13 telefon pintar kos rendah terbaik menurut ulasan pelanggan

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Telefon pintar yang baik tidak semestinya mahal. Banyak peranti yang termasuk dalam julat harga sederhana atau bahkan anggaran dicirikan oleh fungsi dan kepraktisan yang luas.

Penarafan telefon pintar murah terbaik

pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Telefon pintar kos rendah terbaik – skrin kurang dari 5 inci 1 BlackBerry Z10 STL100-2 RUB 7990
2 Samsung Galaxy J1 (2016) SM-J120F / DS 5750 RUB.
Telefon pintar murah terbaik – skrin 5 inci 1 Xiaomi Redmi 4X 32GB 8 300 RUB.
2 Meizu M5 32GB 11 900 RUB.
3 LG K8 (2017) X240 8100 RUB.
4 Huawei Honor 6C 9 900 RUB.
Telefon pintar 5.5 inci yang paling berpatutan 1 LG X Kuasa 2 (M320) 13 700 RUB.
2 Xiaomi Redmi Catatan 4X 4 / 64GB 10 700 RUB.
3 Meizu MX6 3 / 32GB 15 700 RUB.
4 Huawei Y6 II 10 600 RUB.
Telefon pintar skrin besar bajet terbaik 1 Meizu M3 Max 64GB 13 900 RUB.
2 Sony Xperia T2 Ultra 10 900 RUB.
3 Lenovo Phab2 14100 RUB.

Bagaimana memilih telefon pintar murah yang baik – apa yang perlu dicari?

Kriteria utama semasa memilih telefon pintar bajet:

  1. CPU. Semakin segar cip, semakin baik. Lebih-lebih lagi, perlu memberi keutamaan kepada peranti di Qualcomm Snapdragon atau MediaTek Helio;
  2. Jumlah RAM. Sekali lagi, semakin baik. Untuk telefon pintar moden, storan minimum 'berdaya maju' ialah 1.5 GB. Sudah tentu, lebih banyak – 2 atau bahkan 3 GB;
  3. Jumlah memori kekal. Lebih besar lebih bagus. Storan dalaman mengandungi sistem operasi itu sendiri, aplikasi, dan bahkan data pengguna seperti foto atau fail yang dimuat turun. Kelantangan minimum 'berdaya maju' ialah 16 GB. Sekiranya telefon pintar mempunyai sedikit memori dalaman (contohnya, 16 GB), adalah wajar ia dilengkapi dengan slot kad microSD;
  4. Kapasiti bateri. Semakin tinggi parameter ini, semakin lama telefon pintar berfungsi. Sebagai contoh, peranti dengan bateri 2000 mAh harus dicas sekurang-kurangnya sekali sehari, tetapi model dengan bateri 4000 mAh boleh 'hidup' dalam mod penggunaan campuran selama dua hari atau lebih.
  5. Ini adalah kriteria utama. Tetapi bergantung pada penggunaan yang dirancang, anda dapat memperhatikan parameter lain, seperti jumlah slot untuk kad SIM, resolusi kamera belakang atau depan, resolusi layar, standard komunikasi mudah alih yang disokong, bahan badan, dll.

Telefon pintar kos rendah terbaik – skrin kurang dari 5 inci

BlackBerry Z10 STL100-2

Penilaian 4.7

BlackBerry Z10 STL100-2

Z10 adalah salah satu telefon pintar skrin sentuh kos rendah yang jarang berlaku dari syarikat Kanada BlackBerry. Papan kekunci QWERTY fizikal, yang biasanya dipasang pada peranti dari pengeluar ini, telah berjaya digantikan oleh papan kekunci perisian – tepat, tepat, cepat membetulkan sebilangan besar kesalahan dan kesalahan.

Di samping itu, ia menjalankan sistem operasi proprietari BlackBerry dengan gedung aplikasinya sendiri. Program yang ditulis untuk Android mungkin tidak dijalankan, walaupun keserasian terhad ditunjukkan. Tetapi BlackBerry OS adalah sistem operasi mudah alih yang selamat (bukan hanya untuk presiden AS yang disyorkan untuk menggunakan telefon pintar dari pengeluar tertentu ini).

BlackBerry Z10 terutamanya telefon pintar perniagaan. Ia berfungsi dengan baik dengan e-mel, sangat baik dengan SMS dan panggilan. Dilindungi. Tetapi permainan dan rangkaian sosial di dalamnya berfungsi dengan penuh kesedihan pada separuh.

Di samping itu, ia mempunyai badan yang sangat tahan lama yang dapat bertahan dengan mudah jatuh, lemas, ubah bentuk, dan banyak lagi.

Dari segi ciri teknikal, semuanya cukup rata-rata di sini. Pemproses Qualcomm MSM8960, RAM 2GB, kamera utama 8MP, dan bateri 1600mAh, yang masih cukup untuk penggunaan bercampur selama dua hari berkat kenyataan bahawa telefon pintar tidak Android dipasang.

Kelebihan

  • Sistem operasi yang dilindungi;
  • Kemudahan semasa bekerja dengan SMS atau e-mel;
  • Badan yang kuat;

keburukan

  • Fungsi terhad.

Samsung Galaxy J1 (2016) SM-J120F / DS

Penilaian 4.7

Samsung Galaxy J1 (2016) SM-J120F / DS

Samsung, selain barisan teratas S dan kelas menengah A, juga mempunyai siri ultra-budget – J. Dan J1 adalah telefon pintar paling murah daripadanya.

Samsung Galaxy J1 murah dan tidak istimewa. Ia adalah telefon pintar yang cukup bagus dengan paparan 4.5 inci 'seperti yang lama iPhone'; Pemproses quad-core Exynos 3475 milik Samsung, yang cukup kuat untuk aplikasi sehari-hari seperti rangkaian sosial, tetapi jelas tidak cukup untuk permainan atau editor teratas seperti Snapseed; RAM 1 GB dan bateri 2050 mAh yang boleh ditanggalkan.

Sebenarnya, ini adalah telefon pintar untuk pengguna yang sangat tidak memerlukan. Kapasiti akan mencukupi untuk panggilan, mesej, komunikasi dalam pesanan segera dan rangkaian sosial. Tetapi ia mudah digunakan dan murah, yang menjadikannya penyelesaian yang baik untuk saudara-mara tua atau anak-anak kecil.

Kelebihan

  • Harga rendah;
  • Hayat bateri tinggi.

keburukan

  • Ciri teknikal yang lemah, sebab itulah tidak perlu memuatkannya dengan banyak aplikasi.

Telefon pintar murah terbaik – skrin 5 inci

Xiaomi Redmi Telefon Pintar 4X 32GB

Penilaian 4.8

Xiaomi Redmi Telefon Pintar 4X 32GB

Redmi 4X adalah salah satu telefon pintar kos rendah yang paling popular dari syarikat China Xiaomi. Walaupun harganya rendah, ia menawarkan spesifikasi teknikal yang cukup baik – pemproses yang pantas Qualcomm Snapdragon 435, RAM 2GB, kamera 13MP dan pengimbas cap jari. Tetapi kelebihan utama telefon pintar adalah, tentu saja, bateri. Kapasiti adalah 4100 mAh, yang cukup untuk penggunaan campuran selama 2 hari dengan sambungan internet mudah alih, misalnya.

Seperti telefon pintar yang lain Xiaomi, ia menjalankan sistem operasi MIUI, yang merupakan versi yang sangat disemak semula Android. Oleh itu, pengalaman pengguna mungkin kelihatan tidak biasa pada mulanya.

Telefon pintar hanya mempunyai satu kelemahan – kekuatan skrin yang rendah. Oleh itu, sebagai tambahan, anda mesti membeli bumper atau kaca pelindung khas. Walau bagaimanapun, mereka murah.

Kelebihan

  • Hayat bateri sehingga dua hari dengan penggunaan campuran;
  • Ciri teknikal yang cukup baik.

keburukan

  • Sistem operasi yang tidak biasa MIUI (walaupun berdasarkan Android);
  • Kekuatan kaca dan badan yang rendah.

Meizu M5 32GB

Penilaian 4.7

Meizu M5 32GB

Meizu M5 adalah telefon pintar yang murah dengan reka bentuk yang menarik, skrin yang cantik, kaya, kamera yang bagus dan prestasi yang cukup tinggi. Salah satu kekuatan terbesarnya ialah ia benar-benar menarik perhatian. Nampaknya agak standard, tetapi masih sangat menarik.

Satu lagi ciri menarik telefon pintar adalah sistem operasi proprietari Flyme OS berdasarkan Android. Semua di sini terikat dengan kawalan isyarat. Hanya ada satu butang – apabila disentuh ia berfungsi seperti 'Kembali', apabila ditekan sebagai 'Rumah'. Leret dari tepi skrin digunakan untuk beralih antara aplikasi. Ini mungkin kelihatan tidak biasa, tetapi menjadi sangat senang untuk diperiksa. Di samping itu, keseluruhan skrin terlibat – dan ini sudah menjadi kelebihan penting berbanding peranti dengan kekunci navigasi maya.

Dengan ciri teknikal, semuanya juga teratur di sini. Pemproses pintar namun cekap tenaga MediaTek MT6750 (siri Helio), RAM 3 GB, bateri 3070 mAh digunakan. Kamera utama berukuran 13 megapiksel, f / 2.2 (dalam pencahayaan yang baik, gambar yang indah diperoleh).

Tetapi kelebihan utama telefon pintar adalah skrin. Jelas, cantik, kaya. Walau bagaimanapun, ini khas untuk semua peranti baru Meizu.

Kelebihan

  • Skrin yang sangat baik;
  • Reka bentuk yang menarik;
  • Kamera yang bagus;
  • Ciri teknikal optimum;

keburukan

  • Pengalaman pengguna di luar kotak;
  • Dalam beberapa versi telefon pintar tidak ada Google Play yang sudah dipasang sebelumnya, anda harus memuat turunnya secara berasingan.

LG K8 (2017) X240

Penilaian: 4.6

LG K8 (2017) X240

Telefon pintar murah, tetapi cukup baik dari syarikat Korea LG. K8 (2017) X240 dilengkapi dengan pemproses MT6737 yang cekap tenaga (walaupun tidak terlalu cepat) MediaTek, 1.5 GB RAM, kamera 13 MP dan bateri 2500 mAh yang memberikan penggunaan campuran sehingga 10 jam.

Telefon pintar ini mempunyai dua kelebihan berbanding yang lain. Pertama, kamera menghadap ke depan yang bagus untuk selfie. Sebagai tambahan kepada kualiti fotografi, denyar depan maya diaktifkan semasa penggambaran – skrin menyala dengan cahaya putih terang. Ini membolehkan anda mengambil gambar selfie yang cantik walaupun dalam gelap.

Kelebihan kedua adalah skrin. Walaupun ia dibuat dengan menggunakan teknologi IPS, seperti hampir semua matriks di telefon pintar segmen pertengahan dan harga belanjawan, ia memberikan warna hitam yang mendalam dan realistik. Dan paparan kecil (teknologi 2.5D yang disebut) menjadikannya menarik secara visual – dan telefon pintar itu sendiri sangat menyenangkan untuk disentuh.

Telefon pintar menggunakan shell proprietary LG UI Emosi dengan nuansa pastel antara muka. Sangat mudah digunakan, hampir semua tetapan terletak di tempat yang intuitif.

Kelebihan

  • Kamera depan yang hebat
  • Sambungan rangkaian yang stabil;
  • Skrin berkualiti tinggi;

keburukan

  • Bukan ciri teknikal yang paling kuat untuk segmen harganya.

Huawei Honor 6C

Penilaian: 4.5

Huawei Honor 6C

Honor 6C adalah telefon pintar yang murah dan produktif dari syarikat Huawei. Pemproses pintar Qualcomm Snapdragon 435 dan RAM 3 GB dengan segera bertanggungjawab untuk kelajuan peranti. Berkat ini, telefon pintar mengatasi tugas yang memerlukan sumber dan bertukar antara aplikasi dengan cepat. Selain itu, ia dilengkapi dengan kamera utama 13 megapiksel, bateri 3020 mAh, yang dapat digunakan selama 2 hari penggunaan campuran, dan pengimbas cap jari.

Antara lain, Huawei Honor 6C hadir dalam casing logam dengan kemasan 'soft-touch' matte untuk cengkaman yang selesa dan selamat; dan dilengkapi dengan paparan 2.5D yang kelihatan dan terasa baik.

Layarnya, walaupun memiliki resolusi HD yang sangat tinggi (720 × 1280 piksel) untuk pepenjuru seperti itu, mempunyai pembiakan warna yang baik dan kecerahan yang luas.

Kelebihan

  • Pengoptimuman sistem operasi yang baik;
  • Reka bentuk yang menarik;
  • Pengimbas cap jari;
  • Ciri teknikal yang sangat baik untuk segmen harganya;

keburukan

  • Kekurangan kemas kini sistem operasi;
  • Resolusi skrin rendah.

Telefon pintar 5.5 inci yang paling berpatutan

LG X Kuasa 2 (M320)

Penilaian: 4.8

LG X Kuasa 2 (M320)

Perkataan 'Power' disertakan dalam nama telefon pintar ini dengan alasan. Ia dilengkapi dengan bateri 4500mAh yang akan bertahan selama beberapa hari penggunaan campuran. Pada masa yang sama, pemproses yang dipasang di telefon pintar menjimatkan – ini adalah MediaTek MT6750. Cip ini dilengkapi dengan RAM 2 GB, jadi kelewatan ketika beralih antara aplikasi adalah minimum.

Kelebihan lain dari telefon pintar ialah lampu kilat depan LED. Selfie ke kamera 5 megapiksel depan bagus walaupun dalam cahaya rendah. Kamera belakang mempunyai resolusi 13MP dan juga dilengkapi dengan denyar.

Telefon pintar menyokong teknologi pengecasan pantas Qualcomm Quick Charge 2.0 (walaupun prosesor terpasang MediaTek), jadi setengah jam 'di outlet' sudah cukup untuk beberapa jam penggunaan aktif peranti.

Firmware telefon pintar juga dioptimumkan untuk autonomi maksimum. Oleh itu, LG X Power 2 (M320) mampu hidup lebih lama tanpa pengecasan.

Dan 'icing on the cake' adalah slot berasingan untuk kad memori microSD – dan tidak digabungkan dengan slot untuk kad SIM kedua, seperti kebanyakan telefon pintar moden.

Kelebihan

  • Hayat bateri yang mengagumkan
  • Slot berasingan untuk kad memori;
  • Pengoptimuman sistem operasi;
  • Sokongan untuk teknologi pengecasan pantas;

keburukan

  • Ciri teknikal bukan yang terbaik untuk segmen harganya.

Xiaomi Redmi Catatan 4X 4 / 64GB

Penilaian: 4.7

Xiaomi Redmi Catatan 4X 4 / 64GB

Perwakilan lain yang murah Xiaomi yang menggabungkan kelebihan model terbaik dari garisan Redmi (prestasi baik, harga rendah) dengan skrin 5.5 inci dan resolusi Full HD 1080 × 1920 piksel . Pemproses 10-teras MediaTek Helio X20 dan RAM 4 GB bertanggungjawab untuk kelajuan kerja. Storan dalaman adalah 64 GB, yang cukup untuk menyimpan 50-60 jam video yang ditangkap pada resolusi maksimum. By the way, resolusi kamera belakang adalah 13 MP.

Seperti telefon pintar lain Xiaomi, Redmi Catatan 4X menjalankan sistem operasi proprietari MIUI. Ia akan menjadi kebiasaan, tetapi ia berfungsi dan praktikal.

Kelebihan

  • Ciri teknikal yang sangat baik;
  • Kemas kini firmware berkala;
  • Pengoptimuman sistem operasi yang baik;

keburukan

  • Bahan badan yang tidak boleh dipercayai;
  • Firmware terhad wilayah MIUI (masalah dengan penyetempatan beberapa aplikasi, misalnya).

Meizu MX6 3 / 32GB

Penilaian: 4.6

Meizu MX6 3 / 32GB

Telefon pintar ini patut diambil hanya untuk skrin. Seperti peranti lain Meizu, ia dilengkapi dengan matriks dengan tepu warna yang tinggi, tetapi pada masa yang sama warna semula jadi dan kecerahan yang baik. Dalam kes ini, pepenjuru layar berukuran 5.5 inci, dan resolusi adalah Full HD, yang menghasilkan 'gambar' yang indah dan visual.

Spesifikasi teknikal lain termasuk pemproses berprestasi tinggi 10 teras MediaTek Helio X20, yang dilengkapi dengan RAM 3 GB; Storan dalaman 32 GB; bateri 3060 mAh; Kamera utama 12 megapiksel; pengimbas cap jari dan badan logam.

Di samping itu, ia dibezakan dengan reka bentuknya yang menarik dan kegunaan yang tinggi.

Kelebihan

  • Skrin yang menggembirakan;
  • Badan logam;
  • Hayat bateri tinggi;
  • Ciri teknikal yang sangat baik;
  • Reka bentuk yang menarik;

keburukan

  • Beberapa versi tidak mempunyai pra-pemasangan Google Play, anda perlu memuat turunnya secara berasingan.

Huawei Y6 II

Penilaian: 4.6

Huawei Y6 II

Telefon pintar 5.5 inci yang murah dari syarikat Huawei. Berbeza dengan prestasi yang optimum – ia mempunyai pemproses HiSilicon Kirin 620 proprietari dengan 8 teras dan kelajuan jam 1200 MHz, yang dilengkapi dengan RAM 2 GB. Kapasiti bateri ialah 3000 mAh. Dan, berkat resolusi skrin yang agak kecil 720 × 1280 piksel (HD), ia menawarkan jangka hayat bateri sehingga 2 hari. Kamera utama ialah 13 megapiksel. Kapasiti simpanan dalaman ialah 16 GB.

Kelebihan utama telefon pintar adalah reka bentuknya yang sangat menarik. Terutama untuk segmen harga yang sangat bajet. Walaupun penampilan telefon pintar boleh disebut 'bersahaja', bahagian depan dan belakang yang bulat menjadikannya sangat menarik.

Kelebihan

  • Reka bentuk yang menarik;
  • Ciri teknikal yang cukup baik.

keburukan

  • Resolusi skrin yang agak rendah;
  • Storan dalaman hanya 16 GB.

Penarafan telefon pintar bajet terbaik dengan skrin besar

Meizu M3 Max 64GB

Penilaian: 4.8

Meizu M3 Max 64GB

Skrin anggaran 6 inci dengan prestasi yang cukup baik dan skrin (ini Meizu!) Pemproses MediaTek Helio P10 dengan 8 teras pemprosesan bertanggungjawab untuk kelajuan kerja, yang ditambah dengan 3 GB RAM.

Di samping itu, phablet mempunyai bateri 4160 mAh, yang cukup untuk jangka hayat bateri selama beberapa hari dalam mod penggunaan campuran; kamera utama dengan 13 megapiksel; pengimbas cap jari – semuanya dalam casing logam. Kapasiti simpanan dalaman – 64 GB.

Phablet dilengkapi dengan kaca 2.5D, yang menjadikannya kelihatan cantik. Kamera depan berkualiti tinggi, sesuai untuk selfie. Yang utama juga memotret dengan baik, kerana berdasarkan sensor Sony IMX258 yang produktif.

Kelebihan

  • Kamera yang bagus;
  • Skrin hebat;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Reka bentuk yang menarik;

keburukan

  • Sukar untuk mencari kaca pelindung pada skrin 2.5D;
  • Beberapa versi telefon pintar hadir tanpa pra-pemasangan Google Play, anda perlu memuat turunnya sendiri.

Sony Xperia T2 Ultra

Penilaian: 4.7

Sony Xperia T2 Ultra

Phablet HD 6-inci yang sangat bajet. Prestasi mungkin kelihatan agak rendah kerana pemproses Qualcomm MSM8928 lama dan RAM 1GB, tetapi ini lebih daripada diimbangi oleh harga telefon pintar yang rendah. Di samping itu, jumlah simpanan dalaman juga kecil – hanya 8 GB. Walau bagaimanapun, terdapat slot untuk kad memori, microSD dengan kapasiti sehingga 32 GB disokong.

Telefon pintar dilengkapi dengan bateri 3000 mAh, yang – berkat skrin beresolusi rendah dan pemproses yang tidak begitu cekap – sudah cukup untuk penggunaan autonomi selama 2-3 hari.

Telefon pintar menggunakan shell XPERIA proprietari untuk sistem operasi Android, yang mudah dinavigasi. Oleh itu, ia juga sesuai untuk kanak-kanak atau orang tua.

Kelebihan

  • Mudah untuk digunakan;
  • Hayat bateri tinggi.

keburukan

  • Prestasi buruk;
  • Storan terbina dalam hanya 8 GB.

Lenovo Phab2

Penilaian: 4.6

Lenovo Phab2

Phablet murah ini dirancang untuk menonton video dan filem. Skrin HD 6,4 inci yang besar, Dolby Surround dan teknologi augmented reality menjadikannya pusat multimedia mudah alih. Selain itu, peranti ini juga sangat produktif untuk segmen harganya – pemproses MT8735 MediaTek mempunyai kelajuan jam 1.3 GHz dan dilengkapi dengan RAM 3 GB untuk beralih pantas antara aplikasi dalam mod multitasking.

Selain itu, phablet ini adalah keseronokan untuk merakam video. Tiga mikrofon sekaligus merakam suara surround menggunakan teknologi Dolby Audi o Tangkap 5.1 dengan pemandangan yang dapat dibezakan dengan jelas. Kamera mempunyai resolusi fizikal 13.1 megapiksel, dan resolusi maksimum video yang dirakam adalah Full HD.

Ceri pada kek adalah bateri 4050 mAh yang tahan selama beberapa hari penggunaan mod campuran.

Kelebihan

  • Hayat bateri tinggi;
  • Sokongan AR;
  • Ciri teknikal yang cukup baik;
  • Bunyi berkualiti tinggi;

keburukan

  • Resolusi skrin rendah;
  • Pemproses yang agak 'lemah'.

Telefon pintar bajet mana yang hendak dibeli

  1. Sekiranya anda mahukan telefon pintar termurah, tetapi yang pada masa yang sama tidak akan melambatkan dan membeku ketika beralih antara aplikasi, maka anda harus memperhatikan produk dari Xiaomi. Meizu tidak begitu cekap, tetapi lebih cantik. Telefon pintar Huawei juga menarik dalam segmen anggaran – mereka menggunakan sistem operasi yang kurang diubahsuai daripada pengeluar sebelumnya.
  2. BlackBerry Z10 adalah telefon pintar yang tidak biasa, yang dicirikan oleh keselamatan maksimum, walaupun dengan mengorbankan fungsi. Model dari LG memberikan autonomi yang terbaik dan sangat mudah digunakan.
  3. Selebihnya peranti mempunyai beberapa ciri unik. Sebagai contoh, Samsung Galaxy J1 sangat mudah, Sony Xperia T2 mempunyai mod penjimatan kuasa yang melampau, dan Lenovo Phab2 mempunyai teknologi suara surround Dolby dan sokongan augmented reality (AR).

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen