12 pemampat udara jenis minyak terbaik

Penilaian Produk Rumah Teratas

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pemampat udara jenis minyak menjadi semakin popular dalam kehidupan seharian. Mereka mengatasi rakan bebas minyak dalam jangka masa operasi berterusan, peningkatan sumber dan kecekapan. Hari ini, pelbagai jenis peranti jenis minyak dipersembahkan di pasaran domestik. Mereka berbeza dari segi kos dan ciri teknikal. Untuk mencari model yang paling sesuai, anda harus memperhatikan cadangan pakar kami.

Cadangan untuk memilih pemampat udara jenis minyak

Persembahan. Pemilihan parameter teknikal yang penting kerana produktiviti bergantung pada bilangan alat yang disambungkan secara serentak. Semasa memilih model, anda perlu menambahkan prestasi semua pengguna udara termampat. Bilangan yang dihasilkan harus ditingkatkan sebanyak 30-40%.

Tekanan. Salah satu ciri terpenting pemampat udara adalah tekanan yang dihasilkan. Ia harus sama atau sedikit lebih tinggi daripada tekanan yang diperlukan untuk mengoperasikan alat pneumatik. Dalam kebanyakan kes, 8 bar akan mencukupi.

Kuasa enjin. Selalunya, pengeluar menunjukkan ciri asas pemampat seperti kapasiti dan tekanan pelepasan. Namun, semasa memilih, anda juga boleh mengambil kira kekuatan reka bentuk peranti. Dalam kes ini, perlu memilih pemampat dengan “rizab kuasa” 20-25%.

Isipadu penerima. Sebilangan besar pemampat dilengkapi dengan takungan khas untuk mengumpulkan udara termampat yang disebut penerima. Ia diperlukan, pertama, untuk mematikan pemampat secara berkala setelah mengisi penerima. Kedua, penerima memungkinkan untuk mengepam udara hingga tekanan tertentu. Untuk kerja serius, tangki dengan isipadu 50-100 liter sesuai, dan di ruang domestik, 10 liter akan mencukupi.

Fungsi tambahan. Untuk memastikan umur panjang dan keselamatan semasa operasi, pemampat dilengkapi dengan sejumlah fungsi.

  1. Pengendalian tekanan membolehkan pengguna menetapkan tekanan udara sesuai dengan operasi yang dilakukan. Paling baik apabila had ini dapat disesuaikan dari 1 hingga 8-10 bar.
  2. Injap keselamatan adalah komponen kritikal yang melegakan tekanan berlebihan. Ia memastikan penggunaan alat elektrik dengan selamat.
  3. Perlindungan terlalu panas secara automatik mematikan motor elektrik apabila dipanaskan pada suhu tertentu. Fungsi ini meningkatkan jangka hayat unit.

Peralatan. Ramai pembeli cuba memilih pemampat termurah, tidak mempertimbangkan konfigurasinya. Beberapa model mempunyai bahagian penting seperti selang, pistol pukulan, senapang cat cat, senjata inflasi tayar dan pelbagai penyesuai (muncung). Sekiranya pengguna mempunyai keseluruhan alat tambahan, maka anda boleh membeli peranti tersebut dalam konfigurasi minimum.

Kami telah memilih 12 pemampat udara jenis minyak untuk disemak. Kesemuanya dijual di rangkaian perdagangan Rusia. Semasa memperuntukkan tempat duduk, dewan editorial majalah itu bergantung pada pendapat masyarakat ahli, dengan mengambil kira maklum balas dari pengguna domestik.

Penilaian pemampat udara jenis minyak terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pemampat minyak yang digerakkan tali pinggang terbaik 1 Wester B 050-220 OLB RUB 18,558
2 Denzel PC 2 / 100-370 RUB 20,087
3 Remeza SB4 / S-100.LB30A RUB 28 857
4 Metabo Basic 250-24 W RUB 8,510
5 CALIBER KMK-1600 / 50U RUB 8,900
Pemampat koaksial yang dilincirkan dengan minyak terbaik 1 Wester W 100-220 OLC 17 374 gosok.
2 Denzel PC 2 / 100-360 19 372 gosok.
3 Daewoo Produk Kuasa DAC 60VD RUB 15,990
4 CALIBER KMK-2300 / 50U RUB 11 393
5 Kit Master Fubag Air RUB 9,560
6 Wester W 006-075 OLC RUB 7,999
7 VORTEX KMP-210/10 RUB 5,990

Pemampat minyak yang digerakkan tali pinggang terbaik

Dalam model yang digerakkan tali pinggang, tork dari mesin ke pemampat dihantar melalui takal dan tali pinggang. Skema ini membolehkan anda mengurangkan kelajuan mesin, bekerja dalam jangka masa yang lama tanpa gangguan, dan mengurangkan beban bunyi. Pakar telah mengenal pasti beberapa unit yang boleh dipercayai.

Wester B 050-220 OLB

Penilaian: 4.9

Wester B 050-220 OLB

Pilihan terbaik semasa melengkapkan garaj atau bengkel adalah dengan membeli pemampat jenis minyak Wester B 050-220 OLB. Peranti ini seimbang, ia dibuat dengan baik dan dijual dengan harga yang berpatutan. Para pakar menghargai kekuatan (2.2 kW) dan produktiviti (351 l / min) model, penyelenggaraan tekanan stabil pada 8 bar. Pemampat mempunyai 2 silinder, 2 tahap pemampatan dan 2 stesen. Isipadu penerima adalah 50 liter, aliran udara dapat disesuaikan. Peranti ini mempunyai kastor dan pemegang, menjadikannya mudah dipindahkan untuk satu orang. Pemampat adalah pemenang dalam ulasan kami.

Sebilangan besar ulasan dari pengguna domestik adalah positif. Ia mudah digunakan, dipercayai dan tahan lama.

Kelebihan

  • persembahan bagus;
  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • harga berpatutan;
  • kemudahan penggunaan.

keburukan

  • tidak ditemui.

Denzel PC 2 / 100-370

Penilaian: 4.8

DENZEL PC 2 / 100-370

Pemampat jenis minyak Denzel PC 2 / 100-370 boleh mempunyai prestasi yang lebih hebat. Peranti 2.2 kW menghasilkan hingga 370 l / min, memberikan pengguna 2 jawatan untuk bekerja. Model dua silinder dilengkapi dengan penerima 100 liter, pengatur tekanan dan perlindungan terlalu panas. Ramai pakar dalam bidang pemasangan tayar berjaya menilai kelebihan peranti, mereka menganggap wajar untuk melabur dalam pemampat yang murah. Dia agak kehilangan pemimpin tinjauan kami dengan berat badan (69 kg), jadi dia akan memerlukan bantuan rakan semasa pengangkutan.

Pengguna domestik dalam ulasan memuji peranti ini kerana suntikan udara pantas, penerima yang besar, dan kebolehpercayaan. Terdapat kes apabila injap pendarahan dipicu sebelumnya, tetapi ini adalah pengecualian yang jarang berlaku.

Kelebihan

  • Kelebihan:
  • prestasi tinggi;
  • penerima besar;
  • suntikan udara yang cepat;
  • kebolehpercayaan.

keburukan

  • berat badan yang besar.

Remeza SB4 / S-100.LB30A

Penilaian: 4.7

Remeza SB4 / S-100.LB30A

Pembangunan Belarus Remeza SB4 / S-100.LB30A berjaya bersaing di pasaran Rusia dengan syarikat gergasi dunia. Kelebihan utama model, menurut para pakar, adalah prestasi rekod (420 l / min), roda besar, tekanan tinggi (10 bar), kestabilan semasa operasi. Kelemahan peranti ini termasuk harga tinggi dan berat berat (88 kg). Pemampat mempunyai pelbagai aplikasi, dari bengkel garaj hingga bengkel kecil. Pengilang telah dapat dengan jelas menyesuaikan perlindungan overheating, yang dipicu ketika batas suhu atas terlampaui.

Pengguna tidak mempunyai keluhan mengenai parameter teknikal dan kualiti binaan. Berat badan yang banyak menyebabkan beberapa kesulitan.

Kelebihan

  • prestasi dan tekanan tinggi;
  • pembuatan berkualiti tinggi;
  • skop yang luas;
  • kemampanan.

keburukan

  • harga tinggi;
  • berat badan yang besar.

Metabo Basic 250-24 W

Penilaian: 4.6

ASAS METABO 250-24 W

Apabila pemampat diperlukan bukan sahaja prestasi, tetapi juga mobiliti, para pakar menasihati anda untuk melihat Metabo Basic 250-24 W. Peranti Jerman mempunyai kuasa kecil (1.5 kW), kapasiti sederhana (110 l / min) dan penerima kecil (24 l ). Tetapi beratnya hanya 27 kg, ia mengatasi pesaingnya dari segi dimensi (34x58x62 cm). Keselamatan yang tinggi dapat ditambahkan pada aset model, pengeluar telah melengkapkan produknya dengan perlindungan terhadap pemanasan berlebihan, injap keselamatan, dan injap kawalan.

Dari segi parameter teknikal, pemampat Jerman tidak sesuai dengan semua pengguna Rusia. Tetapi dari segi kemudahan dan kualiti pembuatan, tidak ada keluhan mengenai peranti tersebut.

Kelebihan

  • ringan dan padat;
  • harga berpatutan;
  • tahap keselamatan yang tinggi;
  • pemasangan berkualiti tinggi.

keburukan

  • ciri teknikal sederhana.

CALIBER KMK-1600 / 50U

Penilaian: 4.5

CALIBER KMK-1600 / 50U

Ulasan kami mengenai pemampat tali pinggang jenis minyak terbaik ditutup oleh pembangunan Rusia KALIBR KMK-1600 / 50U. Dengan kuasa unit 1.6 kW, outputnya hingga 198 l / min. Udara termampat dapat menyediakan 6 pengguna, tetapi isipadu penerima adalah 50 liter. Pakar memperhatikan harga menarik peranti, ringan (25 kg) dan kekompakan. Pemampat boleh digunakan sebagai sumber udara termampat bergerak dengan tekanan maksimum 8 bar.

Pengguna Rusia dalam ulasan memuji pemampat KALIBR KMK-1600 / 50U kerana harganya yang rendah, prestasi yang baik dan mobiliti. Kadang-kadang produk yang rosak masuk ke dalam rangkaian pengedaran, pengguna mengeluh tentang kekurangan minyak di kotak engkol.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • berat ringan;
  • persembahan bagus;
  • 6 jawatan.

keburukan

  • produk yang rosak muncul.

Pemampat minyak pelincir sepaksi terbaik

Penghantaran tork langsung dari motor ke pemampat disediakan untuk model pemacu sepaksi. Pakar mengaitkan kekompakan dan kelembutan peranti, kebolehpercayaan dan ketahanan, penyelenggaraan sederhana dengan kelebihan reka bentuk ini. Berikut adalah beberapa alat yang berkesan untuk pelbagai jenis pekerjaan.

Wester W 100-220 OLC

Penilaian: 4.9

WESTER W 100-220 OLC

Sejumlah kelebihan membolehkan pemampat jenis minyak Wester W 100-220 OLC menjadi pemenang dalam ulasan kami. Pakar menganggap yang utama adalah kecekapan, kemudahan penggunaan dan penerima yang luas (100 l). Dengan kuasa 2.2 kW, peranti ini menghasilkan sehingga 400 liter udara termampat per minit. Tekanan saluran diatur antara 1-8 bar. Penggulungan tembaga menjadikan motor tahan terhadap kakisan, unit tenaga tidak mudah terkena beban berlebihan dan litar pintas. Berkat selongsong aluminium, haba disebarkan ke luar dengan cekap, dan waktu rehat dikurangkan menjadi 5 minit. Tangki simpanan mempunyai lapisan polimer yang tahan terhadap kerosakan mekanikal.

Pengguna domestik berpuas hati dengan operasi pemampat, tahap kebisingan rendah, penampilan cantik. Satu-satunya kelemahan adalah harga yang tinggi.

Kelebihan

  • keuntungan;
  • penerima besar;
  • perlindungan yang boleh dipercayai terhadap kakisan;
  • bunyi rendah.

keburukan

  • harga tinggi.

Denzel PC 2 / 100-360

Penilaian: 4.8

Denzel PC 2 / 100-360

Prestasi tinggi (360 l / min) membezakan pemampat Denzel PC 2 / 100-360 berbanding pesaing. Ia mampu membuat dan mengekalkan tekanan 10 bar. Model ini dilengkapi dengan penerima besar (100 l), mewujudkan bekalan udara yang serius bagi pengguna. Pakar perhatikan kemudahan penyelenggaraan, pengguna hanya perlu mengalirkan lumpur tanpa menggunakan alat khas. Kelebihan model ini termasuk harga yang berpatutan dan jaminan yang dilanjutkan (3 tahun). Selalunya, peranti ini digunakan untuk menyediakan udara termampat untuk alat pneumatik dan kerja cat. Peranti ini lebih rendah daripada peneraju kecekapan dan berat badan tinggi (68 kg).

Pengguna Rusia menyukai pemampat Denzel PC 2 / 100-360 kerana kestabilan tekanannya, operasi yang tenang dan prestasi tinggi.

Kelebihan

  • harga berpatutan;
  • jaminan yang dilanjutkan;
  • prestasi tinggi;
  • kerja yang senyap.

keburukan

  • berat badan yang besar.

Daewoo Produk Kuasa DAC 60VD

Penilaian: 4.7

PRODUK DAEWOO POWER DAC 60VD

Gabungan produktiviti yang optimum (410 l / min) dan berat 36 kg membolehkan pemampat Daewoo Produk Tenaga DAC 60VD berada di antara tiga teratas dalam tinjauan kami. Unit kuasa 2.4 kW yang kuat dengan mudah menangani tekanan hingga 8 bar. Motor aruhan dicirikan oleh peningkatan jangka hayat. Pakar menyukai pemasangan yang rapi, jaminan 3 tahun, dan kehadiran dua output yang diatur tekanan. Model kehilangan pemimpin hanya dalam jumlah penerima (60 liter).

Dalam ulasan tersebut, pengguna memuji prestasi, tempoh jaminan yang panjang dan pemasangan berkualiti tinggi. Di antara kekurangannya, terdapat penyesuaian injap pendarahan yang tidak tepat (7,4 bar), jadi anda harus membuat penyesuaian sendiri.

Kelebihan

  • harga berpatutan;
  • berat ringan;
  • prestasi tinggi;
  • Waranti 3 tahun.

keburukan

  • penyesuaian injap pendarahan yang tidak tepat.

CALIBER KMK-2300 / 50U

Penilaian: 4.6

KALIBER KMK-1600 50U.jpg

Pemampat jenis minyak Rusia-China KALIBR KMK-2300 / 50U kelihatan pantas dengan latar belakang para pemimpin kajian. Dengan kuasa 2.3 kW, kapasiti peranti yang dinyatakan adalah 400 l / min. Suis tekanan mengekalkan mod operasi dalam 6-8 bar. Penyelenggaraan peranti kelihatan cukup sederhana, pengguna perlu mengalirkan kondensat secara berkala dengan membuka paip khas. Modelnya berpatutan dan ringan (34 kg). Pemampat berjarak satu langkah dari tiga teratas kerana beberapa sebab.

Pertama sekali, pengguna menganggap prestasi pasport terlalu tinggi. Kapasiti penerima yang ditunjukkan (50 l) juga menimbulkan keraguan. Terdapat kes ketika peranti dihantar tanpa steker, sehingga minyak bocor semasa pengangkutan.

Kelebihan

  • kerja yang tenang;
  • harga berpatutan;
  • berat ringan;
  • 2 output pelepasan pantas.

keburukan

  • ciri teknikal yang terlalu tinggi;
  • kualiti binaannya pincang.

Kit Master Fubag Air

Penilaian: 4.5

Kit Master Fubag Air

Kit Fubag Air Master compressor jenis minyak Jerman-China kaya dengan peralatan. Sebagai tambahan kepada sumber udara termampat, pengeluar meletakkan selang, pistol penyembur, muncung tiup dan pistol inflasi tayar dengan penyesuai di dalam kotak. Peranti ini sangat sesuai untuk kegunaan domestik, motor 1.5 kW menyediakan kapasiti model 222 l / min. Pakar menyebut kelebihan peranti sebagai harga yang menarik, berat badan rendah (25,5 kg), dan jaminan selama 2 tahun.

Pengguna domestik dalam ulasan paling sering menyebut kelebihan kompres seperti harga yang berpatutan, peralatan yang kaya, kemudahan pergerakan dan pengangkutan. Keluhan datang kerana prestasi buruk, kebisingan, dan bangunan Cina.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • ringan dan padat;
  • peralatan yang kaya;
  • Waranti 2 tahun.

keburukan

  • ciri teknikal sederhana;
  • kualiti binaan yang tidak stabil.

Wester W 006-075 OLC

Penilaian: 4.4

Wester W 006-075 OLC

Pemacu sepaksi yang paling berpatutan adalah Wester W 006-075 OLC. Menurut pakar, kelebihan utama pemampat adalah kekompakan dan kecekapan. Semua bahagian diperbuat daripada logam tuang untuk meningkatkan jangka hayat. Dengan kekuatan 0,75 kW, perangkat ini berkapasitas 126 l / min, memberikan udara termampat kepada pengguna pada tekanan hingga 8 bar. Pengilang telah melengkapkan produknya dengan injap keselamatan, penunjuk tahap minyak, pengatur tekanan. Tempat keenam dalam ulasan dijelaskan oleh kerja yang bising dan penerima kecil (6 liter).

Pengguna domestik menghargai peranti ini kerana harganya yang rendah, ringan (16.4 kg), kaki getah. Daripada kekurangan, kerja bising dan parameter teknikal sederhana diperhatikan.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • kekompakan dan ringan;
  • keuntungan;
  • kemampanan.

keburukan

  • kebisingan;
  • ciri teknikal sederhana.

VORTEX KMP-210/10

Penilaian: 4.3

VORTEX KMP-210/10

Pemampat jenis minyak pemacu langsung bajet lain dimasukkan dalam tinjauan kami. Peranti Rusia-Cina VORTEX KMP-210/10 dibezakan oleh beratnya yang rendah (12.9 kg) dan penerima yang luas (10 l). Motor elektrik 1.6 kW memberikan kapasiti output hingga 210 l / min. Tekanan saluran maksimum adalah hingga 8 bar. Walau bagaimanapun, penyesuaian tekanan udara termampat tidak diberikan, walaupun dalam beberapa keterangan penjual menulis mengenai kehadiran fungsi tersebut. Peranti ini berdasarkan empat sokongan, pemampat berfungsi dengan senyap dan tanpa getaran.

Pengguna Rusia menganggap produktiviti yang ditunjukkan terlalu tinggi. Selain itu, tidak ada apa-apa di dalam kit, kecuali kaki, selak dan sebotol minyak. Oleh itu, model menutup tinjauan kami.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • ringan dan padat;
  • kemampanan;
  • kerja yang senyap.

keburukan

  • tiada pengatur tekanan;
  • prestasi yang terlalu tinggi;
  • peralatan yang lemah.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen