14 telefon pintar terbaik di bawah 5,000 rubel

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Tidak semua orang memerlukan telefon pintar yang mahal dengan komponen yang kuat. Yang paling popular adalah model yang dijual dengan wang yang sangat sedikit. Permintaan untuk peranti, yang harganya tidak melebihi 5,000 rubel, sangat mengagumkan. Kebolehpercayaan yang tinggi tidak diperlukan dari peranti tersebut, kerana setelah setahun anda dapat membeli beberapa model baru. Walaupun begitu, tidak boleh dikatakan bahawa pembeli sama sekali tidak mengharapkan peluang serius dari peranti tersebut. Dalam artikel ini, kami akan memberitahu anda mengenai peranti mana yang akan memenuhi semua keperluan.

Penarafan telefon pintar terbaik sehingga 5000 rubel

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan telefon pintar terbaik sehingga 5000 rubel 1 Samsung Galaxy J1 Mini Prime (2016) RUB 5 195
2 LG K3 LTE K100DS 4 350 gosok.
3 Huawei Y3 U03 RUB 5,000
4 Alcatel PIXI 4 (6) 8050D RUB 5,288
5 Fly FS521 Power Plus 1 RUB 5,290
6 SENSEIT T250 RUB 4,990
7 ZTE Blade A330 RUB 4,990
8 Lenovo Getaran B RUB 3,990
9 BQ BQ – 5058 Strike Power Mudah RUB 5,790
10 Terbang FS522 Cirrus 14 5 250 gosok.
11 ASUS ZenFone Go ZB452KG RUB 4,990
12 Digma Vox S502 3G RUB 4,989
13 Prestigio Muze X5 LTE RUB 4,690
14 Alcatel U5 3G 4047D RUB 3,576

Samsung Galaxy J1 Mini Prime (2016)

Penilaian: 4.9

Samsung Galaxy J1 Mini Prime (2016)

Syarikat Korea Selatan Samsung berusaha untuk tidak menghasilkan telefon pintar bajet. Pada satu masa, dia bahkan mengumumkan rencana untuk melengkapi semua perangkatnya AMOLED dengan layar di masa depan. Walau bagaimanapun, pengecualian terhadap peraturan masih ada. Salah satunya ialah Galaxy J1 Mini Prime (2016). Ini adalah peranti kecil dengan standard moden, di panel depannya terdapat paparan TFT sederhana dengan pepenjuru 4 inci dan resolusi 800×480 piksel. Pembeli tidak menunggu sudut pandangan terbaik, tetapi dia hanya akan membayar sekitar 5 ribu rubel. Peranti ini juga menawarkan dua slot untuk kad SIM, yang membolehkan anda menggabungkan tarif dari operator yang berbeza.

Telefon pintar, dengan berat 126 g, tidak dapat memperoleh banyak jenis komponen. Sebaliknya, ia hanya terhad kepada komponen yang paling penting. Sebagai contoh, kamera belakangnya mempunyai resolusi 5MP. Saya tidak mahu mengingat tentang kamera menghadap depan – modulnya hanya mempunyai resolusi VGA (0.3 Mp). Di bawah badan peranti, terdapat 8 GB RAM tetap dan 1 GB RAM. Sudah tentu, ini tidak mencukupi, jadi disyorkan untuk menyimpan kad microSD. Bateri berkapasiti tidak dapat dimuat dalam telefon pintar ringan. Walaupun begitu, bateri 1500 mAh menunjukkan dirinya dari sisi terbaik – anda harus menggunakan pengecas tidak lebih dari sekali sehari. Sekurang-kurangnya dalam enam bulan pertama menggunakan peranti dan sebelum memasang aplikasi tambahan.

Kini tidak menghairankan lagi bahawa telefon pintar yang tidak seberapa seperti itu juga menerima modul LTE. Sebahagiannya kerana ini, dia mendapat tempat dalam penilaian kami. Pengilang Korea Selatan tidak boleh melakukan sebaliknya – jika tidak, ia akan menjadi tamparan buruk kepada imej tersebut. Oleh itu, dia tidak menjimatkan beberapa komponen lain – telefon pintar tidak kekurangan sensor cahaya dan jarak, Bluetooth 4.0 dan cip GPS dengan sokongan GLONASS. Ringkasnya, anda mungkin mempertimbangkan untuk membeli peranti ini. Namun, teruskan membaca artikel ini, kerana pengeluar lain dapat menawarkan telefon pintar yang sedikit lebih maju dengan wang yang sama.

Kelebihan

  • Terdapat sensor cahaya dan jarak;

  • Terdapat radio FM;

  • Terdapat sekurang-kurangnya dua pilihan warna yang dijual;

  • Navigasi GPS tersedia tanpa kelambatan berat;

  • Terdapat sokongan untuk rangkaian LTE;

  • Tidak ada masalah dengan kemungkinan pembaikan;

  • Dua slot terbina dalam untuk kad SIM;

  • Bukan pemproses yang paling lemah – frekuensi mencapai 1500 mAh;

keburukan

  • Saiz memori yang sangat sederhana;

  • Sebilangan besar sampah yang dipasang sebelumnya;

  • Modul Wi-Fi mempunyai penggunaan kuasa yang terlalu tinggi;

  • Bateri kehilangan kapasiti dengan cepat;

  • Skrin dibuat menggunakan teknologi ketinggalan zaman;

LG K3 LTE K100DS

Penilaian: 4.8

LG K3 LTE K100DS

Penilaian kami tidak dapat dilakukan tanpa telefon pintar dari LG. Pada satu masa, syarikat ini mengeluarkan Nexus 4, yang berdasarkan pada itu dihasilkan pelbagai alat anggaran. Khususnya, prototaip yang terkenal dapat ditebak dalam penampilan LG K3 LTE K100DS. Peranti ini juga mempunyai bentuk bulat, dan ternyata ukurannya sangat serupa. Ini adalah alat ringkas yang sama dengan skrin 4.5 inci di panel depan. Yang penting, telefon pintar itu menerima modul LTE, yang tidak dapat dibanggakan oleh peranti yang dikeluarkan oleh Google. Tetapi ini tidak bermaksud bahawa produk tersebut tidak menerima sejumlah penyederhanaan. Paparan yang dipasang di sini dibuat menggunakan teknologi TFT, dan oleh itu anda perlu bersiap untuk bukan sudut pandang seluas. Penutup belakang, terbuat dari plastik biasa (prototaip mempunyai panel kaca yang tidak biasa), juga akan menimbulkan kekecewaan. Kamera utama, yang hanya mempunyai resolusi 5 megapiksel, juga dipermudah.

Sesuai dengan telefon pintar bajet moden, peranti ini menawarkan dua slot kad SIM. Untuk resolusi paparan, itu adalah 854×480 piksel – ini adalah parameter khas untuk peranti yang termasuk dalam penilaian kami. Produk ini juga mempunyai modul tanpa wayar Bluetooth 4.1. Tetapi pengeluarnya menjimatkan sensor cahaya dan jarak. Peranti ini tidak mempunyai GPS, tetapi tidak mempunyai sokongan GLONASS, dan oleh itu proses navigasi tidak akan menjadi yang terpantas dan paling mudah. Pemproses, yang digunakan sebagai cip teras teras MediaTek MT6737 dengan frekuensi jam 1.1 GHz, juga menimbulkan kekeliruan. Jumlah memori yang dipasang di sini serupa dengannya – 1 GB RAM dan 8 GB pemalar.

Kelebihan

  • Penampilan hebat;

  • Telefon pintar sangat ringan;

  • Terdapat dua slot untuk kad SIM;

  • Kapasiti bateri ialah 1940 mAh;

  • Terdapat sokongan untuk rangkaian LTE;

keburukan

  • Saiz memori yang sangat sederhana;

  • Paparan tidak mempunyai sudut pandangan seluas;

  • Pemproses yang sangat lemah;

  • Kamera paling mudah tanpa autofokus dibina;

Huawei Y3 U03

Penilaian: 4.8

Huawei Y3 U03

Sebuah syarikat China Huawei kini dianggap sebagai pengeluar elit. Dia juga tidak lagi dengan tangannya untuk membuat telefon pintar yang sangat murah. Walau bagaimanapun, dalam jangkauannya anda boleh menemui beberapa peranti lama yang masih dijual. Sebagai contoh, pada 5000-5500 rubel kini dianggarkan Huawei Y3 U03. Peranti ini beroperasi di bawah kawalan Android 4.4, yang mengenakan beberapa batasan kepada pengguna – anda harus melakukannya tanpa aplikasi yang akan menganggap versi ini usang. Walaupun begitu, peranti ini masuk dalam penilaian kami. Ini bermakna dia masih mempunyai beberapa kelebihan.

Produk ini mempunyai dua slot untuk kad SIM, yang membuka beberapa kemungkinan untuk menggabungkan tarif operator yang berbeza. Di bahagian depan peranti terdapat paparan 4 inci dengan resolusi 800×480 piksel. Ini menjadikan peranti kecil – kini telefon pintar seperti ini sangat jarang berlaku. Namun, ini juga merupakan keburukan, kerana pada paparan kecil seperti itu sukar untuk menaip teks. Dan komunikasi melalui pesanan ringkas melalui suara hanya boleh dilakukan di kawasan liputan Wi-Fi, kerana tidak ada sokongan LTE di sini. Tetapi yang lebih mengecewakan adalah jumlah memori – 512 MB RAM dan 4 GB ROM dibina di sini. Dengan latar belakang ini, hayat bateri yang baik praktikalnya tidak membantu. Mungkin kami mengesyorkan peranti ini untuk dibeli hanya jika telefon pintar selebihnya yang dipertimbangkan dalam penilaian ini tidak tersedia atas sebab tertentu.

Kelebihan

  • Berat tidak melebihi 120 g;

  • Slot kad memori terpisah dari slot kad SIM;

  • Kamera depan mempunyai resolusi 2 megapiksel;

  • Terdapat radio FM;

  • Dua slot terbina dalam untuk kad SIM;

keburukan

  • Tidak ada sokongan LTE;

  • Ingatan penting oleh standard moden;

  • Skrin dengan sudut pandangan tidak seluas;

  • Versi sistem operasi yang sudah lapuk;

Alcatel PIXI 4 (6) 8050D

Penilaian: 4.7

Alcatel PIXI 4 (6) 8050D

Salah satu telefon pintar terbesar dalam ranking kami. Terdapat paparan 6 inci di panel depannya. Ini sudah hampir dengan prestasi tablet kompak! Sayang sekali bahawa resolusi paparannya agak rendah – berukuran 960×540 piksel. Sekiranya anda kerap menggunakan peranti yang lebih mahal, anda pasti akan melihat piksel. Tetapi skrin ini dibuat menggunakan teknologi IPS. Ini bermaksud bahawa pembeli sedang menunggu sudut tontonan maksimum, yang merupakan berita baik. Sistem operasi mengendalikan maklumat di sini Android 5.1. Kemampuan pemproses MediaTek MT8321 dengan frekuensi jam 1.3 GHz cukup memadai – tidak mungkin ada cara lain dengan resolusi paparan seperti itu.

Kamera belakang dan depan semestinya mengejutkan pembeli. Mereka masing-masing mempunyai resolusi 8 dan 5 megapiksel. Juga, semuanya sesuai untuk peranti dengan bateri – kapasitinya 2580 mAh, telefon pintar tidak perlu dicas lebih kerap daripada sekali sehari (walaupun terdapat keadaan di pasaran yang memerlukan penyambungan penyesuai rangkaian yang lebih kerap). Sensor jarak dan cahaya terletak di atas paparan – seperti yang anda perhatikan, mereka biasanya menjimatkannya dalam pengeluaran telefon pintar anggaran.

Sudah tentu, Alcatel PIXI 4 (6) 8050D sama sekali tidak ideal. Peranti ini cukup berat – beratnya mencecah 179 g. Tetapi kelemahan utama peranti ini adalah ketiadaan modul LTE. Ini bermaksud bahawa anda hanya perlu bergantung pada Internet pantas hanya di kawasan liputan Wi-Fi.

Kelebihan

  • Kamera yang layak;

  • Pemasangan berkualiti tinggi;

  • Paparan berdasarkan teknologi IPS;

  • Terdapat radio FM;

  • Terdapat slot berasingan untuk kad memori;

  • Dua slot terbina dalam untuk kad SIM;

keburukan

  • Tidak ada sokongan untuk rangkaian LTE;

  • Pembesar suara yang tenang;

  • Tingkah laku pelik pada panggilan masuk;

  • RAM kecil dan memori kekal;

Fly FS521 Power Plus 1

Penilaian: 4.7

Fly FS521 Power Plus 1

Produk terbang mendapat permintaan tinggi di Rusia. Pada dasarnya, pilihan pembeli bergantung pada peranti ultra-bajet, yang harganya tidak melebihi 5500 rubel, dan ini adalah tanda harga yang boleh dibanggakan oleh Fly FS521 Power Plus 1. Akibatnya, peranti ini menerima bateri 3950 mAh. Ini jarang berlaku untuk wakil penilaian kami! Dengan sistem operasi Android 7.0, bateri sedemikian membolehkan telefon pintar berfungsi dengan pengisian penuh sekurang-kurangnya satu setengah hari.

Tetapi model ini tidak bagus untuk bateri sahaja. Pemiliknya hanya bercakap positif mengenai skrin. Ia mempunyai resolusi pepenjuru 5 inci dan resolusi penuh. Ini semata-mata menimbulkan kegembiraan liar, dengan tanda harga seperti itu. Juga, paparannya mampu menawarkan sudut pandang yang luas, yang tidak dapat dibanggakan oleh semua telefon pintar dengan harga 5500 rubel.

Sangat mudah untuk meneka bahawa peranti ini mempunyai dua slot untuk kad SIM. Yang penting, model ini menyokong rangkaian LTE, jadi pembeli pasti tidak akan mempunyai aduan mengenai kadar pemindahan data. Juga termasuk dalam perangkat ini adalah kamera belakang yang relatif baik, modulnya memiliki resolusi 8 megapiksel. Dengan bantuan kamera seperti itu, anda juga dapat merakam video HD, walaupun pada masa ini tidak dalam kualiti terbaik. Sekiranya kita bercakap mengenai kamera menghadap ke depan, maka ia tidak dapat membanggakan sesuatu yang menarik – modulnya mempunyai resolusi 2 megapiksel. Ini dapat dilihat bahawa pengeluar menyimpan pada komponen ini.

Dalam kes peranti ini, anda hanya boleh mengadu jumlah memori. 8 GB RAM kekal dan 1 GB RAM adalah minimum mutlak mengikut standard moden.

Kelebihan

  • Terdapat bateri berkapasiti;

  • Kerja di rangkaian LTE adalah mungkin;

  • Versi terkini sistem operasi digunakan;

  • Terdapat pengimbas cap jari;

  • Terdapat dua slot untuk kad SIM;

  • Resolusi skrin adalah 1280×720 piksel;

  • Paparan mempunyai sudut pandangan yang baik;

  • Kamera belakang yang baik terbina dalam;

keburukan

  • Telefon pintar ternyata berat;

  • Peranti menjadi sangat panas;

  • Tidak ada sensor jarak dan cahaya;

  • Memori yang sangat sedikit, yang menyebabkan kegagapan teruk;

SENSEIT T250

Penilaian: 4.6

SENSEIT T250

Telefon pintar, harganya antara lima hingga enam ribu rubel. Ia tidak boleh disebut kecil, tetapi layar 5,2 inci tidak membuat peranti besar. Walaupun begitu, berat peranti mencapai 185 g yang cukup lumayan. Paling tidak, parameter ini dipengaruhi oleh bateri, dengan kapasiti 3000 mAh.

Peranti ini bernilai wangnya, jika hanya kerana adanya sensor cap jari. Ini bukan untuk mengatakan bahawa ia berfungsi dengan sepantas kilat, tetapi untuk kelas anggaran, kelajuan kerja nampaknya dapat diterima. Alat ini juga merangkumi dua slot untuk kad SIM dan modul LTE, yang mana pengguna akan dapat mengakses Internet pantas. Semuanya teratur di sini dan dengan bahagian navigasi – GPS dilengkapi dengan sokongan GLONASS. Tidak ada yang buruk yang boleh dikatakan mengenai kamera 8 dan 5 megapiksel. Sedangkan untuk paparan, ia mempunyai resolusi HD. Ia dibuat menggunakan teknologi IPS, sehingga sudut pandangan hampir maksimum.

Pengilang hanya menyimpan pada pemproses dan memori. Dan jika anda dapat menggunakan MediaTek MT6737, ROM 8 GB akan memaksa pengguna untuk mengetatkan tali pinggang lebih ketat – ia pasti tidak berfungsi untuk memasang sebilangan besar aplikasi di sini. Walau bagaimanapun, telefon pintar belanjawan biasanya dibeli untuk panggilan dan surat-menyurat, tidak lebih dari itu. Dan peranti dari SENSEIT mengatasi tugas-tugas ini tanpa masalah.

Kelebihan

  • Dua pilihan warna untuk dipilih;

  • Terdapat dua slot untuk kad SIM;

  • Kamera terbina dalam bukanlah yang terburuk;

  • Terdapat sensor cap jari;

  • Kapasiti bateri yang cukup tinggi;

  • Menyokong penghantaran data LTE;

  • Paparan 720p yang baik digunakan;

  • Terdapat radio FM;

keburukan

  • Telefon pintar ternyata berat;

  • Tidak mungkin membeli dengan harga yang mencukupi di mana sahaja;

  • Sebilangan kecil memori terbina dalam;

  • Pemproses yang lemah;

ZTE Blade A330

Penilaian: 4.6

ZTE Blade A330

Salah satu daripada beberapa telefon pintar dalam ranking kami yang berjalan Android 7.1. Juga, peranti ini berbeza kerana ia akan segera hilang dari rak kedai (ini disebabkan oleh gangguan pengeluaran kerana tindakan pemerintah AS). Walaupun begitu, walaupun mungkin untuk membeli peranti, penjual meminta lebih dari lima ribu rubel untuknya. Sudah tentu, telefon pintar murah seperti itu tidak dapat memperoleh reka bentuk yang sempurna. Sekiranya anda memulakan dengan kekurangannya, maka paparan segera muncul – ia dibuat menggunakan teknologi TN, yang menunjukkan sudut pandangan yang agak sempit. Dan resolusi tidak mengagumkan – ia adalah 854×480 piksel. Kelemahan lain dari peranti ini adalah kamera belakang, yang mengambil gambar menggunakan sensor 5 megapiksel yang sangat sederhana.

Anehnya, di sinilah senarai kekurangan yang ketara berakhir. Sekiranya anda bersetuju untuk memasang paparan sederhana, maka parameter peranti yang lain mungkin menggembirakan anda. Sebagai contoh, pembeli harus berpuas hati dengan dua slot kad SIM dan sokongan LTE. Sebilangan kejutan disebabkan oleh memori kekal, isinya 16 GB. Ini adalah parameter yang cukup memadai, jelas tidak semua pemilik ZTE Blade A330 memerlukan kad memori. Semuanya baik-baik saja di sini dengan cip GPS, kelajuan tinggi dan ketepatan yang sangat baik disebabkan oleh sokongan satelit GLONASS. Akhirnya, tidak ada yang buruk yang dapat dikatakan mengenai bateri, kapasitinya telah meningkat menjadi 4000 mAh. Radio FM boleh dianggap bonus yang bagus. Panggilan video disediakan oleh kamera depan – resolusi adalah 2 megapiksel. Secara ringkas, peranti itu ternyata sangat bagus!

Kelebihan

  • Versi segar Android;

  • Terdapat radio FM;

  • Jumlah memori kekal yang layak;

  • Kapasiti bateri tinggi;

  • Terdapat sensor cahaya dan jarak;

  • Navigasi GPS berfungsi tanpa masalah;

  • Menyokong sokongan untuk LTE;

  • Terdapat dua slot untuk kad SIM;

keburukan

  • Kamera yang sangat lemah;

  • Ia didapati dijual semakin kurang;

  • RAM 1 GB terbina dalam;

  • Paparan LCD lemah

Lenovo Getaran B

Penilaian: 4.6

Lenovo Getaran B

Salah satu telefon pintar paling murah dalam ranking kami. Untuk model ini di kedai Rusia mereka meminta hanya 4000 rubel. Untuk wang sebanyak itu, pembeli akan menerima alat kecil mengikut standard moden. LCDnya mempunyai pepenjuru 4.5 inci dan resolusi 854×480 piksel. Itu dibuat menggunakan teknologi TFT, jadi Anda tidak perlu bergantung pada sudut pandang yang luas. Namun, ini tidak menghairankan – ketika membuat telefon pintar bajet, pengeluar sering menyimpan di skrin. Tetapi syarikat China memutuskan untuk melengkapkan ciptaan mereka dengan cara komunikasi yang baik. Dua kad SIM boleh dimasukkan di sini, menggunakan salah satunya untuk mengakses Internet melalui rangkaian LTE. Juga produk mempunyai Bluetooth 4.0 dan Wi-Fi. Terdapat juga cip GPS, tetapi kerjanya jauh dari ideal.

Semasa melancarkan aplikasi navigasi, seseorang merasakan bahawa telefon pintar sangat kekurangan daya pengkomputeran. Sesungguhnya, di bawah badannya terletak sangat lemah oleh standard moden MediaTek MT6735M. Ia adalah cip quad-core dengan kelajuan jam kurang dari 1 GHz. Terdapat sedikit memori dalam alat ini – 1 GB RAM dan 8 GB storan.

Namun, jika anda menggunakan peranti ini sebagai 'dialer' biasa, maka masalah tidak akan timbul terlalu kerap. Bahkan chipset seperti itu cukup untuk memproses gambar dengan resolusi rendah. Berat peranti ini kira-kira 144 g. Ini sahaja menunjukkan bahawa di bawah penutup belakang bukanlah bateri paling banyak. Bagi sistem operasi, Android 6.0 digunakan di sini.

Kelebihan

  • Terdapat dua slot untuk kad SIM;

  • Slot berasingan untuk kad memori digunakan;

  • Telefon pintar jauh lebih murah daripada pesaing;

  • Menambah radio FM;

  • Terdapat sokongan untuk rangkaian LTE;

  • Berat yang sangat ringan;

keburukan

  • Paparan LCD paling mudah;

  • Bateri boleh lebih besar;

  • Jumlah memori yang sangat kecil;

  • Pemproses berkuasa rendah terbina dalam;

  • Kamera yang lemah;

BQ BQ – 5058 Strike Power Mudah

Penilaian: 4.5

BQ BQ - 5058 Strike Power Mudah

Telefon pintar ini dijual dengan harga sekitar 5800 rubel. Seperti peranti lain yang dipertimbangkan dalam penilaian ini, ia mempunyai komponen yang agak sederhana. Satu-satunya pengecualian ialah bateri – ia mempunyai kapasiti mengagumkan hingga 5000 mAh. Juga, pembeli harus berpuas hati dengan versi terkini sistem operasi – ia digunakan di sini Android 7.0. Tidak dilupakan oleh pengeluar dan dua slot untuk kad SIM. Tetapi, sayangnya, ia hanya ditawarkan untuk menggunakan Internet melalui 3G. Sekiranya anda mahukan kadar pemindahan data yang lebih cepat, anda harus bergantung pada Wi-Fi.

Jika tidak, ini adalah peranti murah biasa, tanpa sensor cahaya dan jarak, apatah lagi pengimbas cap jari. Alat ini merangkumi RAM 1 GB dan memori kekal 8 GB. Gambar dipaparkan pada paparan 5 inci dengan resolusi 854×480 piksel. Saya gembira ia dibuat menggunakan teknologi IPS, jadi pembeli pasti tidak akan mempunyai aduan khas mengenai sudut pandangan. Produk ini juga mempunyai kamera belakang 8 megapiksel. Kualitinya jauh dari ideal, tetapi walaupun kamera yang sangat buruk tidak boleh disebut bahasa. Hasil kerja model ini disediakan oleh pemproses MediaTek MT6580M, frekuensi jam yang mampu mencapai 1.3 GHz.

Kelebihan

  • Terdapat radio FM;

  • Kamera mempunyai resolusi 8 dan 5 megapiksel;

  • Versi segar Android;

  • Kapasiti bateri yang sangat tinggi;

  • Dua slot terbina dalam untuk kad SIM;

  • Paparannya menyenangkan dengan sudut pandangan yang luas;

keburukan

  • Resolusi skrin rendah;

  • Kamera tidak mampu membuat fotografi makro;

  • Tidak ada sokongan untuk rangkaian LTE;

  • Berat peranti mencapai 187 g;

  • Tidak ada sensor jarak dan cahaya;

  • Saiz memori minimum terbina dalam;

Terbang FS522 Cirrus 14

Penilaian: 4.5

Terbang FS522 Cirrus 14

Ini adalah telefon pintar kedua dari Fly dalam ranking kami. Peranti ini biasanya dijual dengan harga 6500 rubel. Walau bagaimanapun, dalam semua jenis penjualan, pembeli dapat menyimpan dalam lingkungan 5,000 rubel. Harus diingat bahawa ini sudah menjadi alat dengan tahap yang sama sekali berbeza. Pada panel depannya terdapat paparan IPS 5 inci dengan resolusi Full HD. Ketumpatan piksel mempunyai nilai 441 PPI – sehingga baru-baru ini, tidak semua kapal induk dapat membanggakan ini! Tetapi sudut pandangan yang luas dan terperinci bukan satu-satunya kelebihan telefon pintar. Pembeli juga harus menyukai kamera belakang. Ini mempunyai resolusi 13 megapiksel, dan jika perlu, kamera seperti itu dapat dengan mudah merakam Full HD video. Sudah tentu, dari segi kualiti penggambaran, kamera ini masih lebih rendah daripada analog yang dibina pada peranti dua atau tiga kali lebih mahal. Tetapi jangan lupa betapa murahnya Fly FS522 Cirrus 14! Bagi kamera depan, tidak ada yang buruk yang dapat dikatakan – ia menggunakan matriks 5 megapiksel.

Sekiranya kita bercakap mengenai komunikasi terbina dalam, telefon pintar membolehkan anda memindahkan data melalui rangkaian LTE. Ia juga merangkumi modul Bluetooth 4.1 dan Wi-Fi. Kerja kebaikan ini disediakan oleh pemproses MediaTek MT6737T. Ini sudah menjadi penyelesaian yang cukup kuat, frekuensi jamnya mampu mencapai tanda 1.5 GHz. Tetapi yang paling penting, pembeli harus berpuas hati dengan jumlah memori: RAM 2 GB dan penyimpanan 16 GB – ini jarang berlaku pada telefon pintar yang tidak seberapa ini. Sangat disayangkan bahawa slot microSD digabungkan dengan slot untuk kad SIM kedua – anda harus membuat pilihan yang sukar.

Model ini merangkumi sensor cahaya dan jarak. Tidak ada pengimbas cap jari, yang tidak menghairankan. Kelemahan lain ialah bateri, kapasitinya tidak melebihi 2400 mAh. Tetapi parameter ini cukup untuk jangka hayat bateri yang stabil, anda tidak perlu risau.

Kelebihan

  • Berat telefon pintar tidak melebihi 128 g;

  • Versi terkini sistem operasi;

  • Sensor jarak dan cahaya tidak dilupakan;

  • Memori yang banyak mengikut standard telefon pintar bajet;

  • Pemproses yang baik;

  • Terdapat radio FM;

  • Kamera yang cukup baik;

  • Terdapat sokongan untuk rangkaian LTE;

  • Terdapat dua slot untuk kad SIM;

  • Paparan mempunyai resolusi 1920×1080 piksel;

  • Sudut tontonan maksimum;

keburukan

  • Bukan kapasiti bateri terbesar;

  • Badan licin;

  • Pemanasan kuat mungkin di bawah beban;

ASUS ZenFone Go ZB452KG

Penilaian: 4.5

ASUS ZenFone Go ZB452KG

Telefon pintar lain dalam ranking kami, harganya tidak melebihi 5,000 rubel. Semasa menciptanya, pengeluar Taiwan bergantung pada dimensi padat. Ini tidak bermaksud bahawa peranti itu nipis. Tetapi sangat mustahil untuk memanggilnya kecil – dia pasti tidak akan mengambil banyak ruang di dalam poketnya. Untuk mengurangkan ukurannya, para jurutera harus mengehadkan diri pada paparan 4.5-inci, yang merupakan pepenjuru kritikal agar tetap selesa mengetik. Tetapi yang lebih menyedihkan adalah kenyataan bahawa pengeluar telah membina bateri dengan kapasiti hanya 2070 mAh. Sekiranya anda menggunakan peranti tanpa ampun, maka anda perlu menyambungkan pengecas pada waktu petang. Terutama dengan sistem operasi yang digunakan di sini Android 5.1, yang sama sekali tidak menjimatkan tenaga.

Telefon pintar ternyata tidak hanya kecil, tetapi juga ringan – beratnya tidak melebihi 125 g. Pada masa yang sama, produk ini dikurniakan paparan IPS moden dengan sudut pandangan yang luas. Anda hanya boleh menyesali resolusi – berukuran 854×480 piksel. Tetapi sebaliknya, pemproses tidak perlu bersusah payah untuk memproses gambar sedemikian. Menariknya, chipset ini berdasarkan penyelesaian Qualcomm's MSM8212. Walaupun spesifikasi teknikal tablet ini tidak menonjol – ia merangkumi empat teras dan kelajuan jam 1.2 GHz. Dalam permainan, pemecut grafik Adreno 302 diaktifkan. Jumlah memori juga tidak menimbulkan perasaan bersemangat – pembeli menunggu 8 GB ROM dan 1 GB RAM.

Sayangnya, peranti ini tidak mampu menghantar data melalui rangkaian LTE. Tetapi dia mempunyai cip navigasi berkualiti tinggi yang mengenali isyarat dari kedua satelit GPS dan sistem GLONASS. Lebih-lebih lagi, produk ini dikurniakan kompas digital, berkat arahan 'tatapan' pengguna akan dipaparkan di peta. Jika tidak, ini adalah telefon pintar biasa dengan kamera yang agak lemah.

Kelebihan

  • Terdapat sensor jarak dan cahaya;

  • Slot kad memori berasingan;

  • Terdapat radio FM;

  • Terdapat dua slot untuk kad SIM;

  • Berat yang sangat ringan;

  • Skrin dibuat menggunakan teknologi IPS;

  • Keupayaan navigasi yang baik;

keburukan

  • Kamera beresolusi sangat rendah;

  • Bukan hayat bateri terpanjang;

  • Paparan tidak mampu membanggakan resolusi tinggi;

  • Tiada modul LTE;

  • Ingatan yang lemah;

Digma Vox S502 3G

Penilaian: 4.4

Digma Vox S502 3G

Peranti lain dalam penilaian kami yang tidak menyokong rangkaian LTE. Sudah dengan namanya jelas bahawa penghantaran data menggunakan teknologi 3G akan tersedia untuk pembeli maksimum. Sekiranya anda ingin mendapatkan kelajuan sambungan Internet yang lebih tinggi, anda perlu mencari kawasan liputan Wi-Fi.

Menariknya, peranti ini mempunyai skrin 5,5 inci, yang dapat disebut tanpa syarat bersyarat. Sebenarnya, bingkai itu ada – hanya secara visual ia dapat dilihat dari jauh, terutama jika dilihat dari jauh. Paparan dibuat menggunakan teknologi IPS, yang menjamin sudut pandangan yang sangat baik. Resolusi juga tidak mengecewakan – ia adalah 1280×720 piksel. Gambar diproses oleh pemproses MediaTek MT6580, yang merupakan tetamu yang tidak asing lagi dalam peranti bajet. Bateri juga dapat disebut optimum, dengan kapasitas 2700 mAh.

Sayangnya, peranti ini disyorkan untuk dibeli hanya jika tidak ada yang lebih baik dapat dibeli dengan wang ini. Dan ini bukan mengenai kamera, yang pada resolusi 8 megapiksel tidak menimbulkan keluhan tertentu. Dan tidak dengan adanya sokongan LTE, yang dapat dimaafkan. Dan juga dalam cip navigasi, yang jauh dari berfungsi dengan cara terbaik. Dan pastinya tidak ada dalam sistem operasi, yang digunakan sebagai Android 5.1. Masalahnya ialah jumlah memori. Sekiranya RAM 1 GB adalah normal, maka memori kekal 4 GB tidak mungkin sesuai dengan pengguna moden. Hampir seketika, pembeli berhadapan dengan kekurangan ruang untuk memasang aplikasi tambahan. Slot berasingan untuk kad microSD dalam kes ini hampir tidak membantu, kerana tidak semua program menyokong pemindahan ke pemacu luaran.

Kelebihan

  • Skrin mempunyai sudut pandangan yang luas;

  • Terdapat sensor cahaya;

  • Slot kad memori berasingan;

  • Bukan kamera belakang terburuk;

  • Berat peranti tidak melebihi 138 g;

  • Dua slot terbina dalam untuk kad SIM;

  • Terdapat radio FM;

  • Resolusi paparan adalah 1280×720 piksel;

keburukan

  • Ingatan kekal yang sangat sedikit;

  • Tiada sokongan LTE.

Prestigio Muze X5 LTE

Penilaian: 4.4

Prestigio Muze X5 LTE

Sekiranya anda mahu mendapatkan 5000 rubel. peranti dengan sokongan untuk rangkaian LTE, kami mengesyorkan agar anda memberi perhatian kepada Prestigio Muze X5. Ini adalah salah satu daripada beberapa alat dalam penilaian kami yang berjalan Android 7.0 – versi terbaru dari sistem operasi ini. Gambar dipaparkan di sini pada skrin 5 inci dengan resolusi HD. Paparan dibuat menggunakan teknologi IPS, jadi masalah dengan sudut pandang tidak diharapkan. Kembali ke modul tanpa wayar, seseorang tidak dapat menyebut keberadaan Bluetooth 4.0 – ia membolehkan anda dengan mudah menyambungkan alat dengar apa pun. Terdapat juga radio FM – atribut yang sangat diperlukan untuk telefon pintar anggaran.

Kamera 8 megapiksel yang sederhana bertujuan untuk penggambaran foto dan video. Resolusi kamera depan lebih kecil – hanya 2 megapiksel. Anda juga dapat melihat kehadiran dua slot untuk kad SIM, yang membolehkan anda menggunakan perkhidmatan beberapa operator yang berbeza.

Malangnya, spesifikasi peranti yang lain tidak begitu mengagumkan. Pembeli dijangka mempunyai jumlah memori standard untuk alat murah seperti itu. Kelajuan jam pemproses yang dipasang tidak melebihi 1300 MHz, yang juga diharapkan. Kapasiti bateri adalah 2400 mAh, yang juga jauh dari angka rekod. Pengilang umumnya lupa tentang sensor cahaya dan jarak, apatah lagi pengimbas cap jari.

Kelebihan

  • Menyokong sokongan untuk LTE;

  • Terdapat dua pilihan warna;

  • Menambah radio FM;

  • Slot microSD terpisah;

  • Terdapat dua slot untuk kad SIM;

  • Versi baru sistem operasi dipasang;

keburukan

  • Telefon pintar tidak ringan;

  • Tiada sensor cahaya dan jarak;

  • Memori yang sangat sedikit

Alcatel U5 3G 4047D

Penilaian: 4.3

Alcatel U5 3G 4047D

Telefon pintar kedua dan terakhir dari Alcatel dalam kedudukan ini. Model yang dipanggil U5 3G 4047D dijual dengan harga kira-kira 4000 rubel. Ini, seperti namanya, mengisyaratkan bahawa tidak perlu mengharapkan keupayaan pemindahan data dari peranti melalui rangkaian LTE. Maksudnya, hanya 3G dan Wi-Fi yang akan tersedia untuk pengguna. Ciri-ciri peranti selebihnya juga tidak memberangsangkan. Terutama jika sebelum ini anda menggunakan peranti yang lebih mahal.

Pada panel depan alat ini terdapat layar sederhana dengan pepenjuru 5 inci dan resolusi 854×480 piksel. Badan produk dibuat, seperti yang anda sangka, dari plastik. Berat peranti ialah 164 g. Nampaknya telefon pintar seberat ini mempunyai bateri yang besar. Tetapi sebenarnya, tidak demikian – di dalamnya terdapat bateri 2050 mAh standard. Juga, peranti ini merangkumi RAM 1 GB tradisional dan memori kekal 8 GB. Pemproses yang dipasang di sini juga boleh dianggap standard – ini adalah MediaTek MT6580M. Sedangkan untuk kamera belakang dan depan, resolusi masing-masing adalah 5 dan 2 megapiksel.

Kelebihan

  • Terdapat petunjuk cahaya peristiwa;

  • Terdapat radio FM;

  • Kos yang sangat rendah;

  • Terdapat dua slot untuk kad SIM;

keburukan

  • Memasang kamera paling mudah;

  • Tidak ada sensor jarak dan cahaya;

  • Hayat bateri tidak terlalu lama;

  • Ingatan yang lemah;

  • Skrin jauh dari yang terbaik;

Kesimpulannya

Sekarang anda tahu bahawa telefon pintar yang sangat murah juga boleh menjadi sangat pintar. Nampaknya anda tidak mungkin kecewa dengan pembelian mana-mana peranti yang dipertimbangkan dalam penilaian ini. Tetapi, tentu saja, anda tidak boleh mengharapkan kemampuan unggulan daripadanya – bukan tanpa sebab bahawa peranti ini mempunyai tanda harga yang jauh lebih rendah.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen