12 ubat terbaik untuk beruang

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Lebih dari satu kali melihat serangga besar seperti tahi lalat di halaman belakang mereka. Penduduk musim panas yang tidak berpengalaman, walaupun penampilan mereka yang menakutkan, tidak memperhatikannya, menganggapnya tidak berbahaya. Tetapi tukang kebun berpengetahuan mewakili semua bahaya yang ditanggung oleh perosak ini. Medvedka memusnahkan segala yang ada di jalannya. Tidak ketinggalan sayur-sayuran, tanaman, atau buah atau tanaman hiasan. Tidak ada jalan keluar daripadanya sama ada di ladang terbuka atau di rumah hijau. Berisiko adalah cacing tanah dan hampir semua invertebrata yang tinggal di dalam tanah.

Medvedka menembusi lubang di tanah, membentuk terowong bercabang. Dia menetap di kebun sayur, tebing badan air, tanah pertanian yang diairi. Serangga ini dapat bergerak dengan cepat, berenang dan juga terbang. Individu sangat produktif dan boleh bertelur hingga 360 telur dalam satu masa. Mereka suka iklim lembap. Bahagian tengah Rusia, Eropah Barat, Afrika Utara, Transcaucasia menderita beruang. Tetapi di kawasan dengan iklim kering, serangan ini tidak mengerikan.

Ia sering disebut udang karang, kubis atau kriket, karena bunyi keras menyerupai serangga yang tidak berbahaya. Hama sejagat dapat memusnahkan keseluruhan tanaman, merosakkan kesuburan tanah, dan mengganggu keseimbangan biologi. Oleh itu, langkah-langkah untuk memeranginya adalah proses yang agak kompleks yang membawa kepada hasil yang diinginkan. Hari ini terdapat banyak kaedah rakyat yang digunakan oleh banyak tukang kebun. Keberkesanannya berbeza. Tetapi dengan kepadatan kelompok yang tinggi, mereka mungkin tidak lagi dapat membantu.

Penduduk musim panas yang berpengalaman dan pakar perosak membantu pakar kami menyusun penilaian ubat terbaik untuk beruang, yang secara signifikan mengurangkan bilangan individu bukan sahaja di plot persendirian, tetapi di kebun berdekatan dan kawasan awam yang berdekatan.

Penilaian ubat terbaik untuk Medvedka

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian ubat terbaik untuk Medvedka 1 Medvetox RUB 46
2 Sempadan RUB 17
3 Guruh RUB 15
4 Potong Rofatox RUB 25
5 Lihat semula 35 RUB
6 Terradox RUB 65
7 Nemabakt 730 RUB
8 Grizzly RUB 17
9 Medvegon RUB 19
10 Pembuangan bio RUB 85
11 Phenaxin Plus RUB 37
12 Extraflor RUB 39

Medvetox

Penilaian: 4.9

Medvetox

Yang pertama adalah ubat jenis kontak-usus, yang telah mengatasi selebihnya dari segi keberkesanan. Toksin ini dapat dengan cepat menghilangkan perkebunan beruang, kutu daun, cacing wayar, kubis dan lalat bawang, kumbang, dan semut. Butiran beracun menarik dalam bau dan rasa, jadi tidak ada keraguan tentang kematian perosak. Dalam 3 hari, laman web ini dibebaskan sepenuhnya dari mereka, yang memungkinkan tanaman berkembang dan membawa hasil panen yang diharapkan.

Alat ini, walaupun mempunyai ketoksikan yang tinggi terhadap beruang, sangat selamat untuk tanah dan penduduknya yang bermanfaat. Selepas 20 hari, ia terbahagi kepada komponen yang tidak berbahaya. Cukup untuk menggunakan 'Medvetox' sekali pada awal musim.

Menurut ulasan, alat ini adalah yang terbaik di antara analog, kerana ia membantu memusnahkan beberapa jenis perosak bukan hanya di kawasan yang dirawat, tetapi juga di kawasan yang berdekatan. Produk sangat menjimatkan. 1 pelet sudah cukup untuk membunuh 1 beruang. Ubat ini siap digunakan tanpa persediaan tambahan.

Kelebihan

  • aktiviti berpanjangan selepas rawatan;
  • penggunaan minimum;
  • keselamatan untuk alam sekitar;
  • komposisi umpan yang unik;
  • tanpa ketagihan perosak.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Sempadan

Penilaian: 4.8

Sempadan

Peringkat perak – untuk ubat sejagat yang membantu tukang kebun untuk memusnahkan perosak seperti beruang, kutu daun, cacing kawat, kumbang Mei. Semua serangga ini mampu menyebabkan kerosakan yang besar pada ladang sehingga kematian tanaman sepenuhnya. 'Frontier' tidak ketagihan dan tidak memberi kesan negatif kepada manusia dan serangga yang bermanfaat.

Kematian sebahagian besar perosak beracun berlaku dalam 3 jam pertama. Pada keesokan harinya, beruang yang masih hidup menanggung kelumpuhan dan kematian. Setelah meletakkan butiran ke tanah, kesannya berlangsung hingga 3 minggu. Selepas 3 hari, anda boleh memulakan kerja manual. Penyediaannya siap digunakan, tidak perlu dicampurkan dengan air.

Terima kasih kepada rasa sintetik yang termasuk dalam komposisi, produk menarik orang dewasa untuk dirinya sendiri. Larva juga mati setelah bersentuhan dengan mereka, membebaskan kebun sepenuhnya dari kehadiran serangga berbahaya. Ramai penduduk musim panas yang berpengalaman menggunakan alat ini dan mengesyorkannya kepada tukang kebun lain.

Kelebihan

  • ketoksikan rendah kepada manusia, tumbuh-tumbuhan, haiwan;
  • pemusnahan cepat pelbagai jenis perosak;
  • rintangan minimum;
  • penggunaan ekonomi.

keburukan

  • berbahaya bagi lebah, oleh itu, mengehadkan penggunaan tanaman madu dalam tempoh berbunga.

Guruh

Penilaian: 4.7

Guruh

Tempat ketiga dalam ranking adalah alat yang cepat mengatasi hama kebun dan melindungi sayur-sayuran, buah beri, tanaman hiasan, pokok renek dan belukar dari mereka. Kecekapan tinggi dicapai kerana kandungan toksin yang tinggi, jadi produk mesti digunakan dengan berhati-hati di dekat badan air dan untuk mengelakkan memakannya dengan unggas. Lebih-lebih lagi, sangat selamat untuk mikroorganisma tanah, cacing tanah, tidak mempengaruhi pertumbuhan tanaman.

8 bahan aktif menghasilkan aroma yang menarik lebih banyak serangga dewasa daripada akar pucuk muda. Microbead tidak perlu dicairkan dengan cecair. Kematian yang cepat berlaku dalam 1-2 hari. Alat ini mempunyai kesan jangka panjang, yang mana jangka masa adalah 3 bulan.

Menurut ulasan, ubat tersebut telah terbukti sama berkesannya di tanah pertanian yang luas, kebun sayur-sayuran kecil, di tanah terbuka dan di rumah hijau. Ekonominya terbukti dengan penggunaannya, iaitu hanya 20 g setiap 7 kaki persegi. m. Pada masa yang sama, pembungkusan terkenal kerana harganya yang rendah.

Kelebihan

  • pemusnahan serangga dan larva dewasa;
  • perlindungan jangka panjang;
  • aroma yang terlalu menggoda untuk perosak;
  • untuk semua jenis tanah.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Potong Rofatox

Penilaian: 4.6

Potong Rofatox

Keempat dalam ranking kami adalah produk berdasarkan racun serangga fipronil. Ini adalah bahan kuat yang berbahaya bagi beruang, tetapi sangat selamat untuk pertanian, tanaman hiasan, orang, dan haiwan peliharaan. Ia tidak terkumpul di dalam tanah, cepat terurai menjadi sebatian yang tidak berbahaya. Komposisi itu merangkumi bahan tambahan aromatik yang kuat yang menarik serangga, tetapi praktikalnya tidak dirasakan oleh manusia. Butiran berwarna merah dan hijau, mengingatkan pada rimpang tumbuhan.

Seorang dewasa mati dalam masa 3 jam. Selama ini, dia berjaya bersentuhan dengan serangga dan larva lain, yang kemudiannya juga mati. Setelah memproses laman web ini, ubat ini sah selama 20 hari lagi.

'Rofatox' digunakan pada bila-bila masa musim dacha untuk tujuan profilaksis dan terapi. Ini dapat dilakukan sebelum penanaman, selama musim tanam, atau sesuai kebutuhan. Penduduk musim panas membezakan ubat ini sebagai salah satu yang paling berkesan. Ia menggabungkan prestasi dan keramahan persekitaran dengan sempurna.

Kelebihan

  • untuk semua fasa pertumbuhan beruang;
  • kematian cepat di mana-mana saiz laman web;
  • tidak membahayakan keseimbangan bio;
  • rasa dan aroma yang dipertingkatkan.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Lihat semula

Penilaian: 4.5

Lihat semula

Penama kelima peringkat adalah ubat sejagat yang membantu menghancurkan beruang, kumbang Colorado dan May, cacing kutu, kutu daun, dan ulat. Ia sama sekali tidak berbahaya bagi tanaman hiasan dan tanaman pertanian, tetapi dalam waktu singkat membersihkan kawasan perosak dan memelihara hasil panen. Bahan aktif utama adalah asid borik. Ia tidak memberi kesan negatif terhadap kesihatan manusia berbanding rakan kimianya.

Komposisi merangkumi kulit bawang, minyak sayuran, minyak tanah, lada merah, daun krisan. Produk boleh didapati dalam bentuk butiran. Tidak perlu membuat persiapan sebelum acara berlangsung. Bahan tersebut hancur ketika menanam anak benih, sudah berada di bawah semak dewasa, terus ke lubang serangga.

Ubat ini mempunyai bau dan rasa yang menyenangkan untuk perosak dan dimakan dengan senang hati. Menurut arahan, kesannya berlangsung hingga 2 minggu. Menurut ulasan, masa ini lebih lama dan 1 bulan. Dalam tempoh ini, berkat kaedah reaksi berantai, bukan sahaja orang dewasa mati, tetapi juga larva dalam lubang.

Kelebihan

  • alat pelbagai fungsi;
  • tidak toksik kepada manusia dan tumbuhan;
  • kesan jangka panjang;
  • pemusnahan seluruh jajahan.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Terradox

Penilaian: 4.4

Terradox

Pada baris keenam peringkat adalah ubat yang mempengaruhi semua serangga tanah berbahaya. Ia digunakan untuk melindungi kentang, tomat, timun, buah beri, konifer dan pohon rimbun, tanaman hiasan, memberikan perlindungan yang dapat dipercayai dan mempercepat pertumbuhannya. Produk tergolong dalam kelas ketoksikan rendah. Manusia, haiwan, burung, cacing tanah berada di luar zon risiko.

Tindakan itu berdasarkan kaedah kontak usus. Racun menembusi tubuh serangga, melumpuhkannya, yang mengakibatkan kematian. Bau dan rasa tertentu menarik perhatian orang dewasa, yang dengan senang hati memakan racun itu. Ubat ini boleh bertindak sehingga 3 minggu. Apabila digunakan semasa penanaman, kentang dapat dilindungi sepanjang musim tanam.

'Terradox' digunakan dalam pelbagai cara. Ini adalah sebaran butiran, meletakkannya di tanah, mencelupkan akar dalam larutan berair. Alat ini telah mendapat populariti di kalangan tukang kebun. Oleh kerana kadar penggunaannya rendah, ia digunakan di plot swasta dan di ladang ladang.

Kelebihan

  • daya tarikan yang tinggi terhadap serangga;
  • tidak mengganggu keseimbangan biologi;
  • perbelanjaan minimum;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Nemabakt

Penilaian: 4.3

Nemabakt

Tempat ketujuh dalam penilaian wajar diambil oleh ubat sejagat, yang telah membantu banyak penduduk musim panas untuk menyingkirkan banyak perosak yang memusnahkan tanaman dan tanaman masa depan. Ini adalah ubat semula jadi berdasarkan penggunaan nematoda dan bakteria. Gabungan ini tidak membahayakan tanaman, tetapi, sebaliknya, dapat melindungi dari banyak penyakit, situasi tertekan, dan meningkatkan pertumbuhan.

Ubat ini berkesan dalam memerangi kumbang beruang, kutu, Colorado dan May, terbang, kumbang. Nematoda pemangsa memasuki larva, di mana mereka membiak dengan cepat. Mereka mati dalam beberapa hari. Nematoda hibernate pada musim sejuk, dan pada musim panas berikutnya mereka menjadi aktif dan terus memburu serangga baru. Oleh kerana agen ini bertujuan untuk pemusnahan larva, disarankan untuk menggunakannya dengan bahan lain yang mempengaruhi orang dewasa.

Alat ini telah membuktikan keberkesanannya dan diadopsi oleh banyak tukang kebun. Kerana fakta bahawa nematoda menembusi tanah, mereka memusnahkan semua pengumpulan larva, yang tidak selalu mungkin dilakukan dengan persiapan dengan jenis tindakan kontak.

Kelebihan

  • agen biologi;
  • pelbagai tindakan;
  • 1 pakej cukup untuk 100 kaki persegi. petak m;
  • jangka hayat yang panjang.

keburukan

  • memusnahkan larva sahaja.

Grizzly

Penilaian: 4.2

Grizzly

Kedelapan di peringkat adalah ubat yang melegakan halaman belakang beruang dan larva dalam waktu yang sangat singkat. Mempunyai aroma yang menarik dan bahan tambahan perasa khas, ia memberikan rasa sedap, yang membawa kepada penyebaran cepat racun di kalangan individu. Produk ini digunakan untuk melindungi semua jenis tanaman, termasuk sayur-sayuran, buah beri, hiasan. Ia diperkenalkan ke dalam lubang sedalam 2 cm. Sifat pelindung dipelihara selama 2 hingga 3 minggu.

Ubat ini rendah toksik. Ia tidak terkumpul, tetapi dalam 3 minggu terurai menjadi sebatian organik di dalam tanah, ia selamat untuk mikroorganisma, cacing tanah, dan tidak mempengaruhi tanaman.

Menurut ulasan, ubat tersebut bertindak dengan cepat dan efisien berbanding dengan banyak analog. Kos pemprosesan adalah minimum, sementara kawasan pemusnahannya cukup luas. Alat ini melindungi kebun dari beruang, cacing kutu, semut, kumbang, lalat kubis. Ia tidak ketagihan, ia mempengaruhi kedua-dua orang dewasa dan larva mereka.

Kelebihan

  • kemusnahan pada semua peringkat pertumbuhan;
  • Keselamatan persekitaran;
  • perlindungan jangka panjang;
  • hasil dalam masa 2 hari.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Medvegon

Penilaian: 4.1

Medvegon

Di tempat kesembilan dalam ranking adalah produk yang berkesan melawan semua perosak tanah. Ini adalah beruang, cacing kutu, semut dan pelbagai jenis serangga lain. Ubat ini digunakan di tanah terbuka dan rumah hijau. Ia dapat melindungi akar sayur-sayuran, biji-bijian, buah beri, tanaman bunga dengan aman, tanpa merosakkan tanaman itu sendiri. Mekanisme tindakan tiga membolehkan anda memusnahkan perosak dengan cepat dan mencegahnya muncul semula.

Ubat ini selamat untuk manusia, tidak mempengaruhi mikroflora tanah, dan juga tidak berbahaya bagi cacing tanah. Kelebihan yang tidak diragukan adalah kadar penggunaannya yang rendah. 10 kaki persegi m cukup untuk 20 g bahan. Butiran menarik beruang dengan bau yang menyenangkan untuknya. Kematian berlaku dalam 2-3 jam. Tindakan ini berlangsung selama 20 hari atau lebih.

Menurut banyak orang, ubat itu perlu mendapat perhatian. Ia mempunyai prestasi yang baik, siap digunakan, mempunyai biaya yang berpatutan, dan menjimatkan hasil panen masa depan dari banyak perosak tanah. Penduduk musim panas mengesyorkan ubat ini untuk digunakan.

Kelebihan

  • daya tarikan tinggi terhadap perosak;
  • produk mesra alam;
  • kematian serangga dan larva yang cepat;
  • penggunaan minimum.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Pembuangan bio

Penilaian: 4.0

Pembuangan bio

Sepuluh peringkat teratas termasuk ubat yang memberikan hasil yang baik bukan sahaja dalam memerangi beruang, tetapi juga kumbang Colorado dan May, cacing kutu, gangsa dan perosak lain. Ia tidak mempengaruhi tanaman, terurai di dalam tanah, dan memberikan bantuan yang tidak ternilai dalam menjaga penuaian masa depan. Produk ini tidak mengandungi komponen kimia, oleh itu ia selamat untuk manusia, haiwan, burung, ikan.

Bahan utama adalah kulat patogen, yang, memasuki tubuh beruang, menjangkiti dan mengakibatkan kematian. Mereka berfungsi pada suhu dan kelembapan apa pun. Membentuk aroma yang menarik untuk serangga, mereka memikatnya dan memusnahkan kedua-dua orang dewasa dan larva mereka. Bentuk kulat khas tahan terhadap kepupusan, oleh itu, setelah diperkenalkan ke dalam tanah, ia terus bertindak selama beberapa tahun.

'Pembuangan bio' boleh digunakan secara bebas dan bersama dengan baja pertanian. Ia menekan ketagihan racun serangga, mempunyai kesan yang baik terhadap kesuburan tanah. Tukang kebun yang berpengetahuan pasti mengesyorkan memperhatikan alat ini.

Kelebihan

  • untuk banyak serangga berbahaya;
  • ubat tidak toksik;
  • tindakan jangka panjang;
  • kesan dengan kepadatan perosak yang tinggi.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Phenaxin Plus

Penilaian: 3.9

Phenaxin Plus

Di tempat kesebelas dalam ranking – racun serangga yang bertindak pantas. Setelah menggunakan umpan, beruang mati dalam 2-3 jam. Kesannya berlangsung sehingga 3 minggu. Ubat itu tidak terkumpul di dalam tanah, tidak melanggar keseimbangan semula jadi. Ia menarik perosak dengan bau yang menyenangkan bagi mereka. Untuk menghancurkan beruang, butiran digunakan, yang digali ke dalam lubang kecil 14 hari sebelum menanam. Selepas penampilan pucuk muda, rawatan dapat diulang.

Ubat ini tidak hanya memberi kesan pada serangga dewasa, menyebabkan kelumpuhan dan kematian di dalamnya. Tidak seketika, mereka memindahkan racun ke liang, di mana seluruh jajahan, termasuk larva, dijangkiti.

Menurut ulasan, alat ini 100% berkesan. Ia terurai di dalam tanah, tidak membahayakan alam sekitar, mudah digunakan, tidak memerlukan persiapan, yang menjimatkan masa penduduk musim panas. Kesannya meluas di kawasan kediaman yang besar, oleh itu, walaupun ketika memproses satu laman web di kawasan yang berdekatan, kematian perosak juga diperhatikan. Telah diperhatikan bahawa seringkali satu aplikasi cukup untuk hasil yang diinginkan.

Kelebihan

  • tidak berbahaya kepada alam sekitar;
  • kemudahan penggunaan;
  • pemusnahan koloni yang cepat;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Extraflor

Penilaian: 3.8

Extraflor

Pada akhir penilaian terdapat produk biologi yang sangat berkesan, yang mendahului beberapa produk kimia dari segi keberkesanannya. Tindakannya didasarkan pada menghalau serangga dengan bantuan bau bawang putih dan minyak cemara yang tidak menyenangkan. Minyak pati dari bahan-bahan ini digunakan dalam pengeluaran. Bau sensitif menangkap aroma, beruang meninggalkan laman web ini dan tidak kembali dalam masa 1-1.5 bulan. Apabila digunakan semula, anda boleh mengelakkan penampilan mereka sepanjang musim panas.

Selepas rawatan, kesannya berlaku dalam 2 jam. Selain beruang, semut kebun dan cacing gelang juga dijauhkan. Kerana keselamatan alam sekitarnya yang mutlak, ubat ini dapat digunakan dengan selamat di kawasan yang mempunyai haiwan dan anak-anak, serta di ladang yang menghasilkan makanan semula jadi.

Banyak yang menyatakan bahawa ia adalah produk bio yang sangat baik yang tidak mempengaruhi alam sekitar, tetapi memberikan hasil yang sangat baik. Bagi mereka yang tidak mahu menggunakan ubat beracun di laman web mereka, ini adalah pilihan terbaik dalam memerangi beruang.

Kelebihan

  • tiada bahan tambahan kimia;
  • keselamatan maksimum;
  • kelajuan hentaman yang tinggi;
  • jangka masa perlindungan yang panjang.

keburukan

  • berkesan hanya untuk orang dewasa.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen