13 buku keibubapaan terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Menjadi ibu bapa menghadapi banyak cabaran. Yang utama ialah membesarkan anak. Apabila tidak ada yang meminta nasihat yang bijaksana untuk membuat keputusan tentang bagaimana bertindak dalam situasi tertentu, kaedah yang dikembangkan oleh psikologi berpengalaman datang untuk menyelamatkan. Kami menawarkan pembaca buku pilihan kami yang, menurut pendapat para editor, perlu mendapat perhatian khusus, kerana mereka benar-benar mengajar anda untuk memahami anak anda dan berkomunikasi dengannya dengan betul.

Pakar kami telah menyediakan penilaian yang merangkumi 13 buku terbaik untuk membesarkan anak-anak dari pelbagai peringkat umur.

Penilaian buku keibubapaan terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian buku keibubapaan terbaik 1 'Dari lampin hingga tarikh pertama', Debra Haffner RUB 518
2 Bagaimana Kanak-kanak Berjaya oleh Paul Tuff 149 r
3 'Sudah Lewat Selepas Tiga', Masaru Ibuku 396 r
4 Nyanyian Nyanyian Ibu Tigress oleh Amy Chua 383 r
5 'Panduan Memulakan Pantas untuk Membesarkan Balita' oleh Axel Hake 494 r
6 'Kanak-kanak Perancis Tidak Menghabiskan Makanan' oleh Pamela Druckerman RUB 539
7 'Ibu Bapa yang Memudaratkan', Susan Forward, Craig Buck RUB 560
8 'Sokongan rahsia. Kasih sayang dalam kehidupan seorang kanak-kanak ', Lyudmila Petranovskaya 376 r
9 'Anak yang bebas, atau bagaimana menjadi “ibu malas”, Anna Bykova 278 r
10 'Berkomunikasi dengan anak. Bagaimana? ', Julia Gippenreiter 396 r
11 'Abang dan kakak. Bagaimana menolong anak-anak anda hidup bersama ', Adele Faber, Elaine Mazlish 358 r
12 'Sebelum Anak Anda Memacu Anda Gila' oleh Nigel Latta RUB 533
13 'Buat Anak-anak Kita Bahagia', Madeleine Denis 540 RUB

'Dari lampin hingga tarikh pertama', Debra Haffner

Penilaian: 4.9

'Dari lampin hingga tarikh pertama', Debra Haffner

Memimpin buku ini ialah Debra Haffner, pakar pendidikan seks Amerika. Sedikit orang dewasa dapat memulakan perbualan terus terang dengan anak mereka mengenai topik sensitif. Tetapi lambat laun anda harus mengatasi rasa malu dan ketakutan, terutama ketika anak memasuki usia remaja yang sukar. Perasaan pertama, tarikh, pesta dengan rakan sebaya, berciuman, pulang lewat – ini membimbangkan dan membimbangkan orang dewasa, sehingga mereka melakukan segala yang mungkin untuk mengelakkan anak-anak daripada menghadapi masalah. Benar, ramai yang memilih kaedah yang tidak sesuai, cuba melarang dan bercakap dari kedudukan yang kuat. Konflik yang muncul mendorong anak untuk melakukan tindakan berisiko, termasuk percubaan seksual.

Debra Haffner mengetengahkan perkara-perkara penting yang harus diminati oleh ibu bapa terlebih dahulu. Menerangkan cara menyampaikan nilai-nilai anda sendiri mengenai seksualiti sehingga kanak-kanak ingin mendengar. Penulis tidak mengabaikan ciri perkembangan psikofisiologi, membezakan tiga kategori: junior, menengah dan senior. Menerangkan secara terperinci bagaimana pemikiran mengenai seks berubah dalam setiap tempoh ini. Topik melancap, gangguan, kontrasepsi, kehamilan, orientasi seksual, dan lain-lain juga dibahas.

Buku ini penuh dengan contoh yang diambil dari latihan dan juga pengalaman peribadi. Sesuai untuk semua ibu bapa, terutama mereka yang membesarkan remaja.

Bagaimana Kanak-kanak Berjaya oleh Paul Tuff

Penilaian: 4.8

Bagaimana Kanak-kanak Berjaya oleh Paul Tuff

Baris kedua menuju karya Paul Tuff. Pembaca akan melihat mitos yang merosot bahawa skor peperiksaan tinggi diperlukan untuk berjaya. Penulis mendakwa bahawa kualiti peribadi, watak, misalnya, ketahanan, ketekunan, disiplin diri, motivasi, tujuan, cita-cita, dan rasa ingin tahu memainkan peranan penting dalam proses yang sukar ini. Agar anak dapat mencapai ketinggian di masa depan, disarankan untuk fokus pada pembentukan dan pengembangan kualiti ini.

Di halaman buku, pembaca diperkenalkan kepada pendidik dan penyelidik kontemporari yang menggunakan alat saintifik untuk mengkaji watak kanak-kanak. Sebagai contoh, terdapat banyak kisah kanak-kanak yang kini menjadi orang yang berjaya. Tuff menerangkan hubungan keibubapaan yang diberikan kepada hasil dewasa. Paul menjelaskan apa yang boleh dilakukan oleh ibu bapa untuk mempersiapkan bayi mereka untuk masa depan yang bebas; menganalisis situasi yang menunjukkan siapa dan bagaimana mengatasinya, dan siapa yang melakukan kesilapan.

Karya ini penuh dengan nama dan nombor penyelidikan, yang sangat bermaklumat. Buku ini membuat anda berfikir dan melihat pendidikan anak dari sudut yang berbeza. Disarankan untuk ibu bapa pelajar sekolah dan mereka yang baru memasuki kelas satu.

'Sudah Lewat Selepas Tiga', Masaru Ibuku

Penilaian: 4.7

'Sudah Lewat Selepas Tiga', Masaru Ibuku

Kedudukan ketiga diduduki oleh pekerjaan yang ditujukan untuk membesarkan bayi pada masa paling awal, dari kelahiran hingga tiga tahun. Masaru Ibuka berpendapat bahawa selama bertahun-tahun perlu mengembangkan seberapa banyak kemampuan yang mungkin. Buku ini ditulis dengan jumlah air minimum, seperti yang diperhatikan oleh pembaca dalam ulasan dan ulasan. Halaman mengandungi banyak teknik praktikal yang membolehkan anda mengembangkan anak secara intelektual. Penulis memfokuskan pada kenyataan bahawa anda tidak boleh menugaskan diri anda sebagai seorang yang genius, lebih baik anda mendekati proses ini dengan cara yang suka bermain, biarkan bayi berehat dan bersenang-senang dengan rakan sebaya.

Bahan ini dibahagikan kepada blok, sehingga maklumat itu dapat dilihat dengan mudah. Penyampaiannya mudah dicapai dan ringkas. Terdapat banyak contoh dari kehidupan yang membolehkan anda memberi tumpuan kepada perkara utama. Buku ini berwarna-warni, penuh dengan ilustrasi lucu yang akan menggembirakan anda. Bacaan yang disyorkan untuk semua orang yang merancang untuk menjadi ibu bapa dalam masa terdekat atau baru-baru ini menjadi ibu bapa. Ia akan sangat menarik bagi pemula, tetapi orang yang ingin mempelajari topik ini dengan mendalam tidak akan menyukainya, kerana tesis utama ada di permukaan dan tidak mempunyai pendedahan sepenuhnya.

Nyanyian Nyanyian Ibu Tigress oleh Amy Chua

Penilaian: 4.7

Nyanyian Nyanyian Ibu Tigress oleh Amy Chua

Di tempat keempat adalah karya yang membuat percikan di AS dan Eropah. Seorang profesor di Yale School of Law menerangkan dalam buku pengalamannya dengan membesarkan anak perempuan. Amy Chua mengejutkan pembaca dengan pendedahan mengenai model keibubapaan orang Cina. Kaedah di atas mengejutkan seseorang, dan mengagumi seseorang. Perbincangan tidak reda hingga ke hari ini.

Amy menceritakan secara terperinci bagaimana dia membesarkan dua gadisnya, mempersiapkan mereka untuk masa depan yang berjaya. Dia sengaja melakukan segalanya untuk menjadikan anak perempuannya genius muzik. Sebagai wanita Cina yang berkahwin dengan seorang Yahudi dan tinggal di Amerika Syarikat, wanita itu tidak menyimpang dari tradisi kebangsaan. Walaupun kelihatan liar, hasil yang berkesan telah diperoleh. Amy membina sistemnya berdasarkan beberapa larangan, berikut adalah beberapa perkara: bermalam bersama rakan; menjemput rakan ke tempat anda; penyertaan dalam permainan sekolah (merengek tentang larangan); menonton TV dan bermain permainan komputer; pilihan bebas dari disiplin pilihan; gred di bawah A (digunakan untuk semua mata pelajaran, kecuali pendidikan jasmani); keengganan untuk belajar muzik; kelas pada instrumen lain, kecuali biola dan piano.

Pembaca mempunyai pendapat yang berbeza. Tidak setiap ibu mahukan dan boleh menjadi 'harimau' seperti itu. Kami mengesyorkan bahan ini untuk berkenalan kepada ibu bapa membesarkan anak-anak dengan bias muzik.

'Panduan Memulakan Pantas untuk Membesarkan Balita' oleh Axel Hake

Penilaian: 4.6

'Panduan Memulakan Pantas untuk Membesarkan Balita' oleh Axel Hake

Yang kelima menjadi buku, walaupun tajuknya tidak menjadi panduan. Karya ini penuh dengan lelucon dan cerpen-artikel, yang pada satu masa diterbitkan di satu akhbar Jerman. Mereka menceritakan kisah keluarga dengan tiga anak kecil. Bapa wartawan itu berkongsi kejayaan dan kegagalannya dalam mendidik, membincangkan masa depan, dalam bentuk lucu yang menggambarkan pelbagai situasi kehidupan.

Buku ini berguna untuk semua ibu bapa, kerana memungkinkan untuk mendekati dengan humor segala sesuatu yang kadang-kadang dibuang oleh anak-anak. Ini bukan kerja psikologi yang serius, tetapi membaca ringan pada masa lapang anda. Setelah membiasakan diri, anda akan melihat secara berbeza keinginan, hooliganisme, kusta dan kebencian, dan juga belajar menghembuskan nafas untuk meneruskan jalan pendidikan yang sukar dengan saraf yang tenang. Axel tidak memberikan nasihat, tidak mengembangkan kaedah pengarang, tetapi hanya membincangkan pengalamannya, yang penuh dengan kejayaan dan kegagalan.

Mesej utama buku ini adalah cinta ibu bapa. Seperti yang dinyatakan dalam satu petikan, setiap lelaki yang membaca 'Panduan Pantas untuk Membesarkan Bayi' akan merasa terhibur, kerana dia akan memahami bahawa tidak semuanya begitu buruk dengan anak-anaknya, kerana semuanya sama dengan orang lain. Sesuai tidak hanya untuk ibu bapa, tetapi juga untuk remaja yang masih ingat masa kecil mereka yang gelisah.

'Kanak-kanak Perancis Tidak Menghabiskan Makanan' oleh Pamela Druckerman

Penilaian: 4.5

'Kanak-kanak Perancis Tidak Menghabiskan Makanan' oleh Pamela Druckerman

Baris keenam diterima oleh buku terlaris, yang memberitahu bahawa bayi harus hidup setiap peringkat usia secara semula jadi, tanpa gangguan dari luar. Pamela tinggal di Perancis selama bertahun-tahun, jadi dia berhasil mempelajari tradisi asuhan, menggabungkan kelembutan dan keparahan, kebebasan dan larangan. Semua bukunya menjadi popular dan digemari oleh ibu bapa.

Buku ini menceritakan bagaimana orang Perancis berjaya membesarkan anak-anak yang bahagia, taat dan sopan, tanpa mengorbankan nyawa mereka sendiri. Mereka tidak menghabiskan waktu tengah malam di dekat tempat tidur bayi untuk mencubanya, bayi tidak membuang skandal di kedai, tidak mengganggu perbualan orang dewasa, menerima penolakan dengan tenang, makan hidangan orang dewasa dan berkelakuan di restoran. Penulis menegaskan bahawa kehidupan sosial, kerjaya dan penampilan tidak boleh menjadi latar belakang setelah munculnya anak dalam keluarga. Dia menunjukkan ini dengan contoh wanita Perancis yang selalu berjaya untuk kekal bergaya, seksi dan aktif.

Karya ditulis dengan humor, jadi ini bukan hanya akan memberikan nasihat praktikal, tetapi juga menghiburkan pada waktu lapang. Buku ini disyorkan kepada pembaca yang luas.

'Ibu Bapa yang Memudaratkan', Susan Forward, Craig Buck

Penilaian: 4.5

'Ibu Bapa yang Memudaratkan', Susan Forward, Craig Buck

Kedudukan ketujuh diduduki oleh buku psikologi mendalam dari dua pengarang. Mesej utama karya adalah bahawa anda tidak boleh membiarkan ibu bapa melakukan tingkah laku yang salah yang menyebabkan bahaya serius pada jiwa anak. Ya, mereka juga adalah orang yang boleh melakukan kesalahan, tetapi manipulasi kewibawaan, rasa bersalah dan perkara lain yang disengajakan membunuh harga diri bayi, keyakinannya pada dirinya sendiri dan kekuatannya.

Materi ini menceritakan bagaimana bekerja dengan mangsa keganasan (psikologi, seksual, emosi), dan juga dengan ibu bapa, sama ada mereka secara sedar mengamalkan tingkah laku tersebut dalam hubungannya dengan anak-anak mereka. Buku ini membantu orang dewasa memahami cara berkelakuan dengan betul tanpa menunjukkan penyalahgunaan. Selalunya, ibu bapa seperti itu sendiri menjadi mangsa dalam keluarga, jadi mustahil untuk melepaskan diri dari stereotaip yang berlaku. Sayangnya, tetapi ramai yang membesar dalam keluarga alkoholik, dan memutuskan bahawa mereka tidak akan mengulangi nasib yang serupa, cepat atau lambat kembali ke lingkaran setan, misalnya, memilih pasangan dengan masalah yang serupa. Buku ini juga mengandungi banyak maklumat mengenai topik sumbang mahram yang sensitif: ia menerangkan cara memulakan diagnostik dan terapi, serta latihan yang boleh anda lakukan sendiri dan dengan pakar. Karya Susan dan Craig menjelaskan bahawa seorang anak memiliki hak bukan hanya untuk fizikal, tetapi juga perlindungan emosi, di mana batas-batas peribadi, perasaan, pendapat, dan harga diri dihormati.

Disarankan untuk membaca untuk semua ibu bapa masa depan dan masa kini, serta orang yang ingin mengatasi kesakitan yang disebabkan pada masa kanak-kanak.

'Sokongan rahsia. Kasih sayang dalam kehidupan seorang kanak-kanak ', Lyudmila Petranovskaya

Penilaian: 4.5

'Sokongan rahsia.  Kasih sayang dalam kehidupan seorang kanak-kanak ', Lyudmila Petranovskaya

Di tempat kelapan adalah karya psikologi terkenal, Lyudmila Petranovskaya. Dia telah menulis beberapa karya, termasuk artikel mengenai pertumbuhan dewasa. Ini bukan hanya untuk membesar kanak-kanak, tetapi kita semua yang terselamat dari kejutan. Asuhan pasca-Soviet, trauma kolektif diterima dan masih dialami. Berada di persimpangan dua dunia, sudah tentu tidak boleh mengikuti peraturan yang telah kita tanamkan sejak kecil.

Buku ini dianggap asas oleh Petranovskaya, oleh itu wajib dibaca. Di sini kita akan membincangkan tentang kanak-kanak yang sukar dan mencari pendekatan kepada mereka, mengenai hubungan yang tidak dapat dipisahkan antara orang dewasa dan bayi, mengenai keterikatan. Lyudmila mengatakan bahawa perlu untuk membina kasih sayang bersama, tetapi sedemikian rupa sehingga di masa depan ia tidak menjadi beban dan beban yang berat. Hanya saling memahami akan memberikan komunikasi yang paling sederhana dengan anak. Buku ini mengandungi jawapan kepada soalan yang paling popular dan sukar: Sekiranya remaja diberi kebebasan? Sekiranya saya menghantar anak saya ke tadika? dan lain-lain.

Karya ditulis dalam bahasa yang mudah diakses, dan pembahagian yang mudah menjadi bab mengikut usia membolehkan anda menavigasi lebih cepat. Disarankan untuk membaca untuk semua ibu bapa, guru, psikologi, dan juga orang yang ingin mempertimbangkan semula hubungan mereka dengan anak-anak yang sudah dewasa.

'Anak yang bebas, atau bagaimana menjadi “ibu malas”, Anna Bykova

Penilaian: 4.4

'Anak yang bebas, atau bagaimana menjadi

Yang kesembilan adalah karya Anna Bykova, yang pernah menyiarkan artikelnya bertajuk 'Mengapa saya seorang ibu yang malas' di salah satu laman web. Ia membincangkan mengapa perlindungan berlebihan berbahaya, mengapa memberi kebebasan kepada bayi. Artikel itu segera menarik perhatian, setelah itu diputuskan untuk membuat keseluruhan buku mengenai topik ini. Kemudian, Bykova menerbitkan sejumlah buku.

Nasihat pengarang akan mengarahkan ibu-ibu ke jalan yang benar, yang memungkinkan mereka menilai dengan teliti pendekatan mereka terhadap pengasuhan. Anna menjelaskan bahawa keinginan untuk selalu tidak dapat diganti dan unik bagi anak adalah jalan ke mana-mana. Banyak ulasan dan ulasan menekankan bahawa buku ini ditulis dalam bahasa yang mudah bagi orang biasa, oleh itu sesiapa sahaja, walaupun tidak berpengalaman dalam bidang psikologi, akan dapat menanggung perkara-perkara berguna untuk diri mereka sendiri. Sebilangan besar contoh praktikal akan menunjukkan dengan jelas apa yang dibincangkan oleh ahli psikologi.

Buku ini menjawab pelbagai soalan: bagaimana untuk berlatih kecil? mengajar bayi anda untuk tidur di buaian sendiri? menanamkan kemas agar anak membersihkan mainan sendiri? yang lain. Sesuai untuk pembaca yang luas.

'Berkomunikasi dengan anak. Bagaimana? ', Julia Gippenreiter

Penilaian: 4.4

'Berkomunikasi dengan anak.  Bagaimana ', Julia Gippenreiter

Baris kesepuluh menuju karya Gippenreiter, yang buku-bukunya telah menjadi buku terlaris selama sepuluh tahun. Penulis mengajarkan bagaimana berkomunikasi dengan anak dengan betul, dengan memperhatikan perkara kecil, misalnya, dengan frasa yang dilemparkan dengan santai seperti 'Oh, rupa anda seperti apa?', 'Apa pendapat anda!' dll. Ahli psikologi memberikan penjelasan yang jelas tentang bagaimana kata-kata itu berbahaya dan bagaimana mereka dirasakan oleh kanak-kanak, bahawa ia membawa penghinaan dan penurunan nilai masalah. Julia menawarkan teknik unik yang akan membantu ibu bapa menjalin komunikasi dengan anak pada usia berapa pun.

Walaupun bayi dikelilingi oleh perawatan dan perhatian, tanpa komunikasi yang tepat, dia tidak dapat berkembang sepenuhnya. Lama kelamaan, ini pasti akan mempengaruhi tingkah lakunya, setelah itu ibu dan ayahnya, sambil mengangkat tangan, akan mengatakan bahawa dia telah menjadi nakal dan tidak tertahankan. Sebenarnya, keseluruhannya adalah bahawa orang dewasa tidak menjalin hubungan yang tepat pada waktunya, kerana hasil yang diperoleh hanya hasil kerja mereka. Buku ini membantu mengembangkan gaya komunikasi yang sihat yang akan memberi kesan positif kepada masa depan anak.

Karya ahli psikologi bagi banyak pembaca adalah panduan pendidikan. Lebih baik mengenali dia pada peringkat awal, ketika bayinya masih kecil atau belum dilahirkan, tetapi walaupun anda baru mengetahui tentang buku ini, kami tetap mengesyorkan membelinya. Dia akan menolong keluarga di mana terdapat masalah dengan anak-anak yang lebih tua, walaupun mereka sudah remaja.

'Abang dan kakak. Bagaimana menolong anak-anak anda hidup bersama ', Adele Faber, Elaine Mazlish

Penilaian: 4.3

'Abang dan kakak.  Bagaimana menolong anak-anak anda hidup bersama ', Adele Faber, Elaine Mazlish

Kedudukan kesebelas diduduki oleh karya Faber dan Mazlish, yang menceritakan tentang pembinaan hubungan yang betul antara saudara dan saudari. Setelah kejayaan buku sebelumnya, ahli psikologi dibanjiri permintaan untuk melakukan pekerjaan terpisah yang dikhaskan untuk masalah ini, kerana ibu bapa tidak tahu bagaimana melindungi anak-anak mereka dari pertengkaran, persaingan dan kecemburuan, sehingga tidak ada yang merasa terpinggir.

Buku yang ditulis dalam bahasa yang dapat diakses pertama sekali akan menjelaskan bagaimana mengajar anak-anak untuk menyatakan negatif agar tidak menyakiti persekitaran; elakkan permusuhan dan kita berkompromi; menjadi individu tanpa membandingkan diri anda dengan sesiapa sahaja. Walaupun karya itu tidak membawa kaedah revolusioner, tetapi mengulangi kebenaran sederhana, bagi banyak karya itu telah menjadi penyelamat, menurut ulasan tersebut. Bahan yang disampaikan dengan jelas, baik dalam bentuk teks maupun dalam bentuk ilustrasi, mengingatkan ibu dan ayah apa kesalahan yang tidak dapat dilakukan untuk menjaga keamanan antara saudara dan saudari.

Tidak semua orang akan menyukai buku ini, kerana ia mempunyai sedikit prasangka barat, tetapi intipati dan idea asasnya berlaku di negara kita. Sesuai untuk ibu bapa yang mempunyai dua atau lebih anak.

'Sebelum Anak Anda Memacu Anda Gila' oleh Nigel Latta

Penilaian: 4.2

'Sebelum Anak Anda Memacu Anda Gila' oleh Nigel Latta

Di tempat kedua belas adalah sebuah buku oleh ahli psikologi yang sedang berlatih, yang menceritakan bagaimana belajar memahami anak anda; membiasakannya untuk menahan diri, tanpa melepaskannya dari kecerobohan. Pekerjaan ini penuh dengan petua untuk membantu ibu bapa yang sudah putus asa yang bosan dengan keinginan dan kemaksiatan. Ini menyentuh tahap-tahap perkembangan kanak-kanak prasekolah, dan juga memberikan cadangan untuk membantu mengembangkan sikap yang betul terhadap tingkah laku bayi.

Nigel mempersembahkan bahan dengan humor, tetapi secara tersusun agar pembaca tidak ketinggalan. Penulis tidak menyentuh soalan mengenai perasaan antara ibu bapa dan anak, tetapi memberikan nasihat praktikal tentang bagaimana bertindak dalam situasi tertentu, yang paling sering menemui jalan buntu. Teknik yang dicadangkan mungkin kelihatan kasar dan tidak berperikemanusiaan, tetapi tidak. Membesarkan anak yang berubah-ubah dan kadang-kadang tidak terkawal adalah tugas paling sukar yang memerlukan pendekatan khas. Buku ini tidak memberikan hukuman fizikal, tetapi mengabaikan tingkah laku buruk dan mendorong tingkah laku yang baik.

Kerja sesuai untuk ibu dan ayah anak yang tidak seimbang, manja dan agresif. Ingat bahawa setiap anak memerlukan pendekatan individu, jadi anda tidak boleh menggunakan semua kaedah tanpa menghubungkannya dengan individu.

'Buat Anak-anak Kita Bahagia', Madeleine Denis

Penilaian: 4.1

'Buat Anak-anak Kita Bahagia', Madeleine Denis

Peringkat ditutup dengan serangkaian buku, yang merangkumi lima karya, setelah membacanya, ia akan membangkitkan orang yang gembira. Disarankan untuk dibaca oleh semua ibu bapa, terutama mereka yang baru merancang untuk mempunyai anak.

'Tidur Bayi Anda' akan memberitahu ibu bapa bagaimana melatih bayi mereka untuk tidur sendiri; akan memberitahu anda bagaimana mengatasi ketakutan malam kanak-kanak. Banyak petua dan trik yang membolehkan anda tidak duduk lama di katil bayi setiap malam. 'Whims and Tantrums' akan memberitahu anda mengenai kaedah berkesan yang membolehkan ibu bapa mengetahui dari mana datangnya kemarahan bayi dan bagaimana menanganinya. Berikut adalah analisis keadaan yang paling kerap berlaku. Tempoh usia yang berbeza diambil, jadi pada saat yang tepat anda sudah bersedia dan dapat bertindak balas dengan betul. 'Kanak-kanak prasekolah. 3-6 Years 'adalah kolaborasi antara majalah Clever dan Psychologies untuk membantu ibu bapa memahami tingkah laku anak-anak dengan lebih baik dan membimbing anak mereka dengan menetapkan matlamat yang sesuai dengan usia. 'Sekolah rendah. 6-10 tahun '- kesinambungan projek. Ahli psikologi berkongsi pendapat mereka mengenai aspek praktikal pendidikan di halaman. 'Remaja. 11-16 tahun '- akhir projek keluarga. Buku ini membantu menjalin dialog dengan anak remaja, mengatasi keterasingan, menghindari pencerobohan dan kebencian, dan juga menerima tumbuh dewasa sebagai faktor semula jadi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen