12 jam tangan Garmin terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Sebelum ini, Garmin terkenal dengan perjalanan dan navigasi kereta. Walau bagaimanapun, kini jangkauannya jauh lebih luas – ia termasuk kamera aksi, jam pintar dan beberapa peranti lain. Dan ini adalah mengenai jam yang akan dibincangkan dalam bahan ini. Kami akan memberitahu anda mengenai model terbaik yang menarik bagi pelancong dan atlet, dan hanya orang yang berusaha untuk menjaga kesihatannya. Ulasan disusun berdasarkan analisis data di https://rankquality.com/smartwatch/.

Penilaian jam tangan terbaik dari Garmin

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian jam tangan terbaik dari Garmin 1 Garmin fenix 6 safir RUB 84,489
2 Garmin Forerunner 945 RUB 67 804
3 Garmin fenix 6 RUB 63,237
4 Garmin Fenix ​​5X Plus Sapphire RUB 63 690
5 Garmin Forerunner 935 RUB 46 160
6 Garmin venu RUB 27,000
7 Garmin Vivo 4s aktif RUB 22,500
8 Garmin Vivo gerakkan HR Premium RUB 29,555
9 Naluri Garmin RUB 21,740
10 Garmin Vivo aktif 3 RUB 13,658
11 Garmin Vivo gerakkan HR Sport RUB 13,740
12 Garmin Forerunner 35 RUB 11,960

Garmin fenix 6 safir

Penilaian: 4.9

Garmin fenix 6 safir

Salah satu produk Garmin yang paling mahal. Di kedai Rusia, mereka meminta lebih daripada 70 ribu rubel untuk jam tangan pintar ini! Untuk wang ini, anda mendapat salinan yang luar biasa, di panel depannya terdapat paparan bulat dengan pepenjuru 1.3 inci. Resolusi 260×260 piksel membolehkan anda tidak memerhatikan piksel – gambar kelihatan sangat jelas.

Badan peranti ini diperbuat daripada keluli tahan karat, yang sebahagiannya disebabkan oleh kos yang tinggi. Tali itu diperbuat daripada silikon. Walau bagaimanapun, pada masa akan datang anda boleh mengubahnya dengan mudah. Jam tangan ini juga mempunyai kristal nilam, yang menutupi paparan. Bahan yang dipilih oleh pengeluar memungkinkan untuk mewujudkan ketahanan air. Ia sesuai dengan kelas WR100. Oleh itu, pemilik jam tangan dapat menyelam dengan mudah di dalamnya. Tetapi hanya tanpa peralatan skuba!

Menggunakan peranti nampaknya semudah mungkin. Tali pengikatnya sangat mudah disesuaikan, dan perisiannya membolehkan anda menyegerakkan dengan mana-mana telefon pintar, tidak kira sistem operasi yang dijalankan. Anehnya, jam tangan ini bahkan dapat memainkan audio dengan menghantar audio ke alat dengar tanpa wayar di Bluetooth. Modul Wi-Fi, NFC dan bahkan ANT + juga digunakan di sini untuk menghantar dan menerima data! Pendek kata, Garmin Fenix ​​6 Sapphire mampu berinteraksi dengan beberapa sensor sukan.

Model ini adalah pilihan terbaik untuk pengembara dan pendaki gunung. Semua yang anda perlukan dibina mengikut masa. Terdapat termometer, altimeter, kompas digital, dan monitor denyut jantung. Untuk kebahagiaan sepenuhnya, hanya barometer yang tidak mencukupi. Jam tangan juga boleh berguna semasa tidur, kerana mereka dapat mengawasinya.

Masih ada maklumat mengenai hayat bateri. Garmin telah berusaha memanfaatkan sepenuhnya teknologi yang ada padanya. Jam tangan dapat mencapai operasi selama 48 hari dengan bayaran penuh. Tetapi ini hanya jika anda mematikan hampir semua fungsi. Lebih tepat untuk membincangkan mod 'Ekspedisi', di mana peranti memerlukan sambungan penyesuai rangkaian selepas 28 hari. Hasil yang memberangsangkan juga! Nah, fungsi yang hampir penuh mula memakan caj yang sangat banyak, sebab itulah ia bertahan untuk jangka masa yang lebih pendek. Sebaiknya hidupkan GPS hanya sebagai langkah terakhir, kerana pengaktifannya mengurangkan jangka hayat bateri hingga 36 jam (dan hingga 10 jam jika anda juga memutuskan untuk mendengarkan muzik pada masa itu).

Kelebihan

  • Kalis air yang dilaksanakan;
  • Badan diperbuat daripada keluli;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Ada kemungkinan menggunakan cip GPS;
  • Modul Wi-Fi, NFC, Bluetooth dan ANT + terbina dalam;
  • Kompas, altimeter dan termometer termasuk;
  • Pengukuran nadi berterusan mungkin.

keburukan

  • Kos yang sangat tinggi;
  • PayPass menetapkan semula kata laluan anda setiap beberapa jam;
  • Lampu latar skrin tidak terlalu terang;
  • Tali silikon tidak begitu dipercayai.

Garmin Forerunner 945

Penilaian: 4.8

Garmin Forerunner 945

Jam tangan ini terdapat dalam dua versi. Yang biasa dianggarkan 45 ribu rubel. Bagi banyak orang, ia akan baik-baik saja. Tetapi jika anda bermain sukan secara profesional, lebih baik melihat kit HRM – ia merangkumi dua sensor tambahan yang berfungsi tanpa wayar. Kit seperti ini akan dapat mengesan semua parameter yang dapat anda fikirkan – hingga kadar pernafasan.

Tetapi mari kita kembali ke jam pintar biasa, yang harganya kurang dari 10 ribu rubel. Model ini mempunyai beberapa perlindungan kelembapan. Tetapi pengeluar tidak mengesyorkan menyelam dengannya, yang agak mengecewakan. Peranti dipegang di tangan dengan tali silikon yang selesa. Berat peranti tidak melebihi 50 g. Dan ini adalah hasil yang sangat baik! Sekiranya anda melihat produk pesaing, anda akan melihat bahawa produk itu jauh lebih berat.

Seperti yang dijangkakan, jam tangan pintar boleh menyambung ke telefon pintar mana pun. Selepas itu, pemberitahuan yang berbeza akan dipaparkan pada mereka, termasuk mengenai panggilan masuk. Motor getaran kecil tidak akan membiarkan anda ketinggalan. Teks pemberitahuan mudah dibaca, kerana menggunakan paparan 1.2 inci dengan resolusi 240×240 piksel. Bentuknya yang bulat menjadikan peranti kelihatan cukup bergaya. Alat ini juga membolehkan anda memainkan muzik dengan mengeluarkannya ke alat dengar tanpa wayar, tetapi dengan sekatan tertentu, dan oleh itu kami tidak meletakkan fakta ini dalam senarai kelebihan.

Pelancong akan menyukai jam tangan kerana kehadiran bukan sahaja monitor denyut jantung, tetapi juga altimeter dengan kompas. Garmin Forerunner 945 juga mempunyai cip GPS, yang mana kedua-dua laluan dan kelajuan disimpan semasa larian. Tetapi kami mengesyorkan untuk tidak menggunakan penggunaan cip navigasi secara berterusan, kerana masa operasi dengannya dikurangkan dengan ketara. Sekiranya dengan GPS adalah 36 jam, maka dalam mod normal jam pintar dapat berfungsi hingga dua minggu!

Peranti ini dapat memantau bukan sahaja aktiviti fizikal, tetapi juga tidur. Memasang aplikasi tambahan akan membolehkan fungsi tambahan. Baiklah, untuk modul tanpa wayar, pengguna sedang menunggu apa yang disebut 'pemadat penuh'.

Kelebihan

  • Terdapat modul Bluetooth, NFC, Wi-Fi dan ANT +;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Altimeter dan kompas termasuk;
  • Pengukuran degupan jantung yang berterusan adalah mungkin;
  • Terdapat cip GPS terbina dalam;
  • Berat rendah.

keburukan

  • Tiada barometer dan termometer;
  • Kos yang tinggi, terutamanya untuk kit tambahan;
  • Monitor denyut jantung optik mungkin tidak berfungsi dengan betul;
  • Tidak semua salinan bertahan lama.

Garmin fenix 6

Penilaian: 4.7

Garmin fenix 6

Jam pintar ini kelihatan agak mahal. Dan mengapa mereka tidak harus kelihatan seperti itu jika mereka meminta 50 ribu rubel? Tubuh mereka terbuat dari besi. Bagi tali, ia diperbuat daripada silikon. Ia mudah dikawal, tetapi ini satu-satunya kelebihannya. Faktanya adalah bahawa pengancing aksesori ini ternyata sangat tidak boleh dipercayai, suatu hari ia mungkin pecah, begitu juga beberapa pembeli di antara mereka yang menulis ulasan. Nasib baik, tali boleh ditukar dengan mudah untuk yang lain.

Jam pintar ini memaparkan maklumat pada paparan LCD bulat 1,3 inci dengan resolusi 260×260 piksel. Skrin ditutup dengan kaca pelindung. Tetapi ini bukan nilam jika anda berminat dengan fakta ini! Paparan menunjukkan bacaan altimeter, termometer, kompas dan monitor denyut jantung terbina dalam. Yang terakhir, dengan cara, dapat melakukan pengukuran dalam mod berterusan. Baiklah, jangan lupa tentang firmware pintar yang menyokong pemasangan aplikasi tambahan – ini dapat memperluas fungsi jam tangan lebih banyak lagi.

Semasa berlari, peranti ini membolehkan anda mengaktifkan cip GPS, berkat kelajuan dan laluan dicatat. Ia juga berguna ketika anda berada di kota lain – jam tangan akan membantu anda mencari hotel atau restoran, berfungsi sebagai pengemudi. Walau bagaimanapun, kami masih tidak mengesyorkan menggoda GPS. Sekiranya sentiasa aktif, jam pintar memerlukan penyambungan penyesuai rangkaian selepas 36 jam. Sekiranya anda mematikannya, maka peranti harus berfungsi selama satu setengah hingga dua minggu. Nah, dalam mod 'Ekspedisi' anda boleh bergantung pada semua 28 hari!

Alat ini dilindungi dari air mengikut standard WR100. Ini menunjukkan bahawa anda boleh berenang dan menyelam dengannya, tetapi ke kedalaman yang cetek. Sekiranya anda akan menyelam di bawah air, lebih baik mencari model lain.

Mungkin ini adalah salah satu jam tangan terbaik yang dibuat oleh Garmin. Dan memandangkan harganya, tidak menghairankan bahawa peranti ini merangkumi modul tanpa wayar Bluetooth, ANT + dan NFC.

Kelebihan

  • Terdapat cip GPS;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Kompas, termometer dan altimeter termasuk;
  • Pengukuran nadi berterusan adalah mungkin;
  • Modul wayarles popular ada;
  • Paparan yang sangat baik
  • Kalis air yang dilaksanakan;
  • Badan diperbuat daripada keluli.

keburukan

  • Harga tinggi;
  • Bukan tali yang sangat selamat.

Garmin Fenix ​​5X Plus Sapphire

Penilaian: 4.7

Garmin Fenix ​​5X Plus Sapphire

Model smartwatch lain dari Garmin, terdapat dalam beberapa versi. Mereka berbeza antara satu sama lain bukan pada sensor, tetapi pada bahan yang sarung dan tali dibuat. Khususnya, jika anda tidak mempunyai anggaran, anda mungkin mempertimbangkan untuk membeli versi dengan tali kulit. Dan jam tangan dengan kotak titanium nampaknya lebih kaya daripada alternatifnya, diperbuat daripada keluli tahan karat. Walau bagaimanapun, semua ini terpulang kepada anda, kerana fungsi semua versi adalah sama.

Jam pintar ini bagus untuk kegunaan luaran kerana ia mempunyai beberapa perlindungan kejutan. Mereka juga tidak takut dengan air, seperti yang dibuktikan oleh sijil IPX7 dan WR100. Pengilang memastikan bahawa anda dapat berenang dengan selamat di dalamnya, bahkan menyelam di bawah air. Elakkan menggunakannya hanya ketika menyelam.

Peranti ternyata sangat berat – sisik di bawahnya menunjukkan 96 g. Ini disebabkan bukan hanya pada bahagian dalam yang kaya, tetapi juga pada tali silikon yang agak tebal. Tetapi di sisi lain, sama sekali tidak ada yang dapat mencari kesalahan dengan hayat perkhidmatan yang terakhir.

Tidak seperti banyak contoh lain, Garmin Fenix ​​5X Plus Sapphire boleh diselaraskan ke mana-mana telefon pintar. Malah telefon yang sangat lama berjalan Windows Telefon disokong! Peranti itu sendiri mempunyai paparan 1.2 inci LCD dengan resolusi 240×240 piksel. Ia memaparkan semua pemberitahuan yang diterima di telefon pintar. Juga, jam tangan akan bergetar jika seseorang memanggil anda. Mereka juga dapat digunakan sebagai pemain MP3 dengan mengeluarkan suara ke Bluetooth – alat dengar. Untuk menyimpan muzik, memori dalaman 15 GB digunakan.

Senarai modul tanpa wayar yang terdapat di sini tidak terhad Bluetooth 4.2 LE. Pengguna boleh mengaktifkan Wi-Fi, NFC dan bahkan ANT +. Peranti ini juga menerima kompas digital dan cip GPS, yang saling melengkapi dengan sempurna. Sekiranya yang terakhir tetap aktif dalam mod tetap, maka penyesuai rangkaian akan diperlukan selepas 32 jam. Tetapi jika anda mematikannya, anda dapat mencapai jangka hayat bateri selama 20 hari. Walau bagaimanapun, ini adalah hasil yang sempurna. Tidak mungkin anda menikmatinya, kerana anda ingin menghidupkan pengukuran nadi yang berterusan, yang juga menggunakan tenaga secara aktif.

Apa lagi yang boleh anda katakan mengenai Garmin Fenix ​​5X Plus Sapphire? Banyak pelancong akan menyukai model ini, termasuk kerana adanya altimeter – di suatu tempat di pergunungan pasti akan sangat berguna. Terdapat juga termometer. Satu-satunya perkara yang hilang ialah barometer.

Kelebihan

  • Perlindungan air dilaksanakan;
  • Sarungnya diperbuat daripada keluli tahan karat atau titanium;
  • Tali yang boleh dipercayai;
  • Paparan LCD yang layak
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Terdapat sokongan untuk semua standard wayarles moden;
  • Pengukuran nadi berterusan adalah mungkin;
  • Cip GPS terbina dalam;
  • Termasuk kompas, termometer dan altimeter.

keburukan

  • Harga tinggi;
  • Kerja perisian tidak pantas;
  • Tangan di bawah tali mula berpeluh;
  • Kemasukan kod PIN yang tidak selesa ke Garmin Pay.

Garmin Forerunner 935

Penilaian: 4.6

Garmin Forerunner 935

Anda mungkin mendapat kesan bahawa Garmin hanya membuat jam tangan pintar kelas atas. Tetapi tidak, ada model bajet pertengahan dalam kumpulannya. Sebagai contoh, untuk Garmin Forerunner 935 mereka meminta kira-kira 36 ribu rubel. Ini masih bukan harga rendah, tetapi tidak boleh disebut transendental. Untuk wang ini, anda mendapat peranti dengan sarung plastik dan tali silikon. Ia tahan air, tetapi hanya mengikut standard WR50, yang bermaksud mandi dan berenang tanpa menyelam.

Pada panel depan alat 49 gram terdapat paparan warna berbentuk bulat dengan pepenjuru 1.2 inci. Resolusi itu boleh diterima, 240×240 piksel. Pengaturan yang lebih kecil akan menghasilkan pikselasi yang dapat diamati, dan pengaturan yang lebih besar akan menghasilkan penggunaan daya yang lebih tinggi. Skrin ditutup dengan gelas mineral, yang dapat dilindungi dengan baik.

Adalah pelik bahawa model ini bukan sahaja mempunyai getaran motor, tetapi juga pembesar suara. Peranti ini juga merangkumi modul tanpa wayar ANT +, Wi-Fi dan Bluetooth 4.0. Demi mengurangkan kos dan berat badan, pengeluar hanya menyingkirkan cip NFC, jadi anda harus lupa membayar pembelian di tempat pembayaran. Tetapi Garmin tidak memperbaiki GPS. Oleh itu, anda akan dapat menyelamatkan laluan larian anda, serta semua petunjuk kelajuan. Cip navigasi juga dapat membantu di bandar yang tidak dikenali.

Jam pintar ini mampu memantau aktiviti fizikal dan tidur. Mereka mempunyai monitor denyut jantung terpasang yang dapat berfungsi dalam mod tetap. Tetapi jangan lupa bahawa ia menghabiskan banyak tenaga bateri. Sekiranya anda menghidupkannya dan GPS, maka penyesuai rangkaian akan diperlukan selepas sehari. Model ini juga mampu membanggakan termometer, kompas dan altimeter.

Kelebihan

  • Berat rendah;
  • Paparan LCD yang layak
  • Cip GPS terbina dalam;
  • Terdapat sokongan untuk banyak standard tanpa wayar;
  • Ada pembesar suara;
  • Termometer, altimeter dan kompas disertakan.

keburukan

  • Harga tinggi;
  • Badan diperbuat daripada plastik, walaupun berkualiti tinggi;
  • Bukan ketahanan air yang terbaik;
  • Monitor degupan jantung boleh berbohong banyak;
  • Perisian yang tidak begitu pantas.

Garmin venu

Penilaian: 4.5

Garmin venu

Satu lagi, dan jauh dari yang terbaru, jam pintar yang dilengkapi dengan sarung keluli tahan karat. Mereka masih kelihatan sangat mahal, yang membolehkan pengeluar menganggarkannya pada harga 33 ribu rubel. Tidak seperti model yang dibincangkan di atas, ia menggunakan AMOLED – paparan dengan resolusi yang lebih tinggi. Tepatnya, parameter ini ialah 390×390 mata. Ini telah meningkatkan keterbacaan grafik dan fon. Tetapi tidak ada keajaiban di dunia ini. Skrin sangat mempengaruhi jangka hayat bateri, yang menjadi sangat lama.

Peranti ini dilengkapi dengan tali silikon. Jam tangan kelihatan hebat di mana sahaja, walaupun jam tangan yang sangat nipis. Pada satu ketika, anda lupa akan keberadaan peranti ini, kerana beratnya tidak melebihi 46.3 g. Pada masa yang sama, bahagian dalamnya dilindungi dari kemasukan air. Tetapi tidak terlalu banyak – jam tangan mematuhi standard WR50, yang membolehkan anda berenang, tetapi tidak menyelam.

Produk Garmin jarang lengkap tanpa cip GPS. Di sini juga hadir, menjejaki larian dan kelajuan yang ditunjukkan. Walau bagaimanapun, pengaktifannya membunuh sepenuhnya tempoh operasi dari caj penuh, sehingga banyak pembeli berusaha melupakan kehadirannya. Tetapi Bluetooth dan Wi-Fi, banyak pemilik Garmin Venu menggunakan secara berkala. Terdapat juga sokongan untuk ANT +, teknologi tanpa wayar yang digunakan oleh semua jenis sensor sukan.

Model ini mampu menawarkan fungsi yang sangat luas. Dia juga tahu bagaimana memaparkan bacaan dari sensornya sendiri. Walau bagaimanapun, jumlah mereka sangat terhad. Monitor denyut jantung, termometer dan kompas – itu sahaja. Sayangnya, alat ini tidak akan dapat mengukur tekanan atmosfera dan ketinggian di atas permukaan laut. Tetapi dia masih mampu mengawasi tidur, yang pasti akan menyenangkan seseorang.

Kelebihan

  • Resolusi paparan yang sangat tinggi;
  • Terdapat empat pilihan warna;
  • Saiz dan berat yang sangat kecil;
  • Cip GPS terbina dalam;
  • Terdapat modul ANT +, Bluetooth dan Wi-Fi;
  • Terdapat termometer, monitor kadar jantung dan kompas.

keburukan

  • Hayat bateri tidak terlalu lama;
  • Bukan ketahanan air yang terbaik;
  • Tidak akan mencederakan altimeter;
  • Mengira langkah tambahan semasa mandi dan juga semasa tidur;
  • Kiraan lantai yang tidak betul;
  • Tidak semua tali dada disokong.

Garmin Vivo 4s aktif

Penilaian: 4.5

Garmin Vivo 4s aktif

Jam pintar ini semestinya menarik minat kanak-kanak perempuan. Faktanya ialah mereka mempunyai casing yang diperbuat daripada keluli tahan karat dan dicat dengan warna gangsa yang indah. Tidak ada yang buruk yang dapat dikatakan mengenai tali yang diperbuat daripada bahan polimer. Nah, paparan bulat melengkapkan gambar yang indah, berkat peranti itu seperti jam tangan mekanikal tradisional. Diagonal skrin berukuran 1,1 inci, dan resolusi 218×218 piksel. Tidak banyak, tetapi masih cukup untuk membiasakan diri dengan parameter tertentu.

Seperti yang dijangkakan, peranti ini dapat diselaraskan dengan telefon pintar. Dalam kes ini, ia akan menerima pemberitahuan mengenai panggilan, mesej dan acara dalam aplikasi. Bagi keupayaan bebas, jam tangan ini dilengkapi dengan kompas, termometer dan juga altimeter. Terdapat juga monitor degupan jantung yang mampu melakukan pengukuran berterusan. Dan pengeluar juga memperkenalkan cip GPS ke dalam ciptaannya. Namun, kita harus mengakui bahawa menyalakannya tidak masuk akal, kerana cip navigasi yang berfungsi secara aktif akan memaksa anda mengeluarkan alat untuk mengisinya semula setelah lima jam.

Produk Garmin biasanya kalis air. Di sini ia mematuhi standard WR50. Ini bermaksud bahawa anda masih boleh mandi dalam beberapa jam, tetapi tidak lagi digalakkan menyelam di bawah air. Tetapi pengeluar berjaya menurunkan berat badan menjadi 40 g. Ini adalah hujah lain yang menyokong fakta bahawa wanita akan menyukai alat tersebut.

Jika tidak, ini adalah jam tangan pintar biasa, dijual jauh dari harga terendah. Mereka memiliki modul Wi-Fi dan Bluetooth yang biasanya digunakan untuk menyegerakkan dengan telefon pintar. Yang kedua, bagaimanapun, juga diperlukan untuk menghantar suara ke alat dengar tanpa wayar. Terdapat juga sokongan untuk ANT +, berkat maklumat yang diterima dari beberapa sensor sukan.

Kelebihan

  • Reka bentuk yang bagus;
  • Saiz dan berat yang sangat kecil;
  • Paparan berkualiti tinggi;
  • Cip GPS terbina dalam;
  • Kompas, altimeter dan termometer disertakan;
  • Pengukuran nadi malar yang direalisasikan.

keburukan

  • Hayat bateri yang pendek;
  • Tidak tahan air sempurna;
  • Reka bentuknya tidak begitu dipercayai.

Garmin Vivo gerakkan HR Premium

Penilaian: 4.5

Garmin Vivo gerakkan HR Premium

Jam tangan lain, serupa dengan rakan mekaniknya. Tubuh mereka boleh dicat dengan perak atau emas. Mengenai tali, ia tidak disangka diperbuat daripada kulit. Dengan kata lain, seseorang mendapat gambaran bahawa jam tangan ini adalah untuk orang perniagaan, dan bukan untuk beberapa pelancong. Walaupun sebaliknya dibuktikan oleh sekumpulan sensor, yang merangkumi altimeter dan monitor denyut jantung. Yang kedua, by the way, mampu beroperasi secara berterusan. Hanya termometer dan cip GPS yang hilang.

Pengilang berusaha meminimumkan penciptaannya sebanyak mungkin. Hasilnya, peranti ini juga sangat ringan. Masa ditunjukkan di sini oleh anak panah biasa. Di bawahnya adalah paparan, sempadannya hampir tidak kelihatan. Ia memaparkan pemberitahuan dari telefon pintar, serta bacaan dari sensor yang disebutkan di atas. Diagonal skrin ini hanya 0.38 inci, jadi jangan bergantung pada grafik dan gambar – semua maklumat dipaparkan dalam bentuk satu atau dua baris teks. Resolusi paparan adalah 64×128 piksel.

Dalam jam tangan ini, secara teorinya anda boleh pergi ke kolam renang. Namun, jika anda ingin menyelam di bawah air, ini boleh mengakibatkan akibat yang menyedihkan, kerana perlindungan kelembapan di sini hanya sesuai dengan standard WR50. Orang lain tidak akan berpuas hati dengan modul tanpa wayar yang terdapat di dalam peranti ini. Faktanya adalah bahawa tidak ada NFC atau Wi-Fi di antara mereka. Hanya Bluetooth yang digunakan untuk berinteraksi dengan telefon pintar. Jam tangan ini juga menyokong ANT +, teknologi yang digunakan oleh sensor sukan.

Masih ada yang menambahkan bahawa jika anda tidak menjimatkan kuasa bateri, ia harus mencukupi selama 120 jam operasi. Maksimum dari peranti ini boleh menjadi 336 jam, tetapi untuk ini anda harus mematikan semua ciri pintar.

Kelebihan

  • Berat hanya 56.5g;
  • Dibekalkan dengan tali silikon tambahan;
  • Kawalan pemain telefon pintar adalah mungkin;
  • Paparan skrin sentuh berada di bawah anak panah analog;
  • Pengukuran kadar denyutan jantung berterusan;
  • Reka bentuk yang bergaya;
  • Saiz dan berat yang kecil.

keburukan

  • Tidak ada cip GPS;
  • Tidak ada Wi-Fi dan NFC;
  • Bukan perlindungan kelembapan terbaik;
  • Paparannya sangat kecil;
  • Pengukuran tidak selalu tepat.

Naluri Garmin

Penilaian: 4.4

Naluri Garmin

Sekiranya di atas kita bercakap mengenai jam pintar yang agak mahal, sekarang giliran yang lebih murah. Sebagai contoh, untuk Garmin Instinct di kedai Rusia mereka meminta 20 ribu rubel atau sedikit lagi. Jelas bahawa untuk wang sebanyak itu, pengeluar tidak dapat menawarkan peranti dengan sarung yang diperbuat daripada keluli tahan karat. Di sini, plastik terlibat. Tetapi terdapat sekurang-kurangnya enam pilihan warna untuk dipilih! Mengenai tali itu, ia diperbuat daripada silikon.

Walaupun kosnya agak rendah, model ini mampu menawarkan perlindungan kelembapan mengikut standard WR100. Oleh itu, anda juga dapat menyelam di jam tangan, walaupun tanpa peralatan selam. Pada masa yang sama, peranti tidak dapat disebut berat, kerana timbangan di bawahnya hanya akan menunjukkan 52 g.

Sekiranya anda mahukan jam pintar dengan skrin yang sangat besar, maka anda berada di tempat yang salah. Garmin Instinct menyertakan paparan kecil dengan pepenjuru hanya 0,91 inci dan resolusi 128×128 piksel. Selain ini, ia juga monokrom!

Nampaknya jam tangan dengan paparan sedemikian berfungsi dengan masa yang lama untuk masa yang lama. Tetapi tidak, pengeluar hanya menuntut 336 jam, dan ini tanpa penggunaan fungsi pintar. Pada hakikatnya, alat memerlukan penyesuai rangkaian untuk disambungkan setiap tiga hingga empat hari. Dan semuanya disebabkan oleh kenyataan bahawa peranti ini menerima sejumlah sensor dan modul tanpa wayar. Contohnya, terdapat cip GPS di sini. Sekiranya anda mengaktifkannya semasa berlari, jam pintar akan menyimpan kedua-dua petunjuk laluan dan kelajuan. Ia juga mempunyai sokongan untuk standard ANT + yang digunakan oleh sensor sukan. Baiklah, untuk penyegerakan dengan telefon pintar, Bluetooth dimaksudkan.

Seperti yang sesuai dengan peranti tersebut, ia dapat memantau bukan sahaja aktiviti fizikal, tetapi juga tidur. Jam tangan ini dilengkapi monitor denyut jantung optik yang dapat melakukan pengukuran dalam mod berterusan. Juga pada layar alat anda dapat menampilkan bacaan termometer, altimeter dan kompas.

Kelebihan

  • Perlindungan air dilaksanakan;
  • Tidak terlalu berat;
  • Terdapat cip GPS;
  • Termasuk termometer, kompas dan altimeter;
  • Banyak pilihan warna.

keburukan

  • Skrin monokrom;
  • Tanpa Wi-Fi atau NFC
  • Hayat bateri tidak terlalu lama;
  • Bukan ukuran yang paling tepat;
  • Altimeter mesti dikalibrasi secara berkala.

Garmin Vivo aktif 3

Penilaian: 4.4

Garmin Vivo aktif 3

Jam tangan ini boleh didapati dalam empat warna. Dan mana sahaja yang anda pilih, anda akan mendapat peranti dengan sarung keluli tahan karat. Menurut tradisi yang sudah baik, alat ini menerima paparan skrin sentuh bulat. Untuk tali, silikon digunakan untuk membuatnya. Sebilangan orang tidak akan menyukainya. Tetapi jangan lupa bahawa tali boleh diubah dengan membeli, misalnya, aksesori kulit.

Model ini mampu memberikan perlindungan terhadap kelembapan, tetapi sangat dipermudah – sebanyak mungkin pemilik jam tangan dibenarkan berenang tanpa menyelam. Berat peranti tidak melebihi 43 g. Ini mesti menjadi salah satu wakil paling ringan dari penilaian kami! Pada masa yang sama, peranti ini menemukan tempat untuk paparan 1.2 inci, resolusi berukuran 240×240 piksel. Skrin ditutup dengan kaca tahan calar, tetapi bukan safir.

Garmin berusaha membekalkan perantinya dengan sebilangan besar sensor dan modul tanpa wayar. Garmin Vivo aktif 3 tidak terkecuali daripada peraturan. Sebagai permulaan, terdapat cip GPS di sini. Dengan itu, anda dapat mengetahui sepenuhnya tentang perjalanan anda. Terutama jika anda juga menggunakan sensor sukan dengan menghubungkannya melalui standard ANT +. Alat ini juga mampu menyegerakkan dengan telefon pintar, yang mana teknologi Bluetooth digunakan. Terdapat juga cip NFC yang membolehkan anda membayar untuk pembelian dengan berjam-jam. Hanya Wi-Fi yang hilang dalam peranti. Namun, tidak ada yang salah dengan itu.

Untuk menyelesaikan kisah mengenai Garmin Vivo aktif 3, anda perlu menyenaraikan sensor yang ada di jam tangan ini. Altimeter berguna bagi mereka yang mendaki gunung atau menunggang basikal di kawasan berbukit. Termometer boleh dianggap bonus yang bagus. Kompas sangat berguna semasa melihat peta. Nah, monitor degup jantung akan memberi amaran kepada anda sekiranya senaman anda tidak masuk akal. By the way, peranti ini juga tahu bagaimana memantau tidur, yang juga merupakan berita baik. Hayat bateri mengecewakan. Maksimum dari peranti dapat dicapai hanya 168 jam. Sebenarnya, anda akan menggunakan penyesuai rangkaian setiap tiga hingga empat hari.

Kelebihan

  • Terdapat banyak modul wayarles yang popular;
  • Pengukuran kadar denyutan jantung berterusan;
  • Altimeter, termometer dan kompas disertakan;
  • Cip GPS terbina dalam;
  • Paparan yang baik
  • Saiz dan berat yang agak kecil;
  • Sarungnya diperbuat daripada keluli tahan karat.

keburukan

  • Bukan hayat bateri terpanjang;
  • Tidak tahan air sempurna;
  • Lantai tidak dikira dengan baik;
  • Getaran lemah, menjadikan penggera tidak berguna.

Garmin Vivo gerakkan HR Sport

Penilaian: 4.3

Garmin Vivo gerakkan HR Sport

Jam lain yang memaparkan waktu menggunakan tangan analog. Tetapi ini sudah menjadi model pemuda, jadi anak panah di sini dicat dengan warna terang. Oleh itu, kos rendah membolehkan pengeluar melepaskan lima pilihan warna – tidak ada keraguan bahawa semuanya akan habis terjual.

Di bawah anak panah terdapat paparan sederhana dengan pepenjuru 0,38 inci. Hampir mustahil untuk melihat batasnya, kecuali anda melihat jam tangan dari sudut yang tidak wajar. Resolusi skrinnya kecil, hanya 64×128 piksel. Oleh itu, anda hanya boleh bergantung pada maklumat teks; anda harus melupakan carta dan gambar.

Jam tangan ternyata sangat ringan, beratnya tidak melebihi 40.8 g. Ini tidak menghairankan, kerana badan alat ini terbuat dari plastik, dan talinya terbuat dari silikon. Juga, pengeluar menjimatkan perlindungan kelembapan, yang di sini hanya sesuai dengan standard WR50.

Jam pintar yang cukup murah boleh dilakukan tanpa banyak sensor berguna dan modul tanpa wayar. Tetapi Garmin tidak mengambil langkah seperti itu. Dia menyediakan perangkatnya tidak hanya Bluetooth – modul yang dapat diselaraskan dengan telefon pintar, tetapi juga dengan sokongan ANT +. Ini membolehkan pada masa hadapan memperluas fungsi jam tangan dengan membeli beberapa sensor sukan.

Seperti yang dijangkakan, alat ini memantau bukan sahaja aktiviti fizikal, tetapi juga tidur. Ia juga dapat menentukan ketinggian semasa di atas permukaan laut. Dan ada juga monitor detak jantung yang dapat melakukan pengukuran dalam mod berterusan. Mungkin hanya termometer yang tidak mencukupi untuk seseorang. Baiklah, dan cip GPS, dalam hal ini. Namun, yang terakhir tidak akan berguna dengan layar seperti itu.

Dimensi paparan memberi kesan positif pada jangka hayat bateri. Sehubungan itu, model ini menunjukkan hasil yang sangat baik, rata-rata berfungsi dari pengisian penuh selama kira-kira satu minggu atau bahkan sedikit lebih lama.

Kelebihan

  • Saiz dan berat sederhana;
  • Skrin berada di bawah anak panah analog;
  • Sokongan ANT + telah dilaksanakan;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Terdapat altimeter;
  • Pengukuran kadar denyutan jantung berterusan;
  • Anda boleh mengawal pemain telefon pintar anda;
  • Bukan kos yang sangat tinggi.

keburukan

  • Bukan ketahanan air yang terbaik;
  • Tidak banyak sensor berguna;
  • Tidak ada GPS;
  • Tanpa Wi-Fi dan NFC;
  • Beberapa masalah perisian.

Garmin Forerunner 35

Penilaian: 4.2

Garmin Forerunner 35

Tidak bersedia menghabiskan banyak wang untuk jam pintar, tetapi anda benar-benar memerlukan produk Garmin? Dalam kes ini, anda boleh mempertimbangkan pilihan untuk membeli Forerunner 35. Peranti ini bukan kesegaran pertama, tetapi selama 10 ribu rubel ia dapat menawarkan fungsi yang sangat luas. Khususnya, ia dapat memantau tidur. Juga, jam tangan membolehkan anda mengawal pemain telefon pintar. Dan, tentu saja, ada monitor degupan jantung. Tidak seperti pelacak kecergasan, jam tangan dapat mengukur degupan jantung anda secara berterusan.

Model ini mempunyai sarung plastik dan tali silikon. Semua ini memberi kesan positif pada berat badan, yang hanya 37.3 g. Jam tangan pintar boleh berada di bawah percikan air untuk beberapa waktu. Secara teori, anda juga boleh berenang di dalamnya, kecuali jika anda peminat selam. Ini dibuktikan oleh kelas perlindungan air WR50.

Panel depan peranti menempatkan skrin monokrom persegi. Ini disebabkan oleh paparan sedemikian rupa sehingga pengeluar berjaya menjimatkan wang, sehingga menurunkan harga akhir. Resolusi layar berukuran 128×128 piksel, yang cukup untuk menampilkan semua jenis ikon. Kawalan dilakukan dengan menekan butang yang terletak di sisi paparan. Terdapat juga kunci fizikal – ia terletak di hujung sisi.

Menyelaraskan Garmin Forerunner 35 dengan telefon pintar anda adalah melalui Bluetooth. Terdapat juga sokongan ANT + untuk berinteraksi dengan sensor sukan. Juga, jam tangan itu menerima cip GPS, yang mungkin berguna pada beberapa ketika.

Sayangnya, jika tidak, ini adalah jam tangan pintar biasa. Di sini, sebagai contoh, tidak ada altimeter. Termometer juga dihilangkan kerana tidak perlu. Pengilangnya bahkan tidak bermurah hati dengan kompas digital! Walau bagaimanapun, jam pintar dengan skrin monokrom bagaimanapun bukan pilihan terbaik bagi pelancong atau amatur untuk mendaki puncak gunung.

Kelebihan

  • Pengukuran nadi berterusan adalah mungkin;
  • Saiz dan berat yang sangat kecil;
  • Terdapat sokongan ANT +;
  • Terdapat cip GPS;
  • Bukan kos yang sangat tinggi.

keburukan

  • Bukan ketahanan air yang terbaik;
  • Paparannya monokrom;
  • Cip NFC pasti bagus;
  • Terdapat sangat sedikit sensor dari semua jenis;
  • Hayat bateri tidak terlalu lama;
  • Tidak semua orang akan menyukai kaedah kawalan;
  • Menangkap satelit GPS memerlukan beberapa minit.

Kesimpulannya

Sekarang anda tahu jam tangan Garmin mana yang harus anda perhatikan. Sayang sekali syarikat ini harus memasang komponen yang kini hampir tidak berkembang – Garmin tidak dapat membuat pemprosesnya sendiri. Sayangnya, pemproses smartwatch Qualcomm mengalami satu masalah – mereka tidak dapat menyediakan jangka hayat bateri yang lama. Nasib baik, tidak semua jam tangan Garmin berdasarkan cip seperti itu.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen