14 amp kombo terbaik untuk gitar

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Penguat kombo atau, sebagai pemuzik dengan mesra memanggil mereka, 'kombo' adalah jenis peralatan khas yang menggabungkan penguat dan sistem pembesar suara dalam satu peranti. Penguat kombo khas untuk gitar dirancang dengan tepat untuk mengekstrak dari instrumen (gitar akustik, gitar elektrik, bass secara berasingan) semua yang mampu dimiliki.

Para editor majalah ini memberi anda gambaran umum mengenai penguat kombo terbaik dalam kategori harga yang berbeza di pasaran pada tahun 2020. Ulasan ini disusun berdasarkan hasil penyelidikan oleh pakar kami, dan juga maklum balas kumulatif dari pemuzik itu sendiri. Sebagai sebahagian daripada tinjauan ini, kami melihat model yang bertujuan untuk gitar elektrik, dengan pengecualian yang jarang berlaku. Tinjauan lanjut mengenai kombo untuk gitar akustik adalah topik yang terpisah.

Penilaian penguat kombo terbaik untuk gitar

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Amp gitar mudah alih terbaik 1 Fender Frontman 10G RUB 6,900
2 Roland MICRO CUBE GX RUB 9 885
3 VOX AC2 RhythmVOX RUB 6,100
4 Marshall MG1 5G RUB 9,900
5 Orange Crush 35RT RUB 14,990
Penguat Gitar Belanjawan Terbaik 1 Marshall MG10G RUB 6,278
2 Behringer AT108 RUB 7,590
3 Juara Fender 20 RUB 13,300
Penggabungan harga pertengahan hingga tinggi terbaik untuk gitar 1 Peavey vypyr vip 3 RUB 24,948
2 Bugera 333-212-INFINIUM RUB 45,980
3 VOX AC30S1 RUB 42,721
4 Fender blues junior iv RUB 42,721
Amp gitar premium terbaik 1 Marshall 1962-01 (Bluesbreaker) RUB 185,000
2 Fender 65 Twin Reverb RUB 208,000

Amp gitar mudah alih terbaik

Pertama, mari kita lihat salah satu kategori penguat kombo yang paling popular dalam semua aspek – model mudah alih ringkas. Ini adalah barang yang sangat diperlukan untuk pemuzik jalanan, untuk acara luar, dan hanya untuk kegunaan rumah jika terdapat masalah dengan ruang kosong. Kami menganggap bukan pilihan yang paling murah, tetapi bukan yang paling mahal, tetapi hanya pilihan yang mampu dimiliki oleh lebih kurang

Fender Frontman 10G

Penilaian: 4.9

FENDER FRONTMAN 10G.jpg

Bahagian dibuka dengan penguat kombo yang paling murah di antara mereka yang pengeluarnya tidak menimbulkan sebarang pertanyaan. Ini adalah model transistorized siri 10G Frontman jenama Fender. Jenama Amerika yang terkenal, penguat kombo itu sendiri dibuat di China.

Ia adalah salah satu 'amp' terkecil dan paling ringan di kelasnya. Dimensinya 146x260x279mm, berat hanya 3.8kg. Badan diperbuat daripada bahan kayu dengan kemasan kulit. Kekuatan peranti ialah 10W, rintangannya ialah 4 ohm. Dikuasakan oleh rangkaian.

Konfigurasi suara – satu saluran, satu pembesar suara 6 “. Penyamaan dua jalur sederhana terbina dalam. Input instrumen (1/4 “- 6.3mm) digunakan untuk menghubungkan gitar, serta dua bicu RCA untuk menyambungkan fon kepala dan peralatan tambahan, seperti mesin drum. Penala terbina dalam tidak disediakan. Pengawal kaki satu butang serasi. Mekanikal kawalan preamp, overdrive, frekuensi tinggi dan rendah (Treble, Bass).

Menurut komen para pemuzik, Fender Frontman 10G memperlihatkan dirinya sebagai alat yang serba boleh untuk memainkan gaya yang berbeza, termasuk blues dan hard rock, bahkan berat di tempat. Kedengarannya sama baiknya dengan gitar dengan pickup yang berbeza – single atau humbuckers.

Model ini sangat sesuai untuk latihan di rumah, dan juga untuk digunakan dalam keadaan mobiliti yang meningkat. Walaupun 'combo' memerlukan 220V, saiz dan beratnya secara signifikan menyumbang kepada pengangkutan yang mudah.

Ini adalah belanjawan dan model sejagat yang sangat baik dalam semua aspek, tetapi juga tanpa kekurangannya. Pemuzik hampir sebulat suara berpendapat bahawa Fender Frontman 10G tidak dirancang untuk kelebihan beban – overdrive lemah. Kami akan menandakan ini sebagai kelemahan, tetapi juga menambah kenyataan bahawa banyak pemuzik lain tidak melihat masalah ini.

Jaminan pengeluar untuk model ini adalah 12 bulan.

Kelebihan

  • suara yang kuat dan berkualiti tinggi;
  • badan tahan kejutan yang kuat;
  • agak serba boleh;
  • kebolehubahan ciri setelah bertahun-tahun digunakan;
  • padat dan ringan;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • overdrive lemah.

Roland MICRO CUBE GX

Penilaian: 4.8

ROLAND MICRO CUBE GX.jpg

Kombo gitar seterusnya dalam koleksi model mudah alih juga berasal dari pengeluar, yang namanya tidak asing lagi bagi hampir semua orang yang mempunyai hubungan paling tidak langsung dengan tema muzik. Ini adalah kombo pemodelan MICRO CUBE GX yang super kompak. Ia adalah separuh daripada harga sebelumnya, tetapi ia mempunyai tugas yang berbeza.

Pertama, secara ringkas mengenai ciri-ciri utama. Kombo ini cukup kecil – saiz 24.7×17.2×22.7cm, beratnya hanya 2.7kg. Kuasa juga mungkin minimum untuk peranti jenis ini – 3W, tetapi peranti ini hanya boleh dikuasakan oleh bateri AA, yang menjadikannya benar-benar autonomi. Benar, bateri akan memerlukan sebanyak enam keping, tetapi kemungkinan bekalan kuasa melalui penyesuai rangkaian juga disediakan.

Siri MICRO CUBE telah menjadi kombo berkuasa bateri terlaris dalam segmen sempit selama 10 tahun sekarang. Setiap generasi seterusnya tidak mengecewakan penonton, tetapi hanya menambah maklum balas positif.

Jadi, dalam model MICRO CUBE GX, sambil mengekalkan dimensi minimum yang sama dan suara sempurna seperti pendahulunya, banyak perkara baru dan berguna telah ditambahkan. Ini adalah i-CUBE LINK (antara muka audio untuk iOS), fungsi MEMORY (menyimpan tetapan peribadi), penala terbina dalam, kesan EKSTREM besar-besaran, LANGKAH LUAR BIASA. Semua ini menambah kemungkinan baru untuk latihan dan rakaman di rumah. Peranti berfungsi dengan betul dengan aplikasi muzik untuk alat mudah alih.

Model ini mempunyai sekumpulan kawalan yang diperluas: Gain, Volume, Nada, Master dan lain-lain; Petunjuk POWER, MEMORY, EFX dan lain-lain. Aplikasi CUBE JAM percuma telah dibangunkan untuk berinteraksi dengan alat mudah alih di iOS. Dengannya, anda boleh memainkan trek sandaran dengan mudah, menggunakan kesan COSM, merakam bahagian gitar anda sendiri. Setelah merakam trek, anda dapat menyesuaikan kelantangan gitar dan trek sandaran secara berasingan dan kemudian mengeksportnya ke format WAV dengan frekuensi 16.1 bit 44.1 kHz. Fungsi CUBE JAM merangkumi fungsi berguna untuk mempraktikkan muzik, termasuk mengubah tempo dan kekunci, Batal Pusat dan banyak lagi.

Penguat kombo boleh berfungsi dari satu set enam bateri alkali selama kira-kira 20 jam dan dari set yang sama, hanya sel nikel-magnesium – sekitar 25 jam.

Kelebihan

  • yang paling padat dan paling ringan;
  • buku terlaris dunia selama 10 tahun;
  • autonomi penuh (dikuasakan oleh bateri);
  • bekalan kuasa disediakan melalui penyesuai;
  • penala terbina dalam;
  • kerja yang betul dengan aplikasi mudah alih;
  • lapan kesan DSP;
  • aplikasi mudah alih berfungsi CUBE JAM.

keburukan

  • tidak semua orang mempunyai kelas yang lebih rendah.

VOX AC2 RhythmVOX

Penilaian: 4.8

VOX AC2 RHYTHMVOX.jpg

Dan satu lagi kombo super mudah alih yang tidak dapat diabaikan oleh para pakar – ini adalah satu lagi model autonomi sepenuhnya yang menggunakan bateri, kali ini dengan jenama yang berbeza – VOX.

Secara amnya, ini adalah serpihan dengan ukuran 17x7x12.8cm dan beratnya hanya 620g. Kekuatan peranti adalah 2W, rintangannya ialah 4 ohm. Dua pembesar suara 3 inci dengan impedans 8 ohm. Seperti model sebelumnya, AC2 RhythmVOX menggunakan enam bateri AA atau penyesuai AC 9V.

Walaupun mempunyai ciri-ciri asas yang sederhana, ia sama sekali bukan alat simbolik. Terdapat mesin irama terbina dalam dengan pelbagai pilihan corak, metronom, pelbagai kesan. Anda boleh menyambungkan peranti luaran melalui AUX IN atau output standard – fon kepala atau akustik aktif.

AC2 RhythmVOX direka khas untuk gitar, jadi anda boleh berlatih dan berlatih di mana-mana persekitaran – sama ada di rumah atau di dalam bas semasa lawatan. Terdapat tiga mod bunyi: bersih, renyah dan herotan. Terdapat kawalan kelantangan, nada dan keuntungan. Terdapat 9 genre corak irama dengan 9 variasi untuk total 81 corak yang berasingan; lima kesan – korus, reverb dan lain-lain; jarak tempo adalah dari 40 hingga 240 denyutan seminit.

Kesimpulan model ini jelas – ia pasti bernilai, dan sesuai untuk pemula dan pemuzik berpengalaman 'untuk semua majlis'. Tetapi kita mesti menyedari dengan jelas bahawa amp ini dapat berfungsi dengan tepat sebagai pembantu, bukan yang utama.

Kelebihan

  • superportable;
  • sepenuhnya autonomi;
  • kualiti bahan dan mutu kerja;
  • pelbagai corak irama;
  • tiga mod bunyi;
  • anda boleh menyambungkan peranti luaran;
  • juga boleh dikendalikan dari rangkaian melalui penyesuai.

keburukan

  • tidak ada kelemahan yang ketara.

Marshall MG1 5G

Penilaian: 4.7

MARSHALL MG1 5G. Jpg

Nombor ketiga dalam pemilihan penguat kombo mudah alih adalah kombo Marshall yang popular. Model MG1 5G telah berfungsi dengan baik untuk kerja rumah dan latihan, konsert rumah dan persembahan intim.

Dimensi peranti – 375x370x195mm, berat – 7.7kg. Sarung klasik dengan panel depan logam nada emas yang menarik. Kekuatan penguat kombo ialah 15W. Rintangan – 8 ohm. Dua saluran, satu pembesar suara 8 inci. Soket input instrumen 1/4 “disediakan untuk sambungan, satu input adalah standard 3.5 mm AUX. Keluarannya adalah bicu fon kepala 3.5 mm standard.

Dua saluran dalam model ini adalah standard 'clean' dan 'overdrive'. Penyamaan tiga jalur terbina dalam. Saluran ini membolehkan anda beralih dari suara yang bersih hingga terlalu memandu, merangkumi gaya yang agak luas – dari pop yang tidak rumit hingga yang terlalu banyak dan bahkan logam yang terdistorsi. Penyamaan yang ringkas tetapi berfungsi akan membantu membentuk nada.

Secara keseluruhan, ini adalah tenaga kerja yang sangat baik untuk pekerjaan rumah dan latihan, seperti yang disebutkan. Sukar untuk mengenal pasti kelemahan serius di dalamnya, dan selama bertahun-tahun bahawa model ini mendapat permintaan yang stabil, tidak ada keluhan sistematik atau bahkan permintaan yang dapat difahami dari para pemuzik. Kebanyakan orang gembira dengan segalanya.

Sekiranya kemampuan model ini tidak mencukupi, anda boleh menjaga saudara terdekat – Marshall MG15FX. Ini adalah sesuatu yang lebih serius – 4 saluran yang boleh diprogramkan secara berasingan, anda boleh menyambungkan suis kaki, dua kawalan kesan berasingan: korus, flanger, phaser, reverb dan banyak lagi. Tetapi MG15FX akan berharga sekurang-kurangnya separuh daripada MG1 5G.

Kelebihan

  • jenama ternama;
  • bunyi yang baik;
  • liputan bersyarat dari banyak gaya pada dua saluran;
  • gabungan harga, kualiti dan kemampuan;
  • ketahanan tanpa kehilangan kualiti bunyi selama bertahun-tahun;
  • penyamaan terbina dalam;
  • saiz padat.

keburukan

  • tolak yang jelas dan keluhan sistematik dari pemuzik tidak didedahkan.

Orange Crush 35RT

Penilaian: 4.6

ORANGE CRUSH 35RT.jpg

Sesuatu yang sangat menarik akan melengkapkan koleksi pertama ulasan kami. Crush 35RT adalah salah satu daripada beberapa amp gitar sebenar dari jenama Orange yang boleh anda beli dengan wang yang baik. Faktanya ialah, seperti yang sebelumnya, transistorized. Banyak pasar di Internet menyesatkan pengunjung bahawa mereka mengatakan Crush 35RT adalah model tiub. Sebenarnya, ini tidak berlaku.

Pertama, mari kita perhatikan ciri-ciri utama. Ini adalah amp yang paling berat dalam koleksi dengan berat 11kg, tetapi masih boleh dibawa sepenuhnya. Kabinet kayu semula jadi melengkapkan keajaiban suara. Dimensi – 44x40x23. Kuasa – 35W. Konfigurasi pembesar suara – 1×10. Terdapat dalam dua pilihan warna – oren, tradisional untuk oren, dan hitam klasik.

Saiz pembesar suara dan 'konsep' transistor telah menunjukkan penggunaan rumah. Walau bagaimanapun, amp ini tidak boleh disebut tenang, jadi ia juga sangat sesuai untuk persembahan ruang. Di sebuah pangsapuri, lebih baik mengurangkan jumlahnya menjadi minimum – ini cukup untuk kelas dan tidak akan menimbulkan masalah dengan jiran.

Model ini mempunyai dua saluran standard – bersih dan penuh dengan peraturan masing-masing. Anda boleh beralih antara saluran menggunakan suis pada panel kawalan atau pedal kaki. Untuk saluran yang terlalu banyak, kawalan keuntungan didedikasikan. Penyesuaian treble, mid dan bass adalah biasa bagi kedua-dua saluran. Terdapat juga reverb untuk kedua saluran tersebut. Terdapat gelung untuk menerima kesan dari luar – korus, kelewatan, flanger, tremolo dan lain-lain.

Dalam model ini, semuanya akan sempurna, jika tidak kerana satu perincian aneh yang jelas. Fakta bahawa kabel kuasa dipasang ke soket belakang masih boleh dimaafkan, kerana anda dapat mengambil kabel dengan palam melengkung. Tetapi di tempat yang sama di belakang adalah suis / suis kuasa. Ini paling tidak pelik dari sudut pandang ergonomik, kerana bahkan penguat mudah alih dipasang terutamanya di dinding, dan sangat menyusahkan untuk meraih tangan anda ke dinding belakang.

Kelebihan

  • jenama terkenal;
  • kualiti sempurna;
  • suara tulen (di mana ia diperlukan);
  • pembesar suara besar;
  • berkumandang;
  • sarung kayu.

keburukan

  • lokasi suis kuasa yang sangat tidak selesa.

Penguat Gitar Belanjawan Terbaik

Pilihan peranti kedua dalam tinjauan majalah mengenai penguat kombo terbaik untuk gitar termasuk model yang paling murah dari pengeluar terkenal dunia yang sama, tetapi tanpa merujuk kepada mudah alih. Pakar kami menganggap pilihan tidak lebih mahal daripada 15 ribu rubel.

Marshall MG10G

Penilaian: 4.7

MARSHALL MG10G.jpeg

Kombo gitar pertama dan paling murah dalam koleksi ini adalah 'adik lelaki' Marshall MG1 5G yang disebutkan sebelumnya – model MG10G. Nombor 10 dalam nama menunjukkan kekuatan penguat. Ia juga kecil dan mudah alih, tetapi diletakkan dalam kumpulan ini kerana harganya yang lebih berpatutan.

Dimensi kombo ialah 29.6×17.5×31.4mm, berat – 4.8kg. Penampilannya hampir sama – kotak klasik yang sama, gaya panel depan emas yang sama, hanya lebih kecil dan lebih ringan daripada MG1 5G. Bahan badan – kayu. Reka bentuknya kukuh, tidak takut jatuh jatuh.

Kekuatan peranti ialah 10W, rintangannya 8 Ohm, ia digerakkan dari rangkaian. Diameter pembesar suara – 6.5 inci. Dua saluran standard bersih dan berlebihan. Alat kawalan pada panel merangkumi pemilih saluran, tombol Kontur – berfungsi untuk kedua saluran, Volume yang berasingan untuk saluran Bersih dan Overdrive, dan tambahan Overdrive Gain. Terdapat Penyelewengan.

Set antara muka adalah sederhana, tetapi mencukupi, dan bahkan dengan 'bonus'. Input instrumen 1/4 “- 6,3 mm jack; input AUX standard 3,5 mm minijack. Satu output ke fon kepala standard 3,5 mm minijack. Apabila fon kepala disambungkan, suara dari pembesar suara disenyapkan secara automatik.

Secara umum, ini adalah model tahap asas yang sangat laconic. Sangat sesuai untuk pemula yang fungsinya lebih besar akan lebih berbahaya daripada berguna. Di sini jumlahnya jauh dari yang paling mengagumkan, tidak ada blok timbre, tidak terlalu banyak margin keuntungan. Tetapi hakikat bahawa terdapat garis masuk dan keluar untuk peranti luaran menambah kelebihan model – ada pilihan anggaran yang bahkan tidak memilikinya.

Kelebihan

  • bahan berkualiti;
  • pemasangan tanpa cacat;
  • bunyi yang baik;
  • input dan output linear;
  • depan logam emas yang bagus;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • fungsi minimum dan pelbagai kemungkinan bunyi.

Behringer AT108

Penilaian: 4.6

BEHRINGER AT108.jpg

Item kedua dalam pilihan penguat kombo murah terbaik untuk gitar mengikut versi, kami akan membuat pengecualian kecil dan mempertimbangkan amp yang baik dan agak murah yang difokuskan pada instrumen akustik. Ini adalah AT108 dari Behringer.

Behringer AT108 adalah penguat transistor dengan ukuran kes 322x357x162mm dan berat yang agak rendah – 5.6kg. Reka bentuknya klasik dengan kemasan yang indah, kayu semula jadi terdapat dalam bahan. Kekuatan peranti adalah 15W, pembesar suara terbina dalam dengan diameter 8 inci adalah BUGERA dengan resonator kerucut berganda. Dua saluran standard. Beban yang dibenarkan – 20W, rintangan – 8 Ohm.

Terdapat saluran berasingan untuk sambungan instrumen dan mikrofon: bicu mikrofon XLR dan bicu instrumen TS. Tahap isyarat input disesuaikan secara berasingan. Selain itu, anda boleh menyambungkan pemain luaran melalui input stereo TRS ¼ inci dan menambahkan audio ke instrumen dan isyarat mikrofon. Pembetulan sederhana dari jumlah isyarat mungkin dilakukan dengan penyamaan tiga jalur terbina dalam. Anda boleh mengeluarkan suara ke pengadun, fon kepala atau pembesar suara luaran melalui output stereo TRS. Apabila output diaktifkan, isyarat ke pembesar suara terbina dalam disenyapkan.

Untuk semua harga sederhana, Behringer AT108 melakukan yang terbaik untuk 'berbunyi' seperti amp kombo premium. Pembangun bahkan telah memperkenalkan teknologi VTC (Virtual Tube Circuitry) ke dalam model ini, yang bertujuan untuk meniru nada suara khas yang berkualiti tinggi yang diberikan tepat oleh penguat tiub yang mahal. Ini sangat penting untuk bahagian akustik.

Semua kawalan dan bicu terletak di panel depan – diandaikan bahawa persembahan dengan gitar akustik paling kerap dilakukan sendiri tanpa jurutera bunyi dan selalunya walaupun tanpa alat kompleks tambahan, paling banyak mikrofon.

Sebagai kesimpulan, kita perhatikan bahawa Behringer AT108 adalah model termuda dalam siri ini. Kombo menarik dengan kesederhanaan dan kebolehpercayaannya yang digabungkan dengan kepekaan yang luar biasa. Ini adalah pilihan terbaik untuk membuat persembahan di hadapan penonton yang terdiri daripada beberapa lusin orang. Apabila anda menyambungkan pengadun, kemungkinan, tentu saja, berkembang dengan ketara.

Kelebihan

  • bunyi 'tiub' berkat teknologi Litar Tiub Maya;
  • konfigurasi antara muka yang difikirkan dengan baik;
  • pembesar suara BUGERA dengan resonator kerucut berganda;
  • penampilan cantik dan mahal;
  • Waranti rasmi 3 tahun.

keburukan

  • tiada kelemahan yang ketara.

Juara Fender 20

Penilaian: 4.5

NEGERI FENDER 20.jpg

Kedudukan ketiga dan terakhir dalam kompilasi mini penguat kombo terbaik untuk gitar adalah model lain dari jenama Fender. Dan ini adalah kombo yang lebih serius daripada Frontman 10G yang dinyatakan di atas.

Fender Champion 20 adalah yang termuda dalam siri Champion, kombo pemodelan keadaan pepejal. Nombor 20 menunjukkan kuasa – 20W. Dimensi sarung – 19x35x32.5cm, berat – 5.4kg. Rintangan – 8 ohm. Satu pembesar suara 8 inci terbina dalam. Seperti Frontman 10G, ada satu saluran. Keseluruhan siri ini dicirikan oleh fleksibiliti, dan ini juga berlaku untuk 'juara' 20-watt yang paling berpatutan dan ringkas.

Alat kawalan berikut terdapat dalam model ini: Volume, Voice, Treble, Bass, Gain, FX Level, FX Select, TAP. Berita buruknya ialah kawalannya adalah manual – ini juga berlaku untuk menghidupkan dan mematikan kesan. Oleh itu, jika kita bercakap mengenai persembahan, dan bukan latihan di rumah, maka akan menjadi sukar tanpa pembantu.

Dari antara muka yang kami ada di sini: dua input – instrumental 1/4 “- 6.3mm dan satu input 1/8”; satu output fon kepala standard 1/8 “- 3.5mm. Penyamaan tiga jalur terbina dalam akan membolehkan anda menyempurnakan jumlah suara dengan sempurna. Tidak ada penala terbina dalam. Terdapat pelbagai kesan: Reverb, Delay / Echo, Chorus, Tremolo, Vibratone dan lain-lain.

Model ini cukup serba boleh, tetapi masih lebih sesuai untuk mereka yang berada di awal jalan menguasai gitar elektrik dan percubaan pertama dalam persembahan konsert dalam skala ruang. Untuk tujuan ini, peranti ini cukup mudah digunakan, ia menggabungkan harga yang agak berpatutan dan berkualiti tinggi, secara amnya ia mengajar pemuzik pemula dari langkah pertama hingga peralatan yang sangat berharga.

Kelebihan

  • bahan dan mutu kerja berkualiti tinggi;
  • bunyi berkualiti tinggi;
  • set kesan;
  • input dan output linear;
  • kesederhanaan dan kemudahan belajar;
  • pembesar suara berjenama berkualiti tinggi;

keburukan

  • saluran tunggal;
  • hanya kawalan manual.

Penggabungan harga pertengahan hingga tinggi terbaik untuk gitar

Bahagian ketiga dari tinjauan kami telah menaikkan harga kos penguat kombo hingga 80 ribu rubel dan menggabungkan peranti kelas menengah dan tinggi konvensional jenis ini. Di sini kita akan melihat bukan sahaja transistor, tetapi juga model tiub berkualiti tinggi. Faktor bentuk juga boleh dibawa.

Peavey vypyr vip 3

Penilaian: 5.0

PEAVEY VYPYR VIP 3.jpg

Kombo amp model Vypyr VIP 3 untuk gitar elektrik dari Peavey membuka kategori untuk yang termurah di kelasnya. Model ini, walaupun murah dalam konteks ini, masih menjadi unggulan dalam siri VIP Vypyr dari Peavey. Peranti ini serba boleh dan berjaya digunakan untuk instrumen akustik dan gitar bass.

Sebenarnya, keseluruhan siri ini dipersembahkan di pameran NAMM sebagai penguat kombin instrumental pertama di dunia dengan keuntungan berubah – ini adalah ciri utama dan menentukan peranti ini. Sekarang mari kita bahas perkara-perkara penting yang lain. Diameter pembesar suara proprietari ialah 12 inci. Kuasa – 100W (boleh laras dari 1 hingga 100W). Penala kromatik terbina dalam. Dimensi – 52.7×54.6×29.2cm, berat – 13.3 kg. Panel depan menempatkan paparan LCD monokrom kecil untuk memilih pratetap, kesan dan banyak lagi.

Peavey Vypyr VIP 3 adalah penguat kombo keadaan pepejal, tetapi dapat mensimulasikan bunyi seperti tiub berkat teknologi TransTube® yang dipatenkan terpadu. Lebih daripada 400 pratetap, 26 kesan, fungsi Ket Tempo disertakan dalam firmware peranti.

Seperti yang telah disebutkan, Peavey Vypyr VIP 3 menyokong pelbagai mod amp, sehingga meliputi kekhususan instrumen yang berbeza. Jadi, terdapat satu set mod pratetap untuk pilihan instrumen yang berbeza: 7-, 8- dan 12-string gitar, akustik, sitar, elektrik cello, resophonic dan bass guitar. Terdapat juga banyak pilihan pemodelan.

Kombo ini mempunyai looper bawaan yang dikendalikan oleh papan pedal Sanpera I atau Sanpera II Peavey yang asli. Semasa menggunakannya, adalah mungkin untuk menghidupkan serentak hingga lima kesan.

Dalam kes ini, kami mempunyai antara muka berikut: input universal Aux / MP3 / CD; output fon kepala berkualiti tinggi; Output USB untuk merakam Midi, dan lain-lain. Sebenarnya, fleksibiliti peranti ditentukan terutamanya dengan adanya antara muka Input Instrumen Pembolehubah yang inovatif.

Dengan semua fungsi yang dijelaskan, pengurusan Peavey Vypyr VIP 3 cukup intuitif dan mudah dikuasai dalam masa sesingkat mungkin.

Pakej ini termasuk penguat kombo, kabel kuasa 220V, dokumentasi, pelekat dengan simbol Peavey, cakera dengan perisian – pemproses gitar maya ReValver versi 4 dan penjurut Reaper.

Kelebihan

  • perdana siri;
  • Amp-pemboleh ubah pemboleh ubah sejagat pertama di dunia;
  • set beratus pratetap, kesan, pratetap yang kaya;
  • menggunakan sehingga lima kesan pada masa yang sama;
  • teknologi inovatif;
  • tiruan bunyi tiub;
  • kuasa 100W;
  • Skrin LCD;
  • banyak antara muka yang diperlukan;
  • kawalan intuitif.

keburukan

  • jika ada, maka kecil dan hilang dengan latar belakang kelebihan.

Bugera 333-212-INFINIUM

Penilaian: 4.9

BUGERA 333-212-INFINIUM.jpg

Dan sekarang kita sampai pada bunyi tiub 'sama'. Kenyataan bahawa 333-212-INFINIUM dari Bugera adalah tiub dapat ditebak walaupun dari jauh, sudah menanggung harganya. Ini jauh dari rekod, tetapi ia berbeza dari yang hampir dua kali. Dan ada ironi tertentu, kerana model ini pada dasarnya adalah klon penguat Peavey 6505, tetapi pada masa yang sama ia lebih murah daripada yang asli. Inilah pengulangan yang sukar.

Jadi, di sini kita berurusan dengan penguat tiga saluran buatan tangan. Dimensinya 24.9×68.7×24.6cm, berat – 21.5kg. Dua pembesar suara, berdiameter 12 inci. Kuasa penguat – 120W. Empat tiub 6L6 untuk power amp dan empat 12AX7s untuk preamp. Tiga saluran – mod Bersih, Crunch, Lead dan tiga pentode / triode.

Setiap saluran mempunyai penyamaan 3-band tersendiri. Pengendalian umum dilakukan dengan cara peredam peredam – Tinggi, Sederhana, Rendah. Bahagian saluran Bersih mempunyai butang beralih Crunch dan Bright. Bahagian induk mempunyai reverb yang boleh disesuaikan. Gelung kesan disediakan. Anda boleh menyambungkan alas kaki empat-pedal (disediakan).

Perkataan INFINIUM pada nama produk bukan untuk kecantikan. Ini menyiratkan penggunaan teknologi dengan nama yang sama dalam model ini, yang mana keadaan setiap lampu output terus dipantau dengan penyesuaian dan penyesuaian 'on the fly'. Semua ini dengan ketara meningkatkan jangka hayat lampu, yang sangat mahal.

Antara lain, teknologi INFINIUM menjimatkan masalah anda untuk menyesuaikan tahap output secara manual dan membolehkan anda mengganti lampu dengan cepat dan mudah. Lebih-lebih lagi, ia dibenarkan untuk mengganti satu jenis lampu dengan yang lain, termasuk penggunaan lampu serentak dengan pelbagai jenis – penyelesaian yang ideal untuk kes-kes force majeure yang berbeza. Petunjuk untuk lampu output dipaparkan pada panel, yang segera menunjukkan masalahnya.

Model ini dikaitkan dengan beberapa harapan yang terlalu tinggi, yang dinyatakan dalam pernyataan yang jarang berlaku dari pemuzik terutama pemilih, mereka mengatakan, suaranya 'lebih baik'. Tetapi semua ini dapat dianggap sebagai subjektiviti tulen, dan sukar untuk membuat tuntutan serius yang benar-benar berasas terhadap model ini.

Kelebihan

  • lampu;
  • Teknologi INFINIUM untuk kawalan dan pemantauan lampu;
  • bunyi berkualiti tinggi;
  • tiga saluran;
  • penyamaan berasingan untuk setiap saluran;
  • harga yang agak rendah untuk penguat kombo tiub.

keburukan

  • aduan individu dari pemuzik bahawa mereka 'mengharapkan suara terbaik'.

VOX AC30S1

Penilaian: 4.8

VOX AC30S1.jpg

Nombor ketiga dalam bahagian tinjauan ini adalah penyelesaian tiub yang lebih mahal. Ini tanpa membesar-besarkan legenda, atau lebih tepatnya, perwujudan lain dari siri VOX AC30 abadi, yang berfungsi sebagai pembantu setia pemuzik pada pertengahan abad yang lalu. Sebilangan besar pemuzik ini telah menjadi legenda sendiri.

Pertama, mengenai ciri teknikal. Ini adalah kombo yang cukup besar dengan dimensi 65.8×26.5x 26.5cm dan berat 24.5kg. Tetapi pemegang dipasang di bahagian atasnya, yang secara rasmi menjadikannya mudah alih. Kuasa – 30W. Satu saluran dan satu pembesar suara 12 inci Celestion VX12. Kesan dewan dan reverb disediakan. Penyamaan dua jalur terbina dalam untuk Bass dan Treble. Empat tiub EL84 dan dua preamp 12AX7. Terdapat gelung kesan dan reverb digital yang mensimulasikan Spring Reverb klasik.

Konsep Vox AC30S1 saluran tunggal didasarkan pada rangkaian unik pendahulunya yang legenda, Top Boost AC30. Ia dicirikan oleh pelbagai nada dari overdrive bersih hingga mendalam dan berair. Reverb digital terbina dalam memberikan jaminan kualiti studio. Peranan gelung kesan dan penyambung hantar / pulangan juga penting di sini, di mana senang menghubungkan kesan dari luar dan mengeluarkan isyarat ke kabinet luaran.

Model ini tidak benar-benar bersinar dengan fungsi, tetapi perkara utama di dalamnya masih bukan 'kuantiti' konvensional, tetapi tetap berkualiti. Di sini kita melihat tahap profesional yang sebenar.

Walau bagaimanapun, dengan semua kualiti penguat kombo ini, pembeli masih melihat harga yang agak mahal, yang, jika sepadan dengan kualitinya, tidak sesuai dengan fungsi. Terdapat lebihan pembayaran yang jelas untuk nama tersebut.

Kelebihan

  • lampu;
  • bunyi tanpa cacat;
  • pewaris langsung kepada model legenda tahun 60-an;
  • Gema digital berkualiti studio terbina dalam
  • gelung kesan dan penyambung hantar / pulangan dengan output kabinet;
  • mudah alih.

keburukan

  • bukan gabungan harga dan fungsi yang paling baik.

Fender blues junior iv

Penilaian: 4.8

FENDER BLU ES JUNIOR IV.jpg

Model premium Blues Junior IV dari jenama Fender yang sudah dikenali melengkapkan pilihan penguat kombo terbaik untuk gitar. Model ini mewakili keseluruhan rangkaian penguat kombo, disesuaikan dengan gaya tertentu. Kami mempertimbangkan pilihan blues sebagai contoh, dan ada pengubahsuaian yang berbeza dalam rangkaian, termasuk bahkan 'Tweed'.

Ini juga amp amp tiub, dibuat dalam bentuk mudah alih. Dimensi – 25x46x41cm dan berat – hanya 14.1kg membantunya untuk mudah dibawa. Terdapat satu saluran, satu pembesar suara – Celestion A-Type dengan diameter 12 inci. Kuasa boleh laras dari 15 hingga 25W. Terdapat penyamaan 3-band bawaan untuk nada Treble, Middle dan Bass. Kawalan merangkumi suis fungsi dan tombol Reverb, Master, Volume. Tiga tiub 12AX7 dan dua tiub EL84. Penyokong kaki satu butang disertakan.

Fender Blues Junior IV sebenarnya adalah versi terbaru penguat kombo tiub mudah alih Blues Junior, yang telah lama disukai oleh pemuzik, yang telah melalui tiga reinkarnasi sebelumnya. Versi ke-4 menampilkan bunyi reverb spring yang dilembutkan, litar preamp yang diperbaiki dan reka bentuk yang dikemas kini.

Ngomong-ngomong, masalah reka bentuk dalam versi ini penting, kerana yang sebelumnya 'ada yang tidak kena', dan para pemuzik sangat kecewa dengan 'murahan' luaran. Di sini kita melihat panel dengan tekstur yang lebih baik, tombol bergaya dalam nada gading, pemegangnya diperkuat dengan sisipan keluli, gril telah mendapat kemasan perak dengan kesan yang sedikit tua.

Peningkatan telah mempengaruhi, tentu saja, bukan sahaja dan tidak begitu banyak reka bentuknya. Oleh itu, berkat pemodenan kualitatif rangkaian preamplifier, kombo ini terdengar lebih jelas dan bersih, dan pada masa yang sama lebih kaya. Jurutera telah mengubah ciri-ciri reverb spring untuk melancarkan bunyi pada intensiti kesannya.

Kelebihan

  • pembesar suara Celestion berkualiti tinggi;
  • suara yang renyah dan jelas;
  • sebilangan penambahbaikan berbanding versi sebelumnya;
  • reka bentuk yang dikemas kini;
  • alas kaki disertakan.

keburukan

  • tidak ada kelemahan asas.

Amp gitar premium terbaik

Kategori terakhir dalam ulasan majalah mengenai penguat kombo terbaik untuk gitar adalah pilihan mini dari tiga peranti yang sangat mahal bermula dari $ 2,000. Ini sudah menjadi teknik untuk para profesional, dan jika ada beberapa batasan dalam fungsi, jangan sampai menyesatkan siapa pun. Teknologi premium berbeza dengan 'medium' biasa kerana menggunakan bahan dari kelas dan kualiti yang lebih tinggi. Oleh itu, dengan fungsi yang setanding, perbezaan harga antara kombo pertengahan dan premium akan sangat menyerlah.

Marshall 1962-01 (Bluesbreaker)

Penilaian: 5.0

MARSHALL 1962-01 (BLU ESBREAKER) .jpg

Pertama, mari kita lihat penguat kombo yang menarik dan sangat ikonik dari Marshall. Ini bukan model yang sangat biasa, jika tidak sepenuhnya tidak biasa. Nama Bluesbreaker adalah yang kedua, dan perantinya diterima setelah dan sebagai hasil model ini (rilis sebelumnya) yang digunakan oleh Eric Clapton sendiri sebagai sebahagian daripada kumpulan Bluesbreaker. Ia kembali pada tahun 1966, tetapi kombo ini tidak ketinggalan zaman, tetapi telah menjadi klasik abadi.

Mari kita pertimbangkan secara ringkas perkara teknikal utama. Ini adalah penguat kombo tiub 30W dengan jenis kabinet lurus semi terbuka. Beban kabinet maksimum adalah hingga 50W. Dipasang dua pembesar suara Celestion T1221 Greenback dengan diameter masing-masing 12 inci. Rintangan – 8 ohm.

Model ini mempunyai dua saluran standard – bersih dan berlebihan. Berkat konfigurasi ini, kombo ini sesuai untuk pemindahan pelbagai gaya berkualiti tinggi – dari muzik pop yang sangat ringan hingga rock yang sangat progresif. Kekuatan di sini bukan rekod, tetapi itu cukup bukan hanya untuk latihan di rumah atau persembahan ruang, tetapi bahkan untuk dewan konsert yang tidak terlalu besar.

Beberapa perkataan lagi mengenai, jika bukan yang paling penting, maka yang paling menarik – lampu. Model ini menggunakan dua tiub ECC83 di preamplifier, satu sama atau dua lagi 5881 tiub pada bekalan kuasa.

Dari antara muka di sini kita melihat empat input instrumen, untuk instrumen yang berbeza, bergantung pada ketinggian isyarat. Bahagian kesan ditunjukkan oleh tremolo analog.

Gelung kesan tidak disediakan di sini. Ini hanya boleh dianggap sebagai ciri, bukan kerugian, tetapi pemuzik sering kali tidak senang dengan keadaan ini.

Kelebihan

  • lampu;
  • kualiti bahan yang sempurna;
  • model legenda;
  • bunyi yang jelas;
  • 4 pintu masuk instrumental;

keburukan

  • tiada gelung kesan.

Fender 65 Twin Reverb

Penilaian: 4.9

FENDER 65 TWIN REVERB.jpg

Sekarang mari kita lihat model menarik dari Fender. Ini benar-benar sesuatu yang istimewa dengan semua kesopanan dan ketidaksesuaian luaran. Amp ini telah diberi penghargaan dalam ulasan dengan julukan seperti 'bunyi tiub paling suci sepanjang masa', 'ikon bunyi gitar yang diuji masa' dan seumpamanya. Namun, harganya sekitar 3.5 ribu dolar AS, sebagaimana mestinya, memaksanya sekurang-kurangnya tidak biasa-biasa saja.

Apa yang kita lihat di sini? Dimensi – 67.31×50.8×26.67cm, berat – 29kg. Reka bentuk klasik. Litar asal tiub sepenuhnya. Kuasa – 85W. Terdapat dua pembesar suara berjenama Jensen dengan diameter masing-masing 12 inci. Terdapat dua saluran. Tube vibrato dan juga reverb spring mekanikal tiub. Dibekalkan dengan alas kaki 2 butang.

Di sini adalah bernilai menambahkan beberapa penjelasan dari para profesional untuk melengkapkan gambar. Saluran bersih pertama mempunyai dua output, dan kepekaan pada masing-masing berbeza – tinggi dan rendah. Pada tahap pertama pengembangan model, dirancang untuk menghubungkan gitar dengan pickup gegelung tunggal ke input pertama, dan dengan humbucker ke yang kedua. Sebenarnya, kedua-dua jenis ini disambungkan ke input pertama.

Sama sekali tidak semestinya menghubungkan dua instrumen sekaligus, kerana berlaku lebihan bekalan kuasa dan penguat yang mahal hanya akan habis. Sekurang-kurangnya lampu, dan mungkin juga pengubah.

Saluran kedua hampir sama dengan saluran pertama, hanya mengandungi satu lagi kesan – tabung Vibrato, yang diaktifkan melalui alur kaki. Dua tombol tambahan mengubah kedalaman dan kelajuan kesan, sehingga secara langsung mempengaruhi suara akhir.

Beberapa perkataan lagi mengenai pembesar suara. Ia menggunakan pembesar suara Jensen, yang telah mendapat tempat di Olympus muzik dan instrumental sejak beberapa lama. Ini adalah salah satu elemen terpenting dari watak suara Fender '65 Twin Reverb. Tetapi audiophile sebenar akan mengatakan bahawa ketika membeli kombo baru, pembesar suara dapat “berpasir” untuk beberapa waktu pada frekuensi tinggi, setelah itu mereka dikembangkan dan memberikan suara yang sangat dihargai.

Kelebihan

  • lampu;
  • kualiti sempurna;
  • sepasang pembesar suara berjenama Jensen;
  • “ikon bunyi gitar”;
  • fungsi;
  • tahap profesional;
  • Penyokong kaki 2 butang disertakan.

keburukan

  • harga yang terlalu tinggi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen