14 tayar musim panas yang paling tenang

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Pemilihan tayar musim panas berkualiti tinggi dan tenang adalah tugas yang sukar. Seorang pembeli berpotensi perlu mempertimbangkan beberapa faktor. Pertama sekali, anda harus menyesuaikan diri dengan fakta bahawa tayar premium dapat memberikan operasi yang tenang dalam mod kelajuan yang berbeza. Oleh itu, anda perlu segera memperuntukkan sejumlah wang dari anggaran keluarga. Kriteria pemilihan penting kedua ialah ukuran rim pendaratan. Malangnya, tidak semua pengeluar membuat beberapa ukuran standard yang jarang berlaku (R19 atau R20). Terdapat juga sejumlah nuansa lain. Oleh itu, walaupun terdapat pelbagai jenis getah automotif di negara kita, kita tidak dapat melakukannya tanpa bantuan pakar.

Cadangan untuk memilih tayar musim panas

Keselamatan. Semasa memilih tayar musim panas yang tenang, penting untuk tidak melupakan faktor penting seperti keselamatan. Tayar mesti memastikan pergerakan kenderaan yang tidak bermasalah, baik setelah tusukan tapak dan sekiranya berlaku potongan sisi. Pakar menganggap penurunan tekanan pada roda tidak dapat dielakkan, tetapi tayar tidak boleh meletup atau runtuh. Kabel yang kuat pada masa kini memberikan integriti tayar, tetapi elemen yang sukar dan mahal ini hanya terdapat pada pengeluar yang serius.

Indeks kelajuan. Semakin baik jalan raya di Rusia, semakin banyak orang yang ingin menunggang angin. Banyak kereta penumpang dan crossover mampu berkelajuan tinggi, yang utama ialah tayar dirancang untuk had ini. Pengilang menandai produk mereka dengan huruf Latin, misalnya, T sesuai dengan kelajuan maksimum 190 km / jam, dan Y – ke catatan 300 km / jam.

Muatkan indeks. Pada musim panas, banyak penduduk atau pembangun musim panas mengangkut kenderaan yang agak berat. Tidak semua tayar dapat menangani beban tinggi. Sudah menjadi kebiasaan untuk menetapkan indeks beban dengan dua nombor. Jika, ketika menandakan 75, satu tayar dibiarkan melakukan hentaman hingga 387 kg, maka penandaan 110 memperluas daya dukung menjadi 1060 kg.

Berat dan mengimbangkan tayar. Tayar kereta lebih ringan, semakin kurang tekanan pada bahagian enjin dan suspensi. Oleh itu, kita boleh bercakap mengenai ekonomi bahan bakar. Walau bagaimanapun, model ringan mempunyai kekurangannya. Ini adalah sisi yang lemah, kecenderungan untuk membentuk hernia. Di samping itu, setelah mengimbangkan, berat roda dapat meningkat kerana berat tambahan. Sekiranya 10-20 g cukup untuk tayar berkualiti tinggi, maka beberapa model anggaran dapat diimbangi hanya setelah menggantung beban dengan berat 60-80 g.

Kualiti sebatian getah. Tahap kebisingan semasa memandu juga bergantung pada sifat sebatian getah.

  1. Tayar lembut lengang, tetapi rentan terhadap cepat haus, serta kerosakan mekanikal.
  2. Getah keras dianggap lebih dipercayai dan tahan lama. Tetapi pada cakera dengan tayar berdiameter yang besar membuat perjalanan tidak selesa.

Kami telah memilih 14 tayar musim panas yang paling tenang untuk semakan kami. Anda boleh menemui diameter pendaratan dan ukuran standard yang berbeza di kedai Rusia. Semasa memperuntukkan tempat duduk, dewan pengarang majalah bergantung pada kesimpulan pakar, dengan mengambil kira pengalaman pengendara kenderaan domestik.

Penarafan tayar musim panas yang paling senyap

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga bermula
Tayar kereta penumpang yang paling senyap 1 Toyo Proxes STIII RUB 5,384
2 Yokohama BluEarth-A AE-50 2 807 gosok.
3 MICHELIN Primacy 4 RUB 3,905
4 Kumho Ecsta HS51 RUB 2,442
5 GOODYEAR Eagle Sport RUB 2,509
6 Kinforest KF550-UHP RUB 3,250
7 Tenaga Toyo Nano 3 RUB 2,085
Tayar crossover yang paling senyap 1 Yokohama Geolandar X-CV RUB 7,146
2 GOODYEAR Eagle F1 Asimetrik SUV RUB 6,080
3 Continental Cross Contact UHP RUB 5,500
4 Toyo Proxes CF2 SUV RUB 3,560
5 MICHELIN LATITUDE CROSS RUB 5,000
6 Kormoran SUV Musim Panas RUB 3,620
7 Dunlop Grandtrek PT3 RUB 3,674

Tayar kereta penumpang yang paling senyap

Untuk perjalanan yang selesa di dalam kereta penumpang, anda harus mengambil pendekatan yang bertanggungjawab terhadap pilihan tayar musim panas. Banyak model mula mengeluarkan suara dengan kelajuan, dan anda juga perlu memperhatikan kelajuan maksimum yang dibenarkan. Para pakar berpuas hati dengan tingkah laku tayar yang tenang.

Toyo Proxes STIII

Penilaian: 4.9

Toyo Proxes STIII

Syarikat Jepun Toyo telah mengembangkan generasi baru getah sukan Proxes STIII, yang sangat lengang di jalan raya. Para pakar juga menghargai cengkaman tayar yang kuat pada aspal basah, kestabilan arah model yang sangat baik. Blok tapak sisi miring bertanggungjawab untuk prestasi brek. Kelebihan getah merangkumi ketahanan aus dan tindak balas yang jelas terhadap kemudi. Tayar adalah pemenang tinjauan kami.

Pemandu kenderaan domestik berbicara dengan senang hati mengenai keselesaan, kelajuan tinggi dan indeks muatan, ketahanan terhadap peluncuran air. Tetapi sedikit bunyi diperhatikan pada jarak seratus kilometer pertama, walaupun ia akan hilang setelah sedikit pemanasan. Sebilangan pengguna mengaitkan harga yang tinggi itu sebagai kelemahan.

Kelebihan

  • pegangan yakin pada aspal basah;
  • tahan haus;
  • brek berkesan;
  • keselesaan.

keburukan

  • harga tinggi.

Yokohama BluEarth-A AE-50

Penilaian: 4.8

Yokohama BluEarth-A AE-50

Untuk kereta keluarga, tayar musim panas Yokohama BluEarth-A AE-50 telah dibangunkan. Selain operasi yang tenang, para ahli juga memperhatikan ekonomi bahan bakar. Daya tarikan yang sangat baik di permukaan jalan dengan corak tak simetri dan tepi tajam. Cincin membujur kaku memberikan kestabilan tayar di lebuh raya. Tahap kebisingan yang rendah disebabkan oleh rangkaian takik pepenjuru. Berkat sistem perparitan yang difikirkan dengan baik, tayar berkelakuan yakin pada aspal basah. Model ini mendapat perak dalam ulasan kami.

Pemandu kenderaan domestik mencatatkan keyakinan yang kuat, keselamatan lalu lintas di selekoh curam, walaupun dalam cuaca buruk. Tayar berpatutan dan tahan haus. Kelemahan getah termasuk kekerasan.

Kelebihan

  • ekonomi minyak;
  • kestabilan di jalan raya;
  • cengkaman yang sangat baik pada permukaan basah;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • ketegaran.

MICHELIN Primacy 4

Penilaian: 4.7

MICHELIN Primacy 4

Sifat prestasi tinggi getah MICHELIN Primacy 4 dikekalkan sepanjang hayat perkhidmatannya. Pakar melihat ini sebagai kelebihan utama tayar Perancis berbanding pesaing. Cengkaman yang baik ditunjukkan oleh model, baik di jalan kering dan basah. Pengilang berjaya mencapai ketahanan terhadap perancangan air dengan meningkatkan lebar alur saliran sebanyak 22%. Tayar berkelakuan stabil pada selekoh yang ketat dan di bawah brek yang berat. Kelembutan, ketenangan dan pengendalian yang baik tetap tradisional untuk semua siri MICHELIN.

Pengguna dalam ulasan memuji tayar MICHELIN Primacy 4 kerana kualiti tinggi, daya tarikan yang sangat baik, ketahanan air dan kelembutan. Kelemahannya bukanlah penyeimbangan terbaik (hingga 60 g setiap roda).

Kelebihan

  • kualiti tinggi;
  • kelembutan;
  • tidak bersuara;
  • ketahanan terhadap pelayaran.

keburukan

  • kurang seimbang.

Kumho Ecsta HS51

Penilaian: 4.6

Kumho Ecsta HS51

Tayar musim panas Kumho Ecsta HS51 direka untuk perjalanan yang selesa dengan gaya pemanduan aktif. Getah Korea mempunyai corak tapak yang ketat dengan garis yang jelas. Terima kasih kepada kawasan bahu besar dan alur melintang, blok bertetulang diperoleh. Oleh itu, pemandu boleh melintasi persimpangan pada kelajuan 60-70 km / jam tanpa merasa sedikit pun putaran. Orang Korea mempunyai rahsia tertentu dalam penyediaan sebatian getah. Pakar telah menyatakan kehadiran getah berkualiti tinggi dalam komposisi, yang melekat dengan baik di jalan dan pada masa yang sama luntur. Tetapi tingkap dinding yang lembut dan tingkah laku yang tidak selamat ketika hujan menghalang model untuk naik ke alas.

Pemandu kenderaan menghargai Kumho Ecsta HS51 kerana harga yang berpatutan, kestabilan manuver yang sukar dan keseimbangan yang baik.

Kelebihan

  • kestabilan di jalan raya;
  • sebatian getah berkualiti tinggi;
  • harga berpatutan;
  • pengimbangan yang baik.

keburukan

  • dinding sisi lembut;
  • tingkah laku tidak selamat ketika hujan.

GOODYEAR Eagle Sport

Penilaian: 4.5

GOODYEAR Eagle Sport

Tahap kebisingan rendah ditunjukkan oleh tayar GOODYEAR Eagle Sport. Para pakar memperhatikan pembuatan, ketahanan dan kebolehpercayaan berkualiti tinggi. Pengilangnya menawarkan pelbagai ukuran standard, setiap pemilik kereta penumpang akan mencari tayar yang sesuai untuk kuda besi. Pakar mengaitkan indeks kelajuan tinggi (hingga 270 km / j) dengan kekuatan tayar pada banyak modifikasi. Pengendalian yang baik semasa menikung dicapai kerana pengagihan beban yang merata ke seluruh bahagian kontak. Kebiasaan itu tidak membenarkan model itu layak mendapat kedudukan hadiah.

Pengendara suka brek yang cekap, tahap kebisingan rendah, dan pengendalian yang baik. Daripada kekurangan, kekerasan getah diperhatikan.

Kelebihan

  • cengkaman yang baik;
  • tidak bersuara;
  • pembuatan berkualiti tinggi;
  • pelancaran yang sangat baik.

keburukan

  • rut;
  • ketegaran.

Kinforest KF550-UHP

Penilaian: 4.5

Kinforest KF550-UHP

Kombinasi kemampuan terjangkau dan pelbagai ukuran standard memastikan getah Cina Kinforest KF550-UHP mendapat tempat dalam TOP-6 ulasan kami. Pakar telah mencengkam permukaan jalan, kawalan yang tepat untuk gaya pemanduan yang sporty, dan pengereman yang berkesan di permukaan mana pun. Tayar mempunyai perjalanan yang lembut dan tenang, kualiti ini disebabkan oleh penambahan getah asli dan silikon oksida pada kompaun getah. Banyak alur dalam mengalirkan air dari tambalan kontak dengan berkesan. Tayar mengimbangkan dengan baik dan menahan jalan dengan baik.

Sebilangan besar pengguna berpuas hati dengan tayar Cina, mereka selesa dan murah. Tetapi setelah 2-3 tahun, stratifikasi getah berlaku di beberapa pemandu kenderaan. Tayar seperti itu tidak lagi boleh diperbaiki.

Kelebihan

  • harga berpatutan;
  • tidak bersuara;
  • pengimbangan yang baik;
  • ketahanan terhadap pelayaran.

keburukan

  • getah dilaminasi dari masa ke masa.

Tenaga Toyo Nano 3

Penilaian: 4.4

Tenaga Toyo Nano 3

Model lain dari syarikat Jepun terkenal Toyo dimasukkan dalam tinjauan kami. Tayar Nano Energy 3 melengkapkan tujuh tayar kereta penumpang yang paling senyap. Para pakar memuji kualiti getah seperti ekonomi bahan bakar dan keselamatan perjalanan. Tayar stabil di lebuh raya, tahan terhadap peletakan air. Ciri model adalah penggunaan komponen polimer aktif dalam komposisi. Ini meningkatkan daya tahan getah, menjadikan lelasan seragam, dan meningkatkan daya tarikan. Tetapi kelembutan berlebihan menyebabkan perlambatan tindak balas stereng, dan banyak batu kecil tersekat di tapak.

Pemilik kereta Rusia, dalam ulasan mereka, bercakap dengan sopan mengenai keselesaan, cengkaman dan ketenangan yang baik. Dan mereka menganggap kelembutan berlebihan sebagai tolak.

Kelebihan

  • tidak bersuara;
  • harga berpatutan;
  • cengkaman yang baik;
  • keselamatan.

keburukan

  • kelembutan berlebihan;
  • batu tersekat di tapak.

Tayar crossover yang paling senyap

Ciri khas tayar crossover adalah pelek besar. Oleh itu, para pakar menasihatkan membeli getah dengan dinding sisi yang diperkuat. Jenis tayar berikut mempunyai ciri teknikal yang baik.

Yokohama Geolandar X-CV

Penilaian: 4.9

Yokohama Geolandar X-CV

Syarikat Jepun yang terkenal Yokohama mempersembahkan model tayar baru untuk crossover Geolandar X-CV pada tahun 2019. Ia menggantikan tayar Parada Spec-X PA02 yang popular dan mendapat permintaan tinggi pada bulan-bulan pertama. Pakar menyatakan kelebihan item baru itu berbanding pendahulunya sebagai pengereman yang lebih berkesan (sebanyak 8%), kestabilan yang lebih baik pada aspal basah (3%). Walaupun salji yang turun secara tiba-tiba tidak akan menjadi masalah kepada getah, kerana cengkaman yang sangat baik akan membolehkan anda bergerak dengan selamat di jalan yang licin. Tayar haus sama rata kerana tambalan hubungan yang besar dengan jalan. Para editor majalah memberikan emas untuk tinjauan kami mengenai model Jepun.

Pengguna Rusia pertama berjaya menghargai kualiti komposisi yang tinggi, sifat sejagat dan harga yang demokratik.

Kelebihan

  • kualiti tinggi;
  • cengkaman yang sangat baik;
  • brek berkesan;
  • pakaian seragam.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

GOODYEAR Eagle F1 Asimetrik SUV

Penilaian: 4.8

GOODYEAR Eagle F1 Asimetrik SUV

Pengilang Amerika membuat penekanan utama dalam penciptaan garis tayar GOODYEAR Eagle F1 Asimetri pada ciri kelajuan. Getah mendahului pesaingnya dari segi petunjuk seperti indeks kelajuan (hingga 300 km / j) dan muatan yang dibenarkan (hingga 1060 kg). Untuk mencapai ciri teknikal yang sangat baik, para pemaju menggunakan teknologi Active CornerGrip yang unik. Berkat ciri reka bentuknya, tayar menunjukkan cengkaman yang stabil dan kestabilan yang luar biasa. Pakar yakin dengan keselamatan getah, sebilangan besar alur membujur dan melintang menyumbang kepada penyaliran air yang berkesan dari tambalan kontak.

Kedudukan perak dalam ulasan disebabkan oleh sisi lembut dan harga tinggi. Kekurangan ini sering disebut dalam ulasan pengguna.

Kelebihan

  • tidak bersuara;
  • menjaga kelajuan dengan baik;
  • kelembutan;
  • pengimbangan yang baik.

keburukan

  • dinding sisi lemah;
  • harga tinggi.

Continental Cross Contact UHP

Penilaian: 4.7

Continental Cross Contact UHP

Tayar musim panas Continental Cross Contact UHP mempunyai prestasi dinamik yang sangat baik. Tayar sangat sensitif terhadap kemudi, mereka memegang jalan dengan yakin. Pakar perhatikan kecekapan pengereman yang tinggi. Tayar disyorkan untuk pemandu yang lebih suka gaya pemanduan yang agresif. Pengilang memberi perhatian khusus kepada sebatian getah. Kemasukan silikon oksida dalam campuran telah meningkatkan keseimbangan tayar dan menjadikan pemanduan lebih dapat diramalkan. Alur lebar di tapak mengalirkan air dengan berkesan dan mengurangkan kebisingan semasa memandu.

Pengguna menganggap getah adalah pilihan yang sangat baik untuk crossover, ia tidak membuat bising, dan cepat habis. Dari kekurangan, ada banyak berat dan sisi lembut.

Kelebihan

  • pengendalian yang sangat baik;
  • tidak bersuara;
  • rintangan terhadap pembuatan kapal;
  • brek berkesan.

keburukan

  • berat berat;
  • sisi lembut.

Toyo Proxes CF2 SUV

Penilaian: 4.6

Toyo Proxes CF2 SUV

Getah Jepun Toyo Proxes CF2 SUV direka untuk SUV padat. Keistimewaan tayar, menurut para pakar, adalah ekonomi bahan bakar dan pengereman yang berkesan di jalan basah. Berkat pembinaan ringan dan kompaun getah baru, pengeluar berjaya meningkatkan ketahanan. Di tapak, 4 saluran volumetrik dapat dilihat dengan jelas, di mana air dengan cepat meninggalkan bahagian kontak. Untuk kestabilan kereta di jalan raya, terdapat tulang rusuk yang kaku di bahagian tengahnya (3 buah.). Keselamatan tayar dijamin oleh lapisan tali pinggang, yang sangat penting bagi mereka yang suka memandu laju.

Getah berhenti selangkah dari tiang hadiah kerana dinding sisi lemah. Beberapa pengguna melaporkan kemunculan hernia setelah memandu di jalan bergelombang dengan kelajuan tinggi.

Kelebihan

  • keselesaan;
  • pegangan jalan yang sangat baik;
  • cepat habis;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • hernia lateral muncul setelah memandu di jalan yang bergelombang.

MICHELIN LATITUDE CROSS

Penilaian: 4.5

MICHELIN LATITUDE CROSS

Pengilang Perancis getah automotif terkenal MICHELIN telah mengembangkan siri LATITUDE CROSS untuk crossover. Ramai pakar mengklasifikasikan garis ini sebagai tayar universal. Anda boleh mengendalikan kereta pada musim panas dan musim sejuk, di jalan-jalan bandar dan di jalan raya negara. Tayar juga sesuai untuk peminat pemanduan pantas, indeks kelajuan mencapai 240 km / j. Kelebihan getah merangkumi kelembutan, cengkaman yang sangat baik, pengereman yang berkesan dan tidak tergelincir semasa pecutan tajam. Tapaknya dapat diatasi dengan rumput lumpur dan basah. Tapaknya tidak tersumbat dengan batu atau tanah. Walau bagaimanapun, dari segi kebisingan, model itu kalah daripada pemimpin kajian.

Peminat kenderaan domestik menghargai tayar Perancis kerana ketahanan, fleksibiliti dan pegangan jalan mereka. Bahagian yang lemah, mereka menganggap getah rut.

Kelebihan

  • kelembutan;
  • serba boleh;
  • kekuatan;
  • kestabilan di jalan raya.

keburukan

  • rut.

Kormoran SUV Musim Panas

Penilaian: 4.4

Kormoran SUV Musim Panas

Tayar Kormoran SUV Summer mempunyai harga terendah di kalangan pesaing dalam ulasan kami. Jenama ini masih kurang dikenali oleh pengguna kenderaan di negara kita, walaupun milik Michelin yang terkenal. Tetapi para pakar, setelah menilai ciri teknikal, mengesyorkan getah untuk digunakan pada crossover. Ini termasuk kelembutan, ketenangan, ciri pemanduan yang sangat baik untuk kelebihan model. Bahu diperkuat dengan blok kembar yang kuat untuk menikung stabil. Tayar diuji secara elektronik, jadi produk berkualiti rendah jarang dijual.

Peminat kereta dalam ulasan mereka bercakap tentang kualiti tayar seperti harga berpatutan, tanpa suara, kelembutan. Pengguna menganggap “menembak” batu di lengkungan sebagai kelemahan serius, dan juga bukan penyeimbangan terbaik.

Kelebihan

  • tidak bersuara;
  • harga rendah;
  • kelembutan;
  • pengendalian yang baik.

keburukan

  • bukan pengimbangan terbaik;
  • kerikil tersekat.

Dunlop Grandtrek PT3

Penilaian: 4.4

Dunlop Grandtrek PT3

Tujuh tayar paling senyap untuk crossover ditutup oleh getah Jepun Dunlop Grandtrek PT3. Kelebihan getah, menurut para pakar, adalah peningkatan daya tahan pakai, ekonomi bahan bakar, tahap kebisingan yang rendah. Terima kasih kepada pengagihan beban yang merata, tapak akan sama rata. Angka itu mempunyai ciri khas, profilnya mempunyai bentuk bulat dengan lebar tulang rusuk yang sama. Cengkaman tayar yang baik juga terpuji. Walau bagaimanapun, kebisingan muncul dengan cepat, jadi getah tidak dapat mengambil tempat yang lebih tinggi.

Pemandu kenderaan Rusia berpuas hati dengan sifat prestasi getah Jepun, keselesaan dan jangka hayat yang panjang. Hanya tahap kebisingan pada kelajuan tinggi yang agak menjengkelkan.

Kelebihan

  • tahan haus;
  • ekonomi minyak;
  • memakai tapak seragam;
  • kestabilan di jalan raya.

keburukan

  • bunyi meningkat pada kelajuan tinggi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen