15 baja kentang terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Adalah mungkin untuk mencapai hasil panen kentang dengan bantuan baja. Sebilangan tukang kebun takut menggunakan pertolongan mereka, bimbang akarnya akan menyerap banyak 'kimia'. Tetapi jika tanah tidak disenyawakan, umbi tidak akan mencapai ukuran varietas, dan rasanya mungkin merosot. Untuk mendapatkan tanaman akar berkualiti tinggi dan tidak membahayakan kesihatan mereka yang akan menggunakannya, perlu memilih baja yang selamat.

Kentang sangat responsif terhadap persenyawaan organik dan mineral. Dan juga di kalangan tukang kebun, baja organomineral gabungan sangat popular. Semua pembalut dibahagikan kepada akar dan daun. Yang pertama menyuburkan tanah ketika menanam kentang, meletakkannya secara langsung di dalam lubang. Dan yang terakhir memberi makan tanaman semasa pertumbuhan dinamik mereka. Ulasan ini akan melihat baja mineral, organik dan sebatian terbaik.

Penarafan baja terbaik untuk kentang

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Baja mineral terbaik untuk kentang 1 Kentang Fertika-5 RUB 611
2 Menenun Nitrofoska RUB 100
3 Hera kentang RUB 180
4 TerraSol + untuk kentang 329 r
5 Kentang Bona Forte RUB 600
FERTILIZER ORGANIK TERBAIK UNTUK POTAT 1 Bidang Biohumus Rusia 89 RUB
2 Bionex-1 RUB 50
3 Kotoran ayam Orgavit 139 RUB
4 Sampah ayam belanda Biomaster 123 r
5 Kuda Bona Forte RUB 499
FERTILIZER ORGANOMINERAL TERBAIK UNTUK POTAT 1 Baja Buysk kentang OMU 329 r
2 Fasco untuk kentang 642 RUB
3 Kentang Gumi OMI, wortel, bit RUB 50
4 Fertika WMU sejagat 210 RUB
5 JOY Anak Benih 82 RUB

Baja mineral terbaik untuk kentang

Komposisi baja mineral biasanya mengandungi sejumlah besar unsur mikro dan makro. Mereka terutama digunakan untuk jenis kentang awal yang memerlukan lebih banyak khasiat kerana musim tanam yang lebih pendek. Formulasi mineral tidak hanya cepat menanam tanaman dengan bahan berguna, tetapi juga melindungi mereka dari perosak atau penyakit.

Kentang Fertika-5

Penilaian: 4.9

Kentang Fertika-5

Jenama Rusia Fertika menghasilkan baja berbutir kompleks Potato-5. Produk mengandungi: nitrogen, fosforus, kalium. Dan juga produk ini dilengkapi dengan unsur mikro berguna (boron, sulfur, tembaga dan lain-lain). Komposisi baja ini bebas klorin. Ia digunakan semasa penyediaan tanah, ketika menanam kentang, selama musim tanam. Nutrien merangsang tuberisasi.

Fertika Potato-5 dijual dalam beg plastik 1-25 kg. Setelah tepu tanah dengan baja ini, pelepasan nutrien secara beransur-ansur bermula. Tumbuhan semasa musim tanam secara beransur-ansur akan menyerapnya dan tumbuh dengan lebih organik. Baja dicampurkan dengan sempurna dengan tanah sehingga umbi dan butiran tidak bersentuhan di tempat terbuka.

Tukang kebun bercakap dengan baik mengenai baja Fertika Potato-5. Mereka perhatikan bahawa setelah menggunakannya semasa penanaman, anda dapat mengandalkan tunas yang ramah dan di masa depan puncak kentang yang kuat. Dan yang paling penting, hasilnya tidak dapat dipuji. Ramai orang memperhatikan komposisi yang selamat dan berkesan. Tetapi mereka mengadu bahawa, kerana permintaan yang tinggi, seringkali sukar untuk mencarinya ketika dijual.

Kelebihan

  • nisbah mineral yang baik;
  • kekurangan klorin;
  • pucuk mesra;
  • puncak yang kuat;
  • penuaian yang sangat baik.

keburukan

  • cepat habis dijual.

Menenun Nitrofoska

Penilaian: 4.8

SOTKA NITROFOSCA

Pengilang Rusia Rusagrokhim menghasilkan baja sejagat Sotka Nitrofoska. Ini adalah suplemen nitrogen-fosforus-kalium campuran dalam nisbah 10/10/10. Nitrofoska digunakan sebagai makanan utama ketika menanam kentang dalam barisan. Dan juga semak diberi makan selama musim tumbuh. Sesuai digunakan pada semua jenis tanah. Nitrofoska dari Rusagrokhim tidak mengandungi nitrat.

Tenun Nitrofosk dijual dalam briket 1 kg. Ia adalah produk berbutir. Kaedah permohonan – percikan. Baja mineral ini digunakan dari bulan Mac hingga akhir September. Pengilang mengesyorkan memakai sarung tangan semasa menggunakan produk ini. Dan sangat mustahak untuk menyimpan beg baja di tempat yang kering dan gelap di luar jangkauan kanak-kanak.

Pengguna menyukai baja serba guna ini dan memujinya dalam ulasan mereka. Tukang kebun perhatikan bahawa alat ini mempunyai arahan yang jelas dan ia berfungsi dengan baik. Apabila ia digunakan, ubi seragam tumbuh di kentang, rasa mereka bertambah baik dan menjaga kualiti meningkat. Dan juga ramai yang kagum dengan kenyataan bahawa produk ini mempunyai aplikasi universal.

Kelebihan

  • komposisi seimbang;
  • boleh digunakan pada semua jenis tanah;
  • tidak mengandungi sebatian klorin;
  • menjadikan ubi kentang seragam dan enak.

keburukan

  • boleh merengsakan kulit.

Hera kentang

Penilaian: 4.7

Hera kentang

Baja kentang mineral kompleks Gera mengandungi nitrogen (tidak kurang dari 12.0 g), fosfor (tidak kurang dari 11.0 g) dan kalium (tidak kurang dari 23.0 g). Produk ini ditujukan untuk aplikasi utama dan pembalut pakaian atas sepanjang musim menanam kentang. Berkat alat ini, bahagian tanah dan akar semak tumbuh dengan aktif. Dengan itu, tumbuh-tumbuhan lebih tahan terhadap penyakit, perosak atau pengaruh persekitaran yang buruk.

Pupuk Gera dijual dalam bungkusan 1.0 kg. Ia adalah campuran butiran merah jambu dan putih. Sebaiknya campurkan dengan baik sebelum digunakan. Tuangkan butiran terus ke lubang atau di bawah semak, dan kemudian air kentang. Butiran larut dan tidak meninggalkan sisa. Hera tidak mempunyai bau yang tidak menyenangkan, kulit tidak merengsa.

Menurut ulasan tukang kebun, baja kentang Hera menyumbang kepada fakta bahawa ubi menjadi lebih enak, manis dan enak dalam pematangan. Tetapi pada masa yang sama, mereka perhatikan bahawa ketika menggunakan produk ini, hasilnya tidak menjadi lebih luar biasa – pemberian makanan tidak mempengaruhi ukuran kentang. Walaupun bahagian tanah tanaman tumbuh sangat dinamik dan tahan penyakit dengan baja ini.

Kelebihan

  • set nutrien seimbang;
  • tanpa bau;
  • tidak merengsakan kulit;
  • menjadikan kentang lebih sedap.

keburukan

  • tidak mempengaruhi saiz tanaman akar.

TerraSol + untuk kentang

Penilaian: 4.6

TERRASOL + UNTUK POTATO

Pengilang TerraSol + menghasilkan baja mineral gabungan (campuran baja) untuk kentang. Komposisi produk ini diperkaya dengan unsur surih: nitrogen, fosforus, kalium, besi, mangan, boron, tembaga dan zink. TerraSol + telah membuktikan dirinya dengan baik dalam penyediaan tanah, semasa perendaman tempatan langsung ke lubang sebelum menanam, dan juga semasa pembajaan pada musim tanam.

TerraSol + dijual untuk kentang kering, diletakkan dalam beg 2.5 kg. Ia sering digunakan pada musim bunga / musim luruh ketika menggali tanah. Sekiranya tanah diusahakan dengan baik, maka 50-70 g baja ini per 1 m² sudah mencukupi. Pada tanah bermasalah, jumlah ini dapat ditingkatkan menjadi 90 g setiap 1 m². Semasa memberi makan tanaman dengan agen ini, ia disebarkan tidak lebih dari 8-10 cm dari batang, dan kemudian ditutup dengan lapisan tanah yang lembap. Sekiranya tanah terlalu kering, maka disiram dengan banyak.

Ramai orang suka baja TerraSol + untuk kentang. Dalam ulasan tersebut, mereka menyatakan bahawa produk ini menjamin pertumbuhan yang sihat dan hasil panen yang kaya, meningkatkan rasa tanaman akar. Ini sebahagian besarnya disebabkan oleh kehadiran boron. Campuran baja senang digunakan, tidak mempunyai bau yang tidak menyenangkan dan selamat untuk orang atau haiwan peliharaan.

Kelebihan

  • bahagian bateri yang sangat sesuai;
  • pakej 2.5 kg;
  • selamat untuk orang dan haiwan peliharaan;
  • memberikan hasil panen yang kaya;
  • meningkatkan rasa kentang.

keburukan

  • boleh didapati sukar dijual.

Kentang Bona Forte

Penilaian: 4.5

Kentang Bona Forte

Tanda dagangan Bona Forte menghasilkan baja untuk kentang dengan penambahan zeolit, yang mempunyai tindakan yang berpanjangan. Komposisi mengandungi silikon yang boleh didapati secara bio. Ia merangsang pertumbuhan tanaman dan menguatkan sistem imun mereka. Unsur-unsur penting lain disajikan dalam bentuk chelated, kerana unsur-unsur tersebut diserap sepenuhnya dan bertahan lebih lama.

Satu butiran produk kentang Bona Forte mengandungi kepekatan semua komponen yang diperlukan. Baja ini dijual dalam bungkusan 5 kg. Tempoh penggunaan yang disyorkan adalah musim bunga-musim panas. Butirannya tersebar di lapisan atas tanah. Dos dipilih bergantung pada keperluan tanaman. Sekiranya cuaca kering, penyiraman diperlukan selepas persenyawaan.

Menurut ulasan, berkat baja Bona Forte, hasil kentang dan ciri rasanya meningkat. Ramai orang seperti itu kerana kesan yang berpanjangan, pemakaian top ini jarang sekali dipakai. Kentang mesra alam, kerana zeolit ​​tidak mengumpulkan logam berat atau sebatian berbahaya yang lain, yang menghalangnya masuk ke dalam tanaman secara berlebihan.

Kelebihan

  • zeolit ​​dan silikon yang boleh didapati secara bio;
  • tindakan berpanjangan;
  • semua elemen dalam satu butiran;
  • produktiviti tinggi;
  • ciri rasa kentang yang lebih baik;
  • kualiti penjagaan terbaik (jangka hayat).

keburukan

  • tidak ditemui.

Baja organik terbaik untuk kentang

Pada masa lalu, tukang kebun menggunakan baja organik secara eksklusif untuk kentang. Mereka boleh digunakan pada semua jenis tanah. Baja seperti itu dianggap benar-benar selamat dan digunakan untuk pelbagai tanaman sayur-sayuran. Walau bagaimanapun, untuk penggunaan bahan organik yang berkesan, anda perlu memastikan bahawa terdapat sejumlah mikroorganisma yang cukup di dalam tanah yang akan memecahnya menjadi unsur berguna.

Bidang Biohumus Rusia

Penilaian: 4.9

Bidang Biohumus Rusia

Jenama Rusia Fields Russkie menghasilkan baja organik Biohumus. Ia mengandungi humus 4-8 kali lebih banyak daripada baja dan kompos. Di antara nutrien yang terdapat di dalamnya, terdapat: enzim, vitamin, komponen antibakteria, hormon pertumbuhan. Pengilang mendakwa bahawa vermicompost mampu memberi kesan selama 5 tahun.

Biohumus Fields Russkie adalah kotoran sampah yang diproses oleh cacing tanah. Jisim organik ini tidak mempunyai bau yang tidak menyenangkan, bebas daripada mikroorganisma berbahaya dan mempunyai bentuk berbutir. Sekiranya tumbuh-tumbuhan bertindak balas secara tidak aktif terhadap kotoran, segera ke Biohumus. 1.5 cawan produk ini ditambahkan ke lubang untuk kentang, mencampurkannya dengan tanah.

Menurut ulasan, Biohumus Fields Russkie longgar, homogen, agak padat (bukan gambut dan bukan tanah), mempunyai warna yang hampir hitam. Tidak ada serpihan besar. Tukang kebun sangat memuji produk ini, tetapi perhatikan bahawa pentingnya mematuhi dosnya. Dengan makanan eko ini, anda boleh bergantung pada hasil kentang yang tinggi dan ciri rasa yang lebih baik.

Kelebihan

  • komposisi yang sangat baik;
  • tumbuhan segera bertindak balas terhadapnya;
  • semak kentang tumbuh dengan sihat;
  • hasil yang tinggi;
  • ciri rasa yang sangat baik.

keburukan

  • perlu diaplikasikan lebih kerap daripada yang dijanjikan oleh pengeluar.

Bionex-1

Penilaian: 4.8

BIONEX-1

Baja Bionex-1 adalah baja ayam kompos. Produk semula jadi ini mempunyai kandungan bahan organik aktif yang tinggi yang merangsang proses pemulihan kesuburan. Baja mengandungi satu set mineral yang diperlukan oleh tumbuhan untuk pertumbuhan yang sihat dan berbuah yang banyak. Unsur surih disajikan dalam bentuk yang mudah diakses, sehingga unsur-unsur tersebut cepat diserap oleh sistem akar.

Bionex-1 dijual dalam bungkusan 2 kg. Untuk pemakanan tumbuhan, produk ini digunakan dalam bentuk cecair atau kering. Ia dibawa pada hari menanam kentang secara tempatan di dalam lubang selama 4-6 sudu besar. Juga, semak kentang disiram dengan produk ini setiap 2-3 minggu semasa pertumbuhan aktif dan berbunga. Untuk melakukan ini, pra-suntikan 300 g Bionex-1 dalam 10 liter air pada siang hari.

Tukang kebun bercakap dengan baik tentang kotoran ayam kompos. Namun, mereka perhatikan bahawa sangat mustahak untuk bekerja dengan sarung tangan dan memastikan produk tersebut tidak terkena kulit, mata atau saluran pencernaan. Bionex-1 mempunyai harga yang menarik. Dengan itu, kentang tumbuh lebih baik, semak kelihatan sihat, dan ubi seragam dan enak.

Kelebihan

  • komposisi semula jadi;
  • universaliti aplikasi;
  • penggunaan ekonomi;
  • memberikan hasil panen kentang yang baik.

keburukan

  • ada bau.

Kotoran ayam Orgavit

Penilaian: 4.7

Kotoran ayam Orgavit

Perusahaan mikrobiosintesis menghasilkan baja ayam Orgavit dalam bentuk butiran. Produk yang aktif secara biologi dan mesra alam ini digunakan untuk meningkatkan kesuburan tanah, untuk memberi unsur-unsur nutrien mineral kepada tanaman. Sesuai untuk semua jenis tanah. Kotoran kering sama sekali tidak rendah sifatnya dengan yang segar. Tetapi dari segi kuantiti diperlukan lebih sedikit (4 kg kotoran segar dapat diganti dengan 1 kg kering).

Kotoran ayam Orgavit dihasilkan dalam bentuk butiran kering, yang kelihatan cantik secara estetik. Produk ini sangat senang digunakan. Ia bebas daripada patogen dan hampir tidak ada klorin. Kotoran ayam dari Orgavit mengoptimumkan keasidan tanah. Tidak ada kotoran atau pergaulan yang buruk semasa penggunaan. Sekiranya kentang per 1 m², 150-200 g Orgavit harus digunakan.

Dalam ulasan, pengguna menyatakan bahawa kotoran ayam butiran Orgavit meningkatkan hasil sebanyak 60-70%. Ia juga meningkatkan daya tahan tanaman terhadap penyakit. Kentang menghasilkan ubi yang seragam dengan ciri rasa yang lebih baik. Ramai orang suka bahawa baja ini mempunyai pelbagai aplikasi, tetapi mereka masih keliru dengan baunya. Ia tidak begitu jelas seperti kotoran segar, tetapi masih ada.

Kelebihan

  • bahan organik sepenuhnya semula jadi;
  • bentuk berbutir;
  • mudah untuk digunakan;
  • meningkatkan produktiviti;
  • menormalkan keasidan tanah.

keburukan

  • mempunyai bau.

Sampah ayam belanda Biomaster

Penilaian: 4.6

SURAT INDUSH BIOMASTER

Kotoran ayam belanda berbutir dari Biomaster adalah produk yang mesra alam. Produk ini dibezakan oleh aktiviti biologi yang tinggi, kerana mengandungi unsur mikro dan makro, serta asid humik, asid amino, karbohidrat, vitamin dan komponen antibakteria semula jadi. Berkat ubat ini dari Biomaster, dapat membuat tanah yang sangat subur.

Menghasilkan kotoran ayam belanda dari Biomaster dalam butiran kering. Dirawat dengan bioaktivator semula jadi 'AktiGum'. Butiran tidak mengandungi flora patogen. Mereka hampir tidak mempunyai bau. Mereka boleh dibeli dalam bungkusan 10 liter. Produk boleh digunakan kering sebagai baja mengalir bebas. Atau disiram dengan air dan digunakan untuk pengairan.

Ulasan sampah kalkun kebanyakannya bagus. Tukang kebun memperhatikan bahawa baja ini kelihatan estetik dan sangat selesa digunakan. Dengan latar belakang aplikasinya, kentang memberikan pucuk yang sangat baik, semaknya kuat dan tidak jatuh sakit. Hasil panennya banyak. Kentang terasa enak dan boleh disimpan dalam jangka masa yang lama. Tetapi hidung yang sensitif terutamanya masih mengeluarkan sedikit bau kotoran.

Kelebihan

  • produk mesra alam;
  • kekurangan flora patogen;
  • butiran kering;
  • meningkatkan kesuburan tanah;
  • produktiviti tinggi.

Kekurangan.

  • sedikit bau kotoran.

Kuda Bona Forte

Penilaian: 4.5

Kuda Bona Forte

Jenama Bona Forte yang popular menghasilkan baja organik dengan kandungan bahan aktif yang tinggi. Dengan pertolongannya, dapat meningkatkan kesuburan tanah secara semula jadi. Bersama dengan baja kuda, produk ini mengandungi: mineral NPK-complex, bioavailable silikon, dataran rendah, gambut relat, fosfat batu.

Bona Forte Horse boleh dibeli dalam beg 5 kg. Produk ini secara praktikal bebas dari bau yang tidak menyenangkan. Dengan alat ini, tanah dirawat pada musim luruh atau musim bunga. Untuk kentang, baja diambil dari 0,6 hingga 0,8 kg / m². Biji-bijian juga didistribusikan di dalam lubang semasa penanaman kentang, tetapi butirannya harus ditaburkan dengan tanah, kerana akarnya tidak boleh bersentuhan dengan baja. Juga, butiran dapat disuntik dengan air selama 2-4 hari.

Tukang kebun bercakap dengan baik mengenai baja kuda Bona Forte. Mereka suka bahawa ia mempunyai jangka waktu tindakan yang panjang, jadi cukup untuk menerapkannya tidak lebih dari 1-2 kali setiap musim. Mereka juga memuji produk ini kerana tidak berbau, bebas dari penyakit dan bebas dari rumpai. Walaupun setelah penyimpanan berpanjangan, sifat-sifat berharga baja ini dapat dipelihara. Kentang tumbuh besar dan enak dengannya.

Kelebihan

  • baja 4 dalam 1;
  • peningkatan tempoh tindakan;
  • tidak mempunyai bau;
  • senang digunakan;
  • meningkatkan produktiviti dengan ketara.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Baja organik terbaik untuk kentang

Baja organomineral mengandungi bahan organik dan sebatian mineral. Baja sebegini dianggap paling berkesan kerana mengandungi semua unsur yang diperlukan untuk pemakanan tanaman dan tanah. Bahan tambahan organomineral membantu meningkatkan kesuburan dan produktiviti.

Baja Buysk kentang OMU

Penilaian: 4.9

Baja Buysk kentang OMU

Buisk Chemical Plant menghasilkan WMD, yang digunakan untuk aplikasi utama ke tanah dan untuk memberi makan tanaman pada musim tanam. Komponen mineral bersama dengan sebatian humik membentuk kompleks organomineral yang berkesan. Terima kasih kepada mereka, penurunan nitrogen dan kalium dalam mobiliti. Dan fosforus mudah diserap oleh tumbuhan.

Dijual kentang WMD dalam bentuk butiran. Bungkusan itu mungkin mengandungi 3-5 kg ​​baja. Diagihkan dalam jumlah kecil. Bahan tambahan mempunyai jangka hayat 5 tahun. Baja ini dapat digunakan untuk penggalian tanah, untuk aplikasi lokal selama penanaman, untuk pemakaian top sebelum penanaman. Produk ini digunakan dengan sangat menjimatkan.

Menurut ulasan, baja organik dari Buysky Chemical Plant membantu meningkatkan metabolisme tanaman, mengurangkan risiko jangkitan dengan pelbagai penyakit. Tukang kebun mencatat bahawa berkat pembajaan tersebut, hasilnya meningkat dengan ketara. Dan kentang berkelakuan lebih baik dalam pematangan dan tidak menggelap. Juga, banyak yang kagum dengan kenyataan bahawa tidak ada klorin dalam komposisi.

Kelebihan

  • kandungan nutrien yang tinggi;
  • dibelanjakan secara ekonomi;
  • hasil meningkat;
  • kentang tetap lebih baik.

keburukan

  • jika anda cuai, anda boleh diracun dengan baja ini.

Fasco untuk kentang

Penilaian: 4.8

Fasco untuk kentang

Jenama Rusia Fasco menghasilkan baja mineral organik untuk kentang. Pengilang memanggil produknya 5M-granul, kerana setiap butirannya mengandungi 5 makro dan mikronutrien. Terima kasih kepada komposisi ini, semak kentang makan secara merata dan sepenuhnya. Komposisi sedemikian menjamin kecekapan penggunaan yang lebih tinggi daripada campuran baja konvensional.

Baja dihasilkan dalam bentuk butiran yang agak besar, tetapi ketika menyiram, mereka larut dengan cepat. Baja digunakan sebagai baja utama dalam penyediaan tanah. Produk ini diedarkan secara merata di permukaan tanah, dan kemudian digali atau dilonggarkan dilakukan. Baja juga digunakan semasa menanam kentang.

Tukang kebun bercakap dengan baik mengenai baja kering Fasco untuk kentang. Mereka suka bahawa produk ini mempunyai kesan yang tahan lama. Ini meningkatkan hasil dan meningkatkan rasa kentang dengan sempurna. Tetapi ada yang keliru dengan fakta bahawa kadar persenyawaan tidak ditulis secara terperinci. Walaupun mereka telah belajar menyesuaikan diri dan sering memilih produk ini kerana keberkesanannya dan harga yang berpatutan.

Kelebihan

  • setiap butiran mempunyai komposisi yang sama;
  • larut dengan cepat;
  • meningkatkan produktiviti;
  • tindakan berpanjangan;
  • meningkatkan kualiti kentang.

keburukan

  • kadar permohonan tidak diperincikan pada pembungkusan.

Kentang Gumi OMI, wortel, bit

Penilaian: 4.7

GUMI OMI POTATO, CARROT, BEET

Pengilang BashIncom menghasilkan baja mineral organik lembut berdasarkan kotoran ayam yang ditapai. Ia juga mengandungi kompleks NPK mineral, baja GUMI, serta boron dan tembaga. Produk ini direka untuk meningkatkan kesuburan dan memperbaiki struktur tanah. Berkat produk ini, tumbuh-tumbuhan diberi khasiat sepenuhnya dan berbuah dengan banyak.

Gumi OMI dijual kering dalam bungkusan 700 g. Jumlah ini biasanya cukup untuk menyuburkan 10 m². Ia digunakan kering atau saya bersikeras (sekurang-kurangnya 2 jam) dengan air. Gunakan baja secara pukal sebelum menggali tanah, secara lokal di lubang pada hari penanaman, atau sebagai pembajaan pengairan setiap 2 minggu.

Menurut ulasan, Gumi OMI sangat berkesan pada kentang. Berkat persenyawaan ini, percambahan yang baik terjamin, semak-semak kurang terdedah kepada penyakit dan diserang oleh perosak. Hasil panennya besar dan seragam. Kentang mempunyai ciri rasa yang lebih baik, dan kemudian ia bertahan lebih lama dan tidak merosakkan. Dan berkat penggunaan serba boleh dan harga yang menarik, Gumi OMI adalah antara kegemaran banyak tukang kebun.

Kelebihan

  • komposisi seimbang;
  • bertindak dengan lembut;
  • universaliti aplikasi;
  • meningkatkan hasil kentang.

keburukan

  • boleh merengsakan kulit dan membran mukus.

Fertika WMU sejagat

Penilaian: 4.6

Fertika WMU sejagat

Baja sejagat organomineral dari tanda dagangan Fertika mengandungi kalium humate, ammophos, karbamida, kalium sulfat dan tepung batu kapur. Berkat campuran seperti itu, kandungan humus di dalam tanah meningkat, dan kesuburannya pulih. Tumbuhan, termasuk semak kentang, merangsang sistem imun. Pengilang menjanjikan bahawa hasilnya akan meningkat dan rasa sayur-sayuran yang ditanam akan ditingkatkan.

Dijual Fertika OMU universal dalam butiran. Mereka dimasukkan ke dalam beg 2.5-5 kg ​​atau dalam tin plastik. Kentang diberi makan dengan alat ini untuk pertama kalinya dalam tempoh pemula, dan kali kedua setelah berbunga, 15-20 g per belukar. Semasa membaja dalam bentuk larutan, jumlah yang sama dicairkan pada awalnya dalam 10 liter air.

Banyak tukang kebun memuji baja tersebut dalam ulasan mereka. Mereka perhatikan bahawa setiap butiran campuran mengandungi satu set makro dan mikronutrien seimbang yang diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan semak kentang dan ubi yang normal. Produk ini berkesan dan senang digunakan. Baja digunakan secara optimum dan sepenuhnya membenarkan tujuannya. Tetapi cepat habis dijual, jadi mungkin ada kesulitan dengan pemerolehannya.

Kelebihan

  • komposisi berkesan;
  • merangsang sistem imun tumbuhan;
  • meningkatkan kualiti tanah dengan ketara;
  • dibelanjakan secara optimum;
  • meningkatkan hasil kentang.

keburukan

  • mungkin terdapat kesukaran dengan pemerolehan.

JOY Anak Benih

Penilaian: 4.5

JOY RASSADA

Pengilang dari St Petersburg menghasilkan baja khas dengan kandungan asid humik dan fulvik yang tinggi – JOY Seedling. Baja organomineral ini ditujukan terutamanya untuk anak benih, tetapi banyak tukang kebun bersedia menggunakannya untuk memberi makan kentang. Mereka menyukai komposisi kaya produk ini, yang merangkumi semua unsur surih yang diperlukan untuk sayur ini: besi, mangan, tembaga, zink, molibdenum, boron.

Baja JOY Seedling dijual dalam botol 330 ml dalam bentuk cecair. Produk ini boleh digunakan untuk penyediaan akar dan daun. Produk ini mempunyai bau yang agak spesifik kerana kandungan sulfur dalam komposisi. Sebilangan tukang kebun mengamalkan penyiraman tanah dengan baja ini sebelum menanam kentang. Selepas itu, semak kentang disiram dengan agen ini 2-3 kali lebih banyak semasa musim tanam.

Dalam ulasan tersebut, para pekebun memperhatikan bahawa baja Benih JOY meningkatkan fungsi perlindungan dan mendorong pertumbuhan semak kentang yang sihat. Terima kasih kepada produk ini, tanaman kentang sesuai dengan kuantiti, saiz tanaman akar individu dan ciri rasa. Walau bagaimanapun, alat ini diklasifikasikan sebagai agak berbahaya, dan oleh itu memerlukan penjagaan khas semasa digunakan.

Kelebihan

  • komposisi yang difikirkan dengan baik;
  • dibelanjakan secara ekonomi;
  • memperbaiki keadaan tanah;
  • menguatkan sistem imun tumbuhan;
  • meningkatkan produktiviti.

keburukan

  • bau tertentu.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen