14 pantai terbaik di Bali

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Semua pantai Bali unik dalam keindahan liar, kepelbagaian dan warnanya. Mereka selalu menyentuh lautan yang indah dan hebat. Mengunjungi salah satu daripadanya bukan hanya untuk menyenangkan mata anda, tetapi juga untuk berehat dengan baik. Dalam ranking terbaik, kami akan memperkenalkan anda ke pantai yang paling berkesan di Bali.

Pantai terbaik di Bali

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pantai terbaik di Bali 1 Pasir Putih 4.9
2 Teluk Jemeluk 4.9
Tanah Impian 4.8
4 Mangkuk hijau 4.8
5 Pantai Gunung payung 4.8
6 Pantai Melasti 4.7
7 Bias Tegul (Pantai Rahsia) 4.7
8 Pantai Seminyak 4.7
9 Kuta 4.6
10 Mengiat 4.6
11 Pantai Padang Padang 4.5
12 Pantai Nusa Dua 4.5
13 Balangan 4.5
14 Pantai Jimbaran 4.4

Pasir Putih

Kedudukan pantai Bali: 4.9

PASIR PUTIH

Pantai ini dicirikan oleh pasir putih sempurna, yang dibawa ke sini untuk memperbaiki kawasan ini dan menarik lebih banyak pelancong. Tetapi lama-kelamaan, pasir sedikit tersapu, jadi warnanya sekarang lebih kelabu daripada putih. Pantai ini dilengkapi dengan payung dan kerusi berjemur, tetapi pantai tidak boleh disebut lengkap: tidak dipantau kebersihannya.

Bahagian kanan pantai kaya dengan terumbu karang yang mewah: para penikmat menyelam yang berkualiti dapat menikmati keindahan dunia bawah laut. Laut cukup tenang, tetapi kadang-kadang ada ombak kuat. Pada dasarnya, pasir putih adalah satu-satunya di Pantai Timur Bali yang sesuai untuk berenang dalam pengertian konvensional. By the way, ia terletak jauh dari lapangan terbang, jadi tidak akan ada suara dan banyak pelancong di sini. Syurga dan tidak lebih dari itu. Anda boleh menikmati makanan ringan yang enak di salah satu kafe murah yang terletak betul-betul di pantai. Mereka milik orang tempatan. Ngomong-ngomong, pelanggan di kafe ini disediakan kerusi berjemur, payung dan tuala secara percuma. Terdapat kilang coklat dan kilang sabun organik berdekatan.

Catatan: tidak ada infrastruktur hotel di dekat pantai, jadi anda boleh melihat di sini selama sehari dengan menaiki kereta dari kawasan lain di Bali.

Sesuai untuk: untuk percutian pantai yang selesa, berenang, menyelam

Teluk Jemeluk

Kedudukan pantai Bali: 4.9

Teluk Jemeluk

Pantai telah berlindung di teluk yang selesa. Ini adalah tempat yang sangat baik untuk berenang dan berjemur yang selesa. Salah satu pilihan Bali terbaik untuk percutian pantai Pasifik yang berkualiti. Pantai ditutup dengan kerikil yang rapi, wilayahnya padat, ombaknya kecil, air pasang juga. Terdapat infrastruktur yang dibangunkan dengan baik di dekatnya: hotel, kafe, penyewaan peralatan sukan, banyak kedai dan tempat letak kereta.

Garis pantai sangat bersih – tidak ada serpihan, alga. Air laut jernih. Terdapat banyak terumbu yang berwarna-warni di sini: para pengguna selam berkualiti akan dapat menikmati keindahan bawah laut.

Sesuai untuk: untuk berenang yang selesa, percutian pantai

Tanah Impian

Penilaian Pantai Bali: 4.8

Tanah Impian

Pasir keemasan yang indah, pemandangan indah dan tidak ada pelancong – apa yang lebih baik untuk percutian pantai yang sempurna? Dreamland adalah tempat yang bagus untuk bersantai di alam, di mana anda boleh berjemur dan memecahkan ombak di papan luncur. Terdapat cukup kerusi berjemur dan payung di pantai.

Infrastruktur berhampiran pantai masih berkembang. Walaupun begitu, terdapat banyak kafe dan restoran berhampiran wilayah Dreamland di mana anda boleh makan dengan murah dan lazat. Terdapat sebuah hotel kecil di dekat pantai di mana anda boleh menyewa pangsapuri dan vila yang selesa. Lebih senang sampai ke Dreamland dengan kereta: jalan dari Kuta akan memakan masa sekitar setengah jam.

Catatan: berenang di lautan tidak diingini, kerana ia cukup berbahaya dan sukar kerana ombak yang sering dan besar secara harfiah menutup kepala anda.

Sesuai untuk: melayari, bagus untuk rehat pasir yang malas

Mangkuk hijau

Penilaian Pantai Bali: 4.8

HIJAU BOWL.jpg

Salah satu pantai liar di Bali, keindahannya tidak dapat dinafikan. Pasir emas yang mewah menggembirakan beberapa pengunjung di kawasan ini. Jalur pantai yang sempit betul-betul di bawah tebing, dan penurunan ke pantai mengarah ke tangga yang curam. Tempat ini diciptakan oleh alam semula jadi untuk berehat dari hiruk pikuk pelancong, ia juga sesuai untuk melayari: para penikmat menggunakan gelombang Green Bowl untuk memasuki barisan.

Di pantai, anda sering menemui orang Bali yang gelisah yang sering bergegas di sepanjang pantai menjual makanan murah, minuman lazat dan cenderamata tempatan. Semasa air pasang, pantai ditutup sepenuhnya dengan air, sehingga tidak dapat diakses oleh orang ramai.

Catatan: pantai tidak dimaksudkan untuk berenang – di kawasan pesisir, gelombang riak – arus dapat menarik ke laut terbuka.

Sesuai untuk: melayari

Pantai Gunung payung

Penilaian Pantai Bali: 4.8

PANTAI GUNUNG PAYUNG.jpg

Pantai yang kurang dikenali dan tidak sesak. Walaupun begitu, pembinaan hotel dan kelab golf pertama sudah dijalankan berdekatan. Tidak jauh dari pantai, terdapat beberapa kafe kecil di mana anda boleh menikmati makanan ringan yang enak. Jalur pesisir sepenuhnya pasir beludru keemasan, bahagian bawahnya juga berpasir, pintu masuk ke air lembut. Tempat yang bagus untuk berenang, sesuai walaupun untuk kanak-kanak kecil.

Pantai benar-benar liar: ini menunjukkan ketiadaan kerusi berjemur, payung, lifeguards dan warung. Di beberapa jarak dari air, anda boleh bersembunyi di bawah bukit. Terdapat juga beberapa gua kecil.

Sesuai untuk: untuk privasi, mandi yang selesa

Pantai Melasti

Kedudukan pantai Bali: 4.7

PANTAI MELASTI.jpg

Pantai liar yang ajaib ini terletak hampir di hujung selatan Semenanjung Bukit. Anda boleh sampai dengan kereta. Yang mengejutkan adalah hakikat bahawa jalan ke pantai itu ditembusi batu. Hampir di pantai lautan, tidak jauh dari batu, terdapat pintu Kori Anung yang menakjubkan – pintu masuk ke pantai. Tempat ini mengejutkan bukan hanya dengan ketiadaan orang-orang seperti itu, tetapi juga oleh gambar permukaan laut yang sangat indah dengan latar belakang pasir beludru putih salji dan batu-batu putih.

Pantai Melasti secara bersyarat terbahagi kepada beberapa bahagian kecil, yang masing-masing dapat dicapai dengan berjalan kaki. Ombaknya kecil di sini, airnya jernih. Ini adalah pilihan terbaik untuk kesendirian yang jauh dari peradaban, tempat yang sesuai untuk meditasi, yoga.

Sesuai untuk: untuk privasi

Bias Tegul (Pantai Rahsia)

Kedudukan pantai Bali: 4.7

Bias Tegul (Pantai Rahsia)

Pantai 'rahsia' yang terpencil, tersembunyi sepenuhnya dari mata pelancong, sangat sesuai untuk berenang yang selesa di lautan dan berehat santai. Pantai ini terletak berhampiran pelabuhan Padang Bai. Anda boleh sampai ke sana hanya dengan melalui hutan belukar. Pasir putih lembut yang sempurna, air jernih dan ombak 'tenang' – itulah Bias Tegul.

Pantai dikelilingi oleh pergunungan, jadi di sini jarang berangin, tetapi airnya sedikit lebih sejuk daripada di pantai lain. Terdapat beberapa warung (kafe kecil dengan atap jerami) di pantai, di mana orang Bali menyiapkan makanan untuk beberapa pelancong (walaupun pada musim puncak).

Sesuai untuk: tempat yang sesuai untuk berenang, berehat

Pantai Seminyak

Kedudukan pantai Bali: 4.7

Pantai Seminyak

Tempat yang berprestij dan tenang untuk penginapan yang selesa. Jumlah hotel di pantai sangat besar. Jalur pantai agak luas, ombaknya kerap. Di sini anda sering dapat bertemu dengan peselancar, termasuk pemula. Walaupun berenang dengan selesa di sini adalah tugas yang mustahil, laut menyenangkan dengan kejernihan air dan ketiadaan batu.

Terdapat beberapa kedai cenderamata, padang golf, kuil yang sangat indah di perairan berdekatan. Terdapat pasar kecil dengan makanan tempatan di depan pintu masuk ke pantai Seminyak. Pantai ini dilengkapi dengan kerusi berjemur dan payung. Setiap hari, jalur pantai dibersihkan dari serpihan.

Catatan: pantai berbahaya untuk berenang – bendera merah di pantai memberi amaran mengenai perkara ini.

Sesuai untuk: melayari, percutian pantai 'malas'

Kuta

Penilaian Pantai Bali: 4.6

Kuta

Ini adalah salah satu pantai paling terkenal di Bali. Tempat ini selalu sesak, bising dan menyeronokkan. Pesisirnya luas (panjang – 8 km), dengan pasir keemasan yang sangat indah. Airnya sangat bersih, sangat suam. Pantai ini dilengkapi dengan baik: pelancong ditawarkan banyak kerusi berjemur dengan payung, selalu bersih, terdapat banyak kafe, kedai cenderamata, kedai, bahkan terdapat beberapa ruang urut. Infrastruktur yang dibangunkan tidak hanya menarik pelancong ke Kuta, tetapi juga penduduk Bali.

Ini adalah tempat melayari yang sempurna. Dan juga untuk pemula. Dengan bayaran yang berpatutan, anda akan ditawarkan papan luncur, dan tenaga pengajar yang berpengalaman akan mengajar anda bagaimana mengatasinya dengan yakin. Kawasan pejalan kaki yang terkenal membentang di sepanjang pantai – tempat yang bagus untuk berjalan-jalan malam, terutama ketika matahari terbenam, yang mana Kuta begitu terkenal.

Catatan: berenang untuk bersenang-senang di sini tidak akan berfungsi kerana ombak yang hampir tidak henti-hentinya, dan para penyelamat di pantai terus bersiul kepada mereka yang cuba berenang, mengingatkan mereka ke pantai.

Sesuai untuk: melayari, percutian pantai yang selesa

Mengiat

Penilaian: 4.6

Mengiat

Salah satu pantai Bali klasik dengan infrastruktur yang sangat baik, pasir putih mewah dan perairan 'tenang' yang jernih di lautan. Garis pantai yang luas dan ketiadaan ombak menarik banyak pelancong dari hotel berdekatan (selalunya mereka dibawa ke pantai ini secara percuma), juga dari Kuta. Walaupun begitu, pantai tidak ramai di sini: anda boleh duduk dengan santai di kerusi berjemur, yang senang disewa dengan bayaran yang berpatutan.

Lautan yang tenang menjadikannya senang berenang sepanjang tahun (tidak kira musim): terumbu karang memberikan perlindungan yang sangat baik dari ombak. Pantai dibersihkan dengan sempurna dari serpihan dan alga. Di Mengiat, Anda tidak hanya dapat berenang di Lautan Hindi, tetapi juga sukan air, menikmati makanan ringan, bersantai di salah satu ruang urut.

Sesuai untuk: untuk percutian pantai yang selesa, berenang

Pantai Padang Padang

Penilaian: 4.5

Pantai Padang Padang

Pantai kecil yang sederhana ini sangat digemari oleh pelancong yang berkunjung, sehingga sering sesak pada musim puncak. Tetapi ini mungkin satu-satunya kelemahannya. Padang Padang pernah menjadi tempat rahsia yang hanya diketahui oleh penduduk tempatan. Tetapi filem 'Eat, Pray, Love', yang sebagian difilmkan di sini, membuat penyesuaiannya sendiri.

Terdapat pantai berpasir yang sangat baik, air tenang, telus seperti kaca, dan ombak besar jarang terjadi. Tetapi pencinta melayari yang sangat baik di pantai akan mendapat tempat. Sekiranya anda berlayar lebih jauh ke laut, anda dapat menangkap gelombang yang hebat. Dan ya, kebanyakan profesional menumpang di sini. Tidak jauh dari pantai terdapat sebuah kafe kecil dengan minuman sejuk, serta khemah dengan aksesori mandi.

Catatan: anda boleh menyewa payung di Padang Padang, tetapi tidak ada kerusi berjemur, jadi anda harus berjemur di pasir kosong.

Sesuai untuk: percutian keluarga, melayari

Pantai Nusa Dua

Penilaian: 4.5

PANTAI NUSA DUA.jpg

Pantai ini terletak di kawasan dengan tumpuan hotel lima bintang tertinggi. Lokasi sangat sesuai untuk percutian santai yang mewah. Terdapat beberapa pantai di sini dan semuanya sangat bersih, pasir beludru halus dan garis pantai yang luas. Pantai Nusa Dua adalah pilihan terbaik untuk percutian keluarga yang dihormati bersama anak-anak.

Pantai cukup cetek di sini, tetapi ini bukan halangan bagi mereka yang ingin berenang atau belajar berselancar angin, misalnya. Orang jarang melayari di sini. Sebahagian besar pantai Nusa Dua terletak secara geografi dari hotel-hotel yang berdekatan dengan lokasi mereka. Oleh itu, tanpa menjadi tetamu mereka, anda dapat mencari penjaga yang sopan tetapi gigih.

Terdapat juga pantai kota di Nusa Dua, di sebelahnya ada tempat yang tidak biasa – 'The Devil's Bridge' – ombak di sini mengalahkan batu tanpa ampun.

Sesuai untuk: percutian keluarga, berenang

Balangan

Penilaian: 4.5

Balangan

Pantai ini disajikan sebagai jalur pasir sempit yang panjangnya kurang dari satu kilometer. Di bahagian utara Balangan

terdapat batu besar yang terus menuju ke air – sangat popular dengan jurugambar yang mengadakan sesi foto perkahwinan. Berenang di pantai agak berbahaya: ombaknya kuat, dan tidak ada penyelamat di pantai. Tetapi tempat ini sangat sesuai untuk melayari. Balangan dianggap sebagai slot melayari yang popular.

Tidak pernah ada banyak orang di pantai: tetamu hotel tempatan sering berehat di sini. Tetapi terdapat banyak varungs di sini, di mana mereka menyediakan hidangan tradisional yang sangat baik dari makanan laut segar.

Catatan: pantai sepanjang keseluruhannya dihiasi dengan batuan gunung berapi yang berasal dari batuan, ditutup sepenuhnya dengan lumut. Tempat yang sesuai untuk gambar yang hebat, tetapi masuk ke dalam air tanpa kasut hampir mustahil.

Sesuai untuk: melayari

Pantai Jimbaran

Penilaian: 4.4

Pantai Jimbaran

Salah satu pantai selatan Bali yang terbaik, terletak di teluk yang indah dengan pemandangan yang indah. Banyak hotel selesa beroperasi berdekatan. Beberapa kafe dan bar yang selesa berfungsi betul-betul di pantai. Sekiranya dikehendaki, makanan boleh dipesan terus ke kerusi berjemur. Pantai Jimbaran terkenal dengan restoran ikan yang sangat baik, di mana anda boleh merasai hampir semua makanan laut segar.

Pintu masuk ke air di sini sangat lembut, bagian bawahnya pasir, kedalamannya cukup dangkal, yang akan membolehkan kanak-kanak memercik di lautan. Pantai sangat bersih: pesanan dipantau dengan ketat di sini. Pengunjung perjalanan perahu akan menghargai permukaan laut yang mewah dengan menaiki bot beberapa penduduk tempatan yang akan mengatur lawatan yang luar biasa.

Sesuai untuk: untuk percutian keluarga yang selesa


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen