12 peminat rumah terbaik yang dinilai oleh pemilik

Penilaian Produk Rumah Teratas

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Walaupun semua objektif musim sejuk Rusia, panas musim panas di lintang tengah jauh dari jarang. Dan jika rumah itu tidak mempunyai penghawa dingin, kipas isi rumah dapat berfungsi sebagai kompromi 'murah dan ceria'. Walaupun nampaknya kesederhanaan dan kesederhanaan, peminat dapat sangat berbeza dari segi kualiti, kemudahan penggunaan, fungsi dan, tentu saja, harganya. Sebagai hasil pemantauan pasaran yang teliti, para pakar telah mengenal pasti 12 model, yang akan kami pertimbangkan dalam tinjauan ini.

Peminat syarikat mana yang hendak dibeli

Pertama, mari kita ketahui jenama, pengeluar dan 'tempat kelahiran' teknologi jenama tertentu, kerana gabungan semua faktor ini sudah banyak memberitahu anda mengenai teknologi itu sendiri dan kesahihan harga.

  1. Tefal adalah jenama Perancis yang sangat terkenal di pasaran Rusia. Dengan nama ini, pinggan mangkuk, peralatan rumah tangga dan aksesori berkualiti tinggi dihasilkan. Pengeluaran dibuat di Perancis sendiri, China dan sebahagiannya di Persekutuan Rusia.
  2. AEG adalah jenama dengan sejarah lebih dari satu abad. Pada mulanya, ia adalah syarikat 100% Jerman (Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft), tetapi pada separuh kedua abad yang lalu, sebagai hasil penggabungan dan pengambilalihan, AEG menjadi milik dua syarikat besar sekaligus – Kumpulan Electrolux Sweden dan Kumpulan Clatronik Jerman. Secara khusus, peminat dihasilkan oleh ETV. Kemudahan pembuatan tersebar di seluruh dunia, tetapi semua yang dibekalkan ke Rusia dibuat di China.
  3. Timberk adalah kumpulan syarikat antarabangsa yang beribu pejabat di Israel. Terdapat juga cawangan di China (secara berasingan di Hong Kong), Rusia dan Finland. Pangkalan pengeluaran ladang ini terletak di banyak negara di dunia, termasuk Rusia.
  4. Dyson adalah jenama yang sangat luar biasa, kerana ia bukan anak buah syarikat multinasional, tetapi milik satu-satunya orang – penemu British James Dyson. Syarikat ini pakar dalam kipas, pengering rambut, pengering dan pembersih vakum dengan prinsip operasi yang tidak standard. Produk ini telah memenangi banyak anugerah antarabangsa. Barang dikeluarkan di Malaysia.
  5. LUMME adalah tanda dagangan Rusia yang dimiliki oleh Stingray (St. Petersburg). Ia adalah pengeluar pinggan mangkuk dan peralatan rumah tangga yang murah. Produk dibekalkan ke Rusia dan negara-negara CIS.
  6. BIMATEK adalah label peribadi pertama dari rangkaian runcit Technopark, iaitu, pengasasnya Maxim Biryulin. Nama label itu sendiri terdiri dari kekeliruan kata-kata 'Biryulin-Maxim-Technika'. Pada mulanya, produk tersebut diposisikan sebagai segmen anggaran, kemudian diputuskan untuk menaikkan status sedikit, lebih dekat dengan segmen menengah. Dikilangkan di China.
  7. BORK adalah tanda perdagangan Rusia yang sangat terkenal, yang telah lama dianggap sebagai 'jenama werewolf' yang lantang kerana gaya bahasa Jerman. Tetapi, anehnya, selama bertahun-tahun, peralatan BORK pada umumnya hanya mendapat ulasan positif, dan kini diposisikan sebagai kelas premium. Ia tergolong dalam Technopark yang sama. Kipas dihasilkan di Vietnam oleh pengeluar OEM / ODM.
  8. VES adalah jenama peralatan rumah tangga yang murah dari Rusia. Juga di bawah jenama ini dihasilkan peralatan untuk kesihatan dan kecantikan. Label ini tidak luar biasa untuk apa-apa yang luar biasa, hanya untuk kombinasi harga yang berpatutan dan kualiti yang boleh diterima. Dikilangkan di China.
  9. Maxwell adalah tanda perdagangan Rusia yang meluas dan terkenal. Milik kumpulan syarikat Golder Electronics. Pegangan yang sama memiliki tanda dagangan VITEK, yang paling luas (penyelidikan oleh Gallup Media) di Rusia. Merujuk kepada kategori harga yang lebih rendah. Dikilangkan di China.
  10. SCARLETT adalah jenama Rusia lain yang sejak sekian lama berakar umbi sesama kita. Pada tahun 2012, syarikat pembuatan menerima anugerah 'Product of the Year' untuk peminat. Produk dikeluarkan di kilang-kilang China secara kontrak.

Penarafan peminat terbaik untuk rumah

pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kipas lantai murah terbaik 1 Scarlett SC-1370 630 RUB
2 Maxwell MW-3508 1800 RUB.
3 Lumme LU-105 1239 RUB
Kipas lantai terbaik dengan alat kawalan jauh 1 VITEK VT-1909 CH 2555 RUB
2 Tefal VF5550F0 Turbo Senyap 5289 RUB.
3 Bimatek SF 302 3289 RUB
Peminat Lantai Radial Terbaik 1 VITEK VT-1933 4919 RUB.
2 AEG T-VL 5537 6979 RUB.
Kipas Tanpa Blad Terbaik 1 Dyson AM06 25 22 990 RUB.
Peminat Desktop Terbaik 1 BORANG P510 4810 RUB.
2 Timberk TEF T12 TH3 1 690 RUB.
3 Ves VD-302 704 RUB

Peminat lantai murah terbaik

Mari pergi terus ke penilaian, dan mulakan dengan apa yang paling diminati oleh pengguna biasa, menurut kesimpulan pakar kami. Kami bercakap mengenai kipas lantai dalaman yang paling murah. Dalam kategori ini, pakar telah mengenal pasti tiga model optimum: Scarlett SC-1370, Maxwell MW-3508 dan Lumme LU-105. Kesemuanya dilengkapi dengan mekanisme kerja paksi. Ini adalah model paling pertapa dengan minimum pilihan.

Scarlett SC-1370

Penilaian: 4.7

Scarlett SC-1370

Model ini dapat mengatasi tanggungjawabnya dengan segera (mewujudkan serangan udara), lebih-lebih lagi, ia hanya menggunakan 35 watt elektrik. Fungsi putaran dalam 90 darjah dan kecondongan dalam 30 darjah direalisasikan secara struktur dan mekanikal.

Diameter 'span' bilah adalah 30 cm, tripod mudah disesuaikan dengan ketinggian. Dimensi Scarlett SC-1370 ialah 35x100x21 cm, dan berat – 1.95 kg.

Menurut ulasan pengguna, model ini, yang dipasang dan dalam keadaan berfungsi, dengan berkesan meniup, berdiri dengan kuat pada bahagian silang, tidak terhuyung-huyung atau mengeluarkan bunyi yang luar biasa. Tetapi masalah tertentu diperhatikan pada peringkat pemasangan. Kelemahan lain yang ditunjukkan oleh banyak orang ialah ketinggian maksimum hanya 1 meter.

Harga: 994 – 2090 rubel.

Kelebihan

  • harga;
  • dipikirkan dengan baik secara bergilir dan condong
  • aliran udara yang berkesan;
  • pemasangan pepejal;

keburukan

  • kualiti pengacuan plastik;
  • reka bentuknya tidak mesra dengan pemungut;
  • ketinggian hanya 1 meter;

Maxwell MW-3508

Penilaian: 4.6

Maxwell MW-3508

Kipas Maxwell MW-3508 sedikit lebih kuat daripada model sebelumnya – 45 W, dan ini sudah tercermin dalam kehadiran tiga mod aliran udara sekaligus. Maksimum sangat mengagumkan dengan serangan udara. Tetapi di sini masalah segera timbul – bunyi yang menjengkelkan. Di samping itu, mod yang paling lemah ternyata tidak begitu lemah bagi kebanyakan pengguna, dan pembeli sebulat suara berpendapat bahawa mod minimum harus dua kali lebih lemah.

Diameter bilah model ini juga sedikit lebih besar daripada Scarlett SC-1370 – 40 cm. Sudut putaran adalah 90 darjah. Kipas mudah disesuaikan ketinggian.

Secara umum, unit ini sedikit lebih berteknologi tinggi daripada model kelas yang serupa berkat kawalan elektronik melalui alat kawalan jauh, kehadiran pemasa, termometer dan paparan.

Reka bentuknya sendiri kelihatan dan terasa cukup padat, dan beratnya sebanyak 4 kg. Tetapi di sinilah kelemahan kejuruteraan disembunyikan. Oleh kerana kekurangan ruang untuk memasang rod dan berat kes kipas itu sendiri (berkaitan dengan rak), bahagian penahan casing pecah agak cepat. Tidak ada cara untuk memasang sarung kipas itu sendiri pada batang. Terdapat juga kesukaran dalam pemasangan – sangat sukar untuk memasang pelindung, ia memerlukan tindakan bersama dua orang.

Harga: 1795 – 2390 rubel.

Kelebihan

  • Alat kawalan jauh;
  • pemasa hingga 8 jam.
  • berkuasa (3 kelajuan);
  • kaki stabil;
  • termometer;
  • Reka bentuk yang cantik;

keburukan

  • rungutan kerap mengenai keretakan kes;
  • mod minimum terlalu kuat;
  • membina kualiti dan bahan;
  • radio tidak berkualiti dan sangat berguna untuk dipersoalkan;
  • agak bising;

Lumme LU-105

Penilaian: 4.5

Lumme LU-105

Lumme LU-105 adalah pilihan kipas paling murah di antara model yang berfungsi. Harga yang berpatutan adalah perkara pertama yang ditandakan oleh pembeli sebagai nilai tambah.

Jika tidak, model ini juga kelihatan cantik. Penggunaan kuasa 45 W menyediakan tiga mod kelajuan (penyesuaian langkah). Terdapat fungsi kecondongan dan putar. Sudut ayunan maksimum adalah 90 darjah 'biasa'.

Diameter bilah Lumme LU-105 adalah 40 cm, dan ketinggian mekanisme boleh disesuaikan hingga 1,25 meter.

Secara amnya, pengguna hampir tidak mengeluh mengenai model ini, tetapi aduan tersebut disebabkan oleh kaki yang terlalu 'halus', di mana pengeluar dengan jelas menjimatkan banyak logam. Juga, banyak orang tidak suka pengancing sarung pelindung yang goyah. Tetapi Lumme LU-105 memberikan aliran udara yang sangat baik dengan bunyi yang boleh diterima, dan itulah yang utama.

Harga: 918 – 990 rubel.

Kelebihan

  • aliran udara berkualiti tinggi;
  • harga berpatutan;
  • 3 kelajuan;

keburukan

  • pengikat yang rapuh di bahagian depan selongsong pelindung;
  • kaki logam yang terlalu nipis dan lembut.

Peminat Alat Kawalan Jauh Luar Terbaik

Sekarang mari kita beralih ke tiga model kipas teratas, di mana alat kawalan jauh adalah prasyarat. Pakar kami menganggap French Tefal VF5550F0 Turbo Silence dan Russian VITEK VT-1909 CH dan Bimatek SF 302 sebagai pilihan yang paling layak.

VITEK VT-1909 CH

Penilaian: 4.9

VITEK VT-1909 CH

Kipas VITEK VT-1909 CH dengan mekanisme operasi paksi menggunakan 60 W elektrik. Ini jelas lebih banyak daripada model belanjawan yang paling 'rakus' yang dijelaskan di atas. Walau bagaimanapun, penggunaan tenaga seperti itu cukup difahami – kipas menghasilkan hembusan udara yang mengagumkan – sejauh 6 meter. Benar, sebilangan pengguna yang pilih-pilih berpendapat bahawa angka ini agak berlebihan. Walaupun begitu, hiasan tidak terlalu dramatik.

Model ini mempunyai bilah yang agak besar – diameter 42 cm, semua putaran dan kemiringan yang diperlukan dilaksanakan. Tiga pilihan kelajuan boleh dipilih dengan penyesuaian langkah. Alat kawalan itu sendiri adalah elektronik, ia dapat dilakukan dengan alat kawalan jauh. 'Kemudahan' berteknologi tinggi merangkumi pemasa 7.5 jam.

Ramai pembeli sangat positif mengenai mod nadi, yang terbukti selesa bagi kebanyakan orang. Tidak seperti tiga model bajet, VITEK VT-1909 CH tidak menghadapi sebarang aduan mengenai kerumitan pemasangan.

Harga: 2542 – 3390 rubel.

Kelebihan

  • kawalan sentuh;
  • reka bentuk bergaya – logam;
  • kemudahan pemasangan;
  • mod nadi;
  • pemasa;
  • agak sunyi;

keburukan

  • logam lemah salib sokongan – dengan operasi berterusan fungsi pangsi, ia berubah bentuk selama beberapa bulan;
  • pusing dari kiri ke kanan dan belakang tidak dikawal dari alat kawalan jauh.

Tefal VF5550F0 Turbo Silence

Penilaian: 4.8

Tefal VF5550F0 Turbo Silence

Kipas Tefal VF5550F0 Turbo Silence adalah contoh teknologi yang baik yang mana perkataan 'barang pengguna' tidak dapat digunakan sepenuhnya. Minit interaksi pertama cukup untuk mengetahui kualiti binaan yang tinggi dan bahan itu sendiri. Hampir semua pembeli sebulat suara dalam hal ini.

Unit ini cukup kuat – sebanyak 70 watt, dan penggunaan ini disebabkan oleh keperluan untuk menyediakan Turbo Boost yang dipertingkatkan. Dan di sini terdapat beberapa kekaburan mengenai kebisingan model ini. Pendapat pengguna dibahagikan kepada pendapat yang benar-benar polar: ada yang berpendapat bahawa kipasnya sangat bising, yang lain memastikan bahawa ia “hampir tidak dapat didengar.” Untuk mengecualikan subjektiviti, pakar kami memperhatikan ciri-ciri yang dinyatakan oleh pengeluar itu sendiri – 50 desibel. Ini, tentu saja, bukan bunyi siren, tetapi sama sekali bukan 'gemerisik daun', kerana pengguna puitis dapat menulis dalam ulasan. Sebagai perbandingan, ini kira-kira tahap kebisingan mesin taip atau perbualan yang jelas di dalam bilik antara dua orang. Dan had atas norma untuk premis pejabat kelas A mengikut standard Eropah ialah 55 desibel. Di sini anda perlu membuat kesimpulan sendiri.

Kipas selebihnya kukuh, boleh dipercayai dan tahan lama. Semua fungsi putar ada, walaupun hanya diatur secara mekanis, dan bukan dari alat kawalan jauh. Jaminan pengilang selama 2 tahun diberikan.

Harga: 4880 – 6999 rubel.

Kelebihan

  • kualiti dan bahan binaan yang sangat tinggi;
  • kemampanan;
  • reka bentuk yang menarik;
  • jenama terkenal;

keburukan

  • keadaan samar-samar dengan tahap kebisingan;
  • diod terang tidak mematikan – ketidakselesaan pada waktu malam;
  • fungsi putaran tidak dapat disesuaikan dari alat kawalan jauh;

Bimatek SF 302

Penilaian: 4.7

Bimatek SF 302

Peminat Bimatek SF 302 jenama Rusia dan pemasangan Cina adalah model yang sangat kontroversial, kerana ia mempunyai kelemahan yang serius, tetapi kelebihan tidak kurang serius memaksa kita untuk memasukkannya ke dalam ulasan.

Mari kita mulakan dengan perkara utama – dalam model ini, putaran 'kepala' dikawal dari alat kawalan jauh. Maksudnya, model ini tidak 'jatuh sakit' dengan ciri dua penyelesaian sebelumnya, di mana alat kawalan jauh tidak berguna untuk tujuan ini. Ini adalah nilai tambah besar yang diperhatikan oleh banyak pembeli.

Satu lagi perkara baik ialah hembusan udara pada jarak 5 meter, yang disediakan oleh bilah berdiameter 40 cm dan penggunaan kuasa 50 watt. Terdapat tiga kelajuan, dan saya mesti mengatakan bahawa Bimatek SF 302 mempunyai masalah yang sama dengan model anggaran Maxwell MW-3508 – mod minimum terlalu kuat. Pengguna menerangkan masalah dengan kata-kata 'Saya mahu satu bahagian lagi turun'. Dan di sini sukar untuk meragukan berat sebelah, kerana terdapat banyak ulasan seperti itu.

Saya gembira dengan kehadiran pemasa dengan penundaan tertunda dan fungsi pengedaran aliran udara. Terdapat penyesuaian ketinggian, ia berfungsi dengan pasti. Berat keseluruhan strukturnya seberat 5 kg dan mempunyai dimensi 64.5x150x50 cm.

Tidak mustahil juga untuk memperhatikan kualiti bahan dan pemasangan yang ceroboh, yang secara keseluruhannya memberi kesan yang sangat menyedihkan terhadap ketahanan. Memandangkan kekurangan yang nyata, kita dapat mengatakan bahawa harga model itu terlalu mahal.

Harga: 3289 – 3990 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk yang elegan;
  • Mod Alam dan Tidur;
  • kawalan penuh dengan alat kawalan jauh, walaupun dengan memusingkan kepala;
  • aliran udara yang kuat;

keburukan

  • mod minimum yang terlalu kuat;
  • bahan dan kualiti kerja rendah umum;
  • salib sokongan tipis;

Peminat Lantai Radial Terbaik

Sekarang mari kita mempertimbangkan dua model peminat berdasarkan prinsip teknologi yang berbeza. Di sini anda tidak akan melihat bilah seperti 'carlsons' yang dijelaskan di atas. Sebaliknya, aliran udara dihasilkan oleh daya sentrifugal dari putaran rotor dalaman. Pertimbangkan dua model menarik: VITEK VT-1933 dan AEG T-VL 5537.

VITEK VT-1933

Penilaian: 4.8

VITEK VT-1933

Kipas radial VITEK VT-1933 adalah produk jenama Rusia dan pemasangan Cina. Dibuat dalam faktor bentuk kolumnar dengan lantai berdiri.

Peranti ini dibezakan oleh kekuatannya yang luar biasa dan penggunaan tenaga yang sepadan – sebanyak 120 W, yang rata-rata dua kali lebih banyak daripada semua model sebelumnya yang dijelaskan.

Fungsi memutar aliran udara dengan sudut 90 darjah telah dilaksanakan. Dilengkapi dengan pemasa dengan penundaan penutupan 8 jam dan alat kawalan jauh. Yang terakhir berfungsi dengan sempurna seiring dengan penerima isyarat – pengguna mencatat 'menyelesaikan' isyarat pada jarak jauh, dari bilik berdekatan dan dari balkoni melalui tingkap.

Sebanyak tiga kelajuan tersedia dengan penyesuaian langkah, dan di sini pengguna sudah mengadu tentang bunyi kuat ketika memilih kelajuan maksimum. Walau bagaimanapun, pengguna lain menyedari bahawa mengarahkan jet ke atas menyelesaikan masalah sepenuhnya.

Kelemahan lain yang jelas adalah kualiti plastik yang rendah, dan juga bukan bahagian badan yang paling sesuai. Faktor bentuk monoblock tidak membenarkan menyesuaikan tahap aliran dalam ketinggian.

Harga: 4834 – 6490 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk bergaya;
  • penerima yang sangat sensitif untuk alat kawalan jauh;
  • faktor bentuk yang sesuai untuk penyimpanan dan penempatan;
  • sangat kuat;
  • alat kawalan jauh dan pemasa;

keburukan

  • sangat bising pada kelajuan tinggi;
  • kualiti binaan dan bahan badan yang lemah.

AEG T-VL 5537

Penilaian: 4.7

AEG T-VL 5537

Jenis lajur kipas sentrifugal Jerman AEG T-VL 5537 dengan pemasangan lantai dibuat di China. Pengguna sebulat suara menghargai reka bentuk berteknologi tinggi yang bergaya, walaupun mereka menyedari bahawa bahagian logam dari casing ini berfungsi secara eksklusif sebagai fungsi hiasan.

Peranti ini cukup menjimatkan – penggunaan kuasa hanya 40 W. Fungsi putaran jet telah dilaksanakan. Sudut kecil – 75 darjah, tetapi untuk kipas radial cukup bagus. Tiga kelajuan pemutar dengan peraturan langkah. Terdapat pemasa dengan penundaan penutupan hingga 8 jam dan alat kawalan jauh. Dimensi peranti ialah 32x120x32 cm.

Pengguna juga sangat menghargai model ini kerana kekompakannya – ia boleh ditempatkan di mana-mana sudut, walaupun dengan kekurangan ruang. AEG T-VL 5537 juga mempunyai bunyi rendah. Pengilangnya menuntut 25 desibel, dan dari ulasan pelanggan dapat dinilai bahawa ciri itu cukup adil.

Harga: 6399 – 9790 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk berteknologi tinggi futuristik yang luar biasa;
  • bunyi minimum;
  • kekompakan;

keburukan

  • alat kawalan jauh berfungsi dalam jarak sempit 20-30 darjah.

Kipas Tanpa Blad Terbaik

Sekarang mari kita perhatikan keajaiban teknologi seperti kipas tanpa cela. Dalam kategori ini, pakar kami hanya mengenal pasti satu model yang layak. Walaupun harganya, yang benar-benar tidak terjangkau bagi banyak orang, Dyson AM06 25 semestinya patut dihormati.

Dyson AM06 25

Penilaian: 4.9

Dyson AM06 25

Kipas tanda dagangan Britain Dyson AM06 25 dihasilkan di Vietnam. Ini adalah peranti berteknologi tinggi, yang, selain prinsip operasi yang paling tidak standard, juga menarik untuk fungsi dan kemampuan tambahan.

Kipas diposisikan oleh pengeluar itu sendiri sebagai kipas desktop, tetapi hembusan udara 'jujur' 3 meter menunjukkan bahawa ia dapat melayani bilik kecil. Dan ini disahkan oleh pengguna sendiri.

Model ini mempunyai fungsi putar dan kecondongan 70 darjah. Terdapat pemasa dengan mod tidur selama 9 jam. Terdapat sebanyak 10 pilihan kelajuan, dan dengan penyesuaian yang lancar. Alat kawalan elektronik, set ini dilengkapi dengan alat kawalan jauh dengan magnet terpasang untuk penyimpanan yang mudah. Tidak ada penyesuaian ketinggian, tetapi untuk model meja sebenarnya tidak diperlukan – ia dikompensasi dengan kecenderungan.

Dimensi peranti ialah 55.2×30.6×10 cm, dan beratnya 1.8 kg. Diameter bahagian kepala adalah 25 cm. Kipasnya cukup cekap tenaga – hanya memakan 26 W, sementara kapasiti aliran udara lebih baik – 320 l / saat.

Dengan latar belakang semua kemegahan ini, tahap kebisingan yang agak tinggi sedikit menjengkelkan – 56 dB. Mengenai harganya, sudah sangat mengecewakan. Dyson AM06 25 – ini pasti jenis teknologi yang mana pemiliknya tidak malu untuk mengatakan ungkapan: 'Saya mampu membelinya'.

Harga: 22990 gosok.

Kelebihan

  • alat kawalan jauh;
  • prinsip reka bentuk dan operasi futuristik;
  • kuasa tinggi seperti penyelesaian desktop;
  • kawalan kelajuan lancar;
  • banyak tetapan halus;

keburukan

  • bising;
  • harga larangan.

Peminat Desktop Terbaik

Dari model desktop Dyson AM06 25, kami bergerak dengan lancar ke tiga kipas kompak untuk tempat kerja. Di sini para pakar menyukai model BORANG P510 , Timberk TEF T12 TH3 dan Ves VD-302.

BORANG P510

Penilaian: 4.8

BORANG P510

Kipas BORK P510 dengan mekanisme operasi paksi menghasilkan pukulan udara pada jarak 2 meter pada penggunaan kuasa yang sangat sederhana iaitu 14 W. Kecekapan aliran udara ditambahkan oleh putaran planet bilah.

Model ini, seperti kebanyakan peralatan jenama BORK Rusia, dibezakan dengan kualiti binaannya yang luar biasa – ini diakui oleh hampir semua pengguna. Sarung logam keluli tahan karat sudah memberi keyakinan, ditambah dengan berat yang menyenangkan menambah kestabilan pada peranti. Ukurannya 16.5x22x22.5 cm.

BORK P510 mempunyai dua kelajuan pisau. Penyesuaian dilakukan secara mekanikal. Diameter bilah adalah 15 cm, fungsi kecondongan disokong.

Pengalaman pengguna yang baik tentang putaran bilah planet agak dibayangi oleh rungutan yang kerap mengenai bunyi luar yang dibuat oleh mekanisme ketika mengubah sudut putaran. Masalahnya tidak dihadapi oleh semua orang, tetapi juga bukan kes terpencil, yang menunjukkan kemungkinan kekurangan kejuruteraan.

Model ini dilindungi oleh jaminan pengeluar 2 tahun.

Kelebihan

  • membina kualiti dan bahan;
  • kekompakan;
  • putaran planet motor elektrik bersama dengan bilah;
  • sarung logam;

keburukan

  • kualiti mekanisme sistem planet yang dipersoalkan.

Timberk TEF T12 TH3

Penilaian: 4.7

Timberk TEF T12 TH3

Kipas Timberk TEF T12 TH3 menonjol dari model meja lain dengan reka bentuk khasnya 'lapang'. Akhir sekali, kekurangan grid pelindung berlaku di sini. Dan tidak ada kerana keselamatan pisau itu sendiri – mereka terbuat dari bahan lembut. Penyelesaian cerdas ini secara automatik mewujudkan keselamatan untuk kanak-kanak. Set ini merangkumi bilah warna yang berbeza (kelabu, oren, biru). Beratnya berat 2.6 kg.

Kualiti lain yang dapat dilihat dari model ini adalah kemampuan untuk bekerja secara bebas tanpa sambungan rangkaian. Masa bekerja bebas adalah sehingga dua jam. Penggunaan kuasa adalah minimum – hanya 15 watt.

Kipas menyokong putaran 90 darjah. Anda boleh menukar antara dua kelajuan pisau. Kawalan dijalankan secara mekanikal. Putaran dapat dihentikan dengan satu sentuhan (teknologi Finger Touch).

Harga: 1690 – 3175 rubel.

Kelebihan

  • kerja yang hampir senyap;
  • penampilan yang menyenangkan;
  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • bilah lembut;
  • autonomi;

keburukan

  • tidak ada kekurangan yang ketara.

Ves VD-302

Penilaian: 4.6

Ves VD-302

Kipas dayung desktop Ves VD-302, menurut pengeluarnya, mampu melayani kawasan seluas hingga 5 kaki persegi dengan cekap. meter. Fungsi putaran automatik dan pelarasan sudut kecondongan. Diameter bilah adalah 35 cm. Operasi dengan menggunakan butang mekanikal. Beratnya berat 2 kg.

Model ini memberikan tiga kelajuan putaran bilah, tetapi pengguna melihat bahawa antara kelajuan ke-2 dan ke-3 perbezaannya minimum. Tetapi ada operasi tambah yang jelas – sangat senyap walaupun pada kekuatan maksimum.

Daripada kekurangan, kita juga dapat menyebutkan kualiti plastik kotak yang sangat rendah. Ini adalah tipikal teknik Ves, yang secara terbuka diposisikan sebagai murah. Juga, banyak pengguna mendapati kabel kuasa 1.2 meter terlalu pendek.

Harga: 990 – 2020 sapu.

Kelebihan

  • kekompakan;
  • kerja yang tenang;
  • pangkalan yang stabil;

keburukan

  • plastik murah;
  • perbezaan antara 2 dan 3 kelajuan secara praktikal tidak dapat dilihat;
  • kord kuasa pendek;

Kipas rumah mana yang boleh dipilih

Sekarang kita merumuskan kesimpulan pakar kami, pemerhatian pengguna sebenar dan ciri rasmi yang dinyatakan oleh pengeluar.

  1. Daripada peminat lantai paling bajet, Scarlett SC-1370 dan Lumme LU-105 hampir sama, dengan satu-satunya perbezaan bahawa Scarlett akan jauh lebih mahal. Maxwell MW-3508 tidak mudah. Di satu pihak, ada kelebihan besar – alat kawalan jauh. Tetapi di sisi lain, terdapat terlalu banyak keluhan bahawa struktur itu secara harfiah 'runtuh di depan mata kita'.
  2. Daripada tiga model dengan alat kawalan jauh, Tefal VF5550F0 Turbo Silence pasti berada di tempat pertama, walaupun model ini jauh lebih mahal daripada dua yang lain. Kebolehpercayaan dan kualiti binaan setaraf di sini. Satu-satunya perkara ialah semasa membeli, anda perlu memastikan tahap kebisingan diterima dalam mod yang berbeza secara peribadi. Sekiranya harga minimum masih penting, maka VITEK VT-1909 CH sangat sesuai. Model ini mempunyai kekurangan, tetapi sekurang-kurangnya dua kali lebih murah.
  3. Dari dua model kipas radial yang dipersembahkan, kami boleh mengesyorkan VITEK VT-1933 jika daya maksimum sangat penting bagi anda. Tetapi bersiaplah untuk bunyi yang ketara. Sekiranya, sebaliknya, bunyi tidak diingini, ambil AEG T-VL 5537. Tetapi jika anda merancang untuk memasang kipas di sudut jauh, maka VITEK VT-1933 masih lebih baik kerana interaksi alat kawalan jauh dan penerima yang sangat baik. AEG T-VL 5537 jauh lebih lemah dalam hal ini.
  4. Bagi peminat Dyson AM06 25, komen tidak diperlukan di sini. Sudah tentu, ini adalah contoh peralatan berkualiti tinggi yang berguna dan berkualiti tinggi. Tetapi tidak semua orang akan bersedia mengeluarkan jumlah itu untuk kipas desktop.
  5. Sekiranya anda masih memerlukan kipas desktop, kami mengesyorkan untuk melihat lebih dekat model BORK P510. Ia adalah peranti yang kuat dan boleh dipercayai dengan semua fungsi yang diperlukan tanpa hiasan tambahan yang tidak perlu. Untuk estetika sebenar, Timberk TEF T12 TH3 sesuai – model yang cantik, asli dan berfungsi sepenuhnya. Ves VD-302 hanya sesuai jika anda ingin menjimatkan wang. Jika tidak, model ini jauh lebih rendah daripada dua yang lain.

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen