12 wangian sillage terbaik untuk wanita

Ulasan yang terbaik menurut lembaga editorial. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Setiap wanita mempunyai keutamaannya sendiri, dan hari ini anda boleh memilih minyak wangi dari pelbagai kumpulan wangian: bunga, berkayu, musky, akuatik, – yang berbeza dalam intensiti dan ketekunannya. Sebilangan wanita menyukai nota pertama yang paling kuat. Tetapi yang lain lebih menyukai aroma untuk mengingatkan pemakainya untuk masa yang lama.

Parfum trail mempunyai aroma yang kuat yang tetap ada di dalam bilik walaupun orang itu meninggalkannya. Minyak wangi ini sesuai untuk majlis khas, tarikh romantis, pesta. Tetapi pada waktu siang, tidak semua orang di sekitar akan menghargai pilihan ini. Pada orang yang sensitif terutamanya, aroma boleh menyebabkan reaksi yang tidak diingini: pening, mual. Tetapi semuanya bergantung pada intensiti aroma, jadi anda boleh memilih minyak wangi yang berterusan tetapi lembut yang tidak akan mempengaruhi orang lain.

Pengilang tidak mengabaikan minyak wangi, mengembangkan perkara baru yang setara dengan buku terlaris. Mereka secara konsisten popular dan laris di seluruh dunia. Kami telah memilih 12 wangian yang telah dipilih oleh pakar kecantikan dan pengguna, yang menjadikannya 'minyak wangi jejak terbaik untuk wanita'.

Penarafan wangian sillage terbaik untuk wanita

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan wangian sillage terbaik untuk wanita 1 Chanel coco mademoiselle RUB 1,410
2 Candu Hitam Yves Saint Laurent RUB 8,599
3 Lancome poeme 4 192 RUB
4 Racun Dior RUB 10,410
5 Cahaya Malam Intensif Giorgio Armani Si RUB 4,252
6 Marc jacobs daisy RUB 3,066
7 Roberto Cavalli Eau de Parfum Roberto Cavalli RUB 2,475
8 Guerlain samsara 2 369 RUB
9 Nina ricci cantik nina 2 342 gosok.
10 Bvlgari jasmin noir RUB 8 809
11 Prada Candy L'Eau 1 336 gosok.
12 Koleksi Escada Escada RUB 5,930

Chanel coco mademoiselle

Penilaian: 4.9

COCO MADEMOISELLE MENGIKUT CHANEL

Tempat pertama diambil oleh wangian, yang diakui sebagai sillage paling banyak di dunia. Mewah, canggih dan feminin, mustahil untuk tidak mengingatinya. Walaupun mereka merasakan Coco Mademoiselle, orang lain tidak akan melupakannya. Komposisi itu berkembang secara beransur-ansur, tetapi dari minit pertama ia mula menyampaikan aroma bunga-bunga oriental dari sejambak pelbagai muka. Pemiliknya adalah seorang wanita dengan perwatakan, bebas, menantang, tidak sopan dan pada masa yang sama ringan dan menawan.

Apabila bersentuhan dengan kulit, kombinasi klasik buah sitrus segar: oren, jeruk keprok, limau gedang – dan bergamot mula muncul. Kemudian bunga ros Turki, lychee, mimosa, ylang-ylang dan melati memasuki komposisi. Jejak vanila, kasturi putih, vetiver dan nilam yang panjang dan menarik akan menemani anda berjam-jam. Dia mencipta aura khas yang membuat anda mengagumi dan mendapat perhatian lelaki sekitarnya.

Tanpa cela dan elegan – inilah sebilangan besar yang menggambarkan minyak wangi elit. Lelaki memberikannya kepada kekasih mereka, kerana ia meningkatkan sensualitas, dan menjadikan seorang wanita lebih diinginkan dan menggoda. Reka bentuk lakonik tidak mengurangkan kandungan itu sendiri. Botol kristal akan mengambil tempatnya yang betul di meja solek.

Candu Hitam Yves Saint Laurent

Penilaian: 4.8

Opium Hitam oleh Yves Saint Laurent

Yang kedua adalah wangian elit dengan nama yang menarik. Ia tergolong dalam kumpulan berkayu oriental. Kereta api mewah akan menemani pemakainya selama 10-11 jam. Aroma pedas tidak membosankan seperti banyak minyak wangi yang berterusan. Setelah diaplikasikan pada kulit, secara harfiah ia memabukkan, menciptakan awan banyak aroma, yang telah dikumpulkan oleh penciptanya menjadi satu komposisi.

Nota pertama adalah lada merah jambu, bunga oren, pir. Kemudian, kopi, badam, melati dan licorice diturunkan dengan sejambak wangi. Sillage dibuat dengan campuran nilam, kayu kasmir dan vanila. Walaupun Black Opium sudah berusia 40 tahun dan banyak produk baru telah muncul di dunia, ia juga relevan dan tidak kehilangan kedudukannya. Dia diiktiraf sebagai ciptaan rumah fesyen yang paling terkenal. Versi moden minyak wangi legenda diperkenalkan pada tahun 2009.

Botol ini dianggap sangat tinggi kandungannya. Kaca gelap dihiasi dengan berkilau, dan aksen utamanya adalah logo jenama, yang terletak di tengah, seperti bintang paling terang di alam semesta. Minyak wangi itu cukup baik dengan gambar apa pun. Wanita menyatakan bahawa mereka memakainya dengan senang bukan hanya pada waktu malam, tetapi juga pada siang hari.

Lancome poeme

Penilaian: 4.7

Poeme oleh Lancome

Pemenang pingat gangsa adalah minyak wangi yang tidak kehilangan popularitinya selama dekad ketiga. Mereka telah diakui oleh banyak pakar dalam dunia fesyen. Mereka dipakai dan dipakai oleh bintang dunia dan gadis-gadis biasa di pelbagai negara di dunia. Jalan aroma diciptakan dari aroma sensual yang terang. Ia berada di mana-mana, menyelimuti setiap objek di dalam bilik dengan awan mewah yang manis dan tidak membiarkan anda melupakan pemiliknya selama satu minit.

Minyak wangi dibuat dengan loghat Perancis. Mereka yang lebih suka Poeme menyukai jalan-jalan yang tenang di Paris dan menganggapnya sebagai tempat paling romantis di dunia. Sejambak bunga yang kaya bermula dengan kismis hitam, plum, daffodil, mandarin, peach, bergamot, popi Himalaya dan datura. Kemudian muncul komposisi bunga mawar, bunga vanila, mimosa, melati, kulit, freesia, heliotrope, ylang yang cerah.

Sillage gula-manis dihasilkan oleh campuran ambar, kasturi, bunga oren, vanila. Anda mahu merasakannya dalam cuaca musim panas yang cerah. Tetapi, bagaimanapun, pada musim sejuk, harumannya sesuai untuk acara atau pesta gala. Minyak wangi yang diucapkan tidak mengenal usia. Kedua-dua gadis muda dan wanita dewasa menggunakannya dengan senang hati. Sebilangan besar daripada mereka menyatakan bahawa ini adalah salah satu wangian tahan lama yang diketahui.

Racun Dior

Penilaian: 4.7

RACUN OLEH DIOR

Pada baris keempat adalah wangian yang menawan yang telah mengumpulkan banyak peminat dari seluruh dunia. Ia mula dijual pada tahun 1985. Dan hingga hari ini, banyak meja solek mempunyai botol mewah, dan aroma bunga-oriental jelas dirasakan di pesta dan acara khas. Waktu yang paling sesuai dipakai ialah musim luruh musim luruh. Tetapi ramai yang tidak melepaskan aroma kegemaran mereka pada musim lain tahun ini.

Komposisi yang mendalam dan kaya. Nota teratas: rosewood, ketumbar, anise, plum, beri liar. Gelombang harum seterusnya dihasilkan dari cengkih, kayu manis, kemenyan, melati, bunga oren Afrika, mawar, opoponax dan madu putih. Sillage yang indah dan halus terbentuk kerana gabungan amber, vanila, heliotrope, Virginia cedar, vetiver, musk, cendana.

Racun, tidak seperti minyak wangi lain, hanya boleh dibuka pada kulit. Dia benar-benar menyelimuti dan mendandan seorang wanita, menarik perhatian semua orang di sekelilingnya. Aroma kental dan tebal yang direka untuk menggoda. Tidak ada minyak wangi yang pernah dibuat begitu sensual. Ini adalah pendapat wanita dan lelaki. Pakar majalah kami bersetuju dengannya 100%.

Cahaya Malam Intensif Giorgio Armani Si

Penilaian: 4.6

SI INTENSE MALAM CAHAYA OLEH GIORGIO ARMANI

Tempat kelima dihuni oleh aroma jejak yang akan menarik bagi wanita yang anggun dan sensual. Semua komposisi yang dibuat oleh Fashion House yang terkenal selalu laris. Si Intense Night Light, yang dikeluarkan pada tahun 2016, tidak luput dari ini. Gabungan unik menghasilkan aroma yang unik, awan dari mana menemani pemakainya selama 10-12 jam dan kekal di tempat dia berada dalam jangka masa yang lama.

Aroma yang cerah sangat relevan pada musim sejuk-musim luruh yang sejuk. Walaupun tahan lama, ia digunakan secara aktif pada siang hari, kerana tidak membentuk bau yang kuat yang menjengkelkan deria bau, meninggalkan rasa sitrus-buah ringan. Beberapa minit selepas aplikasi, nota mandarin, kismis hitam dan daunnya, bergamot dan freesia putih segera ditangkap. Osmanthus, neroli, rose dan artemisia mengikuti.

Sentuhan akhir adalah nilam, vanila, nota berkayu, ambroxan. Seperti minyak wangi jenama lain, wangiannya dipakai dalam botol yang indah. Menurut banyak ulasan, ini adalah salah satu wangian yang paling sensual yang tidak akan meninggalkan lelaki terdekat. Wanita juga pasti akan memperhatikannya dan pastinya ingin menjadi pemilik minyak wangi mewah dari Giorgio Armani.

Marc jacobs daisy

Penilaian: 4.6

Daisy oleh Marc Jacobs

Yang keenam dalam tinjauan kami adalah minyak wangi jenama Amerika, yang dipaparkan pada tahun 2007 dan mengekalkan kedudukan utamanya hingga hari ini. Dia menakluki peminat bunga wangi kayu musky. Anggota juri juga tidak dapat menahan diri, memberikannya tempat pertama terhormat dalam pertandingan antarabangsa pada tahun 2008. Wangiannya sesuai untuk pesta fesyen, di mana ia akan tampil dengan yang terbaik. Pengangkut adalah seorang wanita dengan rasa humor, yang memikat orang-orang di sekitarnya dengan rasa ringan dan positif.

Komposisi yang tidak biasa menggabungkan komponen yang berbeza, yang apabila digabungkan menjadi satu keseluruhan memberikan pelbagai perasaan dan emosi. Daun strawberi, limau gedang dan ungu jelas terdengar dengan suara atas. Tepat di belakang mereka adalah aroma melati, ungu dan gardenia. Awan kayu ringan, kasturi dan vanila yang harum akan menemani anda selama beberapa jam, menambahkan tenaga dan kekuatan.

Koktel yang lazat dalam pakej yang sama mewah. Reka bentuk botol itu ringan dan lapang, tanpa nada gelap. Kaca lutsinar tidak menyembunyikan kandungan berharga. Pada penutupnya, bunga-bunga besar terletak tepat, yang akan menggembirakan mata walaupun pada musim sejuk. Rahsia menarik keajaiban wangian itu dapat mengungkapkan pemiliknya, tetapi bagi mereka yang berada di sekitarnya, selamanya akan tetap menjadi misteri.

Roberto Cavalli Eau de Parfum Roberto Cavalli

Penilaian: 4.5

EAU DE PARFUM ROBERTO CAVALLI OLEH ROBERTO CAVALLI

Wangian tempat ketujuh dilancarkan oleh Maison Itali yang terkenal pada tahun 2012. Perbezaannya adalah nama yang tidak bersahaja, seolah-olah para pencipta tidak mahu mengalihkan perhatian dari perkara utama – aroma oriental bunga-bunga yang sangat sensual. Tenaga dirasakan sebaik sahaja membuka botol. Setelah disapukan pada kulit, bunyi sihir multi-level komponen berharga terbentuk, yang memberikan komposisi sifat terbaik mereka.

Aroma lada merah jambu yang memikat dari Madagascar menjadi yang pertama. Ia diikuti dengan bunga oren Afrika. Nota asas: vanila, tonka dan benzoin Siam. Bunyi panjang tidak tajam, menyenangkan. Ia berterusan selama beberapa jam, hanya menyebabkan hubungan positif.

Reka bentuknya menggembirakan. Botol dihiasi dengan topi berbentuk tiara dengan logo jenama. Keunggulan emas dalam reka bentuk bercakap untuk dirinya sendiri. Minyak wangi Elite kelihatan mewah dan rapi. Jejak almond-vanila yang kaya akan menceritakan tentang watak pembawa minyak wangi. Sesiapa yang memilih untuk tidak menyembunyikan seksualiti, tetapi untuk menekankannya, pasti akan menyukai buku terlaris dari Roberto Cavalli.

Guerlain samsara

Penilaian: 4.5

Samsara oleh Guerlain

1989 yang jauh ditandai dengan pembebasan calon kelapan untuk semakan kami. Wangian itu diciptakan dengan cinta khusus, kerana ditujukan untuk isteri seorang perfumer Perancis. Dalam terjemahan, nama itu bermaksud 'kelahiran semula kekal' atau 'roda kehidupan'. Wangian tahan lama tahan 7-8 jam pada kulit dan lebih dari 12 jam pada pakaian. Aroma berkayu oriental diciptakan oleh komposisi pelbagai komponen, kumpulan awalnya termasuk lemon, peach, ylang-ylang, bergamot. Lebih jauh, motif bunga melati, ungu, mawar, daffodil dan iris yang menawan.

Nota bunga manis menyeimbangkan kayu cendana, ambar, kasturi, kacang tonka, vanila. Aroma hangatnya sangat ketara semasa musim sejuk. Ia dengan serta-merta menyatakan dirinya sendiri, tetapi seiring berjalannya waktu, masih ada sage yang panjang, tetapi halus, tidak tajam.

Deklarasi cinta kepada yang dipilihnya telah menjadi simbol romantisme selama bertahun-tahun. Lelaki memilih Samsara sebagai hadiah, kerana dengannya mereka akan dapat meluahkan semua perasaan dan emosi yang sukar disampaikan dengan kata-kata. Kecanggihan dan kecanggihan jelas terdapat dalam segalanya, termasuk hiasan yang indah. Klasik minyak wangi tidak kehilangan kaitannya dan, menurut banyak gadis, adalah wangian kegemaran untuk semua musim sepanjang tahun.

Nina ricci cantik nina

Penilaian: 4.5

PRETTY NINA OLEH NINA RICCI

Tempat kesembilan dihuni oleh minyak wangi yang dikeluarkan pada tahun 2009. Ia sesuai untuk gadis-gadis muda atau mereka yang suka seks yang lebih suka rasa enak dan gula-gula. Ia dibuka dengan aroma limau gedang, disertai raspberi, melati dan epal hijau. Jejak aromatik kekal dalam bentuk campuran vanila, kasturi dan karamel. Wangiannya tidak berat, jadi ia dipakai bukan hanya pada waktu malam. Pada siang hari, ia juga sesuai dengan gaya apa pun.

Botol menyampaikan sejarah kandungannya dengan tepat. Anda mahu memegangnya di tangan anda dan menikmatinya ketika berada di atas meja solek. Selepas disapukan pada kulit, orang di sekitar anda menghidu pencuci mulut gula vanila. Tetapi ia tidak sedap, ringan. Dan walaupun jalan yang panjang tidak mengganggu deria bau, tetapi meningkatkan mood dan memberi yang positif.

Aroma sejagat dipilih oleh banyak pelanggan, kerana anda tidak dapat menolak minyak wangi kegemaran anda pada musim apa pun, pada bila-bila masa sepanjang hari. Ketahanannya yang tinggi membolehkan penggunaan satu pakej secara ekonomi. Banyak yang menyatakan bahawa mereka memilih Pretty Nina sebagai hadiah, dan itu selalu memuaskan walaupun fashionista paling canggih. Pakar mengesyorkan minyak wangi ini untuk mereka yang tidak suka jejak berat, tetapi pada masa yang sama aroma berterusan.

Bvlgari jasmin noir

Penilaian: 4.4

Jasmin Noir oleh Bvlgari

Yang kesepuluh adalah minyak wangi jenama mewah Itali, yang baru-baru ini menyambut ulang tahunnya yang kesepuluh. Ia tergolong dalam kumpulan oriental bunga. Bagi mereka yang lebih gemar aroma pedas, Jasmin Noir adalah pilihan yang tepat untuk melengkapkan penampilan malam. Popularitinya disebabkan oleh fakta bahawa lelaki dan wanita mengambil bahagian dalam penciptaan. Oleh kerana itu, tema bunga yang paling berharga dalam minyak wangi dimainkan begitu unik, dan hasilnya adalah aroma yang mempesona.

Sambac melati, yang telah menjadi bahan utama, berasal dari India dan selalu digunakan sebagai afrodisiak. Itulah sebabnya begitu banyak sensualitas terkandung dalam setiap titisan minyak wangi elit. Ini diciptakan dari percanggahan di mana kontras telah menjadi kelebihan, bukan kerugian. Komposisi bermula dengan nota hijau dan gardenia. Badam dan melati seterusnya. Bunyi uniknya dilengkapkan oleh kord spesies kayu mulia, ambar, kacang tonka, nilam, licorice, dan kasturi.

Jalan yang kuat bertahan lama di kulit, pakaian dan di dalam rumah. Tidak banyak yang boleh diperkatakan mengenai botol itu. Reka bentuknya akan bercakap untuk dirinya sendiri. Keluhuran dan kemewahan nada hitam dan emas memberikan kesenangan estetik yang luar biasa, meningkatkan sensasi menggunakan minyak wangi.

Prada Candy L'Eau

Penilaian: 4.4

Candy L'Eau oleh Prada

Pada baris kesebelas adalah wangian 2013, yang menjadi versi baru minyak wangi Candy. Kedua-duanya dicipta oleh Daniela Andrier. Sejambak manis menjadi rangsangan yang kuat untuk suasana hati dan positif. Buah sitrus dan bunga membentuk komposisi hebat yang tahan sehingga 10 jam pada kulit, dan pada pakaian selama beberapa hari. Kereta api tidak tajam, sedikit halus, tetapi tetap tidak akan membiarkan anda melupakan pemakainya.

Kesepakatan pertama adalah kepingan tangerin dan lemon Sisilia. Kemudian ada kacang polong manis, diikuti dengan aroma vanila, karamel, kasturi putih dan benzoin. Minyak wangi itu dicipta untuk pencinta aroma karamel yang cerah dan positif. Dia tidak bosan, walaupun mendapat tentangan yang tinggi. Aromanya selesa pada waktu petang dan petang.

Dalam ulasan, wanita memperhatikan fleksibiliti minyak wangi. Ini relevan pada bila-bila masa sepanjang tahun, setiap kali menampakkan diri dengan cara yang berbeza. Cukup suka bermain, sensual sederhana, seksi – itulah yang dikatakan oleh kebanyakan pengguna mengenai dirinya. Candy L'Eau telah mengumpulkan banyak emosi dan perasaan dan dengan senang hati membagikannya kepada orang lain. Wangian itu tidak disedari oleh selebriti dunia, yang memakainya sendiri dan mengesyorkannya kepada orang lain.

Koleksi Escada Escada

Penilaian: 4.3

Koleksi Escada oleh Escada

TOP-12 wangian tahan lama terbaik untuk wanita termasuk minyak wangi yang dicipta pada tahun 1997. Ia menjadi ciri khas Rumah Escada dan masih dalam trend. Aroma yang menggoda dan elegan tergolong dalam kumpulan oriental. Ia direka untuk gadis-gadis muda, berani, cerah yang tidak mahu menjadi 'tikus kelabu', tetapi ingin sentiasa menjadi perhatian.

Meliputi dengan lembut dan lembut, aroma membuat anda melupakan masalah. Ia sesuai untuk malam yang romantis dan akan menjadi penyempurnaan sempurna bagi gambar yang dibuat. Komposisi akan dihargai oleh gourmets sebenar. Ia mengandungi semua yang terbaik yang digunakan dalam minyak wangi oriental. Nota pertama: karamel dan plum. Yang berikut: melati, bunga putih, bunga oren, mawar. Rasa manisnya sangat halus dan serbuk. Jejak yang kuat dan serentak ditenun dengan aroma indah dari cedar putih, cendana, kasturi dan kacang tonka.

Koleksi Escada dianggap klasik. Keharmonian dirasakan dalam segalanya. Reka bentuk botol, yang dibuat 20 tahun yang lalu, masih tidak ketinggalan zaman, tetapi merupakan contoh keanggunan dan kecanggihan. Minyak wangi edisi terhad sukar dibeli hari ini. Tetapi mereka yang cukup bernasib baik untuk melakukan ini akan menjadi pemilik aroma ajaib yang telah menjadi buku laris dunia.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen