15 aplikasi terbaik untuk belajar bahasa Inggeris

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pengetahuan mengenai bahasa Inggeris di dunia moden sangat diperlukan – adalah perlu untuk mengetahuinya sekurang-kurangnya pada tahap awal untuk menerangkan cara kepada orang asing, membaca arahan dari mana-mana peranti, menterjemahkan surat dari rakan asing dan memberikan jawapan. Kebanyakan orang belajar bahasa antarabangsa di sekolah dan kolej, universiti, tetapi lama kelamaan kemahiran itu dilupakan. Sekiranya institusi pendidikan sudah ketinggalan, dan perlu menguasai bahasa Inggeris, sebaiknya menggunakan aplikasi khas untuk belajar bahasa Inggeris. Yang terbaik dari mereka, menurut pengguna, pakar dan pendidik, disediakan dalam ulasan kami.

Kedudukan aplikasi terbaik untuk belajar Bahasa Inggeris

Pencalonan sebuah tempat permohonan penilaian
Kedudukan aplikasi terbaik untuk belajar Bahasa Inggeris 1 Mudah sepuluh 5.0
2 LinguaLeo 4.9
3 Perkataan 4.8
4 Duolingo 4.7
5 HelloTalk 4.7
6 Belajar English 4.7
7 Tatabahasa Bahasa Inggeris dalam Aktiviti Penggunaan 4.6
8 Kenangan 4.5
9 Batu Rosetta 4.5
10 Anki 4.5
11 Phrasalstein 4.4
12 FluentU 4.3
13 WordBook – Kamus Bahasa Inggeris & Tesaurus 4.2
14 Ujian Tatabahasa Bahasa Inggeris 4.1
15 Kamus Bandar 4.0

Mudah sepuluh

Penilaian: 5.0

Mudah sepuluh

Aplikasi ini dianggap salah satu yang terbaik untuk pembelajaran bahasa yang mudah dan bebas keletihan. Penyampaian bahan adalah kad flash yang menghiburkan yang membolehkan anda belajar 10 perkataan setiap hari hanya selama 3-5 minit. Program ini menawarkan untuk mendengar sebutan yang betul dan melakukan pengulangan. Sebelum pelajaran, anda mesti menetapkan tahap kesukaran pelajaran dari asas hingga lancar. Anda juga dapat menentukan arah, topik umum kajian mengikut kategori yang dicadangkan: orang atau haiwan, teknologi, perniagaan, perubatan dan lain-lain – anda boleh belajar untuk bekerja dalam arah yang sempit dan untuk memperluas cakrawala seseorang secara umum. Ujian pengetahuan adalah ujian dengan pilihan jawapan yang pelbagai atau dalam bentuk pertandingan permainan dalam talian dengan saingan. Di antara kekurangannya, kami perhatikan kekurangan kemampuan untuk menambahkan kata-kata tambahan pada program yang tidak terdapat dalam kamus.

Pengguna memperhatikan kemampuan belajar linguistik dengan cepat dan keberkesanannya – beberapa perkataan sehari dengan masa minimum. Program ini tidak hanya menawarkan bahasa Inggeris tetapi bahasa lain juga.

Aplikasi SEPULUH MUDAH dapat dipasang secara percuma di mana-mana peranti Android atau iOS. Seminggu latihan pengenalan adalah percuma, diaktifkan setelah memasang aplikasi.

Kelebihan

  • Terdapat penyegerakan dengan akaun untuk bekerja dengan peranti yang berbeza dan menyimpan dinamika;
  • Pemilihan kata yang sesuai mengikut kesukaran dan kategori;
  • Antara muka yang selesa;
  • Untuk semua platform telefon pintar.

keburukan

  • Percuma untuk minggu pertama sahaja;
  • Tidak ada cara untuk menambah perkataan ke dalam kamus.

LinguaLeo

Penilaian: 4.9

LinguaLeo

Di tempat kedua dalam ulasan adalah aplikasi LinguaLeo yang popular. Ini adalah program sejagat yang akan membantu belajar bahasa Inggeris ke tahap yang diinginkan, dan pelajar sekolah dan pelajar untuk menggabungkan dan meningkatkan pengetahuan yang mereka perolehi secara berkala.

Perkara pertama yang ditawarkan aplikasi adalah mendaftar dengan perkhidmatan tersebut. Oleh itu, LinguaLeo menjaga keselamatan dinamika proses. Anda juga perlu memilih tahap penguasaan bahasa yang ada dari sifar hingga lanjutan. Seterusnya, proses pembelajaran itu sendiri bermula, yang merangkumi 2 blok – teori dengan kursus dan latihan tatabahasa. Pembangun berusaha menjadikan penguasaan bahasa Inggeris menjadi mudah – bahannya disampaikan dengan ringkas, setelah setiap pelajaran, berlatih dengan pengucapan berikut, dan kemudian ujian.

Program ini bertujuan untuk mengajar kanak-kanak dan orang dewasa. Pengguna disertai oleh watak utama – singa singa Leo, dia perlu diberi makan dengan bebola daging – sistem mereka memberikan mereka untuk menyelesaikan tugas dengan betul. Dalam program percuma, anda hanya dapat menjalani latihan asas, untuk memperluas kemungkinan, anda harus membeli akaun berbayar – ia menawarkan penyusunan program individu!

Aplikasi boleh dimuat turun ke mana-mana peranti dengan OS Android, iOs, Windows. Di kalangan pengguna Apple, LinguaLeo adalah aplikasi pembelajaran bahasa Inggeris yang paling popular.

Kelebihan

  • Latihan sesuai dengan tahap penguasaan bahasa yang ada;
  • Merangsang pembelajaran dengan haiwan peliharaan interaktif;
  • Penyegerakan akaun;
  • Kursus percuma dan berbayar;
  • Program latihan yang selesa.

keburukan

  • Tidak ditentukan.

Perkataan

Penilaian: 4.8

Perkataan

Pada baris ketiga ulasan adalah aplikasi Words yang popular, dengan mana anda dapat belajar bahasa Inggeris dan Jerman.

Program latihan disusun dengan mudah: ia dibahagikan kepada blok tematik, di dalamnya masing-masing terdapat kad visual dengan dubing untuk menghafal kata-kata dan pelbagai tugas untuk menggabungkan bahan. Setiap pelajaran mengambil purata 20-30 minit sehari – ini cukup untuk menguasai bahan yang ditawarkan dalam bentuk yang mudah. Terdapat sejumlah 8000 perkataan dalam program ini, yang disertakan dalam 300 pelajaran dalam 26 topik, tetapi hanya 5 daripadanya yang percuma – anda perlu membayar selebihnya, untungnya, hanya sekali untuk memberikan akses penuh ke bahan-bahan tersebut.

Aplikasi Words menyimpan statistik pembelajaran, mengambil kira pencapaian. Program ini adalah salah satu yang paling berkesan, sesuai untuk mereka yang memahami maklumat melalui telinga dan untuk visual, ia melatih memori dengan sempurna. Perkhidmatan ini mengingati kata-kata masalah dan tawaran untuk menyelesaikannya lebih kerap daripada yang lain.

Anda boleh memasang Words secara percuma di Android dan di iPhone.

Kelebihan

  • Menyusun topik;
  • Menghafal kata-kata masalah;
  • Pengiring visual dan suara setiap pelajaran;
  • 25 perkataan sehari;
  • 5 pelajaran percuma.

keburukan

  • Tiada tetapan untuk Windows.

Duolingo

Penilaian: 4.7

Duolingo

Aplikasi Duolingo sesuai untuk mereka yang ingin belajar bahasa asing dari seluruh dunia. Selain itu, antara muka boleh digunakan oleh orang-orang dari pelbagai kebangsaan, misalnya, dari Jerman atau Rusia untuk belajar bahasa Inggeris. Program ini menawarkan algoritma pembelajaran yang berbeza bergantung pada tahap latihan yang diperlukan: untuk komunikasi yang mesra, perjalanan, kerja, latihan memori, dan lain-lain. Aplikasi ini memilih kursus dengan mengambil kira latihan awal, dan juga waktu yang pengguna bersedia untuk menumpukan pada proses setiap hari – dari 5 hingga 20 min., penunjuk ini boleh diubah pada bila-bila masa.

Pembelajaran dilakukan dengan cara yang suka bermain: kad bersuara dengan kata-kata ditawarkan, maka anda perlu menyelesaikan tugas. Pelajar mempunyai 5 nyawa, tetapi mereka sentiasa diisi oleh sistem, dan kali pertama adalah percuma, kemudian dengan langganan. Sistem ini mengingati kata-kata masalah dan kesalahan biasa, yang diambil kira semasa menyusun pelajaran.

Dalam kursus ini, anda dapat mempelajari kira-kira 2000 perkataan bahasa Inggeris dengan sebutan klasik Inggeris. Duolingo boleh dipasang di mana-mana PC, tablet atau telefon pintar.

Kelebihan

  • Keberkesanan latihan yang terbukti;
  • Masa dan spesifik latihan;
  • Sesuai untuk pemasangan pada mana-mana PC, Android dan iPhone;
  • Menghafal kesalahan oleh sistem dan menyelesaikannya.

keburukan

  • Tiba-tiba, setelah beberapa pelajaran, langganan berbayar sangat berguna.

HelloTalk

Penilaian: 4.7

HelloTalk

HelloTalk dianggap salah satu yang terbaik untuk belajar pengucapan Bahasa Inggeris berdasarkan pembelajaran dari penutur asli. Beralih antara mod bahasa adalah automatik. Kajian ini berdasarkan komunikasi sebenar dengan orang dari negara yang berbeza melalui pesanan video, surat-menyurat. Pembicara dipilih oleh sistem, dengan mengambil kira latihan pelajar, tujuan komunikasi dan pilihan.

HelloTalk adalah Terbaik Google Play tahun 2017 dalam kategori Aplikasi Sosial. Ini telah menjadi salah satu yang paling banyak dimuat turun di dunia, mendapat penilaian tinggi. Anda boleh berbual dengan orang lain secara percuma, tetapi pelajaran diberikan selepas pembayaran. Nasib baik, mereka diklasifikasikan dengan mudah dan disusun dalam program untuk penguasaan bahan yang berjaya dan logik.

Kelebihan

  • Untuk semua tetingkap, iOs, peranti android;
  • Komunikasi langsung dengan penutur asli;
  • Aplikasi Sosial Terbaik 2017;
  • Meningkatkan sebutan perkataan dan ayat.

keburukan

  • Pelajaran tatabahasa berbayar;
  • Antaramuka tidak mudah difahami.

Belajar English

Penilaian: 4.7

Belajar English

Aplikasi Learn English hanya tersedia untuk pengguna OS Android, dan juga dalam versi lengkap di laman web. Ini adalah program lengkap untuk belajar bahasa Inggeris pada tahap yang berbeza, yang dikembangkan oleh guru dari universiti Inggeris. Dengan Belajar Bahasa Inggeris, anda dapat meningkatkan kemahiran sebutan, tatabahasa induk dan bahasa Inggeris perniagaan, membaca literatur klasik dan sezaman di majalah asli. Latihan dijalankan dalam bentuk kuiz, ujian, aktiviti menarik.

Antara kekurangannya, kami perhatikan ketiadaan bahasa Rusia di laman web ini – perkhidmatan ini sangat sesuai untuk mereka yang sudah mempunyai pengetahuan asas mengenai bahasa Inggeris. Kuiz, video, kartun dan lain-lain juga terdapat di aplikasi dan di laman web.

Kursus dalam talian dan luar talian dan pengawasan korespondensi telah dibuat untuk latihan mendalam. Pelajaran asas percuma, ada perkhidmatan berbayar.

Kelebihan

  • Inggeris dari sarjana Inggeris
  • Pelbagai kursus luar talian dan dalam talian;
  • Latihan untuk seisi keluarga.

keburukan

  • Memuat turun aplikasi hanya melalui laman web rasmi.

Tatabahasa Bahasa Inggeris dalam Aktiviti Penggunaan

Penilaian: 4.6

Tatabahasa Bahasa Inggeris dalam Aktiviti Penggunaan

Yang berikutnya dalam aplikasi peringkat, English Grammar in Use Activities, bertujuan untuk meningkatkan tahap pengetahuan bahasa Inggeris bagi mereka yang sudah menggunakannya sekurang-kurangnya pada tahap dasar. Program ini menawarkan pelajaran dan ujian pengukuhan yang menyeronokkan, tetapi hanya beberapa bahagian pertama yang tersedia secara percuma. Sebilangan pengguna mengadu kelewatan membuka blok setelah pembayaran, tetapi masalah ini dapat diselesaikan dengan cepat oleh pentadbiran perkhidmatan.

Aplikasi dan laman web English Grammar in Use Activities ditulis dalam bahasa Inggeris.

Kelebihan

  • Salah satu aplikasi terbaik untuk belajar bahasa Inggeris perantaraan umum;
  • Latihan sebutan yang betul;
  • Persiapan untuk tahap penguasaan bahasa pertengahan.

keburukan

  • Kesukaran dengan penyegerakan akaun (diperhatikan, tetapi tidak untuk semua pengguna);
  • Permohonan ditulis dalam bahasa Inggeris.

Kenangan

Penilaian: 4.5

Kenangan

Memrise terutamanya difokuskan pada peningkatan pertuturan. Program ini berbeza dari yang lain dalam pendekatan pengajarannya.

Semasa log masuk, anda mesti mendaftar untuk menyegerakkan akaun anda dan menyimpan dinamika pembelajaran. Kemudian aplikasi meminta anda untuk memilih tahap dan tujuan pembelajaran, selepas itu yang paling menarik bermula: proses penguasaan maklumat bukan hanya berdasarkan mendengar dan mengulangi kata dan frasa dari penutur asli, cara menghafal yang tidak biasa digunakan – persatuan. Orang-orang dalam video itu bersikap terang dan beremosi, tetapi jika atas sebab tertentu, ungkapan itu tidak tetap dalam ingatan, anda boleh membuat hubungan meme anda sendiri. Hasilnya diperkukuhkan oleh latihan dan ujian memori. Dengan setiap jawapan baru, pengguna aplikasi memperoleh mata, berkat dia beralih ke semua peringkat baru.

Dengan versi percuma Memrise, anda boleh belajar bahasa Inggeris pada tahap asas. Untuk meluaskan pengetahuan, anda mesti membeli kursus berbayar. Aplikasi ini tersedia untuk semua OS.

Kelebihan

  • Kajian menyeluruh mengenai perkataan dan frasa baru;
  • Navigasi yang selesa;
  • Peluang untuk belajar pengucapan Bahasa Inggeris, Inggeris dan Amerika;
  • Penghafalan bersekutu.

keburukan

  • Tidak ditentukan.

Batu Rosetta

Penilaian: 4.5

Batu Rosetta

Aplikasi Batu Rosetta lain yang tersedia untuk windows, android dan iPhone hanya sesuai untuk pengguna yang bertutur dalam bahasa tersebut. Program yang berguna ini akan memungkinkan bukan sahaja untuk meningkatkan tahap pengetahuan bahasa, tetapi juga untuk meningkatkan pemahamannya, serta membawa pengucapan hampir ideal. Rosetta Stone adalah salah satu dari beberapa aplikasi yang memerlukan mikrofon, komputer, tablet atau telefon pintar disambungkan ke mikrofon untuk memeriksa sebutan program.

Bahagian utama aplikasi ditulis dalam bahasa Inggeris, tetapi menavigasi antara muka sangat mudah. Rosetta Stone dirancang untuk dipasang pada Android, iPhone, dan juga pada komputer. Perkhidmatan ini percuma untuk 3 hari pertama sahaja.

Kelebihan

  • Akses percubaan selama 3 hari ke pelajaran secara percuma;
  • Memeriksa apa yang telah dipelajari, mengawal sebutan;
  • Pilihan beberapa bahasa;
  • Banyak bahan media.

keburukan

  • Kesukaran mungkin timbul semasa mendaftar peti mel;
  • Hanya untuk mereka yang mengetahui asas bahasa Inggeris.

Anki

Penilaian: 4.5

Anki

Pembangun aplikasi Anki memfokuskan terutamanya pada kemampuan untuk mempermudah menghafal perkataan bahasa Inggeris. Berdasarkan maklum balas dari pengguna program, mereka berjaya: bahan tersebut dipersembahkan dalam bentuk tersusun pada kad dengan pemeriksaan ujian kemahiran yang diperoleh. Sistem ini menyimpan statistik dan menganalisis dinamika pembelajaran: berapa banyak masa yang dihabiskan, kata-kata yang dipelajari, dan apa yang perlu dikembalikan.

Latihan dijalankan mengikut profil: komunikasi, pendidikan perubatan dan undang-undang, menguasai geografi dunia, karya prosa dan puisi klasik dan sezaman. Dengan bantuan Anki, anda dapat meningkatkan kecekapan berbahasa Inggeris anda dan bersiap untuk penggunaan profesional atau pekerjaan peperiksaan, melancong ke dunia.

Anda boleh memasang Anki pada peranti dengan sistem operasi Windows, android, ios.

Kelebihan

  • Bentuk hafalan perkataan yang sesuai;
  • Bahan berstruktur;
  • Menyaring dan menyusun kad tersedia dalam mod manual;
  • Keberkesanan pembelajaran yang terbukti.

keburukan

  • Sebilangan pengguna kekurangan kecerahan dan keterkaitan maklumat.

Phrasalstein

Penilaian: 4.4

Phrasalstein

Ulasan kami tidak akan lengkap tanpa Phrasalstein – aplikasi yang membantu menguasai kata kerja kompleks, ayat dengannya. Ini adalah beberapa perkataan yang paling sukar dalam bahasa Inggeris, dan sering menimbulkan kesulitan kepada pelajar. Pembangun menggunakan animasi menarik untuk 100 kata kerja, dan Dr. Phrasalstein dan rakan-rakannya akan membantu dalam kajian ini.

Aplikasi ini sentiasa dikemas kini dan dikemas kini dengan semua kata kerja dan frasa baru. Belajar bahasa Inggeris boleh didapati dari bahasa Perancis, Rusia, Jerman dan bahasa lain – aplikasi ini digunakan di banyak negara di seluruh dunia. Pengarang Phrasalstein adalah ahli Cambridge University Press.

Kelebihan

  • Kajian pembinaan kompleks bahasa Inggeris;
  • Asimilasi bahan bersekutu;
  • Belajar dari pelbagai bahasa di dunia.

keburukan

  • Kekhususan pembelajaran bahasa yang sempit.

FluentU

Penilaian: 4.3

FluentU

Aplikasi FluentU tidak akan membosankan: akan menarik bagi pengguna yang lebih suka menonton video, dan semuanya disajikan dalam bentuk ini. Untuk kemudahan memahami, sari kata disediakan, kemampuan untuk menterjemahkan perkataan yang tidak dikenali.

Perpustakaan video merangkumi video muzik, serpihan dari filem dan treler untuknya, siri, program pendidikan. Pengguna aplikasi terlebih dahulu memeriksa urutan video dengan teliti, dan kemudian setelah pelajaran diperiksa oleh ujian. Ngomong-ngomong, anda boleh menentukan topik video pilihan anda sebelum memulakan pelajaran. Berdasarkan keutamaan dan tahap pengetahuan yang paling kerap, serta tahap asimilasi bahan, aplikasi menyusun rancangan latihan individu.

Aplikasi FluentU tersedia untuk Android dan ios.

Kelebihan

  • Belajar Bahasa Inggeris melalui video dengan sari kata;
  • Pemilihan subjek video;
  • Penghafalan bersekutu;
  • Kecekapan pembelajaran yang jelas.

keburukan

  • Akses percuma selama 2 minggu, tetapi tertakluk pada pembayaran langganan sebelum menggunakannya.

WordBook – Kamus Bahasa Inggeris & Tesaurus

Penilaian: 4.2

WordBook — English Dictionary & Thesaurus

WordBook – Kamus Bahasa Inggeris & Tesaurus lebih sesuai untuk mempelajari perkataan baru untuk pengguna dengan kemahiran asas bahasa Inggeris. Pembelajaran berlaku dengan cara yang suka bermain dengan pengulangan kata oleh penutur asli, menguraikan makna perkataan dan contoh penggunaannya dalam pertuturan. Kata-kata individu boleh ditambahkan ke kegemaran untuk kajian atau pemeliharaan yang lebih mendalam.

Aplikasi ini ditulis untuk kedua-dua peranti iOs dan telefon pintar dan tablet android.

Kelebihan

  • Sesuai untuk pembelajaran mendalam perkataan baru dengan cara yang mudah;
  • Antara muka yang padat dan intuitif;
  • Untuk semua jenis peranti mudah alih.

keburukan

  • Langganan percuma terhad;
  • Hanya untuk mereka yang mengetahui asas bahasa Inggeris.

Ujian Tatabahasa Bahasa Inggeris

Penilaian: 4.1

Ujian Tatabahasa Bahasa Inggeris

Salah satu aplikasi terbaik untuk menguji pengetahuan anda mengenai bahasa Inggeris ialah Ujian Tatabahasa Inggeris. Ini adalah satu set ujian yang besar dari pelbagai peringkat dan arah dari tatabahasa hingga profil kajian. Aplikasi ini mempunyai cek untuk pengguna dari pelajar sekolah hingga profesional terjemahan. Program Ujian Tatabahasa Bahasa Inggeris membolehkan anda mengimbas memori, mengenal pasti kelemahan pada bahagian bahasa dan menggabungkan bahan.

Sebagai tambahan kepada pilihan soalan dan jawapan, setiap tugas mempunyai penjelasan, yang mana anda dapat meningkatkan pengetahuan tatabahasa secara bebas. Walau bagaimanapun, pengguna menyedari kekurangan terjemahan ayat – semuanya ditulis dalam bahasa Inggeris. Sebagai tambahan, sistem ini tidak menawarkan untuk lulus ujian yang diselesaikan sebelumnya untuk menyatukan bahan.

Kelebihan

  • Sesuai untuk pengguna dari semua peringkat kemahiran;
  • Penjelasan untuk setiap soalan;
  • Penyampaian tatabahasa yang baik;
  • Untuk semua sistem operasi.

keburukan

  • Menyusun ujian yang tidak lengkap.

Kamus Bandar

Penilaian: 4.0

Kamus Bandar

Pada akhir penilaian, pertimbangkan aplikasi Urban Dictionary untuk pembelajaran keluarga. Ini adalah kamus mudah alih dengan mana anda dapat menambah perbendaharaan kata anda setiap hari – sistem, selain kategori yang ditentukan, menawarkan kata-kata yang dipilih secara rawak yang dapat diganti dengan menggoyangkan telefon pintar anda. Kekurangannya – hanya berfungsi dalam talian, akses Internet diperlukan, luar talian belum disediakan. Akses percuma ke pangkalan data kamus dan keupayaan untuk menyegerakkan satu akaun dengan ahli keluarga, rakan atau rakan sekerja menjadikan proses pembelajaran menyenangkan dan menarik.

Kelebihan

  • Menghubungkan beberapa orang ke akaun;
  • Antara muka yang selesa dan percuma;
  • Pembelajaran visual dan asosiatif perkataan baru.

keburukan

  • Tiada mod luar talian.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen