12 ubat terbaik untuk penyakit barah

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Phytophthora setiap tahun merosakkan tan tanaman. Kedua-dua kebun persendirian dan tanah pertanian profesional menderita daripadanya. Nama itu diterjemahkan sebagai 'memusnahkan tanaman'. Sesungguhnya, agen penyebab penyakit ini – kulat patogen – mampu memusnahkan kultur dalam masa yang singkat. Tanaman bijirin, beri, tomato, kentang, paprika, dan pokok buah-buahan menderita daripadanya. Serangan akhir adalah bencana alam yang sebenarnya, yang tidak selalu dapat diatasi. Spora memasuki janin melalui kawasan yang rosak – stomata. Masa yang paling baik adalah pertengahan musim panas. Jangkitan ditularkan melalui semua kaedah yang diketahui: melalui biji, umbi, tanah.

Hari ini, ubat-ubatan sedang dikembangkan yang tidak hanya dapat mengatasi penyakit ini secara efektif, tetapi juga aman untuk lingkungan, manusia, binatang, ikan dan serangga bermanfaat. Penarafan kami memilih ubat terbaik untuk masalah larut malam, yang telah membuktikan keberkesanannya dan tidak berbahaya.

Penarafan ubat terbaik untuk phytophthora

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Ubat pencegahan terbaik untuk penyakit barah 1 Revus 38 RUB
2 Acrobat MC RUB 60
3 Trichodermin 1 287 gosok.
4 Ordan RUB 700
5 Fitosporin RUB 25
6 Quadris RUB 5,556
Ubat terbaik untuk phytophthora 1 Keuntungan Emas RUB 70
2 Ridomil Emas 34 rbl.
3 Tattu 44 RUB
4 Consento 434 r
5 Cuproxat 486 r
6 Thanos 2200 RUB

Ubat pencegahan terbaik untuk penyakit barah

Revus

Penilaian: 4.9

Revus

Tempat pertama diduduki oleh racun kulat aksi tiga, yang diakui sebagai yang terbaik dalam memerangi larut malam dan hari ini tidak mempunyai analog. Menembusi dedaunan, ia menyebar ke seluruh sistem kultur dalaman, mencegah terjadinya jangkitan. Ubat ini tahan untuk dibasuh oleh hujan, mengekalkan sifatnya pada suhu yang melampau. Oleh kerana larutan cepat diserap, anda boleh menyiramnya dalam masa 1 jam selepas penyemburan. Ia boleh digabungkan dengan baja dan bahan kimia apa pun.

Setelah diproses, hasilnya meningkat, kualiti buah dan jangka hayat produk sayur meningkat. Ubat untuk penyakit larut malam tergolong dalam kelas ketoksikan yang rendah. Ia tidak mempengaruhi mikroflora, manusia, haiwan peliharaan, cacing tanah, lebah.

Penggunaan yang rendah menjadikan kos produk berkesan. Ulasan mengesahkan tindakan yang jelas dan berpanjangan. Ubat inovatif telah menjadi keselamatan nyata bagi ladang pertanian kentang, bawang dan tomato, bahkan ketika hujan lebat dan berpanjangan.

Kelebihan

  • kesan tiga kali ganda;
  • peningkatan keuntungan;
  • ketahanan hujan maksimum;
  • keselamatan untuk alam sekitar;
  • perbelanjaan minimum.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Acrobat MC

Penilaian: 4.8

Acrobat MC

Ubat yang termasuk dalam penilaian telah terbukti berkesan baik dalam ujian saintifik dan semasa penggunaan praktikal. 'Acrobat MC' berada di tempat kedua. Telah terbukti sangat baik dalam pencegahan banyak penyakit, termasuk penyakit malam yang lambat, alternaria, cendawan, dan peronosporosis. Ubat untuk phytophthora digunakan secara aktif di ladang kentang persendirian dan ladang, kebun anggur, ladang dengan tomato dan timun. Ia tidak mempengaruhi komposisi bakteriologi tanah, ia tidak beracun untuk cacing tanah, haiwan, burung, serangga.

Ubat ini dibenarkan digunakan di zon nelayan sanitasi berhampiran badan air. Ia digunakan sepanjang pertumbuhan tanaman. Kesannya segera dan bertahan sehingga 3 minggu. Fungisida tidak hanya menghilangkan plak luaran, tetapi juga mencegah penembusan kulat ke dalam sistem kultur dalaman. Ia digunakan dengan semua bahan kimia.

Kerja pertanian selanjutnya dapat dilakukan 3 hari setelah menyemburkan larutan. Menurut ulasan, keberkesanan terbaik dicapai ketika menggunakan produk pada awal musim.

Kelebihan

  • ketahanan terhadap kelembapan;
  • pelbagai kesan;
  • tidak termasuk pembentukan pertikaian baru;
  • tidak toksik kepada mikroorganisma.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Trichodermin

Penilaian: 4.7

Trichodermin

Pemenang pingat gangsa adalah racun kulat yang selamat dari tumbuhan, yang tergolong dalam generasi terbaru ubat-ubatan profilaksis terhadap penyakit akhir. Ia melindungi daripada 60 jenis kulat, merangsang pertumbuhan, meningkatkan imuniti tanaman dan kesuburan tanah. Ubat ini digunakan untuk merawat kentang, tomat, tembakau, timun, lada, zucchini, kubis, lobak. Ia juga digunakan secara meluas dalam jangkitan anggur, konifer, semak buah dan beri, bunga hiasan.

Ubat untuk penyakit akhir ini dihasilkan dalam bentuk cecair dan serbuk. Ia tidak beracun bagi manusia, haiwan, serangga bermanfaat, dan tidak melanggar keseimbangan bio. Bahan tidak terkumpul dalam buah-buahan dan tidak ketagihan patogen. Ia digunakan bersama dengan semua agen kimia dan biologi dan pada semua jenis tanah.

Kelebihan utama adalah kesan tahan lama yang bertahan sehingga 1 bulan. 'Trichodermin' mempunyai ketahanan yang tinggi terhadap kelembapan, melindungi tanaman dari dalam dan luar. Ia digunakan di tanah terbuka dan dalam keadaan rumah hijau.

Kelebihan

  • untuk semua peringkat pertumbuhan agronomi;
  • tidak berbahaya kepada alam sekitar;
  • perlindungan sehingga 30 hari;
  • pembasmian kuman tanah.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Ordan

Penilaian: 4.6

Ordan

Baris keempat peringkat digunakan oleh ubat yang berkesan pada semua peringkat penyakit akhir dan peronosporosis. Ini digunakan untuk menyerang kentang, tomato dan timun yang ditanam di rumah hijau dan di luar rumah, bunga kebun dan pokok renek. Ubat untuk penyakit kembung tidak menimbulkan ketagihan pada patogen, ia termasuk jenis keracunan sederhana. Ia tidak hanya melindungi dari jangkitan, tetapi juga memperbaiki keadaan tanaman setelah pengaruh semula jadi negatif.

'Ordan' mempunyai kesan pencegahan dan penyembuhan. Pengilang menawarkan pembungkusan inovatif yang tidak memerlukan pembukaan. Ia larut dalam air bersama dengan isinya, tanpa menyumbat muncung semburan.

Pendapat pakar dan penduduk musim panas bertepatan. Untuk meningkatkan hasil dan menghilangkan penyakit yang disebabkan oleh kulat patogen, ini adalah salah satu alat terbaik dengan harga yang berpatutan. Beg larut air menjadikannya lebih mudah untuk disiapkan sebelum menyembur, mengurangkan masa untuk keseluruhan proses. Ubat itu tidak berbahaya bagi alam sekitar dan manusia.

Kelebihan

  • kesan berganda;
  • kemusnahan pada semua peringkat pertumbuhan;
  • pembungkusan inovatif;
  • untuk tanaman pertanian dan hiasan.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Fitosporin

Penilaian: 4.5

Fitosporin

Yang kelima dalam ranking adalah ubat aktif secara biologi yang berasal dari semula jadi. Ini dengan idealnya menggabungkan sifat profilaktik yang tinggi terhadap penyakit akhir dan keselamatan mutlak bagi manusia, haiwan, tumbuh-tumbuhan di sekitarnya yang tidak memerlukan pemprosesan. Ubat untuk masalah larut malam boleh didapati dalam beberapa bentuk: dalam bentuk penggantungan, serbuk dan pes. Ia digunakan secara aktif bukan hanya di kebun sayur, tetapi juga di rumah untuk melindungi bunga dalaman dari jangkitan patogen.

Penyelesaiannya, masuk ke daun, masuk ke dalam dan menyebar ke semua sistem, termasuk akarnya. Ia mencegah munculnya reput hitam, bakteriosis, cendawan serbuk, Alternaria, kudis, karat, cercospora, phomosis dan pelbagai penyakit. Produk biologi mengekalkan sifatnya apabila dibekukan dan dicairkan. Pada suhu rendah, bakteria memasuki keadaan tidak aktif, dalam keadaan yang baik, mereka akan kembali aktif.

Tambahan, dana yang diperuntukkan untuk penggunaan pada semua tahap pengembangan budaya. Ia membantu menghilangkan keadaan tertekan setelah berlakunya air, melecur, membeku, dan meningkatkan pertumbuhan.

Kelebihan

  • ubat semula jadi untuk phytophthora;
  • Keselamatan alam sekitar 100%;
  • jangka hayat yang panjang dari -40 hingga + 50 °;
  • pencegahan untuk semua jenis tanaman.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Quadris

Penilaian: 4.4

Quadris

Kedudukan ubat pencegahan terbaik ditutup oleh racun kulat, yang telah membuktikan dirinya sangat baik dalam mencegah jangkitan kentang, tomato, timun di tanah tertutup dan terbuka, anggur, bawang dengan spora kulat patogen. Ia juga digunakan untuk menjaga penampilan sukan dan rumput hiasan yang sihat. Sifat merangsang tinggi meningkatkan kesan fotosintesis dan meningkatkan produktiviti beberapa kali.

Ubat ini tergolong dalam kelas bahaya rendah, tidak berbahaya bagi tumbuhan lain, manusia, haiwan, ikan, burung, lebah. Ia sesuai dengan hampir semua jenis racun serangga dan tahan terhadap hujan lebat. Pengilang mengesyorkan agar tidak menggunakan rawatan 120 minit sebelum hujan yang diramalkan. Masa yang diperlukan untuk penyelesaian stabil dan memperbaikinya di dedaunan adalah 2.5 jam.

Penduduk musim panas yang disurvei menyatakan bahawa ubat ini tidak hanya melindungi dari penyakit yang lewat, tetapi juga terhadap banyak penyakit utama dan sekunder yang lain. Ia dimakan secara ekonomi, tidak menimbulkan bau yang tidak menyenangkan, tidak menyebabkan manifestasi alahan.

Kelebihan

  • untuk kawasan terbuka dan terlindung;
  • meningkatkan keuntungan tanaman pertanian;
  • permohonan di rumput;
  • ketoksikan rendah.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Ubat terbaik untuk phytophthora

Keuntungan Emas

Penilaian: 4.9

Keuntungan Emas

Pemimpin penarafan antara produk ubat terbaik adalah ubat, keberkesanannya disahkan oleh penduduk musim panas yang berpengalaman dan ahli agronomi profesional. Dua bahan aktif masing-masing menjalankan tugas mereka sendiri. Famoxadone membentuk filem yang padat di permukaan, menghilangkan kemungkinan penembusan spora. Cymoxanil masuk ke dalam dan cepat merebak ke seluruh sistem.

Ubat ultra moden menghilangkan tanda-tanda penyakit pada peringkat terakhir, apabila ubat lain sudah tidak berkuasa. Ia berfungsi dalam cuaca apa pun: hujan lebat, angin kencang, suhu rendah atau tinggi. Butiran larut dalam air bercampur dengan cepat dengan cecair, membentuk konsistensi seragam yang tidak menyumbat penyembur dan mudah digunakan.

Menurut ulasan, ini adalah ubat yang paling berkesan untuk penyakit kembung. Ini menyembuhkan bahkan jangkitan laten dari batang, tidak mempengaruhi lingkungan, jika saranan pengeluar dipatuhi, aman untuk manusia, dan mencegah pertumbuhan jamur di penanaman baru.

Kelebihan

  • ubat inovatif untuk masalah akhir-akhir ini;
  • rintangan hujan tinggi;
  • kemusnahan segera jangkitan;
  • kadar perbelanjaan rendah;
  • bentuk pelepasan yang mudah.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Ridomil Emas

Penilaian: 4.8

Ridomil Emas

Tempat kedua dalam penilaian kami wajar diambil oleh alat yang membantu melindungi kebun persendirian dan ladang pertanian dari jangkitan dengan kulat patogen dan kehilangan tanaman. Ia dicipta berdasarkan perkembangan ilmiah yang maju dan merupakan ubat generasi terkini. Penyelesaiannya digunakan pada anggur, kentang, bawang, tomato dan timun yang ditanam di ladang terbuka.

Butiran dilarutkan dalam air dan disembur pada kultur pada waktu pagi atau petang, lebih baik dalam cuaca yang tenang. Kesannya berterusan walaupun dalam keadaan kelembapan tinggi, termasuk hujan dan penyiraman. Penyelesaiannya menyebar ke seluruh sistem dalaman dan menembusi ke rimpang, batang, daun dan buah-buahan.

Ubat untuk masalah larut malam sesuai dengan banyak racun perosak. Ia tidak membahayakan manusia dan haiwan peliharaan. Tahap ketahanan kelembapan yang tinggi dicapai setengah jam selepas rawatan. Banyak yang menyatakan bahawa Ridomil Gold melindungi pertumbuhan baru bahkan yang tidak diairi dengan racun kulat, dan mampu mengatasi penyakit peringkat terakhir di kawasan tanaman yang luas.

Kelebihan

  • mengekalkan dan meningkatkan hasil;
  • tindakan sistemik;
  • ketahanan terhadap pemendakan;
  • ketoksikan rendah.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Tattu

Penilaian: 4.7

Ubat Tattu untuk masalah larut malam

Tiga yang teratas merangkumi ubat untuk penyakit larut malam, yang menggabungkan sifat profilaksis dan perubatan yang tinggi dengan peningkatan pertumbuhan dan pengukuhan tanaman. Ia digunakan pada tomato dan kentang, dengan berkesan menyingkirkan larut malam, Alternaria dan penyakit lain yang menyebabkan bahaya besar pada tanaman pertanian. Kedua-dua bahan aktif saling meningkatkan tindakan. Mancozeb meningkatkan imuniti. Propamocarb menghentikan perkembangan spora, memberi kesan baik kepada pembungaan.

Ubat ini tidak berbahaya bagi lebah, tidak melanggar keseimbangan ekologi. Penduduk musim panas yang menghidap penyakit alergi disarankan untuk menyemburkan larutan tersebut dalam peralatan pelindung diri: alat pernafasan, cermin mata, sarung tangan. Dengan merawat tanaman pada awal musim tanam, anda dapat menghilangkan risiko jangkitan, walaupun pada musim panas yang tidak normal. Perkara utama adalah menggunakan ubat dalam cuaca kering dan tahan selama 3 jam tanpa menyiram.

Penyelesaiannya dilekatkan pada tanaman, membentuk lapisan pelindung yang boleh dipercayai dan tidak memberi peluang kepada spora untuk masuk ke dalam. Ia menembusi ke semua sistem tanaman dalaman, jadi tidak ada kawasan yang tidak dirawat.

Kelebihan

  • merangsang kesan anti-tekanan;
  • tidak dihanyutkan oleh hujan;
  • berkesan sepanjang musim tumbuh;
  • ketoksikan rendah.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Consento

Penilaian: 4.6

Consento

Baris keempat penarafan kami dihuni oleh ubat bertindak ganda Jerman. Ia berkesan mengatasi jangkitan campuran dan merangsang pertumbuhan tanaman, menghilangkan keadaan tekanan setelah keadaan persekitaran yang buruk dan rawatan dengan racun perosak. Produk ini direka untuk merawat tomato, kentang, bunga matahari, bawang dan timun. Kelebihan yang tidak diragukan lagi adalah kecekapannya yang tinggi pada semua fasa jangkitan dan kemungkinan menggunakannya pada setiap tahap musim tanam.

'Consento' melindungi pucuk, daun, batang, ubi muda. Dengan menggunakan produk tersebut, anda dapat mengelakkan berlakunya penyakit kembung, peronosporosis, alternaria. Ia berfungsi dalam semua keadaan cuaca dan berkesan pada suhu rendah dan tinggi, kelembapan tinggi.

Produk dari Jerman dihasilkan dalam bentuk pekat suspensi, yang memudahkan pencampuran dengan air dan tidak menyebabkan reaksi alergi kerana peningkatan habuk. Ramai yang ditemubual menyatakan bahawa ia mempunyai kadar tahan hujan yang tinggi di antara ubat-ubatan yang serupa.

Kelebihan

  • gabungan dua bahan aktif;
  • memperkukuhkan pertumbuhan dan pengukuhan tanaman;
  • kekurangan ketoksikan;
  • kesan cepat terhadap pertikaian.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Cuproxat

Penilaian: 4.5

Cuproxat

Tempat kelima dalam ranking kami diberikan kepada racun kulat yang mengandungi tembaga. Ini digunakan untuk menyerang kentang, labu, tomat, timun, bit, anggur, pokok epal dan pir. Spektrum tindakannya meluas bukan hanya pada tahap akhir. Ini adalah cendawan tepung, cercospora, cendawan, kudis, rhizoctonia dan banyak penyakit lain yang mempengaruhi pertumbuhan dan produktiviti tanaman.

Filem lebat yang terbentuk di atas daun dapat melindungi dari penembusan spora. Kesannya berlaku dalam 2 saat dan kemudian berlangsung hingga akhir musim tanam. Ubat ini mesra alam dan tidak memberi kesan negatif pada manusia, haiwan, burung, lebah, lebah dan tawon. Ia tidak bersifat fitotoksik, sehingga tidak menimbulkan ancaman terhadap keseimbangan biologi.

Penyediaan penyelesaiannya tidak sukar. Apabila dicampurkan, tidak ada habuk yang dihasilkan dan tidak ada bau yang kuat. Ia terpasang dengan aman di daun, tidak dihanyutkan oleh hujan dan penyiraman yang banyak. Tukang kebun menyatakan bahawa ubat ini berkesan dalam cuaca apa pun dan berfungsi dalam julat suhu: 0-35 °.

Kelebihan

  • berkesan untuk banyak penyakit;
  • kesan segera;
  • pengecualian penampilan kulat patogen;
  • keselamatan untuk alam sekitar.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Thanos

Penilaian: 4.4

Thanos

Peringkat diselesaikan oleh ubat yang berkesan mengatasi reput kelabu walaupun pada peringkat terakhir penyakit ini. Dua bahan aktif memusnahkan kulat dan mencegah perkembangan penyakit hama lagi. Setelah diproses, lapisan pelindung muncul pada tanaman, yang mencegah jangkitan masuk. Ubat ini tetap berada di permukaan walaupun setelah hujan lebat dan penyiraman.

Spora, jatuh pada tanaman yang dirawat, mati serta-merta. Alat ini secara signifikan meningkatkan pertumbuhan dan meningkatkan hasil beberapa kali. 'Thanos' tergolong dalam agen tidak beracun, oleh itu ia benar-benar selamat untuk manusia, haiwan dan lebah. Butiran dilarutkan dalam air sebelum diproses. Mereka tidak mencipta habuk, yang merupakan kelebihan pasti bagi penghidap alergi.

Ubat ini digunakan untuk menjangkiti banyak tanaman. Selain tomato dan kentang, ini adalah bunga matahari, anggur, dan bawang. Menurut penduduk musim panas, ini adalah salah satu ubat yang paling berkesan untuk phytophthora, yang tersebar secara merata di dalam kilang dan tidak membiarkan spora menembusi di dalam walaupun ketika hujan lebat.

Kelebihan

  • ketahanan terhadap penyiraman dan hujan;
  • tindakan pantas dan tahan lama;
  • perbelanjaan minimum;
  • kesan pada semua peringkat penyakit.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen