15 baka anjing terbaik untuk kanak-kanak

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Hampir setiap anak meminta ibu bapanya untuk mendapatkan anjing. Dia bermimpi bermain dan berjalan dengan haiwan kesayangannya. Sekiranya anda memutuskan untuk membeli ahli keluarga berkaki empat, anda perlu memandang serius pilihan baka haiwan. Kami telah memilih 15 anjing terbaik yang akan bergaul dengan anak kecil. Ketahui dari penilaian kami apakah kekuatan dan kelemahan mereka.

Cara memilih anjing untuk anak

Kanak-kanak yang tinggal bersama anjing kurang sakit. Mereka menjadi lebih prihatin dan lebih bertanggungjawab. Anjing berkaki empat akan menjadi teman dan pelindung bayi. Sebelum mengadopsi anjing, timbangkan kebaikan dan keburukan, bincangkan idea itu dengan ahli keluarga yang lain, dan ingat perkara berikut:

  1. Kriteria utama untuk memilih haiwan kesayangan adalah kesabaran dan keramahan. Keturunan yang agresif tidak mempunyai tempat di sebelah generasi muda.
  2. Adalah berisiko untuk membeli haiwan kecil dan anjing besar. Anak kecil secara tidak sengaja boleh mencederakan haiwan peliharaan kecil, dan seekor raksasa yang tumbuh dengan satu gerakan ekornya akan menjatuhkan pemiliknya yang muda. Pertimbangkan juga jumlah meter persegi di rumah. Sebilangan baka sesuai untuk kediaman pinggir bandar.
  3. Pengendali anjing percaya bahawa jalang mempunyai watak yang lebih lembut dan lembut. Namun, banyak bergantung pada asuhan haiwan peliharaan, asal usulnya dan sikap pemiliknya.
  4. Sekiranya kanak-kanak itu alah, anda perlu memastikan bahawa rambut anjing itu tidak menimbulkan reaksi negatif kepadanya.
  5. Memilih antara anjing jalanan tulen dan biasa, sukar untuk mengatakan mana yang akan menjadi pelindung sebenar bagi seorang lelaki kecil. Kualiti dalaman diperbaiki pada anjing pada tahap genetik. Tetapi ada baka tertentu yang lebih sesuai daripada yang lain untuk menjaga rumah dengan anak-anak. Kami akan memberitahu mengenai mereka dalam penilaian kami.

Penarafan anjing terbaik untuk kanak-kanak

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Baka Anjing Kecil Terbaik untuk Kanak-kanak 1 Pug 4.9
2 Welsh corgi 4.8
3 Bichon Frise 4.7
Baka Anjing Sederhana Terbaik untuk Kanak-kanak 1 Pudel 4.9
2 Beagle 4.8
3 Raja Cavalier charles spaniel 4.7
4 Labrador retriever 4.7
5 Bulldog Inggeris 4.7
6 Collie 4.6
7 Terrier lembu 4.5
8 Vizsla Hungary 4.5
9 Penunjuk Bahasa Inggeris 4.5
Baka anjing besar terbaik untuk kanak-kanak 1 Tanah Baru 4.9
2 Gergasi Schnauzer 4.8
3 Setter Ireland 4.7

Baka Anjing Kecil Terbaik untuk Kanak-kanak

Harap maklum bahawa teman kecil seseorang bukan sahaja mempunyai struktur badan yang rapuh, tetapi juga mempunyai kecenderungan yang sukar. Mereka terdedah kepada kegembiraan ringan. Semasa memilih anak anjing ini, jangan harap mereka lebih mudah dijaga.

Pug

Penilaian: 4.9

Pims.jpg

Yang pertama dalam ranking adalah baka kecil yang baik dengan anak-anak. Pug suka bermain dan baik. Mereka tidak memerlukan jalan-jalan lama, mereka suka hiburan yang tenang. Perwakilan keturunan ini tidak keberatan berbaring di sofa bersama anak, dan kadang-kadang bermain dengan bola. Pug sering mendengus, berdengkur dan mengeluarkan pelbagai bunyi. Dia tidak akan menyalak atau melolong begitu sahaja. Ketinggian maksimum anjing mencapai 30-32 cm. Oleh itu, haiwan kesayangan itu sempurna walaupun untuk sebuah pangsapuri kecil.

Anak lelaki atau perempuan boleh menjaga haiwan itu sendiri: lap lipatan dan sisir kot. Semasa berjalan, anjing akan berjalan di sebelah. Kanak-kanak di bawah 3 tahun tidak boleh memberi anak anjing seperti itu. Dia mempunyai mata yang menonjol, yang boleh dirosakkan oleh bayi.

Welsh corgi

Penilaian: 4.8

WELSH-KORGI.jpg

Anjing gembala ini dapat berkawan dengan anak-anak dari mana-mana kategori umur. Corgi menjaga bayi dan merawatnya dengan berhati-hati. Anjing itu tidak mengambil banyak ruang walaupun di sebuah pangsapuri kecil. Pemilik memperhatikan sifat haiwan peliharaan yang seimbang dan baik hati, yang tidak menyerang rumah tangga. Mereka gembira dapat bermain permainan luar.

Kanak-kanak tidak takut dengan anjing seperti itu, dan mereka yang berada di sekitarnya ingin mengenali mereka dengan lebih baik. Wakil keturunan Inggeris tidak akan mengganggu pemiliknya secara kompulsif jika dia sibuk dengan sesuatu, mengganggu jiran dengan menggonggong terus dan menyeberang ke pintu tertutup. Perlu diingat bahawa corgi sering makan berlebihan. Oleh itu, kesederhanaan adalah penting dalam perkara ini. Keturunan ini banyak tumbuh semasa perubahan musim.

Bichon Frise

Penilaian: 4.7

BICHON FRIZE.jpg

Salah satu peserta yang paling menarik dalam penilaian adalah baka Bichon Frize. Mereka sangat suka menghabiskan masa dengan anak-anak, tetapi mereka sendiri meminta banyak kasih sayang dan penjagaan. Haiwan ini menyesuaikan diri dengan persekitaran baru dan lebih suka permainan dalaman daripada permainan luar. Ini adalah pilihan terbaik untuk sebuah pangsapuri kecil. Bichon Frize tidak menunjukkan kemarahan dan bergaul dengan binatang peliharaan lain. Pemilik anjing dan yang lain sangat gembira dengan keindahan dan keindahan baka. Selain itu, bulu berkaki empat tidak dikenakan molting bermusim, ia tidak menyebabkan alahan.

Satu-satunya negatif adalah sukar dan bertanggungjawab menjaga rakan berkaki empat. Anjing itu terdedah kepada pelbagai penyakit. Ia mesti dimandikan dan disikat secara berkala. Anda mesti terus-menerus memproses mata dan memotong cakar, menggosok gigi dan mengelap telinga. Sekiranya anda bersedia untuk mempunyai anak lagi, maka Bichon Frize adalah pilihan yang tepat.

Baka Anjing Sederhana Terbaik untuk Kanak-kanak

Pilihan terbaik untuk keluarga dengan anak adalah anjing bersaiz sederhana. Anak itu tidak akan dapat mencederakannya, dan anjing itu, pada gilirannya, tidak akan menghancurkannya dengan berat badannya.

Pudel

Penilaian: 4.9

Pudel

Makhluk berambut kerinting yang comel ini sangat cerdas dan suka bermain. Malah seorang pelajar sekolah akan dapat mengajarkan keturunan kepada perintah. Poodles suka berjalan dengan pemiliknya untuk masa yang lama, bermain dengannya di alam semula jadi dan di rumah. Anjing itu mempunyai rasa humor tertentu dan dapat melakukan trik lucu, menyebabkan kegembiraan liar pada kanak-kanak dan orang dewasa. Poodles biasanya dipilih oleh penderita alergi, kerana mereka sedikit menumpahkan.

Pemilik memperhatikan keperluan berterusan haiwan dan penjagaan yang baik. Pudel dengan cepat terbiasa mempunyai bayi baru di rumah. Dia memperlakukannya dengan baik dan dapat menjaga, menggunakan giginya. Terdapat banyak kes yang diketahui di mana haiwan ini terdedah kepada bahaya serius untuk melindungi pemiliknya, misalnya, dari orang yang agresif atau anjing lain.

Beagle

Penilaian: 4.8

BEAGLE.jpg

Peserta seterusnya dalam penilaian akan bergaul dengan anak. The Beagle adalah baka aktif yang akan menjadikan bayi sebagai syarikat yang ideal dan dapat menghabiskan sepanjang hari bersamanya. Ini adalah anjing yang bertenaga dan suka bermain yang mudah didekati dengan mana-mana ahli keluarga. Mereka menyebutnya sebagai haiwan kesayangan dan penyayang.

Pemilik burung beagle mengatakan bahawa ketika berjalan, haiwan kesayangan mereka sering terganggu oleh bau yang berbeza dan boleh hilang tanpa tali. Perlu dipertimbangkan bahawa anjing itu menyalak dengan kuat. Kerana kekompakannya, ia dapat disimpan di sebuah pangsapuri kecil. Penting untuk memberi banyak aktiviti fizikal kepada haiwan kesayangan anda, lebih banyak masa untuk berjalan di udara segar. Lapisan pendek baka tidak memerlukan penjagaan khas. Hanya perlu membersihkan telinga panjang anjing secara berkala.

Raja Cavalier charles spaniel

Penilaian: 4.7

CAVALER KING CHARLES SPANIEL.jpg

Seperti peserta lain dalam penilaian, Cavalier King Charles Spaniel dibezakan oleh watak, aktiviti dan keramahan yang menyenangkan. Anjing itu dapat menyesuaikan diri dengan irama kehidupan manusia. Dia sangat ramah dan suka menjadi perhatian. Spaniel tidak bersahaja dalam menjaga dan memilih makanan.

Anak akan dapat melatihnya sendiri. Haiwan peliharaan itu bersedia untuk memberikan persahabatan kepada semua orang. Dia membiarkan anak-anak secara harfiah segalanya, memaafkan segala pranks. Selalunya haiwan itu menjadi bantal atau mainan untuk bayi. Raja Cavalier Charles Spaniel dengan senang hati akan berbaring di sofa bersama bayi dan berenang di sungai. Dia akan membawa tongkat, berlari dan melompat, selagi orang yang dikasihi berada berdekatan.

Labrador retriever

Penilaian: 4.7

LABRADOR-RETRIEVER.jpg

Salah satu keturunan keluarga yang paling biasa adalah Labrador Retriever. Dia dipilih kerana sifatnya yang tenang dan sikap ramah terhadap anak-anak. Mereka adalah anjing yang cerdas dan mudah dilatih yang sabar walaupun dengan kanak-kanak yang sangat murung. Mereka suka bermain dengan orang dan suka air. Ini adalah pilihan yang bagus untuk keluarga yang tidak mempunyai anak di bawah usia lima tahun.

Satu-satunya kelemahan baka adalah molt yang kuat. Pemilik mengatakan bahawa banyak bergantung pada asuhan, usia dan watak anjing. Sukar untuk mengatakan berapa banyak dia akan bergaul dengan anak anda. Dianjurkan untuk tidak menyalahgunakan kesetiaan Labrador, tidak membiarkan anak menyakiti hewan peliharaan, dan juga mengambil retriever yang telah diajarkan kepada beberapa perintah.

Bulldog Inggeris

Penilaian: 4.7

BULLDOG BAHASA INGGERIS.jpg

Bulldog Inggeris mempunyai kedudukan yang aman. Anjing itu tahu bagaimana mengawal tingkah laku, jadi semua anggota rumah tangga bergaul baik dengan keturunan ini. Haiwan peliharaan boleh menghabiskan berjam-jam bermain-main dengan bayi, bermain permainan. Kanak-kanak suka menjaga bulldog, berjalan bersamanya dan memberi makan kepadanya. Pemilik haiwan itu mengatakan bahawa haiwan kesayangan mereka bermain dengan anak-anak dengan bola dan bersembunyi, mencari slaid.

Bulldog Inggeris berdengkur ketika tidur. Semasa berjalan, dia tidak melarikan diri. Dia membiarkan anak-anak semuanya – memerah, menarik telinga. Perkara utama adalah memastikan asal usul baka yang baik. Jika tidak, terdapat risiko membeli anjing dengan jiwa yang tidak sihat dan kesihatannya yang buruk. Dalam didikan mereka, penting untuk bersabar dan konsisten.

Collie

Penilaian: 4.6

COLLIE.jpg

Collie sering menjadi peneraju semua jenis penilaian popular. Keturunan ini dibezakan oleh dedikasi dan kecerdasannya yang cepat. Anjing itu sesuai untuk latihan dan berkawan baik dengan anak-anak dan remaja. Dia aktif dan tahan lasak, curiga dengan orang asing. Haiwan peliharaan dengan mudah melatih di sebuah apartmen.

Kelemahan terbesar dari baka ini adalah keperluan untuk perawatan yang teliti. Hari ini collies berjaya tinggal bersama pemiliknya di pangsapuri, tetapi tempat terbaik untuk mereka adalah rumah persendirian. Ini adalah pilihan yang bagus untuk mereka yang tidak pernah mempunyai anjing sebelum ini.

Terrier lembu

Penilaian: 4.5

BULTERIER.jpg

Perwatakan bull terrier sangat ceria. Dia cepat-cepat melekat pada anak-anak. Baka ini sesuai untuk keluarga yang mempunyai bayi. Bull Terrier mempunyai ambang kesakitan yang tinggi dan biasanya tidak bertindak balas terhadap serangan bayi. Tetapi perlu untuk melarang anak-anak mencubit atau menarik binatang, mencederakannya atau menyinggung perasaan dengan cara lain.

Ia adalah anjing yang hidup, bertenaga dan aktif. Dia memerlukan latihan biasa, dia memerlukan banyak tenaga. Hubungan antara anjing dan generasi muda akan bergantung pada bagaimana haiwan itu dibesarkan. Harus dijelaskan bahawa seorang anak juga merupakan anggota keluarga yang penting. Dan ini tidak boleh dilakukan dengan tendangan. Lebih baik meminta pertolongan daripada pakar.

Vizsla Hungary

Penilaian: 4.5

HUNGARIAN VUZHLA.jpg

Keturunan berikutnya tidak begitu terkenal dengan kedudukan yang lain, tetapi sangat sesuai untuk keluarga yang mempunyai anak-anak. Ini adalah anjing monokromatik yang elegan yang tidak mempunyai kualiti negatif yang jelas. Dia mempunyai akar bahasa Hungary. Vyzhla mempunyai perangai yang lembut dan setia. Dia pintar dan patuh, mudah dilatih.

Anjing itu tidak tahan kesepian dan sangat leka dengan pemiliknya. Sekiranya anda mengabaikannya, dia akan mula merosakkan perabot dan kasut. Semasa tempoh molting, ia mesti disingkirkan setiap hari. Menunjuk Vizsla ramah kepada kanak-kanak, tetapi seekor anjing mampu mendorong anak lelaki atau perempuan dengan keras jika dia bermain.

Penunjuk Bahasa Inggeris

Penilaian: 4.5

POINTER BAHASA INGGERIS.jpg

Seterusnya dalam peringkat adalah salah satu keturunan keluarga yang paling popular, yang suka kanak-kanak dan bermain dengan mereka lucu. Di apartmen, haiwan itu berkelakuan tenang, tetapi di jalan ia berlari dan melompat. The English Pointer dipilih kerana perangai, kesetiaan dan kesetiaan yang tenang dan tenang. Dia mengambil akar dengan baik dengan kucing, jika yang terakhir tidak berusaha menguasai.

Merawat kot anjing adalah mudah. Dianjurkan untuk menyikatnya setiap minggu dengan sarung tangan khas. English Pointer terdedah kepada alahan, dan telinganya harus sentiasa bersih. Perlu diingat bahawa anjing tidak boleh hidup tanpa memburu. Oleh itu, anda tidak boleh memulakannya secara eksklusif sebagai teman untuk anak. Ini adalah pilihan bagi seseorang yang mengambil senjata setiap musim.

Baka anjing besar terbaik untuk kanak-kanak

Haiwan peliharaan berkaki empat tumbuh lebih cepat daripada kanak-kanak. Harap maklum bahawa anak anjing kecil akan segera mencapai ukuran yang besar. Kadang kala anda tidak boleh memilih anjing gergasi, walaupun mereka sangat ramah.

Tanah Baru

Penilaian: 4.9

NEWFUNDLAND.png

Baka ini terkenal dengan kesediaan untuk selalu dan di mana sahaja melindungi anak-anak, menjaganya. Newfoundland adalah anjing yang tenang, sabar dan rajin yang akan menjadi kegemaran sebenar kanak-kanak dan orang dewasa. Baka ini cukup besar. Sekiranya haiwan peliharaan seperti itu mula bermain dengan anak kecil, dia boleh menggaruknya, melompat dari atas.

Perhatikan bahawa kelemahan Newfoundland adalah air liur yang berlebihan. Haiwan ini memerlukan banyak makanan, tidak boleh disimpan di kandang burung. Oleh itu, sebelum memulakan Newfoundland, fikirkan sama ada anda dapat meluangkan masa untuk merawat, melatih anjing anda, sama ada anda mempunyai cukup ruang untuk menjaga haiwan kesayangan anda.

Gergasi Schnauzer

Penilaian: 4.8

RIESENSCHNAUZER.jpg

Baka ini datang kepada kami dari Jerman dan Bavaria. Sebelumnya, ia digunakan untuk merumput ternakan. Anjing ini dibezakan dengan mantel tebal, warna hitam dan kaki yang kuat. Wataknya mengandungi sifat-sifat seperti keberanian, pengabdian, licik. The Giant Schnauzer digunakan untuk perlindungan. Dia melayan anak-anak dengan baik. Sikapnya tenang dan seimbang. Kadang kala anjing bermain dengan anak-anak.

Perlu dipertimbangkan bahawa dari semasa ke semasa dia memerlukan privasi. Dia tidak akan menyukai tangisan berterusan dari beberapa anak. Sekiranya anak itu memenangkan hati anjing, dia akan bersedia memberikan nyawanya untuknya. Lebih-lebih lagi, Giant Schnauzer tidak semestinya mengasihi orang yang menjaganya.

Setter Ireland

Penilaian: 4.7

SETRET IRIS.jpg

Ahli penilaian terakhir sesuai untuk orang aktif yang tinggal di rumah negara yang besar. Anda mesti banyak berjalan dengan anjing ini. Kerana keramahannya, baka ini bergaul dengan balita dan anak-anak yang lebih tua. The Irish Setter mengambil bahagian dalam semua jenis permainan, mengejar tongkat. Ia adalah rakan berjalan yang baik. Ibu bapa boleh meninggalkan haiwan kesayangan dengan anak kecil dengan selamat, kerana dia tidak pernah menunjukkan pencerobohan.

Sekiranya anda melatih anjing dengan betul, dia akan mengikut arahan anak-anak terkecil sekalipun. Sebagai penjaga, dia tidak sesuai, kerana dia memperlakukan orang lain dengan tenang. Sekiranya tetamu datang ke rumah, maka tidak perlu mengunci setter di bilik lain. Dia tidak mengganggu dan berkelakuan seimbang. Ke mana sahaja pemiliknya pergi, anjing itu akan pergi dan mengikutinya. Pengatur dibawa bersama mereka dalam kenaikan dan perjalanan, membeli-belah dan berjoging.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen