12 kekili memancing terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kekili anggaran terbaik untuk berputar di bawah 4000 rubel 1 Shimano Catana 2500 FC 4000 RUB.
2 Daiwa Regal 2500 XiA 2800 RUB.
3 TRINERGI STINGER 3500 3400 RUB.
Gulungan memancing berputar terbaik dari segi nisbah harga / kualiti sehingga 15,000 rubel 1 Shimano 17 ULTEGRA 2500 FB 11200 RUB.
2 DAIWA Caldia 2000 SHA 13 100 RUB.
3 MITCHELL Reel 398 Pro 13 300 RUB.
Gulungan Memancing Baitcasting Terbaik untuk Trolling 1 Abu Garcia Rekod NX 61 HC 15 500 RUB.
2 Shimano Corvalus 301 7400 RUB.
3 DAIWA Accudepth Plus 27LCBW 8 300 RUB.
Gulungan Memancing Baitcasting Terbaik untuk Casting 1 Abu Garcia Pro Max LP 6950 RUB.
2 Shimano Citica 201I 12 700 RUB.
3 Salmo Elite BAIT CAST 6 3900 RUB

Kekili anggaran terbaik untuk berputar di bawah 4000 rubel

Shimano Catana 2500 FC

Penilaian: 4.9

Shimano Catana 2500 FC

Baris pertama penarafan menuju bukan yang 'tertua' dalam siri ini, tetapi kekili Shimano Catana 2500 FC yang sangat tahan lama. Secara objektif, semuanya bagus: reka bentuk dengan penggunaan skema warna merah-perak tidak akan membiarkan pemancing tidak peduli, dan kombinasi kualiti dan ketepatan kerja akan memberikan sensasi yang sangat jelas dari proses penangkapan ikan. Untuk kejelasan operasi dan kelancaran garis, terdapat empat galas sokongan yang tidak mudah terkena jamming cepat.

Di sisi positifnya, Shimano Catana 2500 FC dilengkapi dengan spool grafit tambahan. Banyak yang tidak mementingkan hal ini, bagaimanapun, pemancing berpengalaman menyatakan bahawa lebih baik meletakkan benang jalinan pada gulungan aluminium standard, sementara grafit sangat sesuai untuk bekerja dengan tali pancing. Catana 2500 FC boleh menjadi pilihan terbaik di kalangan pesaing kerana dinamika positif yang jelas dalam operasi dan faktor keselamatan yang kukuh.

Kelebihan

  • reka bentuk yang bagus;

  • kehadiran kili tambahan di dalam kit;

  • margin keselamatan yang tinggi;

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Daiwa Regal 2500 XiA

Penilaian: 4.8

Daiwa Regal 2500 XiA

Daiwa Regal 2500 XiA yang bebas dari inersia tidak ketinggalan, kelebihan utamanya ialah satu set galas untuk meningkatkan sifat operasi. Selain sokongan roller standard, sebanyak 11 bantalan bola terletak di dalam badan gegelung, yang meningkatkan kelancaran perjalanan, serta ambang beban yang dirasakan. Oleh itu, model yang murah dapat digunakan bukan hanya untuk menangkap rata-rata pemangsa, tetapi juga sangat sesuai untuk memikat ikan piala di kawasan berumput.

Juga bagus bahawa Regal 2500 XiA memilih aluminium sebagai bahan badan (dan juga untuk kili). Logam bukan ferus aloi ringan agak meningkatkan kebolehpercayaan struktur, tetapi pada masa yang sama menambahnya (berbanding plastik) beberapa gram 'merosakkan'. Seperti yang diperhatikan oleh nelayan, setelah memancing lama di tangan, keletihan terjadi, kerana kekili dirancang untuk batang berputar yang berat, walaupun ia sendiri hanya menambah 0.33 kilogram pada struktur pasang siap (tidak termasuk garis pancing).

Kelebihan

  • tahap kebolehpercayaan kes yang tinggi;

  • peningkatan ambang beban yang dirasakan;

  • kehadiran 11 galas bergolek;

keburukan

  • ergonomi sedikit lemah.

TRINERGI STINGER 3500

Penilaian: 4.5

TRINERGI STINGER 3500

Peringkat ketiga peringkat menuju ke reel penangkap ikan STINGER TRINERGY 3500, yang menerapkan prinsip menyeimbangkan parameter teknikal, kos dan prestasi. Walaupun model ini berada dalam segmen belanjawan, model ini dapat menjadikan pesaing lebih mahal daripada perniagaan. Sebanyak sembilan galas bebola digunakan di dalamnya sebagai galas bergolek, kerana kelembutan pelakon dan kelancaran pendawaian standard dicapai. Badan kekili terbuat dari serat karbon yang boleh dipercayai, yang sedikit meringankan pembinaannya. Terdapat brek geseran depan dan spool grafit tambahan.

Skema warna gelendong memancing layak disebut. Kombinasi warna kelabu dan oren yang mudah menarik menarik perhatian, menjadikan mustahil untuk melewati STINGER TRINERGY 3500. Pilihan yang baik untuk peminat pemula dan memancing musim panas.

Kelebihan

  • reka bentuk yang bagus;

  • set gulung grafit yang lengkap;

  • badan serat karbon;

  • sembilan galas bebola dalam mekanisme;

keburukan

  • bukan penunjuk beban yang paling optimum.

Gulungan memancing berputar terbaik dari segi nisbah harga / kualiti sehingga 15,000 rubel

Shimano 17 ULTEGRA 2500 FB

Penilaian: 4.9

Shimano 17 ULTEGRA 2500 FB

Gulungan berputar kelas tinggi yang memenuhi semua keperluan peralatan memancing profesional. Shimano 17 ULTEGRA 2500 FB diperbuat daripada bahan komposit dan oleh itu beratnya hanya 240 gram. Walaupun begitu, ini sedikit pun tidak menghalang gulungan melengkapkan batang pemintal dari tahap kekakuan apa pun dan mengusahakan penangkapan ikan dengan ukuran apa pun (dalam toleransi tali pancing). Sebenarnya, kapasiti garisan kekili adalah sejauh 290 meter dengan ketebalan 0.18 milimeter – jauh lebih banyak (walaupun dari segi diameter lebih besar) daripada pesaing terdekat.

Ciri utama gulungan penangkapan Shimano pada umumnya dan 17 ULTEGRA 2500 FB khususnya adalah penggunaan galas rolling yang lebih sedikit dengan kecekapan operasi yang hampir sama. Terdapat enam daripadanya dalam reka bentuk ini, dan, menurut pengguna, gegelung ini mampu melayani masa yang sangat lama. Sekiranya kita menambahkannya pada tahap kos yang optimum, maka hasilnya kita akan mendapatkan model yang hampir ideal untuk pembelian.

Kelebihan

  • berat ringan (240 g);

  • hayat perkhidmatan yang panjang;

  • Kapasiti hutan 290 meter;

  • badan komposit;

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

DAIWA Caldia 2000 SHA

Penilaian: 4.8

DAIWA Caldia 2000 SHA

Selangkah dari tempat pertama, model berhenti, yang kedua hanya sebagai pemimpin dari segi kos. Keunikan DAIWA Caldia 2000 SHA terletak pada reka bentuknya: dari kilang, kekili dibekalkan dengan pegangan tangan kiri. Nampaknya tidak ada yang istimewa, tetapi pemancing kidal menyukainya. Ciri-ciri prestasi tidak mengecewakan: semua pasangan geseran bergerak dengan lancar, yang membolehkan anda melaksanakan hampir semua jenis pendawaian (baik jig maupun berkedut).

Terima kasih kepada badan komposit, DAIWA Caldia 2000 SHA mempunyai parameter berat yang tidak signifikan (hanya 220 gram), tetapi dapat melengkapkan batang pemintal sama sekali. Brek geseran depan bertindak balas dengan baik pada beban tinggi, kerana kemungkinan ikan jatuh (bahkan sangat tinggi) sangat minimum. Oleh itu, hanya ada satu cacat struktur dibandingkan dengan model lain: gulungan gelendong memancing hanya berukuran garis 125 meter dengan penampang 0.28 milimeter.

Kelebihan

  • berat paling rendah dalam kategori (220 g);

  • brek geseran yang boleh dipercayai.

keburukan

  • kapasiti kayu rendah gelendong (125 m);

  • harga tinggi.

MITCHELL Reel 398 Pro

Penilaian: 4.7

MITCHELL Reel 398 Pro

Gulungan berputar aluminium MITCHELL Reel 398 Pro adalah sejenis unggulan di antara peralatan untuk menangkap ikan pemangsa yang besar, yang dirancang untuk melengkapkan batang pemintal yang kuat. Sebanyak lapan galas rolling (+ satu roller, sebagai standard) dipasang pada pasangan geseran utama model, memastikan kelancaran yang baik dan peningkatan jangka hayat. Untuk membuat usaha ekstra ketika berputar di barisan, para pemaju telah memilih nisbah gear yang rendah biasanya (4.7: 1), yang sangat baik untuk pengait cepat.

Tetapi sisi ergonomik reel memancing sedikit mengecewakan. Khususnya, sebilangan pengguna mencatat ketidakselesaan pegangan yang dibuat dalam bentuk cakera dimensi. Tetapi kelemahan utama MITCHELL Reel 398 Pro adalah beratnya yang besar (773 gram), sebab itulah penggunaan model bersamaan dengan batang pemintal yang berat akan memberi kesan negatif kepada kelancaran pemancing.

Kelebihan

  • nisbah gear rendah (4.7: 1);

  • lapan galas dalam mekanisme.

keburukan

  • jisim besar model (773 g);

  • pegangan yang agak janggal.

Gulungan Memancing Baitcasting Terbaik untuk Trolling

Abu Garcia Rekod NX 61 HC

Penilaian: 4.9

Abu Garcia Rekod NX 61 HC

Rangkaian gulungan terkenal dari pengeluar Sweden mendapat kesinambungan logik dalam bentuk Record NX 61 HC – model reel baitcasting yang luar biasa, yang dibuat dengan mengambil kira perkembangan dan pengalaman besar dari jurutera Abu Garcia. Berkilau di luar, model menyembunyikan potensi sebenarnya di bahagian struktur, di mana mekanisme Duragear 2 yang diperbaiki dan sebanyak tujuh galas bebola (+ satu roller) berada. Sistem Carbon Matrix, yang merupakan brek sentrifugal enam rasuk dengan mekanisme pensuisan, bertanggungjawab untuk kesan brek semasa pemutus dan penyesuaian yang lancar.

Sekiranya kita mempertimbangkan model dari sudut pandang ergonomik, maka secara umum mustahil untuk memisahkan sesuatu dengan konotasi negatif. Seperti yang diperhatikan oleh pemancing, kekili sangat sesuai untuk trolling di perairan sungai, kerana baik kapasitas hutan maupun brek geseran sesuai untuk 'pembunuhan' terhadap kehidupan laut.

Kelebihan

  • daya tarikan yang tinggi semasa troll sungai;

  • pewaris siri popular;

  • komponen mekanisme berkualiti tinggi;

keburukan

  • tidak ditemui.

Shimano Corvalus 301

Penilaian: 4.8

Shimano Corvalus 301

Sekiranya dari segi reka bentuk dan mekanisme yang digunakan, Shimano Corvalus 301 agak ketinggalan berbanding lawan utama, maka dari segi reka bentuk dan penampilannya dapat mengandalkan ulasan yang paling memuji. Nasib baik, ini bukan mengapa nelayan jatuh cinta padanya: kerana trolling di sungai, kekili seperti itu sangat sesuai. Faktor utama untuk memilih model tertentu ini adalah sumber daya larangan. Semua orang yang tidak acuh memancing telah lama mengetahui bahawa Shimano menghasilkan peralatan menangkap ikan yang berkualiti tinggi, melabur dalam senarai kecil bahagian dan pemasangan miniatur. Dalam kes ini, hanya empat galas bebola yang digunakan dalam pasangan geseran – lebih banyak lagi, seperti yang ditunjukkan oleh ujian dinding, tidak diperlukan untuk memastikan ciri yang tepat. Gulungan baitcasting reel dirancang untuk sepanjang 240 meter garis 0.3 mm – tidak cukup untuk memancing di laut, tetapi cukup diterima untuk ikan sungai. Berdasarkan hasil tinjauan ringkas, kita dapat menyimpulkan bahawa SHIMANO CORVALUS 301 akan menjadi pembelian yang sangat baik, terutamanya memandangkan harganya yang rendah.

Kelebihan

  • berjalan lancar dan tidak ada tindak balas walaupun dengan empat galas bergolek;

  • kos rendah;

  • kapasiti hutan gelendong (240 m);

  • reka bentuk yang bagus;

keburukan

  • tidak ditemui.

DAIWA Accudepth Plus 27LCBW

Penilaian: 4.7

DAIWA Accudepth Plus 27LCBW

Dalam mengejar kepemimpinan dalam kategori reel memancing, DAIWA sering mengatasi lawan utamanya. Benar, langkah tersebut menjadi tidak perlu atau berguna, tetapi tidak diterima oleh khalayak yang luas (dan tidak bersedia untuk penggunaan ini). Dalam kes DAIWA Accudepth Plus 27LCBW, penghitung garis yang dipasang pada pengganda memainkan peranan sebagai 'kelebihan' seperti ini – perkara yang menghiburkan, tetapi sangat bodoh bagi pemancing yang tidak lebih dari sekadar besar.

Dengan mengaburkan dari perkara-perkara kecil, kita dapat mengatakan bahawa reka bentuk struktur gegelung sangat dipercayai. Sudah tentu, tidak cukup untuk memancing di laut, tetapi untuk menangkap pike hinggap dan pike di sungai yang luas, sangat sesuai. Malangnya, 'body kit' tambahan menambah beberapa ribu rubel untuk kos Accudepth Plus 27LCBW, yang agak mengasingkan bahkan penganut sebenarnya syarikat itu. Walau bagaimanapun, secara objektif, gegelung membuat sebahagian besar model tidak berfungsi, yang memenuhi segmen pasaran.

Kelebihan

  • kehadiran kaunter talian;

  • kualiti jenama;

  • kebolehpercayaan reka bentuk yang tinggi;

keburukan

  • agak mahal.

Gulungan Memancing Baitcasting Terbaik untuk Casting

Abu Garcia Pro Max LP

Penilaian: 4.9

Abu Garcia Pro Max LP

Sejujurnya, Abu Garcia Pro Max LP bukanlah gulungan baitcasting yang paling maju dan cekap dari segi teknologi yang disyorkan untuk dilancarkan pada masa ini. Namun, ia lebih banyak dengan memberikan keseimbangan kos dan kualiti kepada pengguna. Sebagai tambahan kepada penyesuaian yang sangat baik, model ini dilengkapi dengan gulungan aluminium dan badan grafit yang boleh dipercayai, di dalamnya adalah roda gigi dengan nisbah gear 7.1: 1. Terdapat tujuh galas rolling tahan kakisan dengan jaminan seumur hidup yang baik serta satu 'roller' standard.

Berat Abu Garcia Pro Max LP hanya 207 gram – bukan peningkatan terbesar dalam jumlah berat batang dan, sebagai akibatnya, tahap keletihan pemancing yang rendah dari pemutaran umpan secara berkala. Pada akhirnya, kami mendapat model tanpa cela, yang harganya dibenarkan sepenuhnya oleh kecekapan dan semua aspek operasi.

Kelebihan

  • kos purata;

  • berat badan rendah (207 g);

  • kualiti komponen komponen yang tinggi;

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Shimano Citica 201I

Penilaian: 4.8

Shimano Citica 201I

Wakil Shimano berikutnya dalam peringkat adalah gulungan baitcasting Shimano Citica 201I, yang telah menemukan aplikasi yang luas dalam memancing ikan. Di bawah badan aluminium ringan dengan bentuk yang spektakuler dan warna oren keperakan, ada mekanisme yang ringkas tetapi berkualiti tinggi dengan gear X-SHIP, rem Drag rem dan sistem kawalan pemutus yang dilaksanakan. Brek geseran mampu menahan 5.5 kilogram, hasil yang baik untuk kekili yang direka untuk memancing pemangsa air kecil.

Sejak model ini dipersembahkan kepada masyarakat umum pada tahun 2016, para pemancing dapat melakukan sejumlah 'ujian tekanan' yang sebenarnya, hasilnya sangat positif. Bahagian utama pujian diberikan kepada ketepatan tindakan Shimano Citica 201I dan 'tuduhan' untuk melawan, seperti yang mereka katakan, hingga yang terakhir. Sayangnya, tidak semua orang mampu menggulung kekili ini.

Kelebihan

  • penampilan hebat;

  • ketahanan;

  • klac geseran direka untuk muatan 5.5 kilogram;

keburukan

  • harga tinggi.

Salmo Elite BAIT CAST 6

Penilaian: 4.7

Salmo Elite BAIT CAST 6

Peringkat dibuka dengan gelendong baitcasting miniatur, sesuai untuk melengkapkan joran kecil. Pertama sekali, cinta nelayan terhadap Salmo Elite BAIT CAST 6 disebabkan oleh kos yang rendah – sedikit lebih daripada tiga ribu rubel untuk kekili 'tempur' tidak kelihatan seperti sesuatu yang luar biasa. Gulungan aluminium mempunyai garis lebih dari 140 meter, keratan rentas 0,35 mm, yang sangat baik untuk sungai dan tasik dengan air besar. Keseluruhan mekanisme ini berkaitan dengan penggunaan lima penyokong dan roda gigi, yang nisbah gearnya adalah 6.2: 1.

Komponen gulungan memancing yang sama pentingnya ialah penampilannya. Walaupun tanpa kos tertinggi, kotak karbon kelihatan hebat, dan profilnya membangkitkan pemikiran tentang sesuatu yang futuristik. Pengguna sendiri merasa lega tentang penggunaan gelendong dalam memancing, tetapi mereka perhatikan bahawa dalam operasi, tindak balas mula terbentuk pada bahagian mekanisme yang bergerak.

Kelebihan

  • model tangkapan miniatur;

  • reka bentuk yang bagus.

  • kos rendah;

keburukan

  • lama-kelamaan, mekanisme putar mula bermain.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen