12 kad memori terbaik untuk dvr

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Semasa memilih kad memori kilat untuk telefon pintar, kamera atau alat lain, banyak pengguna biasa hanya berminat dengan kapasitinya. Kurang kerap mengemukakan soalan mengenai kepantasan menulis dan membaca. Dan lebih jarang mereka mengetahui parameter lain, seperti keserasian dengan peranti tertentu, tetapi kadang-kadang parameter inilah yang paling penting, terutama ketika mereka bekerja dalam DVR.

Kakitangan editorial majalah telah menyediakan gambaran umum mengenai kad flash terkini, yang paling disesuaikan untuk digunakan dalam DVR. Pakar kami yang berdedikasi telah memilih tiga kumpulan model dengan liputan keserasian maksimum.

Cara memilih kad memori untuk DVR

Pertama, mari kita jelaskan perkara utama yang harus diingat semasa memilih kad memori khusus untuk DVR, dan bukan untuk alat lain yang kurang menuntut. Ini akan membantu anda menavigasi keadaan pasaran 2020 dengan lebih baik dan membuat pilihan yang tepat.

Apa kad memori untuk DVR dapat dilakukan

Tidak seperti kebanyakan kaedah lain menggunakan kad flash SD dan turunannya, dalam DVR memori sedemikian sering kali dikenakan beban berterusan dan berterusan. Semasa bekerja dalam perjalanan, data terus direkam di atasnya, dan apabila isinya penuh, rakaman terus (secara automatik dengan merakam rekod lama atau restart manual) dalam lingkaran baru. Ini bermaksud bahawa kad, menurut definisi, mesti mempunyai sumber penulisan semula yang meningkat, dan tidak semua model mempunyai sifat ini.

Faktor kritikal adalah kelajuan menulis, dan dalam konteks ini jauh lebih penting daripada kelajuan membaca. Bagaimanapun, jika DVR baru dan dikonfigurasikan untuk merakam video dalam resolusi tinggi, dan bahkan dengan geodata dan maklumat lain yang berkaitan, maka kelajuan yang tidak mencukupi akan menyebabkan rakaman pecahan, yang boleh menjadi faktor yang tidak menyenangkan, jika tidak membawa maut dalam menyelesaikan situasi kontroversial.

Jumlah memori adalah penting, tetapi pada masa yang sama, titik kecil. Kad yang besar memerlukan perhatian yang lebih sedikit, dan lebih jarang anda perlu menggabungkan data daripadanya untuk penyimpanan. Sering kali, kad flash yang lebih besar secara automatik bermaksud kadar data yang lebih tinggi. Tetapi spesimen sedemikian jauh lebih mahal – selalunya berlipat ganda dari peningkatan jumlah.

Akhirnya, keserasian. Kad baru mungkin tidak disokong oleh DVR generasi sebelumnya, dan untuk peranti yang sudah ketinggalan zaman, tetapi padat dan berfungsi, kad memori mesti dipilih dengan berhati-hati.

Perbezaan yang paling penting antara kad memori

  1. Perbezaan pertama dan paling jelas adalah faktor bentuk. Pilihan yang digunakan dalam DVR adalah SD, MicroSD, CompactFlash, SXS. Di sini, ketika memilih model, tidak perlu meneka – format mana yang sesuai dengan DVR, yang harus dibeli. Yang paling biasa ialah MicroSD. Untuk fleksibiliti yang lebih besar, anda boleh membeli kad MicroSD dengan penyesuai (penyesuai) untuk slot SD yang besar, dan selalunya pengeluar hanya menyediakan mini-kit seperti itu. Dalam tinjauan kami, kami akan mempertimbangkan format MicroSD dengan tepat, dengan pilihan sebagai penyesuai.
  2. Titik kedua yang menentukan sama ada kad flash akan berfungsi dalam DVR walaupun secara fizikal masuk ia adalah kelas kelajuan. Di sini, jika kita mengabaikan nuansa halus, dua kriteria dibezakan – kelas kelajuan dan format organisasi data, dan kriteria ini saling berkaitan.
  3. Oleh itu, jika DVR anda dapat merakam aliran dengan kualiti FullHD maksimum, maka kad dengan kelas kelajuan 10 (ditunjukkan pada kad itu sendiri) akan mencukupi. Ini adalah kad microSDHC, kelajuan menulis minimum mereka adalah 10MB / saat, sementara kelajuan sebenarnya boleh beberapa kali lebih tinggi. Kelas kelajuan yang lebih rendah daripada 10 untuk operasi normal DVR moden yang lebih kurang praktikal untuk dipertimbangkan. Secara optimum, jika selain semua ini kad itu juga milik kelas UHS 1 – ia ditandakan dengan ikon '1'.
  4. Sekiranya DVR anda lebih maju dan dapat merakam video dalam resolusi UHD 4K, maka anda memerlukan kad kelas UHS 3 – ia ditandakan dengan ikon '3'. Di sini, kelajuan minimum sudah 30MB / s, dan had atas dapat melebihi seratus MB / s. UHS kelas 3 dengan kelajuan tinggi secara automatik menganggap format organisasi data yang lebih sempurna dan, dengan demikian, format kad adalah microSDXC.
  5. Sekarang, kapasiti kad memori. Isipadu maksimum untuk kad microSDHC ialah 32GB. Untuk format microSDXC, sebaliknya, 32GB adalah jumlah asas minimum, sementara model mahal beratus-ratus gigabait dari segi kelantangan. Peta yang paling besar harganya mahal dan sangat tidak digalakkan menggunakannya, jika hanya dengan alasan 'tidak menyimpan semua telur dalam satu bakul'.
  6. Dan beberapa perkataan mengenai keserasian ke belakang. Sebilangan besar pengguna DVR model lama tidak melihat keperluan untuk mengubah model yang sudah usang, tetapi berfungsi dengan baik. Tetapi teknologi yang berkembang pesat menentukan syarat mereka sendiri, dan pendaftar lama mungkin tidak menyokong kad dengan jumlah 32 GB atau lebih. Dalam kes ini, semuanya cukup mudah – anda perlu memilih kad dengan jumlah yang boleh dicerna oleh perakam. Nasib baik, masih banyak kad dengan jumlah 16GB atau kurang di pasaran 2020.

Penarafan kad memori terbaik untuk DVR

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kad memori microSDHC terbaik untuk dash cam 1 SanDisk Ultra microSDHC Class 10 UHS-I 80MB / s 32GB 285 r
2 Kingston Canvas Select microSDHC Class 10 UHS-I U1 32GB + SD adapter (SDCS / 32GB) 390 RUB
3 Transcend microSDHC 300S Class 10 UHS-I U1 32GB + SD adapter 363 r
4 Penyesuai SmartBuy microSDHC Class 10 32GB + SD 210 RUB
Kad memori microSDXC terbaik untuk dash cam 1 Adaptor SD SanDisk Ultra microSDXC Class 10 UHS Class 1 A1 100MB / s 64GB + 890 RUB
2 Melangkaui penyesuai microSDXC 300S Kelas 10 UHS-I U3 A1 V30 128GB + SD RUB 1,041
3 Samsung Evo Plus U3 1 290 gosok.
4 Ketahanan Tinggi Profesional Viofo RUB 1.490
Kad memori terbaik untuk dashkam yang lebih tua 1 Kingston SDCS / 16GBSP 191 r
2 SanDisk Ultra microSDHC Class 10 UHS-I 80MB / s 16GB 210 RUB
3 Penyesuai SmartBuy microSDHC Class 10 8GB + SD 181 r
4 Melangkaui microSDHC 300S Class 10 8GB RUB 290

Kad memori microSDHC terbaik untuk dash cam

Dan sekarang kita beralih kepada analisis model tertentu. Dalam koleksi pertama, kami akan mempertimbangkan kad memori microSDHC, ukuran maksimumnya tidak boleh melebihi 32GB. Sebenarnya, kami akan mengambil kira kad 32GB seperti itu, untungnya, harganya berharga beberapa ratus rubel. Kapasiti ini cukup untuk merakam lebih kurang 160 minit video dalam Full HD, dan pada resolusi yang lebih rendah – hampir berkali-kali.

Pakar telah mencadangkan setiap posisi sebagai contoh, dan dalam rentang model setiap pengeluar ada spesimen yang serupa dengan ciri teknikal, hanya dengan volume yang lebih kecil. Sebagai peraturan, tidak ada perbezaan mendasar antara kad 32GB dan 16GB dari baris yang sama. Sebagai peraturan, perbezaan harga di segmen ini juga minimum.

SanDisk Ultra microSDHC Class 10 UHS-I 80MB / s 32GB

Penilaian: 4.9

SANDISK ULTRA MICROSDHC CLASS 10 UHS-I 80MBS 32GB.jpg

Pertama, pertimbangkan kad memori microSDHC yang murah dan boleh dipercayai dari jenama SanDisk yang terkenal. Jenama itu dikaitkan dengan syarikat Amerika dengan nama yang sama. Sebilangan besar produk dihasilkan di China.

Seperti yang anda lihat dari spesifikasi, kad ini tergolong dalam kelas kepantasan Kelas 10 dan UHS-I, yang menunjukkan kelajuan menulis sekurang-kurangnya 10MB / s. Di sini kami menarik perhatian anda kepada fakta bahawa kad yang sangat serupa dijual dengan tanda TINGGI TINGGI dalam spesifikasi. Walaupun terdapat pernyataan yang keras, ini hanya berlaku untuk Kelas 10 dan tidak menyokong UHS-I, yang bermaksud ia mempunyai had pada kelajuan membaca dan menulis. Jangan mengambil kira perkataan TINGGI TINGGI, kerana ini hanya perkataan yang tidak memberikan komitmen terhadap apa-apa. Selepas ini, ini terpakai untuk semua kad dengan slogan yang kuat pada nama. Itu adalah kelas kelajuan yang penting, yang harus ditandai, seperti yang kita jelaskan di atas.

Bagi model yang dikaji semula, pengeluar menekankan kelajuan membaca 80MB / s yang baik, tetapi dengan sederhana diam tentang kelajuan menulis. Dan ini cukup difahami, kerana dalam hal ini kad hampir tidak sesuai dengan ciri minimum kelas. Oleh itu, menurut ujian yang dilakukan oleh pakar, kelajuan menulis fail kecil sepadan dengan minimum 10MB / s, kadang-kadang turun menjadi 8MB / s. Bagi fail yang besar, kelajuan penulisan di sini mencapai 15MB / saat dan bahkan sedikit lebih tinggi.

Dengan latar belakang kelajuan yang tidak terlalu tinggi, model ini menyenangkan dengan daya tahan. Tempoh jaminan rasmi adalah 1 tahun, dan jangka hayat perkhidmatan yang dinyatakan adalah 3 tahun. Terdapat kes kegagalan dan kegagalan, tetapi tidak lebih tinggi daripada kesalahan statistik.

Kelemahan yang jelas di sini adalah jumlah sebenar, yang mungkin kurang dari 2 atau bahkan 3 GB. Walaupun ini adalah 'penyakit' banyak kad, pakar masih menganggap keadaan ini sebagai kelemahan. Kelemahan yang kurang jelas adalah peratusan kegagalan yang ketara sebelum jangka hayat pengeluar yang dinyatakan. Oleh itu, setelah tempoh jaminan, anda harus memikirkan untuk menggantinya dengan 'berjaga-jaga' kerana harganya lebih dari yang berpatutan. Kad lama dapat disusun semula menjadi telefon pintar atau alat lain, di mana, dengan beban yang jauh lebih rendah, kad ini dapat berfungsi selama lebih dari satu tahun.

Kelebihan

  • umumnya boleh dipercayai dan bebas masalah;
  • harga berpatutan;
  • kelajuan membaca yang tinggi.

keburukan

  • peratusan kegagalan yang ketara sebelum hayat perkhidmatan yang dinyatakan;
  • jumlah sebenar boleh kurang dari 10%.

Kingston Canvas Select microSDHC Class 10 UHS-I U1 32GB + SD adapter (SDCS / 32GB)

Penilaian: 4.8

KINGSTON CANVAS PILIH MICROSDHC CLASS 10 UHS-I U1 32GB + SD ADAPTER (SDCS32GB) .jpg

Item kedua adalah kit – kad microSDHC dengan penyesuai SD untuk slot besar. Pengilang – syarikat Amerika Kingston. Produk itu sendiri dihasilkan di China dan Taiwan.

Kelajuan baca dan tulis yang dinyatakan untuk model ini sama seperti yang sebelumnya – 80MB / s – baca, 10MB / s – tulis. Dan ujian bebas menunjukkan bahawa model ini betul-betul sesuai dengan spesifikasi rasmi, bahkan sedikit lebih baik daripada yang sebelumnya, iaitu, tanpa penarikan ketika merakam fail kecil.

Pengilang juga menekankan bahawa model ini tergolong dalam kelas V10 mengikut standard lain – Kelas Kelajuan Video. Ini adalah standard di mana kad memori dikelaskan bergantung pada kelajuan merakam fail video. Dalam kes ini, V10 bermaksud kelas kedua paling cekap. Kandungan maklumat dari klasifikasi tersebut tidak begitu representatif, kerana hanya menekankan kepunyaan kelas C10, iaitu kemampuan untuk menulis data pada kelajuan sekurang-kurangnya 10MB / s. Tetapi ini juga menegaskan sekali lagi bahawa kad itu dapat merakam video dengan yakin dalam resolusi FullHD 1080.

Apa yang luar biasa mengenai kad ini ialah tempoh jaminan. Terdapat perbezaan di sini di pelbagai platform perdagangan – 60 atau 120 bulan. Tetapi, dalam apa jua keadaan, walaupun jaminan 5 tahun adalah banyak. Perkara lain ialah apabila digunakan dalam DVR, sumber yang bertambah malah akan memberi kehidupan nyata (menurut pemerhatian pengguna) hanya 2-3 tahun. Dengan satu cara atau yang lain, jika kita mengambil angka rata-rata, model ini lebih tahan lasak dan tahan lama daripada model sebelumnya.

Dan satu perkara lagi – tidak seperti model sebelumnya, praktikalnya tidak ada perbezaan ketara antara jumlah yang dinyatakan dan yang sebenarnya.

Kelebihan

  • pematuhan kelajuan dan bacaan dengan ciri yang dinyatakan;
  • kebolehpercayaan;
  • peningkatan sumber;
  • Penyesuai SD termasuk;
  • tempoh jaminan yang panjang.

keburukan

  • tidak ada kekurangan asas yang dikenal pasti.

Transcend microSDHC 300S Class 10 UHS-I U1 32GB + SD adapter

Penilaian: 4.7

TRANSCEND MICROSDHC 300S KELAS 10 UHS-I U1 32GB + SD ADAPTER.jpg

Meneruskan kajian semula kad memori terbaik untuk DVR, model pengeluar denyar kilat pengeluar dunia terkenal lain, Transcend, yang serupa dalam kelas dan kelantangan.

Di sini kita melihat petunjuk prestasi yang dinyatakan lebih tinggi dari segi kelajuan membaca – hingga 95MB / s; dan dengan ketara, kadar kelajuan tulis beberapa kali lebih tinggi – sehingga 45MB / s. Ya, memang, kelajuan penulisan model ini jauh lebih tinggi, tetapi dari segi had atas, keseluruhan muslihat ada dalam 'lakukan' ini. Kelajuan menulis sangat jarang berlaku hingga 45MB / s, tetapi secara umum kelajuannya masih lebih tinggi daripada model jiran. Variasi mungkin bergantung pada prestasi DVR itu sendiri. Hampir semua perkara yang sama dapat dikatakan mengenai kelajuan membaca.

Transcend juga menasihati pengguna tentang beberapa keadaan operasi kad. Jadi, julat suhu operasi yang dibenarkan secara rasmi adalah dari -25 hingga +85 darjah Celsius. Kelas perlindungan – IPX7. Ini bermakna kad dilindungi sepenuhnya dari penembusan habuk dan dengan yakin dapat menahan rendaman di bawah air hingga kedalaman 1 meter hingga 30 minit.

Seperti pendahulunya, Transcend hadir dengan jaminan 60 bulan untuk model ini. Hanya ada satu kekurangan dalam kad ini, dan itu bukan asas bagi semua orang – jumlah sebenar tidak sesuai dengan 32GB yang dinyatakan, tetapi sedikit lebih sedikit.

Kelebihan

  • peningkatan kelajuan membaca maksimum;
  • peningkatan kelajuan penulisan maksimum yang ketara;
  • kelas perlindungan IPX7;
  • Waranti 60 bulan;
  • Penyesuai SD disertakan.

keburukan

  • jumlah sebenar sedikit lebih daripada 29GB.

Penyesuai SmartBuy microSDHC Class 10 32GB + SD

Penilaian: 4.6

SMARTBUY MICROSDHC CLASS 10 32GB + SD ADAPTER.jpg

Bahagian pertama tinjauan kad memori terbaik untuk DVR menurut majalah itu diselesaikan oleh salah satu model tanda dagangan SmartBuy yang paling banyak dibeli. Rahsia populariti seperti itu di semua lantai perdagangan terkenal di Rusia adalah yang paling mudah – kos minimum.

Kami segera menekankan bahawa keajaiban tidak berlaku, dan harga yang berpatutan, dan walaupun dengan penyesuai di dalam kit, tidak dapat mengandungi tangkapan. Di sini dinyatakan dalam daya tahan kad yang rendah. Ini sudah dapat dilihat dari tempoh jaminan. Sekiranya pengeluar sebelumnya tidak takut memberikan jaminan untuk kad flash mereka selama 5 tahun atau lebih, SmartBuy menawarkan 12 bulan standard, dan sama sekali tidak menyatakan hayat perkhidmatannya. Dalam ulasan pengguna, anda tidak dapat melihat peratusan terkecil mengenai aduan kegagalan selepas enam bulan atau setahun penggunaan.

Semua perkara yang dipertimbangkan, model ini disenaraikan sebagai kad 'sementara sementara' terbaik untuk DVR dalam ulasan kami. Sangat sesuai jika anda perlu segera mengganti kad yang ada, dan hanya ada beberapa ratus rubel sahaja. Kemudian, pada kesempatan pertama, lebih baik mengubahnya menjadi sesuatu yang lebih tahan lama.

Sekarang mengenai statistik kering. Ujian bebas menunjukkan bahawa kad ini bukan tanpa kesukaran, tetapi masih sesuai dengan kelajuan menulis 10MB / s, yang sepadan dengan kelas 10. Membaca sedikit lebih pantas – 17MB / s, kadang-kadang hingga 20MB / s. Program pengujian yang berbeza mungkin menunjukkan hasil yang berbeza, tetapi rata-rata hasilnya berkumpul pada tahap yang ditunjukkan.

Kelebihan

  • sepadan dengan petunjuk kelajuan yang dinyatakan;
  • Penyesuai SD termasuk;
  • harga paling berpatutan;
  • kad memori sementara terbaik untuk dvr.

keburukan

  • kerapuhan, hanya berlaku sementara.

Kad memori microSDXC terbaik untuk dash cam

Pilihan kedua kad memori terbaik untuk DVR merangkumi model dengan format yang jauh lebih hebat. Sekiranya untuk kumpulan sebelumnya volume 32GB adalah maksimum, maka untuk microSDXC adalah minimum. Model-model ini sesuai untuk pendaftar baru atau tidak ketinggalan zaman yang mampu bekerja dengan kad dengan jumlah besar. Contoh terpilih dapat merakam video dalam resolusi UHD 4K.

Adaptor SD SanDisk Ultra microSDXC Class 10 UHS Class 1 A1 100MB / s 64GB +

Penilaian: 4.9

SANDISK ULTRA MICROSDXC KELAS 10 UHS KELAS 1 A1 100MBS 64GB + SD ADAPTER.jpg

Yang pertama dalam bahagian tinjauan ini adalah menganalisis kad jenama SanDisk yang lain, tetapi kali ini dalam format microSDXC. Selepas ini, kita akan bermaksud jumlah 64GB, walaupun pada baris yang sama terdapat salinan isi padu asas – 32GB, dan banyak lagi – 128GB ke atas. Siri khas ini terkenal dengan potongan harga yang serius pada permulaan penjualan, yang menarik penonton yang ramai. Harus dikatakan bahawa kebanyakan pembeli tidak kecewa, dan permintaannya tetap stabil sehingga hari ini.

Seperti yang anda lihat dari spesifikasi, model ini sesuai dengan kelas kelajuan 10 dan juga menyokong kelas UHS-I. Ini bermaksud bahawa DVR dapat merakam aliran video dengan mudah dengan resolusi FullHD pada kad. Kelajuan baca yang dinyatakan ialah 100MB / s. Kelajuan menulis minimum, mengikut kelas, adalah 10MB / s, kelajuan menulis sebenar, menurut ujian bebas, adalah sehingga 30MB / s.

Secara amnya, ini adalah 'tenaga kerja' yang sangat baik dan boleh dipercayai, yang mana pengeluar memberikan jaminan 3 tahun yang baik. Dan ini adalah jaminan antarabangsa yang benar-benar berlaku, sehingga praktikalnya tidak ada pertanyaan mengenai perkhidmatan dari wakil rasmi SanDisk.

Satu-satunya perkara adalah bahawa untuk format microSDXC, ciri kelajuan masih lebih dekat dengan yang asas, dan untuk perakam dua saluran atau rakaman video dengan kadar bit yang tinggi, anda masih harus melihat model yang lebih produktif dengan harga yang lebih tinggi. Kami akan menganggap ini sebagai titik kedua.

Kelebihan

  • kebolehpercayaan;
  • ketahanan;
  • harga berpatutan;
  • kelajuan menulis sebenar jauh lebih tinggi daripada yang dinyatakan;
  • waranti sah 3 tahun.

keburukan

  • kelajuan yang agak rendah seperti microSDXC.

Melangkaui penyesuai microSDXC 300S Kelas 10 UHS-I U3 A1 V30 128GB + SD

Penilaian: 4.8

TRANSCEND MICROSDXC 300S KELAS 10 UHS-I U3 A1 V30 128GB + SD ADAPTER.jpg

Nombor kedua dalam bahagian tinjauan ini sudah menjadi kad memori yang lebih menarik dari tanda dagangan Transcend. Ia dua kali lebih besar daripada yang sebelumnya, tetapi ini bukan perkara utama. Dan yang paling penting – keupayaannya dari segi kelajuan pertukaran data.

Kelebihan pertama yang dapat dilihat dari model ini adalah pematuhan dengan kelas U3 dan standard kelajuan rakaman video V30. Ini mengandaikan bahawa kelajuan menulis minimum pada kad adalah 30MB / s. Kelajuan baca yang dinyatakan ialah 95MB / s. Ujian bebas menunjukkan bahawa kelajuan membaca umumnya sesuai dengan yang dinyatakan, dan kelajuan menulis bahkan boleh lebih tinggi daripada minimum 30MB / s.

Di sini kami menekankan bahawa model khusus ini dengan volume 128GB sesuai dengan kelas U3 dengan kelajuannya. Kad dengan spesifikasi yang sama, tetapi pada 64GB, sudah termasuk kelas U1 dengan kelajuan penulisan yang jauh lebih rendah, dan ia tidak lagi sesuai untuk bitrate tinggi dan perakam dwi-saluran.

Kad ini dilengkapi dengan penyesuai untuk slot SD yang besar. Jangka hayat nominal pengeluar yang dinyatakan oleh model ini adalah 730 hari.

Kelebihan

  • jumlah besar;
  • kelas laju U3;
  • kelajuan menulis melebihi yang dinyatakan;
  • Sesuai untuk rakaman DVR 2-saluran dan 4K;
  • kebolehpercayaan;
  • Penyesuai SD disertakan.

keburukan

  • tidak terdapat kelemahan yang jelas.

Samsung Evo Plus U3

Penilaian: 4.7

SAMSUNG EVO PLUS U3.jpg

Nombor ketiga dalam bahagian tinjauan ini adalah salah satu kad memori Samsung microSDXC yang paling popular. Ini mempunyai ciri-ciri yang luar biasa dari segi kelajuan pertukaran data, tetapi ia mempunyai beberapa batasan yang sangat disyorkan dari pengilang.

Mari kita jelaskan perkara ini mengenai sekatan tersebut. Evo Plus U3 adalah kad memori microSDXC siri 'merah' Samsung, yang terkenal bukan sahaja dengan kelajuan yang mengagumkan, tetapi juga kestabilan, jangka hayat yang panjang dan kadar kegagalan yang rendah. Walau bagaimanapun, pengeluar sendiri menyatakan dengan jelas bahawa kad siri ini tidak digalakkan untuk digunakan dalam sistem pengawasan video dan peranti lain yang serupa, di mana banyak penulisan semula diharapkan.

Sebenarnya, amaran ini tidak bermaksud bahawa kad Evo Plus U3 di DVR akan cepat habis atau tidak berfungsi seperti biasa. Masalahnya ialah Samsung memberikan garisan ini sekurang-kurangnya jaminan lima tahun, dan jika anda menggunakannya secara berterusan dan berulang kali menimpanya selama 5 tahun, kad itu pasti tidak akan bertahan. Walau bagaimanapun, dengan persamaan yang kuat, kebolehpercayaan dan ketahanan model ini jauh lebih tinggi daripada yang lain di atas. Oleh itu, pernyataan Samsung seperti ini hanyalah dasar untuk melindungi diri kita daripada tuntutan dan pulangan yang tidak perlu.

Bagi penunjuk kelajuan tertentu, terdapat kepatuhan penuh dengan kelas U3. Kelajuan membaca purata adalah hingga 100MB / s, dan penulisan mencapai 90MB / s. Jelas sekali, model ini pasti sesuai untuk merakam video bitrate tinggi dalam 4K definisi tinggi.

Selalunya, pakej ini merangkumi penyesuai untuk slot SD yang besar, dan harga untuk kit seperti itu lebih daripada sekadar kompetitif;

Kelebihan

  • jenama;
  • kebolehpercayaan;
  • ketahanan;
  • pematuhan dengan kelas U3;
  • kelajuan menulis sebenar yang tinggi;
  • sesuai untuk rakaman 4K;
  • Penyesuai SD disertakan.

keburukan

  • tiada kelemahan objektif telah dikenal pasti.

Ketahanan Tinggi Profesional Viofo

Penilaian: 4.6

VIOFO PROFESIONAL TINGGI TINGGI.jpeg

Dan untuk menyimpulkan koleksi ulasan kad memori terbaik untuk DVR, mungkin model yang paling menarik dari jenama Viofo. Kami akan melihat kelajuan membaca dan menulis yang mencukupi di sini, tetapi tidak begitu hebat seperti kad flash Samsung yang dinyatakan di atas. Oleh itu, apakah kelebihan model ini?

Ini semua mengenai pengeluar, atau lebih tepatnya, mengenai orientasi teknologi asal model ini. Viofo adalah pengeluar terkenal yang terkenal dengan pelbagai jenis DVR. Dan dalam kes ini, kita bercakap mengenai kad memori, yang pada awalnya 'diasah' untuk beban berat, sesi berterusan yang panjang dan penulisan semula berganda. Jadi rumusan Ketahanan Tinggi di sini bukan kata-kata yang cantik, tetapi kenyataan itu sendiri.

Model ini tergolong dalam kelas UHS-3. Kelajuan penulisan nominal 30MB / s, bacaan – hingga 80MB / s. Bergantung pada ciri-ciri peranti penerima, kelajuan menulis mungkin lebih tinggi daripada yang dinyatakan.

Kami menekankan sekali lagi – walaupun kelajuannya agak rendah berbanding model sebelumnya, ia cukup mencukupi untuk merakam video dengan kadar bit tinggi dan resolusi 4K.

Kelebihan

  • disesuaikan secara maksimum untuk beban berat dan penulisan semula berganda;
  • daya tahan, kebolehpercayaan dan kebolehpercayaan yang tinggi pada amnya;
  • Kelas UHS-3;
  • kelajuan yang mencukupi untuk rakaman 4K dan penggunaan dalam perakam dua saluran;
  • Penyesuai SD disertakan.

keburukan

  • tiada kelemahan serius yang dapat dikenal pasti.

Kad memori terbaik untuk dashkam yang lebih tua

Koleksi ketiga dan terakhir dalam tinjauan kad memori terbaik untuk DVR menurut majalah itu menghadirkan kad dengan jumlah kurang dari 32GB. Penyelesaian seperti itu mungkin sesuai untuk DVR yang usang, tetapi berfungsi, yang pemiliknya tidak berminat untuk berubah menjadi model moden yang lebih maju.

Kingston SDCS / 16GBSP

Penilaian: 4.9

KINGSTON SDCS16GBSP.jpeg

Yang pertama adalah kad Kingston SDCS. Khususnya, modifikasi ini memiliki kapasitas 16GB, tetapi julat modelnya menawarkan pilihan lain, masing-masing lebih kecil dan lebih besar, sudah dalam format SDXC.

Kelajuan membaca model ini dinyatakan cukup tinggi – hingga 80MB / s. Penulisan jauh lebih perlahan pada 10MB / s. Tetapi ini sudah menjadi kelajuan yang dijamin, kerana kad ini mematuhi kelajuan kelas 10 sepenuhnya dan pada masa yang sama menyokong kelas UHS-I, yang ditunjukkan dalam tanda pada casing tersebut.

Pengilang memberikan jaminan rasmi untuk model ini selama 12 bulan. Lebih-lebih lagi, jangka hayat perkhidmatan yang dinyatakan lebih lama. Kehidupan perkhidmatan sebenar dengan penggunaan intensif dalam DVR, menurut pemerhatian pengguna, adalah 2-3 tahun, dan ini dapat dianggap sebagai hasil yang baik.

Secara umum, kad ini memerlukan kombinasi harga, ciri dan kualiti yang sangat baik. Penolakan sangat jarang berlaku dan tidak dianggap sebagai keteraturan.

Kelebihan

  • harga berpatutan;
  • menyokong UHS Kelas 1;
  • kelajuan yang cukup tinggi;
  • kebolehpercayaan dan kebolehpercayaan;
  • ketahanan.

keburukan

  • tidak ada kelemahan asas yang dikenal pasti.

SanDisk Ultra microSDHC Class 10 UHS-I 80MB / s 16GB

Penilaian: 4.8

SANDISK ULTRA MICROSDHC CLASS 10 UHS-I 80MBS 16GB.jpg

Kad memori lain yang sangat popular, walaupun saiz sederhana 16GB, atau mungkin kerana ini. Ini adalah anggota ketiga siri SanDisk Ultra, dan prestasi keseluruhan sangat serupa dengan kad jenama yang sama dalam kategori pertama.

Jadi, di sini formatnya sama – microSDHC; dan kelas laju adalah Kelas 10 UHS-I, yang bermaksud bahawa kelajuan menulis mestilah sekurang-kurangnya 10MB / S. Sebenarnya, ini sebenarnya berlaku – ujian bebas menunjukkan kelajuan menulis minimum sekitar 10MB / s. Kad ini tidak menunjukkan 'keajaiban' seperti kelebihan penunjuk yang dinyatakan, dan ini diharapkan, kerana ini tidak sering berlaku pada kad dengan jumlah kecil. Menyukai kelajuan membaca tinggi – hingga 80MB / s.

Jangka hayat perkhidmatan yang dinyatakan adalah 3 tahun, dan bertepatan dengan tempoh jaminan, yang boleh dianggap sebagai kelebihan model ini. Kad ini adalah separuh daripada harga sebelumnya dengan ukuran yang sama dan dengan kemampuan setanding, tetapi ia mempunyai sampel maklum balas yang lebih luas dari pengguna sebenar.

Kelebihan

  • cukup dipercayai;
  • tahan lama;
  • jangka hayat perkhidmatan yang dinyatakan bertepatan dengan tempoh jaminan rasmi;
  • UHS-I menyokong;
  • kelajuan membaca yang tinggi.

keburukan

  • tidak asas.

Penyesuai SmartBuy microSDHC Class 10 8GB + SD

Penilaian: 4.7

SMARTBUY MICROSDHC CLASS 10 8GB + SD ADAPTER.jpg

Kami juga akan mengurangkan separuh jumlah minimum dan pada perenggan ketiga bahagian ini, kami akan mempertimbangkan kad memori 8GB tanda dagangan SmartBuy, yang telah muncul di bahagian pertama.

Dalam kategori harga ini, perbezaan antara kos model adalah berpuluh-puluh rubel, jadi tidak ada gunanya menonjolkan kelebihan harga. Di sini anda harus dipandu hanya oleh pertimbangan keserasian dengan peranti penerima dan prestasi kad itu sendiri.

Dari segi kelajuan, kad ini tergolong dalam kelas 10, yang menunjukkan kelajuan menulis minimum 10MB / s. Kelajuan membaca tidak begitu dititikberatkan oleh pengilang, dan ini dapat difahami. Walaupun sebahagian besar kad memori pengeluar lain menunjukkan kelajuan membaca beberapa kali lebih tinggi daripada kelajuan menulis, SmartBuy di sini merumput belakang – kelajuan membaca hanya sedikit lebih tinggi daripada 10MB / s yang sama.

Jaminan pengeluar rasmi – 12 bulan. Namun, berdasarkan maklum balas daripada pengguna, tidak mudah menukar kad atau mengembalikan wang – pembekal tidak boleh menjawab aduan dengan cara apa pun. Ini adalah mengenai jaminan pengeluar rasmi. Sekiranya ada keinginan untuk memastikan jumlah pembelian yang sedikit (kurang dari 200 rubel), maka seseorang hanya dapat mengharapkan jaminan tempat penjualan.

Kelebihan

  • cukup dipercayai;
  • kelas laju – 10;
  • Penyesuai SD disertakan.

keburukan

  • kelajuan membaca yang rendah;
  • sukar dikembalikan dengan jaminan rasmi.

Melangkaui microSDHC 300S Class 10 8GB

Penilaian: 4.6

TRANSCEND MICROSDHC 300S KELAS 10 8GB.jpeg

Melengkapkan koleksi ini, dan pada masa yang sama keseluruhan tinjauan kad memori terbaik untuk DVR menurut majalah itu, model tanda dagangan Transcend yang setanding dengan kad sebelumnya dalam ciri formal.

Kesamaan antara kad ini ditunjukkan dalam ukuran minimum – 8GB, termasuk dalam kelas kelajuan 10 dan jaminan pengeluar untuk jangka masa 12 bulan. Di sinilah persamaan hampir berakhir dan perbezaannya bermula. Kelajuan membaca sedikit lebih tinggi di sini, kelajuan menulis hampir sama, tetapi bergantung pada DVR tertentu, ia boleh sedikit lebih tinggi daripada nominal.

Dari segi kebolehpercayaan dan ketahanan, model ini memberikan maklum balas yang lebih positif daripada SmartBuy, tetapi juga hampir dua kali lebih mahal.

Dalam ulasan di atas, kami telah memaparkan kad siri Transcend 300S. Namun, tidak perlu ditipu, kerana termasuk dalam siri ini tidak banyak berlaku. Model ini bahkan tidak mempunyai ciri yang sama. Sebenarnya, ia tidak boleh dimiliki, kerana ia dirancang untuk kelas peranti yang sama sekali berbeza.

Lebih-lebih lagi, jaminan untuk model ini adalah 1 tahun, jangka hayat perkhidmatannya adalah 730 hari. Rata-rata, ia berfungsi untuk pengguna – 2-3 tahun.

Kelebihan

  • cukup dipercayai dan bebas masalah;
  • kelajuan membaca dan menulis sesuai dengan kelas yang dinyatakan, dan di beberapa tempat lebih tinggi lagi;
  • hayat perkhidmatan sebenar lebih kurang sesuai dengan yang dinyatakan.

keburukan

  • tidak terdapat kelemahan asas.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen