12 mikrofon terbaik untuk karaoke

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Sudah lama berlalu ketika anda memerlukan perkakasan dan perisian yang mahal untuk menyanyikan karaoke. Sekarang komputer biasa, komputer riba atau bahkan telefon pintar sudah cukup untuk hiburan seperti itu. Anda bahkan boleh melakukannya tanpa skrin dengan lirik bergulir jika anda membeli mikrofon karaoke all-in-one khas. Para editor menawarkan gambaran keseluruhan pasaran peralatan audio semasa pada awal tahun 2020 dengan cadangan pakar industri kami untuk memilih model mikrofon yang optimum khusus untuk nyanyian karaoke.

Cara memilih mikrofon untuk karaoke

Sebagai permulaan, mari kita secara tradisional menangani kriteria untuk memilih mikrofon yang sesuai dan bagaimana tidak tersesat dalam pelbagai yang ditawarkan oleh pasaran. Walaupun variasi itu hanya penampilan, sebenarnya tidak banyak model yang sangat sesuai untuk topik yang begitu istimewa.

Siapa yang akan menyanyi dan bagaimana

Ini adalah soalan pertama untuk bertanya kepada diri sendiri sebelum membeli mikrofon karaoke, tetapi oleh sebab tertentu ia sering diabaikan. Mari jelaskan maksud kita.

Sekiranya hiburan dan nyanyian sederhana seharusnya bergilir-gilir di puncak hari raya dengan prompter wajib, satu mikrofon akan dilakukan, dan murah dan juga kabel. Keperluan di sini rendah mengikut definisi, kualiti studio tentu saja tidak diperlukan, dan hanya mereka yang mengetahui lirik lagu yang dapat pergi jauh dari layar dengan prompter.

Versi yang lebih rumit dari sebelumnya adalah set untuk pasangan yang lebih suka menyanyi dalam duet. Di sini pilihan berwayar dan tanpa wayar terdapat di hampir semua kategori harga. Mungkin ada pilihan mikrofon yang terpisah untuk kanak-kanak dengan reka bentuk 'menyeronokkan' dan warna-warni.

Mekanisme penghantaran suara

Menurut parameter ini, mikrofon dibahagikan kepada beberapa kumpulan, yang paling popular adalah dinamik atau kondensor. Yang terakhir lebih sesuai untuk rakaman studio, kerana ia menunjukkan kepekaan yang tinggi, dan sering benar-benar keterlaluan. Kepekaan sedemikian diperlukan untuk menyampaikan semua nuansa suara alat atau vokal, tetapi untuk karaoke tidak berguna, jika tidak berbahaya. Pembiakan suara yang sangat tepat akan menonjolkan kelebihan dan kekurangannya, dan kita semua tahu dengan baik bagaimana nyanyian karaoke dalam kebanyakan kes. Sebagai tambahan, mekanisme kondensor menuntut dari segi akustik bilik dan peralatan tambahan.

Mikrofon dinamik, sebaliknya, dapat melancarkan bahagian-bahagian vokal yang salah dari sebuah syarikat yang menghiburkan. Dan sebahagian besar sistem karaoke siap pakai hanya dilengkapi dengan model seperti itu. Julat frekuensi terhad tidak lagi memainkan peranan penting di sini.

Fokus

Semuanya lebih kurang jelas – mikrofon omnidirectional tidak sesuai untuk vokal, kerana ia akan mengambil dan menghantar kepada pembesar suara bukan sahaja suara penyanyi, tetapi juga semua suara di sekitarnya. Iaitu, hanya model sehala yang sesuai untuk karaoke. Ini adalah salah satu ciri asas yang selalu ditunjukkan oleh pengeluar secara langsung dalam keterangan.

Berwayar, tanpa wayar atau mandiri

Sekiranya anda membeli mikrofon baru untuk sistem karaoke yang ada (contohnya, yang lama tidak berfungsi), maka pilihannya tidak sukar. Anda hanya perlu memilih pilihan dengan jenis sambungan yang sama dan mengambil kira nuansa yang dinyatakan di atas. Sekiranya anda akan menggunakan aplikasi karaoke di komputer atau telefon pintar, mungkin sudah ada pilihan yang berbeza.

Segala-galanya jelas dengan mikrofon berwayar – terdapat banyak dari semua kategori harga, dari 'ratus rubel' hingga yang profesional hingga berpuluh atau lebih ribuan rubel. Dalam kajian ini, kami akan mengurangkan tahap ekstrem dan akan mempertimbangkan model yang kukuh dengan harga yang berpatutan atau sekurang-kurangnya tidak terlalu tinggi. Ini masih mengenai karaoke, bukan studio rakaman.

Tidak banyak mikrofon tanpa wayar dengan kualiti normal dan harga yang berpatutan di pasaran, tetapi masih banyak yang boleh dipilih. Beberapa model berkomunikasi dengan peranti penerima menggunakan saluran Bluetooth, dan beberapa menggunakan modul radio. Kami akan mempertimbangkan kedua-dua sampel berkualiti tinggi dan berpatutan

Akhirnya, perkara yang paling menarik – mikrofon yang berdiri sendiri, 'diasah' dengan ketat untuk karaoke. Ini adalah peranti gabungan, di mana mikrofon, pembesar suara, pemain, panel kawalan, pengadun pilihan dan juga muzik warna terang dikumpulkan dalam satu kes. Peranti sedemikian dilengkapi dengan bateri dan pembaca kad, yang membolehkan anda mengatur hiburan yang menyeronokkan dalam apa jua keadaan, walaupun dalam keadaan berkhemah. Sebenarnya, model inilah yang paling sesuai dengan tafsiran moden istilah 'mikrofon untuk karaoke'. Ini adalah produk yang agak baru di pasaran dan pengguna baru mula mengetahui faedah penyelesaian tersebut.

Penarafan mikrofon terbaik untuk karaoke

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Mikrofon berwayar terbaik untuk karaoke 1 Thomson M135D RUB 1,022
2 Perintis DM-DV10 2 408 gosok.
3 AKG D5 / D5S RUB 4,910
4 Sennheiser E 835-S RUB 7,419
Mikrofon tanpa wayar terbaik untuk karaoke 1 Ritmix RWM-101 RUB 690
2 DEFENDER MIC-155 1 255 gosok.
3 Shure SH-200 RUB 3,200
Mikrofon Berdiri Terbaik untuk Karaoke 1 MAGIC KARAOKE YS-63 990 RUB
2 WSTER WS-858 RUB 2 090
3 Micgeek Q9s + RUB 4,000
4 OWL SDRD SD-306 RUB 4,100
5 Tuxun Q08 RUB 1,900

Mikrofon berwayar terbaik untuk karaoke

Dan kompilasi pertama rating majalah mikrofon terbaik untuk karaoke dikhaskan untuk mikrofon dengan sambungan berwayar. Terlepas dari model yang dibentangkan, kami akan memberikan nasihat umum. Sistem karaoke pegun sering 'lebih suka' mikrofon dengan jenis penyambung yang sangat eksotik dan bukannya bicu mini 3.5mm standard atau palam 6.3mm yang lebih besar, dan ini harus diambil kira sekiranya anda merancang untuk memilih mikrofon untuk peranti yang ada. Dengan sistem audio sejagat, perkara menjadi lebih mudah.

Thomson M135D

Penilaian: 4.9

Thomson M135D

Mari kita mulakan dengan mikrofon termurah dalam pemilihan tanda dagangan Thomson, dan tepatnya, ini adalah sepasang mikrofon dengan harga yang berpatutan, jika kita berbicara mengenai pengubahsuaian dengan indeks D. Di sini dan lebih jauh lagi dalam pemilihan model berwayar, kami mempersembahkan mikrofon untuk vokal, yang sama sekali tidak terikat dengan topik karaoke. Mereka tampil dengan baik untuk acara dan bahkan untuk rakaman amatur di studio rumah.

Thomson M135D adalah mikrofon dinamik genggam. Ia diposisikan dalam platform perdagangan yang berbeza dengan cara yang berbeza: untuk vokal, komputer dan, sebenarnya, untuk karaoke. Pembahagian ini dalam kes ini sewenang-wenangnya, kerana mikrofon bersifat universal. Ini sangat ketara dalam jenis sambungan: palam di hujung wayar adalah minijack 3.5mm standard, dan ada juga adaptor kompak 6.3mm dalam kit, satu untuk setiap mikrofon.

Secara luaran, model ini tidak begitu menonjol dalam bentuk apa pun, bentuknya paling klasik. Badan diperbuat daripada plastik hitam dengan cat berkilau. Panjang wayar – 3 meter, dilekatkan pada badan tanpa kemungkinan terputus. Ini dianggap oleh pengguna sebagai nilai tambah dan tolak. Minus – tidak begitu selesa untuk pengangkutan, ditambah – jaminan bahawa wayar tidak akan keluar dari soket pada saat yang paling tidak sesuai. Terdapat suis hidup / mati pada kes ini. Mikrofon seberat 225g, termasuk bungkusan – 527g.

Model ini dicirikan oleh rentang frekuensi yang dirasakan dari 70 hingga 13 ribu Hz, kepekaan -76 dB, dan corak radiasi kardioid. Impedansi model ini cukup tinggi – 600 Ohm, sehingga dapat menunjukkan potensi penuhnya bukan pada akustik yang paling lemah.

Secara umum, model ini boleh dicadangkan sebagai model tetap untuk tugas yang tidak terlalu bercita-cita tinggi – ia akan bertahan lama dan tanpa kejutan yang tidak menyenangkan. Atau, mikrofon ini boleh dianggap sebagai pilihan asas bagi mereka yang merancang untuk berkembang lebih jauh. Dia jauh dari model profesional, tetapi dia sangat berbeza dengan model 'ratus rubel' yang murah.

Kelebihan

  • penghantaran suara yang baik;
  • kestabilan dan kebolehpercayaan;
  • jenis sambungan sejagat;
  • optimum untuk duo rumah;
  • harga paling berpatutan dalam koleksi sepasang mikrofon.

keburukan

  • wayar tidak terlepas;
  • permukaan berkilat yang mudah kotor.

Perintis DM-DV10

Penilaian: 4.8

Perintis DM-DV10

Ulasan diteruskan dengan mikrofon tanda dagang Pioneer yang terkenal, dan model DM-DV10 akan berharga lebih tinggi daripada kedudukan sebelumnya, dan itu akan menjadi satu mikrofon, bukan sepasang. Harganya cukup berpatutan, kerana masih merupakan Perintis dengan semua kelebihan yang jelas. Dan sekarang kita akan menerangkan yang tidak jelas.

Walaupun pada pandangan pertama mikrofon kelihatan sangat mirip dengan yang sebelumnya, jika anda melihat dengan dekat dan mengambilnya di tangan anda, perbezaannya dapat dilihat. Reka bentuk model ini sama klasiknya, tetapi bahannya berkualiti tinggi. Tubuhnya berwarna hitam, tetapi permukaan pegangannya adalah matte, yang bermaksud bahawa cap jari yang menjengkelkan tidak akan terlihat di atasnya, ditambah dengan keselesaan yang lebih sentuhan. Tubuh, by the way, adalah logam, bukan plastik.

Kawat di sini sama panjangnya tetap 3 meter. Palam minijack 3.5mm yang sama, tetapi dengan penyaduran emas. Dilengkapi dengan penyesuai 6.3mm, juga berlapis emas. Terdapat suis hidup / mati pada kes ini.

Pioneer DM-DV10 adalah mikrofon jenis dinamik dengan corak kutub kardioid. Julat frekuensi yang dirasakan sedikit lebih luas daripada yang sebelumnya – dari 70 hingga 14 ribu Hz. Dan sedikit rintangan – 500 ohm. Ia lebih ringan daripada Thomson M135 – hampir 200g tanpa pembungkusan.

Jaminan pengeluar rasmi untuk model ini adalah 12 bulan.

Kelebihan

  • jenama;
  • bahan dan pemasangan berkualiti;
  • sarung logam;
  • bunyi yang baik;
  • kenalan bersalut emas;
  • jenis sambungan sejagat;
  • kebolehpercayaan dan ketahanan.

keburukan

  • tidak ada kelemahan yang ketara.

AKG D5 / D5S

Penilaian: 4.7

AKG D5 / D5S

Mikrofon vokal lain yang bagus untuk karaoke ialah AKG D5 / D5S. Dan di sini kita melihat tahap peranti yang lebih tinggi lagi. Dengan model ini, anda dapat memulakan percubaan pertama anda dengan bernyanyi dengan berkaraoke dan berjaya meneruskannya, melakukan sesuatu yang lebih serius dengan rakaman amatur.

Mikrofon lebih besar daripada kedua model sebelumnya – beratnya 320g. Tubuh diperbuat daripada plastik berkualiti tinggi, juga dalam gaya klasik, hitam, tetapi dengan bentuk yang sedikit berbeza. Tinggi – 185mm, kedalaman – 51mm.

Untuk sambungan, penyambung XLR sudah digunakan di sini dan pada masa yang sama ia menyiratkan sokongan untuk sambungan seimbang, yang merupakan kelebihan besar model ini. Ciri teknikal utama: gambarajah arah; julat frekuensi dari 70 hingga 20 ribu Hertz; kepekaan – 2.6 MV / pa; rintangan – 600 ohm.

Harga yang cukup ketara dalam kes ini lebih wajar, kerana siri AKG D5 / D5S menunjukkan ciri tambahan yang mengagumkan selain yang utama.

Jadi, di sini kita melihat diafragma inovatif yang dikembangkan mengikut teknologi Laminated Varimotion yang dipatenkan oleh AKG. Ini dengan ketara meningkatkan isyarat berguna sebelum bermulanya 'start-up' (maklum balas parasit), dengan itu mencegah peluit memilukan yang biasa ketika mikrofon melambung pada sistem audio.

Walaupun kurang jelas, tetapi penambahbaikan yang penting adalah pemasangan anti getaran berganda, yang mengurangkan kebisingan mekanikal ke tahap serendah mungkin, serta bahan kepala itu sendiri – mesh khas yang diperbuat daripada keluli elastik, yang bahkan dapat mengurangkan bunyi pop hingga tahap tertentu (untuk rakaman studio tanpa penuh penapis pop masih sangat diperlukan).

Had frekuensi yang lebih rendah kelihatan terpotong, kerana bertepatan dengan model anggaran sebelumnya. Tetapi sebenarnya, untuk rakaman karaoke dan amatur, ini adalah nilai tambah, kerana ia dapat mengurangkan suara, suara berdengung dan dengungan yang tidak perlu.

AKG D5 / D5S dilengkapi dengan pemegang mikrofon dan beg galas. Tidak ada kabel dalam kit, dan ini adalah satu-satunya subjek aduan pelanggan.

Kelebihan

  • kualiti bunyi;
  • peningkatan kekuatan;
  • sambungan XLR seimbang;
  • diafragma inovatif;
  • tindak balas frekuensi rata;
  • peralatan.

keburukan

  • tiada wayar disertakan.

Sennheiser E 835-S

Penilaian: 4.6

Sennheiser E 835-S

Melengkapkan pilihan majalah mikrofon karaoke berwayar terbaik adalah model vokal berkualiti tinggi dari jenama Sennheiser yang terkenal. Dihasilkan secara langsung di Jerman, secara tidak langsung mengesahkan kualiti yang tinggi.

Perkara yang sama boleh dikatakan mengenai reka bentuk seperti mana-mana model yang dinyatakan di atas. Bahan dan pembuatannya sangat baik, badan logam, reka bentuk klasik, bahkan warna hitam yang lebih klasik. Dimensi mikrofon – 180x48x48mm, berat – 330g. Penyambung XLR digunakan untuk sambungan, sambungan seimbang disokong.

Ciri teknikal utama: jenis dinamik; carta kardioid; dilanjutkan ke arah hujung bawah julat frekuensi yang dirasakan – dari 40 hingga 16 ribu Hertz; rintangan terendah dalam pilihan ialah 350 Ohm. Kerana impedans yang berkurang, mikrofon akan menghantar suara dengan secukupnya walaupun disambungkan ke pembesar suara yang paling tidak kuat.

Pakar sangat menghargai model ini yang sesuai bukan sahaja untuk karaoke, tetapi juga untuk rakaman suara separa profesional yang agak serius. Pakar mencatat bunyi seimbang berkualiti tinggi, perlindungan yang boleh dipercayai terhadap bunyi bising yang luar biasa (walaupun butang hidup / mati diam pada magnet), keupayaan untuk memotong fonogram yang paling 'keras' dari segi susunan.

Bungkusan paket serupa dengan model sebelumnya – mikrofon tanpa wayar, pemegang dudukan, sarung tangan, dan dokumentasi. Ketiadaan wayar, seperti dalam kes sebelumnya, ternyata menjadi kejutan yang tidak menyenangkan bagi sebilangan pembeli. Kelemahan lain yang kecil tetapi tidak menyenangkan adalah bahawa selak untuk memasang butang kuasa dalam satu kedudukan terbuat dari plastik yang sangat tipis. Oleh itu, ia mesti dilekatkan dengan berhati-hati dan berhati-hati, dengan menggunakan objek bukan logam apabila boleh.

Kelebihan

  • jenama;
  • kualiti penghantaran bunyi;
  • julat frekuensi yang dirasakan;
  • perlindungan daripada bunyi luar;
  • impedans yang agak rendah;
  • sambungan seimbang disokong;
  • set lengkap (kecuali kabel).

keburukan

  • tiada kabel yang disertakan;
  • selak plastik memasang butang kuasa.

Mikrofon tanpa wayar terbaik untuk karaoke

Pilihan kedua dalam penarafan mikrofon karaoke terbaik membentangkan tiga model tanpa wayar yang menarik dan layak. Kehadiran sambungan tanpa wayar dalam kelas peranti ini tidak termasuk peralatan dengan antara muka berwayar, atau wayar itu sendiri di dalam kit. Kesambungan tanpa wayar sudah tentu tidak termasuk rakaman studio yang serius, tetapi meningkatkan mobiliti untuk persembahan atau acara langsung, sehingga melampaui nyanyian karaoke sahaja.

Ritmix RWM-101

Penilaian: 4.9

Ritmix RWM-101

Dan yang pertama dalam koleksi secara tradisional adalah pilihan paling murah daripada yang sudah benar-benar mampu melakukan sesuatu. Ini adalah mikrofon kombo Ritmix.

Mari mulakan dengan sambungan dengan segera. Ini adalah kelebihan utama model ini, kerana Ritmix RWM-101 dapat disambungkan ke akustik atau alat penerima melalui saluran radio dengan jarak hingga 30 meter, yang 3 kali lebih tinggi daripada, katakanlah, Bluetooth. Tetapi walaupun tidak mungkin menggunakan penerima radio standard, mikrofon selalu dapat disambungkan melalui kabel dengan palam XLR. Plus kabel standard – boleh ditanggalkan dan panjangnya 5 meter; minus – agak tipis, dan dengan cepat kehilangan kualiti sehingga terputus hubungan. Oleh itu, dengan penggunaan yang kerap, kabel perlu diganti cepat atau lambat.

Dimensi mikrofon – 190x81x53mm, berat – 285g. Badan diperbuat daripada logam dengan kemasan luaran berkualiti tinggi. Reka bentuk yang tidak disangka-sangka, walaupun laconik – reka bentuk klasik kepala bulat di cangkang logam perak, tetapi dengan halus 'mengalir' ke dalam sarung perak. Bateri AA biasa sesuai untuk menghidupkan model ini.

Pertimbangkan ciri teknikal utama model. Ini adalah mikrofon sehala dinamik dengan corak kardioid. Sensitiviti – 72dB. Julat frekuensi yang dirasakan agak sempit – dari 100 hingga 10 ribu Hz. Ini adalah kelemahan utama model, tetapi memandangkan harga dan kesederhanaan awal, kebanyakan pengguna berpuas hati. Rintangannya cukup tinggi – 600 ohm.

Sekarang mengenai beberapa perkara teknikal yang lain. Walaupun kabel disambungkan melalui penyambung XLR khusus, ini akan menjadi sambungan mudah, kerana mikrofon seimbang itu sendiri tidak disokong. Pemancar radio menghantar isyarat pada frekuensi dari 87.5 hingga 92 MHz.

Sebagai kesimpulan, katakan model ini sangat sesuai untuk tidak terlalu menuntut vokal dan karaoke di rumah dan di acara. Julat frekuensi yang dirasakan sempit tidak termasuk kemungkinan membicarakan sebarang rakaman biasa walaupun di studio rumah. Tetapi mikrofon tidak dirancang untuk ini, dan harganya sepenuhnya membenarkan saat ini dengan latar belakang ciri-ciri lain yang baik.

Kelebihan

  • kualiti bunyi cukup dalam jarak yang agak sempit;
  • sambungan berwayar dan tanpa wayar;
  • kabel boleh tanggal termasuk;
  • sarung logam;
  • reka bentuk yang bagus.

keburukan

  • julat frekuensi sempit;
  • kabel jangka pendek.

DEFENDER MIC-155

Penilaian: 4.8

DEFENDER MIC-155

Nombor kedua dalam pemilihan penarafan mikrofon tanpa wayar terbaik untuk karaoke adalah set DEFENDER MIC-155. Ini adalah pilihan belanjawan lain untuk duo, serupa dengan Thomson M135D yang dinyatakan di atas, tetapi tanpa wayar kali ini.

Mari kita bincangkan perbezaan penting antara model ini. Di sini kita berurusan dengan mikrofon jenis omnidirectional. Ini mengenakan beberapa batasan pada kaedah aplikasi, tetapi pada masa yang sama membuka beberapa kemungkinan. Oleh itu, model ini akan menunjukkan prestasi yang lebih baik pada acara di mana suara latar, suara dari penonton, dan 'artifak' lain sesuai dan diinginkan. Perkara yang sama jika diandaikan bahawa semasa persembahan karaoke syarikat akan menyanyi.

Sekarang mengenai ciri-ciri utama. Ini adalah mikrofon jenis dinamik. Julat frekuensi tidak mengagumkan, tetapi dijangkakan antara 10 dan 13000 Hertz. Sensitiviti – 72dB. Penghantaran radio dengan radius hingga 30 meter. Sambungan melalui bicu mini 3.5mm universal standard, kit ini juga dilengkapi penyesuai 6.3mm. Dikuasakan oleh bateri 6F22 (dikenali sebagai 'Krona'), termasuk dalam pakej.

Sebagai ringkasan, kata-kata berhati-hati. Jangan mengharapkan kumpulan kuasa besar ini. Ia direka untuk persembahan karaoke dan kurang penting, dan harganya sesuai. Penggunaan yang tidak tepat menghasilkan tinjauan negatif yang tidak adil.

Kelebihan

  • kualiti bunyi yang mencukupi;
  • omnidirectional (bagi mereka yang memerlukannya);
  • sambungan sejagat;
  • dua bateri disertakan.

keburukan

  • julat frekuensi sempit;
  • omnidirectional (bagi mereka yang tidak memerlukannya).

Shure SH-200

Penilaian: 4.8

Shure SH-200

Model tanpa wayar ketiga dan terakhir dalam tinjauan kami adalah contoh produk pepejal dari syarikat Amerika Shure Incorporated. Dikilangkan di China. Mengikut ciri-cirinya, ini adalah pilihan yang paling menarik dalam pemilihan model tanpa wayar. Terdapat beberapa keraguan tentang asal-usul kit yang tersedia secara komersial, tetapi Shure SH-200 entah bagaimana dalam permintaan tinggi dan telah mendapat banyak ulasan positif.

Mari mulakan dengan luaran. Mikrofon mempunyai yang paling klasik daripada yang klasik – pemegang silinder yang panjang, kepala di cangkang jaring. Kualiti bahan pegangan tidak ada yang luar biasa, tetapi tidak ada “Cina” yang jujur ​​dalam pengertian yang buruk. Estetika akan sedikit bingung dengan perkadaran aneh mikrofon selebar 222mm dan lebar 51mm, tetapi ini harus dipastikan. Beratnya berat 192g tanpa bateri.

Sebenarnya, Shure SH-200, seperti model sebelumnya, bukan hanya mikrofon, tetapi keseluruhan sistem radio, yang terdiri daripada mikrofon dengan pemancar dan penerima. Modul radio beroperasi di jalur VHF. Untuk nilainya, sistem ini cukup dipercayai, dan yang penting, mudah dipelajari dan digunakan. Terdapat perlindungan kebisingan dan perlindungan keluar dari isyarat.

Shure SH-200 adalah nama kit. Dan dalam konteks ini, perlu menekankan mikrofon itu sendiri. Dan ini adalah Shure SM58 – model terkenal yang dilengkapi dengan penerima VHF pada satu antena dan pemancar. Satu ciri mikrofon adalah kemampuan untuk menonjolkan kejelasan vokal dan vokal sokongan. Mikrofon tidak sehala dengan jarak antara 40 hingga 15000 Hz, kepekaan 80 dB dan impedans yang sangat 'berat' 1000 Ohm.

Modul penerimaan membolehkan anda menyesuaikan dan memadankan tahap output dengan parameter sambungan secara optimum. Pada badan penerima terdapat LED yang menunjukkan bekalan kuasa, kelebihan beban, penerimaan isyarat, bateri habis.

Pakej ini termasuk bateri PS20 dan penyesuai mikrofon. Hayat bateri sehingga 10 jam. Jejari penerimaan – hingga 50 meter.

Kelebihan

  • bunyi berkualiti tinggi;
  • kerja stabil;
  • penindasan bunyi luar;
  • kemudahan menguasai dan menggunakan sistem radio;
  • hayat bateri sehingga 10 jam;
  • jejari penerimaan – sehingga 50 meter.

keburukan

  • rintangan tinggi.

Mikrofon Berdiri Terbaik untuk Karaoke

Dan sekarang kita beralih ke bahagian yang paling menarik dari tinjauan mikrofon karaoke terbaik mengikut versi, di mana kita akan mempertimbangkan pilihan model all-in-one yang diperluas. Mikrofon ini sebenarnya adalah sistem audio padat yang menggabungkan dalam pelbagai kombinasi mikrofon itu sendiri (tanpa wayar), sistem pembesar suara padat, pemain audio, dan bahkan pilihan warna ringan. Semua ini terkandung dalam satu unit, yang mudah diangkut dan digunakan pada bila-bila masa dalam keadaan apa pun.

MAGIC KARAOKE YS-63

Penilaian: 4.9

MAGIC KARAOKE YS-63

Mari mulakan dengan penyelesaian yang paling murah, tetapi berkualiti tinggi dan cerah. Siri MAGIC KARAOKE YS-63 dipersembahkan oleh mikrofon karaoke dalam empat pilihan reka bentuk – emas mawar, emas, perak dan hitam. Secara luaran, peranti kelihatan sangat bergaya, modifikasi cahaya juga meriah. Mikrofon seberat 330g dengan bateri. Bahan dikuasai oleh aluminium dan plastik.

Mari kita menganalisis fungsi mikrofon terlebih dahulu, kerana dalam konteks jenis peranti ini, ia juga penting seperti suara. Jadi, di sini kita melihat sekumpulan komponen asas – mikrofon, pemain, pembesar suara. Panel kawalan pemain dan mikrofon terletak tepat di pemegangnya. Anda boleh menukar trek, mengawal kelantangan pembesar suara dan gema. Di hujung pemegang terdapat soket untuk USB Type-A, antara muka MicroUSB dan pembaca kad. Terdapat fungsi rakaman suara.

Spesifikasi murni untuk model ini adalah seperti berikut. Julat frekuensi yang dirasakan adalah dari 10 hingga 10000 Hz. Sensitiviti – 40dB. Pembesar suara standard adalah pembesar suara dan subwoofer dengan kekuatan masing-masing 3W. Mikrofon disambungkan ke peranti penerima melalui saluran tanpa wayar Bluetooth atau melalui kabel dengan penyambung yang sesuai. Julat – standard untuk Bluetooth 4.0 10 meter.

Peranti ini dikuasakan oleh bateri 2200mAh, autonomi yang diisytiharkan harus cukup untuk operasi selama 6 jam (pada hakikatnya, sering kurang). Masa bersedia – sehingga 360 jam. Masa cas penuh adalah 2 jam.

Dalam barisan ini terdapat pengubahsuaian dengan nama siri yang sama, tetapi satu setengah kali lebih mahal. Perbezaan antara keduanya ialah pengubahsuaian yang lebih mahal mempunyai satu fungsi tambahan – menukar suara. Oleh itu, apabila diaktifkan, anda boleh mengubah nada suara pada output ke pembesar suara dari kekanak-kanakan menjadi maskulin kasar, dan dengan itu sangat menghiburkan penonton.

Kelebihan

  • bahan dan pemasangan berkualiti;
  • beberapa pilihan untuk reka bentuk berwarna-warni;
  • autonomi;
  • bekalan kuasa termasuk USB;
  • pembesar suara dan subwufer;
  • perubahan suara dalam pengubahsuaian yang lebih mahal.

keburukan

  • autonomi lebih rendah daripada yang dinyatakan.

WSTER WS-858

Penilaian: 4.8

WSTER WS-858

Dari model sebelumnya yang sedikit 'tanpa nama', tetapi murah, mari beralih ke pilihan yang lebih mahal, tetapi berjenama dengan jelas. Siri WS-858, walaupun yang paling sederhana dalam julat WSTER, prestasi jauh lebih baik daripada sebelumnya, dan lebih mahal dua kali ganda. Di bandar-bandar besar di mana terdapat pejabat Tuxun atau WSTER, anda juga boleh menguji mikrofon karaoke dengan teliti sebelum membeli.

Secara konsepnya, model ini hampir sama dengan contoh sebelumnya. Ini adalah bar gula-gula yang sama dengan pemain dan pembesar suara terbina dalam, fungsi kawalan gema dan suara, komunikasi tanpa wayar dan berwayar, autonomi yang baik. Perbezaannya dapat dilihat secara terperinci jika anda melihat dengan lebih dekat ciri-cirinya.

Siri ini terdapat dalam tiga pilihan warna – hitam, emas dan emas mawar. Panel kawalan untuk pemain dan mikrofon tidak lagi terletak di pemegang pemegang, tetapi pada unit pembesar suara. Sebilangan orang tidak menyukai pengaturan ini, kerana tidak mungkin beroperasi dengan satu tangan. Sebaliknya, ia mencegah klik yang tidak disengajakan, yang jauh lebih menjengkelkan. Badan peranti adalah logam. Pembesar suara itu sendiri lebih hebat daripada model sebelumnya – masing-masing 5W, dan bentuk bloknya bulat.

Model ini dihubungkan dengan cara yang sama seperti yang sebelumnya – Bluetooth – saluran (versi 4.1 dengan jarak 10 m) atau kabel USB. Terdapat slot untuk kad memori, kapasiti maksimum ialah 8GB. Pengurusan, selain fungsi asas, juga memungkinkan pencampuran dengan butang dan tuas. Butang berasingan membatalkan gema. Tombol sederhana mengubah tahap kelantangan. Terdapat juga minijack fon kepala 3.5mm standard.

Penyebutan yang terpisah adalah fungsi mengubah suara. Ia dapat mengubah suara nyanyian pada output pada pembesar suara dari empat timbre 'kartun' bawaan. Kehadiran fungsi seperti itu adalah kemungkinan besar bahawa anda tidak berurusan dengan yang palsu. Pakej itu sendiri mesti mengandungi Voice Converter.

Model ini dikuasakan oleh bateri lithium-ion 1800mAh terbina dalam. Peranti dioptimumkan dengan baik, sehingga pengecasannya cukup untuk 5-6 jam operasi. Pengilang menetapkan jangka masa 5-8 jam, tetapi maksimum 8 jam adalah teori semata-mata, kerana tidak ada yang akan menyanyikan karaoke jika pembesar suara lebih tenang daripada suaranya sendiri. Masa pengisian penuh adalah dari 3 hingga 5 jam, bergantung pada sumber kuasa.

Kelebihan

  • kualiti bahan dan mutu kerja;
  • sarung logam;
  • pembesar suara yang kuat;
  • pertukaran suara;
  • penampilan yang luar biasa;
  • autonomi.

keburukan

  • kecacatan kilang berlaku.

Micgeek Q9s +

Penilaian: 4.7

Micgeek Q9s +

Sebagai isu ketiga, pertimbangkan model yang lebih menarik lagi, iaitu kombo super – mikrofon karaoke tanpa wayar dengan pemain, pembesar suara dan juga konsol pencampuran. Dan semua ini dalam satu bangunan.

Dari segi penampilan dan fungsi asas, model ini tidak jauh berbeza dengan model sebelumnya. Ini adalah kes padat yang sama dengan beberapa pilihan warna dan antara muka yang sama – tanpa wayar Bluetooth 4.1 dengan radius 10 meter, USB Type-A, pembaca kad dan minijack 3.5mm. Secara amnya, perbezaan luaran akan minimum jika kita membincangkan MicGeek Q9. Tetapi pada Q9s +, peranti tersebut menerima beberapa peningkatan – lebih banyak pengadun, pad silikon yang disertakan untuk melindungi sarung sekiranya terjatuh.

Oleh kerana kita bercakap mengenai pengadun, mari beralih ke fungsi. Memang, Q9s + mengandungi keseluruhan penyamaan pada unit pembesar suara, dibuat dalam bentuk faktor ini – dalam bentuk gelangsar mekanikal dan beberapa butang dan tuas tambahan. Sudah tentu, kemampuannya terhad, tetapi di sini tidak ada yang berpura-pura menjadi kualiti studio, dan menyesuaikan suaranya berguna dan hanya menarik, terutama untuk anak-anak.

Dan untuk kanak-kanak, perkara yang paling menarik adalah pengubah suara terbina dalam. Mudah disesuaikan – tekan butang aktifkan fungsi dan gerakkan slider timbre Treble dan Bass. Suara akan berubah dalam gaya kartun, dari tetikus tetikus ke bass kasar. Butang lain boleh menekan bunyi, mengeluarkan atau menambah gema dan banyak lagi.

Peranti ini dikuasakan oleh bateri lithium-ion terbina dalam dengan kapasiti yang mencukupi untuk operasi berterusan selama 6-7 jam. Maksimum yang dinyatakan oleh pengeluar adalah 9 jam, beberapa pengulas bercakap sekitar 12 jam, tetapi dengan mengambil kira kapasiti sebenar bateri 2600mAh, ini sukar dipercayai, dan ujian mengesahkan maksimum 7 jam yang lebih realistik. Masa pengecasan – sehingga 5 jam.

Pakej ini merangkumi mikrofon itu sendiri, kabel fon kepala, kabel USB untuk mengecas dan menyambung, sarung yang sangat bergaya untuk penyimpanan dan pembawaan. Jaminan untuk model ini adalah 12 bulan.

Kelebihan

  • kualiti yang baik;
  • reka bentuk terang;
  • bunyi yang jelas;
  • konsol pencampuran terbina dalam;
  • perubahan nada suara yang lancar;
  • penindasan bunyi;
  • penutup silikon pelindung
  • kes bergaya disertakan.

keburukan

  • terdapat keraguan mengenai ketahanan cat.

OWL SDRD SD-306

Penilaian: 4.6

OWL SDRD SD-306

Oleh kerana dalam dua koleksi tinjauan kami sebelumnya terdapat satu set dua mikrofon khas untuk sebuah duet, para pakar tidak dapat mengetahui perkara ini dan mikrofon karaoke yang berdiri sendiri. Salah satu kit paling terang dan paling popular adalah OWL SDRD SD-306.

Ketiga-tiga huruf ini – OWL – bukan singkatan, tetapi perkataan, yang diterjemahkan dari bahasa Inggeris – 'burung hantu'. Pereka cuba menggambarkan sistem stereo dalam bentuk mata burung hantu, dan mereka melakukannya dengan mahir – secara harfiah dengan satu tikungan yang mengubah pembesar suara tanpa wajah menjadi tampilan burung hantu yang meriah.

Tetapi, “bukan satu reka bentuk” – model ini juga mempunyai ciri teknikal yang cukup spesifik dan cukup baik. Sistem disambungkan ke komputer atau telefon pintar melalui Bluetooth versi 4.2 dengan sokongan untuk EDR, AVRCP, A2DP, HSP / HFP. Unit pembesar suara mempunyai soket khas untuk telefon pintar. Kuasa total pembesar suara adalah 20W, dan mereka menyiarkan dalam julat frekuensi dari 100Hz hingga 18000Hz. Setiap soket di mana mikrofon dipasang di perumahan unit pembesar suara juga merupakan dasar pengisian. Kapasiti bateri mikrofon – 1500mAh, pembesar suara – 1800mAh. Rintangan – 4 ohm. Terdapat output AUX dengan penyambung minijack standard.

Beberapa perkataan harus dinyatakan secara berasingan mengenai autonomi. Mikrofon pada bateri sendiri boleh berfungsi dalam jangka masa yang lama – ia tidak dibebani oleh bekalan kuasa pembesar suara, jadi kapasiti yang ditentukan mencukupi untuk operasi 5-6 jam. Tetapi kapasiti bateri yang sedikit meningkat untuk pembesar suara cukup untuk 3 jam paling banyak, dan selalunya kurang. Sebaik sahaja pembesar suara habis, mikrofon menjadi tidak berguna, walaupun dengan pengisian penuh.

Kit ini terdapat dalam tiga pilihan warna – hitam, emas dan merah jambu. Bahan badan utama adalah plastik ABS dan aluminium tahan lama. Dimensi pemasangan – 290x135x145mm, berat – 1900g.

Kelebihan

  • bahan dan pemasangan berkualiti;
  • bunyi yang jelas;
  • penyamaan dengan pratetap;
  • lampu latar;
  • reka bentuk berwarna-warni.

keburukan

  • autonomi rendah lajur.

Tuxun Q08

Penilaian: 4.5

Tuxun Q08

Model Tuxun Q08 menyimpulkan tinjauan mikrofon karaoke terbaik. Tidak akan ada yang istimewa di dalamnya, jika bukan untuk satu fungsi yang membezakannya dengan tajam dari latar belakang mikrofon karaoke yang lain dan memberikan hak moral kepada pembuat untuk menetapkan harga yang sesuai.

Mari segera membongkar rahsia – Tuxun Q08 dapat menekan vokal dalam komposisi yang dimainkan. Anda tidak perlu lagi menderita dalam mencari lagu latar lagu kegemaran anda untuk menyanyikannya dengan karaoke. Sudah tentu, anda boleh membuat lagu sandaran dari lagu apa pun di komputer, tetapi ini masih merupakan proses, dan memerlukan sedikit masa dan ketersediaan perisian yang diperlukan. Di sini, semuanya berlaku dengan cepat. Tuxun Q08 adalah model termurah dalam siri ini dan hanya dapat menekan suara yang paling jelas. Model yang lebih mahal melakukannya dengan lebih baik.

Sekarang mengenai ciri-ciri selebihnya. Blok kubik menempatkan dua pembesar suara dengan kekuatan masing-masing 5W. Alat kawalannya adalah butang tekan, panel kawalan terletak di unit pembesar suara kubus. Output AUX untuk fon kepala disediakan. Komunikasi dengan alat dilakukan melalui Bluetooth – saluran (versi 4.1).

Rangkaian Tuxun Q08 merangkumi empat reka bentuk dan warna – Emas, Emas, Perak dan Rose.

Peranti ini dikuasakan oleh bateri 2600mAh. Masa operasi berterusan maksimum dengan pengisian penuh adalah 9 jam menurut pengeluar, tetapi pada hakikatnya kurang, bergantung pada kelantangan suara, jumlah operasi hidup dan mati, dan bahkan suhu persekitaran – bateri duduk lebih cepat dalam cuaca sejuk.

Jaminan rasmi untuk model ini adalah 12 bulan.

Kelebihan

  • bunyi yang jelas;
  • penindasan bunyi;
  • kualiti bahan dan mutu kerja;
  • penekanan vokal;
  • autonomi.

keburukan

  • hanya vokal yang paling jelas dikeluarkan secara berkesan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen