14 gewang musim sejuk terbaik

Cara memilih sudu musim sejuk yang menarik

Walaupun hakikat bahawa memancing ais dari lubang bukanlah hak istimewa semua negara yang menghasilkan umpan, pasar dipenuhi dengan model umpan khusus. Tidak setiap pemancing yang berpengalaman dapat membuat pilihan yang tepat, dan dalam semua aspek, yang kompeten, dan bagi pemula, proses pembelian menjadi undian sebenar. Untuk mengelakkan kesilapan dan tidak membazirkan wang, kami mengesyorkan agar anda memberi perhatian kepada aspek berikut:

Jenis sudu. Bukan rahsia bagi sesiapa sahaja bahawa sudu menegak khas digunakan untuk pemintalan menegak. Walau bagaimanapun, kategori ini juga mempunyai bahagiannya yang tersendiri. Semua menegak dibahagikan kepada:

  1. paku – mereka praktikal tidak menyimpang dari lubang semasa animasi, mempunyai ketepatan yang baik dan digunakan terutamanya untuk memancing pada kedalaman yang sangat tinggi;
  2. glider – mempunyai amplitud penyimpangan yang ketara dari garis paip, menyerupai goreng yang bergegas dan terperangkap terutamanya di cakrawala kedalaman atas.

Semasa memancing hinggap, pilihan gewang meluncur adalah yang paling disukai, sementara lebih disarankan untuk mencari zander (dan pemangsa laut dalam yang lain) dengan umpan kuku.

Pusat graviti. Permainan pemintal sangat bergantung pada kedudukan pusat graviti, yang terdiri daripada tingkah laku ketika berayun dan kemudian menurunkan umpan ke tahap nominal. Secara tradisional, terdapat tiga varian lokasi pusat ini:

  1. dari bawah – permainan pemintal dengan amplitud yang berbeza disediakan ketika menyimpang dari paksi lubang;
  2. di tengah – umpan menduduki kedudukan mendatar yang hampir ideal dan bergerak dengan menarik tanpa menyimpang dari sumbu;
  3. di atas – yang paling jarang, tetapi pada masa yang sama adalah lokasi paling ‘langsung’ lokasi pusat jisim, memaksa sudu menulis piruet yang tidak dapat dibayangkan. Baik perch, pike hinggap, pike, atau spesis ikan yang biasa ditangkap tidak dapat bermain dengan model seperti itu.

Jenis dan lampiran cangkuk. Memancing musim sejuk dari lubang adalah unik kerana memberikan hak kepada pemancing untuk memilih secara bebas konfigurasi sudu itu sendiri dan aksesori yang menyertainya. Terdapat empat pilihan untuk cangkuk pada menegak:

  1. cangkuk tunggal yang dipateri;
  2. tee tetap tegar (lebih jarang berganda);
  3. cangkuk gantung (tunggal, dua atau tiga);
  4. cangkuk gantung pada rantai logam.

Setiap pilihan ini memberikan sudu sifat berguna, tetapi juga mempunyai kelemahan ciri.

Penarafan gewang musim sejuk terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Umpan musim sejuk terbaik untuk hinggap 1 Nils menguasai hanski 540 RUB
2 Kuusamo Kilpa-Loiste 278 r
3 Rapala harja 373 r
4 Kuusamo SIIPI-LEIJA 194 r
5 Kalamies 6 Hop-Mes RUB 790
6 Rapala Bergman BWB030 SG 490 RUB
7 Lucky john scandi RUB 300
Umpan musim sejuk terbaik untuk walleye 1 HALCO OUTCAST 408 RUB
2 Kuusamo SIMFONIA 235 RUB
3 Kuusamo SERENADI 252 RUB
4 HALCO TWISTY 306 RUB
5 RAPALA SM-Pirken Glow RUB 350
6 NILS MASTER JALO 540 RUB
7 “Dopey” Air Nord RUB 180

 

Umpan musim sejuk terbaik untuk hinggap

Nils menguasai hanski

Penilaian: 4.9

Nils menguasai hanski

Pemimpin dalam pemeringkatan berdasarkan jumlah suara pengguna, daya tarikan musim sejuk Hanski dikembangkan dengan kerjasama erat dengan Nils Master dengan sekumpulan pemancing profesional yang menyertai kejuaraan dunia yang berprestij. Setelah mendapat sokongan yang kuat, pengeluar dengan cepat menentukan dimensi model, warna dan ciri yang paling optimum untuk membina kontur untuk permainan yang produktif di lajur air. Pemintal yang dipaparkan menerima panjang 35, 50, 60 dan 75 milimeter, yang masing-masing mempunyai had kegunaannya sendiri. Namun, mereka semua mempunyai satu kesamaan – mereka terlalu menggoda untuk bertengger. Tanpa nisbah ukurannya sendiri dengan ukuran ‘mangsa’ buatan, pemangsa kecil yang bergegas itu menyerang dengan sepantas kilat, hampir tidak melihat unsur-unsur utama yang memikat. Ini termasuk silau yang dihasilkan oleh permukaan licin dan penurunan terang pada tee Owner.

Pemancing mengesyorkan menghidupkan iming-iming musim sejuk Nils Master Hanski dengan joran pendek dengan amplitud rendah dengan kenaikan dan penurunan secara beransur-ansur. Permainan seperti ini dapat menarik bukan sahaja pemangsa aktif, tetapi juga membangkitkan individu yang tidak aktif. Parameter harga sudu merujuk kepada segmen umpan mahal, tetapi dana yang dibelanjakan untuk pembelian pasti akan terbayar.

Kelebihan

  • pelbagai warna (silau dan klasik);
  • keupayaan untuk bernyawa pada pelbagai amplitud gerakan;
  • kit badan berkualiti tinggi dari Pemilik dengan pandangan depan yang terang di tengah;
  • empat pengubahsuaian dalam baris;

keburukan

  • tidak ditemui.

Kuusamo Kilpa-Loiste

Penilaian: 4.8

Kuusamo Kilpa-Loiste

Umpan musim sejuk yang sangat indah Kilpa-Loiste dari Finland dari Kuusamo secara tidak langsung masuk ke peringkat, menjadi elemen peralatan memburu musim sejuk yang paling produktif untuk hinggap. Dengan panjang 3.5 sentimeter, beratnya hanya 3 gram, yang memberikan umpan lambat tenggelam ke kedalaman dengan amplitud besar drift. Pergerakan seperti ini jarang diperhatikan oleh ikan, namun, dengan kombinasi yang menguntungkan dengan reka bentuk warna, situasinya berubah secara radikal. Simbiosis kemasan emas (merah jambu atau semula jadi) dan filem reflektif menghasilkan permainan cahaya yang luar biasa pada sudu, walaupun dalam keadaan pencahayaan terhad kerana ketebalan ais. Kilpa-Loiste tee mempunyai dua gelang getah untuk menambahkan penampilan yang menantang dan mengarahkan pemangsa ke lokasi serangan.

Perlu diperhatikan bahawa dengan prestasi sedemikian, pemintal hampir tidak melepasi ambang segmen harga tengah. Pembeliannya tidak akan mempengaruhi keadaan kewangan anda, tetapi terdapat lebih banyak dividen berguna.

Kelebihan

  • gabungan filem reflektif yang berjaya dan asas warna terang;
  • harga purata;
  • penyimpangan yang kuat dari garis paip ketika membuat sedikit, mengingatkan akan membuang goreng;
  • rendaman lembut di dalam air dengan daya tarikan menegak;
  • kekompakan, sesuai untuk memancing bertengger;

keburukan

  • tidak ditemui.

Rapala harja

Penilaian: 4.8

Rapala harja

Menurut pengeluar itu sendiri, daya tarikan vertikal musim sejuk Rapala Hajra adalah modifikasi peribadi model Arkku, yang mempunyai permainan perlahan dan lancar dengan unsur-unsur mengambang di lajur air. Diiringi oleh penetapan cangkuk tunggal dari VMC, melalui rantai yang disambungkan ke badan sudu. Ia mempunyai tiga dimensi keseluruhan dalam siri ini: 5.5, 7 dan 8.5 sentimeter, yang sesuai dengan berat 6.7 dan 14 gram.

Menurut pengguna, semua varian Rapala Harja memiliki penajaman yang jelas untuk menangkap uban, pike dan hinggap dari berbagai ukuran. Lebih-lebih lagi, semua pilihan warna yang hanya terdapat dalam kumpulan syarikat (gewang monokromatik untuk perak dan kombinasi perak dengan tembaga dan emas) ditembakkan di takungan. Pendapat berbeza mengenai kos, namun, tidak seperti 6 Hop-Mes yang sama, harga rata-rata hampir dua kali lebih rendah. Secara keseluruhan, iming-iming musim sejuk Harja tampaknya menjadi model yang sangat baik, terutama jika diambil secara terpisah daripada gewang yang bersaing.

Kelebihan

  • daya tarikan mutlak dari semua skema warna di garis;
  • kemungkinan perubahan radikal dalam permainan umpan ketika menggerakkan cangkuk;
  • cangkuk tunggal, tetapi sangat gigih dari VMC;
  • lembut, merancang permainan yang menarik bahkan pemangsa pasif;
  • tiga pengubahsuaian berbeza mengikut dimensi sudu;

keburukan

  • tidak ditemui.

Kuusamo SIIPI-LEIJA

Penilaian: 4.7

Kuusamo SIIPI-LEIJA

Salah satu gewang musim sejuk Kuusamo, masih buatan tangan, adalah pesaing yang layak untuk umpan hinggap musim sejuk terbaik. Ia berbeza dengan pesaingnya dalam penampilan yang tidak remeh, pergerakan tidak standard dan keunikan sebenarnya, kerana ia tidak mempunyai satu analog serius di pasaran. Di bahagian atas SIIPI-LEIJA terdapat dua sayap glider yang bertindak sebagai sejenis penyeimbang. Ketika menyelam ke kedalaman, rintangan air membuat sudu bergoyang dari sisi ke sisi, dan sayap menambah amplitud pada pergerakan ini, menarik perhatian pemangsa dari seluruh kawasan. Selain itu, bintik merah di bahagian ekor, meniru luka di badan sudu, mempunyai kesan memikat.

Kuusamo Leija masing-masing berukuran 50, 70 dan 90 milimeter, dengan berat masing-masing 6.10 dan 15 gram. Kesemuanya, untuk satu darjah atau yang lain, sesuai untuk memancing musim sejuk, tetapi mereka tidak kurang hebatnya menarik pike dan zander. Kosnya tidak mencecah dompet, dan oleh itu pengguna yang paling teliti dapat membeli sudu.

Kelebihan

  • warna yang kaya;
  • permainan rendaman yang berkesan;
  • kerja manual, tidak termasuk kecacatan mesin;
  • kehadiran dalam barisan tiga pengubahsuaian;
  • reka bentuk glider asal;

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Kalamies 6 Hop-Mes

Penilaian: 4.6

Kalamies 6 Hop-Mes

Baris penarafan seterusnya menuju ke tarikan Hop-Mes 6 menegak estetika dan cantik dari Kalamies. Setelah berada di pasaran selama lebih dari sepuluh tahun, ia telah berjaya mendapat popularitas di kalangan pemancing profesional yang bergantung pada operasi memikat yang betul di dalam air dengan berbagai pilihan untuk pergerakan menegak. Dengan panjang 6 sentimeter, Hop-Mes mempunyai jisim yang signifikan, yang memungkinkan untuk menembus cakrawala hingga 8 meter. Ya, menangkap hinggap pada kedalaman itu setidaknya tidak rasional, tetapi bagaimanapun, tidak ada yang menganggap daya tarikan ini sebagai ‘hinggap secara eksklusif’. Dia dengan sempurna membawa pike hinggap, pike, dan pemangsa laut dalam yang lain, sehingga mengalahkan nilainya.

By the way mengenai tanda harga. Terutama kerana dia, Kalamies 6 Hop-Mes praktikalnya tidak dijumpai di kalangan pemula memancing. Sesiapa yang ingin membeli sudu ini untuk koleksi mereka perlu membayar sekurang-kurangnya 800 rubel. Walau bagaimanapun, pastikan: perbelanjaan yang serius untuk umpan dapat tiga kali ganda pembayarannya sendiri pada awalnya.

Kelebihan

  • kemungkinan memancing belaka pada kedalaman hingga 8 meter;
  • permainan manik dengan riak amplitud tinggi semasa rendaman;
  • penampilan yang menyenangkan, terhad kepada dua pilihan warna;
  • daya tahan tinggi pemangsa yang terdapat di pelbagai lapisan takungan;

keburukan

  • harga yang sangat tinggi, tidak termasuk pemula dari khalayak sasaran.

Rapala Bergman BWB030 SG

Penilaian: 4.5

Rapala Bergman BWB030 SG

Umpan musim sejuk Rapala Bergman BWB030 SG juga masuk ke peringkat sebagai ‘pejuang’ yang sangat tua tetapi boleh dipercayai dengan bertengger dan pike kecil. Dengan kekurangan rahmat Lucky john scandi dan estetika pemintal Kalamies, ia mempunyai gerakan provokatif yang sangat baik, dengan sedikit berkedut, tepat meniru huru-hara goreng yang huru-hara di ruang terkurung. Dengan pergerakan panjang dengan pancing, umpan musim sejuk ini bergerak jauh dari lubang, dengan demikian menunjukkan kebebasan khayalan dari manipulasi orang lain. Untuk lebih banyak provokasi pemangsa, tee pemutar mempunyai penurunan merah terang yang berfungsi sebagai sasaran serangan yang disasarkan, beraksen dan meletus.

Umpan musim sejuk Rapala Bergman BWB030 SG merangkumi 6 umpan, rentang panjangnya bervariasi antara 30 hingga 80 milimeter (dan masing-masing beratnya 4 hingga 17 gram). Untuk menangkap hinggap, dalam kasus ini, masing-masing sesuai, tetapi dengan sedikit batasan pada ukuran mangsa itu sendiri di kolam ikan. Kosnya agak mahal, terutama berkaitan dengan masalah penglihatan, tetapi ia cepat membuahkan hasil pada hari-hari pertama memancing.

Kelebihan

  • kemampuan menyesuaikan diri yang sangat baik dari semua model pancing untuk memancing;
  • kehadiran penurunan yang memancing di cangkuk;
  • kecekapan tinggi, terbukti selama bertahun-tahun beroperasi;
  • umpan, permainan provokatif, yang mengingatkan akan membuang goreng;

keburukan

  • sedikit mahal;
  • kekurangan reka bentuk dan body kit luaran.

Lucky john scandi

Penilaian: 4.5

Lucky john scandi

Garis klasik pemintal jenis Skandinavia, yang mendapat kejayaan dalam penarafan kerana kerja tepat pengeluar mengenai aspek terkecil dari permainan dalam semua jenis model. Termasuk beberapa variasi gewang sekaligus dengan cangkuk tunggal pada tali atau tee dengan penurunan tiga warna yang terang di tengahnya. Ketika menyelam ke kedalaman, ia merancang dan bergerak dengan amplitud kecil, yang secara aktif menarik bahkan pemangsa pasif.

Menurut pengguna, model Scandi yang paling sesuai untuk memancing ikan adalah kepingan 3,5 cm, seberat 6,7 gram, yang dapat bervariasi secara mendalam untuk mencari bonggol aktif. Dari sudut pandang kos, model ini membuat hampir semua pesaing tidak bekerja, dan sudah berjaya menghasilkan penangkapan produktif pertama.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • kehadiran penurunan variasi tee yang memprovokasi;
  • pergerakan menarik yang lancar;
  • tee kecil tetapi kukuh termasuk, dan tidak kurang cangkuk tunggal yang disangkut;

keburukan

  • tidak ditemui.

Umpan musim sejuk terbaik untuk walleye

HALCO OUTCAST

Penilaian: 4.9

HALCO OUTCAST

Secara kebetulan, iming-iming musim dingin yang bergoyang-goyang Halco Outcast telah mencapai posisi teratas dalam peringkat tersebut, kerana persoalan kos dan semua ciri teknikal yang menyertainya bermain untuknya. Secara visual, model logam adalah ikan goreng penuh, dengan kesan lekapan pada permukaan sisi, mata dan warna 3D yang realistik (baik neutral dan provokatif). Satu jenis sudu menjadi cukup untuk menarik minat pemangsa, yang paling sering menjadi pike hinggap dan penduduk laut dalam yang lain.

Dalam dimensi keseluruhan perwakilan siri Outcast, penekanan utama diberikan pada kedudukan pemutar yang jelas berdasarkan berat badan. Yang paling popular untuk memancing pike bertengger adalah model 20 gram – yang terkecil di garis dan yang paling fleksibel untuk memancing menegak. Dari sudut pandang pengguna, dialah yang menjadi unggulan Outcast dan hanya di dalamnya anda dapat menemukan kombinasi harga dan kualiti yang sempurna.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • pelbagai model;
  • daya tangkapan tinggi di kawasan sungai (pike hinggap, asp) dan kawasan laut (ikan tenggiri, ikan kod);
  • reka bentuk luaran yang hebat;

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Kuusamo SIMFONIA

Penilaian: 4.8

Kuusamo SIMFONIA

Seperti yang ditunjukkan oleh latihan, Kuusamo berpegang pada prinsip minimalisme yang ditentukan dengan tegas dalam hal penampilan gewang. Wakilnya yang seterusnya dalam bentuk model SIMFONIA sangat mirip dengan SERENADI yang dianggap sebelumnya, tetapi ia masih mempunyai beberapa perbezaan ciri dalam sebilangan ciri. Menolak pemikiran tentang garis halus kontur, pengeluar mula membuat profil sudut dengan animasi aktif yang khas dengan putaran semata-mata. Perendaman SIMFONIA ke kedalaman disertai dengan permainan yang dapat diubah, menggantikan perancangan dengan getaran dan kekacauan yang kacau. Tidak seorang pun pemangsa yang menghargai diri sendiri dapat melupakan pemandangan seperti itu.

Kesamaan utama sudu musim sejuk ini dengan SERENADI terletak pada bidang dimensi dan warna keseluruhan. Dengan panjang badan sejagat 6 sentimeter dan berat 9 gram, SIMFONIA menjadi mangsa lazat untuk ikan yang cukup besar dan kecil seperti pike hinggap dan pike. Semua perkara lain adalah sama, daya tarikan musim sejuk ini lebih baik daripada ‘saudara kandungnya’ di pengilang … walaupun masalah cangkuk yang tidak sesuai belum ditutup.

Kelebihan

  • permainan aktif yang boleh diubah semasa direndam di dalam air;
  • daya tarikan tinggi pemangsa sungai (terutamanya pike perch);
  • dimensi sejagat;
  • variasi warna yang luas dengan lenturan di bahagian depan;

keburukan

  • masalah crochet tunggal yang sama seperti SERENADI.

Kuusamo SERENADI

Penilaian: 4.8

Kuusamo SERENADI

Satu lagi wakil pengeluar Finlandia di Kuusamo SERENADI adalah sudu menegak yang sangat luar biasa, terserlah dengan kesahihannya dan, bagaimanapun, permintaan yang luar biasa di kalangan pemangsa sungai. Profil ‘tongkat’ ini sama sekali menyerupai penampilan dari goyang kecil klasik, serta kebiasaannya ketika bekerja di kolam. Tenggelam dengan lancar ke cakrawala yang diperlukan, SERENADI membuat ciri getaran amplitud rendah yang tidak disedari oleh ikan yang berwaspada.

Sebenarnya, satu-satunya faktor yang menahan pemintal yang sangat baik ini adalah kekurangan sebenarnya dari seri. Dengan parameter tubuh yang baik (dari segi universal) – iaitu, panjang 7 sentimeter dan berat 9 gram – dia dengan mudah membawa pemangsa sederhana dan kecil, tetapi lebih sering diperlukan untuk menangkap trofi. Cangkuk lengkap tunggal sederhana juga mengarah, penggantiannya membolehkan anda menyelesaikan masalah dengan patah dan kekurangan cangkuk. Oleh kerana kos dan daya tarikan yang rendah dari daya tarik musim dingin, Kuusamo SERENADI memiliki hak untuk masuk ke dalam koleksi pemancing apa pun, tetapi hanya dengan syarat menangkap ikan bersaiz sederhana.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;
  • memancing yang baik untuk zander;
  • permainan khas dengan amplitud rendah yang menimbulkan minat pemangsa;
  • kebolehubahan yang luas dalam pemilihan warna;

keburukan

  • ‘body kit’ yang lemah kerana memburu pemangsa piala.

HALCO TWISTY

Penilaian: 4.7

HALCO TWISTY

Menurut banyak penerbitan yang berwibawa, daya tarikan musim sejuk Halco Twisty adalah variasi daya tarikan menegak yang paling berjaya yang pernah digunakan oleh pemancing. Kontur model, melengkung ke hujungnya, mencipta permainan yang paling menarik yang tidak dapat dilakukan umpan lain. Di samping itu, had kebolehlaksanaan membolehkannya berfungsi dengan sempurna dengan pendawaian perlahan dan sangat pantas, tanpa ‘tersedak’ semasa dalam perjalanan.

Kebolehubahan saiz yang besar menjadikan Halco Twisty lebih serba boleh. Walaupun model dari 15 hingga 70 gram sangat bagus untuk menangkap ikan piala dan ikan keli, umpan 1.5-10 gram sangat sesuai untuk menangkap perch, pike dan zander besar pada musim sejuk. Sudu seperti itu dihasilkan dalam dua warna asas – emas dan krom, dengan sisipan holografik khas dari jenis Sparkle. Kesukaran yang sedikit dari segi pembelian dapat menghasilkan kos pemintal ini, yang secara tradisinya menonjol dengan latar belakang semua pesaing yang sama. Namun, yakinlah bahawa pelaburan awal akan lebih banyak daripada hasil pada musim memancing.

Kelebihan

  • siri besar (dari 1.5 hingga 70 gram);
  • keupayaan untuk memancing dengan pengambilan yang perlahan dan cepat;
  • penglibatan tee yang sangat baik;
  • data luaran yang menarik;

keburukan

  • harga tinggi.

RAPALA SM-Pirken Glow

Penilaian: 4.6

v

SM-Pirken Glow memikat musim sejuk yang menarik adalah versi modifikasi model Pirken yang popular, yang telah mendapat banyak penghargaan di arena memancing dunia. Rapala dengan sengaja merancang kembali daya tarikannya dengan kualiti yang diperlukan untuk memikat dan memerangkap pemangsa dengan berkesan dalam keadaan memancing yang curam. Khususnya, berat badan telah mengalami perubahan, sengaja dikurangkan dengan panjang badan yang tetap (contohnya, pada model SMPG10, berat hanya 2.3 gram panjang 3 sentimeter). Pewarnaan mendapat peralihan gradien yang lancar dari mahkota terang (merah, hijau atau biru) ke bahagian utama yang lebih lembut.

Sebagai tambahan kepada penyelesaian gaya semata-mata, daya tarik SM-Pirken Glow telah memperoleh tee kait yang kuat dengan penurunan, penampilan yang menonjol yang menjengkelkan pemangsa dan membuatnya tidak masuk akal menyerang. Sudu musim sejuk seperti itu bernilai cukup sopan, sedikit lebih mahal semasa anda bergerak di sepanjang julat ukuran (beberapa kedai mempunyai pilihan untuk sudu 5.5 sentimeter dengan berat 12 gram).

Kelebihan

  • kualiti visual (pewarnaan kecerunan, mata 3D);
  • kelengkapan kuat dan cangkuk;
  • kadar tangkapan yang tinggi di pentas dunia;
  • pelbagai model;

keburukan

  • harga yang agak tinggi.

NILS MASTER JALO

Penilaian: 4.6

NILS MASTER JALO

Umpan musim sejuk menegak Nils Master Jalo berhasil mencapai penarafan kerana gabungannya dengan prestasi yang luar biasa, kekuatan penangkapan yang menyertainya dan fleksibilitas memancing yang luar biasa. Wakil dari siri ini dapat digunakan sepanjang tahun, dengan bebas mengganti cangkuk bergantung pada musim tertentu. Mengikut standard pengeluar, lengkap dengan semua variasi gewang mengikut ukuran standard (yang hanya ada dua di pasaran saat ini), cangkuk kecil disediakan, sesuai untuk memikat menegak pada musim sejuk. Selain penurunan di bahagian tengah, mereka memiliki spacer penghubung dalam bentuk tali logam, yang dengan mahir meniru pergerakan ‘ekor’ di dalam air. Sudu itu sendiri mempunyai permainan osilasi yang jelas, yang dicapai kerana geometri khas profil.

Menurut pengguna yang berpengalaman, tidak ada perbezaan yang signifikan antara kedua model Jalo di pasaran (panjang 65 dan 75 milimeter, berat 8 dan 12 gram). Kesemuanya mempunyai ciri penerbangan yang baik dan daya tarikan yang sangat baik ketika menukar cangkuk di kedua sisi sesuai musim. Satu-satunya kelemahan siri ini adalah kosnya, namun ia juga dapat membalas beberapa perjalanan ke takungan.

Kelebihan

  • reka bentuk profil asal;
  • daya tarikan universal untuk memancing pada musim sejuk dan musim panas (tertakluk kepada perubahan tee menjadi yang lebih kuat);
  • meluas di pasaran;
  • cangkuk lengkap dengan tali dan penurunan yang menarik;

keburukan

  • harga tinggi.

“Dopey” Air Nord

Penilaian: 4.5

Nord Water

Batu permata musim sejuk, yang tujuannya dinyatakan dengan fasih dalam nama itu sendiri. Walau bagaimanapun, walaupun semuanya, ia menunjukkan dirinya dengan sempurna ketika memancing hinggap (dalam variasi 40 dan 50 milimeter), dan ketika memancing pike (model dari 50 hingga 70 milimeter). Kerana adanya pesongan kecil, ini menunjukkan permainan yang sangat ekspresif dan amplitud tinggi di reservoir, apalagi, baik dengan trolling semata-mata pada musim sejuk, dan dengan memancing berputar dalam permainan pemain. Permukaan monokromatik ‘Sudachya’ yang licin bersinar sempurna di bawah sinar matahari, berkat ia secara aktif menarik pemangsa dari kedalaman. Untuk meningkatkan kesan ini, salah satu permukaan umpan mempunyai sisipan lentur, yang menambah pelbagai penampilan dan gangguan sorotan terang.

Menurut para nelayan, “Sudachya” Nord Water sangat baik dalam mana-mana tempoh memancing. Hasil tangkapannya sangat bergantung pada teknik pemintalan, yang mengenakan beberapa batasan pada rangkaian pengguna. Walau bagaimanapun, kos tanpa masalah membolehkan anda membeli daya tarikan musim sejuk ini dan seorang pemula, secara beransur-ansur terbayar semasa penggunaan.

Kelebihan

  • kemampuan memikat yang sangat baik;
  • kos yang boleh diterima;
  • kelengkapan berkualiti dari Pemilik;
  • kehadiran penurunan terang pada tee;
  • keupayaan untuk memancing sepanjang musim memancing (pemain dan tukang paip);

keburukan

  • sisipan lentur dengan cepat menjauh dari permukaan sudu.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen