13 buku terbaik oleh Dina Rubina

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Dina Ilyinichna Rubina adalah penulis, penulis skrip dan penyunting yang luar biasa, pengarang prosa sastera Rusia, yang karyanya diterjemahkan ke dalam 13 bahasa. Dia menulis untuk orang-orang dari pelbagai usia, dengan cara yang tidak disangka-sangka mewujudkan masalah mendesak masyarakat, mengungkapkannya dalam setiap karya, membantu pembaca mencari jawapan untuk pertanyaan yang membakar.

Penilaian buku terbaik oleh Dina Ilinichna Rubina

Pencalonan sebuah tempat tajuk karya penilaian
Penilaian buku terbaik oleh Dina Ilinichna Rubina 1 Sindrom Parsley 4.9
2 Di seberang jalan yang cerah 4.8
3 Angin babi 4.8
4 Tulisan tangan Leonardo 4.7
5 Air tinggi orang Venesia 4.7
6 Merpati putih Cordoba 4.7
7 Di Verkhnyaya Maslovka 4.6
8 Tuan Tarabuk 4.6
9 Cuma sakit bila saya ketawa 4.5
11 Bilakah salji akan turun 4.5
12 “Inilah Mesias!” 4.5
13 Pintu masuk yang tidak dikenali 4.4

Sindrom Parsley

Pengarang buku: Dina Ilinichna Rubina

Penilaian: 4.9

Sindrom Parsley

Pemimpin penarafan adalah novel, yang menyimpulkan trilogi buku “People of the Air” mengenai pencarian jalan Jiwa, “Sindrom Parsley”, yang difilemkan oleh pengarah domestik pada tahun 2015. Karya itu memikat dengan kisah budak lelaki Pete dan gadis Liza, yang tumbuh bersama, bertambah baik, tetapi lama-kelamaan interaksinya menjadi patologi: dia seorang seniman, dia adalah anak patung. Drama ini mengungkapkan tarikan semua tiang kehidupan sepanjang kehidupan orang yang tingkah lakunya ditentukan oleh gangguan mental yang berasal dari keluarga dan masyarakat. Anak patung dan boneka adalah analogi hubungan antara watak utama, Dina Rubina dengan mahir mengungkap masalah ketagihan orang, pelbagai perasaan yang mereka alami dalam situasi semasa. Pada masa yang sama, novel ini tidak membosankan, sebaliknya, ia dipersembahkan dengan menarik dan jelas, dan pemandangan yang dijelaskan dalam naratif membenamkan anda dalam suasana dan mendorong anda untuk membeli tiket ke Republik Czech yang luar biasa.

Di seberang jalan yang cerah

Pengarang buku: Dina Ilinichna Rubina

Penilaian: 4.8

Di seberang jalan yang cerah

Di tempat kedua adalah novel terang Di Jalan Sunny, yang menghimpunkan pelbagai jenis orang dalam masyarakat moden. Katya, yang melangkah ke jalan yang cerah setelah hidup dalam ketakutan, kakaknya dan watak Vera yang sebaliknya adalah watak utama karya itu, Dina Rubina secara tidak langsung membandingkannya, menunjukkan bagaimana jalan menuju pencerahan dan 'sisi terang' terbuka untuk pelbagai jenis individu. Sebagai tambahan kepada mereka, karya ini mengandungi banyak watak kecil – orang gila, penagih dadah, bangsawan dan tahanan yang telah menjalani masa, pemabuk dan keperibadian 'tipikal' lain. Penulis membandingkan semua itu dengan haiwan sebenar atau mitos, mengungkapkan intipati pahlawan. Kepelbagaian mereka boleh membingungkan, tetapi menjadikannya lebih menarik untuk membaca buku – orang mengisi novel dengan warna yang membantu Vera dan Katya mencari jalan ke 'sisi jalan yang cerah' dan mengatasi jalan buntu mereka sendiri.

Hal itu diperhatikan oleh pembaca: karya itu menimbulkan emosi yang berbeza dan bahkan benjolan di kerongkong, menunjukkan aspek kehidupan yang berbeza yang tidak dapat dibicarakan.

Angin babi

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.8

Angin babi

Di tempat ketiga dalam penarafan adalah novel yang samar-samar 'Babi Wind'. Plot itu berdasarkan pada seorang gadis muda. Dia suka langit – dia melompat dengan parasut, mengawal belon, mengatasi halangan. Segala-galanya berubah ketika dewasa bermula: kesukaran mendorong untuk pindah ke New York, untuk menukar profesion menjadi ahli kecantikan. Orang dengan kisah mereka sendiri berkelana di mana-mana, termasuk yang mempunyai peranan sosial dan jantina yang sangat membingungkan. Imej cinta terbentuk tinggi, tetapi tidak sempurna, aneh, dari mana wanita itu menderita banyak. Namun dia tidak putus asa untuk mencari cinta sejati – bagaimanapun, inilah keinginan setiap wanita pada usia berapa pun.

Dalam novel 'Babi Angin' terdapat banyak masalah dan emosi hidup, pemandangan dan penderitaan. Tajuk itu mencerminkan perjalanan hidup seorang wanita.

Sifat kerja yang bertentangan disebabkan oleh banyak keterangan berlarut-larut, yang tidak disukai semua orang, mereka memberi tekanan pada titik sakit, dari mana ia menimbulkan emosi negatif, diikuti dengan ulasan.

Tulisan tangan Leonardo

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.7

Tulisan tangan Leonardo

Dalam novel 'Leonardo's Handwriting' watak utama – Anna, berbakat dengan pandangan, melihat masa lalu, masa depan, mengetahui segala sesuatu tentang cermin dan tahu bagaimana bekerja dengannya seperti atribut sarkas dan instrumen paranormal. Hadiah lain yang tidak biasa adalah kemampuan menulis dengan tulisan tangan seperti cermin yang serupa dengan da Vinci. Semua kebolehan turun temurun, kerana Anna adalah keturunan Wolf Messing yang sama.

Kisah ini dimulakan dengan perihal kehidupan pahlawan dalam keluarga angkat di Ukraine. Walaupun begitu, ibu angkat menyedari minat gadis itu terhadap cermin. Dia hanya dapat memahami dalam satu orang – Eliezer eksentrik, yang juga mempunyai karunia menulis cermin. Ini diikuti oleh perjalanan Anna ke seluruh dunia sebagai sebahagian daripada rombongan sarkas. Dia melihat dengan ngeri ketika ramalan menjadi kenyataan, berhadapan dengan penangguhan rakan dan rakan sekerja, dan berjuang untuk menolak pemberiannya, memeluknya. Tetapi adakah dia akan dapat melepaskan diri dari dirinya sendiri?

Air tinggi orang Venesia

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.7

Air tinggi orang Venesia

Novella High Water of the Venetians adalah kisah pedih tentang seorang wanita muda yang hidupnya diubah oleh diagnosis yang membawa maut. Setelah meminta doktor beberapa hari untuk 'menarik nafasnya', dia berangkat ke Venice pada hari yang sama, tanpa memberitahu kerabatnya. Dia cuba 'bernafas' dalam-dalam, terjun ke atmosfer sebuah keadaan, masyarakat yang sebelumnya tidak diketahui, untuk melihat dunia ini, mungkin untuk kali terakhir. Dia cuba bangun dari kejutan pada malam terapi berat. Seperti dalam klasik genre, ketika dalam perjalanan, dia bertemu dengan cinta atau semangat yang menghiasi hari-harinya di Venice, seperti yang anda ketahui, sebuah negeri yang mati akibat air yang semakin maju.

Plot tidak putar-putar, itulah sebabnya karya itu mudah dibaca. 'Air Venesia yang tinggi' adalah penyataan seorang lelaki yang hidup dalam jangkaan kematian.

Merpati putih Cordoba

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.7

Merpati putih Cordoba

Peringkat keenam ditentukan untuk novel 'The White Dove of Cordoba', salah satu karya paling terkenal oleh Dina Rubina, yang pertama kali diterbitkan pada tahun 2009. Di tengah-tengah ceritanya adalah Zakhar Kordovin, seorang ahli kemahiran seni, seorang genius yang ekspresif dan seorang yang mulia, ahli yang dihormati dalam masalah ini, pada masa yang sama penipu yang menawan. Pembaca berkenalan dengan kehidupannya, dengan mempertimbangkan era yang berbeza, bermula dari masa mudanya.

Dina Rubina menjunam ke dalam lingkungan seni, memperbaikinya dengan perihalan kota kuno, karya seniman terkenal. Kordovin meninggalkan Rusia, menjalani kehidupan yang senang, mengajar sejarah melukis, terlibat dalam penulisan. Pada masa yang sama, dia membuat salinan lukisan terkenal, menyerahkannya sebagai karya asalnya, menghasilkan banyak wang untuk ini. Pada mulanya, semuanya berjalan mengikut rancangan – kejayaan, wang, kehidupan yang mewah … Sehingga hidup menanggung semua dosa yang dilakukan, dan bukan hanya yang material, tetapi juga untuk aspek kehidupan yang lain.

Di Verkhnyaya Maslovka

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.6

Di Verkhnyaya Maslovka

Novel “On Verkhnyaya Maslovka” adalah alam semesta persekitaran kreatif dengan undang-undang dan visi hidupnya sendiri, dengan pemahaman yang agak menyimpang tentang apa yang berlaku di sekitar. Hubungan antara watak sama seperti bohemian, interaksi berlaku melalui prisma pandangan dunia mereka sendiri, tetapi mendalam dan penuh jiwa. Seorang seniman muda berusia 30 tahun sangat mencintainya – seorang wanita tua dengan watak yang kompleks, pernah menjadi pemahat berbakat. Ini adalah dua keperibadian yang berlawanan: dia curiga dan tidak masuk akal, tragis adalah artis muda biasa, dia pemarah dan tidak menarik.

Pembaca melihat kisahnya melalui pemahamannya sendiri mengenai sesuatu perkara, jadi banyak perkara sukar difahami. Sebagai contoh, kelembutan bohemia dan kemalasan nampaknya bagi seorang seniman yang mempunyai bakat, pertempuran untuk kehidupan yang layak dalam menentang kematian. Kami mengesyorkan membaca 'On Verkhnyaya Maslovka' kepada individu yang matang dan kreatif.

Tuan Tarabuka

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.6

Tuan Tarabuka

'Master Tarabuka' adalah kumpulan kisah dan kisah mengenai belia dan cinta. Buku ini merangkumi 'Air Tinggi Orang Venesia' yang telah dikaji sebelumnya. Karya-karya dibaca dalam satu nafas, sesuai untuk meluangkan masa lapang dengan merendam topik dan memahami beberapa aspek kehidupan.

Kisah 'Master Tarabuka' adalah kisah cinta antara artis muda Mitya dan seorang gadis bermain rebana, yang dalam kisah itu disebut 'Tarabuka'. Bagi mereka yang ingin mengingati atau untuk pertama kalinya mengalami perasaan semangat yang melambung tinggi dan pusaran perasaan, karya itu akan sangat berguna! Ini juga akan memberi pemikiran tentang betapa pentingnya untuk tidak hanya disayangi, tetapi juga jujur ​​dan jujur.

Nama keluarga berganda

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.5

Nama keluarga berganda

Cerpen “Double Surname” dari koleksi nama yang sama menimbulkan persoalan ketidakstabilan keluarga moden. Kebenaran hilang, cinta larut menjadi salah faham dan pengkhianatan. Sungguh mengagumkan bagaimana Dina Ilyinichna, seorang wanita, berjaya mengungkapkan perasaan lelaki yang begitu halus mengenai skor ini. Tidak kurang pentingnya, penulis menekankan bahawa mungkin juga mengasihi anak selain daripada biologi anda sendiri. Ini bukan sahaja memberi harapan kepada wanita lajang dengan bayi di tangan mereka, tetapi juga membuka mata lelaki.

Masalahnya terungkap dengan jelas, dan yang patut diperhatikan, ia dihargai oleh pembaca bahkan di Eropah – buku 'Double Surname' oleh D. Rubina dihargai oleh pengkritik Perancis dan diakui sebagai buku terbaik tahun 2014, dan lapan tahun sebelumnya, pada tahun 2006, kisah itu difilemkan.

Cuma sakit bila saya ketawa

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.5

Cuma sakit bila saya ketawa

Buku ini dalam bentuk autobiografi. Ia menampilkan Dina Rubina dalam format wawancara. Bercerita tentang dirinya, tentang kehidupan, pandangan dunia, perasaannya. Setelah membaca 'Rasa sakit hanya ketika saya ketawa', anda dapat memahami banyak karya pengarang, setelah bertemu dengan pertanyaan yang masih ada.

D. Rubina memanggil untuk memperlakukan karya penulis prosa dengan lebih mudah, kerana ini bukan pengetahuan benar yang mesti dipercayai tanpa ragu. Penulis adalah orang yang hidup dengan pemikiran, perasaan, emosinya sendiri. Dia sering berkongsi kenangan dan kisah dengan pembaca, sering membingungkan jalan menuju akhir yang jelas. Penulis prosa berkongsi dengan pembaca kemampuan untuk mencintai masa kini, bukan masa lalu atau masa depan. “Rasanya sakit bila saya ketawa” akan membantu memahami dengan lebih baik bukan sahaja karya Rubina, tetapi juga dirinya. Menampilkan peluang untuk mengenali penulis seperti perbualan peribadi dengan secawan teh.

Bilakah salji akan turun

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.5

Bilakah salji akan turun

Kisah “When the Snow Falls” disebut mutiara pendek prosa Rusia. Dia membenamkan pembaca dalam dunia dongeng musim sejuk dan rasa perayaan. Karya ini berdasarkan sejarah keluarga dengan serba boleh: kesedihan dan kegembiraan, membesarkan anak, remaja, cinta pertama, protes remaja dan berusaha untuk masa depan yang lebih cerah, pembentukan kesedaran dan kesedaran diri di dunia. Masalah persefahaman yang berterusan antara generasi telah dibangkitkan. Dina Rubina berjaya menggambarkan perasaan pahlawan secara halus, dengan halus, tanpa kritikan dan moral.

Watak utama adalah Nina, seorang gadis remaja yang telah kehilangan ibunya. Selama bertahun-tahun, ayahnya menemui cinta baru, yang tidak dapat diterima oleh watak antagonis dan terjun ke dunia pemeriksaan diri. Selari, ada perjuangan untuk hidup dengan penyakit serius, pertemuan Boris. Suasana ceritanya melankolis, musim luruh dan kesedihan. Nina mencari dirinya, melalui ujian, berusaha untuk tidak kehilangan dirinya sendiri.

Untuk semua masalah yang mendalam, Dina Ilyinichna menulis kisah yang mendalam dalam bahasa mudah dengan sedikit kelucuan.

“Inilah Mesias!”

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.5

13 buku terbaik oleh Dina Rubina

Bukan rahsia lagi bahawa Dina Ilyinichna Rubina, selain kewarganegaraan Rusia, adalah milik negara Israel. Masalah-masalah pendatang di Israel dibahas dalam novel 'Inilah Sang Mesias!', Ditulis pada tahun 1996. Bentuk penyampaian adalah cerpen yang menceritakan tentang kesulitan penyesuaian orang Rusia di negara timur, kesukaran memahami tradisi dan ritual orang lain digambarkan dengan humor, beberapa di antaranya, sebaliknya, berat dan sedih.

Novel karya Rubina awal, seperti kebanyakan karyanya, mudah dibaca dan meninggalkan sedikit pemikiran mengenai kepentingan hidup dan tempat di dalamnya bagi kita masing-masing.

Pintu masuk yang tidak dikenali

Pengarang buku: Dina Ilyinichna Rubina

Penilaian: 4.4

Pintu masuk yang tidak dikenali

Di peringkat akhir adalah cerita 'Pintu Masuk Alien'. Bercanggah – mengenai cinta dan tidak menghormati serentak antara satu sama lain jiran rumah yang sama. Dina Ilyinichna menimbulkan masalah asrama kolektif di sepasang bilik dengan dapur bersama, di mana jiwa Rusia yang luas sering kekurangan ruang. Nampaknya sebuah buku adalah mengenai kehidupan seharian, tetapi betapa menariknya ia ditulis: suatu hari seorang wanita memutuskan bahawa jiran mengambil lebih banyak ruang daripada yang mereka layak. Sejak itu, dia menerima pesanan wang melalui pos setiap bulan. Apa yang berlaku, bagaimana konflik diselesaikan, dari mana datangnya uang?

Karya itu ditulis oleh pengarang dan dilupakan selama bertahun-tahun. Selepas beberapa ketika, Dina Ilyinichna, menyusun sampah, mendapati jilid yang diterbitkan sekali dan, tanpa mengulang apa-apa, memutuskan untuk memberikan jalan kepada pembaca. Dengan semua emosi, seperti yang mereka katakan, tidak disensor. Kerana inilah kehidupan, emosi dan masalah sebenar yang perlu dipelajari oleh orang dewasa untuk diselesaikan.

Bahagian kedua dari cerita 'Pintu masuk orang lain' adalah 'Esok, seperti biasa'.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen