14 pembuat kopi terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Kopi adalah minuman terbaik ketika anda perlu berjaga-jaga. Tapi rasanya tidak selalu sedap. Sekiranya anda mahukan kopi yang sempurna, anda perlu mendapatkan alat pembuat kopi. Malangnya, pada masa ini kedai secara harfiah dibanjiri dengan alat menjijikkan yang tidak dapat menyediakan minuman yang enak. Itulah sebabnya kami mengesyorkan agar anda membaca ulasan kami, yang hanya menceritakan tentang pembuat kopi yang pembeliannya sama sekali tidak mengecewakan.

Kedudukan pembuat kopi terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pembuat kopi geyser terbaik 1 Rommelsbacher EKO 366 / E RUB 7,232
2 De'Longhi EMK 9 Alicia RUB 7,289
3 Ariete 1358 RUB 2,890
Pembuat Kopi Karob Terbaik 1 Smeg ECF01 RUB 22 640
2 De'Longhi Dedica EC 685 RUB 9 845
3 Krups Calvi Meca XP 3440 RUB 10 199
4 REDMOND RCM-1511 RUB 9,150
5 Kitfort KT-702 RUB 5,001
Pembuat kopi titisan terbaik 1 REDMOND SkyCoffee M1505S RUB 7 750
2 Kitfort KT-705 RUB 8 490
3 Koleksi Harian Philips HD7457 2 394 RUB
4 Bosch TKA 3A031 / 3A034 RUB 2,290
Pembuat kopi kapsul terbaik 1 Cremesso Viva B6 RUB 9,999
2 Minipresso Wacaco RUB 3,830

Pembuat kopi geyser terbaik

Rommelsbacher EKO 366 / E

Penilaian: 4.9

ROMMELSBACHER EKO 366E.jpg

Yang paling penting, pembuat kopi ini menyerupai cerek elektrik biasa. Satu-satunya perbezaan adalah dari segi bentuk – bahagian bawah jauh lebih lebar daripada bahagian atas. Model ini juga sekurang-kurangnya dua kali lebih mahal daripada cerek elektrik.

Tidak seperti pembuat kopi lain, yang ini tidak mempunyai warna. Bahagian badannya diperbuat daripada keluli tahan karat, dan ketiadaan cat membolehkan alat ini mencerminkan apa yang berlaku di sekitarnya dengan indah. Kopi tanah dicurahkan ke dalam perkakas. Untuk pemprosesannya, pengisian elektrik digunakan, penggunaan kuasa yang 356 watt. Yakinlah, walaupun penggunaan pembuat kopi setiap hari tidak akan mempengaruhi bil elektrik anda.

Peranti hanya boleh menyediakan satu jenis kopi – espresso, yang paling popular. Peranti membekalkan 0.35 liter minuman pada satu masa. Tidak ada fungsi khas dalam pembuat kopi ini. Tolok tekanan, petunjuk air, paparan – semua ini telah dihapuskan demi pengurangan kos. Terdapat hanya penunjuk on. Juga, seseorang tidak boleh gagal untuk melihat fungsi auto-off. Ia akan benar-benar sedih tanpa dia. Saya gembira bahawa peranti ini benar-benar selamat, kerana terdapat perlindungan daripada terlalu panas dan mendidih. Seseorang akan memperhatikan berat 1.2 kg – tidak mungkin penghantaran pembuat kopi ini mahal.

Model ini dapat digunakan bukan secara tetap, tetapi dari semasa ke semasa. Dalam kes ini, ruang penyimpanan kord semestinya berguna. Panjangnya yang terakhir, omong-omong, tidak melebihi 70 cm. Ini memaksa alat pembuat kopi diletakkan tepat di sebelah outlet.

Mungkin ini adalah salah satu pembuat kopi geyser terbaik. Pelanggannya dengan berani memberikan markah tertinggi dalam ulasan mereka. Sebilangan orang hanya mengadu bahawa peranti menyejuk dalam jangka masa yang lama – anda boleh mencucinya hanya beberapa saat. Kita mesti mengakui bahawa ia ternyata mahal.

Kelebihan

  • Penggunaan kuasa rendah;
  • Hasil akhirnya adalah espresso yang lazat;
  • Terdapat penutupan automatik;
  • Terdapat petak untuk menyimpan kord;
  • Terdapat perlindungan daripada mendidih dan terlalu panas.

keburukan

  • Kabelnya lebih panjang;
  • Harga tinggi.

De'Longhi EMK 9 Alicia

Penilaian: 4.8

DELONGHI EMK 9 ALICIA.jpg

Dan ini adalah peranti yang jauh lebih elegan. Lebih-lebih lagi, ia dijual dengan wang yang hampir sama. Walau bagaimanapun, agak sukar untuk mencarinya sekarang di kedai, kerana pengeluaran model ini telah dihentikan. Sekiranya anda berjaya melakukan ini, buatlah pembelian tanpa ragu-ragu! Peranti ini menghasilkan minuman hebat dari kopi bubuk yang biasa anda gunakan.

Kopi yang dicurahkan di sini cukup untuk membuat sembilan cawan. Peranti ini tidak melarang gangguan dari urusan dapur. Ini dibuktikan dengan kemampuan mengekalkan suhu minuman yang tinggi selama setengah jam. Alat ini memerlukan kopi bubuk. Tidak perlu dikatakan bahawa ia jauh lebih murah daripada rakan kapsulnya? Seperti pembuat kopi lain, De'Longhi EMK 9 Alicia mempunyai fungsi auto-off, dalam hal ini, model ini serupa dengan beberapa jenis cerek elektrik. Cuma tidak ada petunjuk paras air di sini. Namun, dia tidak diperlukan.

Sekiranya anda memikirkannya, maka ini adalah pembuat kopi yang paling mudah. Ini akan menarik bagi mereka yang tidak dapat menguasai kebijaksanaan mengurus teknologi moden. Adakah terdapat penunjuk kuasa dan butang pada peranti yang memulakan prosesnya. Setelah menekan yang terakhir, hanya tinggal menunggu penyediaan minuman untuk mencurahkannya ke dalam cawan. Tetapi jangan lupa bahawa penyederhanaan telah menyebabkan fakta bahawa perkakas ini hanya dapat membuat satu jenis kopi. Sekiranya anda ingin menggunakan pembuat kopi yang mampu membuat cappuccino dan jenis minuman lain, maka anda memerlukan model yang tidak semestinya geyser, dan jauh lebih mahal.

Malangnya, De'Longhi EMK 9 mempunyai satu kelemahan serius yang tidak akan diberitahu oleh perunding kepada anda. Jag peranti ini diperbuat daripada plastik, dan jauh dari tahan panas. Bagi banyak pembeli, ia cepat retak. Juga, peranti ini tidak mempunyai peralatan pelindung. Ini bermakna ia boleh hidup walaupun anda lupa mengisinya dengan air. Adakah saya perlu mengatakan bahawa ini pasti akan menyebabkan kerosakan?

Kelebihan

  • Mudah dikendalikan;
  • Kos rendah;
  • Penggunaan kuasa rendah;
  • Penutupan automatik dilaksanakan;
  • Kopi tanah murah digunakan;
  • Anda jarang tertidur dengan kopi;
  • Minuman tetap panas selama setengah jam.

keburukan

  • Bahagian bawah menjadi sangat panas;
  • Hayat perkhidmatan yang pendek;
  • Tidak ada sistem keselamatan.

Ariete 1358

Penilaian: 4.7

ARIETE 1358.jpg

Salah satu pembuat kopi geyser yang paling murah. Untuk model ini di kedai Rusia mereka meminta kira-kira 3 ribu rubel. Jelas bahawa untuk wang sebanyak itu, anda tidak boleh mendapatkan peranti dengan reka bentuk yang indah. Ia menggunakan sarung plastik sederhana yang boleh dicat hitam atau putih. Hanya pemegang di penutup menarik perhatian – ia dibuat dalam bentuk stim yang mengalir. Jika tidak, ini adalah pembuat kopi super bajet biasa yang tidak mempunyai kawalan tambahan. Ini adalah yang terbaik, kerana orang tua juga boleh menggunakan alat seperti itu.

Seperti model jenis geyser lain, Ariete 1358 menyediakan minuman dari kopi bubuk. Ini menjadikan kos penggunaan peranti sangat rendah. Juga, alat pembuat kopi cukup cekap tenaga, kerana kuasanya tidak melebihi 400 watt.

Seperti yang dinyatakan di atas, tidak ada alat pengukur tekanan, layar, atau yang serupa. Bahkan tidak ada penunjuk paras air, kerana cukup untuk membuat satu cawan kopi. Dalam kes tersebut, anda hanya dapat mencari petunjuk penyertaan. Sayangnya, bahagian dalam peranti juga dipermudah. Tidak ada sistem keselamatan di sini, jadi peranti ini tidak wajar dibeli untuk orang yang mengalami kelupaan. Tidak ada penutupan automatik di sini! Bersiaplah untuk ingat bahawa minuman itu disiapkan selama kira-kira 5 minit – setelah jangka masa sedemikian, anda perlu mematikan peranti. Arahan mengatakan bahawa pembuat kopi akan mematikan dirinya dalam kira-kira setengah jam, tetapi tidak ada pembeli yang berani memeriksanya.

Kelebihan

  • Dua warna badan untuk dipilih;
  • Pembuat kopi senyap;
  • Kabel kuasa yang lebih panjang;
  • Kopi tanah murah digunakan;
  • Kawalan paling mudah;
  • Kos yang sangat rendah;
  • Penggunaan kuasa rendah.

keburukan

  • Tidak ada sistem perlindungan;
  • Tiada penutupan automatik;
  • Cukup sukar untuk dicuci;
  • Tidak semua orang akan menyukai reka bentuknya.

Pembuat Kopi Karob Terbaik

Smeg ECF01

Penilaian: 4.9

SMEG ECF01.jpg

Produk smeg sangat kerap disertakan dalam semua jenis penilaian. Hakikatnya adalah bahawa produk syarikat ini sangat berbeza dengan peranti pesaing. Selalunya ia dibuat dengan gaya retro yang canggih! Ini juga berlaku untuk pembuat kopi Smeg ECF01. Yang paling penting, peranti ini menyerupai peranti untuk mengeluarkan bir di suatu tempat di bar yang mahal. Ia menggunakan bentuk badan yang bulat, banyak pegangan kuno, dan minuman itu dituangkan ke dalam cawan yang telah diganti. Walaupun kos pembuat kopi itu sangat tinggi, ia sangat diminati, dan oleh itu pengeluar menghantar sebanyak lapan pilihan warna ke kedai!

Sudah tentu, peranti ini tidak akan berfungsi dengan baik. Seseorang berpendapat bahawa 39 ribu rubel diminta terutamanya untuk reka bentuk. Pembuat kopi ini nampaknya datang kepada kami sejak pertengahan abad yang lalu. Pada masa yang sama, bahagian dalam peranti lebih daripada moden. Perlu juga diperhatikan bahawa badan peranti dibuat dari bahan terbaru dan tahan lama. Ini memberi anda harapan bahawa pembuat kopi anda akan kelihatan sempurna untuk tahun-tahun akan datang. Sekurang-kurangnya sehingga pertengahan abad XXI sekarang.

Pada mulanya, nampaknya peranti ini hampir tidak dapat melakukan apa-apa. Di manakah banyak butang yang diperlukan untuk ini? Tetapi sebenarnya, terdapat pengatur dan tombol yang berbeza yang prosesnya dikendalikan. Khususnya, alat ini menawarkan dua jenis kopi untuk dipilih, daripada satu: cappuccino dan espresso. Pengguna juga diberi kesempatan untuk menyesuaikan suhu kopi. Selebihnya, sebahagian besarnya, proses memasak berlaku dalam mod automatik. Tidak ada alat pengukur tekanan di sini, kerana tekanan akan dipam sehingga 15 bar.

Mesin espresso termasuk tangki air 1 liter. Ini cukup untuk membuat dua cawan kopi (ia boleh diseduh pada masa yang sama). Kekuatan peranti ialah 1350 W. Walau bagaimanapun, peranti ini tidak akan mempengaruhi bil elektrik kerana proses memasak tidak memerlukan banyak masa. Thermoblock digunakan di sini sebagai pemanas, dan anda boleh mencurahkan bukan sahaja kopi bubuk, tetapi juga kacang polong.

Anda boleh menemui kerosakan pada peranti ini hanya dengan panjang kord, yang tidak melebihi 1 m. Jika tidak, ini adalah alat pembuat kopi yang sangat baik yang mempunyai penunjuk paras air, sistem perlindungan yang baik, dan dulang titisan yang boleh ditanggalkan, dan bahkan penyesuaian kekerasan air.

Kelebihan

  • Badan logam yang elegan;
  • Sebilangan besar warna untuk dipilih;
  • Tekanan mencapai 15 bar;
  • Adalah mungkin untuk menyediakan cappuccino (dalam mod manual);
  • Anda boleh membuat dua cawan kopi pada masa yang sama;
  • Terdapat cawan yang dipanaskan dan dulang titisan yang boleh ditanggalkan;
  • Terdapat penunjuk paras air;
  • Tahap kebisingan rendah.

keburukan

  • Kabel kuasa tidak terlalu panjang;
  • Kos yang sangat tinggi;
  • Bekas air mungkin lebih besar.

De'Longhi Dedica EC 685

Penilaian: 4.8

DE'LONGHI DEDICA EC 685.jpg

Pembuat kopi ini mempunyai reka bentuk moden yang lebih biasa. Ia juga diperbuat daripada bahan berkualiti. Nampaknya sarung logam akan mengekalkan penampilannya yang sempurna selama satu atau dua tahun, dan satu dekad keseluruhan, kecuali jika anda sengaja menggaruknya. Biasanya produk De'Longhi memerlukan banyak wang, tetapi Dedica EC 685 boleh dibeli dengan harga 14 ribu rubel – bukan jumlah terbesar. Pada masa yang sama, peranti ini mampu menawarkan beberapa fungsi tambahan – contohnya, pengedaran minuman secara serentak dalam dua cawan.

Dijual, anda boleh menemui empat pilihan warna untuk peranti ini, yang membolehkan anda memilih alat pembuat kopi untuk mana-mana bahagian dalam dapur. Peranti ini ternyata besar, tetapi tidak terlalu besar – di dalamnya terdapat takungan untuk 1.1 liter air. Dengan model ini, anda boleh menyediakan empat jenis kopi: latte, espresso, latte macchiato dan cappuccino. Yang terakhir, bagaimanapun, dikatakan dalam mod manual. Bagi tekanan, 15 bar dihasilkan oleh peranti. Kekuatan peranti adalah 1300 W, yang khas untuk model tanduk. Juga, seseorang tidak boleh gagal untuk melihat secara automatik dan adanya beberapa sistem perlindungan lain.

Cawan dipasang di sini pada pendirian khas. Yang penting, dilengkapi dengan fungsi pemanasan. Terdapat juga dulang titisan. Dan akhirnya, seseorang tidak dapat gagal untuk melihat indikator penyucian, yang tidak dimiliki oleh setiap pembuat kopi.

Kami menarik perhatian anda kepada fakta bahawa De'Longhi Dedica EC 685 sama sekali bukan pilihan terbaik bagi mereka yang gemar mengambil kopi dari cawan besar. Faktanya ialah ketinggian cawan yang boleh diletakkan di bawah paip terhad kepada 12 cm.

Kelebihan

  • Penampilan moden yang elegan;
  • Empat warna badan untuk dipilih;
  • Kopi tanah murah digunakan;
  • Isi tangki air yang layak;
  • Berbagai jenis kopi boleh disediakan;
  • Terdapat penutupan automatik;
  • Badan diperbuat daripada logam;
  • Termasuk dulang titisan yang boleh ditanggalkan dan penghangat cawan;
  • Pengambilan minuman secara bersamaan dalam dua cawan adalah mungkin;
  • Terdapat penunjuk penyahgaraman.

keburukan

  • Selepas setiap cawan, anda perlu mencuci tanduk dan tiub wap;
  • Namun, harganya tidak akan sesuai dengan semua orang;
  • Tidak ada ruang untuk menyimpan sudu pengukur dan penapis pengganti.

Krups Calvi Meca XP 3440

Penilaian: 4.7

KRUPS CALVI MECA XP 3440.jpg

Peranti lain yang boleh anda sediakan minuman dari kopi bubuk. Seperti beberapa alat lain jenis ini, badannya diperbuat daripada logam. Walau bagaimanapun, reka bentuknya tidak canggih atau sempurna – pembuat kopi kelihatan ringkas. Yang perlu diperhatikan hanyalah pegangan utama yang digunakan untuk mengeluarkan kopi – biasanya ia tidak dijumpai pada alat yang murah seperti itu. Namun, tidak semua orang akan menganggap pembuat kopi itu murah, kerana mereka meminta 11 ribu rubel, yang nyata bagi banyak orang Rusia.

Model ini mendapat panel kawalan sederhana. Ia adalah butang kuasa dan pemilih mod operasi. Dengan peranti ini anda boleh menyediakan espresso dan cappuccino. Tetapi jenis minuman kedua tidak disiapkan secara automatik, kerana ini bukan mesin kopi lengkap, yang dijual dengan harga 40-50 ribu rubel. Penjimatan pengeluar juga dapat dilihat pada pemegang cawan – ia tidak mempunyai elemen pemanasan.

Thermoblock digunakan di dalam alat pembuat kopi ini. Pada asasnya, 1460 watt dimakan oleh mereka. Bagi tangki air, isinya 1.1 liter. Tekanan mula meningkat semasa penyediaan kopi. Ini berlaku tepat sehingga mencapai 15 bar. Adakah ini benar – anda tidak akan dapat memastikannya, kerana tidak ada tolok tekanan di sini. Peranti ini tidak mempunyai penyahkalsifikasi automatik. Tetapi pengedaran serentak dua cawan tidak dilupakan, kerana terdapat juga dulang untuk mengumpulkan titisan.

The Krups membuat mesin espresso yang cukup bagus. Tetapi seseorang pasti tidak akan berpuas hati dengan sarung plastiknya. Terdapat juga masalah tradisional dengan pembuat cappuccino – susu membeku di dalamnya hampir seketika, dan oleh itu membersihkannya menyebabkan masalah tertentu. Akhirnya, nasihat kami kepada anda: setelah membeli alat pembuat kopi, pastikan anda membaca manual arahan. Kenyataannya adalah bahawa tanpa ini, penggunaan peranti boleh menyebabkan kerosakannya, kerana ini menyiratkan beberapa perincian yang tidak jelas.

Kelebihan

  • Kopi tanah murah digunakan;
  • Isi tangki air yang layak;
  • Dua jenis kopi boleh disediakan;
  • Penyediaan dua cawan serentak adalah mungkin;
  • Terdapat dulang titisan yang boleh ditanggalkan;
  • Pemanasan pantas;
  • Terdapat penutupan automatik.

keburukan

  • Penggunaannya tidak mudah dipelajari;
  • Pembuat cappuccino sangat sukar dibersihkan;
  • Tanpa pemanasan cawan;
  • Lekapan penapis yang lemah di tanduk.

REDMOND RCM-1511

Penilaian: 4.6

REDMOND RCM-1511.jpg

Mesin espresso yang bagus juga terdapat dalam rangkaian REDMOND. Model ini berbeza dengan pesaing yang dibincangkan di atas dengan kemungkinan penyediaan cappuccino automatik sepenuhnya. Juga, dengan menggunakan peranti ini, espresso lazat, Americano dan latte macchiato diperolehi.

Seperti yang anda ketahui, sebilangan besar peranti dihasilkan di bawah jenama REDMOND yang boleh dimasukkan ke dalam rumah pintar. Walau bagaimanapun, RCM-1511 tidak termasuk modul tanpa wayar, jadi anda tidak boleh mengharapkan fungsi yang lebih luas daripadanya. Ini adalah pembuat kopi jenis karob yang sangat sederhana, yang dikendalikan dengan menekan butang yang terdapat di panel depan. Terdapat juga pegangan besar yang bertanggungjawab untuk memulakan pengeluaran minuman. Nah, cappuccinatore mempunyai kawalannya sendiri, yang juga mudah dipelajari.

Badan model ini diperbuat daripada logam. Motor elektrik 1000 W tersembunyi di dalam. Ini membolehkan anda memasang alat pembuat kopi walaupun di rumah kayu lama dengan pendawaian aluminium. Bagi tangki air, ia memuat 1.4 liter. Jumlah yang ideal di mana anda tidak perlu bimbang mengisi tangki selama beberapa hari.

Seperti mesin espresso lain, model ini meningkatkan tekanan sehingga 15 bar semasa beroperasi. Tidak ada pilihan lain, jadi peranti ini tidak mempunyai alat pengukur tekanan. Tidak ada penyahkalsifikasi automatik – fungsi yang wujud hanya pada model yang sangat mahal. Tetapi pemilik peranti ini dapat mengatur bahagian air panas. Walau bagaimanapun, minuman itu ternyata agak suam daripada panas. Masalahnya dapat diselesaikan hanya jika cawan diletakkan di platform atas sebentar, yang menjadi sangat panas semasa penyediaan kopi.

Senang pihak pengeluar memperkenalkan kemampuan untuk menyediakan dua cawan minuman secara serentak. Juga, sebilangan orang akan menyukai kehadiran ruang simpanan kord. Nampaknya bagi kami bahawa pembuat kopi wajib mengambil tempat di dapur secara terus-menerus, jadi ruangan itu tidak perlu. Dulang titisan yang boleh ditanggalkan menjadikan pembersihan peranti menjadi lebih mudah. By the way, penunjuk khas akan memberi isyarat bahawa dulang ini penuh.

Kelebihan

  • Penyediaan cappuccino secara automatik adalah mungkin;
  • Tangki air besar;
  • Penggunaan kuasa rendah;
  • Berbagai jenis kopi boleh disediakan;
  • Kos penggunaan yang rendah;
  • Terdapat penutupan automatik;
  • Terdapat cawan yang dipanaskan dan dulang titisan yang boleh ditanggalkan;
  • Adalah mungkin untuk menyeduh dua cawan kopi pada masa yang sama.

keburukan

  • Kopi suam;
  • Panjang kabel kuasa hanya 1 m;
  • Kawalan elektronik tidak akan menggembirakan semua orang.

Kitfort KT-702

Penilaian: 4.5

KITFORT KT-702.jpg

Pencipta pembuat kopi ini cuba mereka bentuk alat yang kelihatan seperti alat profesional. Di sini, bentuk kotak logam berbentuk bulat, minuman dikeluarkan dengan memutar tuas besar, dan proses penyediaannya disertai dengan pergerakan anak panah pada manometer.

Pembuat kopi ini tergolong dalam jenis karob. Seperti model model yang dibahas di atas, ia memerlukan kopi bubuk, yang dijual di kedai dengan sedikit wang. Penggunaan kuasa semasa memasak tidak melebihi 1100 W. Bingung hanya dengan tekanan, yang hanya mencapai 10 bar. Namun, tidak boleh dikatakan bahawa ini memberi kesan serius terhadap rasa minuman.

Ini adalah salah satu pembuat kopi karbohidrat termurah. Sehubungan itu, kami mengesyorkan agar tidak terkejut dengan jenis minuman minimum yang boleh disediakan menggunakan peranti ini. Sebenarnya, ia hanya espresso dan cappuccino. Jenis kopi kedua disiapkan dalam mod manual, dan pembersihan pembuat cappuccino seterusnya akan membosankan anda.

Saya gembira bahawa pengeluar tidak menghilangkan kemungkinan penyediaan dua cawan kopi secara serentak. Dia juga tidak melepaskan peranti dari dulang titisan yang boleh ditanggalkan. Tetapi dia menyimpan pada kabel kuasa – panjangnya tidak melebihi 93 cm. Juga, tidak semua orang akan berpuas hati dengan tangki air, yang isinya 1 liter. Walau bagaimanapun, ini cukup untuk membuat tiga atau empat jauh dari cawan kopi terkecil, dan banyak yang tidak memerlukan lebih banyak.

Kelebihan

  • Kos rendah;
  • Adalah mungkin untuk menyediakan cappuccino (dalam mod manual);
  • Terdapat tolok tekanan;
  • Kopi tanah murah digunakan;
  • Badan logam tahan lama;
  • Penggunaan kuasa rendah;
  • Terdapat dulang titisan yang boleh ditanggalkan.

keburukan

  • Bukan tekanan maksimum disuntik;
  • Kabel kuasa pendek;
  • Terdapat salinan yang rosak.

Pembuat kopi titisan terbaik

REDMOND SkyCoffee M1505S

Penilaian: 4.9

REDMOND SKYCOFFEE M1505S.jpg

Kami menyebutkan di atas bahawa beberapa ketika yang lalu REDMOND mula membuat peranti yang dapat dikawal dari telefon pintar. Pembuat kopi SkyCoffee M1505S adalah salah satu peranti tersebut. Ini adalah contoh yang baik bagi sesiapa sahaja yang ingin menjadikan kediaman mereka cerdas. Menariknya, anda bahkan boleh memulakan pembuat kopi melalui pembantu suara 'Alice'!

Tidak seperti model karob, yang ini memerlukan biji kopi. Ini tercermin dalam penggunaan kuasa – hanya 600 W. Ternyata, parameter ini dipengaruhi oleh tidak adanya kebutuhan untuk menyuntikkan tekanan di dalam peranti. Tetapi jangan lupa bahawa proses penyediaan kopi akan cukup lama. Juga, tidak semua orang akan berpuas hati dengan jumlah periuk kopi, yang hanya 0.5 liter di sini. Oleh itu, anda harus melupakan penyediaan minuman secara serentak untuk dua cawan sekaligus.

Sudah tentu, tidak perlu memilih mod operasi peranti dengan bantuan telefon pintar. Di panel depan pembuat kopi terdapat butang dan tombol kecil, yang mana prosesnya bermula dengan serta-merta. Bagi telefon pintar, arahan daripadanya diterima melalui Bluetooth. Dia juga menerima pemberitahuan mengenai akhir proses.

Harus diingat bahawa pembuat kopi ini ternyata agak murah. Oleh itu pengeluar harus mempermudah beberapa komponen peranti? Betul. Pertama, dia menyerah pada reka bentuk yang canggih. Kedua, badan peranti diperbuat daripada plastik berkilat. Ketiga, tidak ada dulang titisan yang boleh ditanggalkan. Walau bagaimanapun, nampaknya tidak diperlukan dalam pembuat kopi jenis ini. Tetapi petunjuk paras air jelas tidak berlebihan di sini. Serta plat pemanasan automatik, yang juga tidak dilupakan oleh pengeluarnya.

Akhirnya, seseorang tidak dapat melihat kehadiran pengisar kopi terbina dalam. Namun, bagaimana anda dapat melakukannya tanpa kopi bijirin dituangkan di sini? Tetapi jika kehadirannya tidak mengejutkan, maka menyesuaikan tahap pengisaran pasti akan menyenangkan.

Sekiranya anda mendapat alat pembuat kopi ini, pastikan anda memasang Ready for Sky pada telefon pintar anda. Dengan bantuannya, alat kawalan jauh dijalankan.

Kelebihan

  • Alat kawalan jauh melalui telefon pintar boleh dilakukan;
  • Penggunaan kuasa rendah;
  • Terdapat penutupan automatik;
  • Terdapat pengisar kopi dengan tahap pengisaran yang boleh disesuaikan;
  • Terdapat penapis kekal;
  • Terdapat plat pemanasan automatik.

keburukan

  • Hanya satu warna badan;
  • Plastik berkilat tidak akan sesuai dengan semua orang;
  • Fungsinya masih tidak luas;
  • Periuk kopi tidak terlalu luas;
  • Pembersihan secara manual boleh meletihkan.

Kitfort KT-705

Penilaian: 4.8

KITFORT KT-705.jpeg

Banyak pembuat kopi yang menetes mempunyai penampilan yang serupa. Masing-masing peranti ini mempunyai ruang untuk cawan, di mana minuman yang disiapkan menetes. Kitfort KT-705 juga mempunyai petak sedemikian. Mug yang sangat besar tidak akan muat di sini. Ini menunjukkan bahawa jumlah minuman minimum menanti anda, tetapi ia akan menjadi kopi yang sangat kuat. Selepas impian seperti itu, ia akan menjadi seperti tangan. Namun, tidak ada yang melarang menggunakan periuk kopi yang luas, isinya mencapai 1.5 liter. Dengan itu, anda boleh membuat kopi untuk dua, tiga atau bahkan empat orang sekaligus.

Peranti memerlukan penambahan kopi bubuk. Walau bagaimanapun, anda juga boleh menggunakan biji-bijian dengan menggunakan penggiling kopi terbina dalam. Perlu diingatkan bahawa peranti ini cukup besar. Nampaknya pembuat kopi seperti itu akan tamak terhadap elektrik. Tetapi tidak, penggunaan kuasa adalah 1000W. Seperti yang anda perhatikan, beberapa peranti yang termasuk dalam penilaian kami terasa lebih hebat dan memerlukan pendawaian.

Pembuat kopi ini disambungkan ke outlet melalui tali pusat 98 cm. Badan peranti terbuat dari plastik, tetapi itu yang diharapkan. Menariknya, papan pemuka mempunyai paparan yang dilengkapi dengan lampu latar. Dialah yang memungkinkan untuk memahami mod operasi mana yang saat ini diaktifkan. Ia juga memaparkan masa yang tersisa hingga permulaan automatik peranti. Ya, anda betul membaca, ada pemasa di sini! Ini jarang berlaku walaupun untuk pembuat kopi yang lebih mahal! Tetapi kehadiran auto-off sama sekali tidak mengejutkan. Serta plat pemanasan automatik, tanpanya minuman itu tidak akan suam-suam kuku.

Kelebihan

  • Paparan lampu latar;
  • Terdapat plat pemanasan automatik;
  • Pemasa terbina dalam;
  • Terdapat penggiling kopi;
  • Sistem anti-titisan telah dilaksanakan;
  • Terdapat penutupan automatik;
  • Penggunaan kuasa rendah;
  • Periuk kopi yang sangat besar digunakan.

keburukan

  • Bagi sesetengah orang, kabel kuasa kelihatan pendek;
  • Badan diperbuat daripada plastik;
  • Penggunaan bijirin yang besar;
  • Tangki air sukar dibersihkan;
  • Tanda pelik di periuk kopi.

Koleksi Harian Philips HD7457

Penilaian: 4.7

KOLEKSI HARIAN PHILIPS HD7457.jpg

Sebilangan besar perkakas rumah berkualiti tinggi dihasilkan dengan jenama Philips. Sebagai contoh, Koleksi Harian HD7457 sangat sukar untuk dijumpai. Terutama jika anda melihat tanda harga pembuat kopi ini, yang tidak melebihi 3 ribu rubel. Baiklah, jangan mengharapkan penggiling kopi terbina dalam dari peranti ini? Adalah tidak masuk akal untuk mengharapkan beberapa jenis kopi yang diseduh, pengguna dapat menikmati secara eksklusif Americano.

Seperti yang telah anda fahami, alat ini direka untuk kopi tanah. Ia dijual di pasar raya mana pun, dan harganya sering kali rendah. Minuman siap di sini dimasukkan ke dalam periuk kopi dengan isipadu 1.2 liter. Nampaknya ini akan mencukupi walaupun untuk keluarga tiga orang. Koleksi Harian Philips HD7457 menggunakan tenaga elektrik 1000W untuk menyediakan kopi. Tidak dinafikan bahawa peranti akan menunjukkan sisi terbaiknya tanpa masalah walaupun di rumah dengan pendawaian aluminium lama.

Seperti pembuat kopi lain, model ini menggunakan penapis. Ia boleh dibuat satu kali atau kekal. Itu semua bergantung pada apakah pembersihan berkala tidak mengganggu anda. Penapis sekali pakai, jika ada, dibeli secara berasingan. Dan kemungkinan anda tidak akan menjumpainya di kedai terdekat.

Peranti ini menerima sistem anti-titisan, sehingga pengoperasiannya tidak ada keluhan. Tetapi tidak ada paparan di sini, pengeluar berusaha untuk mempermudah kawalan proses sebanyak mungkin. Dia juga menggunakan plastik, bukan logam, untuk membuat kotak itu. Ini sebahagian yang memungkinkannya mengurangkan kos. Walau bagaimanapun, mudah diperhatikan bahawa komponen dalaman di sini tidak terbuat dari bahan yang paling dipercayai. Ini dibuktikan oleh sekurang-kurangnya berat pembuat kopi, yang tidak melebihi 1.42 kg.

Kelebihan

  • Penggunaan tenaga tidak terlalu tinggi;
  • Periuk kopi tidak kecil;
  • Pelbagai penapis disokong;
  • Terdapat plat pemanasan automatik;
  • Saiz dan berat kecil;
  • Kos yang sangat rendah;
  • Kopi tanah murah digunakan.

keburukan

  • Hayat perkhidmatan tidak mungkin lama;
  • Hanya satu jenis minuman;
  • Sukar dibersihkan di bawah kon;
  • Penunjuk paras air terapung dengan segera;
  • Tiada penutupan automatik.

Bosch TKA 3A031 / 3A034

Penilaian: 4.6

BOSCH TKA 3A031 3A034.jpg

Bosch terkenal kepada banyak orang kerana alat pembinaannya. Seseorang menggunakan pembersih vakum atau mesin basuh. Tetapi pelbagai pengeluar Jerman juga merangkumi peralatan lain! Sebagai contoh, di kedai anda boleh mendapatkan alat pembuat kopi TKA 3A031 / 3A034 yang sangat murah. Untuk model ini, mereka meminta kira-kira 2500 rubel. Dalam hal ini, anda tidak dapat mencari kesalahan dengan penampilannya, yang ternyata cukup sederhana. Bagaimanapun, produk tersebut tidak memberikan kesan bahawa ia adalah pembuat kopi termurah yang dipesan dari 'orang Cina'. By the way, pengeluar telah membuat dua versi ciptaannya. Satu dicat putih dan yang lain berwarna merah. Kesnya, seperti yang anda sangka, plastik.

Kopi tanah dicurahkan ke bahagian atas perkakas di sini. Seperti yang anda ketahui, kopi jenis ini dijual di setiap pasar raya, malah dengan harga yang rendah. Dalam hal ini, anda boleh bergantung pada operasi pembuat kopi yang murah. Adakah ia akan lama? Itu soalan yang baik. Syarikat Bosch tidak mendapat perhatian dalam pengeluaran produk berkualiti rendah. Ini membolehkan kita berharap bahawa Bosch TKA 3A031 / 3A034 juga akan berfungsi sekurang-kurangnya beberapa tahun. Walaupun terdapat komponen yang paling sederhana, kehadirannya ditunjukkan dengan berat yang tidak melebihi 1.5 kg.

Seperti pembuat kopi tetes lain, model ini membagikan minuman ke dalam periuk kopi yang terbuat dari plastik lutsinar. Sebaik sahaja proses berakhir, sistem mematikan peranti secara automatik. Isi periuk kopi adalah 1,25 liter, yang seharusnya cukup untuk tiga orang, dan kadang-kadang empat orang.

Walaupun kosnya rendah, peranti ini menerima sistem anti-titisan. Terdapat juga pinggan pemanasan sendiri. Ini penting, kerana tanpanya, dengan pemberian minuman, anda tidak akan dapat menikmati kopi panas. Adalah pelik bahawa walaupun dengan elemen reka bentuk seperti itu, peranti tersebut tidak menerima penggunaan kuasa yang terlalu tinggi – pengeluar menyatakan 1100 watt.

Pembuat kopi murah yang jarang didapati mempunyai kawalan elektronik. Di sini juga, pengguna dikehendaki menekan butang mekanikal tradisional. Kelebihan lain dari peranti ini ialah penggunaan penapis yang sangat murah.

Mengenai kekurangan, mereka telah disebutkan di atas. Akhirnya, anda boleh mengesyorkan agar tidak mengeluarkan periuk kopi sebaik sahaja minuman disediakan. Tunggu titisan terakhir keluar dengan suara yang sesuai. Jika tidak, ia secara tiba-tiba boleh jatuh ke dasar plat pemanasan, yang akan memaksa anda meluangkan masa membersihkan elemen struktur ini pada masa akan datang.

Kelebihan

  • Dua warna untuk dipilih;
  • Dilengkapi dengan periuk kopi yang cukup besar;
  • Kawalan yang mudah dipelajari;
  • Terdapat penutupan automatik;
  • Kopi tanah murah digunakan;
  • Terdapat petak untuk menyimpan kord;
  • Terdapat plat pemanasan automatik;
  • Sistem anti-titisan telah dilaksanakan;
  • Kos yang sangat rendah.

keburukan

  • Badan plastik dan reka bentuk ringkas;
  • Hanya satu jenis kopi yang boleh disediakan;
  • Kabel kuasa tidak begitu lama.

Pembuat kopi kapsul terbaik

Cremesso Viva B6

Penilaian: 4.9

CREMESSO VIVA B6.jpg

Ulasan kami tidak dapat dilakukan tanpa pembuat kopi kapsul, kerana setiap tahun mereka semakin popular. Walaupun kapsul kopi tidak dapat dijumpai di setiap pasar raya, siapa yang tahu apa yang akan terjadi di masa depan? Dan kos pembuat kopi seperti itu tidak selalu membuat anda tertarik. Sebagai contoh, untuk Cremesso Viva B6, mereka meminta tidak lebih dari 10 ribu rubel. Harga yang mencukupi untuk peranti yang mampu menyediakan minuman yang enak dan beraroma, dan bahkan praktikal tanpa campur tangan manusia.

Seperti yang anda sangka, peranti ini memerlukan kapsul Cremesso khusus. Sekiranya sebuah kedai menjual pembuat kopi dari syarikat ini, ia pasti akan mempunyai pembungkusan dengan kapsul. Penampilan peranti tidak boleh disebut indah. Ini dapat dilihat bahawa pengeluar melakukan yang terbaik untuk menjimatkan wang. Malah dia menggunakan plastik berkilat. Seperti yang anda ketahui, bahan ini paling murah, tetapi mengumpulkan habuk dengan baik. Walau bagaimanapun, sarung plastik adalah satu-satunya perkara yang boleh didapati. Selebihnya, peranti ini tidak dapat bersukacita. Sudah tentu, ia lebih rendah daripada mesin kopi penuh, tetapi tidak seperti yang kelihatannya.

Tidak seperti model yang lebih murah, terdapat penyahkalsifikasi automatik. Juga, pengeluar tidak melupakan penutupan automatik. Tetapi lebih senang dengan kehadiran pembersihan diri dari skala. Seperti yang anda ketahui, orang sangat gemar minum kopi, tetapi orang jarang ingin membersihkan peranti yang menyiapkannya secara berkala. Pembersihan masih diperlukan di sini, tetapi agak jarang berlaku, dan ia tidak boleh disebut sangat tidak selesa.

Sebelum menghidupkan perkakas, anda perlu memilih ketinggian cawan yang akan anda letakkan pada panel yang sesuai. Di antara pilihan terdapat 45, 105 dan 140 mm. Anda juga harus ingat menyimpan sekurang-kurangnya satu kapsul di petak khas. Secara keseluruhan, ia mampu menampung 8-10 kapsul. Bagi sambungan ke saluran elektrik, ia dilakukan dengan tali pusat, yang panjangnya tetap 45 dan 80 cm.

Jika tidak, ini adalah pembuat kopi kapsul biasa. Terdapat dulang titisan yang boleh ditarik keluar dengan mudah untuk dikosongkan. Bekas sampah tidak dilupakan, kerana ia tidak boleh dilakukan tanpa menggunakan kapsul. Dimensi peranti berukuran 13x33x23 cm. Tidak boleh disebut besar. Ini tidak berlaku untuk berat badan yang tidak melebihi 3.2 kg.

Kelebihan

  • Terdapat beberapa kaedah pembuatan bir;
  • Tahap kebisingan rendah;
  • Terdapat penyahkalsifikasi automatik;
  • Penutupan automatik dilaksanakan;
  • Pengumpul kapsul yang kuat;
  • Terdapat dulang titisan yang boleh ditanggalkan;
  • Ketinggian cawan boleh laras.

keburukan

  • Tiada hidangan serentak dalam dua cawan;
  • Sarung plastik berkilat tidak akan sesuai dengan semua orang;
  • Kabel kuasa pendek mencukupi.

Minipresso Wacaco

Penilaian: 4.8

WACACO MINIPRESSO.jpg

Salah satu pembuat kopi kapsul yang paling padat. Sebenarnya, ia hampir melebihi ukuran termos biasa. Sekiranya anda tidak mengetahui perkara ini, maka anda mungkin tidak memahami bagaimana sebenarnya ia berfungsi. Bagaimanapun, tidak ada kabel kuasa yang biasa, palamnya dimasukkan ke dalam soket. Ini kerana Wacaco Minipresso dalam mod manual. Sekarang anda faham tujuan model ini. Dia tidak seharusnya berdiri di suatu tempat di dapur. Anda perlu membawanya, misalnya, untuk bekerja. Atau, pembuat kopi seperti itu tidak akan mengganggu kenderaan yang anda pergi ke gim. Bersenam memang meletihkan, dan kopi selepas itu pasti akan menyegarkan anda.

Sudah tentu, badan produk ini diperbuat daripada plastik. Logam tidak diperlukan di sini, ia akan menjadikan pembuat kopi mudah alih terlalu berat. Memerlukan kapsul Nespresso untuk menyediakan minuman. Lebih tepat lagi, hanya satu kapsul. Ia dimasukkan ke dalam petak khas, selepas itu anda perlu menuangkan air panas. Selanjutnya, ia hanya dilakukan dengan tindakan sederhana untuk meningkatkan tekanan di dalam peranti sehingga mencapai 15 bar. Itu sahaja, anda boleh menikmati sebilangan kecil minuman yang rasanya tidak lebih rendah daripada produk yang disediakan menggunakan alat pembuat kopi tradisional. Mungkin itulah sebabnya banyak wang diminta untuk model ini.

Kelebihan

  • Tidak memerlukan elektrik;
  • Pengurusan dipermudahkan maksimum;
  • Anda boleh membawanya dengan anda;
  • Set itu merangkumi cawan.

keburukan

  • Harga tinggi;
  • Perlukan air panas;
  • Perlu bekerja dengan tangan anda;
  • Saiz hidangan kecil.

Kesimpulannya

Sekarang anda tahu betapa mahalnya pembuat kopi yang baik. Atas sebab yang tidak dapat difahami sepenuhnya, ini adalah salah satu jenis peralatan rumah tangga yang paling mahal. Sudah tentu, kami cuba membincangkan model bajet, tetapi walaupun membelinya akan kelihatan terlalu membebankan seseorang.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen