12 teh terbaik untuk penyusuan

Penilaian produk kesihatan dan kecantikan terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga editorial. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Prolaktin dan oksitosin adalah hormon utama yang mengatur proses penyusuan. Lebih-lebih lagi, yang pertama bertanggungjawab untuk pembentukan susu ibu, dan yang kedua mendorong pembebasannya. Apabila bayi menyusu pada payudara, hormon ini melompat. Tetapi tidak semua orang mempunyai proses minyak yang baik.

Sekiranya terdapat sedikit susu ibu, disyorkan untuk minum banyak cecair suam sepanjang hari. Ini meningkatkan peredaran darah di badan wanita. Tetapi sejumlah besar cecair itu sendiri tidak meningkatkan fungsi sekresi kelenjar susu, oleh itu, idealnya, teh harus mengandungi komponen laktogenik.

Wanita muda yang menjadi ibu untuk pertama kalinya, datang ke farmasi, menghadapi pilihan sukar yang bermaksud memberi keutamaan. Untuk membantu mereka, pakar kami dalam bidang penyusuan susu ibu melakukan kajian dan memberi peringkat teh terbaik untuk penyusuan dari pengeluar asing dan domestik.

Penilaian teh terbaik untuk penyusuan

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Teh import terbaik untuk penyusuan 1 Hipp bersalin RUB 300
2 Humana 247 r
3 Weleda stilltee 650 RUB
4 Bebivita 190 RUB
5 Fleur alpine 230 RUB
6 Leros 130 RUB
Teh domestik terbaik untuk penyusuan 1 Laktafitol 161 RUB
2 Bima Sakti RUB 380
3 Lactomama Evalar 140 RUB
4 Bakul nenek RUB 63
5 Kesihatan ibu RUB 138
6 Laktavit RUB 70

Teh import terbaik untuk penyusuan

Pengeluar import sangat bertanggungjawab dalam pengeluaran teh untuk penyusuan. Mereka menggunakan bahan-bahan semula jadi secara eksklusif dan produk mereka memenuhi standard kualiti yang tinggi.

Hipp bersalin

Penilaian: 4.9

Hipp bersalin

Kedudukan pertama peringkat ditempati oleh teh Jerman untuk merangsang penyusuan Hipp Natal. Ia mengandungi ekstrak balsem lemon, jelatang, adas, jintan dan anise. Dan komposisi itu ditambah dengan dextrose (gula anggur). Anda boleh mula meminumnya dari hari pertama memberi makan. Dos harian yang disyorkan adalah 2 cawan.

Teh dihasilkan dalam bentuk butiran kering, yang larut dengan cepat di dalam air. Teh mempunyai ciri rasa yang baik. Ia tidak terlalu manis, herba. Untuk 200 ml air suam atau sejuk yang direbus, anda perlu mengambil 8 g (2 sudu teh) butiran. Dianjurkan untuk mengambil kandungan bungkusan yang dibuka 12 minggu sebelumnya.

Menurut ulasan wanita menyusui, kesan penggunaan teh Hipp diperhatikan pada keesokan harinya. Mereka suka pelet itu dapat dicairkan walaupun dengan air sejuk (sangat senang ketika dalam perjalanan). Mereka juga memperhatikan bahawa balang itu boleh dibuka dengan mudah dengan satu tangan. Hipp Natal semestinya berada di antara yang terbaik kerana berkesan merangsang pengeluaran susu ibu dan rasanya enak.

Kelebihan

  • mengandungi ekstrak herba;
  • boleh dilarutkan dalam air sejuk;
  • menyenangkan rasa;
  • meningkatkan penyusuan;
  • balang yang sesuai.

keburukan

  • perkembangan reaksi alahan adalah mungkin.

Humana

Penilaian: 4.8

Humana

Kedudukan kedua dalam ranking diduduki oleh teh Jerman dari Humana. Produk ini mengandungi: ekstrak bunga raya, adas, rooibos, verbena, raspberry, fenugreek, galega, serta vitamin C dan minyak adas. Bukan tanpa gula dan maltodekstrin (molase adalah karbohidrat cepat).

Humana adalah butiran berwarna raspberry. Satu sudu teh penuh produk ini direndam dalam 100 ml air masak suam dan dicampurkan sehingga sebiji butiran larut sepenuhnya. Gula tidak boleh ditambahkan ke minuman siap, ia sudah ada. Minum teh suam sejurus sebelum memberi makan bayi 2-3 kali sehari.

Dalam ulasan tersebut, para wanita memperhatikan bahawa dengan teh Humana mereka tidak hanya meningkatkan penyusuan, tetapi juga menormalkan pencernaan, fungsi usus, dan memperkuat kekebalan tubuh. Sekiranya anda membubarkannya mengikut arahan, maka bungkusannya cukup untuk 17 cawan. Walau bagaimanapun, kerana raspberi dan jumlah gula yang cukup banyak dalam komposisi, beberapa kanak-kanak mengalami ruam selepas itu. Namun dia berada di peringkat yang terbaik, kerana dalam banyak kes ia dapat diterima dengan baik dan susu tetap bersamanya dengan cepat.

Kelebihan

  • meningkatkan penyusuan;
  • memperbaiki saluran pencernaan;
  • sedap;
  • selesa digunakan.

keburukan

  • pada sesetengah kanak-kanak, ia menimbulkan ruam.

Weleda stilltee

Penilaian: 4.7

Weleda stilltee

Tempat ketiga dalam penilaian diberikan kepada teh Jerman yang lain, Weleda Stilltee. Ia mengandungi: biji fenugreek, buah anise, adas, biji jintan, daun verbena lemon. Lebih-lebih lagi, pengeluar tersebut mendakwa bahawa semua tanaman dari mana teh ini diperoleh ditanam tanpa racun perosak dan baja sintetik, dan mereka juga lulus ujian khas.

Weleda Stilltee boleh didapati dalam beg penapis (satu berat – 2 g). Pakej mengandungi 20 dos seperti itu. 1 beg teh dibancuh dalam segelas air mendidih. Ditekankan di bawah penutup selama 5 minit. Pengambilan harian agen laktogenik ini ialah 3 cawan. Teh mempunyai rasa herba yang menyenangkan. Minumannya telus dengan warna kuning kehijauan.

Ulasan ibu menyusu mengenai teh Weleda Stilltee kebanyakannya positif. Wanita mencatat bahawa setelah minum dua cawan, diminum pada waktu pagi dan pada waktu makan tengah hari, menjelang malam mereka kelihatan mempunyai susu. Teh organik Weleda Stilltee wajar diberi peringkat antara yang terbaik, kerana ia mempunyai rasa yang menyenangkan dan praktikalnya tidak menyebabkan reaksi alergi.

Kelebihan

  • komposisi yang baik;
  • meningkatkan jumlah susu;
  • rasa yang menyenangkan;
  • pembungkusan yang mudah.

keburukan

  • mesti dipesan secara dalam talian.

Bebivita

Penilaian: 4.6

Bebivita

Teh Bebivita untuk ibu menyusu, dihasilkan di Switzerland, berada di kedudukan keempat dalam ranking. Komposisinya diperkaya dengan ekstrak herba dan juga ditambah dengan pemanis. Sebaliknya, produk ini bebas daripada gluten, pewarna dan bahan pengawet.

Bebivita adalah butiran kering. Larutkan 4 sudu teh produk dalam segelas air mendidih yang sedikit sejuk. Dibolehkan minum sehingga 3 cawan minuman ini setiap hari. Pengilang mengesyorkan memulakannya pada trimester terakhir dan meneruskannya selagi bayi menyusu. Isi balang yang dibuka sesuai selama 3 bulan.

Dari tinjauan wanita menyusui, menjadi jelas bahawa teh Bebivita adalah cara yang lazat untuk meningkatkan jumlah susu. Ibu menyedari bahawa butiran larut dalam air dengan cepat dan tidak mendakan. Teh ini berada di peringkat terbaik, kerana jika tidak ada masalah yang jelas, ia menyokong penyusuan dengan baik, dan semasa krisis, ia memastikan kedatangan susu dalam jumlah yang tepat.

Kelebihan

  • komposisi semula jadi;
  • meningkatkan penyusuan;
  • senang disediakan;
  • rasa dan aroma yang menyenangkan.

keburukan

  • pengambilan cepat.

Fleur alpine

Penilaian: 4.6

Fleur alpine

Tempat kelima dalam ranking adalah teh Fleur Alpine untuk ibu menyusu. Ia dihasilkan di Republik Czech. Ia adalah produk organik yang diperakui. Mengandungi buah adas, daun lemon balm, pudina, jelatang dan ramuan galega. Teh ini dikontraindikasikan semasa kehamilan dan dengan intoleransi individu terhadap komponen tertentu.

Fleur Alpine dibungkus dalam beg penapis individu untuk pembuatan bir, masing-masing 1.5 g.Mendam 1 beg dalam 200 ml air mendidih dan biarkan selama 10 minit. Ia dibenarkan menggunakan ubat ini selama 2-3 minggu berturut-turut, 3 cawan sehari suam dengan makanan. Kemudian berehat selama 2 minggu, selepas itu mereka kembali mengambil.

Fleur Alpine boleh diterima dengan baik. Ibu muda suka akan rasa dan aroma minuman ini. Mereka perhatikan bahawa teh penyusuan ini sebenarnya memberikan lonjakan susu ibu, tetapi ini tidak berlaku setelah setiap hidangan, tetapi secara kumulatif. Fleur Alpine berhak ditempatkan di antara yang terbaik, kerana telah melewati semua prosedur kompleks pensijilan antarabangsa. Ia berkesan dan boleh diterima dengan baik oleh wanita dan bayi yang menyusu.

Kelebihan

  • komposisi herba eksklusif;
  • menyediakan aliran susu;
  • sedap rasanya;
  • dalam beg, potong bahan mentah, bukan habuk.

keburukan

  • kesannya tidak langsung datang.

Leros

Penilaian: 4.5

Leros

Menutup penarafan teh import terbaik untuk penyusuan – Leros. Ia dihasilkan di Republik Czech. Ia mengandungi ramuan galega, biji jintan, buah adas, ramuan balsem lemon, ramuan batang emas, daun pisang. Berkat ramuannya, teh Leros berkesan merangsang pengeluaran susu ibu.

Ia dihasilkan dalam beg penapis sederhana, yang tidak dibungkus dengan cara apa pun. Karton am mengandungi 20 daripadanya. Satu beg dituangkan dengan 250 ml air mendidih dan bersikeras di bawah penutup selama 10 minit. Minum minuman itu sejurus selepas penyediaan 2-3 kali sehari sebelum menyusu.

Menurut ulasan, teh Leros berkesan membantu menyelesaikan masalah kekurangan susu ibu. Teh yang diseduh mempunyai rasa yang menyenangkan tanpa kepahitan dan aroma herba yang tidak terlalu kuat. Satu-satunya perkara yang tidak disukai oleh banyak wanita adalah beg penapis yang terlalu sederhana tanpa label. Namun Leros menjalankan tugas dengan baik.

Kelebihan

  • komposisi yang baik;
  • minuman teh itu enak dan beraroma;
  • mengekalkan penyusuan dalam jumlah yang diperlukan.

keburukan

  • kekurangan label pada beg penapis.

Teh domestik terbaik untuk penyusuan

Pengilang Rusia juga tidak ketinggalan dan menawarkan banyak pilihan teh yang membantu wanita untuk menormalkan penyusuan.

Laktafitol

Penilaian: 4.9

Laktafitol

Tempat pertama dalam penarafan diberikan kepada teh herba Laktafitol. Ia dihasilkan oleh AO Krasnogorskleksredstva. Teh ini mengandungi: buah adas, anise, jintan. Dan juga komponen ini dilengkapi dengan daun jelatang. Komposisi teh cukup selamat, jika tidak ada peningkatan kepekaan individu terhadap komponen individu.

Beg penapis dengan teh juga dibungkus. Kotak itu mengandungi 20 daripadanya. 1-2 beg teh diseduh dalam satu gelas air mendidih. Mereka membiarkannya diseduh selama seperempat jam dan minum setengah gelas pada waktu pagi dan petang semasa makan utama. Dibolehkan untuk minum teh sedemikian sehingga 1 bulan. Sebaiknya dapatkan nasihat pakar penyusuan sebelum digunakan.

Wanita dalam ulasan memuji teh Lactafitol. Mereka menyukai rasa minuman yang menyenangkan. Ibu menyedari bahawa susu mula tiba secara aktif pada keesokan harinya dari awal penggunaannya. Lactafitol berada di peringkat terbaik, kerana ia bukan hanya membantu wanita yang mengalami masalah penyusuan, tetapi bayi juga mengalami kembung. Sebagai bonus, ada brosur kecil dengan maklumat berguna mengenai penyusuan susu ibu yang termasuk dalam bungkusan teh.

Kelebihan

  • meningkatkan jumlah susu;
  • rasa yang menyenangkan;
  • menghilangkan kolik pada bayi;
  • termasuk brosur dengan maklumat berguna;
  • beg penapis berkualiti tinggi.

keburukan

  • reaksi alahan adalah mungkin.

Bima Sakti

Penilaian: 4.8

Bima Sakti

Tempat kedua dalam penarafan dihuni oleh minuman Bima Sakti. Dikilangkan oleh LLC Vitaprom. Komposisi produk sangat kaya. Bersama dengan ekstrak ramuan galega dan chicory larut, ia mengandungi kompleks vitamin, susu skim dan protein kedelai halus.

Makanan tambahan laktogenik ini dibungkus dalam tin padat dengan penutup nilon lutsinar. Termasuk sudu pengukur. Satu sudu tanpa bahagian atas dicairkan dalam 100 ml air masak suam (jus, kefir, susu). Produk siap disyorkan untuk dimakan dalam masa satu jam. Untuk memulihkan penyusuan yang mencukupi, ejen digunakan 2-4 kali sehari selama 14 hari.

Ulasan minuman Bima Sakti kebanyakannya positif. Wanita menyusui meminumnya bukan teh, tetapi tidak dapat memuji rasanya. Ibu muda sangat suka bagaimana ubat ini menormalkan penyusuan, jadi disyorkan untuk selalu menggunakannya. Walaupun Bima Sakti mudah larut dan agak pahit, ia masih dalam peringkat terbaik, kerana mengatasi krisis penyusuan.

Kelebihan

  • komposisi tepu, pelbagai komponen;
  • membantu dengan krisis penyusuan;
  • balang dan sudu yang selesa disertakan.

keburukan

  • larut dengan teruk;
  • rasa pahit.

Lactomama Evalar

Penilaian: 4.7

Lactomama Evalar

Tempat ketiga dalam ranking diduduki oleh teh Lactomam dari syarikat farmasi Rusia Evalar. Ia mengandungi ramuan oregano, balsem lemon, daun jelatang, buah adas. Kompleks tanaman ini secara aktif menyumbang kepada peningkatan penyusuan. Tetapi tidak digalakkan menggunakannya semasa mengandung dan dengan intoleransi individu terhadap komponen individu.

Lactomam dijual dalam setiap sachet (masing-masing beratnya 1.5 g). Terdapat 20 daripadanya di dalam kotak. Beg penapis berganda, jadi teh diseduh tanpa serpihan herba. Tuangkan satu sachet dengan segelas air mendidih dan biarkan selama 5-10 minit. Minumannya lut, berwarna hijau muda. Ambil 200 ml dari itu semasa sarapan dan semasa makan malam. Tempoh penggunaan yang dibenarkan adalah 1 bulan.

Dalam ulasan tersebut, wanita memperhatikan bahawa kesan teh Lactomam tidak berkembang dengan segera, tetapi dengan penggunaan yang sistematik, ia meningkatkan proses penyusuan dengan ketara. Ia mendapat tempat dalam peringkat terbaik, kerana ia mudah diminum, ditoleransi oleh wanita, dan dikemas dengan baik. Selain itu, teh ini meningkatkan saluran pencernaan dan memperbaiki mood.

Kelebihan

  • komposisi yang tidak berlebihan;
  • rasa yang menyenangkan;
  • meningkatkan penyusuan;
  • menormalkan kerja saluran pencernaan;
  • meningkatkan mood.

keburukan

  • kesannya berkembang dari masa ke masa.

Bakul nenek

Penilaian: 4.6

Bakul nenek

Tempat keempat dalam penilaian diambil oleh bakul teh Babushkino. Pengilangnya adalah Imperial Tea LLC. Buah anise, adas dan jintan ditambah dengan daun jelatang. Pada masa yang sama, bakul Babushkino tidak mengandungi pewarna, bahan pengawet atau perisa yang berbahaya bagi kesihatan ibu atau bayi.

Teh dibungkus, jadi senang dibancuh. Satu sachet dituangkan dengan 200 ml air rebus panas dan dimasukkan selama 3-5 minit. Minuman itu ternyata berwarna kaya gelap dengan bau khas herba yang membentuk komposisi. Minum panas segera setelah memasak 20-30 minit sebelum memberi makan.

Menurut ulasan, wanita minum teh ini dengan senang hati. Dia tidak hanya dapat mempelbagaikan menu kejururawatan, tetapi juga menjaga penyusuan pada tahap yang tepat. Bakul Granny termasuk dalam penilaian terbaik, kerana ia mempunyai komposisi yang sempurna. Dan walaupun, atas sebab tertentu, dia tidak menambahkan jumlah susu, dia pasti tidak akan membahayakan ibu.

Kelebihan

  • komposisi sempurna;
  • pembuatan bir dengan cepat;
  • mengekalkan penyusuan pada tahap yang betul.

keburukan

  • label beg sering terlepas.

Kesihatan ibu

Penilaian: 4.4

Kesihatan ibu

Tempat kelima dalam penilaian diambil oleh teh kesihatan Ibu. Produk Rusia ini mengandungi: buah-buahan anise, dill, adas, ramuan oregano. Tetapi bahan mentah sayur ini tidak dibungkus dengan cara terbaik. Di samping itu, beg mengandungi banyak habuk herba yang mengendap semasa pembuatan bir.

Wanita yang menyusu disarankan untuk mengambil 1 sachet pada waktu pagi dan malam dengan makanan utama. Pra-bancuh dengan segelas air mendidih dan biarkan selama 5 minit. Rasa tehnya sedap, herba, dan tidak menimbulkan rasa jijik. Tetapi proses pembuatan bir itu sendiri tidak begitu senang.

Dalam ulasan tersebut, wanita menyatakan bahawa teh kesihatan Ibu berkesan mengatasi masalah penyusuan. Tetapi pada masa yang sama, mereka mengeluh tentang sachet yang tidak selesa tanpa tali dan banyak debu menetap di bahagian bawah cawan ketika diseduh. Namun, teh kesihatan Ibu masih dalam peringkat terbaik, kerana ia mempunyai komposisi yang aman, rasa yang menyenangkan dan memenuhi semua janji pengeluar.

Kelebihan

  • komposisi yang tidak berlebihan;
  • pembuatan bir dengan cepat;
  • rasa dan aroma yang menyenangkan;
  • memperbaiki penyusuan.

keburukan

  • beg yang tidak selesa;
  • habuk di bahagian bawah cawan semasa membancuh.

Laktavit

Penilaian: 4.4

Laktavit

Lactavit menutup penarafan teh herba terbaik. Dia mempunyai pengeluar yang sama dengan Lactafitol. Tetapi versi teh ini lebih berpatutan. Ini mengandung buah adas / dill, anise, biji jintan dan daun jelatang. Teh ini tidak diminum semasa mengandung atau jika anda alah kepada komponen komposisi tertentu.

Beg teh (1-2) diseduh dalam 200 ml air mendidih. Bersikeras ditutup selama 15 minit. Ambil 100 ml pada waktu pagi dan malam dengan makanan. Apabila diseduh, minuman herba yang menyenangkan dengan ciri warna kuning-hijau diperolehi. Sekiranya, ketika membuka bungkusan, baunya bisa sangat jenuh, maka setelah menegaskan dalam air mendidih, ia menjadi lebih sederhana.

Dalam ulasan tersebut, wanita menyatakan bahawa mereka tidak melihat alasan untuk membayar teh yang lebih mahal, kerana Lactavit tidak kalah dengan mereka dari segi keberkesanan. Beberapa ketidakselesaan disebabkan oleh beg penapis berkualiti rendah tanpa tag, tetapi sangat mungkin untuk menyesuaikan diri dengan ini. Bahan semula jadi dan perahan susu sebenar menjadikan teh ini sangat popular.

Kelebihan

  • komposisi yang sangat baik;
  • rasa yang menyenangkan, aroma;
  • cepat membawa laktasi kembali normal.

keburukan

  • sachet tanpa tag.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen