

JALAN MACCARTY KORMAK.jpg

Dalam kisah ini, seorang bapa dan anak lelaki melalui reruntuhan yang masih ada di planet ini setelah berlakunya bencana global. Sebilangan orang tidak tahan di bandar dan mula makan sendiri. Seorang budak lelaki dan lelaki tidak memakan manusia. Mereka berusaha untuk menjadi orang baik di alam liar.

Buku ini sangat serius, sukar dan menarik, walaupun kekurangan dinamika seperti itu. Potongan itu atmosfera. Suku kata yang menarik butiran terkecil adalah mengejutkan. Pembaca mendakwa bahawa semasa membaca, benjolan angsa berjalan melalui kulit, dan selepas itu, kesan mendalam tetap ada. Filem adaptasi cerita yang berjudul 'The Road' telah mendapat banyak ulasan yang diluluskan.

Mira Memberi 'Suapan'

Penilaian: 4.7

MAKANAN GRANT MIRA.jpg

Menurut plot buku ini, umat manusia telah mengalahkan barah, tetapi jangkitan baru telah menggantikan penyakit yang dahsyat itu. Ia merebak seperti api liar, mempengaruhi tubuh dan jiwa. Setelah beberapa dekad, masalah itu selesai. Blogger terkenal berani mengetahui siapa yang berada di sebalik konspirasi mengerikan dan menyebarkan virus yang mematikan itu.

Tidak ada adegan keganasan berdarah dalam buku ini. Zombi lebih biasa di khalayak ramai. Terdapat keterangan terperinci dalam buku ini, tetapi masih banyak persoalan. Walaupun terdapat kekurangan kecil, membaca ceritanya menarik. 'Feed' disyorkan oleh kebanyakan pembaca. Buku ini mesti dimiliki oleh semua peminat dystopias.

Matthew Mather 'Cyberstorm'

Penilaian: 4.6

MATTHEW MASER CYBERSTORM.jpg

Menurut plot gambar, bencana itu merangkumi dua dunia sekaligus – maya dan nyata. Mimpi dan realiti, persepsi dan perkara bercampur. New York berubah menjadi tanah perkuburan besar. Buku ini akan menarik minat pencinta konspirasi rahsia. Perang akan dilancarkan dengan penggunaan senjata pemusnah besar-besaran dan teknologi tinggi.

Pembaca suka berkenalan dengan pemikiran penulis, untuk mewakili proses kelangsungan hidup, ditulis dengan cara yang jelas dan menarik. Karya ini disebut sebagai thriller bertema bencana alam-tekno. Penamatnya menunjukkan kesinambungan. Ulasan mengenai Cyberstorm kontroversial. Walaupun begitu, buku ini sering menjadi peneraju penilaian popular.

David Mitchell 'Awan Atlas'

Penilaian: 4.5

DAVID MITCHELL CLOUD ATLAS.jpg

Ramai pembaca kagum dengan buku David Mitchell yang berjudul 'Cloud Atlas'. Di dalamnya anda dapat menemui sebilangan besar pemikiran terang, topik perbualan. Ini adalah sekeping yang tidak terputus yang merangkumi enam kisah yang tidak berkaitan. Setiap watak dinyatakan dari sisi yang tidak dijangka. Percubaan pengarang untuk menggambarkan Keabadian sangat menarik. Semua wira hidup dalam jangka masa mereka sendiri – dari abad ke-19 hingga masa depan planet pasca-apokaliptik. Jiwa menyatukan mereka, berpindah dari satu badan ke badan yang lain. Harus diingat bahawa penulis termasuk dalam senarai orang yang paling berpengaruh di dunia dan dianugerahkan sejumlah besar hadiah dalam sastera.

Pembaca mencatat kehadiran tempat-tempat sukar dalam buku dan beberapa saat yang membosankan. Ini adalah buku untuk orang yang boleh dan mahu berfikir. Pencinta novel dan kisah detektif klasik hampir tidak akan menyukainya.

Max Brooks “Perang Dunia Z”

Penilaian: 4.5

Max Brooks

Sebuah buku yang mengingatkan pada filem thriller politik menutup penamaan calon. Max Brooks digambarkan dalam satu karya keseluruhan gambaran bencana duniawi. Ia terdiri dalam memerangi orang mati yang hidup. Penduduk bumi akan menghadapi siri kekalahan besar. Sukar untuk menyedari bahawa semua orang tidak dapat diselamatkan, dan beberapa orang harus dikorbankan sama sekali. Anda tidak boleh mengharapkan akhir yang bahagia.

Pembaca menyukai gaya dengan peniruan dokumentari, yang jarang berlaku untuk kesusasteraan seperti itu. Skala tragedi besar mengejutkan. Berdasarkan plot buku itu, sebuah filem dengan nama yang sama ditembak dengan Brad Pitt dalam peranan utama.

Buku-buku terbaik mengenai pasca kiamat penulis Rusia

Bagi pengagum sastera Rusia, pakar kami telah memilih beberapa karya serius yang memukau dengan perwatakan suasana yang realistik, bahasa harmoni yang indah dan keaslian plot.

Metro Dmitry Glukhovsky 2033

Penilaian: 4.9

DMITRY GLUKHOVSKY METRO 2033.jpg

Menjelang tahun 2033, umat manusia hampir musnah. Ibu kota menjadi bandar hantu di mana raksasa tinggal. Unit yang masih hidup bersembunyi di kereta bawah tanah. Terowong bawah tanah gelap dan takut. Untuk menyelamatkan salah satu stesen dari bahaya, Artyom mesti melalui semua cawangan metro. Kehidupan orang bergantung pada tindakannya …

Ramai pembaca mempunyai persoalan mengenai kewujudan individu dalam bidang sains dan teknologi. Oleh itu, tidak sepenuhnya jelas dari mana lampu kecemasan mendapat tenaga mereka, dari mana para pahlawan mengambil kartrij. Sekiranya anda tidak menyelidiki perincian tersebut, anda akan dapat terjun ke dunia Moscow pasca-apokaliptik yang keras. Ini adalah pilihan untuk peminat sci-fi dan seram. Penulis menulis dengan baik. Ramai pembaca mengucapkan terima kasih kepadanya kerana masa yang menarik untuk membaca buku itu.

Andrew Cruz Zaman Orang Mati

Penilaian: 4.8

ANDREW MENGHASILKAN UMUR DEAD.jpg

Virus yang dahsyat melarikan diri dari makmal swasta ibu negara, memaksa orang yang mati untuk menghidupkan dan memburu saudara-mara yang masih hidup. Seorang pelajar siswazah makmal mencipta penawar dan cuba menyerahkannya ke bandar Gorky-16. Dalam hal ini dia akan dibantu oleh rakan-rakannya yang setia dan pengalaman dalam perkhidmatan tentera. Terdapat tiga buku secara keseluruhan. Seluruh jalan pahlawan dapat dikesan di peta dunia nyata.

Pembaca suka bagaimana Cruz menggambarkan pahlawan, kejujuran, kejujuran, licik dan naif mereka. Semua pernyataan terdengar benar dan tepat. Dilihat oleh ulasan, trilogi itu layak mendapat lima terbaik. Ini sangat menarik bagi mereka yang lebih suka cerita tentang zombi dan mengharapkan pembacaan yang menarik dan menarik dari karya ini.

Berkelah di tepi jalan bersaudara Strugatsky

Penilaian: 4.7

GAMBAR LEBIH BANYAK STRIGATSKY.jpg

Lebih jauh dalam peringkat adalah karya bijaksana yang tidak dapat difahami oleh semua orang. Kisah ini ditulis pada tahun 1972. Menurut skripnya, filem Tarkovsky 'Stalker' ditembak. Dalam cerita itu, tetamu asing mendarat di dekat bandar Harmont. Kawasan ini tidak lagi sesuai untuk tempat tinggal manusia. Ia dipagar dan dijaga. Ada mereka yang menyelinap masuk ke wilayah itu dan mencuri artifak untuk penjualan selanjutnya. Mereka dipanggil penguntit.

Bahasa teks terang dan berimaginasi, ia memerlukan pemahaman yang teliti. Buku ini tidak dapat dibaca, tidak diganggu atau dibaca. Karya itu perlu diberi perhatian. Ulasan pembaca kebanyakannya menyetujui. Buku ini disyorkan untuk dibaca kepada semua peminat fiksyen sains.

Yana Wagner 'Orang Hidup'

Penilaian: 4.6

RAKYAT HIDUP YANA WAGNER.jpg

Peserta seterusnya dalam penilaian adalah kesinambungan dari buku 'Vongozero'. Dalam karya 'Orang Hidup', penulis dengan mudah menulis mengenai perkara-perkara serius. Dinamika berkembang dari halaman ke halaman. Buku ini menyentuh beberapa topik, pemikiran dan refleksi baru muncul. Pembaca memikirkan bagaimana dia akan bertindak dalam situasi tertentu. Semasa membaca ia menjadi menarik, menyeramkan dan menakutkan.

Pahlawan buku ini berusaha bertahan di alam liar setelah wabak. Mereka mendapat makanan dan terputus dari dunia luar di pulau itu. Sehingga akhir, pembaca mengekalkan harapan untuk menyelamatkan orang. Perwatakannya sangat realistik. Penulis yakin akan kesahihan cerita. Ini memberi kesan menonton filem. Buku ini dinasihatkan kepada semua orang yang gemar keseronokan pengembaraan, cerita mengenai kelangsungan hidup dalam keadaan yang melampau.

Boris Gromov 'Keistimewaan Wahyu'

Penilaian: 4.5

APLIKASI BIASA BORIS GROMOV.jpg

Dunia yang sudah biasa menjadi gila, kenyataan berubah menjadi kekejaman dan keganasan berdarah, orang mati dibangkitkan untuk memberi makan kepada yang hidup … Semua ini adalah buku karya Boris Gromov, yang pahlawannya bertahan dengan sebaik mungkin – mendapatkan senjata dan kenderaan, mencari makanan dan tempat tinggal. Gambar disajikan melalui mata seorang askar pasukan khas OMON.

Walaupun mempunyai tema yang digodam, penulis dapat menarik minat pembaca. Dilihat dari ulasan, gaya persembahan sangat menyenangkan, plotnya menarik. Penulis menerangkan segalanya dengan terperinci terkecil, tidak ada pemandangan cinta dan dramatik. Karya ini akan dihargai oleh peminat fiksyen ilmiah dan pasca-kiamat.

Alexander Shakilov 'Zaman Zombi'

Penilaian: 4.4

ALEXANDER SHAKILOV UMUR ZOMBI.jpg

Lebih jauh dalam peringkat adalah buku pertama dari trilogi tertentu yang membenamkan pembaca dalam dunia zombi. Ia akan memberi tumpuan kepada bandar-bandar mati, raksasa yang dahagakan darah, penembakan. Watak utama bergerak dari Ukraine ke Persekutuan Rusia untuk mencari ayahnya dan mengetahui punca kekacauan di bumi.

Pembaca gembira dengan kelainan plot yang tidak dijangka dan pengakhiran yang tidak dapat diramalkan. Penulis tidak melepaskan wira, 'membunuh' mereka kiri dan kanan. Perkara utama adalah mengatasi bab pertama, yang kelihatannya membosankan. Secara umum, keseluruhan trilogi itu mengejutkan dan sedikit mengejutkan. Sebilangan pembaca tidak mempunyai semangat yang cukup, dan mereka membaca buku pertama.

Alexander Kontorovich 'The Fugitive'

Penilaian: 4.3

ALEXANDER KONTOROVICH BEGLETS.jpg

Peringkat dilengkapkan oleh buku yang dibaca dalam satu sesi. Ternyata menarik dan dinamik. Walaupun terdapat persekitaran yang hebat, plotnya sangat realistik. Buku ini akan memfokuskan kepada penyendiri yang mencari jalan keluar dari bandar yang dikuasai oleh puak yang berperang. Kesukaran adalah bahawa perimeter dijaga oleh pasukan, dan tidak ada yang suci di wilayahnya.

Ulasan buku dicampurkan. Beberapa impian untuk membuat filem di atasnya. Yang lain marah kerana kurangnya logik dan banyak perkara yang tidak dapat difahami. Dianjurkan untuk membaca fragmen tersebut untuk memahami apakah sastra itu sesuai untuk kenalan lebih lanjut, atau tidak.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen