13 sensor tempat letak kenderaan terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Sensor parktronic atau tempat letak kereta – satu set sensor sensitif dengan komunikasi elektronik, yang direka untuk membantu pemandu dalam melakukan manuver di ruang tertutup. Tugas sensor parkir merangkumi peringatan tentang bahaya perlanggaran dengan objek dengan memberi isyarat bunyi dan jarak ke gangguan yang diharapkan. Tidak lama dahulu, peranti ini memerlukan pemasangan pilihan selepas pembelian: lubang teknologi dipotong di bumper dan saluran komunikasi (wayar dan kabel) diletakkan dari sensor ke penerima. Walau bagaimanapun, kini pengeluar kereta mengintegrasikan peranti letak kenderaan secara langsung dari barisan pemasangan: pendekatan ini membolehkan anda mengelakkan gangguan luar dengan integriti bahagian badan, dan juga meminimumkan risiko sambungan yang salah.

Oleh kerana terlalu banyak pasaran dengan model sensor tempat letak kenderaan yang sentiasa dikemas kini, pemilik kereta sering menghadapi masalah pilihan, kerana semakin sukar untuk mencari kompromi antara kualiti, harga dan fungsi. Para editor majalah menarik perhatian pada nuansa ini, dan melakukan kajian secara bebas dari segmen ini. Sebagai hasil kajian jangka panjang, penilaian dari 14 sensor tempat letak kenderaan terbaik telah dibentuk, pilihannya dibuat dengan mengambil kira kesimpulan pakar kakitangan dan analisis ulasan pengguna.

Cara memilih sensor tempat letak kereta

Semasa memilih sensor tempat letak kereta, kami sangat mengesyorkan agar anda memperhatikan tujuh tanda utama:

Kaedah pemberitahuan. Pilihan klasifikasi standard, yang mana semua sensor parkir dibahagikan kepada tiga jenis:

  1. bunyi – prinsip operasi mereka didasarkan pada penyediaan isyarat bunyi berselang ketika mendekati halangan. Lebih-lebih lagi, semakin dekat sensor dengan gangguan bersyarat, semakin tinggi kadar pengulangan impuls suara, dan apabila jaraknya berkurang melebihi had selamat, suara menjadi berterusan sepenuhnya. Kelemahan sistem sedemikian jelas: jika terdapat banyak bunyi akustik di dalam kereta (muzik atau perbualan kuat), pemandu mungkin tidak bertindak balas terhadap isyarat yang diberikan;
  2. optik – peranan elemen amaran dalam kes ini diberikan kepada LED, yang (biasanya) diaktifkan pada masa kereta mula bergerak secara terbalik. Ketika sensor mendekati objek yang mengganggu, indikator mulai berubah warna: dalam versi standard, hijau menunjukkan tidak adanya bahaya, kuning menunjukkan permulaan pendekatan untuk halangan, dan merah menunjukkan penurunan jarak yang kritikal dan bahaya perlanggaran. Untuk meningkatkan kebolehpercayaan, sensor parkir optik sering dilengkapi dengan sistem bunyi selari.
  3. digital – sensor parkir, yang dicirikan oleh kandungan maklumat tertinggi. Penerima mereka dilengkapi dengan paparan LCD, yang menunjukkan di mana rintangannya, dan pada jarak berapa. Selalunya, maklumat dari kamera pandangan belakang juga dipaparkan di paparan, jika radar parkir menyokong integrasi jenis ini. Seperti sensor tempat letak kenderaan optik, peranti sedemikian biasanya merangkumi amaran bunyi untuk meningkatkan kebolehpercayaan sistem secara keseluruhan.

Kaedah pemasangan. Sensor tempat letak kereta boleh dipasang dalam tiga variasi reka bentuk:

  1. sensor parkir belakang adalah kaedah pemasangan yang menyatukan sensor ke bumper belakang kenderaan. Sistem secara keseluruhan diaktifkan semasa membalikkan;
  2. sensor parkir depan – pemasangan dilakukan di bumper depan, dan sensor diaktifkan semasa anda menekan pedal brek;
  3. sensor parkir gabungan – sistem yang menggabungkan prinsip dua yang pertama. Bertindak sama menekan pedal brek dan ketika kenderaan mula bergerak secara terbalik. Biasanya sensor dipasang dalam susunan '2 + 4' (dua di depan dan empat di belakang), namun sistem yang paling maju dengan pemantauan titik buta adalah sensor parkir dengan skema '4 + 4'.

Jenis pelaksanaan. Aspek yang sangat menarik dari klasifikasi sensor parkir, yang membahagikannya kepada dua kategori besar:

  1. pita – medan kawalan pendekatan dibentuk di sini dengan menggunakan pita elektromagnetik khas, yang dilekatkan ke dasar bumper. Sistem yang sangat bermaklumat, tetapi sangat tidak praktikal: jika pita gagal, penggantian lengkapnya diperlukan.
  2. standard – kawalan dalam kes ini dilakukan menggunakan sensor diskrit yang dipasang di lubang pemasangan khas pada bumper. Mereka lebih praktikal untuk digunakan, kerana jika satu elemen gagal, sistem dapat terus berfungsi seperti biasa.

Kaedah pemindahan data. Seperti kebanyakan sistem elektronik, sensor tempat letak kereta adalah

  1. berwayar – sensor dan penerima, melalui unit elektronik, saling berkaitan dengan wayar. Prestasi yang cukup dipercayai, tetapi sangat tidak selesa dari segi pemasangan.
  2. tanpa wayar – unit elektronik dan sistem amaran saling berkaitan dengan modul frekuensi radio. Penghantaran data berlaku pada frekuensi gelombang tertentu, dan dari segi pemasangan, sensor parkir seperti itu mempunyai kelebihan yang sangat ketara. Walau bagaimanapun, kelemahan mereka dinyatakan dalam kerentanan terhadap pengaruh luar pada isyarat dan kemungkinan tindakan yang tidak teratur.

Bilangan sensor. Menurut parameter ini, dari 2 hingga 8 sensor boleh dipasang di dalam kereta – semuanya bergantung pada model sensor parkir khusus dan pilihan pembeli. Sudah tentu, semakin banyak elemen penjejakan yang disertakan dalam peranti, semakin tinggi peluang pemandu untuk mengelakkan kerumitan yang tidak menyenangkan semasa meletak kenderaan.

Diameter sensor. Parameter yang memainkan peranan yang sangat penting ketika menggantikan satu atau beberapa sensor yang gagal. Sebagai peraturan, pemotong khas selalu dibekalkan dengan sensor tempat letak kereta, dengan mana anda dapat menggerudi lubang pendaratan di bumper kereta. Ukuran lubang ini berbeza dari 18 hingga 22 milimeter.

Jarak pengesanan. Aspek penting lain dalam pilihan itu, tertumpu pada tahap berhati-hati pemandu. Julat pengesanan halangan minimum pada peranti moden boleh berbeza dari 10 hingga 30 sentimeter, dan maksimum – dari 1.5 hingga 2.5 meter. Sekiranya anda tidak mempunyai pengalaman memandu yang kaya, kami sangat mengesyorkan memilih sensor tempat letak kenderaan dengan selang pengesanan seluas-luasnya.

Sebagai tambahan kepada senarai parameter wajib, perlu diperhatikan fungsi tambahan radar tempat letak kereta, seperti:

  1. keupayaan diagnostik sendiri – peranti memeriksa sensor secara automatik, dan sekiranya berlaku satu atau lebih kegagalan, ia memberi isyarat kepada pemandu tentangnya;
  2. kawalan kelantangan – butang kawalan untuk menyesuaikan tahap pemberitahuan bunyi yang selesa;
  3. pemarkahan suara – isyarat impuls standard di sini digantikan oleh suara wanita atau lelaki;
  4. fungsi 'towbar' – pengaturan khas sensor, yang membolehkan anda menyesuaikan jarak ke halangan, dengan mengambil kira bahagian kereta yang menonjol. Juga menghilangkan positif palsu;
  5. menyambungkan kamera pandangan belakang adalah salah satu integrasi terbaru yang membolehkan anda mengesan keadaan di belakang kereta.

Penarafan sensor tempat letak kenderaan terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Sensor tempat letak kenderaan terbaik dengan paparan LED 1 AAALINE LED-14 DI DALAM 7 320 RUB
2 PARKCITY Ultra Ramping RUB 4,990
3 SteelMate PTS410M8 RUB 5,300
4 ParkMaster 34-4-A RUB 4,850
5 AVS PS-128U RUB 2 889
Sensor tempat letak kenderaan terbaik dibina di cermin pandang belakang 1 SPARK 8M RUB 8,120
2 Parkmaster 22-4-A RUB 3,790
Sensor tempat letak kenderaan terbaik dengan kamera pandangan belakang 1 AVS PS-842U RUB 4,990
2 Cam ParkMaster 4-ZJ-50 RUB 7 750
3 Sho-Me Y-2835L 3 400 gosok.
Sensor tempat letak kenderaan terbaik dengan paparan 1 AAALINE LCD – 18 RUB 11,973
2 ParkMaster 238 RUB 9 490
3 PARKCITY Paris RUB 4,550

Sensor tempat letak kenderaan terbaik dengan paparan LED

AAALINE LED-14 DI DALAM

Penilaian: 4.9

AAALINE LED-14 DI DALAM

Pemimpin kehormat penarafan adalah AAALINE LED-14 INSIDE sensor sensor – sejenis lelaran AVS PS-128U yang menggunakan sensor dalaman untuk meminimumkan risiko kegagalannya. Penunjuk digital banyak persamaan dengan model di atas, tetapi ditambahkan dengan jelas berkat perubahan kecil 'kosmetik'. Bilangan sensor belum melebihi 4, dan mereka berada di bumper belakang.

Jarak pengimbasan AAALINE LED-14 INSIDE sedikit menurun kerana keunikan lokasi sensor (0.3 – 2.0 meter), namun, ketepatan pengukuran telah meningkat menjadi 1 sentimeter, yang merupakan hasil yang baik dan sesuai untuk pemula dari memandu. Bersama dengan petunjuk LED dan digital, sistem peringatan suara dilaksanakan, serta penyesuaian sensor sensor yang fleksibel untuk menyesuaikan jarak relatif dengan elemen badan yang menonjol. Mengingat keinginan pemaju untuk mengurangkan kos produk akhir, mungkin salah perhitungan terbesar dibuat: iaitu, sistem komunikasi tanpa wayar penerima dan sensor tidak dilaksanakan. Walau bagaimanapun, nuansa yang menjengkelkan ini diratakan oleh tahap kebolehpercayaan peranti yang tinggi – kita bercakap mengenai operasi stabil selama 5-7 tahun.

Kelebihan

  • sistem kedudukan sensor dalaman;
  • tahap kos yang boleh diterima;
  • penampilan yang menyenangkan;
  • keupayaan untuk menyesuaikan sensor;
  • kebolehpercayaan tinggi peranti secara keseluruhan.

keburukan

  • kekurangan sambungan elemen kerja tanpa wayar.

PARKCITY Ultra Ramping

Penilaian: 4.8

PARKCITY ULTRA SLIM

PARKCITY Ultra Slim menggunakan konsep visual 'ringan' yang sangat menggembirakan pengguna, yang sebahagiannya menjelaskan popularitinya yang tinggi. Skala paparan biasa telah memperoleh bentuk bulat, dan hanya segmen pusat dengan paparan digital yang tidak berubah. Jarak pengimbasan dalam model adalah 0.3 – 2.5 meter – agak standard dan didapati lebih dari sekali sepanjang penilaian kami.

Hanya ruang di belakang kereta yang dikenakan pengesanan menggunakan radar tempat letak kereta, dan kawalan dilakukan oleh sejumlah sensor standard – empat. Diameter masing-masing adalah 14 milimeter, tetapi ukuran lubang adalah 18 milimeter. Seperti dua penama sebelumnya, bar boleh disekat ke siling kerana paparan digital menyokong putaran 180 darjah. Kosnya rendah, yang merupakan kelebihan utama dalam kes PARKCITY Ultra Slim. Secara umum, modelnya menarik, berfungsi dan tahan lama, yang mana kebanyakan pengguna menyukainya.

Kelebihan

  • kemungkinan penempatan di siling;
  • reka bentuk yang menarik;
  • julat pengimbasan yang baik;
  • gabungan harga dan kualiti yang baik.

keburukan

  • kekurangan pemberitahuan yang baik.

SteelMate PTS410M8

Penilaian: 4.7

SteelMate PTS410M8

Baris ketiga peringkat menuju … sebenarnya, analog lengkap ParkMaster 34-4-A. Satu-satunya perbezaan ialah model dari SteelMate berharga lebih kurang 1,000. Gudang senjata PTS410M8 juga termasuk kemampuan untuk memutar paparan indikator untuk memperbaiki jalur di siling, dan spacer yang sama untuk mengimbangi sudut bumper, dan bahkan kurangnya panduan suara untuk pengumuman digital.

Jarak pengimbasan 4 sensor pada bumper belakang di sini adalah 0.3 – 2.5 meter dengan ralat 10 sentimeter tidak berubah. Kestabilan kerja adalah tinggi, serta kualiti pengerjaan. Tetapi diagnosis diri tidak dinyatakan – mungkin SteelMate gagal menyalin pesaing sepenuhnya. Secara amnya, tidak ada lagi yang dapat diceritakan di sini: kami telah melihat yang lain, dan tontonan deskriptif ini tidak boleh menyebabkan kebosanan.

Kelebihan

  • harga belian rendah;
  • kemungkinan menggantung papan di siling (dengan giliran penunjuk);
  • pelbagai imbasan yang luas;
  • kit tersedia untuk pemasangan sensor yang betul di soket.

keburukan

  • kekurangan sensor pada bumper depan.

ParkMaster 34-4-A

Penilaian: 4.6

PARKMASTER 34-4-A

Intinya sama seperti AVS PS-128U, ParkMaster 34-4-A lebih mahal dan mempunyai tarikh pelepasan sedikit kemudian, dan oleh itu belum kehilangan kaitannya di kalangan pengguna. Tetapi “kelemahan” objektif membuat diri mereka merasa: pertama, tidak seperti pesaing yang disebutkan namanya, peranti ini hanya dapat mengimbas kawasan di belakang kereta (menggunakan 4 sensor), dan kedua, jarak pengukuran kurang dari beberapa titik.

Walau bagaimanapun, ParkMaster 34-4-A juga mempunyai kelebihannya yang unik. Ini adalah kemampuan untuk memutar petunjuk untuk kemungkinan memasang jalur ke siling, dan sistem fleksibel untuk mengatur sensor untuk memicu, dan bahkan diagnostik diri. Kit sensor juga mempunyai kompensator sudut bumper yang dapat dipasang dan diamankan pada lubang bor 18.8mm. Semua ini dan banyak lagi membentuk kos akhir produk pada 4.5 ribu rubel (harga minimum), yang cukup selesa bagi kebanyakan pengguna.

Kelebihan

  • tahap kos yang boleh diterima;
  • keupayaan untuk memasang jalur di bumbung;
  • pendua digital / papan penunjuk;
  • kit untuk pemasangan sensor yang lebih fleksibel (pemampas sudut, spacer, dll.).

keburukan

  • ketidakupayaan untuk mengawal bumper depan (berbanding dengan pesaing).

AVS PS-128U

Penilaian: 4.5

AVS PS-128U

Seperti yang sering terjadi, seiring berjalannya waktu, para pemimpin pasaran meninggalkan posisi mereka yang pernah diduduki, memberi jalan kepada peranti yang lebih moden dan berfungsi kerana usang. Tepat keadaan ini menimpa sensor parkir AVS PS-128U, yang menawarkan pengguna untuk memantau keadaan di depan dan di belakang kereta. Jarak pengimbasan juga berada pada tahap tertinggi: dari 0.3 hingga 2.5 meter, tanpa mengira ketepatan pengukuran.

Selari dengan petunjuk LED, AVS PS-128U hanya menawarkan pemberitahuan suara, yang lebih dari cukup untuk meletak kenderaan di persekitaran yang sibuk dan sibuk. Walaupun peranti ini masih menunjukkan hasil yang sangat baik, gembar-gembur di sekitarnya mulai pudar dengan cepat. Terutama selepas pelepasan dalam setiap rasa AAALINE LED-14 INSIDE yang mempesona – tetapi kami masih mempunyai masa untuk mencapainya. Walaupun begitu, tetapi sisa-sisa bekas kegemilangan memainkan peranannya, dan tidak ada yang dapat membatalkan relevansi PS-128U bahkan sekarang.

Kelebihan

  • pelbagai imbasan yang luas;
  • harga yang sangat rendah;
  • paparan visual tanda pendekatan untuk halangan.

keburukan

  • sebilangan kecil pilihan moden;
  • reka bentuk ketinggalan zaman dan populariti yang semakin pudar.

Sensor tempat letak kenderaan terbaik dibina di cermin pandang belakang

SPARK 8M

Penilaian: 4.9

SPARK 8M

Petunjuk letak permukaan yang dipasang di permukaan segmen harga tengah, yang merupakan alternatif yang layak untuk cermin pandangan belakang standard. Sistem 'SPARK' 8M menyediakan pengesanan kemungkinan rintangan bukan hanya di belakang, tetapi juga di depan kereta, yang menyokong pemasangan sensor mengikut skema '4 + 4'. Malangnya, tanpa modul radio, jadi anda harus menyusahkan diri sendiri dengan pemasangan wayar yang kemas ke seluruh bahagian dalaman – ada baiknya kebolehpercayaan sistem yang membolehkan anda melakukan tanpa penggantian dan pembaikan untuk jangka masa yang panjang (jaminan 3 tahun).

Selang pengesanan 'sPARK' 8M berbeza dari 0.1 hingga 2.5 meter dengan ralat pengukuran hingga 10 sentimeter. Ini adalah pilihan terbaik untuk pemandu yang tidak berpengalaman yang mempunyai rasa buruk terhadap dimensi kereta, tetapi pada masa yang sama, dan agak 'licik', kerana kesalahan seperti itu boleh memainkan jenaka kejam. Diameter setiap sensor adalah 21.5 milimeter – ukuran yang agak luar biasa, tetapi ada pemotong untuk membuat lubang pemasangan di dalam kit. Ia juga perlu disebutkan hasil kerja bersama pemberitahuan suara dan optik, kehadiran kawalan suara dan memori untuk elemen jauh.

Kelebihan

  • tahap kos optimum;
  • tempoh jaminan yang panjang;
  • gambarajah pemasangan sensor – 4 di depan, 4 di belakang;
  • pelbagai pengesanan halangan;
  • kehadiran sistem amaran bunyi dan optik.

keburukan

  • banyak wayar penyambung.

Parkmaster 22-4-A

Penilaian: 4.8

Parkmaster 22-4-A

Sensor letak kenderaan dalam bentuk cermin pandangan belakang boneka termasuk dalam penilaian terbaik sebagai pilihan paling murah dan berpatutan di antara jenisnya. Menurut tradisi syarikat Parkmaster yang mapan, 22-4-A dihasilkan dalam pelbagai variasi warna, satu atau lain cara yang sesuai untuk warna asas badan kereta. Ia mengimbas kawasan hanya di belakang, dan hanya pada jarak 0.3 hingga 1.5 meter. Tetapi pada masa yang sama ia mempunyai penentukuran sensor yang sangat tepat, kesalahan pengukurannya tidak melebihi 1 sentimeter.

Dari fungsi Parkmaster 22-4-A yang lebih spesifik, tetapi tidak kurang menyenangkan, pengguna menyoroti tindakan bersama sistem pemberitahuan digital dan suara, serta kemampuan untuk membuat diagnosis diri dengan amaran mengenai 'pisau' satu atau lebih sensor. Sambungan peranti berwayar, yang menjadikan pemasangannya sangat bermasalah, tetapi semuanya berjalan lancar dengan kebolehpercayaan dalam jangka masa panjang – tidak perlu terus-menerus mematikan wayar. Akibatnya, model ini tidak dapat membanggakan parameter prestasi yang luar biasa, tetapi ia mempunyai beberapa fungsi kelas atas. Ketepatan karya juga tidak mengecewakan, yang bersamaan dengan harganya adalah keuntungan yang jelas.

Kelebihan

  • ketepatan pengukuran tinggi (ralatnya hanya 1 sentimeter);
  • harga rendah untuk satu set (berbeza bergantung pada warna sensor);
  • terdapat fungsi diagnosis diri;
  • pemberitahuan digital dan suara;
  • tahap kebolehpercayaan yang tinggi.

keburukan

  • jarak kerja yang kecil (0.3 – 1.5 meter).

Sensor tempat letak kenderaan terbaik dengan kamera pandangan belakang

AVS PS-842U

Penilaian: 4.9

AVS PS-842U

AVS PS-842U telah lama wujud di pasaran domestik, tetapi ia tetap tidak akan kehilangan jenama berkualiti tinggi. Dibuat dalam bentuk paparan 4,3 inci pada dudukan, parktronic ini memancarkan video ke salon dari kamera yang dipasang sama ada di bawah kaca di ruang penumpang atau di luar kereta. Di samping itu, bahagian atasnya ditempati oleh penunjuk digital standard yang ditumpangkan di atas urutan video – idea kontroversial, kerana sangat sukar untuk memisahkan satu dari yang lain dengan cepat. Nasib baik, pengeluar telah memberikan pemberitahuan suara yang menyenangkan untuk kes ini.

Bagi indikator kuantitatif kerja, AVS PS-842U aktif pada jarak 0,5 hingga 2,5 meter, memberikan kesalahan 10 sentimeter. Menyediakan pengimbasan secara eksklusif dari belakang, dengan anggapan bahawa pemandu merasakan dimensi depan kereta dengan baik. Sambungannya adalah standard, berwayar, menghilangkan kesan gangguan, tetapi memaksa anda bermain dengan meletakkan kabel di ruang penumpang. Sejujurnya, model ini nampaknya agak membosankan, tetapi 'membosankan' ini memberikan tahap kebolehpercayaan yang tinggi, dibuktikan dengan penjualan yang berjaya selama bertahun-tahun.

Kelebihan

  • kualiti tinggi dan kebolehpercayaan yang diuji masa;
  • jarak pengesanan halangan (0.5 – 2.5 meter);
  • kehadiran pemberitahuan suara yang menyenangkan;
  • keupayaan untuk melihat siaran dari kamera pandangan belakang.

keburukan

  • penunjuk digital ditumpangkan di atas video siaran, yang menyebabkan masalah visual.

Cam ParkMaster 4-ZJ-50

Penilaian: 4.8

Cam ParkMaster 4-ZJ-50

Kedudukan peringkat kedua menuju ke kamera ParkMaster 4-ZJ-50 yang dipasang, yang melepasi pemimpin dalam komponen jarak pengesanan halangan. Di sini jaraknya antara 0.1 hingga 2.5 meter dengan kesalahan tidak lebih dari 10 sentimeter. Parameter ini meninggalkan kesan pada jumlah kos model, serta fungsi diagnostik 'built-in' untuk kesihatan sensor penjejakan. Terdapat 4 daripadanya dalam set, dan diameter masing-masing adalah 22 milimeter.

Semua perkara lain sama, pemilik ParkMaster 4-ZJ-50 juga memperhatikan satu nuansa yang menjengkelkan, yang dinyatakan semasa peringkat operasi dalam keadaan lalu lintas yang padat. Faktanya ialah paparan digital dan urutan video tidak disertakan dengan isyarat suara, yang menjadikannya sangat sukar untuk menavigasi di ruang angkasa jika anda perlu memantau keadaan di jalan dari beberapa sisi sekaligus. Kelebihan kecil di piggy bank adalah kehadiran memori untuk sensor – penentukurannya untuk jarak pengesanan disimpan dalam tetapan unit, yang membolehkan anda tidak menggunakannya dari masa ke masa. Dari segi kualiti, sensor parkir ternyata sangat bagus, tetapi aspek prestasi tidak memungkinkan menaikkannya kepada pemimpin.

Kelebihan

  • kualiti kerja yang cukup tinggi;
  • jarak pengesanan dari 0.1 hingga 2.5 meter;
  • kehadiran kemungkinan diagnosis diri;
  • kesan memori sensor.

keburukan

  • kekurangan petunjuk bunyi;
  • pelbagai harga runcit.

Sho-Me Y-2835L

Penilaian: 4.7

SHO-ME Y-2835L

Salah satu sensor parkir yang paling mesra bajet dengan kamera pandangan belakang, mendapat tempat dalam ranking kerana permintaan tinggi di pasaran runcit. Paparan built-in Sho-Me Y-2835L mempunyai pepenjuru 3,5 inci, sebab itulah kehadiran kamera pandangan belakang dapat disebut murni nominal. Untuk menganalisis apa yang berlaku di belakang kereta, pemandu perlu melihat gambar dengan teliti, membiarkan keadaan berada di seberang.

Untuk ketepatan menentukan halangan di jalan kereta, 4 sensor standard bertanggungjawab, yang cukup sensitif untuk model anggaran. Julat amaran di dalamnya adalah dari 0,3 hingga 2,5 meter, dengan kesalahan dalam jarak 10 sentimeter. Selain menghantar urutan video, Sho-Me Y-2835L dilengkapi dengan sistem pemberitahuan suara – bukan yang paling menyenangkan, tetapi memberi pemahaman tentang seberapa dekat objek jamming ketika meletak kenderaan. Sudah tentu, dalam hal ini mustahil untuk bercakap mengenai kepemimpinan – bahkan model teratas dari Sho-Me tidak mencapai status yang begitu tinggi. Walau bagaimanapun, hakikat cinta orang jelas: Y-2835L dibeli sekerap AVS PS-842U.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • operasi sensor yang betul (kepekaan tinggi);
  • pemberitahuan pada jarak 0.3 hingga 2.5 meter;
  • kehadiran sistem bekalan suara.

keburukan

  • kamera ditambahkan ke senarai ciri yang sering menjadi nominal – kerana paparan kecil dan resolusi, tidak selalu mungkin untuk melihat keadaan di belakang kereta.

Sensor tempat letak kenderaan terbaik dengan paparan

AAALINE LCD – 18

Penilaian: 4.9

AAALINE LCD - 18

AAALINE LCD – 18 – peranti yang menggabungkan semua prinsip pemberitahuan dan menambahkan kejelasan yang lebih besar kepada mereka, layak mendapat kepemimpinan yang tidak dapat dipertikaikan dalam penilaian sensor parkir dengan paparan. Paparan warna dengan empat tanda warna, penunjuk jarak digital, dan pengesanan titik buta diakui oleh pengguna sebagai yang paling senang dari jenis mereka. Keadaan dipantau dari depan dan belakang kenderaan berkat susunan sensor '4 + 4'.

Julat pengesanan rintangan di AAALINE LCD – 18 adalah 2 meter, dan jarak minimum ke rintangan terhad kepada 0.3 meter. Ini tidak buruk, walaupun dengan ralat 10cm. Secara umum, dari seluruh rangkaian teknologi canggih, sensor tempat letak kereta ini hanya kekurangan komunikasi tanpa wayar – bilangan wayar dan keperluan untuk meletakkan rapi sangat menjengkelkan. Dari segi gabungan harga dan kualiti, model ini sesuai dengan kategori yang terbaik di seluruh segmen, dan dari segi kebolehpercayaan, model ini jauh melebihi pesaing terdekatnya.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;
  • jarak pengesanan halangan (0.3 – 2.0 meter);
  • 8 sensor sentuh termasuk;
  • ketersediaan petunjuk 'pintar', kawalan titik buta dan pemberitahuan suara.

keburukan

  • banyak wayar.

ParkMaster 238

Penilaian: 4.8

PARKMASTER 238

Tempat kedua dalam penarafan masuk ke parktronic ParkMaster 238 yang mengagumkan, dibuat dengan gaya hitam dan putih yang ketat dengan banyak pilihan warna untuk sensor pelindung. Ini memberikan kemampuan untuk memantau titik buta di depan dan di belakang, mengaktifkan sensor dengan menekan pedal brek atau ketika membalikkan kereta. Pada masa yang sama, jarak pengesanan dan isyarat sangat sederhana 0.3 – 1.5 meter. Tetapi ketepatan pengukuran tidak dapat dipuji: besarnya kemungkinan kesalahan hanya 1 sentimeter.

Dari fungsi tambahan ParkMaster 238, pengguna menekankan adanya diagnosis diri, yang dalam hal lapan sensor adalah perkara yang sangat berguna. Adalah baik juga bahawa bahagian visual menerima runut bunyi – semua pemberitahuan dari peranti dibunyikan dengan suara yang menyenangkan dan tidak mengganggu. Kualiti kerja tidak menimbulkan keberatan, dan juga ketahanan penggunaannya. Kos, dalam kes ini, juga sesuai dengan jangkaan, tetapi harganya cenderung sangat berbeza di pasaran runcit.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;
  • tahap ketahanan yang tinggi;
  • pengukuran jarak yang sangat tepat (ralat tidak melebihi 1 sentimeter);
  • kehadiran kemungkinan diagnosis diri.

keburukan

  • banyak wayar.
  • jarak pengesanan halangan yang agak sederhana.

PARKCITY Paris

Penilaian: 4.7

PARKCITY Paris

Perwakilan sensor parkir paparan yang sangat murah, yang hingga beberapa saat menduduki kedudukan terkemuka secara eksklusif dalam semua jenis penilaian pengguna. PARKCITY Paris menawarkan pengguna untuk memantau status lorong di belakang kereta melalui 4 sensor, masing-masing menghantar isyarat ke antara muka dinamik penerima. Pada masa yang sama, jarak pengesanan dan isyarat mengenai halangan berbeza dari 0,3 hingga 2,5 meter dengan kesalahan 10 sentimeter.

Kelebihan PARKCITY Paris yang paling penting berbanding pesaingnya adalah jenis sambungan tanpa wayar. Pemasangan dilakukan dengan pengilangan sederhana tempat duduk berdiameter 18 mm pada bumper, dan juga pengaktifan unit paparan isyarat selanjutnya. Pada masa yang sama, pemberitahuan digital digandakan di sini dengan perintah suara dengan kemampuan untuk mengatur kelantangan. Semua petunjuk kawalan dipaparkan di medan biru pada paparan, yang juga menambah kejelasan dan kepelbagaian spesies. Dari sudut pandangan 'harga / kualiti', parktronic ini adalah tawaran terbaik di pasaran, walaupun dalam beberapa aspek dan lebih rendah daripada pesaing yang lebih kompleks.

Kelebihan

  • ketersediaan komunikasi tanpa wayar sensor dan penerima;
  • pelbagai amaran mengenai menghampiri gangguan;
  • antara muka intuitif;
  • populariti tinggi dengan pengguna;
  • peranti terbaik dari segi nisbah harga dan kualiti.

keburukan

  • membolehkan anda mengawal keadaan hanya di belakang kereta.

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen