12 pembayaran dalam talian terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Dengan penembusan Internet ke dalam semua bidang kehidupan, banyak bentuk interaksi warga dengan institusi negara mula berjaya bergerak dalam talian. Sebagai contoh, kemunculan dan pelaksanaan daftar tunai dalam talian memungkinkan untuk menyelesaikan banyak masalah pelaporan oleh pengusaha individu atau badan hukum kepada perkhidmatan pajak, dan pada masa yang sama meningkatkan kualiti perkhidmatan untuk pembeli barang atau pengguna perkhidmatan secara signifikan. Para editor majalah telah menyiapkan gambaran keseluruhan daftar tunai dalam talian, yang pada tahun 2020 mendapat permintaan dan pengiktirafan tertinggi di kalangan pengusaha individu, perniagaan sederhana dan besar.

Penarafan pejabat tiket dalam talian terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Daftar tunai dalam talian mudah alih terbaik (dengan bateri) 1 Merkuri 115F RUB 4,690
2 Juruwang 7 RUB 16 900
3 Evotor 5i RUB 24,300
4 ATOL 91F RUB 9 600
5 Evotor 7.3 RUB 16 900
6 LiteBox 5 RUB 10,850
7 LiteBox 7 RUB 12 850
Daftar tunai dalam talian pegun terbaik 1 ATOL 20F RUB 19,285
2 ATOL 150jam (Sigma 10) RUB 19,700
3 Juruwang F RUB 9,200
4 LiteBox X RUB 41 600
5 Viki klasik RUB 54 600

Daftar tunai dalam talian mudah alih terbaik (dengan bateri)

Pada pilihan pertama, kita akan melihat contoh terbaik pembayaran dalam talian luar talian. Ini merujuk kepada daftar tunai ringkas yang dilengkapi dengan bateri yang boleh dicas semula dan mampu beroperasi dalam mod mudah alih. Ini adalah penyelesaian yang optimum untuk setiap usahawan yang bekerja dalam mod dinamik, dan juga untuk organisasi komersial lain di mana mobiliti daftar tunai adalah penting. Sebagai alternatif, daftar tunai dalam talian luar talian juga boleh digunakan sebagai tempat tetap di tempat di mana gangguan elektrik atau internet sering berlaku.

Merkuri 115F

Penilaian: 5.0

Merkuri 115F

Pertama, kami akan mempertimbangkan versi mudah alih yang paling murah untuk pembayaran dalam talian tanda dagangan Mercury. Model 115F adalah salah satu yang paling popular di baris ini, bersama dengan 180F dan 185F, yang mana kita juga akan mengatakan beberapa perkataan kemudian.

Fungsi Mercury 115F menjadikan peranti ini hampir universal – sebarang transaksi tunai, kawalan dan perakaunan, menjadikan jurnal dalam bentuk elektronik. Aplikasi utamanya jelas – mencetak cek, dokumen perakaunan, tiket. Dan ini adalah fungsi terakhir yang berfungsi sebagai faktor permintaan tinggi untuk melengkapkan pengangkutan awam. Mercury 115F sering dipasang di bas untuk kutipan tol. Pencetakan tiket dilakukan dengan satu sentuhan butang.

Ciri teknikal Mercury 115F adalah seperti berikut. Sarung dengan dimensi 230x116x65mm diperbuat daripada plastik yang kukuh, dan digabungkan dengan berat 1.2kg yang rendah, ini memberikan ketahanan terhadap penurunan dan beban kejutan, yang sangat penting untuk keadaan operasi mudah alih. Butang mekanikal, skrin LCD padat dengan lampu latar biru. Kapasiti bateri – 2000mAh, yang dijamin memberikan operasi autonomi tanpa mengecas sekurang-kurangnya sehari, sehingga 72 jam.

Dari segi mencetak resit, caj penuh cukup untuk 500 resit. Lebar pita resit adalah 57.5mm. Kelajuan cetak – 7 baris sesaat (35mm sesaat). Percetakan termal senyap. Penggantian tali pinggang cepat EasyLoad. Potong automatik tidak disediakan.

Daftar tunai dalam talian model ini disambungkan ke komputer melalui antara muka miniUSB. Konfigurasi dan semua penyelenggaraan dilakukan menggunakan perisian proprietari. Kerja-kerja dengan pangkalan data barang dilakukan dengan cara yang sama. Model ini menggunakan kad memori microSD hingga 32GB sebagai penyimpanan data. Untuk pemindahan data, modul Wi-Fi dan slot kad SIM untuk pengendali mudah alih dengan sokongan untuk teknologi 2G dan 3G disediakan di sini.

Mercury 115F mempunyai perkakasan dan perisian terbina dalam untuk menyambungkan pengimbas kod bar. Pelbagai suhu operasi membolehkan model ini digunakan tanpa masalah pada suhu hingga 20 darjah di bawah sifar, yang menjadikan model ini paling sesuai untuk perdagangan lapangan.

Meja tunai dalam talian Mercury 115F boleh dibeli dari pengeluar atau pengedar rasmi dalam pilihan konfigurasi yang berbeza: dengan pemacu fiskal untuk tempoh yang berbeza atau tanpa pemacu fiskal.

Dalam pelbagai jenis tanda dagangan Mercury terdapat model pembayaran dalam talian yang sama-sama popular – 180F dan 185F. Yang pertama adalah yang terkecil dalam segmen ini dengan sumber pencetakan resit yang besar – sehingga 3000 sehari. Yang kedua hampir sama dengan 115F yang dipantau, hanya sedikit lebih ringan, penyambung sambungannya adalah USB Type A bersaiz penuh dan antara muka RS-232 disediakan untuk menghubungkan timbangan.

Kelebihan

  • badan ringan dan tahan lama;
  • kawalan mudah;
  • pemindahan data melalui Wi-Fi atau rangkaian mudah alih;
  • penggantian pita resit yang mudah (EasyLoad);
  • suhu operasi dari -20 darjah;
  • sesuai untuk EGAIS;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • tidak serasi dengan 1C.

Juruwang 7

Penilaian: 4.9

Juruwang 7

Isu kedua ialah daftar tunai dalam talian yang sedikit lebih mahal dan lebih berfungsi KASSATKA 7, yang dari segi operasi berbeza dengan kaedah input sebelumnya – ia tidak menggunakan papan kekunci mekanikal, tetapi skrin sentuh.

KASSATKA 7 adalah daftar tunai dalam talian mudah alih yang tertumpu terutamanya kepada perniagaan kecil dengan peruncitan mikro: kedai kopi, salon kecantikan, kedai pembaikan kecil, gerai, mana-mana kedai runcit lain dengan aliran pelanggan yang kecil. Keupayaan untuk bekerja pada suhu di bawah sifar membolehkan anda menggunakan kaunter pembayaran untuk makanan segera jalanan dan penjualan di luar lokasi hampir sepanjang musim. Sepenuhnya mematuhi 54-ФЗ dan boleh dihubungkan ke mana-mana OFD (pengendali data fiskal).

Mari kita teliti ciri teknikal utama model ini. Dimensi sarung plastik ditentukan oleh skrin sentuh warna LCD 7-inci, yang menempati hampir keseluruhan kawasan panel depan. Resolusi – 1024 × 600 piksel. Elektronik dikendalikan oleh pemproses 4-teras. Volume RAM terbina dalam – 1GB, terbina dalam – 8GB, kad memori microSD luaran sehingga 32GB disokong. Perisian daftar tunai berjalan pada sistem operasi Android versi 6 atau lebih tinggi.

Tiga pilihan sambungan boleh digunakan untuk penghantaran data: WI-FI, Internet mudah alih atau Ethernet berwayar. Sambungan tanpa wayar ke komputer – Bluetooth, berwayar – USB Host 2 port. Bateri lithium-ion terbina dalam dengan kapasiti 2500mAh direka untuk penggunaan aktif sehingga 8 jam. Sebagai pilihan, bateri berkapasiti dua kali lebih banyak dapat dipasang. Daftar tunai boleh berfungsi semasa mengecas tanpa jeda.

Pencetak termal terbina dalam mencetak resit pada kertas 58mm. Diameter gelendong – hingga 50mm. Kelajuan cetak – sehingga 18 baris sesaat.

Dalam pembayaran dalam talian KASSATKA 7 terdapat satu lagi inovasi penting yang secara signifikan memperluas keupayaan peranti. Kami bercakap mengenai fungsi akaun peribadi, dengan mana anda dapat melakukan banyak tindakan dari jarak jauh: menguruskan rangkaian barang, mengedit program kesetiaan, menukar data dengan platform perakaunan lain, hingga tahap tertentu mengawal pekerjaan pekerja dan banyak lagi.

Dengan kesan umum dari KASSATKA 7, para pakar memberi amaran agar tidak ada gangguan. Modul NFC terbina dalam dinyatakan berfungsi sepenuhnya, tetapi sebenarnya, versi ini tidak berfungsi dengan baik. Pengilang mungkin telah menyelesaikan masalah pada masa penerbitan ini. Tetapi jika tidak, anda boleh mencari alternatif yang baik – juruwang dalam talian KASSATKA Mini 7, di mana pemerolehan telah dilaksanakan sepenuhnya.

Kelebihan

  • skrin sentuh;
  • kelajuan kerja;
  • kawalan paling mudah;
  • pelbagai pilihan komunikasi;
  • akaun peribadi yang selesa;
  • bersedia untuk bekerja di EGAIS;
  • rekaan 'bergaya'.

keburukan

  • Modul NFC mungkin tidak berfungsi;
  • tidak menyokong pra-pesanan dan pemeriksaan belum selesai;
  • hanya satu sistem percukaian.

Evotor 5i

Penilaian: 4.8

Evotor 5i

Sekarang mari kita mempertimbangkan produk baru yang cerah tahun 2019 – juruwang dalam talian yang progresif dan berfungsi Evotor 5i. Terminal ini difokuskan pada perusahaan penghantaran, perdagangan mudah alih dan pasar, perkhidmatan kurier, gerai kecil, kios makanan segera. Terdapat pemerolehan sepenuhnya. Untuk harganya, model ini jauh lebih mahal daripada versi sebelumnya.

Berat peranti minimum – hanya 393g, dan dimensi juga boleh dikemas – 208.4x86x50mm. Dikendalikan melalui skrin sentuh 5.5 inci dengan resolusi 1280 × 720 dan ketumpatan piksel yang cukup tinggi 267 per inci. Pilihan sambungan dan pemindahan data: Wi-Fi, komunikasi mudah alih 2G / 3G, modul Bluetooth 4.0. Dua kamera terbina dalam dan modul kedudukan satelit dengan sokongan GPS dan GLONASS. Port USB disediakan untuk menyambungkan periferal – satu-satunya, tetapi untuk itu, format peranti padat, dan jika dikehendaki, port dapat dengan mudah diskalakan menggunakan hub.

Fungsi kerja Evotor 5i cukup luas sejak awal, tetapi ia dapat ditambah dan dikembangkan dengan mudah dengan hanya memasang aplikasi yang diperlukan sama seperti yang dilakukan di mana-mana telefon pintar. Perisian yang dipasang sebelumnya adalah percuma, merangkumi semua operasi asas yang diperlukan: semua yang berkaitan dengan penjualan dan pemulangan barang, termasuk potongan; perakaunan (penerimaan, penghapusan, inventori, dll.). Perisian berbayar tambahan mengembangkan keupayaan pembayaran dalam talian dengan ketara: bekerjasama dengan EGAIS, interaksi dengan 1C, kedai dalam talian, dll.

Seperti model sebelumnya, daftar tunai ini mempunyai fungsi akaun peribadi dengan kemampuan yang sama untuk pengurusan, kawalan dan perakaunan jarak jauh. Dan di sini pemerolehan sudah dilaksanakan sepenuhnya – menerima kad apa pun, membayar melalui kod QR, perkhidmatan pembayaran terkenal (Google Pay, Apple Bayaran, Samsung Pay, WeChat Pay, Alipay). Anda boleh menyambung dan mengatur pemerolehan dalam akaun peribadi yang sama. Fungsi pengimbas foto yang senang diperhatikan. Evotor 5i tidak memerlukan pengimbas kod bar yang berasingan untuk menambahkan item dengan cepat. Untuk melakukan ini, anda boleh menggunakan kamera terbina dalam, dan peranti secara bebas akan menemui semua maklumat mengenai produk di awan.

Autonomi dari segi bekalan kuasa model ini benar-benar terbaik – set penghantarannya merangkumi sebanyak dua bateri lithium-ion standard dengan kapasiti 2400 mAh setiap satu. Jumlah kapasiti kedua-dua bateri cukup untuk 12 jam operasi. Sekiranya daftar tunai dalam talian 'dimuatkan' semata-mata dengan pencetakan cek, maka masa operasi berterusan adalah 8 jam.

Kelebihan

  • skrin sentuh;
  • kelajuan kerja;
  • kemudahan pengurusan;
  • alat kawalan jauh;
  • pengimbas gambar;
  • penambahan produk mudah dengan kod bar;
  • bersedia untuk EGAIS;
  • pemerolehan sepenuhnya.

keburukan

  • tidak ada microUSB untuk mengisi semula dari powerbank (keinginan pengguna).

ATOL 91F

Penilaian: 4.7

ATOL 91F

Sekarang mari kita kembali ke faktor bentuk jenis butang dan kategori harga yang lebih rendah – mari lihat daftar tunai dalam talian ATOL 91F jenis baru (nudger). Mari kita jelaskan bahawa pelbagai pengeluar dengan nama yang sama mempunyai versi yang sedikit lebih baik – ATOL 92F. Tetapi tidak ada perbezaan mendasar dan sangat ketara antara versi ini, sementara 92F jauh lebih besar dan lebih berat. Kami, dengan mengutamakan format ringkas, akan memfokus pada 91F.

Secara luaran, peranti ini kelihatan 'pedesaan' kerana papan kekunci mekanikal dengan butang sudut. Sebenarnya, format ini mempunyai khalayak yang besar yang tidak mengenali atau tidak dapat menyesuaikan diri dengan PKC dengan kawalan sentuh. Pada akhirnya, butang itu digosokkan, dengan sentuhan yang bagus, dan secara umum, bahagian luar kelihatan lebih menipu jika anda melihat fungsinya dengan lebih dekat.

Badan daftar tunai dalam talian dengan dimensi 187x85x66mm diperbuat daripada plastik hitam atau merah yang kuat. Beratnya berat 390g, skrin LCD berukuran 2,7 inci monokrom dengan 6 baris dengan lampu latar yang boleh disesuaikan. Antaramuka utama terletak di sebelah kiri peranti: slot untuk kad SIM operator mudah alih (hanya 2G yang disokong), soket untuk kabel LAN RJ-45, soket Micro-USB untuk bekalan kuasa dan pengisian bateri. Antara muka tanpa wayar: modul Wi-Fi dan Bluetooth.

Pencetak termal model ini mempunyai sumber pita penerimaan sekitar 50 km. Diameter roll standard – 43mm (panjang belitan – 30 meter), lebar periksa – 58mm. Potong – sisir secara manual. Kelajuan pencetakan agak sederhana – 50mm sesaat, yang sebenarnya memungkinkan untuk benar-benar mencetak seratus atau dua cek sehari, tidak lebih. Percetakan kod QR disokong. Mengganti pita penerimaan sangat mudah dan cepat.

Peranti berfungsi dari pek bateri yang memberikan autonomi hingga 8 jam. Operasi semasa pengecasan disokong. Bateri terletak di bawah penutup belakang bersama dengan akumulator fiskal, yang juga mudah diganti dan tidak memerlukan kelayakan khas dari pengendali.

Daftar tunai dalam talian Atol 91F mempunyai 'kesinambungan' – akaun peribadi, seperti penyelesaian di atas. Ini memperluas keupayaan peranti dengan ketara dan mengimbangi kekurangan fungsi langsung – mengedit pangkalan data produk, laporan, analitik, dll. Pejabat tiket itu sendiri mempunyai mod tiket terpasang khusus untuk pengangkutan penumpang.

Kelebihan

  • saiz dan berat kecil;
  • kesederhanaan pembangunan dan operasi yang melampau;
  • serba boleh;
  • mod tiket;
  • Kawasan Peribadi;
  • pilihan yang berbeza untuk pemindahan data;
  • sokongan untuk mengisi semula semasa operasi;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • berfungsi tidak stabil pada suhu rendah, walaupun kemungkinan seperti itu dinyatakan.

Evotor 7.3

Penilaian: 4.6

Evotor 7.3

Satu lagi daftar tunai dalam talian Evotor dalam tinjauan kami, dan ini akan menjadi model Evotor 7.3 – hari ini salah satu terminal pintar yang paling berfungsi, maju secara teknikal dan menuntut. Tujuan utama model ini adalah automasi lengkap kedai runcit, tetapi kerana adanya bateri yang kuat dan kaedah komunikasi yang berbeza, terminal dapat dengan mudah digunakan dalam perdagangan lapangan.

Evotor 7.3 sudah menggunakan skrin sentuh sebagai panel kawalan. Dimensi terminal – 247х112х115mm. Ini banyak, dan beratnya juga lumayan – kira-kira 1.5 kg. Maksudnya, model ini benar-benar mudah alih, tetapi ukuran dan beratnya harus diambil kira sekiranya perdagangan di luar lokasi mengambil bahagian yang besar dari perolehan. Penampilan peranti agak tinggi – format 'telefon pintar' dengan reka bentuk elegan minimalis. Skrin sentuh 7 inci dengan resolusi 1024×600.

Ciri utama elektronik terminal adalah seperti berikut: Pemproses 4-teras Mediatek MT8321 dengan frekuensi 1.3 GHz; RAM 1GB; Memori dalaman 8GB; lima port USB untuk pelbagai persisian; dua port COM untuk menyambungkan penarik tunai; kamera dengan resolusi 5MPix. Pelbagai pilihan sambungan termasuk Wi-Fi dan Bluetooth 4.0 modul tanpa wayar, sambungan selular 2G dan 3G, serta penyesuai rangkaian Ethernet terbina dalam dengan bicu RJ45 standard. Ia juga menyokong sambungan pengimbas kod bar, timbangan, pencetak label. Perisian ini berjalan pada sistem pengendaliannya sendiri iaitu Evotor OS 3.

Pemeriksaan dalam talian Evotor 7.3 dilengkapi dengan pencetak termal buatan Bulgaria dengan kelajuan cetak yang cukup tinggi – 90mm sesaat. Lebar pita resit adalah 57mm. Sumber prestasi – pita sehingga 100 km.

Dari segi fungsi, model ini paling serba boleh dengan latar belakang perkara di atas. Peranti ini berfungsi dengan OFD, menyokong pembayaran bukan tunai, berinteraksi secara harmoni dengan sistem inventori. Di sini, pengguna juga mempunyai akaun peribadi dengan semua kemungkinan – kawalan jauh dan konfigurasi, pengagihan hak akses untuk juruwang, menyimpan rekod penjualan dan baki, menyunting pangkalan data produk dan banyak lagi. Semua perisian asas adalah percuma dan diprapasang, dan anda boleh menemui alat perisian lain di kedai aplikasi untuk memperluas fungsi.

Terminal boleh beroperasi dari sumber utama atau dari pek bateri yang terdiri daripada empat sel AA (termasuk dalam set penghantaran) dengan jumlah kapasiti 2600mAh. Hayat bateri adalah dari 8 hingga 14 jam, bergantung pada intensiti penggunaan.

Kelebihan

  • fungsi yang luas;
  • sambungan terus dari laci tunai;
  • elektronik yang kuat;
  • fungsi yang luas;
  • kelajuan percetakan penerimaan yang tinggi;
  • akaun peribadi dengan alat kawalan jauh;
  • kelajuan kerja;
  • autonomi;
  • penampilan bergaya.

keburukan

  • mungkin terdapat kesulitan konfigurasi yang memerlukan bantuan perkhidmatan rasmi.

LiteBox 5

Penilaian: 4.5

LiteBox 5

Daftar tunai dalam talian mudah alih berkualiti tinggi, cekap, mudah dan boleh dipercayai dari tanda dagangan LiteBox. Model ini tersedia dalam dua versi – dengan dan tanpa memperoleh, ditambah akumulator fiskal untuk jangka masa yang berbeza.

Daftar tunai adalah terminal berteknologi tinggi moden dengan kawalan sentuh – skrin 5.5 inci sebenarnya adalah skrin tablet penuh. Ini adalah penyelesaian lengkap untuk setiap pengusaha dan LLC individu, sebahagian besar perolehan yang diusahakan oleh perdagangan, termasuk barang kena cukai, atau penyediaan perkhidmatan. Dimensi terminal yang padat – 211x83x54mm, dan berat 500g yang boleh diterima membolehkan penggunaan daftar tunai dalam keadaan dinamik – perkhidmatan penghantaran, jalan keluar dan perdagangan pasaran.

Secara ringkas mengenai ciri teknikal utama peranti. Skrin sentuh LCD berwarna dengan resolusi 1280×720. Elektronik berdasarkan pemproses 4-teras dengan frekuensi 1.3 GHz. RAM 1GB, 8GB terbina dalam, terdapat slot untuk kad memori kilat luaran. Bekalan kuasa dan pengisian semula bateri dari sumber melalui unit bekalan kuasa standard 5V, 3A. Kapasiti bateri terbina dalam – 5200mAh. Terminal boleh berfungsi sehingga 24 jam dari bateri dengan pengisian penuh.

Terdapat tiga saluran tanpa wayar untuk penghantaran data dalam versi ini: Bluetooth, Wi-Fi dan komunikasi selular dengan sokongan 3G. Port USB-C disediakan untuk menyambung ke PC. Sistem operasi yang dipasang sebelumnya – Android 6.

Pencetak termal terbina dalam mencetak pada kelajuan hingga 75mm sesaat. Lebar tali pinggang – 57mm. Sumber pencetak – pita 100 km. Potong – sisir keluli.

Pembayaran boleh digunakan untuk pekerjaan penuh dengan EGAIS: menerima dan meletakkan barang di kunci kira-kira, menghapuskan, menjual, mengembalikan, memindahkan, mendamaikan baki. Untuk bekerja dengan EGAIS, perlu menyambungkan terminal ke PC dengan perisian proprietari untuk perakaunan inventori LiteBox dan UTM.

Kelebihan

  • padat dan ringan;
  • kelajuan kerja;
  • kestabilan dan kebolehpercayaan;
  • kesederhanaan tetapan;
  • kemudahan penggunaan;
  • sesuai untuk kerja penuh dengan EGAIS;
  • bateri berkapasiti;
  • sokongan profesional berkualiti tinggi.

keburukan

  • komen pengguna yang terpisah dan tidak sistematik pada tetapan awal.

LiteBox 7

Penilaian: 4.4

LiteBox 7

Dan pemilihan daftar tunai dalam talian mudah alih terbaik dengan bateri akan diselesaikan oleh model lain yang lebih maju yang dihasilkan oleh syarikat Rusia terkenal LiteBox. Nombor 7 dalam nama itu tidak bermaksud urutan pelepasan model dan bukan generasi, tetapi pepenjuru pada layar tablet berdasarkan terminal yang dibina (dalam versi di atas, pendekatan yang sama dengan nomenklatur). Seperti model sebelumnya, 'tujuh' hadir dalam pengubahsuaian dengan dan tanpa memperoleh.

LiteBox 7 adalah daftar tunai mudah alih ringkas dengan dimensi kotak 260x120x80mm dan berat 0.77kg. Parameter ini, digabungkan dengan fungsi, menjadikan pembayaran sebagai alat yang efektif untuk melengkapkan gerai runcit, perusahaan servis, perkhidmatan pengiriman, dan segala bentuk perdagangan bergerak. Pek bateri berkapasiti menambah sumber daya portabiliti, dari pengisian penuh terminal boleh berfungsi sehingga 14 jam, dan dalam mod siap sedia – sehingga 5 hari. Kapasiti unit – 2500mAh.

Untuk komunikasi, meja tunai menggunakan set antara muka yang sedikit lebih maju. Ini adalah tiga modul tanpa wayar – Wi-Fi, Bluetooth dan modul selular dengan sokongan 3G; dan ditambah kad rangkaian terbina dalam dengan antara muka RJ45 untuk Ethernet berwayar.

Untuk menyambungkan periferal ke daftar tunai, dan daftar tunai itu sendiri ke komputer, terdapat dua port USB penyambung Jenis A standard dan satu mikro-USB. Dengan cara ini anda boleh menyambungkan pengimbas kod bar, terminal pemerolehan (jika belum dibina), skala checkout, dll. Kawalan dilakukan melalui skrin sentuh tablet asas dengan resolusi 1024×600.

Pencetak termal terbina dalam LiteBox 7 mencetak pada kelajuan hingga 100 mm sesaat. Lebar pita resit adalah 57mm. Sumber pencetak – pita 100 km. Potong automatik tidak disediakan, hanya sisir keluli.

Perisian model ini dijalankan pada versi OS Android tidak kurang dari 6. Perisian ini cukup senang dan senang dipelajari. Checkout disesuaikan sepenuhnya untuk bekerja dengan EGAIS. Hanya untuk ini, seperti dalam kes sebelumnya, terminal perlu disambungkan ke PC dengan UTM dan sistem inventori yang dipasang.

Fungsi LiteBox 7 yang luas menjadikan pembayaran dalam talian ini hampir universal. Proses penambahan produk baru dengan mengimbas kod bar dan mencari maklumat yang tepat dalam katalog awan sepenuhnya automatik.

Kelebihan

  • saiz kecil dan berat yang boleh diterima;
  • kemudahan belajar dan penggunaan;
  • kerja yang stabil dan tidak terganggu;
  • pelbagai kaedah komunikasi;
  • keserasian dengan skala checkout dan periferal lain;
  • penampilan berteknologi tinggi;
  • harga yang sangat berpatutan.

keburukan

  • komen tidak sistematik dari pengguna.

Daftar tunai dalam talian pegun terbaik

Pilihan kedua pembayaran dalam talian terbaik mengikut versi dibuat oleh pakar kami berdasarkan pemasangan pegun dengan kuasa berterusan dari rangkaian. Penyelesaian ini mempunyai kelebihannya jika aktiviti keusahawanan tidak secara pasti menyiratkan perdagangan di luar kawasan.

ATOL 20F

Penilaian: 4.9

ATOL 20F

Mari mulakan dengan pilihan paling belanjawan – daftar tunai dalam talian dalam bentuk faktor pendaftar fiskal murni ATOL 20F. Model ini adalah versi 'diubah suai' dari model ATOL 22F kos rendah yang popular. Yaitu, 20F dipermudahkan secara khusus sebanyak mungkin dan semua yang tidak diperlukan dikeluarkan untuk mengurangkan kos. Hari ini ATOL 20F adalah terminal POS dalam talian termurah di segmen ini.

Mari kita jelaskan – daftar tunai dalam talian ATOL 20F melaksanakan fungsi utama perakaunan operasi perdagangan – pendaftar fiskal dan terminal penerbitan cek. Tidak ada papan kekunci atau paparan, dan semua kawalan dilakukan melalui PC atau peranti lain yang serasi.

Dimensi badan peranti adalah 131x135x195mm, berat daftar tunai 1.2 kg. Pencetak termal terbina dalam boleh mencetak pada kertas penerimaan dengan lebar yang berbeza – dari 58 hingga 80mm. Kelajuan cetak – sehingga 100 mm sesaat. Sumber pencetak – pita resit 100 – 150 km. Pencetak dilengkapi dengan pemotong automatik. Mengganti barang habis sangat mudah dan cepat.

Juruwang ATOL 20F dilengkapi dengan modul komunikasi tanpa wayar Wi-Fi dan Bluetooth, modul radio selular, antara muka USB dan bicu RJ-12 untuk sambungan langsung penarik tunai. Model-model ini sesuai untuk sebarang akumulator fiskal untuk jangka masa 13 – 15 hingga 36 bulan.

Selepas ini, format pegun dengan kuasa utama tidak menunjukkan kehilangan data wajib sekiranya berlaku gangguan elektrik yang tidak dijangka. ATOL 20F dilengkapi dengan memori yang tidak stabil, yang selalu menyimpan maklumat mengenai operasi dan pencetakan resit. Beberapa model pegun dilengkapi dengan pek bateri berkapasiti kecil untuk membolehkan juruwang sekurang-kurangnya melayani barisan yang tersisa.

Model ini sesuai untuk perusahaan yang menggunakan pelbagai sistem cukai: UTII, OSNO, PSN, STS. Fungsinya dalam kombinasi dengan perisian proprietari dan peralatan tambahan cukup untuk kedua-dua usahawan individu dan perusahaan perdagangan besar.

Kelebihan

  • dimensi dan berat minimum;
  • operasi yang boleh dipercayai dan bebas masalah;
  • mencetak pada pita dengan saiz apa pun;
  • penghantaran data berwayar dan tanpa wayar;
  • kelajuan cetak;
  • pemotongan automatik;
  • harga paling berpatutan.

keburukan

  • tidak ada kekurangan asas yang dijumpai.

ATOL 150jam (Sigma 10)

Penilaian: 4.8

ATOL 150jam (Sigma 10)

Produk lain dari ATOL adalah model daftar tunai dalam talian 150f yang tidak bergerak, yang sering disenaraikan dalam katalog kedai dalam talian sebagai Sigma 10. Penamaan ini setara, tetapi model tersebut termasuk dalam daftar rasmi sebagai 150f. Dan box office ini sudah sangat berbeza dengan yang sebelumnya, yang langsung dapat dilihat pada pandangan pertama.

Model ini sudah menjadi terminal pintar lengkap dengan skrin sentuh yang besar, dari mana kawalan dijalankan. Layar terbina dalam, tetapi pada masa yang sama ia dipisahkan menjadi sub-modul yang berasingan, yang menambah futurisme dan kemudahan bagi juruwang untuk reka bentuk peranti kerana kemampuan untuk menyesuaikan sudut kecenderungan.

Dimensi pembayaran – 239x151x104mm, berat 2.1kg. Saiz skrin pepenjuru adalah 10 inci. Matriks IPS berkualiti tinggi memberikan sudut tontonan 178 darjah, yang penting bagi perkhidmatan pelanggan yang sangat pantas, misalnya, di tempat katering.

Pencetak termal buatan Jepun memasukkan resit bercetak di sebelah kanan daftar tunai. Kelajuan cetak – sehingga 100 mm sesaat. Pita resit yang serasi lebar 57mm dan panjang 32m. Sumber pencetak – pita resit 50 km. Sumber pemotong – 500 ribu pemotongan.

Checkout ATOL 150f dilengkapi dengan rangkaian antara muka yang sangat luas: tiga modul komunikasi untuk penghantaran data – Ethernet berwayar dan Wi-Fi tanpa wayar dan 3G. Periferal boleh dihubungkan melalui USB-A (empat port), jenis peranti tertentu melalui Bluetooth, penarik tunai melalui antara muka RJ-11 yang berasingan.

Bahagian utama fungsi ATOL 150f (Sigma 10) tertumpu pada perisian proprietari yang telah dipasang sebelumnya. Selain fungsi langsung perakaunan barang yang dijual, dalam aplikasi daftar tunai Anda juga dapat melacak semua pergerakan barang, melihat perincian penjualan, baki, dan membuat analisis perbandingan. Pembayaran menyokong penetapan potongan harga yang berbeza untuk kumpulan barang yang berlainan, dengan mempertimbangkan waktu dan bahkan lokasi 'promosi' barang di lantai perdagangan.

Bagi pengurusan perusahaan, fungsi perisian proprietari seperti analisis automatik produktiviti juruwang, mengesan aktiviti penjualan untuk jangka masa tertentu akan menjadi menarik. Sistem ini membolehkan anda mengeksport pangkalan data ke format csv yang popular.

Model ini secara amnya mendapat maklum balas positif dari pengguna, kecuali beberapa komen mengenai perisian. Perisian eksklusif pada masa pelancaran model ini dan untuk beberapa waktu selepas itu jelas memerlukan beberapa kerja dan penambahbaikan. Pembangun berjanji untuk menguji perisian secara menyeluruh dan melepaskan kemas kini yang sesuai.

Kelebihan

  • skrin sentuh besar dengan pelarasan IPS-matriks dan sudut kecondongan;
  • kelajuan dan kestabilan kerja secara umum;
  • kelajuan cetak;
  • pemotong automatik;
  • sambungan terus dari laci tunai;
  • penyatuan dengan 1C;
  • bateri sandaran untuk penutupan yang betul;
  • salah satu penyelesaian terbaik untuk katering awam dan terutama makanan segera;
  • reka bentuk berteknologi tinggi.

keburukan

  • aduan mengenai 'kelembapan' perisian (mungkin telah diperbaiki).

Juruwang F

Penilaian: 4.7

Juruwang F

Sekarang marilah kita mengalihkan perhatian anda kepada satu lagi penyelesaian menarik yang sepenuhnya memenuhi keperluan moden untuk perakaunan operasi perdagangan. Ini adalah produk syarikat Dreamkas – daftar tunai dalam talian dengan nama 'asli' 'Cashier F'. Kelalaian yang jelas dan sengaja ini dari segi penamaan menimbulkan sedikit kekeliruan, kerana dengan nama 'Kassa F' dan 'Dreamkas F', anda sering dapat menemui terminal versi lama di lantai perdagangan. Di sini kita bercakap mengenai versi yang dikemas kini dengan skrin yang lebih besar dan reka bentuk yang jauh lebih menarik (tidak seperti generasi sebelumnya).

Walaupun meja tunai ini tidak bergerak, ia tetap padat – 279x156x99mm dan tidak terlalu berat – 700g. Dilengkapi dengan papan kekunci mekanikal, tetapi selesa dan menarik – butang getah, menyenangkan untuk disentuh, dibuat dengan baik, warna yang menyenangkan. Ini adalah langkah maju yang besar dibandingkan dengan generasi sebelumnya Kassa F, yang dibezakan dengan kualiti yang baik dan fungsi yang luas, tetapi reka bentuk dan ergonomi yang sama sekali tidak tahan dengan kritikan. Juga, Kassa F baru menerima layar LCD warna yang diperbesar ke semua arah.

Model ini mempunyai fungsi yang cukup luas untuk digunakan di perusahaan perdagangan besar dan kecil, sektor perkhidmatan, kedai dalam talian.

Kualiti tersendiri yang pantas disebutkan adalah kemudahan belajar dan penggunaan maksimum. Segala sesuatu di sini dilakukan untuk belajar bagaimana bekerja dengan daftar tunai boleh menjadi orang dengan tahap latihan dalam waktu minimum. Malah antara muka perisian disusun sedemikian rupa untuk 'memandu' juruwang ke arah yang betul mengenai pilihan operasi dan tidak membiarkan kesalahan pada tahap apa pun. Terdapat sistem petunjuk yang sangat bermaklumat.

Kassa F dapat berinteraksi rapat dengan produk perisian 1C dan disatukan secara harmoni ke dalam sistem perakaunan syarikat. Ini memberikan kemampuan untuk membuat perubahan pada struktur secara fleksibel sekiranya terjadi perubahan dalam perundangan.

Fungsi berguna yang berasingan – Kabinet – dibawa keluar dari box office sebagai perkhidmatan dalam talian. Oleh itu, dengan menggunakan telefon pintar mudah, anda dapat memantau jarak purata cek, pendapatan semasa, keberkesanan promosi berterusan, semua ini dalam masa nyata.

Kelebihan

  • kesederhanaan pembangunan dan penggunaan yang melampau;
  • pencegahan maksimum kesalahan pengendali;
  • sistem petunjuk maklumat;
  • fungsi yang luas;
  • kesediaan untuk perubahan perundangan;
  • penyatuan dengan 1C;
  • ergonomi;
  • penampilan yang elegan.

keburukan

  • tidak ada aduan sistematik atau kelemahan yang nyata.

LiteBox X

Penilaian: 4.6

LiteBox X

Sekarang mari kita kembali ke rangkaian LiteBox dan melihat peranti luaran yang kuat, produktif, berfungsi dan pada masa yang sama yang luar biasa berkesan – daftar tunai dalam talian LiteBox X. Dari segi reka bentuk, ini tidak diragukan lagi adalah 'hadiah simpati pengguna', tetapi kemampuan peranti ini juga patut dihormati.

Daftar tunai adalah terminal dalam kotak plastik berkualiti tinggi dalam faktor bentuk candy bar dengan reka bentuk futuristik yang menakjubkan. LCD skrin sentuh terbina dalam pepenjuru 8 inci dan mempunyai resolusi 1280×800.

Kualiti 'unggulan' LiteBox X ditunjukkan bukan hanya dalam reka bentuk, tetapi juga pada set antara muka, dan ia dapat mengejutkan. Bahagian tanpa wayar agak standard: Bluethooth untuk periferal; Wi-Fi dan radio selular dengan sokongan 2G dan 3G untuk penghantaran data. Bahagian berwayar sangat bervariasi: dua port USB Type A, dua micro-USB, dua port rangkaian RJ45, dan bahkan HDMI.

Elektronik berdasarkan pemproses 4-teras yang cukup kuat dengan frekuensi 1.2 GHz. RAM tidak terlalu banyak, tetapi cukup, untuk kelas peranti ini – 1GB. Memori terbina dalam – 8GB. Pencetak termal mencetak pada pita penerimaan 80cm lebar dengan kelajuan 18 baris sesaat.

Checkout ini juga mempunyai dua kamera yang mampu membaca kod bar: yang utama pada 5MP, yang depan pada 2MP; kedua-duanya dengan fungsi menangkap gambar. Terdapat autokrop.

Sehingga April 2020, model khusus ini tidak terdapat di laman web pengeluar, tetapi masih banyak yang dijual. Mungkin pada masa akan datang LiteBox akan terus mengembangkan arah format seperti itu.

Pek bateri terminal membenarkan penggunaan juruwang dalam mod aktif hingga 12 jam, bergantung pada jenis operasi. Dalam mod siap sedia, peranti boleh berfungsi sehingga 5 hari.

Pembayaran membolehkan anda menerima pembayaran tunai dan bukan tunai. Unit pemerolehan menerima kad magnetik, cip (pintar) dan kad tanpa sentuh (PayPass).

Kelebihan

  • fungsi;
  • kemudahan penggunaan;
  • kestabilan dan kebolehpercayaan;
  • skrin sensitif besar;
  • pita cek lebar;
  • pemangkasan automatik;
  • banyak antara muka;
  • dua kamera membaca kod bar;
  • reka bentuk terbaik menurut banyak ulasan.

keburukan

  • tidak ada kekurangan asas yang dijumpai.

Viki klasik

Penilaian: 4.5

Viki klasik

Dan tinjauan mengenai pembayaran dalam talian terbaik menurut majalah akan diselesaikan oleh model yang paling produktif, berfungsi dan mahal di kedua-dua koleksi. Ini adalah produk syarikat Dreamkas yang disebutkan di atas, yang terkenal dengan penamaannya yang pelik. Nasib baik, dalam kes Viki Classic, nama sekurang-kurangnya menunjukkan model tertentu tanpa sebarang kekaburan.

Viki Classic adalah sekumpulan keseluruhan peranti, kerana daftar tunai terdiri daripada dua blok: monitor dengan semua elektronik 'komputer' dan perakam fiskal yang terpisah dengan pemacu dan pencetak termal. Pada masa yang sama, set lengkap fleksibel – perakam fiskal ditawarkan dalam tiga pilihan untuk dipilih dari yang paling sederhana hingga yang paling berfungsi dan mahal.

Ini adalah daftar tunai dengan pakej khas. Sebagai tambahan kepada perkara yang paling penting – bar gula-gula dan pendaftar fiskal – pengeluar juga melengkapkan meja tunai dengan laci tunai, paparan pembeli untuk 2 baris 20 aksara setiap satu, dan pengimbas kod bar. Monoblock skrin sentuh adalah yang terbesar untuk peranti jenis ini – sebanyak 15 inci.

Dimensi skrin yang mengagumkan menjadikan model khusus ini paling sesuai untuk melengkapkan daftar kedai katering, terutama makanan segera: 100 jubin akses cepat (barang bakar, barang pukal, makanan siap saji, dll.) Sesuai di layar, dan kelajuan set membolehkan anda melayani aliran pelanggan secepat mungkin.

Perisian proprietari menggabungkan Viki Classic dengan harmoni ke dalam ekosistem produk Dreamcas lain dengan keserasian penuh dengan semua Pengendali Data Fiskal.

Untuk kit ini, model skala checkout yang paling sesuai adalah disyorkan: CAS AD melalui port COM, CAS ER melalui port COM dan Bar Slim melalui USB.

Akhirnya, beberapa perkataan mengenai unit percetakan. Pembayaran sepenuhnya disesuaikan untuk berfungsi dengan mana-mana peranti keluarga Viki Print, yang merangkumi tiga pencetak resit untuk UTII dan tiga daftar fiskal lengkap dengan pencetak terbina dalam. Model Viki Print 57 Plus dan 80 Plus dilengkapi dengan pemotong resit automatik. Nombor dalam nama model menunjukkan lebar pita resit yang digunakan. Semua peranti Viki Print dapat mencetak objek grafik – logo dan kod QR pada resit.

Kelebihan

  • fungsi yang luas;
  • kemudahan penggunaan;
  • skrin sentuh terbesar;
  • tiga pilihan pendaftar fiskal untuk dipilih;
  • keserasian penuh dengan semua OFD;
  • laci tunai termasuk;
  • penampilan yang luar biasa.

keburukan

  • harga tinggi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen