13 mesin kekuatan rumah terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Tidak perlu membayar keahlian pusat kecergasan yang mahal, kerana terdapat banyak peralatan sukan yang tersedia untuk dijual. Hari ini lembaga pengarang akan mempertimbangkan topik penting – peralatan latihan kekuatan. Sederhananya, ini adalah jenis simulator yang tepat di mana kita membina jisim otot, melegakan. Kami memberikan gambaran keseluruhan mengenai mesin kekuatan terbaik pada tahun 2020 yang optimum untuk pemasangan di rumah. Pakar kami telah mengkategorikan model yang dipilih mengikut jenis reka bentuk.

Penarafan peralatan kekuatan rumah terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Rangka kuasa terbaik dan mesin Smith untuk kediaman 1 DFC DCGE02 RUB 38,000
2 DFC F1CGE07 RUB 34,000
3 Badan-Padat GS348 RUB 160,000
4 SEMANGAT AFC122 RUB 306,000
Peralatan kekuatan rumah terbaik dengan berat percuma 1 DFC HM044 RUB 22,000
2 Badan Pepejal GAB300 RUB 38,000
3 Badan Pepejal GSCR-349 RUB 50,000
4 Powertec Workbench Levergym WB-LS16 RUB 90,000
Mesin kekuatan blok berat terbaik 1 DFC Multigym HM024 RUB 50,000
2 RUMAH HG-2075C RUB 26,000
3 Arca Badan BMG-4302 RUB 28,000
Peralatan latihan kekuatan pelbagai stesen terbaik untuk kediaman 1 DFC D7005A 41,000 rubel.
2 OXYGEN Spartan RUB 60,000

Rangka kuasa terbaik dan mesin Smith untuk kediaman

Pada pemilihan pertama tinjauan, kami akan mempertimbangkan jenis simulator khas, yang pada pandangan pertama tidak menyerupai simulator sama sekali, tetapi beberapa bar mendatar yang 'kompleks'. Namun, struktur kerangka di dalamnya dibuat sedemikian rupa untuk menangani beban tidak hanya dengan beratnya sendiri, tetapi juga dengan barbel. Rangka daya seperti itu, dan lebih dari satu, terdapat di gim mana pun di mana terdapat sekurang-kurangnya satu barbel.

Apa itu mesin Smith

Mesin Smith adalah versi canggih dari kerangka daya, yang menyediakan pemasangan dan pengaman palang tepat semasa latihan. Kelebihan penyelesaian seperti ini adalah keselamatan bagi pengamal, kerana risiko menjatuhkan barbel pada dirinya sendiri dihilangkan. Tetapi ada juga kelemahan – pergerakan terhad, unidirectionality, lintasan tetap. Tetapi dalam konteks penggunaan di rumah, kerugian hilang dengan latar belakang kelebihan yang tidak dapat dipertikaikan – kemampuan untuk melatih dan menjaga bentuk diri sendiri tanpa bantuan jurulatih atau sekurang-kurangnya seorang belayer.

Fungsi mesin Smith untuk latihan di rumah lebih daripada cukup – mesin basuh klasik dengan semua variasi, jongkok, lunges, penekan tempat duduk, keriting, keriting bisep, baris bengkok, dll.

DFC DCGE02

Penilaian: 4.9

DFC DCGE02

Pertama, pertimbangkan rangka kuasa DFC DCGE02 buatan Cina klasik. Singkatan DFC ini terkenal kepada atlet amatur dan hanya orang yang sekurang-kurangnya terlibat secara aktif dalam kecergasan. Tanda dagangan itu kononnya berasal dari Rusia. Direka untuk muatan hingga 360 kg.

Ini adalah mesin berat bebas serba guna yang direka untuk melakukan pelbagai latihan asas: pelbagai jenis penekan – dari dada dan dari bahu, jongkok, pull-up, push-up seperti pada bar yang tidak rata, deadlift dan banyak lagi. Dengan itu, anda boleh melatih otot lengan dan kaki, akhbar.

Rangka itu adalah struktur keluli dengan empat penyangga, dihubungkan oleh balok silang dengan lubang teknologi yang diaplikasikan, berhenti dan alat lain untuk memasang rod, berhenti dan manipulasi lain. Dimensi rangka kuasa yang dipasang ialah 140x123x217cm. Permukaan dicat dengan cat serbuk tahan lama khas dengan warna oren dan hitam. Berat bingkai tanpa pembungkusan – 83 kg, dengan pembungkusan – 89 kg. Dibekalkan dalam tiga pakej berasingan dengan ukuran 203x15x14cm, 147x33x15.5cm dan 123x42x14.5cm.

Asas struktur, yang dapat menahan berat yang besar, adalah profil keluli dengan keratan rentas 60x60mm. Lubang dibuat sepanjang ketinggian setiap rak dengan langkah 8 cm – ini adalah bagaimana 18 tingkat dibentuk untuk memasang pemegang untuk batang. Pemegang termasuk dalam set penghantaran – 2 pcs. Termasuk juga bar keselamatan, yang dengan cara yang sama dapat dipasang dengan mudah di mana-mana peringkat dan sama mudah dilepaskan.

Simulator dicirikan oleh ergonomi yang baik – titik cengkaman bar mendatar terbina dalam, bar push-up lengkap dilengkapi dengan pemegang getah lembut. Lekapan yang sama persis terdapat pada kaki, sehingga bingkai dengan semua bebannya tidak akan menggaru lantai. Sekiranya dikehendaki dan mungkin, bingkai boleh dipasang di lantai – terdapat pinggan khas di sudut. Tetapi ini adalah pilihan, dan pengikat perlu dibeli secara berasingan untuk ini.

Kelebihan

  • pembinaan yang kukuh dan boleh dipercayai;
  • mutu kerja yang baik;
  • pemasangan mudah;
  • 18 tahap;
  • cengkaman getah yang selesa;
  • kestabilan dan keupayaan untuk melekatkan lantai;
  • penampilan yang luar biasa (terutamanya kerana warna).

keburukan

  • tiada alat pemasangan yang disertakan untuk pemasangan lantai.

DFC F1CGE07

Penilaian: 4.8

DFC F1CGE07

Sekarang mari kita lihat kerangka kuasa jenama DFC yang sama, tetapi hanya lebih maju daripada versi sebelumnya. Model ini merangkumi semua ciri yang dilakukan oleh DCGE02 – pelbagai jenis bench press, deadlift, squat, dan lain-lain, tetapi dengan penambahan penyesuaian untuk jenis latihan yang lain. Pada masa yang sama, muatan muktamad jauh lebih tinggi di sini.

Dimensi simulator lengkap ialah 151x143x220cm, bingkai sendiri 113x111x210cm. Berat keseluruhan tanpa bungkusan – 66kg, dibungkus – 72.3kg. Dibekalkan dalam empat pakej berbeza – 117x29x11cm, 208x30x16cm, 202x14x11cm dan 105x28x14cm. Bahagian profil keluli rak sedikit lebih kecil daripada model sebelumnya – 50x50mm. Ketebalan dinding – 1.5mm. Warna kemasan dengan cat serbuk tahan lama didominasi hitam.

Inovasi utama dalam DFC F1CGE07 adalah adanya mekanisme dan peranti untuk pautan atas dan bawah. Cakera 1-inci (25mm) yang lengkap digunakan sebagai beban di kedua-dua arah. Berat keseluruhan set adalah 80kg. Cakera dipasang pada dua pemegang. Kunci adalah kunci spring khas yang termasuk dalam set penghantaran. Terdapat empat pemegang berasingan, masing-masing sepanjang 20cm, untuk menyimpan cakera. Beban terpasang maksimum pada pemegang simpanan cakera ialah 60kg setiap satu.

Dari segi beban maksimum, model ini mempunyai kemampuan yang jauh lebih banyak. Jumlah beban maksimum yang dinyatakan oleh pengilang ialah 500kg. Berat yang disyorkan untuk pemegang palang tidak lebih daripada 250kg, sama dengan palang keselamatan. Beban maksimum pada bar mendatar ialah 100kg. Batang mendatar itu sendiri lurus dengan lekukan pada permukaan logam di tempat cengkaman untuk mengelakkan tergelincir. Beban maksimum pada mekanisme pautan atas dan bawah – 80kg.

Terdapat lebih banyak tahap penempatan pemegang untuk bar dan bar di sini daripada penyelesaian sebelumnya – 21. Ia diatur dengan cara yang sama – lubang teknologi ke mana pemegang, bar keselamatan dan peranti lain dimasukkan. Roller khas dengan muncung busa lembut sangat dihargai – dengan pertolongannya, anda dapat dengan mudah melekatkan kaki semasa latihan yang sesuai. Ia dipasang pada bingkai dan menyesuaikan ketinggian dengan cara yang sama dengan bar selari.

Di bahagian bawah bingkai, kaki casis yang bersentuhan dengan lantai juga dilengkapi dengan penutup getah untuk melindungi lantai dari kerosakan.

Kelebihan

  • pembinaan yang mantap;
  • ambang beban meningkat;
  • mekanisme dan peranti untuk pautan atas dan bawah;
  • Tingkat 21;
  • roller yang selesa untuk memasang kaki;
  • lampiran lembut pada casis.

keburukan

  • tidak semua titik cengkaman dilengkapi dengan alat ergonomik.

Badan-Padat GS348

Penilaian: 4.7

Badan-Padat GS348

Sekarang mari kita beralih ke mesin Smith sendiri dan mempertimbangkan versi pertengahan harga Body-Solid GS348. Ini adalah peralatan sukan jenama Amerika yang cukup terkenal dengan nisbah harga-prestasi yang baik. Pembuatan tertumpu di China dan Taiwan.

Struktur penyokong adalah kerangka keluli yang kukuh dengan cerun yang mudah. Rangka dilas semua dari profil keluli dengan keratan rentas 50x76mm, kuat dan boleh dipercayai. Di luar, juga dengan kecenderungan yang sama, ada tahap berhenti untuk memasang barbel ketika berolahraga dengan beban bebas. Terdapat pemegang penkek di bahagian belakang bingkai, tiga pemegang di setiap sisi.

Di bahagian di mana bar bergerak di sepanjang pemandu (sebenarnya, idea mesin Smith), pengeluar menghampiri kemudahan atlet dengan penuh tanggungjawab. Bahagian bergerak dilengkapi dengan galas berkualiti tinggi, kerana batang rodanya halus, tanpa berderak dan tersentak, hampir senyap. Permukaannya kebanyakannya berlapis krom, jika tidak terdapat cat serbuk kelabu yang tahan lama.

Terdapat 20 titik sokongan untuk memasang rod. Kedudukan maksimum dirancang untuk ketinggian sepenuhnya 'Eropah' – untuk orang dengan ketinggian 190cm masih ada margin besar untuk ketinggian palang. Kedudukan deadlift yang lebih rendah juga dikira dengan cara yang paling cekap. Set penghantaran merangkumi dua pasang sekatan keselamatan dengan format yang berbeza. Mereka juga boleh digunakan untuk latihan barbell secara percuma.

Berat palang itu sendiri ialah 11kg. Kemiringan bingkai 7 darjah dirancang untuk memberi atlet pergerakan paling semula jadi semasa latihan di bahagian atas dan bawah badan, dengan teliti mengkaji kumpulan otot sasaran. Beban kerja maksimum mengikut pasport adalah 350 kg.

Body-Solid GS348 dari Mesin Smith dapat dengan mudah ditingkatkan dengan bangku yang terpisah untuk penekan bangku dan latihan lain. Sebagai pilihan, ia dapat dilengkapi dengan sistem penimbang berat dan peranti lain yang menjadikannya simulator pelbagai fungsi.

Dimensi simulator dipasang – 168x162x211cm, berat – 125kg. Dibekalkan dalam tiga pakej dengan dimensi masing-masing 45x222x13cm, 34x132x19cm, 32x188x13cm dan berat 60, 27 dan 46kg. Waranti pengeluar – 3 tahun.

Kelebihan

  • jenama Amerika yang terkenal;
  • nisbah kualiti dan harga;
  • galas berkualiti tinggi;
  • pergerakan rod yang lancar di sepanjang panduan;
  • permukaan bersalut krom dan kemasan tahan lama;
  • senang ditingkatkan;
  • Waranti 3 tahun;
  • anda boleh menggunakan bar percuma.

keburukan

  • tidak terdapat kelemahan yang jelas.

SEMANGAT AFC122

Penilaian: 4.7

SEMANGAT AFC122

Melengkapkan pilihan pertama majalah mesin latihan kekuatan rumah terbaik majalah adalah mesin Smith dengan harga yang jauh lebih tinggi, tetapi juga kelas yang lebih tinggi. Pengilangnya adalah syarikat Amerika terkenal Spirit Manufacturing Inc., sebahagian daripada syarikat induk antarabangsa Dyaco International. Perhimpunan itu sendiri dijalankan terutamanya di China.

Dimensi produk yang dipasang – 226x210x120cm, berat tanpa pembungkusan – 260kg. Berat dengan pembungkusan – 283.5kg, dimensi pakej – 233x123x43cm. Pembinaannya didasarkan pada kerangka keluli tugas berat yang dibuat dari profil dengan ketebalan dinding 3 mm. Keseluruhan bingkai, bersama dengan bahagian depan, mempunyai sedikit kemiringan, seperti pada model sebelumnya, yang disediakan untuk tujuan yang sama – pengedaran beban otot yang optimum semasa latihan dan operasi yang selesa secara umum.

Dalam SPIRIT AFC122, bahan berkualiti tinggi digunakan dan ketekunan teknikal juga tidak diragukan lagi. Galas berkualiti tinggi, panduan berlapis krom yang rata dan licin memastikan perjalanan rod yang sempurna. Malah skema warna dianggap terperinci. Permukaan tanpa krom adalah cat serbuk hitam yang tahan lama, dan hentian berwarna kuning terang. Ini sekaligus menambahkan kemudahan dan ketepatan pergerakan ketika mengubah kedudukan hentian, dan memberikan simulator penampilan yang terhormat.

Tujuan SPIRIT AFC122 adalah sama seperti mesin Smith lain – deadlift, pull down, squat, lunges, betis raises, sejumlah latihan untuk otot individu. Dengan konfigurasi bangku tambahan, pilihan untuk latihan kekuatan klasik lebih banyak ditambahkan – penekan bangku dan penekan bahu.

Ini adalah pelatih kelas kelab yang sangat sesuai untuk pemasangan rumah bagi mereka yang sanggup membayar harga yang sangat berpatutan. Pakar peralatan sukan dan atlet sendiri memperhatikan biomekanik yang sangat harmoni, kebolehpercayaan dan ketahanan struktur di bawah beban, keselamatan dan kebolehpercayaan pemandu yang paling serius. Piawaian tinggi yang cuba dipatuhi oleh pemaju disahkan oleh sijil CE Eropah dan keselamatan GS.

Kelebihan

  • jenama;
  • kelas premium;
  • pembinaan yang boleh dipercayai;
  • pembuatan bahagian yang luar biasa;
  • batang palang yang sempurna;
  • perincian ergonomi difikirkan dengan teliti;
  • sijil kualiti;
  • Waranti 3 tahun.

keburukan

  • harga tinggi walaupun untuk kereta Smith premium.

Peralatan kekuatan rumah terbaik dengan berat percuma

Pilihan kedua tinjauan peralatan latihan kekuatan terbaik untuk kediaman mengikut versi dikhaskan untuk model yang sudah menjadi simulator dalam semua pemahaman – peralatan sukan yang sepenuhnya autonomi dan mencukupi, di mana berat bebas digunakan sebagai beban. Sudah tentu, konsep berat bebas diterima di sini dengan konvensyen, kerana simulator masih membuat 'koridor' tertentu untuk pergerakan dan pengimbangan beban atlet. Tetapi sekurang-kurangnya model ini tidak terhad kepada sistem timbang blok yang tegar. Kami akan membincangkan lebih lanjut mengenai simulator blok berat badan.

DFC HM044

Penilaian: 4.9

DFC HM044

Pertama, kami akan mempertimbangkan simulator paling murah dalam kumpulan jenama popular DFC asal Rusia ini. Ini adalah peralatan sukan klasik jenis rama-rama untuk melatih otot-otot dada dan lengan. Dikilangkan di China.

Dimensi simulator lengkap ialah 168x100x81cm, berat – 40kg. Kerangka penyokong dipasang dari profil keluli berkekuatan tinggi dengan bahagian 50x50mm dengan ketebalan dinding 2mm. Bahagian logam dicat dengan cat kelabu tahan lama. Unsur-unsur individu, termasuk sandaran dan tempat duduk, berwarna hitam. Dibekalkan dalam pembungkusan dengan dimensi 167x52x19cm.

Reka bentuk simulator membolehkan anda menyesuaikan kedudukan tempat duduk hampir tanpa had untuk ketinggian mana-mana atlet. Berat yang disyorkan pelatih tidak lebih daripada 150kg. Pemuatan dengan berat percuma diatur di sini dengan menggunakan cakera khas, yang dipasang melalui bushing yang lengkap. Untuk berat yang berbeza, diameter pendaratan yang berbeza – 25 dan 50 mm.

Bahagian depan simulator juga memiliki sandaran lembut di atas tempat duduk, dilapisi kulit eko berkualiti tinggi dan diisi dengan polimer busa. Bahagian belakangnya tidak boleh disesuaikan ketinggian, tetapi ini tidak perlu, kerana ketinggian keseluruhannya cukup untuk melakukan senaman yang selesa bagi orang-orang dari ketinggian dan binaan.

Secara keseluruhan, DFC HM044 adalah pilihan anggaran yang baik untuk pemasangan di rumah. Kedalaman struktur yang kecil dan, secara umum, dimensi yang agak sederhana membolehkan simulator muat tanpa masalah walaupun di tempat tinggal yang paling luas. Kelemahannya ialah hanya fungsi minimum – simulator tidak mempunyai pilihan tambahan dan direka untuk melatih hanya otot-otot dada dan sebahagian lengan.

Kelebihan

  • bingkai keluli tahan lama;
  • pelarasan tempat duduk;
  • kawalan beban yang selesa;
  • berat badan yang agak ringan;
  • dimensi sederhana untuk pemasangan rumah;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • pengkhususan yang sangat sempit.

Badan Pepejal GAB300

Penilaian: 4.8

Badan Pepejal GAB300

Ulasan akan diteruskan dengan mesin latihan kekuatan yang lebih mahal dan berfungsi dengan pemberat percuma jenama dagang Amerika Body Solid. Dia juga mempunyai pengkhususan tersendiri – latihan otot belakang, otot perut.

Dimensi simulator ialah 175x86x132cm, berat – 40kg. Dibekalkan dalam dua pakej dengan dimensi masing-masing 1115x565x220mm dan 795x665290mm dan berat 28 dan 18kg. Kerangka penyokong diperbuat daripada profil keluli berkekuatan tinggi. Rangka dilapisi dengan cat serbuk tahan lama. Warnanya berwarna hitam.

Fungsi unit, seperti yang telah disebutkan, berpusat pada pergerakan tekan dan belakang. Secara struktural, simulator direka untuk melakukan kecondongan yang selesa dengan beban pada posisi yang berbeza, hingga sembilan secara keseluruhan – dari mendatar hingga menegak. Kedudukannya mudah diselaraskan – sudut kecondongan diperbaiki dengan mudah dan cepat dengan pin yang sesuai. Berat bebas dalam model ini adalah cakera beban dengan diameter pendaratan 50 mm. Pemasangan dan penyingkiran adalah pergerakan cepat dan sederhana.

Simulator direka untuk muatan maksimum 91kg. Fakta ini dipenuhi dengan rasa tidak puas hati, kerana ambang beban maksimum nampaknya agak rendah. Walau bagaimanapun, jika kita bercakap mengenai orang yang mempunyai berat badan berlebihan, maka jenis latihan yang dibuat model ini jauh dari keutamaan pertama, dan pertama sekali perlu bekerja dengan pakar pemakanan.

Bagi proses latihan, pengguna kebanyakan memperhatikan kemudahan simulator dan perincian ergonomik yang difikirkan dengan baik. Bentuk khas pegangan, cengkaman, lintasan yang dipikirkan dengan baik – semuanya bertujuan untuk kecekapan maksimum dan hasil yang cepat. Pemasangan yang kuat dan berkualiti tinggi – tidak ada reaksi balas, tidak ada celah, tidak ada pergerakan yang mengejutkan dan lancar tanpa tersentak. Tempat cengkaman dan sentuhan rapat dengan badan dilengkapi dengan pelapik polimer busa lembut dengan sentuhan yang menyenangkan dan pada masa yang sama pelapis yang tahan lama.

Unit ini mengekalkan ciri asalnya untuk waktu yang lama pada intensiti sederhana, yang seharusnya sederhana ketika datang ke rumah dan bukan penggunaan kelab. Walaupun pada hakikatnya di sini kita melihat pengkhususan yang agak sempit, model ini bagaimanapun melibatkan lebih banyak kumpulan otot daripada yang sebelumnya, dan dari sudut pemeliharaan umum bentuknya jauh lebih berkesan (jika tidak ada tugas untuk mengepam dada dengan sengaja).

Kelebihan

  • jenama;
  • kualiti bahan dan mutu kerja;
  • pembinaan yang kukuh, boleh dipercayai dan tahan lama;
  • memikirkan ergonomi dengan teliti;
  • pelapis vinil bahagian lembut;
  • penampilan yang menarik.

keburukan

  • ambang beban maksimum yang agak rendah.

Badan Pepejal GSCR-349

Penilaian: 4.7

Badan Pepejal GSCR-349

Satu lagi mesin senaman tanda dagangan Body Solid, kali ini dengan pengkhususan yang berbeza – untuk melatih otot kaki. Jika dibandingkan dengan model sebelumnya, jumlah berat dan dimensi yang agak kecil membolehkan projektil digunakan dengan berkesan di rumah.

Dimensi simulator dipasang – 51x119x99cm, berat – 42kg. Dibekalkan dalam dua bungkusan dengan ukuran 114x42x27cm dan 53x42x17cm dan berat masing-masing 28 dan 15 kg. Bahan dan tahap prestasi teknikal juga tidak diragukan lagi, seperti pada model sebelumnya – keluli berkekuatan tinggi yang sama, sambungan yang boleh dipercayai, kelancaran bahagian yang bergerak.

Untuk memuatkan, cakera digunakan dengan diameter pendaratan yang lebih kecil daripada Body Solid GAB300 – 26mm. Anda juga boleh menggunakan cakera dengan diameter bore 51mm, tetapi melalui penyesuai khas OAS14, yang tidak termasuk dalam set penghantaran, tetapi boleh dibeli dengan mudah secara berasingan.

Jenis latihan utama adalah kerja kaki dengan beban dari posisi duduk, di mana otot betis paling banyak terlibat, sebahagiannya otot paha quadriceps. Beban dibekalkan bukan hanya oleh cakera beban itu sendiri, tetapi dapat ditingkatkan lagi hingga tiga kali dengan menggunakan tuas khas.

Kedudukan permulaan sesuai untuk kebanyakan pengguna dengan hampir semua profil anatomi. Permukaan sentuhan dilengkapi dengan lapisan yang tidak tergelincir, tempat hubungan yang paling sengit – sandaran badan, genggaman – mempunyai lampiran lembut dengan cengkaman pelapis polimer. Bahan DuraFirm yang fleksibel dan mesra alam digunakan – pembangunan yang dipatenkan.

Keberkesanan latihan difasilitasi oleh susunan perhentian yang bersungguh-sungguh dari sudut yang memberikan jarak gerakan maksimum dan selamat. Untuk memastikan kelancaran bahagian bergerak, walaupun di bawah beban maksimum, disediakan sistem pampasan khas dan galas tujahan.

Sebelum membeli simulator ini, anda perlu mengambil kira bahawa cakera muat tidak termasuk dalam set penghantaran, dan cakera mesti dibeli secara berasingan, serta penyesuai untuk diameter pendaratan yang lebih besar. Dalam bahan promosi, simulator selalu digambarkan sebagai satu set lengkap dengan cakera, yang secara tidak sengaja dapat menyesatkan.

Kelebihan

  • jenama;
  • kualiti bahan dan mutu kerja;
  • saiz dan berat kecil;
  • kelancaran bahagian yang bergerak;
  • tuas khas untuk kenaikan beban tiga kali ganda;
  • kebolehpercayaan dan ketahanan;
  • Cakera dengan beban yang lebih besar boleh digunakan melalui penyesuai (mesti dibeli secara berasingan).

keburukan

  • aduan pengguna mengenai kekurangan cakera beban dalam pakej.

Powertec Workbench Levergym WB-LS16

Penilaian: 4.7

WB-LS16

Pilihan kedua tinjauan peralatan latihan kekuatan terbaik untuk kediaman menurut majalah akan disiapkan oleh model paling terang jenama dagang LEVERGYM dalam pencalonan ini. Model ini jauh lebih mahal daripada koleksi di atas, tetapi ia mempunyai kelebihan yang tidak dapat dipertikaikan – fleksibiliti.

Dimensi simulator ialah 207x146x208cm, berat – 135kg. Rangka keluli tugas berat yang diperbuat daripada profil 3×3 inci dan tuas lekapan bebas yang sama kuat menahan beban sehingga 227kg. Sebagai peralatan sukan serba boleh, simulator luarannya mempunyai perincian fungsional, dibuat dalam reka bentuk yang harmoni, skema warna didominasi oleh warna asas kuning terang dan warna hitam bahagian individu. Cat serbuk, ketahanan tinggi, digunakan secara elektrostatik.

Sekarang mengenai kemungkinan bahawa simulator terbuka kepada atlet. Pakar dan pakar bebas lain mengakui bahawa model ini adalah salah satu sistem kecergasan yang paling berfungsi untuk bersenam di rumah. Ini membolehkan anda melatih hampir semua kumpulan otot – ini difasilitasi oleh struktur pengubah berdasarkan kabel dan tuas, yang senang dibina semula untuk tugas-tugas tertentu. Reka bentuknya membolehkan anda membuat beban terpencil pada bahagian badan yang memerlukan perhatian lebih.

Berat keseluruhan blok muatan adalah 226 kg, di mana 136 kg diperuntukkan secara bersyarat untuk menyelesaikan squats dan deadlift. Cakera meluncur dengan mudah ke tuas bebas, sehingga menimbulkan rasa tahan semula jadi, sebagaimana mestinya di mesin dengan berat bebas. Pada masa yang sama, keselamatan di sini jauh lebih tinggi daripada bangku konvensional atau rak kuasa.

Sebenarnya, bangku model ini terbina dalam, tetapi boleh disesuaikan sepenuhnya – sudut kecondongan dapat diubah dengan mudah menggunakan kereta galas bebola yang direka khas. Sekiranya dikehendaki, bangku dapat dilepaskan sama sekali untuk pelaksanaan pergerakan yang mudah untuk 'mengepam' punggung atau kaki.

Dari segi kekuatan struktur, kebolehpercayaan sambungan, ketahanan aus bahagian bergerak, model ini mempunyai margin yang signifikan – ia dapat dikendalikan walaupun dengan beban 'bukan rumah' di ruang kecergasan kecil.

Simulator ini sendiri mencukupi kerana pelbagai fungsinya, tetapi di samping itu, pembangun telah melengkapkannya dengan pilihan tambahan yang memungkinkan, jika dikehendaki, untuk memperluas kemungkinan latihan pada masa akan datang. Khususnya, reka bentuk bangku merangkumi penyesuai khas yang serasi dengan kompleks fungsi tambahan Powertec Workbench.

Kelebihan

  • jenama ternama;
  • kualiti kerja yang tinggi;
  • fleksibiliti untuk pelbagai jenis latihan;
  • pilihan untuk mengembangkan fungsi;
  • penampilan yang luar biasa;
  • salah satu kombinasi harga, fungsi dan kualiti terbaik;
  • margin prestasi untuk kegunaan komersial.

keburukan

  • harga yang agak tinggi.

Mesin kekuatan blok berat terbaik

Pemilihan peralatan latihan kekuatan terbaik seterusnya dalam tinjauan kami memberi tumpuan kepada faktor bentuk peralatan sukan yang popular dan senang – pelatih pengurangan berat badan. Mereka juga boleh dirancang untuk tugas yang berbeza dan mempunyai pengkhususan luas dan sempit. Perbezaan dari kumpulan model sebelumnya adalah bahawa ia menggunakan satu set bobot tetap dalam bentuk blok, yang dibina dalam struktur unit itu. Berat kerja diselaraskan dengan hanya menggerakkan limiter.

Format ini membolehkan anda meminimumkan dimensi proyektil itu sendiri, menjimatkan ruang untuk aksesori, dan secara keseluruhan memberikan lebih banyak peluang untuk penempatan rumah. Atas sebab yang sama, kami tidak akan mempertimbangkan persimpangan blok kargo besar kerana dimensi 'bukan rumah' mereka.

DFC Multigym HM024

Penilaian: 4.9

DFC Multigym HM024

Dan kita akan mulakan sekali lagi dengan jenama DFC yang terkenal dan mesin senaman pelbagai fungsi Multigym HM024. Dari segi fungsi, tentu saja, ini lebih rendah daripada mana-mana multistation kuasa, tetapi dalam kelas dan kategori harganya, model ini adalah salah satu yang terbaik dari segi ciri-cirinya. Simulator ini mendapat permintaan yang besar dan bahkan di tingkat perdagangan besar Persekutuan Rusia mungkin ada defisit, tetapi secara umum, tidak ada masalah dengan ketersediaannya pada tahun 2020 secara runcit.

Dimensi simulator yang dipasang ialah 173x113x218cm, beratnya signifikan – 175kg, tetapi sebahagian besar berat ini jatuh pada blok berat – 90kg. Satu timbunan disediakan dengan satu kawasan kerja. Tumpukan dilindungi oleh selongsong logam untuk mengelakkan sentuhan tidak sengaja pada bahagian yang bergerak dan kemungkinan kecederaan. Rangka keluli kuat, memberikan kestabilan dan kebolehpercayaan pada keseluruhan struktur, seperti pada kebanyakan peralatan sukan DFC dari siri Multigym.

Fungsi simulator direka untuk latihan serbaguna yang melibatkan kumpulan otot yang berbeza. Ini adalah penekan bangku dari dada yang berbaring atau separuh duduk, tarikan atas, pengurangan dan pemanjangan lengan, lenturan dan panjangan kaki. Berat atlet yang disyorkan tidak lebih daripada 150kg. Tempat duduk mudah disesuaikan untuk kedudukan yang paling selesa bagi orang dari ketinggian apa pun. Tempat duduk belakang disesuaikan dengan cara yang sama. Proses penyesuaian sangat mudah, tidak diperlukan alat dan alat khas.

Latihan dengan beban dijamin oleh sistem tuas, penggelek, kabel dan berat yang dipikirkan dengan baik. Penggelek, di mana kabel melintas, dilengkapi dengan bantalan bola untuk berjalan lancar. Kabel itu sendiri mempunyai sarung pelindung, yang secara signifikan meningkatkan hayat perkhidmatan dan pada masa yang sama menjamin keselamatan atlet – rehat ketegangan sepenuhnya dikecualikan.

Untuk model ini, perlu ditekankan secara berasingan bahawa simulator terdapat sebanyak enam bungkusan. Ukuran dan berat badan mereka mesti diambil kira sekiranya penghantaran dilakukan oleh perkhidmatan pengangkutan. Saiz pakej dari yang pertama hingga yang keempat (cm): 189x90x20, 120x97x27.5, 200x22x22, 14x27x20, kelima dan keenam – 14x27x17 setiap satu. Berat masing-masing ialah 35, 33, 28.5, 31 kg dan 31 kg untuk kelima dan keenam. Sebilangan kotak seperti itu kadangkala menyebabkan kedai salah perhitungan ketika mengirim, jadi masuk akal untuk berhati-hati dan berkeras untuk memeriksa kandungan bungkusan.

Kelebihan

  • bahan dan mutu kerja yang berkualiti;
  • fungsi yang luas;
  • peningkatan ergonomi;
  • penyesuaian sederhana;
  • penggelek dengan galas – larian yang paling lancar;
  • kabel jalinan;
  • kebolehpercayaan dan ketahanan.

keburukan

  • enam kedudukan pembungkusan – tidak selalu sesuai untuk pengangkutan.

RUMAH HG-2075C

Penilaian: 4.8

RUMAH HG-2075C

Mari kita pertimbangkan satu lagi tenaga pengajar dengan fungsi yang diperluaskan dari tanda dagangan HOUSEFIT Amerika yang terkenal. Model ini memasuki pasaran pada tahun 2014 dan telah mendapat permintaan yang stabil sejak itu. Dikilangkan di Taiwan. Oleh kerana berat dan dimensi yang agak rendah, model ini sangat sesuai untuk pemasangan di rumah.

Dimensi simulator lengkap – 210x154x88cm, berat – 101kg. Bahagian beratnya ialah 45 kg. Bahagian pengguna ini tidak mencukupi, oleh itu model ini secara diam-diam diposisikan sebagai simulator untuk wanita, tetapi batasan ini tentu saja bersyarat. Rangka keluli berkekuatan tinggi, kukuh dan tahan lama. Unit itu sendiri tidak mempunyai daya tarikan dalam reka bentuk – gabungan kemasan kelabu lembut dan warna pelapis, bentuk halus, gaya moden secara umum.

Dari segi fungsi, stesen kecergasan ini serupa dengan model sebelumnya, tetapi dengan penambahan beberapa ciri penting. Latihan utama adalah barisan mendatar dan menegak, tarikan bawah, rama-rama, ayunan kaki, penculikan pinggul, pelanjutan kaki, mengangkat bahu. Modul kekuatan atas direka untuk menggerakkan otot punggung (bahagian atas dan punggung), perut, bisep, dan trisep. Berat maksimum atlet adalah 120kg.

Simulator termasuk bangku Scott – peranti khas untuk bahagian siku tangan, di mana bisep dipam dengan paling berkesan. Idea di sebalik penyelesaian sederhana dan elegan ini adalah pembina badan terkenal Larry Scott, dua kali pemegang gelaran Mr. Olympia.

Simulator dibezakan oleh tahap prestasi teknologi dan kualiti bahan yang tinggi: panduan berlapis krom, kabel bertetulang di sarung pelindung, penggelek dengan galas bebola, tempat duduk yang boleh disesuaikan elastik.

Jaminan pengeluar rasmi untuk model ini adalah 1.5 tahun.

Kelebihan

  • jenama Amerika yang terkenal;
  • kualiti prestasi teknikal;
  • fungsi yang luas;
  • Bangku Scott dalam komposisi;
  • kelancaran bahagian yang bergerak;
  • ergonomi yang difikirkan dengan baik;
  • penampilan bergaya dan moden.

keburukan

  • berat muatan maksimum yang kecil.

Arca Badan BMG-4302

Penilaian: 4.7

Arca Badan BMG-4302

Pada akhir pemilihan, kami akan memperhatikan simulator lain yang menarik, fungsinya serupa dengan model sebelumnya, tetapi beberapa ciri individu mendorong banyak pembeli untuk memilihnya. Harganya cukup berpatutan walaupun untuk peralatan sukan jenama terkenal Britain seperti Body Sculpture.

Dimensi unit – 135x118x210cm, berat – 87kg. Rangka keluli yang kukuh, kualiti bahan pada bahagian yang bergerak tidak dapat dilupakan – Arca Tubuh tetap menyerlah. Reka bentuk simulator memerlukan penghargaan khas dari pakar dan pengguna – kemasan tahan lama bahagian logam hitam dan kelabu gelap secara efektif diimbangi dengan elemen reka bentuk merah terang.

Peranti kekuatan simulator bertujuan melatih kaki – lenturan dan panjangan, lengan – pengurangan dan pemanjangan, daya tarikan atas dan bawah. Modul atas dimaksudkan untuk tujuan yang sama seperti dalam kes sebelumnya – melatih latissimus dorsi, kumpulan atas, dan sebahagian trisep.

Bagi beban maksimum, ia juga agak kecil di sini, hampir seperti model yang dinyatakan di atas – 45 kg dalam sepuluh plat berat. Timbangan berat dipagar dengan selongsong pelindung. Berat maksimum atlet juga dibenarkan ialah 120 kg, seperti pada HOUSEFIT HG-2075C. Tempat duduk boleh disesuaikan.

Di beberapa platform perdagangan, Body Sculpture BMG-4302 diposisikan sebagai multi-station, tetapi para pakar telah mengenal pasti model tersebut sebagai kategori simulator blok muatan yang berasingan, kerana multi-station masih harus menawarkan fungsi yang lebih luas.

Jaminan pengeluar rasmi untuk model ini adalah 18 bulan.

Kelebihan

  • jenama Britain yang terkenal;
  • tahap kualiti dan teknologi tinggi;
  • lapisan karbon yang stabil dan tahan lama;
  • kajian terperinci dengan teliti;
  • ergonomi yang difikirkan dengan baik;
  • reka bentuk yang menarik.

keburukan

  • berat muatan maksimum yang kecil.

Peralatan latihan kekuatan pelbagai stesen terbaik untuk kediaman

Pemilihan model terakhir dalam tinjauan peralatan latihan kekuatan terbaik untuk kediaman, menurut majalah itu, dikhaskan untuk penyelesaian yang paling serba boleh dari segi fungsi – simulator berbilang stesen. Ini adalah penyelesaian all-in-one yang unik yang dapat menggantikan keseluruhan kumpulan simulator. Garis dalam definisi antara stesen multistation dan simulator sederhana dengan fungsi yang diperluas sangat bersyarat, oleh itu, di lantai perdagangan, penyelesaian seperti itu boleh didapati dalam kumpulan katalog produk yang berlainan. Reka bentuk peralatan sukan seperti itu biasanya cukup besar, tetapi banyak daripadanya cukup sesuai untuk kegunaan rumah.

DFC D7005A

Penilaian: 4.9

DFC D7005A

Pertama, kita akan mempertimbangkan peralatan latihan kekuatan pelbagai fungsi jenama DFC yang popular, yang disebut berulang kali dalam tinjauan. D7005A adalah versi D7005 yang sedikit lebih baik dan hanya sedikit lebih mahal.

Ini adalah mesin senaman dengan blok berat badan yang bersepadu. Dimensi berkumpul – 159×224.5x205cm, beratnya ketara, yang sangat diharapkan – 143kg, di mana 68kg jatuh pada timbunan berat. Set ini merangkumi dua lagi dumbbell dengan berat masing-masing 1.5 kg. Simulator dibekalkan dalam lima kotak dengan dimensi (cm) 136x44x20, 105x44x20, 203x22x17, 39x20x40, 39x20x32 dan berat masing-masing 23, 31, 33, 37.6 dan 33.3 kg.

Simulator ini dirancang untuk menyelesaikan pelbagai kumpulan otot. Latihan utama adalah tarikan bawah, tekan dada, tarikan atas, panjangan kaki. Modul atas biasanya digunakan untuk melatih otot belakang.

Terdapat pilihan tambahan – bar push-up. Bangku juga dapat digunakan untuk melatih penekan perut dengan beban dumbel lengkap. Bangku mudah disesuaikan dalam sudut kemiringan, serta kedudukan tempat duduk. Terdapat beberapa aksesori tambahan yang disertakan dalam pakej, dengan mana anda dapat menambah pelbagai latihan anda dan 'mengubahsuai' beberapa latihan.

Reka bentuk teknikal unit ini kukuh, para pemaju telah menjaga kemudahan pekerjaan dan, pada masa yang sama, kecekapan mereka. Lintasan bahagian bergerak simulator itu sendiri dipikirkan dengan baik dalam kombinasi dengan kedudukan badan atlet. Bangku sisi dengan dumbbell sedikit melengkung untuk memaksimumkan kedudukan semula jadi dan mengurangkan tekanan yang tidak perlu pada tulang belakang. Semua bahagian kenalan dilengkapi dengan pelekap lembut dengan permukaan tidak licin yang selesa.

Secara umum, ini adalah salah satu peralatan latihan kekuatan pelbagai fungsi terbaik di pasaran yang boleh dibeli di Rusia dengan harga yang berpatutan. Benar, banyaknya perincian mempunyai kesan sampingan yang aneh – lama-kelamaan, ketumpatan sambungan pasti terputus, yang membawa kepada reaksi bertahap. Oleh itu, disarankan agar momen ini dipantau dan dilakukan secara berkala oleh penyelenggaraan tidak rumit yang dijadualkan.

Kelebihan

  • pembinaan yang kukuh dan boleh dipercayai;
  • penampilan yang menyenangkan;
  • fungsi yang mencukupi untuk kebanyakan latihan khas yang paling penting;
  • dua dumbbell termasuk;
  • galas berkualiti tinggi dalam penggelek – larian yang paling lancar;
  • pelarasan belakang dan tempat duduk yang selesa;
  • aksesori tambahan untuk pelbagai latihan;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • sebilangan pengguna menyatakan bahawa dari masa ke masa, sambungan perlu diketatkan secara berkala.

OXYGEN Spartan

Penilaian: 4.8

OXYGEN Spartan

Pada akhir tinjauan, kami akan mempertimbangkan kompleks sukan kuasa OXYGEN Spartan yang sedikit lebih mahal, tetapi juga lebih menarik. Ini adalah salah satu model yang paling popular untuk kegunaan rumah dan separa rumah, mendapat perhatian dan mendapat banyak pakar, blogger sukan di YuoTube dan pengguna biasa.

'Trik' simulator ini adalah bahawa ia terbahagi kepada tiga bahagian fungsional, yang dirancang dengan cukup autonomi untuk membolehkan tiga orang bersenam pada masa yang sama. Dalam suasana gim, ini boleh berkesan dari segi 'lalu lintas' pengunjung, tetapi tidak dari segi ruang peribadi. Di rumah, momen sempit ini sebahagian besarnya diratakan.

Stesen pusat adalah yang utama; kebanyakan fungsi diberikan kepadanya. Peranti di bahagian tengah membolehkan anda melakukan rama-rama, mendayung, menarik bawah, menekan dari dada, mengepam bisep dengan penekanan pada meja khas, melakukan senaman untuk trisep (semasa menggunakan pad belakang tambahan), mencampurkan dan menyebarkan kaki, secara opsional menggunakan pemegang khas untuk shins (termasuk dalam penghantaran).

Bahagian berfungsi kedua adalah set klasik bar mendatar, bar selari dan bangku untuk mengepam penekan perut. Para pemaju malah mengurus atlet kecil dan memberikan langkah tambahan.

Bahagian fungsional ketiga sebenarnya adalah beg tinju yang padat, tetapi lokasinya memungkinkan untuk tidak mengganggu pengamal lain.

Dimensi kompleks kuasa – 179x146x215cm, berat – 145kg. Kerangka yang kuat diperbuat daripada profil keluli dengan keratan rentas 50x70mm. Struktur yang diperkuat sedemikian meningkatkan ambang berat maksimum atlet – sehingga 180kg. Tetapi ini hanya berlaku untuk stesen pusat. Pull-up bar mempunyai margin yang lebih kecil – tidak lebih daripada 125kg berat pengguna.

Sebagai muatan, simulator ini menggunakan blok berat dengan 15 plat bunyi rendah dengan berat keseluruhan 65 kg. Tetapi ini hanya berat fizikal timbunan, dan muatan sebenar dapat lebih tinggi berkat pengenalan teknologi F-Tension yang dipatenkan. Ia melibatkan interaksi tuas, kabel dan penggelek yang kompleks, yang menghasilkan beban tambahan dengan faktor 1.25. Tumpukan dengan plat berat ditutup dalam penutup pelindung.

Pujian khas layak mendapat pelapis bahagian lembut berkualiti tinggi, yang dibuat menggunakan satu lagi teknologi F-Composite miliknya. Bahannya adalah poliuretana berkualiti tinggi, dan sifat permukaannya berkesan mencegah tergelincir, sekaligus dapat memperbaiki kedudukan badan dengan pasti. Tepi ditutup dengan pelapik, yang, sebaliknya, mempunyai kesan gelongsor yang jelas untuk pergerakan bebas lengan dan kaki semasa latihan.

Kelebihan

  • kualiti teknikal yang tinggi;
  • fungsi yang luas;
  • tiga stesen janakuasa autonomi dengan kemampuan untuk menduduki tiga orang pada masa yang sama;
  • memikirkan ergonomik dengan teliti;
  • kebolehpercayaan dan ketahanan;
  • salah satu kombinasi harga, kualiti dan fungsi terbaik;
  • penampilan yang luar biasa.

keburukan

  • sebilangan pengguna menganggap beg tinju adalah unsur yang berlebihan dan tidak perlu.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen