12 penggiling kopi terbaik untuk rumah

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Anda tidak perlu menjadi gourmet sebenar untuk memahami bahawa kopi yang dibuat dari kacang tanah segar jauh lebih aromatik dan lebih enak daripada biji kopi yang lebih tua. Dan tidak ada pembungkusan atau bekas hermetik yang dapat menyelamatkan anda dari kehilangan aroma yang ketara – perkara paling berharga dalam kopi secara umum. Ulasan ini dikhaskan untuk penggiling kopi yang sangat sesuai untuk kegunaan rumah. Pakar telah menyediakan senarai model yang layak dan mengelompokkannya: mengikut prinsip pengisaran – putar dan batu giling; batu karang dari segi kemampuan adalah yang paling murah; batu giling dengan kombinasi harga dan kualiti terbaik. Sebagai 'bonus', kami juga melihat beberapa model penggiling manual.

Pengisar kopi rumah syarikat mana yang harus dipilih

Pertama, mari kita lihat jenama dan pengeluar penggiling kopi yang muncul dalam ulasan kami, dan terangkan mengapa ia menarik perhatian anda.

  1. Jenama berprofil tinggi seperti Bosch dan De'Longhi tidak memerlukan pengenalan khas. Mari kita ingatkan bahawa jenama pertama adalah Jerman, dan yang kedua adalah bahasa Itali. Kemudahan pengeluaran kedua-duanya tersebar di seluruh dunia (globalisasi), tetapi secara umum, kualiti selalu sesuai dengan kelas peralatan pembuatan.
  2. Pemilik jenama Nivona adalah syarikat Jerman yang agak muda NIVONA Apparate GmbH yang memasuki pasaran pada tahun 2005. Kelebihannya adalah pengkhususan sempit dalam pengeluaran mesin kopi dan produk berkaitan. Pemasangan peralatan dilakukan di kilang-kilang di Switzerland, Portugal dan China.
  3. Syarikat Sepanyol Cunill yang mempunyai sejarah lebih dari setengah abad lebih istimewa daripada Nivona. Ia dengan ketat mengeluarkan mesin penggiling dan aksesori kopi. Ini adalah nilai tambah yang tidak dapat dinafikan, tetapi sebahagian besar teknik ini hampir dengan profesional dan selalunya sangat mahal. Produk dikeluarkan di Sepanyol sendiri.
  4. Jenama Caso dicipta pada tahun 2003 oleh syarikat Jerman Braukmann GmbH. Semua peralatan dengan nama ini dibuat di China, tetapi ciri dan ulasannya kebanyakan positif.
  5. Rommelsbacher adalah jenama Jerman yang kukuh dengan sejarah yang mendalam dan hampir seabad. Peralatan rumah tangga kecil seperti penggiling kopi dihasilkan di Turki dan China.
  6. Tanda dagang Jerman ProfiCook tergolong dalam kumpulan Clatronic Group yang terkenal. Ini adalah peralatan rumah tangga untuk pengguna massa, kebanyakannya bukan berkualiti tinggi. Tetapi ia murah dan bernilai wangnya. Dikilangkan di China.
  7. Silampos adalah pengeluar alat memasak keluli tahan karat Portugis. Ia memasuki pasaran pada tahun 1951 sebagai perniagaan keluarga. Kini produk Silampos mempunyai peminat sebenar di seluruh dunia dan tergolong dalam kelas premium, lebih dekat dengan golongan elit. Harga sesuai. Pengisar kopi manual dihasilkan di kilang Silampos di Portugal.

Sekarang kita beralih dari jenama “asing” ke jenama Rusia.

  1. VITEK adalah jenama terkenal dan bahkan dikenali oleh pelanggan kami, milik syarikat Rusia Golder Electronics. Merujuk kepada segmen harga tengah dan bawah. Salah satu jenama peralatan rumah tangga terlaris di Persekutuan Rusia – menurut Gallup Media, setiap keluarga Rusia ketiga mempunyai produk jenama ini. Dikilangkan di China berdasarkan kontrak dari syarikat OEM / ODM.
  2. Mikma adalah tanda dagang perkakas rumah kecil kilang Mikromashina (Moscow). Salah satu syarikat perindustrian tertua Rusia. Ini diposisikan sebagai pengeluar domestik, tetapi ada bahagian licik di sini – mesin penggiling kopi Mikma adalah Cina. Ada kemungkinan bahagian lain juga, seperti 'Made in China' ditulis dengan jelas hanya pada mesin.
  3. ViTESSE adalah jenama sepenuhnya Rusia, sejak sekian lama rajin menyamar sebagai bahasa Perancis, sehingga Perkhidmatan Antimonopoli Persekutuan menjadi tertarik dengan keadaan ini. Sekarang tidak ada pernyataan langsung mengenai asal-usul Perancis teknik ViTESSE di laman web rasmi, tetapi 'muslihat' dengan atribut dan kedudukan tetap ada. Peralatan jenama ini sendiri cukup bagus, berpatutan, dan sepenuhnya mematuhi piawaian dan keperluan Rospotrebnadzor.

Penilaian pengisar kopi terbaik

pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pengisar Kopi Rotary Elektrik Terbaik 1 Bosch MKM 6000/6003 949 RUB
2 Mikma ECMU IP-30 1 731 RUB.
3 De'Longhi KG 49 2 990 RUB.
4 ProfiCook PC-KSW 1021 2610 RUB
5 Perisa Kopi Caso 2750 RUB.
Pengisar murah terbaik dengan batu pasir 1 De'Longhi KG 89 3850 RUB.
2 VITEK VT-1548 3 690 RUB.
Pengisar kopi terbaik dengan batu pasir dari segi nisbah harga-kualiti 1 Rommelsbacher EKM 300 9 730 RUB.
2 Nivona NICG 130 CafeGrano 6330 RUB.
3 Cunill brasil 14 760 RUB.
Pengisar kopi burr manual terbaik 1 Bintang silapos 9 190 RUB.
2 Vitesse VS-1680 RUB 1991

Pengisar Kopi Rotary Elektrik Terbaik

Pertimbangkan penamaan pertama penarafan kami untuk jenis pengisar kopi termudah – putar. Prinsip pengisaran di sini terdiri dari putaran cepat (+/- 3000 rpm) pisau dua atau empat sisi khas, yang memecahkan dan menghancurkan biji-bijian hingga pecahan terkecil. Pengisar berfungsi dengan cara yang serupa. Tahap pengisaran pada alat sedemikian diatur oleh waktu pemprosesan dalam kombinasi dengan pemerhatian visual isi ruang melalui penutup yang telus. Keseragaman pengisaran dalam penggiling kopi berputar adalah sebahagian besarnya tidak sempurna, tetapi secara pukal mereka jauh lebih murah daripada batu penggiling. Dari tawaran pasaran yang paling luas, pakar kami telah mengenal pasti model berikut: Bosch MKM 6000 (6003), Mikma ECMU IP-30, De'Longhi KG 49, ProfiCook PC-KSW 1021 dan Perisa Kopi Caso .

Bosch MKM 6000/6003

Penilaian: 4.9

Bosch MKM 6000/6003

Pengisar kopi Bosch Jerman MKM 6000 dan 6003 dihasilkan di kemudahan pengeluaran Bosch sendiri di Slovenia. Peranti padat ini dibuat dalam bentuk silinder yang khas untuk penggiling kopi. Penggunaan kuasa – 180 watt. Terdapat dalam dua warna: siri putih – 6000 dan siri hitam – 6003.

Kapasiti mangkuk untuk kacang adalah 75 g. Bahagian bawah mangkuk dibuat dengan kecenderungan – berkat ini, mungkin untuk mengelakkan melekat pecahan kasar pada dinding mangkuk dan penutup, sehingga mencapai keseragaman maksimum pengisaran. Atas sebab yang sama, tidak perlu menggegarkan penggiling semasa operasi – pada peranti dengan bahagian bawah rata, ini mesti dilakukan secara berterusan.

Pengoperasian penggiling kopi hanya dapat dilakukan dengan penutup ditutup sepenuhnya – hanya pada kedudukan ini menjadi mungkin untuk menekan butang kuasa. Tidak semua pengguna menyukai penyelesaian ini, kerana butang dan, dengan itu, penutup mesti dipegang dengan tangan sepanjang masa.

Pisau di Bosch MKM 6000/6003 diperbuat daripada keluli tahan karat, tetapi tempat duduknya plastik, dan menurut banyak ulasan, ini adalah salah satu titik paling lemah model ini. Ganti rugi kerana kekurangan jaminan pengeluar 24 bulan.

Harga: 939 – 3020 rubel.

Kelebihan

  • Perhimpunan Eropah;
  • bahan berkualiti;
  • pengisaran yang agak seragam;
  • reka bentuk yang bagus;

keburukan

  • kerapuhan lampiran pisau;
  • kord tidak boleh ditarik balik.

Mikma ECMU IP-30

Penilaian: 4.8

Mikma ECMU IP-30

Mikma ECMU IP-30 adalah pengisar kopi buatan Rusia, tetapi dengan alat ganti Cina (sekurang-kurangnya mesin) ia berada di kedudukan kedua dalam penilaian kami. Penggunaan kuasa adalah 115 watt. Berat peranti 730 g. Bentuknya – yang paling umum untuk kelas peranti ini – berbentuk silinder, tetapi prinsip permulaannya agak berbeza.

Di dalam mesin penggiling kopi Mikma ECMU IP-30, tidak seperti model sebelumnya, butang mula diletakkan di badan, tetapi enjin masih akan bermula hanya dengan penutupnya yang rapat, dan di sini anda tidak perlu lagi memegangnya dengan tangan.

Ramai pengguna tidak menyukai kapasiti mangkuk sederhana – hanya 30 g, tetapi model ini jauh lebih senyap daripada Bosch MKM 6000/6003 yang sama. Mod nadi melindungi peranti daripada terlalu panas. Mekanisme untuk mengambil kord di dalam casing tidak disediakan, seperti pada model sebelumnya.

Harga: 1765 – 2888 rubel.

Kelebihan

  • bahan dan pemasangan berkualiti;
  • penutup berdinding tebal dan pemasangannya yang boleh dipercayai;
  • mod nadi;
  • kerja yang tenang;
  • perlindungan daripada menghidupkan semasa penutup dilepaskan atau tidak dipasang dengan cukup;

keburukan

  • dos maksimum penggilingan satu kali kecil;
  • tali yang tidak boleh ditarik balik;
  • tidak sesuai untuk mengisar rempah dan gula;

De'Longhi KG 49

Penilaian: 4.8

De'Longhi KG 49

Pengisar kopi De'Longhi KG 49 Itali mempunyai perbezaan yang signifikan dari kedua model yang dinyatakan di atas. Ini adalah fungsi kelas yang lebih tinggi dan maju. Pelanggan sangat menghargai reka bentuk peranti dan operasi yang agak sunyi. Ucapan terima kasih khas diucapkan kepada pengeluar kerana ketersediaan peranti untuk menggulung kabel kuasa.

Dimensi peranti adalah 15x25x13 cm, dan beratnya 800 g. Kapasiti mangkuk cukup baik – 90 g. Set ini termasuk berus khas untuk membersihkan mangkuk.

De'Longhi KG 49 mempunyai dispenser untuk mengira isipadu penggilingan setiap cawan dengan tepat. Ia juga mempunyai pemasa dan indikator penggiling, tetapi pembeli hampir sebulat suara menganggap fungsi ini tidak berguna, yang hanya menambah nilai penggiling.

Bagi kualiti pengisaran, keadaan di sini tidak jelas. Di satu pihak, keseragaman pengisaran hampir sama dengan penggiling burr, tetapi pada masa yang sama, bagi banyak orang, hasil ini tidak stabil dan berbeza dari bahagian ke bahagian.

Mungkin kekurangan yang paling ketara adalah kekurangan alat ganti yang kritikal, yang menjadikan model ini praktikal tidak dapat diperbaiki. Dan ada sesuatu yang pecah di dalamnya – cincin pengunci paksi pisau terbuat dari plastik, dan kerana pendedahan berterusan terhadap suhu tinggi dan beban mekanikal, ia dapat 'hancur' pada tahun pertama operasi.

Harga: 3021 – 5990 rubel.

Kelebihan

  • Reka bentuk yang cantik;
  • kerja yang agak sunyi;
  • berus pembersih termasuk;
  • peranti untuk menggulung kord;

keburukan

  • fungsi tidak berguna yang menambah nilai;
  • harga tidak wajar;
  • ketahanan yang dipersoalkan;
  • pengisaran tidak stabil;
  • masalah dengan alat ganti semasa pembaikan;

ProfiCook PC-KSW 1021

Penilaian: 4.7

ProfiCook PC-KSW 1021

Pengisar kopi Jerman ProfiCook PC-KSW 1021 dibuat di China. Berbeza dengan reka bentuk laconic tetapi bergaya. Badan logam yang diperbuat daripada keluli tahan karat juga jarang terdapat di antara penggiling kopi kelas ini. Ciri dan fungsi model ini kelihatan sangat baik dengan latar belakang harga yang berpatutan. Lebih banyak mengenai perkara ini.

Kekuatan peranti ialah 200 W. Mangkuk boleh memuat hingga 85 g biji kopi. Mesin dihidupkan dengan menekan penutupnya sendiri, iaitu, perlindungan dari mulai di tempat terbuka dilaksanakan dengan sangat elegan. Mod denyut menjadikan penggiling tidak terlalu panas, tetapi banyak pengguna tidak menyukai pencetus perlindungan yang kerap. Tubuh mempunyai alat untuk menggulung tali pusat.

Kelebihan yang paling tidak dapat dipertikaikan dari model ini adalah kehadiran dalam set dua mangkuk yang boleh ditanggalkan dengan pisau yang berbeza: dengan dua dan empat bilah. Yang pertama digunakan untuk mengisar kopi, yang kedua digunakan untuk mengisar kacang, ramuan, rempah.

Model ProfiCook PC-KSW 1021 dilindungi oleh jaminan pengeluar rasmi untuk tempoh 24 bulan.

Harga: 2500 – 2523 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk yang menarik;
  • serba boleh;
  • perlindungan terlalu panas;
  • sarung logam;

keburukan

  • bising;
  • memanaskan badan dengan cepat sebelum perlindungan beroperasi.

Perisa Kopi Caso

Penilaian: 4.7

Perisa Kopi Caso

Pembuat kopi Caso Coffee Flavour dibuat di China, tetapi di bawah naungan dan kawalan kualiti syarikat Jerman. Sejauh ini, ini adalah 'sepupu' model ProfiCook PC-KSW 1021 yang dijelaskan di atas. Di sini, dengan cara yang sama, casing ini diperbuat daripada keluli tahan karat dengan cat matte dan fungsi yang serupa.

Kekuatan peranti ialah 200 W, isi mangkuk dapat menampung 90 g biji kopi. Dimensi liniernya 20.5×10.7×10.7 cm, dan beratnya 950 g. Mangkuk, seperti badan, diperbuat daripada keluli tahan karat. Mod nadi dilaksanakan untuk melindungi daripada terlalu panas. Terdapat kekili tali.

Model ini, sama seperti ProfiCook PC-KSW 1021, bukan sahaja dapat mengisar kopi, tetapi juga mengisar rempah, herba dan kacang. Satu-satunya perbezaan ialah model ini menggunakan mangkuk yang sama dengan pisau yang boleh diterbalikkan untuk ini.

Seperti model sebelumnya, PC-KSW 1021 dilengkapi dengan jaminan pengeluar 24 bulan.

Harga: 2500 – 2523 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk yang menarik;
  • mod nadi;
  • petak untuk penggulungan kabel;
  • pelbagai guna;

keburukan

  • menyatakan tidak.

Pengisar murah terbaik dengan batu pasir

Kami beralih kepada tinjauan penggiling kopi kategori lain yang lebih maju, di mana batu pasir menjalankan fungsi pengisaran langsung. Pertama, ia juga merupakan kelebihan terpenting penggiling kopi daripada yang berputar – ia hampir dijamin keseragaman pengisaran. Rata-rata, penggiling kopi jenis ini lebih mahal daripada penggiling berputar, dan ketara. Mari kita mulakan dengan dua model yang dianggap pakar kami di segmen harga yang lebih rendah: De'Longhi KG 89 dan VITEK VT-1548. Kedua-duanya membenarkan penyesuaian mekanikal tahap pengisaran.

De'Longhi KG 89

Penilaian: 4.8

De'Longhi KG 89

Pengisar kopi kilang batu Jerman dari perakitan Cina De'Longhi KG 89 mempunyai reka bentuk yang ketat tetapi elegan dan prestasi yang agak tinggi. Ukurannya 26x13x16 cm, dan beratnya ialah 1.7 kg. Penggunaan kuasa – 110 watt.

Bekas telus yang boleh ditanggalkan untuk biji-bijian menyimpan 120 g bahan mentah. Bekas kopi tanah juga telus. Badan pengisar kebanyakannya plastik dengan sisipan logam. Perlu diperhatikan bahawa pengguna tidak mengeluh tentang keadaan ini, mungkin kerana kualiti bahan yang tinggi. Kaki getah memberikan kestabilan ketika bekerja. Kabel kuasa boleh disimpan dengan mudah di dalam casing ke dalam petak khas di dasar.

Terdapat satu kelemahan serius dalam model ini. Pengguna hampir sebulat suara walaupun pada tahap minimum, kehalusan penggilingan tidak mencukupi untuk membuat kopi di mesin kopi. Ini bukan 'vonis' akhir, kerana model ini sesuai dengan penyesuaian sederhana, dan terdapat cukup petunjuk mengenai topik ini di Internet. Tetapi hakikat bahawa pembuat kopi baru harus dibongkar dan dikerjakan semula dengan tangan mengganggu banyak pelanggan.

Masalah kedua hanya berpotensi. Batu pasir di De'Longhi KG 89 adalah plastik, dan ini diposisikan oleh pengeluar sebagai kelebihan, kata mereka, bahagian kerja tidak terlalu panas. Ini benar dan penggiling boleh dimuat dengan operasi berterusan tanpa risiko terlalu panas. Tetapi plastik adalah plastik, dan fakta ini membimbangkan. Benar, para pakar tidak menemui tinjauan langsung mengenai pemusnahan mekanikal batu karang.

Harga: 3829 – 7258 rubel.

Kelebihan

  • kerja yang agak sunyi;
  • reka bentuk yang menarik;
  • pemasangan berkualiti tinggi;

keburukan

  • malah penggilingan terbaik tidak mencukupi untuk mesin kopi.

VITEK VT-1548

Penilaian: 4.7

VITEK VT-1548

VITEK VT-1548 adalah penggiling kopi tanda dagangan Rusia, yang dihasilkan di China. Selain reka bentuknya yang elegan, pengguna sangat menghargai kekompakannya dalam model ini, yang setanding dengan model putar – dimensinya 22.5x15x9.5 cm dan beratnya 1.2 kg.

Dari segi fungsi, model ini serupa dengan model sebelumnya. Terdapat dispenser bahagian, pengatur kehalusan, pemadaman automatik, dan kunci permulaan apabila penutup mangkuk dikeluarkan. Kopi bubuk masuk ke dalam bekas yang boleh ditanggalkan dengan telus bawah. Pengisar berdiri dengan kuat pada kaki getah dan tidak 'berjalan' di atas meja semasa operasi. Petak kacang menyimpan 125 g bahan mentah.

Model VITEK VT-1548 hanya sedikit lebih hebat daripada De'Longhi KG 89 (100 W), tetapi nampaknya lebih ribut dalam operasi. Di samping itu, dia mempunyai masalah yang sama dengan penggiling terkecil seperti De'Longhi – untuk mengisar kopi 'menjadi habuk', penggiling kopi mesti disetel dengan tangan anda sendiri.

Terdapat juga banyak aduan mengenai kegagalan kerja secara tiba-tiba dan tidak masuk akal, tetapi dalam hal ini, pengguna tidak sebulat suara, jadi kemungkinan operasi yang salah tidak dapat dikesampingkan.

Kelebihan

  • kekompakan;
  • 8 kedudukan untuk penyesuaian pengisaran;
  • keupayaan untuk memilih jumlah pengisaran dalam satu kitaran;
  • penutupan automatik;
  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • reka bentuk yang elegan;

keburukan

  • bising;
  • mungkin memerlukan pengerjaan semula untuk pengisaran yang cukup halus;
  • aduan yang kerap mengenai penolakan untuk bekerja;

Penilaian pengisar kopi terbaik dengan batu giling dari segi nisbah harga-kualiti

Dan sekarang, untuk merangkumi segmen penggiling rumah, kita perlu melampaui segmen harga yang lebih rendah. Pakar kami menganggap model berikut adalah optimum dari segi kombinasi harga yang berpatutan, ciri kualiti dan fungsi yang diperlukan: Rommelsbacher EKM 300, Nivona NICG 130 CafeGrano dan Cunill brasil . Model-model ini sudah jauh lebih mahal daripada yang disebutkan di atas, dan dari segi fungsinya, model ini hampir berada di had atas penggiling kopi 'rumah'. Semua yang ada di atas sudah menjadi peralatan profesional, atau penggiling kopi untuk tempat katering.

Rommelsbacher EKM 300

Penilaian: 4.9

Rommelsbacher EKM 300

Dan sekali lagi dalam ulasan kami, jenama Jerman yang terkenal ini terdengar. Pengisar kopi Rommelsbacher EKM 300 dengan dimensi 14×29.5×18.5 cm dicirikan oleh kapasiti bekas kacang yang mengagumkan – 220 g. Ruang untuk kopi tanah adalah 120 g.

Model ini dilengkapi dengan dispenser dan pengatur tahap pengisaran. Penyesuaiannya agak halus – sebanyak 12 darjah. Dispenser ini dirancang untuk beberapa bahagian hingga 10. Pengisar kopi dibekalkan dengan berus khas untuk membersihkan permukaan dalaman.

Penggunaan kuasa Rommelsbacher EKM 300 ialah 150 W. Pengguna menghargai operasi berterusan jangka panjang dan prestasi tinggi model ini. Bahkan tali itu mendapat pujian istimewa – panjangnya 1.4 m – ini jarang berlaku. Biasanya, tali penggiling kopi adalah separuh panjangnya. Perumahan ini mempunyai alat penggulungan kabel.

Terhadap latar belakang tinjauan umum mengenai penggiling kopi ini, terdapat aduan mengenai kebisingan, yang sering meletihkan ketika menyediakan kopi untuk keluarga besar.

Harga: 8250 – 11300 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk yang menarik;
  • kelapangan;
  • prestasi tinggi;
  • pemasangan berkualiti tinggi;

keburukan

  • bising.

Nivona NICG 130 CafeGrano

Penilaian: 4.8

Nivona NICG 130 CafeGrano

Pengisar kopi Jerman Nivona NICG 130 CafeGrano dibuat di China, tetapi ibu pejabatnya memantau kualitinya dengan teliti, jadi tidak ada aduan mengenai bahan dan pemasangan.

Model ini cukup asli dan menyenangkan pengguna kerana kemudahannya. Jadi, sebagai contoh, banyak orang menghargainya kerana anda boleh mengisar kopi terus ke tanduk pembuat kopi. Jarak 58 mm membolehkan tanduk dipasang hampir dengan ketat dari kebanyakan model. Isi padu kacang adalah 200 g. Kedua-dua bekas kacang dan bekas kopi tanah mempunyai dinding lutsinar.

Pengisar menggunakan 100 W. Dalam model ini, 4 darjah pengisaran utama dilaksanakan, masing-masing dibahagikan kepada 4 lagi, iaitu secara keseluruhan terdapat 16 tingkat. Pemasa terbina dalam dapat digunakan untuk mengawal jumlah yang dihasilkan.

Banyak pengguna menghargai perincian yang kelihatan kecil ini – kopi bubuk tidak bangun ketika mengeluarkan bekas, seperti biasa dengan banyak penggiling kopi yang lain.

Akan tetapi, ada kekurangan dalam penggiling kopi ini – dengan pengisaran minimum, laluan masuk ke dalam tangki simpanan boleh tersumbat, dan mesti dibersihkan secara manual.

Harga: 7636 – 8845 rubel.

Kelebihan

  • bahan berkualiti;
  • kerja yang agak sunyi;
  • anda boleh mengisar terus ke tanduk;
  • batu batu kon;

keburukan

  • sarung plastik;
  • tersumbat pada penggilingan terkecil.

Cunill brasil

Penilaian: 4.5

Cunill brasil

Inilah model yang sebenarnya disebut sebagai had atas norma untuk pengisar kopi isi rumah. Memandangkan kekuatannya – 280 W, kapasiti ruang bahan mentah – 1000 g, masa operasi berterusan yang dibenarkan – 30 minit, produktiviti – 11 kg / j dan kos, Cunill Brasil bahkan boleh dianggap lebih sebagai peralatan separa profesional. Diputuskan untuk memasukkannya secara besar-besaran dalam tinjauan penggiling kopi isi rumah hanya sebagai kompromi untuk kes-kes tersebut ketika menyiapkan kopi untuk keluarga yang sangat besar dari beberapa generasi, atau untuk komuniti sederhana.

Dimensi peranti berukuran 21x45x36 cm. Pengisar kopi mengandungi dispenser dan pengacau, dan sistem perlindungan pemanasan yang berkesan dilaksanakan di dalamnya. Dispenser ditutup supaya aroma kopi tidak hilang dalam jangka masa yang lama.

Cunill Brasil dicirikan oleh ergonomik khas – dapat dilihat bahawa para jurutera telah memikirkan segalanya dengan terperinci. Pemegangnya sangat selesa, tangki kopi dipasang dengan cepat dan mudah, tuas dispenser dapat dipasang di kiri dan kanan.

Tubuh terbuat dari plastik, yang menyebabkan keluhan dari beberapa pengguna. Tetapi tangki biji kopi terbuat dari bahan kalis pecah. Bekas kopi selamat dicuci pinggan mangkuk.

Juga, sebilangan pembeli tidak berpuas hati dengan tahap kebisingan yang tinggi dari model ini, tetapi memandangkan penekanan pada penggunaan profesional, tuntutan itu boleh dianggap tidak sepenuhnya dibenarkan. Perkara yang sama berlaku untuk mengganggu faktor bentuk batu pasir. Di Cunill Brasil mereka rata, tidak berbentuk kerucut, tetapi mengejar penggilingan yang seragam, batu-batuan rata rata menggunakan kon yang rata.

Harga: 14387 – 19210 rubel.

Kelebihan

  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • perlindungan terlalu panas;
  • masa operasi berterusan yang dibenarkan;
  • keseragaman pengisaran yang sempurna;
  • fungsi yang luas;
  • prestasi tinggi;

keburukan

  • bising;
  • harga tinggi;
  • sarung plastik;
  • batu giling rata;

Penarafan pengisar penggiling manual terbaik

Dan sebagai 'icing on the cake', pertimbangkan dua model penggiling kopi millstone manual. Pakar kami telah mengenal pasti spesimen ini berdasarkan prinsip mudah: yang terbaik di antara yang mahal dan yang terbaik di antara yang murah. Kegemaran adalah Bintang silapos dan Vitesse VS-1680.

Bintang silapos

Penilaian: 4.7

Bintang silapos

Nama model penggiling kopi manual ini menyiratkan 'watak luar biasa' (Stellar), yang, bagaimanapun, cukup pantas. Semua di sini dilakukan pada tahap tertinggi. Sarung berdinding tebal (0,7 mm), seperti bahagian luaran lain, diperbuat daripada keluli perubatan atau pembedahan dengan kandungan kromium dan nikel yang tinggi (masing-masing 18 dan 10%). Aloi seperti itu dicirikan oleh kekuatan luar biasa, sejumlah kecil mikro yang hilang, ketahanan lengkap terhadap kakisan dan kemerosotan di bawah pengaruh sebilangan besar bahan kimia agresif.

Berat kopi digiling 0,62 kg, tingginya 18 cm. Berkat permukaan yang digilap cermin, Silampos Stellar menonjol dengan terang di bahagian dalam dapur, bahkan dengan latar belakang permukaan logam yang lain. Tahap pengisaran diatur oleh skru khas.

Dilengkapi di dalam dengan Impact Disc logam khas di bahagian bawah dengan ketebalan sebanyak 6.5 mm. Jaminan pengeluar untuk badan dan bahagian bawahnya belum pernah terjadi sebelumnya selama 25 tahun untuk peralatan rumah tangga!

Pengisar boleh dicuci di mana-mana jenis mesin pencuci pinggan, tetapi tanpa menggunakan pelelas. Set ini merangkumi sudu khas untuk kopi, yang diperbuat daripada logam yang digilap cermin yang sama.

Harga: 9190 – 9201 rubel.

Kelebihan

  • ergonomi tinggi;
  • penampilan cantik;
  • kelas premium;
  • jaminan selama puluhan tahun;

keburukan

  • harga larangan.

Vitesse VS-1680

Penilaian: 4.6

Vitesse VS-1680

Pengisar kopi tanda dagangan Rusia Vitesse VS-1680 dihasilkan di China. Beratnya 917 g dan menampilkan reka bentuk klasik yang menarik dengan keutamaan kayu semula jadi dalam bahan badan.

Mekanisme kerja diperbuat daripada unsur logam-seramik. Pengisar mudah disesuaikan dari yang halus hingga kasar. Kopi tanah dicurahkan ke dalam laci kayu tarik mini di bahagian bawah.

Ramai pelanggan memperhatikan bahawa agar pengatur giling berfungsi dengan baik, perlu memautkan pegangan dan melincirkan semua bahagian pengatur dengan ringan. Ini jauh dari satu-satunya masa penggiling kopi memerlukan penyesuaian manual untuk mencapai penggilingan yang diinginkan. Tetapi ketidakselesaan sementara ini dikompensasi oleh harga yang berpatutan dan kerja panjang yang seterusnya tanpa kejutan yang tidak menyenangkan.

Sebilangan pengguna menyatakan bahawa slot penerimaan di batu giling terlalu sempit, mereka mengatakan, tidak setiap butir akan memasukinya, tetapi ulasan seperti itu sangat jarang berlaku.

Harga: 2 599 gosok.

Kelebihan

  • reka bentuk klasik;
  • walaupun mengisar;
  • ketahanan;
  • bahan berkualiti;

keburukan

  • slot penerimaan sempit di batu batu;
  • memerlukan penambahbaikan.

Pengisar kopi mana yang hendak dibeli untuk rumah

  1. Dari penggiling kopi berputar yang dijelaskan, kegemaran yang tidak dapat dipertikaikan adalah ProfiCook PC-KSW 1021 kerana sejumlah kekurangan, fleksibiliti, pembezaan peranti yang jelas untuk mengisar pelbagai produk, hakikat penerimaan yang didokumentasikan dari penggunaan meluas seperti itu, dll. Tetapi Caso Coffee Flavour juga tidak lebih buruk, tetapi kadangkala lebih baik, sehingga modelnya boleh dianggap setara. Selebihnya penyelesaian yang dijelaskan jauh ketinggalan di semua bidang.
  2. Dari sepasang penggiling kopi elektrik murah De'Longhi KG 89 dan VITEK VT-1548, yang kedua benar-benar murah. Memandangkan mereka berdua memerlukan penalaan untuk tahap pengisaran yang optimum, dan tidak satu pun yang lain mempunyai kelebihan yang jelas dalam parameter lain, maka De'Longhi KG 89 akan menjadi kelebihan pembayaran yang jelas untuk nama tersebut. Oleh itu, jika jenama itu tidak asas, lebih baik memilih VITEK VT-1548.
  3. Dari model optimum dari segi harga dan kualiti, Rommelsbacher EKM 300 dan Nivona NICG 130 CafeGrano hampir sama. Yang satu mempunyai keburukan yang lain tidak, dan sebaliknya. Satu-satunya perkara – jika anda tahu dengan pasti bahawa anda akan mengisar kopi terutamanya 'menjadi habuk', pilih Rommelsbacher, kerana Nivona mempunyai masalah yang jelas dengan penyebaran pecahan terkecil. Model Cunill Brasil bahkan tidak mahu setanding dengan model-model ini, kerana peranti ini sudah memiliki tuntutan besar untuk penggunaan industri. Adalah masuk akal jika anda mengambilnya dengan cepat menyediakan kopi untuk puluhan orang.
  4. Akhirnya, dengan pengisar manual, semuanya sangat mudah. Vitesse VS-1680 adalah penggiling yang indah, manis, 'hangat' dan murah yang akan bertahan dan menggembirakan mata selama bertahun-tahun. Silampos Stellar adalah sesuatu di luar cakrawala. Mutiara yang berkilau dan terang. Sekiranya anda sanggup membelanjakan jumlah itu pada penggiling manual, kemungkinan anda tahu apa yang anda lakukan dan tidak memerlukan cadangan.

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen